Grupy dyskusyjne   »   Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer

Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer



1 Data: Luty 10 2008 16:11:48
Temat: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: Ebay 

Witam
Kupiliśmy na firme 1998 Fiata Ducato z silnikeim 2.8D bez turba
Mam do Was pytanie ile te samochody palą na 100km?
Jakie są najczęstsze bolonczki tych samochodów?
Czy ciężko jest tam wymienić pasek rozrządu? Można to zrobić samemu czy
lepiej oddać samochód do machera?
Facet który sprowadził ten samochód z Włoch powiedział mi że dwie świece
nie grzeją ale silnik rano odpala na dodtyk a po rozgrzaniu wogóle nie
czekam aż zgasnie kontrolka świec i pali na dotyk. Nie kopci z rury.
W jaki sposób on mógł dojśc do tego że dwie świece nie grzeją? Czy nie jest
tak że jeśli któraś ze świec była by przepalona to wogóle by ich nie grzał
bo sa podłaczone szeregowo?
Widzę tez mały wyciek oleju w górnej części silnika po prawej stronie,
zaraz jak się kończy ten plastik który przykrywa górna częśc silnika. Z
czego to cieknie?

Będe wdzięczny za wszelkei info.



2 Data: Luty 10 2008 18:01:59
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: axe 

swiece zarowe sa laczone rownolegle wiec jak ktoras nie grzeje to reszta i
tak grzeje

3 Data: Luty 10 2008 19:11:04
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: Ebay 

Dnia Sun, 10 Feb 2008 18:01:59 +0100, axe napisał(a):

swiece zarowe sa laczone rownolegle wiec jak ktoras nie grzeje to reszta i
tak grzeje

Faktycznie
Ok a jak sprawdzić bez wykręcania która nie grzeje i jeśli się okaże że
któraś jest przepalona to czy można założyć inną czy musi byc ten sam
model?

4 Data: Luty 10 2008 18:02:18
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: quorek 

Mam do Was pytanie ile te samochody palą na 100km?

Moj, pali od 8-12/100 km. Jak ciagne lawete na autostradzie to okolo 9-10. W
miescie - nie testowalem ale i pewnie 12.

Jakie są najczęstsze bolonczki tych samochodów?

Powiem szczerze ze u mnie na razie brak usterek. Jedynym psikusem bylo
wypalone gniazdo bezpiecznika wentylatora i cieknaca nagrzewnica (na allegro
za 60 zl). AAA i najwazniejsze ciezko dzialajace sprzeglo (zrywa sie linka i
czasami peka pedal - jest z tworzywa). NIe wiem takze czy mozna nazwac
usterka kwestie zwiazane z glosna praca - w moim jest tak ze przy silnym
rozgrzaniu silnika silnik ma tendencje do "dudnienia". NIe wiem czy jest to
efekt juz zuzycia elementow silnika czy moze ten model tak ma (znajomy to
samo potwierdza na swoim)

Czy ciężko jest tam wymienić pasek rozrządu? Można to zrobić samemu czy

Mozna. Ja wymienilem co prawda w zakladzie - ale rozrzad nie jest trudny do
zrobienia. Warto takze zerknac na uszczelniac pompy oleju (czesty wyciek).
Koszt mizerny - 30 zl - a problem rozwiazany - szczegolnie ze aby to zrobic
pozniej musisz rozmontowac rozrzad.

Facet który sprowadził ten samochód z Włoch powiedział mi że dwie świece

Moj pali na dotyk. Grunt to dobyr akk. Oprocz teog wymien swiece - koszt
niewielki.


czekam aż zgasnie kontrolka świec i pali na dotyk. Nie kopci z rury.

Moj rowniez - ogolnie to sprawna - i bardzo trwala jednostka - minusem
jest - ze dosc slaba.


W jaki sposób on mógł dojśc do tego że dwie świece nie grzeją? Czy nie
jest

Wykrecasz swiece i podlaczasz pod zasilanie 12V. Wystarczy dotknac na chwile
aby to sprawdzic.

Widzę tez mały wyciek oleju w górnej części silnika po prawej stronie,

prawodpodobnie to co pisalem wczensiej - oprocz tego zwroc uwage na miske
olejowa - lubieja korodowac

Pozdr.
Q.

5 Data: Luty 10 2008 19:20:28
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: Ebay 

Dnia Sun, 10 Feb 2008 18:02:18 +0100, quorek napisał(a):

Dzięi za odpowiedz.
Ten nasz tak do 100km/h jest znośnie jeśli chodzi o głośność, powyżej robi
się dośc głośno a powyżej 120km/h za głośno.

U nas sprzęgło chyba działa OK, jak się startuje z 1 to bierze prawie
odrazu ale jak się zmienia biegi to do momentu puszczenia całkowicie
sprzęgła jest poślizg. Nie wiem czy tak ma byc czy może już tarcza sprzegła
do wymiany?

nasz ma niby przejechane 151 tyś km ale coś ta druga cyfra jest lekko
przesuniete względem innych.

Napisz mi jeszcze ile maxymalnie można mu załadować?
My potrzebujemy go głównie do przewożenia mauserów ale dwa pełne to 2tony i
to pewno za dużo dla niego?

Acha czy Wasze siedzenia też już są poszarpane?

6 Data: Luty 10 2008 20:11:00
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: romanserwis 

Ebay pisze:

Napisz mi jeszcze ile maxymalnie można mu załadować?
My potrzebujemy go głównie do przewożenia mauserów ale dwa pełne to 2tony i
to pewno za dużo dla niego?

Raz wiozłem dwie tony, w czeskich górach było trudno. :)

Acha czy Wasze siedzenia też już są poszarpane?
Tak.

A pali mi, tak jak inny Kolega napisał 8-12. Na autostradzie, z ładunkiem, jak się trzyma 130-140, ot chyba nawet więcej. Najlepiej jeździć do 110-120.


--
     / ________ pozdrawiam, Andrzej Romańczuk - możesz mi mówić Roman
   _/_|        |      >>>>>>>>>> www.romanserwis.pl <<<<<<<<<<
  /|_||        |   pogotowie komputerowe - komputery poleasingowe
[_|_||________|   transport elektroniki busem do 1,4t, kraj i UE
  O          O  gsm: +48 602 500 904   gg:443102   skype: romanserwis

7 Data: Luty 10 2008 20:24:13
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: quorek 

 sprzęgła jest poślizg. Nie wiem czy tak ma byc czy może już tarcza sprzegła

do wymiany?

Tarcza VALEO jakies 500 zl. Mysle ze nie powinno byc poslizgu. Ewentualnie
sprawdz regulacje linki.


nasz ma niby przejechane 151 tyś km ale coś ta druga cyfra jest lekko
przesuniete względem innych.

Moj 2000R ma 136.000 ;-)) Ale IMO 350.000. Pewnie wszystkie maja krecone
liczniki. W sumie latwo to sprawdzic. Wystarczy ze masz 2 imbusy. Wykrec
sobie liczniki. Ostatnio wymienialem zarowki - caly spob pod zegarami byl
zakurzony - ogolnie u mnie wygladalo ze wszystko jest oryginalne - bez
krecenia.


Napisz mi jeszcze ile maxymalnie można mu załadować?

Moj jest maly - nie podwyzszany - i wkladalem 1,2T. Modele MAXi wychodzilo w
wersjach wzmanianych i zwyklych. Wersje wzmacniane przyjmuje z powodzeniem
2T. Poznasz po wiekszej srednicy felgi.

My potrzebujemy go głównie do przewożenia mauserów ale dwa pełne to 2tony
i

Fiat Ducato - wbrew wielu opiniom to sprawna konstrukcja i udane
zawieszenie. Owszem - mozna sie przyczepic do wykonczenia - ale to bardzo
udany samochod.


Acha czy Wasze siedzenia też już są poszarpane?

Moje - tylko kierowcy jest poszarpane - pasazerowie maja jak nowe ;-)

pozdr.
Q.

8 Data: Luty 10 2008 21:14:06
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor:


"Ebay"  wrote in message

Dnia Sun, 10 Feb 2008 18:02:18 +0100, quorek napisał(a):

Napisz mi jeszcze ile maxymalnie można mu załadować?
My potrzebujemy go głównie do przewożenia mauserów ale dwa pełne to 2tony
i
to pewno za dużo dla niego?

Swego czasu jeździłem kilka latek ducato '99 2.8idtd - 2 tony to nie
problem, w zasadzie standard; najwięcej (pare razy) zapakowałem 4 palety po
850kg sztuka. W papierach max ładowność to 1250kg ale generalnie jak
pakujesz do 2 ton to nic się nie stanie.
Łupała tylko jakaś poduszka w okolicach przedniego koła ale ten typ tak ma -
naprawiałem kilka razy i po paru tygodniach było to samo więc w końcu dałem
sobie sianka.

Prowadziłem zeszycik z wszystkimi wydatkami itp, (w sumie tylko przez rok
ale spalanie moża wg tego dobrze wyliczyć) i wyszło (o ile dobrze pamiętam)
9.3 litra; mniej niż Jumper '96 2.5d który brał kole 10l


Acha czy Wasze siedzenia też już są poszarpane?
ni, przy 250kkm leciutko wytarte praktycznie nikt by nie powiedział że tyle
dupę woziło, na lewarku od biegów też mało widać;  kierownica lekko się
przytarła na godzinie 3 bo tam najczęściej trzymałem rekę.

Ps. sprawdź czy jest zamontowana plastikowa osłona silnika; jeśli nie to
zamontuj (niecałe 200zł) a oszczędzisz sobie problemów i pieniążków na
naprawę czegoś tam (napinacza?) od wspomagania za 250zł (spaliło się u mnie
2 razy co jakieś 25kkm bo nie miałem osłony, założyłem i ponad 100kkm
prześmigałem bez problemu)
i nie szarp za mocno za klamkę drzwi suwanych:P

9 Data: Luty 10 2008 22:41:16
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: Ebay 

Dzięi wszystkom za odpowiedzi.
Jak będe miał problemy z tym autkiem to będe Was prosił o pomoc.

Pozdrawiam

10 Data: Luty 10 2008 23:25:52
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor:

On 10 Lut, 16:11, Ebay  wrote:

Witam
Kupiliśmy na firme 1998 Fiata Ducato z silnikeim 2.8D bez turba
Mam do Was pytanie ile te samochody palą na 100km?
Jakie są najczęstsze bolonczki tych samochodów?
Czy ciężko jest tam wymienić pasek rozrządu? Można to zrobić samemu czy
lepiej oddać samochód do machera?
Facet który sprowadził ten samochód z Włoch powiedział mi że dwie świece
nie grzeją ale silnik rano odpala na dodtyk a po rozgrzaniu wogóle nie
czekam aż zgasnie kontrolka świec i pali na dotyk. Nie kopci z rury.
W jaki sposób on mógł dojśc do tego że dwie świece nie grzeją? Czy nie jest
tak że jeśli któraś ze świec była by przepalona to wogóle by ich nie grzał
bo sa podłaczone szeregowo?
Widzę tez mały wyciek oleju w górnej części silnika po prawej stronie,
zaraz jak się kończy ten plastik który przykrywa górna częśc silnika. Z
czego to cieknie?

Będe wdzięczny za wszelkei info.


W firmie w której kiedyś pracowałem jeździłem trochę Ducato 2,8D -
spalało to do 12l / 100km ale to przy bardzo ostrym traktowaniu.
Po zapakowaniu całego - na trasie Kraków - Nowy Targ niestety pod
górki było już ciężko - zdecydowanie brakowało temu silnikowi gwizdka
(turbiny).
Kiedyś na jakiejś trasie ganiałem się z Jumperem 2,5D i niestety
musiałem stwierdzić wyższość francuskiej myśli technologicznej nad
italiańską ;)
Niestety 2,5D ładniej przyspieszało i w momencie kiedy 2,8D traciło
już oddech to 2,5 odjeżdżało w siną dal ;)

Z silnikiem nie było żadnych problemów, zresztą ten samochód w firmie
był od nowości, a użytkowany był bardzo sporadycznie :D

Pozdro !!

11 Data: Luty 11 2008 19:20:54
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: Ebay 

Dnia Sun, 10 Feb 2008 16:11:48 +0100, Ebay napisał(a):


Facet który sprowadził ten samochód z Włoch powiedział mi że dwie świece
nie grzeją ale silnik rano odpala na dodtyk

Kużwa mać dziś w nocy był mróż i rano nie mogłem go odpalić. Dopiero za 8
razem jak dwa razy podgrzałem świece pod rząd wtedy załapał.
zamówiłem nowe świeczki na allegro i mam nadzieje że chwilke pogrzeją bo
takie palenie to jest karygodne.

Jeszcze jak się rusza nim z jedynki to pojawia sie taki metaliczny stukot
Co to może być? Wydech czy któraś z poduszek silnika lub skrzyni?

Acha zalaliśmy ze starych zapasów mu olej mineralny Castrol GTX 15w-40 i po
przejechaniu 300km ten olej jest czarny jak smoła, czy to normalne? Filtr
oleju oczywiście byl wymieniany.

12 Data: Luty 11 2008 19:46:52
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: quorek 

Jeszcze jak się rusza nim z jedynki to pojawia sie taki metaliczny stukot
Co to może być? Wydech czy któraś z poduszek silnika lub skrzyni?

Zerknij na polaczenie kolektora wylotowego rury z tlumikiem. Jest tam
metalowe polaczenie i plecionka - moze sie zuzyla i nalezy wlozyc nowa.
Bedziesz widzial. Oprocz tego moze ktores zawiesie nie trzyma jak nalezy.

Czy szarpie przy ruszaniu na biegu jalowym?


Acha zalaliśmy ze starych zapasów mu olej mineralny Castrol GTX 15w-40 i
po
przejechaniu 300km ten olej jest czarny jak smoła, czy to normalne? Filtr
oleju oczywiście byl wymieniany.

Nic sie nie boj - jak oleju nie zabiera to wszystko jest dobrze.

Q,.

13 Data: Luty 11 2008 21:15:52
Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
Autor: Ebay 

Dnia Mon, 11 Feb 2008 19:46:52 +0100, quorek napisał(a):

Jeszcze jak się rusza nim z jedynki to pojawia sie taki metaliczny stukot
Co to może być? Wydech czy któraś z poduszek silnika lub skrzyni?

Zerknij na polaczenie kolektora wylotowego rury z tlumikiem. Jest tam
metalowe polaczenie i plecionka - moze sie zuzyla i nalezy wlozyc nowa.
Bedziesz widzial. Oprocz tego moze ktores zawiesie nie trzyma jak nalezy.

Czy szarpie przy ruszaniu na biegu jalowym?

No jest takie lekkie poszarpywanie jak się rusza z mała ilością gazu.


Acha zalaliśmy ze starych zapasów mu olej mineralny Castrol GTX 15w-40 i
po
przejechaniu 300km ten olej jest czarny jak smoła, czy to normalne? Filtr
oleju oczywiście byl wymieniany.

Nic sie nie boj - jak oleju nie zabiera to wszystko jest dobrze.

No troszke wycieka chyba z pod pokrywy zaworów, bo jak się go zostawi na
kostce to zrobi dwie plamki CZARNE!!

Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer



Grupy dyskusyjne