Użytkownik "marko1a" napisał w wiadomości
Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80' zaleca 1:30 oleju mineralnego mixol z benzyną 86oktan.
Jeśli to silnik Jawa 50, to przed wprowadzeniem 86, zalecali 94 :-)
(a oryginalnie w CSRF - 84)
Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrym
Nie kombinował bym - 1:50 to do Simsona
Per analogiam - oryginalnie np. do użytkowanej przeze mnie wykaszarki 2T
podawali 1:30, ale na to była przyklejona już polska naklejka 1:25.
Działa pięknie już 6 lat, nic się nie mostkuje, etc.
Olej powinien spokojnie wystarczyć ten "wykaszarkowy"
- Orlen 2T SemiSynthetic a ~12 PLN / litr.
Na docieraniu 1:20 (jeśli ten silnik, o którym myślę).
Pzdr
JKK
3 |
Data: Wrzesien 10 2010 15:46:37 |
Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa |
Autor: Magic |
W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze:
GdzieĹ wyczytałem że można z powodzeniem stosowaÄ mieszankÄ 1:50
Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosujÄ do TeSi, przy 1:30 stawiała zasłonÄ dymnÄ
.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
4 |
Data: Wrzesien 10 2010 17:39:59 | Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | Autor: Jackare |
Użytkownik "Magic" napisał w wiadomoĹci
W dniu 2010-09-10 14:06, marko1a pisze:
GdzieĹ wyczytałem że można z powodzeniem stosowaÄ mieszankÄ 1:50
Ja tam sie nie znam, ale tak własnie stosujÄ do TeSi, przy 1:30 stawiała zasłonÄ dymnÄ
.
To zależy od konstrukcji silnika.
1. Stare dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na mosiÄżnych panewkach o "luźnych" tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25
2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakoĹciowo materiałach niż w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33
3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych. Wykonanie z dobrych materiałów - mieszanka 1:50
Nie dolewaÄ oleju wiÄcej niż zaleca producent - nie bÄdzie siÄ tworzył nagar i dymienie bÄdzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlaÄ ciut mniej oleju niż ciut wiÄcej.
--
Jackare
5 |
Data: Wrzesien 10 2010 19:26:34 | Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | Autor: Jacot |
"Jackare" wrote:
3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych.
Generalnie we wszystkich punktach chodzi o lozyskowanie sworznia
tlokowego w korbowodzie. Glownie.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://www.stokrotka.ath.cx
6 |
Data: Wrzesien 13 2010 11:43:01 | Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | Autor: marko1a |
Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości
To zależy od konstrukcji silnika.
1. Stare dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na mosiÄżnych panewkach o "luźnych" tolerancjach pasowana - mieszanka 1: 20 do 1:25
2. Stare dwusuwy z lepszym pasowaniem korbowodu i lepszych jakoĹciowo materiałach niż w pkt 1 - mieszanka 1:30 do 1:33
3. Dwusuwy z korbowodem łożyskowanym na łożyskach igiełkowych. Wykonanie z dobrych materiałów - mieszanka 1:50
Nie dolewaÄ oleju wiÄcej niż zaleca producent - nie bÄdzie siÄ tworzył nagar i dymienie bÄdzie w normie - nawet na mixolu. Lepiej wlaÄ ciut mniej oleju niż ciut wiÄcej.
Jeżeli kupię nowy korbowód z łożyskiem igiełkowym zamiast panewkowego to nic nie stoi na przeszkodzie przejść na 1:50?
Druga sprawa czy ta reguła jest bez względu na to czy mineralny czy półsyntetyk? Wiadomo że wszyscy psioczą na mixol i zastanawiam się czy zastąpić go dobrej jakości olejem o lepszych właściwościach smarnych i niższej temperaturze spalania i dzięku temu może panewkom wystarczy nieco mniej takiego dobrego oleju w paliwie?
Np. 1:40 napewno by było mniej kopcenia i mniej nagaru.
Marek
7 |
Data: Wrzesien 13 2010 23:22:45 | Temat: Re: Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa | Autor: maverik |
Użytkownik "marko1a" napisał w wiadomości
Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80' zaleca 1:30 oleju mineralnego mixol z benzyną 86oktan. Dzisiaj już nie kupi nigdzie takiej benzyny a i oleje można kupić sporo lepsze, syntetyczne lub półsyntetyczne.
Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrym olejem półsyntetycznym co spowoduje mniejszą ilość nagaru w silniku i na świecy. Świeca rzadziej będzie się mostkowała, a mniej nagaru w silniku to mniejsze ryzyko samozapłonu.
Jak myślicie można rzeczywiście taką mieszankę stosować do starego silnika niedawno po szlifie czy lepiej trzymać się tych 1:30. No co najwyżej na czas dotarcia stosować 1:45.
Pamiętam że jeździłem na QuakerState czy jakoś tak, lałem wg zaleceń producenta (to było raczej 1:50) i 251 zrobiła 55 kkm bez remontu.
| | | | |