Grupy dyskusyjne   »   Pytanie do Stony ;-)

Pytanie do Stony ;-)



1 Data: Luty 29 2008 11:08:13
Temat: Pytanie do Stony ;-)
Autor: Nex@pl 

Poszukuje modułu wentylatora (tego spod zderzaka/nadkola w aluminiowej obudowie) _uszkodzonego_ - najlepiej otwartego i z oryginalnymi śrubkami, co by go potem z powrotem zamknąć.



2 Data: Luty 29 2008 11:29:36
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Fri, 29 Feb 2008 11:08:13 +0100, Nex@pl na pl.misc.samochody
napisał(a):

Poszukuje modułu wentylatora

Stona w robocie ;-) Jak przylezie to pewnie coś napisze :]

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Start: Dobry start tynfa wart. Monastyrski Andrzej"

3 Data: Luty 29 2008 11:42:22
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: Nex@pl 

Marcin Stankiewicz pisze:

Dnia Fri, 29 Feb 2008 11:08:13 +0100, Nex@pl na pl.misc.samochody
napisał(a):

Poszukuje modułu wentylatora

Stona w robocie ;-) Jak przylezie to pewnie coś napisze :]

Tak, wiem - ale teraz mam tylko czas, żeby coś popisać ;)

4 Data: Luty 29 2008 20:31:21
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: stona 

Marcin Stankiewicz pisze:


Stona w robocie ;-) Jak przylezie to pewnie coś napisze :]


ej brat, bo jak zaczne czytac p.m.s w robocie to mnie wywalą bo nie "wyrobie normy" :P

--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

5 Data: Luty 29 2008 20:12:38
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: stona 

Nex@pl pisze:

Poszukuje modułu wentylatora (tego spod zderzaka/nadkola w aluminiowej obudowie) _uszkodzonego_ - najlepiej otwartego i z oryginalnymi śrubkami, co by go potem z powrotem zamknąć.


hmmm.... do Vitusia? przeca tam nie ma modułu, on jest na wentylatorze z boku po lewej pod zbiorniczkem wyrównawczym. No chyba że do innego MB.

pozdro

--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

6 Data: Luty 29 2008 22:00:21
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: Nex@pl 

stona pisze:

Nex@pl pisze:
Poszukuje modułu wentylatora (tego spod zderzaka/nadkola w aluminiowej obudowie) _uszkodzonego_ - najlepiej otwartego i z oryginalnymi śrubkami, co by go potem z powrotem zamknąć.


hmmm.... do Vitusia? przeca tam nie ma modułu, on jest na wentylatorze z boku po lewej pod zbiorniczkem wyrównawczym. No chyba że do innego MB.

pozdro

Sorry, było dla mnei to tak oczywiste, że nie napisałem o jak model chodzi x) Tak poza tym - orientujesz się czy w 110D 97' za chłodnicą powietrza powinien być ten mały, drugi wentylator? U mnie nic nie ma - to dobrze, czy tak ma być? :)

A wracając do modułu - W202 C180T
A018 545 99 32 - numer, w zasadzie sprawny używany taki sam, albo wizualnie taki sam uszkodzony :) - próbuję naprawić swój, tylko mam problem ze złożeniem obudowy ;)

7 Data: Luty 29 2008 23:09:18
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: Nex@pl 

A tak jeszcze poza poza tym ;) - naprawiłem ten wybierak od szkrzyni biegów - okaząło się, że jeden z dwóch ringów co się zaciska na "sztycy" zniknął - sprężyny były całe, ale ja wymieniłem wszystko co dało radę zamówić w salonie :)

8 Data: Marzec 01 2008 12:00:51
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: stona 

Nex@pl pisze:

A tak jeszcze poza poza tym ;) - naprawiłem ten wybierak od szkrzyni biegów - okaząło się, że jeden z dwóch ringów co się zaciska na "sztycy" zniknął - sprężyny były całe, ale ja wymieniłem wszystko co dało radę zamówić w salonie :)

hehe, pewnie juz dawno zmielony, btw. wyszedl ci ten wybierak? męczyłęś sie z brakiem miejsca czy wyjmowales skrzynie ?

--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

9 Data: Marzec 01 2008 18:52:58
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: Nex@pl 

stona pisze:


hehe, pewnie juz dawno zmielony, btw. wyszedl ci ten wybierak? męczyłęś sie z brakiem miejsca czy wyjmowales skrzynie ?


Nie męczyłem się z brakiem miejsca w zasadzie - te 4-y śrubki poszły dość łatwo - gorzej było z tą 18-tką (locating pin) :) Waliłem wszystkim co miałem pod ręką i po godzinie w końcu się poddało.

Mam za to inny problem :/ Powyżej 90km/h zaczyna mi rosnąć temperatura, no i w nagrzewnicy słychać pluskanie wody - rozumiem, że instalacja jest nieco zapowietrzona (na pełnym otwarciu nagrzewnicy ni ma tego efektu), na dodatek dzisiaj jak mi właśnie podniosła temperatura, to po zrzuceniu na bieg jałowy, gdy chciałem ruszyć ze świateł przy pewnych obrotach (nie mam obrotomierza) któryś cylinder się wyłączał - po zgaszeniu natychmiastowym za skrzyżowaniem przestało. Czy to wskazuje jasno na termostat (nie pełne otwarcie?) - sprawdzałem przed chwilą pod domem, gazując na postoju i po jakichś 2 minutach temperatura już była w połowie drogi do 90 stopni, jeżdżąc poniżej 90 km/h wszystko jest ok - gdy tylko wjadę na autostradę/drogę szybkiego ruchu w przeciągu chwili temperatura skacze do 90. Dalej nie kombinowałem - boje się coby nie przegrzać silnika (o ile już to nie nastąpiło). Remont miałem w sierpniu.... wymieniona chłodnica - niestety facet mnie załatwił, złożył chłodnicę na starym korku, który nie puszczał ciśnienia i ostatnio strzelił mi wąż na autostradzie i silnik sam zgasł. Po dolaniu chłodziwa i skręceniu węża odjechałem spokojnie i nie było problemów aż do dziś. Druga moja obawa, to to, że może zablokowało kanały w głowicy, czy coś :| Jestem w kropce a ponidziałek muszę wyjechać z samiusieńkiego rana i wygląda na to, że trzeba pożyczyć auto :)

Bah, elaborat wyszedł :P Z góry dzięki za ew. rady - oczywiście pojadę do mądrali, który robił remont/wymieniał chłodnicę, ale dodatkowa wiedza zawsze się przyda - jego pracownicy chyba robią na hcybił/trafił.

10 Data: Marzec 01 2008 22:05:14
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: stona 

Nex@pl pisze:


Mam za to inny problem :/ Powyżej 90km/h zaczyna mi rosnąć temperatura, no i w nagrzewnicy słychać pluskanie wody - rozumiem, że instalacja jest nieco zapowietrzona (na pełnym otwarciu nagrzewnicy ni ma tego efektu), na dodatek dzisiaj jak mi właśnie podniosła temperatura, to po zrzuceniu na bieg jałowy, gdy chciałem ruszyć ze świateł przy pewnych obrotach (nie mam obrotomierza) któryś cylinder się wyłączał


niedobrze, któryś tłok ( najczesciej 4) delikatnie przylapal na tulei. (pompa sama w sobie nie wyłącza cylindra, sterowanie czysto mechaniczne). ale jak po ostudzeniu i odpaleniu nie stuka tak dziwnie metalicznie to nie jest źle.

natychmiastowym za skrzyżowaniem przestało. Czy to wskazuje jasno na termostat (nie pełne otwarcie?)

moze tak być, sprawdz czy włącza sie wentylator, on się powinien wlaczyc juz przy  ok 88 st. C, drugi stopien wlaczenia ma chyba cos ok 100 st. oryginalny włącznik jest drogi, wiem że pasuje od jakiegos VW bo nie raz zakladalem.

  - sprawdzałem przed chwilą pod domem,
gazując na postoju i po jakichś 2 minutach temperatura już była w połowie drogi do 90 stopni, jeżdżąc poniżej 90 km/h wszystko jest ok - gdy tylko wjadę na autostradę/drogę szybkiego ruchu w przeciągu chwili temperatura skacze do 90. Dalej nie kombinowałem - boje się coby nie przegrzać silnika (o ile już to nie nastąpiło). Remont miałem w sierpniu.... wymieniona chłodnica - niestety facet mnie załatwił, złożył chłodnicę na starym korku, który nie puszczał ciśnienia i ostatnio strzelił mi wąż na autostradzie i silnik sam zgasł.

No tutaj to juz ewidentnie złapał tłok. ale czemu nie zadziałała Ci kontrolka od braku plynu? on jest umieszczony w zbiorniczku wyrównawczym w przedniej górnej części pod tą czarną( zardzewiałą pewnie) belką. nie zobaczysz go jak nie zdejmiesz belki. moze jak zmieniali chlodnice to zalozyli stary albo nie podlączyli go.
Zastanawia mnie jeszcze jedno - to cisnienie w ukladzie, jezeli bylo na tyle duze ze wywalilo wąż, to prawdopodobnie jest mikropekniecie w glowicy, ktore ujawnia sie dopiero po nagrzaniu i przy obciążeniu, płyn w okolicach peknięcia "wrze, gotuje się" do tego dochodzą spaliny i robi się cisnienie, bo korek nie wyrabia. temperaturę pokazuje dobrą bo w miejscu gdzie jest czujnik plyn się nie gotuje. nastepnie częśc gazow zbiera sie w nagrzewnicy, dlatego slyszysz chlupotanie.

sprawdz czy po nagrzaniu węże nie są twarde, jezeli nie mozesz ich scisnąć to jest nieszczelośc na uszczelce pod glowicą, albo glowica peknieta. ale najpierw zmien korek, termostat, wląćznik wentylatora.
  jezeli po tym nic się nie zmieni głowica do zdjęcia.
--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

11 Data: Marzec 01 2008 22:19:05
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: Nex@pl 

stona pisze:



niedobrze, któryś tłok ( najczesciej 4) delikatnie przylapal na tulei. (pompa sama w sobie nie wyłącza cylindra, sterowanie czysto mechaniczne). ale jak po ostudzeniu i odpaleniu nie stuka tak dziwnie metalicznie to nie jest źle.

Mam nadzieję ;)



moze tak być, sprawdz czy włącza sie wentylator, on się powinien wlaczyc juz przy  ok 88 st. C, drugi stopien wlaczenia ma chyba cos ok 100 st. oryginalny włącznik jest drogi, wiem że pasuje od jakiegos VW bo nie raz zakladalem.

Wiem, że którys stopień działa - czyściłem styki i pod kreską nad 80 stopniami (czyli przed ostatnia biała kreska przed czerwonym) załącza się wentylator


No tutaj to juz ewidentnie złapał tłok.

Ale czy to groźne? silnik niecałe pół roku temu przechodził remont :|

  ale czemu nie zadziałała Ci
kontrolka od braku plynu? on jest umieszczony w zbiorniczku wyrównawczym w przedniej górnej części pod tą czarną( zardzewiałą pewnie) belką. nie zobaczysz go jak nie zdejmiesz belki. moze jak zmieniali chlodnice to zalozyli stary albo nie podlączyli go.

Tak, wczoraj sprawdzałem i wtyczkę wyjąłem... a okrągłe złaczki zostały na czujniku :)

Zastanawia mnie jeszcze jedno - to cisnienie w ukladzie, jezeli bylo na tyle duze ze wywalilo wąż, to prawdopodobnie jest mikropekniecie w glowicy, ktore ujawnia sie dopiero po nagrzaniu i przy obciążeniu, płyn w okolicach peknięcia "wrze, gotuje się" do tego dochodzą spaliny i robi się cisnienie, bo korek nie wyrabia.

Korek wymieniłem zaraz po spadnięciu węża na autostradzie - odtąd ciśnienie chyba już było normalne w układzie.

temperaturę pokazuje dobrą bo w
miejscu gdzie jest czujnik plyn się nie gotuje. nastepnie częśc gazow zbiera sie w nagrzewnicy, dlatego slyszysz chlupotanie.

sprawdz czy po nagrzaniu węże nie są twarde, jezeli nie mozesz ich scisnąć to jest nieszczelośc na uszczelce pod glowicą, albo glowica peknieta. ale najpierw zmien korek, termostat, wląćznik wentylatora.
 jezeli po tym nic się nie zmieni głowica do zdjęcia.

Ok, korek juz zmieniony, termostat zrobie dopiero po powrocie jak i włącznik wentylatora.

Jeszcze raz dzięki za pomoc :) Tylko czy te "złapanie tłoka tulei" oznacza, że mogę się "cmoknać" niedługo z tym silnikiem? :)

12 Data: Marzec 01 2008 22:53:11
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: stona 

Nex@pl pisze:


Wiem, że którys stopień działa - czyściłem styki i pod kreską nad 80 stopniami (czyli przed ostatnia biała kreska przed czerwonym) załącza się wentylator

no niedobrze. biala kreska na 80 to jest 100 st. C. nastepna biala to jest 120 st. C a nstepna to jest czerwona. czyli wnetylator powinien wlaczyc sie miedzy bialymi kreskami 80 a 100 st. C, a drugi stopien na bialej kresce 100 st. C.  za pozno ci wlacza wnetylator


No tutaj to juz ewidentnie złapał tłok.

Ale czy to groźne? silnik niecałe pół roku temu przechodził remont :|

jezeli sam zgasl to na pewno na dobre mu to nie wyszlo. ale jezeli nie stuka ktorys tlok ( nie stracil owalizacji), a jest swiezo po remoncie to pierscienie olejowe pewnie sa jeszcze na tyle elastyczne że im wysoka temp. nie zaszkodzila. dobry pierscien to taki, ktory w reku po rozciagnieciu nie peka, a niedobry roztrzaskuje sie na kawalki. ja bym byl dobrej mysli.



Tak, wczoraj sprawdzałem i wtyczkę wyjąłem... a okrągłe złaczki zostały na czujniku :)

hehe, normalne, trzeba to zrobic zeby potem niespodzianki niebylo



Korek wymieniłem zaraz po spadnięciu węża na autostradzie - odtąd ciśnienie chyba już było normalne w układzie.

to ok, glowice mozna wylkuczyc jezeli nie ma juz cisnienia w ukladzie



Ok, korek juz zmieniony, termostat zrobie dopiero po powrocie jak i włącznik wentylatora.

no włącznik koniecznie, bo w lato mozesz miec jajca

Jeszcze raz dzięki za pomoc :) Tylko czy te "złapanie tłoka tulei" oznacza, że mogę się "cmoknać" niedługo z tym silnikiem? :)

pierwsze 5 tys. km bedzie krytyczne. jezeli nie bedzie sie nic dzialo, nie wezmie oleju ( za duzo, wiecej niz dotychczas) to pojezdzi. dzieki temu ze ma swieze pierścienie to nie popękały, bo inaczej po 1000 km by sie okazalo ze pekniety pierscien porysuje tuleję i  silnik do tulejowania. Jak juz wczesniej wspomnialem nie przejmuj sie za bardzo, jak tylko twoja reakcja byla szybka to bedzie dobrze.

pozdro


--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

13 Data: Marzec 01 2008 22:57:55
Temat: errata
Autor: stona 

stona pisze:


no niedobrze. biala kreska na 80 to jest 100 st.

ma być "nad" 80 st

14 Data: Marzec 02 2008 08:21:23
Temat: Re: errata
Autor: Nex@pl 

stona pisze:

stona pisze:


no niedobrze. biala kreska na 80 to jest 100 st.

ma być "nad" 80 st

Aha, ok, czyli jednak pierwszy stopień wentylatora mi nie działa, jeszcze raz dzięki - w takim razie znowu czeka mnie garaż :)

15 Data: Marzec 02 2008 12:09:28
Temat: Re: errata
Autor: Nex@pl 

Nex@pl pisze:

stona pisze:
stona pisze:


no niedobrze. biala kreska na 80 to jest 100 st.

ma być "nad" 80 st

Aha, ok, czyli jednak pierwszy stopień wentylatora mi nie działa, jeszcze raz dzięki - w takim razie znowu czeka mnie garaż :)

Chociaż teraz sprawdzałem i jeszcze pod tą kreską nad 80 stopniami załącza się went. Niestety - chyba jednak coś głowicą/uszczelką - dziś nie zagrzał mi się nawet a wyłązcyło mi cylinder - niebieski dymek, potem biała chmura... no i rosół delikatny w zbiorniczku widać...

16 Data: Marzec 02 2008 20:31:29
Temat: Re: errata
Autor: stona 

Nex@pl pisze:

Nex@pl pisze:
stona pisze:
stona pisze:


no niedobrze. biala kreska na 80 to jest 100 st.

ma być "nad" 80 st

Aha, ok, czyli jednak pierwszy stopień wentylatora mi nie działa, jeszcze raz dzięki - w takim razie znowu czeka mnie garaż :)

Chociaż teraz sprawdzałem i jeszcze pod tą kreską nad 80 stopniami załącza się went. Niestety - chyba jednak coś głowicą/uszczelką - dziś nie zagrzał mi się nawet a wyłązcyło mi cylinder - niebieski dymek, potem biała chmura... no i rosół delikatny w zbiorniczku widać...

no niedobrze. niebieski dymek swiadczy o przedostawaniu sie oleju do cylindra, albo przez pierscien, przez uszczelke ( taki dluugi kanal olejowy jest z przodu  ktory pęka na uszczelce) lub turbina. sprawdz czy po odkreceniu dolnego weza od intercoolera nie wyleje ci sie z litr oleju. jezeli tak to turbina padla. jezeli nie, to glowica tak czy tak do zdjecia.


--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

17 Data: Marzec 02 2008 23:09:17
Temat: Re: errata
Autor: Nex@pl 

stona pisze:


no niedobrze. niebieski dymek swiadczy o przedostawaniu sie oleju do cylindra, albo przez pierscien, przez uszczelke ( taki dluugi kanal olejowy jest z przodu  ktory pęka na uszczelce) lub turbina. sprawdz czy po odkreceniu dolnego weza od intercoolera nie wyleje ci sie z litr oleju. jezeli tak to turbina padla. jezeli nie, to glowica tak czy tak do zdjecia.



Intercooler - czyli ta mniejsza chłodnica z przodu, dobrze rozumiem?

18 Data: Marzec 02 2008 23:22:46
Temat: Re: errata
Autor: stona 

Nex@pl pisze:

stona pisze:

no niedobrze. niebieski dymek swiadczy o przedostawaniu sie oleju do cylindra, albo przez pierscien, przez uszczelke ( taki dluugi kanal olejowy jest z przodu  ktory pęka na uszczelce) lub turbina. sprawdz czy po odkreceniu dolnego weza od intercoolera nie wyleje ci sie z litr oleju. jezeli tak to turbina padla. jezeli nie, to glowica tak czy tak do zdjecia.



Intercooler - czyli ta mniejsza chłodnica z przodu, dobrze rozumiem?

tak dobrze rozumiesz. to jest chlodnica powietrza. od dolu wchodzi waz z turbiny, przechodzi przez intercooler  i i dzie do gory do kolektora ssacego. uwazaj bo jak zassie za duzo oleju, to moze ci sie silnik "rozbiec", a nie zgasisz go wtedy normalnie

--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

19 Data: Marzec 01 2008 11:58:16
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: stona 

Nex@pl pisze:


Sorry, było dla mnei to tak oczywiste, że nie napisałem o jak model chodzi x) Tak poza tym - orientujesz się czy w 110D 97' za chłodnicą powietrza powinien być ten mały, drugi wentylator? U mnie nic nie ma - to dobrze, czy tak ma być? :)

wentylator intercoolera najczesciej jest w CDI. W tych starszych bywa jak silnik spelnia normy spalin euro2 ( tzn. ma przepustnice, recyrkulacje itp.) mozesz sobie dolozyc i wlaczac go jak bedzie gorąco.

A wracając do modułu - W202 C180T
A018 545 99 32 - numer, w zasadzie sprawny używany taki sam, albo wizualnie taki sam uszkodzony :) - próbuję naprawić swój, tylko mam problem ze złożeniem obudowy ;)

ok, popatrze w poniedzialek, jakies tam moduly mam, ale to chyba są od w203 bo sie częściej psują ;)

--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

20 Data: Marzec 01 2008 18:53:51
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: Nex@pl 

stona pisze:

Nex@pl pisze:


Sorry, było dla mnei to tak oczywiste, że nie napisałem o jak model chodzi x) Tak poza tym - orientujesz się czy w 110D 97' za chłodnicą powietrza powinien być ten mały, drugi wentylator? U mnie nic nie ma - to dobrze, czy tak ma być? :)

wentylator intercoolera najczesciej jest w CDI. W tych starszych bywa jak silnik spelnia normy spalin euro2 ( tzn. ma przepustnice, recyrkulacje itp.) mozesz sobie dolozyc i wlaczac go jak bedzie gorąco.

A wracając do modułu - W202 C180T
A018 545 99 32 - numer, w zasadzie sprawny używany taki sam, albo wizualnie taki sam uszkodzony :) - próbuję naprawić swój, tylko mam problem ze złożeniem obudowy ;)

ok, popatrze w poniedzialek, jakies tam moduly mam, ale to chyba są od w203 bo sie częściej psują ;)

W razie czego służę zdjęciami.

21 Data: Marzec 01 2008 22:56:55
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: stona 

Nex@pl pisze:


W razie czego służę zdjęciami.

czy chodzi o taki? http://moto.allegro.pl/item319040338__mercedes_e_210_c_kl_sterownik_wentylatora.html

bo takiego nie mam, ale tutaj jest inny numer


--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

22 Data: Marzec 02 2008 08:19:21
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: Nex@pl 

stona pisze:

Nex@pl pisze:


W razie czego służę zdjęciami.

czy chodzi o taki? http://moto.allegro.pl/item319040338__mercedes_e_210_c_kl_sterownik_wentylatora.html bo takiego nie mam, ale tutaj jest inny numer


Z zewnątrz obudowa wygląda na taką samą, więc raczej coś takiego.

23 Data: Marzec 02 2008 20:18:59
Temat: Re: Pytanie do Stony ;-)
Autor: stona 

Nex@pl pisze:

stona pisze:
Nex@pl pisze:


W razie czego służę zdjęciami.

czy chodzi o taki? http://moto.allegro.pl/item319040338__mercedes_e_210_c_kl_sterownik_wentylatora.html bo takiego nie mam, ale tutaj jest inny numer


Z zewnątrz obudowa wygląda na taką samą, więc raczej coś takiego.

to niestety nie bede mial czegos takiego. Obserwuj aukcję, może tanio kupisz :)

--

Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

Pytanie do Stony ;-)



Grupy dyskusyjne