Grupy dyskusyjne   »   Pytanie teoretyczne odpowiedź

Pytanie teoretyczne odpowiedź



1 Data: Marzec 22 2007 08:05:35
Temat: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: Janusz 

Witam
widze że mój watek wywołał prawdziwą burze nie tylko u mnie w pracy ale
także na grupie dyskusyjnej dlatego zdecydowałem się sprawdzić to
praktycznie :)

pojazd CC700 opony zimowe 145/70 R13

pomiar 1

Cisnienie 2.5 BAR pokonana droga na obrót 162cm
odległość osi od podłoża 25,2cm

Pomiar 2

Cisnienie 0.5 BAR pokonana droga na obrót 160,7cm
odległość osi od podłoża 23,2cm

MOIM Zdaniem
Błąd wynika z rozmiaru bieżnika ponieważ dla koła napompowanego 2,5 bar
mniej bieżnika przy podłożu było do siebie RÓWNOLEGŁE niż dla koła o
cisnienieniu 0.5 bar (zmieniał się lekko obwód)

Czyli dla opon łysych ta różnica odległości była by DUŻO mniejsza i wynikała
by z odkształcen opony i nierównomiernego stykania z podłożem

Wniosek
droga pokonana przez koło jest RÓWNA obwodowi koła i niema NIC!!!! wspólnego
z odległością osi od podłoża

Pozdrawiam

AzaZeL



2 Data: Marzec 22 2007 09:57:34
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: nemo 

ok nie koło...
ale wtdy to juz bierzmy odległości między lamelkami pod uwage - przy flaku
na podlozu beda mniejsze (tak mi sie wydaje)

3 Data: Marzec 22 2007 10:57:07
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowied
Autor: Jakub Witkowski 

nemo wrote:

ok nie koło...
ale wtdy to juz bierzmy odległości między lamelkami pod uwage - przy flaku na podlozu beda mniejsze (tak mi sie wydaje)

W zasadzie obszar styku opony z jezdnią jest zawsze *płaski*, co najwyżej
mniejszy lub większy, zależnie od ciśnienia. Dlatego w tym obszarze
lamelki w powinny układać się zawsze dość podobnie.

No, chyba że napompujesz do tak kosmicznego ciśnienia, że styk
opony z jezdnią stanie się niemal punktowy :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

4 Data: Marzec 22 2007 10:46:55
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 22 Mar 2007 08:05:35 +0100, "Janusz"
wrote:

pomiar 1

Cisnienie 2.5 BAR pokonana droga na obrót 162cm
odległość osi od podłoża 25,2cm

Pomiar 2

Cisnienie 0.5 BAR pokonana droga na obrót 160,7cm
odległość osi od podłoża 23,2cm

MOIM Zdaniem
Błąd wynika z rozmiaru bieżnika ponieważ dla koła napompowanego 2,5 bar
mniej bieżnika przy podłożu było do siebie RÓWNOLEGŁE niż dla koła o
cisnienieniu 0.5 bar (zmieniał się lekko obwód)

Nie zmienił się. Mierz OBWÓD, a nie odległość osi.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

5 Data: Marzec 22 2007 11:03:32
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: pejurek 

Człowiek podpisany jako "Adam Płaszczyca" napisał:

On Thu, 22 Mar 2007 08:05:35 +0100, "Janusz" wrote:
pomiar 1
Cisnienie 2.5 BAR pokonana droga na obrót 162cm
odległość osi od podłoża 25,2cm
Pomiar 2
Cisnienie 0.5 BAR pokonana droga na obrót 160,7cm
odległość osi od podłoża 23,2cm
MOIM Zdaniem
Błąd wynika z rozmiaru bieżnika ponieważ dla koła napompowanego 2,5 bar
mniej bieżnika przy podłożu było do siebie RÓWNOLEGŁE niż dla koła o
cisnienieniu 0.5 bar (zmieniał się lekko obwód)
Nie zmienił się. Mierz OBWÓD, a nie odległość osi.

Jak się nie zmienił jak zmienił ;)
Przecież zmierzył obwód: przejechał 1 obrót koła i zmierzył przebytą drogę.
Sam twierdziłeś, że to to samo.
A że fakty mówią, ze drogi były różne, tym gorzej dla faktów?

--
pozdrawiam

6 Data: Marzec 22 2007 11:14:08
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Tomasz Pyra 

pejurek napisał(a):

A że fakty mówią, ze drogi były różne, tym gorzej dla faktów?

Ale te drogi nie były różne... Z obliczeń "teoretycznych" wynikało coś koło 10% różnicy, z obliczeń "praktycznych" wynikało 0% różnicy, a eksperyment pokazał że różnica jest około zera.

Skoro pomiar (obarczony też pewnym błędem) wykazał 0.8% to spokojnie można przyjąć, że prawdziwe było twierdzenie o braku różnicy, a z całą pewnością można zaprzeczyć teoriom o "promieniu chwilowym" i mierzeniu odległości osi od nawierzchni.

7 Data: Marzec 22 2007 11:15:36
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Jakub Witkowski 

pejurek wrote:

Nie zmienił się. Mierz OBWÓD, a nie odległość osi.

Jak się nie zmienił jak zmienił ;)
Przecież zmierzył obwód: przejechał 1 obrót koła i zmierzył przebytą drogę.
Sam twierdziłeś, że to to samo.
A że fakty mówią, ze drogi były różne, tym gorzej dla faktów?

Zmierzona* zmiana obwodu była ponad 10x mniejsza, niż by to
wynikało z teorii "promienia" i wzoru o=2pi*R.
Umówmy się więc, że Adam ma jakieś 90% racji, ok? :)

*) powinno byc przynajmniej z 10 pomiarów, rachunek błędów itd,
ale mniejsza o poprawność metodologii...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

8 Data: Marzec 22 2007 14:58:30
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Cz 

pejurek wrote:

Jak się nie zmienił jak zmienił ;)
Przecież zmierzył obwód: przejechał 1 obrót koła i zmierzył przebytą drogę.
Sam twierdziłeś, że to to samo.
A że fakty mówią, ze drogi były różne, tym gorzej dla faktów?

Się nie wychylaj, bo akurat twojej tezie to zdecydowanie przeczy - wg. twojej definicji różnica byłaby dramatyczna, rzędu 20-30%.

--
Cz.

9 Data: Marzec 22 2007 11:09:39
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Jakub Witkowski 

Adam Płaszczyca wrote:

On Thu, 22 Mar 2007 08:05:35 +0100, "Janusz" wrote:

pomiar 1

Cisnienie 2.5 BAR pokonana droga na obrót 162cm
odległość osi od podłoża 25,2cm

Pomiar 2

Cisnienie 0.5 BAR pokonana droga na obrót 160,7cm
odległość osi od podłoża 23,2cm

MOIM Zdaniem
Błąd wynika z rozmiaru bieżnika ponieważ dla koła napompowanego 2,5 bar mniej bieżnika przy podłożu było do siebie RÓWNOLEGŁE niż dla koła o cisnienieniu 0.5 bar (zmieniał się lekko obwód)

Nie zmienił się. Mierz OBWÓD, a nie odległość osi.

Nawet i to nie jest do końca prawdą.

Liczy się obwód opony ale liczony specyficznie tzn. jakby cała
była w stanie takim, jaki występuje obszarze styku opony z jezdnią
(odległość między dwoma punktami na bieżniku w momencie gdy znajdują
się w obszarze styku jest minimalnie mniejsza niż wtedy gdy są
w powietrzu, bo płaski kształt powoduje, że szczeliny między
lamelkami są nieco mniejsze niż w zaogrąglonej części obwodu)

Druga sprawa, to ze jednak obwód się trochę zmienia, bo kord opony
nie jest absolutnie nierozciągliwy :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

10 Data: Marzec 22 2007 11:17:25
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Tomasz Pyra 

Adam Płaszczyca napisał(a):

On Thu, 22 Mar 2007 08:05:35 +0100, "Janusz" wrote:

pomiar 1

Cisnienie 2.5 BAR pokonana droga na obrót 162cm
odległość osi od podłoża 25,2cm

Pomiar 2

Cisnienie 0.5 BAR pokonana droga na obrót 160,7cm
odległość osi od podłoża 23,2cm

MOIM Zdaniem
Błąd wynika z rozmiaru bieżnika ponieważ dla koła napompowanego 2,5 bar mniej bieżnika przy podłożu było do siebie RÓWNOLEGŁE niż dla koła o cisnienieniu 0.5 bar (zmieniał się lekko obwód)

Nie zmienił się. Mierz OBWÓD, a nie odległość osi.

Jakoś tam minimalnie zmienić się mógł - wyobraź sobie jak by się zachowywała opona o wielkich klockach bieżnika.

Napompowana bardzo mocno - za jednym obrotem przejeżdżałaby drogę równą sumarycznej długości zewnętrznych boków klocków plus odstępowi między klockami (który na skutek wysokiej sztywności napompowanej opony byłby zachowany).

A napompowana słabo spowoduje równoległe ostawienie klocków bieżnika, tak że odstępy między klockami zostaną ściśnięte przy dotknięciu nawierzchni.

Ale ta różnica to będą jakieś promile. I nie sądzę żeby ich było aż 8 (tak jak w zmierzonym przypadku).

11 Data: Marzec 22 2007 11:19:30
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Jakub Witkowski 

Tomasz Pyra wrote:

Jakoś tam minimalnie zmienić się mógł

Czy ty musisz pisać to samo co ja??? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

12 Data: Marzec 22 2007 11:27:44
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Tomasz Pyra 

Jakub Witkowski napisał(a):

Tomasz Pyra wrote:

Jakoś tam minimalnie zmienić się mógł

Czy ty musisz pisać to samo co ja??? ;)

Może w stereo do kogoś dotrze ;)
Żeby nie było to na jeden post ja odpowiedziałem szybciej, na drugi Ty ;)

13 Data: Marzec 22 2007 15:00:45
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Cz 

Tomasz Pyra wrote:

Ale ta różnica to będą jakieś promile. I nie sądzę żeby ich było aż 8 (tak jak w zmierzonym przypadku).

Mówię, po prostu opona się zapadnie, więc zmniejszy się jej profil i tyle. :)

--
Cz.

14 Data: Marzec 22 2007 14:57:29
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Cz 

Adam Płaszczyca wrote:

Nie zmienił się. Mierz OBWÓD, a nie odległość osi.

Zmienił się. Odcinek jaki zakreśla dana figura wykonując obrót to dość dobra definicja obwodu.

--
Cz.

15 Data: Marzec 22 2007 15:43:23
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 22 Mar 2007 14:57:29 +0100, Cz  wrote:

Zmienił się. Odcinek jaki zakreśla dana figura wykonując obrót to dość
dobra definicja obwodu.

Tyle, że figura nie zakreśla odcinka ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

16 Data: Marzec 22 2007 16:21:31
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Cz 

Adam Płaszczyca wrote:

Zmienił się. Odcinek jaki zakreśla dana figura wykonując obrót to dość dobra definicja obwodu.
Tyle, że figura nie zakreśla odcinka ;)

Obracając się po pewnej prostej? ;)

--
Cz.

17 Data: Marzec 23 2007 09:23:35
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 22 Mar 2007 16:21:31 +0100, Cz  wrote:

Tyle, że figura nie zakreśla odcinka ;)

Obracając się po pewnej prostej? ;)

Obracać, to się może nie po, a na prostej (osi obrotu)...
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

18 Data: Marzec 22 2007 15:55:48
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: MichałG 


Użytkownik "Cz"  napisał w wiadomości

Adam Płaszczyca wrote:
Nie zmienił się. Mierz OBWÓD, a nie odległość osi.

Zmienił się. Odcinek jaki zakreśla dana figura wykonując obrót to dość
dobra definicja obwodu.

Wybacz, ale przeczytaj co napisałeś......
1. Obwód to liczba a nie żaden odcinek
2. Jeśli coś wykonuje obrót to nie jest w stanie 'zakreślic' ( zakreślać
można flamastrem) odcinka lecz krzywą...... w szczególności okrąg....

Sio do szkoły ... :-)))))))))))))
Pozdr.
Michał

19 Data: Marzec 22 2007 16:31:23
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Jakub Witkowski 

Cz wrote:

Odcinek jaki zakreśla dana figura wykonując obrót to dość dobra definicja obwodu.

Chyba nie umiałbym upakować większej ilości bzdur w jednym
zdaniu, nawet jakbym się starał.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

20 Data: Marzec 22 2007 17:17:15
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Jakub Witkowski 

Cz wrote:

Jakub Witkowski wrote:
Cz wrote:
Odcinek jaki zakreśla dana figura wykonując obrót to dość dobra definicja obwodu.
Chyba nie umiałbym upakować większej ilości bzdur w jednym
zdaniu, nawet jakbym się starał.

Ok, doprecyzuję nieco to zdanie:

Odcinek jaki zakreśla dana figura po prostej wykonując obrót po swoim obwodzie to dość dobra definicja obwodu.

Lepiej? ;)

Nadal bardzo słabo.
Ale teraz mogę przynajmniej domyślić się, że chodzi ci o bezposlizgowe
przetoczenie wypukłej figury po prostej (w kategoriach czysto geometrycznych
to nie jest takie łatwe do opisania), i odległość, jaka będzie dzieliła
dwa kolejne punkty styku z prostą jednego (dowolnie wybranego) punktu
tej figury. No, to faktycznie dla pewnej klasy figur (nie wklęsłych)
będzie ta odległość równa obwodowi. Ale definicją to bym tego nie nazywał.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

21 Data: Marzec 22 2007 18:53:42
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Cz 

Jakub Witkowski wrote:

Nadal bardzo słabo.
Ale teraz mogę przynajmniej domyślić się, że chodzi ci o bezposlizgowe
przetoczenie wypukłej figury po prostej (w kategoriach czysto geometrycznych
to nie jest takie łatwe do opisania), i odległość, jaka będzie dzieliła
dwa kolejne punkty styku z prostą jednego (dowolnie wybranego) punktu
tej figury. No, to faktycznie dla pewnej klasy figur (nie wklęsłych)
będzie ta odległość równa obwodowi. Ale definicją to bym tego nie nazywał.

Dobra, w takim razie akurat obwód figury wklęsłej jest równie adekwatny do sytuacji, jak garnitur do prac w ogródku. Wklęsła część przetoczy się po wierzchołkach wklęsłości, więc w naszych rozważaniach akurat to nie ma znaczenia (dopóki opona nie zacznie się fałdować, ale to dotyczy innej dyskusji)...

Opisać taki ruch też wcale nie jest trudno, obracasz wokół punktu położonego na prostej prostej tak długo, jak długo nie istnieją inne punkty położone na tej prostej.

Całka po przesunięciu funkcji da taki sam wynik dla każdej wypukłej figury. Różnica jest taka, że całka da dokładny rezultat, ale z mogę się założyć, że mój pomiar wykonam 10 razy szybciej niż wyliczysz odpowiednią całkę z dokładnością do 5 promili, nie spiesząc się przy tym - daj mi tylko tą figurę z materiału o równie dużym f jak guma do asfaltu. ;)

Poza tym nie rób z igły wideł. Dobrze wiesz, o co chodzi. ;P

--
Cz.

22 Data: Marzec 22 2007 18:54:14
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Cz 

Cz wrote:

Całka po przesunięciu funkcji da taki sam wynik dla każdej wypukłej figury. Różnica jest taka, że całka da dokładny rezultat, ale z mogę się założyć, że mój pomiar wykonam 10 razy szybciej niż wyliczysz odpowiednią całkę z dokładnością do 5 promili, nie spiesząc się przy tym - daj mi tylko tą figurę z materiału o równie dużym f jak guma do asfaltu. ;)

Aha... i niech to nie będzie kółko samochodu zabawki.

--
Cz.

23 Data: Marzec 23 2007 09:34:24
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Noel 

Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

Cz wrote:

Jakub Witkowski wrote:

Cz wrote:

Odcinek jaki zakreśla dana figura wykonując obrót to dość dobra definicja obwodu.

Chyba nie umiałbym upakować większej ilości bzdur w jednym
zdaniu, nawet jakbym się starał.


Ok, doprecyzuję nieco to zdanie:

Odcinek jaki zakreśla dana figura po prostej wykonując obrót po swoim obwodzie to dość dobra definicja obwodu.

Lepiej? ;)


Nadal bardzo słabo.

Odcinek, który powstaje na podłożu w wyniku rzutu punktu umieszczonego na oponie, po pełnym obrocie koła?

--
Tomek "Noel" B.

24 Data: Marzec 22 2007 16:46:31
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Cz 

Jakub Witkowski wrote:

Cz wrote:
Odcinek jaki zakreśla dana figura wykonując obrót to dość dobra definicja obwodu.
Chyba nie umiałbym upakować większej ilości bzdur w jednym
zdaniu, nawet jakbym się starał.

Ok, doprecyzuję nieco to zdanie:

Odcinek jaki zakreśla dana figura po prostej wykonując obrót po swoim obwodzie to dość dobra definicja obwodu.

Lepiej? ;)

--
Cz.

25 Data: Marzec 22 2007 18:25:09
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: MichałG 


Użytkownik "Cz"  napisał w wiadomości

Jakub Witkowski wrote:
Cz wrote:
Odcinek jaki zakreśla dana figura wykonując obrót to dość dobra
definicja obwodu.
Chyba nie umiałbym upakować większej ilości bzdur w jednym
zdaniu, nawet jakbym się starał.

Ok, doprecyzuję nieco to zdanie:

Odcinek jaki zakreśla dana figura po prostej wykonując obrót po swoim
obwodzie to dość dobra definicja obwodu.

Chyba wzwodu.......

Pozd
Michał

26 Data: Marzec 23 2007 09:24:43
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 22 Mar 2007 16:46:31 +0100, Cz  wrote:


Odcinek jaki zakreśla dana figura po prostej wykonując obrót po swoim
obwodzie to dość dobra definicja obwodu.

Lepiej? ;)

Gorzej.

Obwód to suma długości linii (prostych, krzywych) będących krawędziami
figury.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

27 Data: Marzec 25 2007 21:28:10
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedĽ
Autor: Cz 

Adam Płaszczyca wrote:

Obwód to suma długości linii (prostych, krzywych) będących krawędziami
figury.

Co w przypadku koła sprowadza się do prostej całki, ale chodzi mi o ten specifyczny wypadek.

--
Cz.

28 Data: Marzec 25 2007 22:04:36
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: J.F. 

On Sun, 25 Mar 2007 21:28:10 +0200,  Cz wrote:

Adam Płaszczyca wrote:
Obwód to suma długości linii (prostych, krzywych) będących krawędziami
figury.

Co w przypadku koła sprowadza się do prostej całki, ale chodzi mi o ten
specifyczny wypadek.

Gorzej jak masz brzeg fraktalny :-)

J.

29 Data: Marzec 22 2007 13:16:55
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: Tomasz Pyra 

JAM napisał(a):

ale ma niewatpliwa zalete tego iz
nie potrzebuje bateryjnie zasilanych czujnikow cisnienia wewnatrz kola
ani nawet dodatkowych urzadzen w przypadku gdy pojazd ma
czterokanalowy ABS a po prostu sprowadza sie do oprogramowania
komputera.

Zasila się je bateryjnie?
Przecież można zbudować mały przekaźniczek który przy spadku ciśnienia zewrze lub rozewrze obwód, do tego malutka cewka (taka jak w sklepowych zabezpieczeniach produktów) wyprowadzona gdzieś w okolice piasty i druga cewka na nieruchomym elemencie zawieszenia.
I żadnego zasilania w środku koła.

30 Data: Marzec 22 2007 14:27:04
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: JAM 

On Mar 22, 8:16 am, Tomasz Pyra  wrote:

JAM napisał(a):

Zasila się je bateryjnie?
Przecież można zbudować mały przekaźniczek który przy spadku ciśnienia
zewrze lub rozewrze obwód, do tego malutka cewka (taka jak w sklepowych
zabezpieczeniach produktów) wyprowadzona gdzieś w okolice piasty i druga
cewka na nieruchomym elemencie zawieszenia.
I żadnego zasilania w środku koła.

Obecnie stosowane systemy, to miniaturowe nadajniki radiowe zasilane
bateria litowa o zywotnosci rzedu 5 - 10 lat montowane wewnatrz kola
(opony), ktore mierza cisnienie z dokladnoscia rzedu 10000 Pa i
wysylaja ten sygnal do komputera pojazdu tak, ze komputer jest w
stanie wyswietlic (lub podniesc zaprogramowany alarm) dokladna,
zmierzona wartosc cisnienia wewnatrz kazdej z opon. Standartowy serwis
zaklada, ze przy wymianie zuzytych opon punkt serwisowy wymieni
rowniez baterie czujnika.

Nie jest mi znany system, ktory stosowalby indukcyjnye sytemow pomiaru
badz oparte o pasywna RFID.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

31 Data: Marzec 22 2007 15:42:52
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: Tomasz Pyra 

JAM napisał(a):

Nie jest mi znany system, ktory stosowalby indukcyjnye sytemow pomiaru
badz oparte o pasywna RFID.

Może powinienem się przejść do jakiegoś urzędu patentowego? ;)

32 Data: Marzec 22 2007 14:49:42
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: JAM 

On Mar 22, 10:42 am, Tomasz Pyra  wrote:

JAM napisał(a):

> Nie jest mi znany system, ktory stosowalby indukcyjnye sytemow pomiaru
> badz oparte o pasywna RFID.

Może powinienem się przejść do jakiegoś urzędu patentowego? ;)

Tak sie rodza wynalazki. Zdarza sie, ze osoby o swiezym spojrzeniu
znajduja rozwiazania lepsze niz stosowane gdyz nie maja spojrzenia
obciazonego przyzwyczajeniem.

Co do patentu, to jest w tym maly problem. Utrzymanie patentu
kosztuje. Jak ci go nikt nie wdrozy to tylko na tym stracisz. Zycze
powodzenia :-)

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

33 Data: Marzec 22 2007 13:29:40
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: J.F. 

On Thu, 22 Mar 2007 08:05:35 +0100,  Janusz wrote:

widze że mój watek wywołał prawdziwą burze nie tylko u mnie w pracy ale
także na grupie dyskusyjnej dlatego zdecydowałem się sprawdzić to
praktycznie :)

Praktyka czyni mistrza :-)

pojazd CC700 opony zimowe 145/70 R13
pomiar 1
Cisnienie 2.5 BAR pokonana droga na obrót 162cm
odległość osi od podłoża 25,2cm

Pomiar 2
Cisnienie 0.5 BAR pokonana droga na obrót 160,7cm
odległość osi od podłoża 23,2cm

Pytanie jak to zmierzyles i na ile dokladnie, bo dokladnosc potrzebna
lesza niz 1% ..

Wniosek
droga pokonana przez koło jest RÓWNA obwodowi koła i niema NIC!!!! wspólnego
z odległością osi od podłoża

Mniej wiecej spodziewany wynik - wszak obwod opony jest dosc staly,
tarcie o jezdnie duze, i musi sie caly przetoczyc.
Dochodza deformacje i mikroposlizgi o ktorych JAM pisal.

J.

34 Data: Marzec 22 2007 14:20:02
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: neelix 


Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości

Witam
widze że mój watek wywołał prawdziwą burze nie tylko u mnie w pracy ale
także na grupie dyskusyjnej dlatego zdecydowałem się sprawdzić to
praktycznie :)

pojazd CC700 opony zimowe 145/70 R13

pomiar 1

Cisnienie 2.5 BAR pokonana droga na obrót 162cm
odległość osi od podłoża 25,2cm

Pomiar 2

Cisnienie 0.5 BAR pokonana droga na obrót 160,7cm
odległość osi od podłoża 23,2cm

MOIM Zdaniem
Błąd wynika z rozmiaru bieżnika ponieważ dla koła napompowanego 2,5 bar
mniej bieżnika przy podłożu było do siebie RÓWNOLEGŁE niż dla koła o
cisnienieniu 0.5 bar (zmieniał się lekko obwód)

Czyli dla opon łysych ta różnica odległości była by DUŻO mniejsza i
wynikała
by z odkształcen opony i nierównomiernego stykania z podłożem

Wniosek
droga pokonana przez koło jest RÓWNA obwodowi koła i niema NIC!!!!
wspólnego
z odległością osi od podłoża

Pozdrawiam

AzaZeL

No to jeszcze powiedz dokładnie czy chodziło o prędkość rzeczywistą czy o
wskazanie, bo niektórzy snuli już domysły, byle tylko do teori pasowało.

neelix

35 Data: Marzec 22 2007 14:24:01
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: szerszen 

Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości

No to jeszcze powiedz dokładnie czy chodziło o prędkość rzeczywistą czy o
wskazanie, bo niektórzy snuli już domysły, byle tylko do teori pasowało.

a co predkosciomierz wg ciebie wskazuje?

36 Data: Marzec 22 2007 19:19:58
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: neelix 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości

Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


> No to jeszcze powiedz dokładnie czy chodziło o prędkość rzeczywistą czy
> o
> wskazanie, bo niektórzy snuli już domysły, byle tylko do teori pasowało.

a co predkosciomierz wg ciebie wskazuje?

Czasem jest zepsuty i nic nie wskazuje. :-)

37 Data: Marzec 22 2007 19:48:54
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: 'Tom N' 

neelix  w


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości

a co predkosciomierz wg ciebie wskazuje?
Czasem jest zepsuty i nic nie wskazuje. :-)

Czasem wskazuje 50 km/h, a mamy założone koła o obwodzie 2 metrów. Jeżeli
założymy koło o obwodzie  2.5 metra to i tak prędkościomierz znowu wskaże w
którymś momencie 50 km/h.

Z tego wyrażnie widać, że wskazanie przez prędkościomierz dowolnie wybranej
wartości (możliwej do wskazania) nie zależy od wielkości koła i ciśnienia w
oponie

:-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

38 Data: Marzec 23 2007 08:19:35
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: szerszen 

Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości

Czasem jest zepsuty i nic nie wskazuje. :-)

caly czas migasz sie od odpowiedzi na pytanie ktore zadawalem ci w poprzednim watku
zakladajac twoje podejscie do tematu, teksty ze pytanie jest na inteligencje i cale to bajduzenie udziel wreszcie odpowiedzi na proste pytanie, jaka wartosc wskaze ten predkosciomierz

39 Data: Marzec 23 2007 12:58:16
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: neelix 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości

Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


> Czasem jest zepsuty i nic nie wskazuje. :-)

caly czas migasz sie od odpowiedzi na pytanie ktore zadawalem ci w
poprzednim watku
zakladajac twoje podejscie do tematu, teksty ze pytanie jest na
inteligencje i cale to bajduzenie udziel wreszcie odpowiedzi na proste
pytanie, jaka wartosc wskaze ten predkosciomierz

Mam ją wziąć z powietrza i wtedy będziesz zadowolony ?

neelix

40 Data: Marzec 23 2007 13:25:52
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: szerszen 

Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości

Mam ją wziąć z powietrza i wtedy będziesz zadowolony ?

nie, masz podac prawidlowa, w koncu pytanie jest na inteligencje jak sam zes to podkreslal

41 Data: Marzec 23 2007 15:06:33
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: neelix 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości

Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


> Mam ją wziąć z powietrza i wtedy będziesz zadowolony ?

nie, masz podac prawidlowa, w koncu pytanie jest na inteligencje jak sam
zes to podkreslal

Wartość wyrażana jest cyfrą/liczbą. To może z Księżyca wezmę ? :-)

neelix

42 Data: Marzec 23 2007 15:15:56
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: szerszen 

Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości

Wartość wyrażana jest cyfrą/liczbą. To może z Księżyca wezmę ? :-)

biorac pod uwage to jak wszystkim udowadniales ze ptyanie jest na inteligencje i twoje przyklady, wartosc jest tylko jedna jedyna mozliwa, wiec napewno nie z ksiezyca, wiec juz po tylu podpowiedziac powinienes ja podac

43 Data: Marzec 23 2007 17:49:06
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: neelix 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości

Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


> Wartość wyrażana jest cyfrą/liczbą. To może z Księżyca wezmę ? :-)

biorac pod uwage to jak wszystkim udowadniales ze ptyanie jest na
inteligencje i twoje przyklady, wartosc jest tylko jedna jedyna mozliwa,
wiec napewno nie z ksiezyca, wiec juz po tylu podpowiedziac powinienes ja
podac

Podam. 30. OK?

44 Data: Marzec 23 2007 18:15:29
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: szerszen 


Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


Podam. 30. OK?

bledna odpowiedz

45 Data: Marzec 25 2007 14:04:31
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: neelix 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości


Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


> Podam. 30. OK?

bledna odpowiedz

Bo z Księżyca.

46 Data: Marzec 25 2007 16:41:02
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: szerszen 


Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


Bo z Księżyca.

no to rusz swoja inteligencja i podaj prawidlowa

47 Data: Marzec 27 2007 14:01:01
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: neelix 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości


Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


> Bo z Księżyca.

no to rusz swoja inteligencja i podaj prawidlowa

A z Marsa może być ? Dobra, może już wystarczy, bo się nie dogadamy ?

neelix

48 Data: Marzec 27 2007 22:41:09
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: szerszen 


Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


A z Marsa może być ? Dobra, może już wystarczy, bo się nie dogadamy ?

widze ze ta twoja inteligencja mocno przereklamowana

49 Data: Marzec 28 2007 15:01:51
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: neelix 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości


Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


> A z Marsa może być ? Dobra, może już wystarczy, bo się nie dogadamy ?

widze ze ta twoja inteligencja mocno przereklamowana

Inteligencja nie polega na usilnym domyślaniu się o co komu chodzi. Trzeba
tak się wyrażać, by domysły nie były potrzebne.

neelix

50 Data: Marzec 28 2007 20:18:34
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: szerszen 


Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


Inteligencja nie polega na usilnym domyślaniu się o co komu chodzi. Trzeba
tak się wyrażać, by domysły nie były potrzebne.

wszystkie potrzebne dane juz masz, zreszta sam zaczales kombinowac w
zupelnie innym kierunku niz chodziolo pytajacemu, jatylko pociagnalem to
konsekwentnie dalej, bo ty sie zatrzymales w polowie

51 Data: Marzec 29 2007 18:37:01
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: neelix 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości


Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości


> Inteligencja nie polega na usilnym domyślaniu się o co komu chodzi.
Trzeba
> tak się wyrażać, by domysły nie były potrzebne.

wszystkie potrzebne dane juz masz, zreszta sam zaczales kombinowac w
zupelnie innym kierunku niz chodziolo pytajacemu, jatylko pociagnalem to
konsekwentnie dalej, bo ty sie zatrzymales w polowie

Pytający sam zasiał wątpliwości. Nadal nie wiem o co Ci chodzi i nie
zamierzam się nad tym więcej zastanawiać. Nie dogadamy się. Szkoda czasu i
klawiatury. Może następnym razem ?

neelix

52 Data: Marzec 29 2007 21:26:48
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: szerszen 


Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości



zamierzam się nad tym więcej zastanawiać. Nie dogadamy się. Szkoda czasu i
klawiatury. Może następnym razem ?

ano szkoda, jak napisalem wczesniej, za duzo autoreklamy

53 Data: Marzec 22 2007 14:34:06
Temat: Re: Pytanie teoretyczne odpowiedź
Autor: Tomasz Pyra 

neelix napisał(a):

No to jeszcze powiedz dokładnie czy chodziło o prędkość rzeczywistą czy o
wskazanie, bo niektórzy snuli już domysły, byle tylko do teori pasowało.

I tak będziesz miał za mało danych ;)

Pytanie teoretyczne odpowiedź



Grupy dyskusyjne