Grupy dyskusyjne   »   Pytanie gwarancyjne

Pytanie gwarancyjne



1 Data: Sierpien 19 2009 09:11:56
Temat: Pytanie gwarancyjne
Autor:

Witam,

takie mam pytanko - czy są przepisy, które nakazują dealerom przestrzeganie
pewnych przepisów? Czy też zależy to wyłącznie od polityki producenta/dealera?
Konkretnie (mówimy wyłącznie o aucie na gwarancji):
1. czy w przypadku awarii jakiegoś podzespołu, gwarancja na ten podzespół
ulega przedłużeniu, i liczona jest od dnia naprawy?
2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić
kolejną, i kolejną naprawę?
3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do wymiany
całego bolidu. Jest w ogóle taka możliwość?

dzięki, pozdrawiam,
Grzesiek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Sierpien 19 2009 09:18:29
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: PB 

Wed, 19 Aug 2009 09:11:56 +0200, na pl.misc.samochody,
 napisał(a):
 

1. czy w przypadku awarii jakiegoś podzespołu, gwarancja na ten podzespół
ulega przedłużeniu, i liczona jest od dnia naprawy?
2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić
kolejną, i kolejną naprawę?
3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do wymiany
całego bolidu. Jest w ogóle taka możliwość?

Przepisy to jest to co w Polosce zmienia sie nieustannie. Kiedys bylo
tak ze gwarancja na wymieniony podzespol biegla dla tego podzespolu od
poczatku. Kilakrotne (2,3,4,5) uszkodzenie calosci jako urzadzenia -
dawalo prawo wymiany. Jednak gwarancja jest swiadczeniem dobrowolnym
producenta  - wg nowych przepisow. Wobec czego on sobie sam ustala
warunki - czyli moze napisac ze np. po 250-tej naprawie lewego zacisku
przedniego kola, polegajacej na wymianie tłoczka - masz prawo wymienic
cale auto. I nic na to nie poradzisz.

Natomiast to do czego producenta i sprzedawce zmusza prawo to jest
rekojmia. A tu masz calkiem duze uprawnienia i nie musisz sie
przejmowac gwarancja. Tyle ze ja nie czuje sie na silach wyjasniania
zawiłości tego problemu. Jednak szukajac po haśle RĘKOJMIA -
znajdziesz informacje, np. na stronie Federacji Konsumentów. Proponuję
też zwrócić się do ich prawników i kompetentną informację, zamiast
szukać jej w necie trochę po omacku.

Powodzenia w walce o swoje prawa.

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

6 Data: Sierpien 19 2009 12:55:41
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Jakub Witkowski 

PB pisze:

Wed, 19 Aug 2009 10:22:50 +0200, na pl.misc.samochody, Gabriel'Varius'
napisał(a):
 
Dokladnie tak bylo, na wymieniona czesc miales np. rok gwarancji od momentu jej wymiany - ja tak mialem w Pandzie wymienione amory miesiac przed koncem gwarancji i gwarancja byla na kolejne 12 miesiecy udzielona. Pozniej sie zmienily zapisy w prawie po przyjeciu wytycznych UE i teraz nawet jak wymienia Ci czesc 2 dni przed koncem gwarancji to gwarancja konczy sie za 2 dni na cale auto lacznie z ta wymieniona czesci.

Ale jest rekojmia...

Nie ma (już od dawna). Jest niezgodnośc z umową. i daje znacznie
mniejsze prawa niż dawna rękojmia.

Proponuję poczytać, tam gdzie sam sugerowałeś...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

7 Data: Sierpien 19 2009 13:04:17
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Jakub Witkowski 

Jakub Witkowski pisze:

Nie ma (już od dawna).

Uzupełnię: nie ma dla zwykłych śmiertelników (sprzedaż konsumencka)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

8 Data: Sierpien 19 2009 14:21:50
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości news:

Ale jest rekojmia...

Nie ma (już od dawna).

Jest.
Tyle że nie dla wszystkich.

10 Data: Sierpien 19 2009 13:05:15
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Jakub Witkowski 

badzio pisze:

On 19 Sie, 09:18, PB  wrote:
Przepisy to jest to co w Polosce zmienia sie nieustannie. Kiedys bylo
tak ze gwarancja na wymieniony podzespol biegla dla tego podzespolu od
poczatku. Kilakrotne (2,3,4,5) uszkodzenie calosci jako urzadzenia -
dawalo prawo wymiany. Jednak gwarancja jest swiadczeniem dobrowolnym
producenta  - wg nowych przepisow.

A kiedys gwarancja bylo swiadczeniem obowiazkowym?

Owszem była. Za komuny - na pewno. Jakiś czas później się to zmieniło...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

12 Data: Sierpien 19 2009 13:03:08
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Jakub Witkowski 

AL pisze:

 pisze:
Witam,

takie mam pytanko - czy są przepisy, które nakazują dealerom przestrzeganie pewnych przepisów? Czy też zależy to wyłącznie od polityki producenta/dealera?
Konkretnie (mówimy wyłącznie o aucie na gwarancji):
1. czy w przypadku awarii jakiegoś podzespołu, gwarancja na ten podzespół ulega przedłużeniu, i liczona jest od dnia naprawy?
2. czy w razie kilkukrotnej awarii tego samego elementu dealer może robić kolejną, i kolejną naprawę?
3. inaczej mówiąc punkt 2 - co musi się stać, by klient miał prawo do wymiany całego bolidu. Jest w ogóle taka możliwość?

do drugiej czesci
- nie mam teraz pod reka - ale o ile pamietam byl w umowie gwarancyjnej zapis, ze nie ma mozliwosci wymiany calego bolidu

Ale taką możliwość lub zwrot kasy przewiduje tryb niezgodności z umową.
Tylko że: 1)musiałbyś reklamować w tym trybie od początku, 2) jeśli sprzedawca
odmawia wymiany i proponuje naprawę, to musiałbyś w sądzie udowadniać,
że poprzez naprawę nie da się doprowadzić do "zgodności".

Mysle, ze to wszystko zalezy od kwesti rodzaju usterki - nie zawsze wszystko da sie naprawic/wymienic (np element bedacy integralna czescia struktury auta).

Jeśli wada jest "istotna" (w ocenie sprzedawcy, lub finalnie: sądu) i nie da
się jej naprawić, to możesz liczyć na wymianę całości w trybie niezgodności.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

15 Data: Sierpien 19 2009 10:17:46
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jest.
Ale nie z tytułu gwarancji (chyba że tak zdecydował gwarant), a
rękojmi, albo niezgodności z umową dla konsumentów.
Ale wada musi być istotna.

dzięki. Tutaj doczytam o rękojmi, ale gdybyś miał pod ręką jakiś link,
byłbym wdzięczny.

terz moge zamieszac, ale nie wiem czy dobrze pamietam, ze jak juz
skorzystałes z gwarancji, to rekojmia odpada (zaznaczam ze opieram sie w
tym stwierdzeniu na swojej kiepskiej pamieci)

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

16 Data: Sierpien 19 2009 14:20:59
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jest.
Ale nie z tytułu gwarancji (chyba że tak zdecydował gwarant), a
rękojmi, albo niezgodności z umową dla konsumentów.
Ale wada musi być istotna.

dzięki. Tutaj doczytam o rękojmi,

Jeśli nie kupowałeś na firmę to lepiej doczytać o niezgodności z umową - to Ciebie dotyczy.

 ale gdybyś miał pod ręką jakiś link,
byłbym wdzięczny.

terz moge zamieszac, ale nie wiem czy dobrze pamietam, ze jak juz
skorzystałes z gwarancji, to rekojmia odpada (zaznaczam ze opieram sie w
tym stwierdzeniu na swojej kiepskiej pamieci)

Od dawna już tak nie ma.

17 Data: Sierpien 19 2009 12:45:17
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

terz moge zamieszac, ale nie wiem czy dobrze pamietam, ze jak juz
skorzystałes z gwarancji, to rekojmia odpada (zaznaczam ze opieram
sie w tym stwierdzeniu na swojej kiepskiej pamieci)

Od dawna już tak nie ma.

dzieki.


--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.
(Mądrość Wschodu)

18 Data: Sierpien 20 2009 09:49:57
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Jakub Witkowski 

Cavallino pisze:

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jest.
Ale nie z tytułu gwarancji (chyba że tak zdecydował gwarant), a
rękojmi, albo niezgodności z umową dla konsumentów.
Ale wada musi być istotna.

dzięki. Tutaj doczytam o rękojmi,

Jeśli nie kupowałeś na firmę to lepiej doczytać o niezgodności z umową - to Ciebie dotyczy.

ale gdybyś miał pod ręką jakiś link,
byłbym wdzięczny.

terz moge zamieszac, ale nie wiem czy dobrze pamietam, ze jak juz
skorzystałes z gwarancji, to rekojmia odpada (zaznaczam ze opieram sie w
tym stwierdzeniu na swojej kiepskiej pamieci)

Od dawna już tak nie ma.

Owszem rękojmia nie odpada tak "w ogóle", niemniej:

"[..] *Jeżeli jednak już dokonaliśmy wyboru, to dana reklamacja będzie przebiegała już
do końca tylko według reguł, które wybraliśmy.* Jeśli składamy reklamację na podstawie
gwarancji, to nie możemy w zakresie tej reklamacji korzystać z uprawnień przewidzianych
w ustawie i zgłaszać roszczeń wobec sprzedawcy. Możemy więc znaleźć się w sytuacji,
gdy - korzystając z uprawnień danych nam przez  ustawę - już dawno byśmy mogli
odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy, ale niestety gwarancja nie daje takiego
prawa, a wybraliśmy ten tryb dochodzenia roszczeń. W związku z tym musimy dotrwać
do końca procesu reklamacyjnego i dopiero potem ewentualnie zgłaszać kolejne
reklamacje, już na podstawie ustawy."

Źródło: Federacja Konsumentów

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

19 Data: Sierpien 20 2009 10:40:41
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości news:h6iv

Owszem rękojmia nie odpada tak "w ogóle", niemniej:

"[..] *Jeżeli jednak już dokonaliśmy wyboru, to dana reklamacja będzie przebiegała już
do końca tylko według reguł, które wybraliśmy.* Jeśli składamy reklamację na podstawie
gwarancji, to nie możemy w zakresie tej reklamacji korzystać z uprawnień przewidzianych
w ustawie i zgłaszać roszczeń wobec sprzedawcy. Możemy więc znaleźć się w sytuacji,
gdy - korzystając z uprawnień danych nam przez  ustawę - już dawno byśmy mogli
odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy, ale niestety gwarancja nie daje takiego
prawa, a wybraliśmy ten tryb dochodzenia roszczeń. W związku z tym musimy dotrwać
do końca procesu reklamacyjnego i dopiero potem ewentualnie zgłaszać kolejne
reklamacje, już na podstawie ustawy."

Nie do końca mają rację z tym czekaniem.
Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania.

20 Data: Sierpien 20 2009 11:38:22
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Jakub Witkowski 

Cavallino pisze:

Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania.

Sądzę jednak że ot tak sobie tego nie napisali.
Może takie jest w tej kwestii orzecznictwo?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

21 Data: Sierpien 20 2009 18:47:16
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości

Cavallino pisze:

Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania.

Sądzę jednak że ot tak sobie tego nie napisali.

Być może, ale nie znam takiego przepisu.
A chętnie bym poznał jeśli istnieje.

22 Data: Sierpien 21 2009 11:40:00
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Jakub Witkowski 

Cavallino pisze:

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości
Cavallino pisze:

Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania.

Sądzę jednak że ot tak sobie tego nie napisali.

Być może, ale nie znam takiego przepisu.
A chętnie bym poznał jeśli istnieje.

Nie potrafię wskazać

Ale sąd w niedookreślonych kwestiach ma pewną swobodę, i jeśli dwie
regulacje prowadzą do sprzecznych wymagań wobec kogoś (np. sprzedającego)
tworząc potencjalny chaos, to nie zdziwił bym się gdyby na drodze
orzecznictwa określano jak to interpretować - czyli np. że najpierw
musi się skończyć jeden tryb, aby zacząć inny - dla mnie byłaby to dość
naturalna konstatacja. Oczywiście tylko gdybam.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

23 Data: Sierpien 21 2009 17:40:06
Temat: Re: Pytanie gwarancyjne
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości news:

Można zgłosić OD RAZU drugie żądanie, już na gruncie niezgodności z umową lub rękojmi.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej proszę o konkretny przepis, który tego zabrania.

Sądzę jednak że ot tak sobie tego nie napisali.

Być może, ale nie znam takiego przepisu.
A chętnie bym poznał jeśli istnieje.

Nie potrafię wskazać

Ale sąd w niedookreślonych kwestiach ma pewną swobodę, i jeśli dwie
regulacje prowadzą do sprzecznych wymagań wobec kogoś (np. sprzedającego)

Gwarant i sprzedający to zazwyczaj dwa różne podmioty.
Bardzo zazwyczaj.

Pytanie gwarancyjne



Grupy dyskusyjne