Przyszlosc silnika spalinowego ?
1 | Data: Lipiec 14 2010 05:18:06 |
Temat: Przyszlosc silnika spalinowego ? | |
Autor: JAM | Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych 2 |
Data: Lipiec 14 2010 14:48:05 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: SET |
Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze pomysl byl ale technologia nie dawala rady. 3 |
Data: Lipiec 14 2010 14:13:53 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 14 Jul 2010 14:48:05 +0200, SET napisał(a): Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze Wpadł, takie pomysły pojawiają się od jakiś 20 lat, z dosyć dużą regularnością Oczywiście dotyczy to pomysłów konkretnej implementacji, bo w zasadzie to wszystko podobne jest do silnika Stirlinga z 1816 roku. Kolejny paten to silnik Kindermanna - patentu udzielono w 1877 roku: http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/500080 Co więcej - niemcy podczas wojny zastosowali to już w silniku Jumo 223: http://www.histomobile.com/dvd_histomobile/usa/tech/121-2.asp Jedyne co tutaj jest, to trochę prostsza konstrukcja z jednym wałem -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 4 |
Data: Lipiec 14 2010 13:28:23 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Myjk | Waldek Godel napisać: z jednym wałem No i o to się głównie rozchodzi... -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 5 |
Data: Lipiec 14 2010 14:38:04 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 14 Jul 2010 13:28:23 +0000 (UTC), Myjk napisał(a): z jednym wałem co wcale nie znaczy, że rozwiązanie powyżej jest prostsze technologicznie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 6 |
Data: Lipiec 14 2010 16:07:57 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Przemysław Czaja |
Czy chodzi również o to, że przy raptem 2 cylindrowej jednostce są AŻ 4 ruchome elementy? i co z tego, że na jednym wale? zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów 7 |
Data: Lipiec 14 2010 22:17:11 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: nalesnik | Przemysław Czaja wrote: zwykły 2- suw w takim układzie ma 2 razy mniej ruchomych elementów ....4 razy więcej smrodu, szybsze zużycie elementów i smarowanie mixolem. -- pozdr nalesnik 8 |
Data: Lipiec 14 2010 22:54:48 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: ToMasz | nalesnik pisze: Przemysław Czaja wrote:to nie tak. od lat 70siatych znane są silniki dwusuwowe, niesmrodzące, z wryskiem i miską olejową. tyle ze nie w polsce i nie w motorowerach ToMasz 9 |
Data: Lipiec 15 2010 20:53:36 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: nalesnik | ToMasz wrote: to nie tak. od lat 70siatych znane są silniki dwusuwowe, niesmrodzące, z ;) ok znałem tylko motorowerowy ( http://kut.as/02jv ) ale doładowany dwusów http://kut.as/02jx ? ...czy diesel czy benzynowy, przecież to powinno generować bardzo konkretny moment. Gdzie jest to "ale" z powodu którego to rozwiązanie nie jest powszechne w motoryzacji? -- pozdr przebudzony z przed-Gierkowskiego snu nalesnik 10 |
Data: Lipiec 15 2010 22:09:43 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: ToMasz | nalesnik pisze: ToMasz wrote:to co przedstawiłeś na rysunku to dwusuw diesel. Te śmigiełka na dolocie to sprzeżarka rootsa. Ten silnik nie zaciaga powietrza- brak suwu ssania - stąd sprężarka mechaniczna- powietrze dostaje pod lekkim ciśnieniem. W praktyce to powietrze jest magazynowane w czasie suwów, a wpływa do silnika jak tłok jest na samym dole. jest moment gdy zawory wylotowe są otwarte a powietrze już wlatuje. stąd wydech takiej maszyny jest dziwnie czysty. Dzieki wtryskowi paliwa żadna jego częśc bez spalenia nie dostaje sie do wydechu. Te silniki mają dobry stosunek masy do mocy. W polsce napędzają wiele pojazdów lotniskowej straży pożarnej. Wiesz jakie spełniają normy? pojazd+ 30 ton wody trzeba rozpędzić do 70 km w 30 sekund! (Z tego co pamietam :)) Na platformach wiertniczych też takie pracują. ToMasz 11 |
Data: Lipiec 16 2010 23:07:08 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: nalesnik | ToMasz wrote: to co przedstawiłeś na rysunku to dwusuw diesel. Te śmigiełka na dolocie Tak, znam zasadę działania. Zastanawia mnie tylko dlaczego takie rozwiązanie nie jest powszechne w samochodach osobowych. 99,9% tego co porusza się po naszych drogach to czterosuwowe, rzędowe czwórki (benzyna lub diesel, doładowane i nie). Dlaczego nie np. dwusuwowy, doładowany twin? -- pozdr nalesnik 12 |
Data: Lipiec 19 2010 00:02:33 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Tomasz Pyra | nalesnik pisze: ToMasz wrote: Dwusuw ma swoje upierdliwości - np. kiepska kultura pracy bez obciążenia i idąca za tym chyba paliwożerność w tym stanie, do tego słaba elastyczność. 13 |
Data: Lipiec 18 2010 22:09:20 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 19 Jul 2010 00:02:33 +0200, Tomasz Pyra Dwusuw ma swoje upierdliwości - np. kiepska kultura pracy bez obciążenia Ale mówisz o dwusuwie tradycyjnym, z rozrządem tłokowym/stawidłowym, zasilanym gaźnikiem, czy nowoczesnym, z rozrządem zaworowym, przepłukiwaniem wymuszonym i wtryskiem paliwa? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 14 |
Data: Lipiec 19 2010 23:55:39 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Mon, 19 Jul 2010 00:02:33 +0200, Tomasz Pyra Rzeczy o których piszesz wprowadzono do dwusuwów po to żeby te wady minimalizować, ale w większym czy mniejszym stopniu one tam nadal są. Dlatego dwusuw dobrze się sprawdza na statku i w kosiarce, czyli tam gdzie wymagana jest wydajna praca w niewielkim zakresie prędkości obrotowych i obciążeń. I w motocyklu gdzie istotne jest zmieszczenie jak największej ilości koni mechanicznych w najmniejszej masie i objętości. 15 |
Data: Lipiec 20 2010 01:01:04 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: J.F. | On Mon, 19 Jul 2010 23:55:39 +0200, Tomasz Pyra wrote: Robert Rędziak pisze: Ale jestes pewien ze to jakas immanentna cecha dwusuwa ? Slabo juz pamietam syrenke, ale jezdzila w szerokim zakresie obrotow ... I w motocyklu gdzie istotne jest zmieszczenie jak największej ilości Spojrz na to jak na zalete a nie wade :-) J. 16 |
Data: Lipiec 21 2010 01:39:05 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 19 Jul 2010 23:55:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Rzeczy o których piszesz wprowadzono do dwusuwów po to żeby te wady LOL. Powiedz mi, jakie wady ma dwusuwowy silnik diesla? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Lipiec 21 2010 13:17:16 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: kamil |
Dnia Mon, 19 Jul 2010 23:55:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Jest na rope. Pozdrawiam Kamil 18 |
Data: Lipiec 21 2010 13:44:16 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 21 Jul 2010 13:17:16 +0100, kamil napisał(a): Jest na rope. smak ci nie pasuje? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 19 |
Data: Lipiec 21 2010 14:35:43 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: kamil |
Dnia Wed, 21 Jul 2010 13:17:16 +0100, kamil napisał(a): No niestety, borygo lepiej wchodzi. Pozdrawiam Kamil 20 |
Data: Lipiec 21 2010 15:55:52 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 21 Jul 2010 14:35:43 +0100, kamil napisał(a): No niestety, borygo lepiej wchodzi. No to weź sobie borygo do termosu na drogę, a ON zostaw w spokoju w baku i problem rozwiązany. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 21 |
Data: Lipiec 22 2010 15:48:33 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 21 Jul 2010 13:17:16 +0100, kamil wrote: LOL. Powiedz mi, jakie wady ma dwusuwowy silnik diesla? A na co ma być silnik przemysłowy/kolejowy/okrętowy? Na Don Perignon z 1988 roku? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 22 |
Data: Lipiec 15 2010 11:46:18 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Andrzej Lawa | nalesnik pisze: Przemysław Czaja wrote: O, ktoś się obudził ze snu zimowego, w którym tkwił od czasów Gierka? ;-> Podpowiedź: DiTECH. Swoją szosą przed drugą światową DKW robiło samochody z dwusuwowym silnikiem smarowanym jak czterosuw. 23 |
Data: Lipiec 14 2010 16:36:11 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Hinek | Użytkownik "Waldek Godel" napisał Silnik Stirlinga pracuje wedlug innego obiegu. To jest silnik o spalaniu zewnetrznym. Stirling byl geniuszem i stworzyl go intuicyjnie. Wspolczesni mu teoretycy mieli problem z wyjasnieniem dlaczego ten silnik dziala :) Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :] Natomiast silniki spalinowe z tlokami przeciwbieznymi nie sa zadna nowoscia. Pol wieku temu byly np. spotykane w konstrukcjach okretowych. W takich dziwnych rozwiazaniach lubowali sie konstruktorzy z ZSRR. Produkowano tam np. silniki w ukladzie delta 3-walowe... slynely one z niezwyklej halasliwosci. Na kutrach rakietowych, ktore byly i u nas - montowano 36 cylindrowe diesle w ukladzie poczwornej gwiazdy, mialy one 4500 KM. Bylo wiele roznych "dziwolagow" Historia rozwoju silnikow spalinowych jest naprawde ciekawa. Pozdr -- Hinek 24 |
Data: Lipiec 14 2010 21:20:11 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: J.F. | On Wed, 14 Jul 2010 16:36:11 +0200, Hinek wrote: Użytkownik "Waldek Godel" napisał Glowy nie dam, ale Carnot to to samo pokolenie - tylko 6 lat mlodszy. Swoja prace opublikowal w 1824. Recze ze 99,9 % pms-owiczow nie zrozumie tego i dzisiaj :] Free piston czy thermoacoustic moze byc faktycznie problem :) Natomiast silniki spalinowe z tlokami przeciwbieznymi nie sa zadna nie tylko oni http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic J. 25 |
Data: Lipiec 14 2010 21:35:07 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: nie tylko oni http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic No ten to chyba identyczna sprawa jak "Ecomotor" - a nawet od razu trzy ecomotory :) 26 |
Data: Lipiec 14 2010 23:11:40 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: J.F. | On Wed, 14 Jul 2010 21:35:07 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: No fakt - niemalze identyczna konstrukcja. Furory jakos nie zrobily .. J. 27 |
Data: Lipiec 14 2010 21:34:27 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Tomasz Pyra | Hinek pisze: Użytkownik "Waldek Godel" napisał Jeżeli chodzi o to jak intuicyjnie poczuć zasadę działania tego silnika, najłatwiej chyba na podstawie silnika tego rodzaju: http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Alpha_Stirling.gif 28 |
Data: Lipiec 15 2010 08:59:30 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Szymon Łuczak | Hinek pisze: Użytkownik "Waldek Godel" napisał Poczytałem, zrozumiałem i złapałem doła............ Facet naprawdę był genialny. Ten silnik jest prosty jak konstrukcja cepa , dokładnie odwzorowując zasadę Einsteina że urządzenie musi być maksymalnie proste ale nie prostrze niż być powinno. Mam wrażenie że suma inteligencji na świecie maleje od XIX wieku dość drastycznym tempie, albo - co bardziej prawdopodobne - nic co genialne nie trafia już do naszych rąk a jest od razu zamykane w sejfach przez tych co mają pieniądze a normalny człowiek płaci za utrzymanie tych tajemnic ropą............ 29 |
Data: Lipiec 14 2010 16:20:59 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: J.F. | Użytkownik "SET" napisał w wiadomości Uzytkownik "JAM" napisal w wiadomosci Wymogow jakies wielkiej technologii w tym nie widac. Prawdopodobnie jak zwykle - z wielkiej chmury maly deszcz, ktos zarobi na badaniach i moze troche na patentach. Waldek ma racje - co chwila sie takie rewolucyjne pomysly pojawiaja ... i najwyrazniej nie sa warte tyle co inwestorzy sobie obiecuja :-) Az takiej rewolucji tu nie ma - okienka w cylindrach sa znane, dwusuwy sa znane, a powszechnie uzywane juz tylko w postaci okretowych diesli no i kosiarek. J. 30 |
Data: Lipiec 14 2010 20:49:45 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Prawdopodobnie jak zwykle - z wielkiej chmury maly deszcz, ktos zarobi na badaniach i moze troche na patentach. No innowacyjne tu jest to, że jeden z tłoków pracuje jak w klasycznym dwusuwie, a w tym czasie ruch drugiego mu pomaga wydajniej przewentylować cylinder przez okna. I jak rozumiem że dzięki temu nie będzie potrzeby żeby mieszanka była zaciągana pod tłok. Ale skąd by się tu miała dużo większa sprawność brać niż w klasycznym silniku, to nie bardzo widzę. Raczej widzę tu możliwość jeszcze większego wyżyłowania obecnych dwusuwów. W warunkach niewielkiego obciążenia nie zdziwiłbym się gdyby to było mniej sprawne od klasycznego dwusuwa gdzie chyba dwusuw sobie radzie wystarczająco dobrze. 31 |
Data: Lipiec 14 2010 22:17:49 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 14 Jul 2010 20:49:45 +0200, Tomasz Pyra No innowacyjne tu jest to, że jeden z tłoków pracuje jak w klasycznym Ale nie jest. Rozwiązania, gdzie jeden tłok przesłania okna ssące, a drugi wydechowe, są znane od dziesiątek lat. I jak rozumiem że dzięki temu nie będzie potrzeby żeby mieszanka była Za to będzie potrzebne turbo/kompresor. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 32 |
Data: Lipiec 14 2010 22:15:50 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 14 Jul 2010 14:48:05 +0200, SET wrote: Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze Pomysł znany od lat: http://www.wartburg.cba.pl/art6.htm (zresztą i u nas bada się podobny temat: M4+2) Problemem jest dosyć spora komplikacja układu korbowo-tłokowego (albo dwa wały, albo jeden wał i układy dźwigniowe, albo tak jak w linku na początku jeden wał, długie korbowody i ograniczamy się tylko do dwóch cylindrów -- tak czy inaczej bezwładność elementów w ruchu posuwisto-zwrotnym będzie co najmniej duża) i niezbyt zwarta budowa (silnik będzie albo wysoki, albo szeroki). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 33 |
Data: Lipiec 14 2010 15:22:19 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: kamil |
Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w dwusuwach rozchodzi. Pozdrawiam Kamil 34 |
Data: Lipiec 14 2010 21:23:19 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: J.F. | On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100, kamil wrote: Ciekawe, jak rozwiaza spelnianie norm emisji spalin, bo o to glownie sie w To z tradycyjnym dwusuwem moze w tym wzgledzie nie miec nic wspolnego - ssane/wtlaczane bedzie czyste powietrze, dopiero po zaslonieciu okien wtrysnie sie paliwo i spalanie nie bedzie sie roznic od 4-suwa. J. 35 |
Data: Lipiec 14 2010 21:28:30 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Wed, 14 Jul 2010 15:22:19 +0100, kamil wrote: No podstawowe podobieĹstwo bÄdzie takie, że suw pracy bÄdzie co 360 stopni, a nie co 720. Ja tam widzÄ klasyczny dwusuw, któremu drugi tłok pomaga wentylowaÄ cylinder. 36 |
Data: Lipiec 14 2010 22:13:11 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: J.F. | On Wed, 14 Jul 2010 21:28:30 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: W klasycznym dwusuwie do cylindra naplywa mieszanka, a otwarte sa oba okna, wiec paliwo leci w wylot. Tu tego nie bedzie. No chyba ze to benynowy ma byc i trzeba jakos kontrolowac stopien napelnienia .. J. 37 |
Data: Lipiec 14 2010 19:25:01 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Lewis | W dniu 2010-07-14 14:18, JAM pisze: Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych A o revetecu słyszałeĹ? To był ciekawy konstrukcyjnie wynalazek... Szkoda że nie doczekał siÄ seryjnej produkcji... -- Pozdrawiam Lewis 38 |
Data: Lipiec 14 2010 22:56:12 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Wed, 14 Jul 2010 05:18:06 -0700 (PDT), JAM napisał(a): Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych A ja jestem ciekaw jak rozwiązali smarowanie tłoków z braku mokrej komory korbowodowej (przynajmniej tych zewnętrznych). Chyba że to jakieś ceramiki/teflony bezsmarowe. -- Jacek 39 |
Data: Lipiec 14 2010 23:22:00 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: jerry | przeciwbiezny bokser znany jest co najmniej od kilkudziesieciu lat. 40 |
Data: Lipiec 14 2010 23:27:51 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Plumpi | Uzytkownik "JAM" napisal w wiadomosci news:e9f727af-d59c-43a5-b6bc- Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tlokach i przeciwstawnych Kilka lat temu widzialem konstrukcje silnika opracowanego przez Polaka. Byl to silnik dwutlokowy z tlokami przeciwstawnymi. Jeden z tloków pracowal jako 4-suw, zas drugi jako 2-suw. Cala filozofia pracy tego silnika polegala na tym, ze tlok 2-suwowy mial za zadanie napelniac i oprózniac komore spalania, gdzie role zaworów takze pelnil jeden z tloków. Silnik ten uzyskiwal wyzsza sprawnosc jak obecnie produkowane jednostki napedowe. 41 |
Data: Lipiec 15 2010 12:01:36 | Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ? | Autor: Massai | Plumpi wrote: Uzytkownik "JAM" napisal w wiadomosci Chyba widzialem schematy tego - z taka dlugasna wajcha i systemem dzwigni napedzajacych "górny" tlok? -- Pozdro Massai |