Grupy dyskusyjne »
Pytanie o ciezarowe
Pytanie o ciezarowe
1 | Data: Grudzien 14 2007 20:57:54 |
Temat: Pytanie o ciezarowe | |
Autor: Sanctum Officium | Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm 2 |
Data: Grudzien 14 2007 22:34:45 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Hinek |
Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizmNie -- Pozdr 3 |
Data: Grudzien 15 2007 07:58:59 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Tomasz Konik |
Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm Jeśli jedna jest nie napędzana to nie;-). W wózkach napędzanych - w terenowych starszych konstrukcjach (obecnie rzadko) - nie ma (np. Star 266). W bardziej drogowych autach (budowlane) i nowoczesnych terenowych zazwyczaj jest. Pzdr;-) Konik 4 |
Data: Grudzien 15 2007 13:47:27 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Szyszkowa | Tomasz Konik pisze: (...) i nowoczesnych terenowych zazwyczaj jest. Tak z ciekawości- jaka terenówka ma z tyłu dwie osie ? -- Traktorek 3.2 DiD Wrocław 5 |
Data: Grudzien 15 2007 12:48:52 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Brzezi | So, 15 gru 2007 o 13:47 GMT, Szyszkowa napisał(a): (...) i nowoczesnych terenowych zazwyczaj jest.Tak z ciekawości- jaka terenówka ma z tyłu dwie osie ? Spojrz co jest napisane w temacie... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ] [ Ekg: #3781111 ][ a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++ ] [ LinuxUser: #249916 ][ o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+ ] [ 5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y-- ] 6 |
Data: Grudzien 15 2007 12:29:07 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: MarcinJM | Sanctum Officium pisze: Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm Nie ma, bo to nie ma sensu. Osie sa na tyle blisko, ze roznica w obrotach przy skrecie jest na tyle mala, ze uslig kol jest w stanie to wyrownac bez wiekszych ociazen. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 7 |
Data: Grudzien 15 2007 21:22:39 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: MG |
Czy w samochodach ciężarowych, które mają z tyłu dwie osie, jest mechanizm Witam Jak widać po odpowiedziach - zdania grupowiczów są mocno podzielone. A tak naprawdę, to we współczesnych ciężarówkach z osiami napędowymi w układzie tandem oczywiście zazwyczaj JEST mechanizm różnicowy międzyosiowy - jest on umieszczony w obudowie pierwszego mostu napędowego. Dla niedowiarków linki: VOLVO http://www.cei.it/Cataloghifiles/VOL0017.PDF MAN http://www.cei.it/Cataloghifiles/MAN0009.PDF Pzdr Marek 8 |
Data: Grudzien 15 2007 22:55:50 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Sanctum Officium | "MG" wrote in message
Czy w terenowych jest spotykana blokada tego dyfra? MK 9 |
Data: Grudzien 16 2007 00:20:10 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: MG |
"MG" wrote in message Jeśli masz na myśli ciężarówki terenowe (budowlane, leśne i podobne) to oczywiście że tak. Zazwyczaj blokadę maja oba mechanizmy różnicowe. Tak jest chociażby w RVI KERAX. Jeśli pytasz o typowe terenówki osobowe, to nie mam pojęcia, to nie moja działka. Ale domyślam się że są takie blokady stosowane. Pzdr Marek 10 |
Data: Grudzien 16 2007 01:27:51 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Sanctum Officium | "MG" wrote in message
Oczywiście, o ciężarowych rozmawiamy. Pytanie dotyczy dyfra między dwoma tylnymi osiami. tojest chociażby w RVI KERAX. To znaczy łącznie 3 (na dwóch dyfrach tylnych osi i na dyfrze między tymi osiami)? Jeśli pytasz o typowe terenówki osobowe, to nie mam pojęcia, to nie moja Osobowe z dwoma osiami z tyłu? MK 11 |
Data: Grudzien 16 2007 15:40:31 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: MG | > oczywiście że tak. Zazwyczaj blokadę maja oba mechanizmy różnicowe. Tak tak własnie jest (najczęściej) chociaż ciężarówki występują w rozmaitych kompletacjach, które są dobierane przez klienta podczas zakupu, stąd można spotkać różne cuda > Jeśli pytasz o typowe terenówki osobowe, to nie mam pojęcia, to niemoja > działka. Ale domyślam się że są takie blokady stosowane.:-) miałem na mysli typowe mechanizmy międzyosiowe, ale w sumie się zamotałem, bo to "oczywista oczywistość" :-) pzdr Marek 12 |
Data: Grudzien 16 2007 18:16:46 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Sanctum Officium | "MG" wrote in message No to pozwolę sobie jeszcze na pytania. Gdy są dwie osie z przodu, to też jest miedzy nimi mechanizm różnicowy? Dobrze kombinuję? Czyli taki cieżarowy 8x8 ma w sumie 7 dyfrów (4 na osiach, jeden między tylnymi osiami, jeden między przednimi i jeszcze jeden centralny)? I pewnie w topowej konfiguracji wszystkie 7 dyfrów jest blokowane? Włacza się po kolei każdą blokade, czy jakoś grupami - jednym przyciskiem wszystkie trzy blokady tylne, drugim wszystkie przednie i jeszcze osobnym centralny? Na stonach Mana widziałem, że można przy zakupie konfigurować ilość osi, wybierać, które maja być napędzane itd. Ale informacje tam zawarte są dość powierzchowne. MK 13 |
Data: Grudzien 16 2007 19:13:36 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: J.F. | On Sun, 16 Dec 2007 18:16:46 +0100, Sanctum Officium wrote: Gdy są dwie osie z przodu, to też jest miedzy nimi mechanizm różnicowy? W ogolnosci chyba tak. Jesli zwykly G/UAZ ma zakaz jazdy na zblokowanych dyfrach po asfalcie - to i wieksze tez powinny. No chyba ze tak samo jak w wielu innych zrobili - na asfalcie naped tylko na dwie tylne osie, na sliskim dolaczamy naped na dwie przednie. I juz tylko 5 dyfrow. A moze nawet 4 ? zobacz mosty, dyfry, zwolnice http://www.zss.pl/~moto/publikacje.htm J. 14 |
Data: Grudzien 16 2007 20:00:25 | Temat: Re: Pytanie o ciezarowe | Autor: Sanctum Officium | "J.F." wrote in message On Sun, 16 Dec 2007 18:16:46 +0100, Sanctum Officium wrote:osiach,
O ile wiem, seryjnie G/UAZ w ogóle nie miał blokad dyfrów. Z tego, ,co wiem, była do kupienia i montażu we własnym zakresie jakaś blokada tylnego dyfra. No chyba ze tak samo jak w wielu innych zrobili - na asfalcie naped Stały napęd tylko na dwie tylne osie jest szczędniejszy. Przednie osie dołączane w razie potrzeby. Wtedy nie trzeba dyfra między przednimi osiami, bo przednie osie są włączane tylko na śliskiej nawierzchni. W takim układzie 5 dyfrów wystarczy (4 na osiach i jeden między tylnymi osiami). Ale nie wiem, czemu piszesz, że mają być 4 dyfry? MK |
Pytanie o ciezarowe
Newsletter
Galerie zdjęć