Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli?
1 | Data: Styczen 19 2008 23:13:17 |
Temat: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | |
Autor: Alti | Kolega kupił C5. No i reczny ma w tym wynalazku na przedniej osi. 2 |
Data: Styczen 19 2008 23:15:19 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Rafał "SP" Gil | Alti pisze: Co Francuziki mieli na mysli? Imho lepsze hamowanie awaryjne przy jeździe do przodu poprzez dociążenie przedniej osi ;) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 3 |
Data: Styczen 19 2008 23:19:08 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Alti |
Alti pisze: Znaczy się z góry zakładają, że usterka hamulca roboczego będzie częstą przypadlościa więc daja dodatkowe zabezpieczenie. No brawo. Wojtek 4 |
Data: Styczen 19 2008 23:38:30 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Alti pisze: Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomościW przypadku aut z zawieszeniem hydropneumatycznym jest jeden centralny układ obsługujący zawieszenie, hamulce, wspomaganie kierownicy i np zmianę biegów. Jeśli podczas jazdy nastąpi uszkodzenie przewodów i z układu zacznie uciekać płyn - to najpierw znika wspomaganie, następnie zawieszenie i na końcu hamulce - oczywiście towarzyszy temu DUŻA kontrolka STOP na desce. Jeśli kierowca zlekceważy początek awarii to tylko ręczny działający na przednie koła daje skuteczne zatrzymanie z dużej prędkości. Dlatego ręczny jest na przód. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 5 |
Data: Styczen 20 2008 13:09:06 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Marcin Luty | W przypadku aut z zawieszeniem hydropneumatycznym jest jeden centralny W C5 tak nie jest. Uklad hamulcowy jest osobno -- Marcin Luty 6 |
Data: Styczen 20 2008 13:33:53 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Marcin Luty pisze: W C5 tak nie jest. Uklad hamulcowy jest osobnoZgadza się - ale siła tradycji pozostaje ;) -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 7 |
Data: Styczen 20 2008 18:10:37 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: AL | Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: Alti pisze:tak bylo w starszych autach z hydropneumatycznym zawieszeniem: np. BX, CX, Xsantia, XM, W c5 uklad hamulcowy i wspomagania jest juz rozdzielony od zawieszenia Hamulec reczny na przod jest z tego powodu, ze zawias (zawieszenie) wahaczy na postoju moze sie obnizyc (tak bylo np. w modelach bez ukladow SCMAC, ktore po dluzszym postoju "siadaly" powoli na ziemi w miare jak malalo cisnienie w ukladzie). Zeby nie nastapilo zbytnie naprezenie (np. zostawiasz na biegu - przednie kola, oraz na hamulcu pomocniczym - tylne kola) i po nacisnieciu sprzegla zwala samochodu z impetem na ziemie - wprowadzono hamulec reczny na przednie kola. Dzieki temu zawias tylny ma swobode na postoju i w razie osiadania samochodu (kolo w raz z ruchem zawiasu przesuwa sie minimalnie do tylu) nie powoduje niepotrzebnych naprezen - caly czas sie dostosowuje do zaistnialej sytuacji. Czesto hamulec reczny w citroenach nazywa sie hamulcem noznym - gdyz noga sie go uruchamialo i zwalnialo (czwarty pedal). -- pozdr Adam (AL) TG 8 |
Data: Styczen 20 2008 18:14:28 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: AL | Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: Alti pisze:tak bylo w starszych autach z hydropneumatycznym zawieszeniem: np. BX, CX, Xantia, XM, W c5 uklad hamulcowy i wspomagania jest juz rozdzielony od zawieszenia Hamulec reczny na przod jest z tego powodu, ze zawias (zawieszenie) wahaczy na postoju moze sie obnizyc (tak bylo np. w modelach bez ukladow SCMAC, ktore po dluzszym postoju "siadaly" powoli na ziemi w miare jak malalo cisnienie w ukladzie). Zeby nie nastapilo zbytnie naprezenie (np. zostawiasz na biegu - przednie kola, oraz na hamulcu pomocniczym - tylne kola) i po nacisnieciu sprzegla zwala samochodu z impetem na ziemie - wprowadzono hamulec reczny na przednie kola. Dzieki temu zawias tylny ma swobode na postoju i w razie osiadania samochodu (kolo w raz z ruchem zawiasu przesuwa sie minimalnie do tylu) nie powoduje niepotrzebnych naprezen - caly czas sie dostosowuje do zaistnialej sytuacji. Czesto hamulec reczny w citroenach nazywa sie hamulcem noznym - gdyz noga sie go uruchamialo i zwalnialo (czwarty pedal). -- pozdr Adam (AL) TG 9 |
Data: Styczen 27 2008 23:24:46 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | Alti napisał: Znaczy się z góry zakładają, że usterka hamulca roboczego będzie częstąCo Francuziki mieli na mysli?Imho lepsze hamowanie awaryjne przy jeździe do przodu poprzez dociążenie VW nie dał, więc golfa rozbiłem... proste :) Osobiście to jako POSTOJOWY to NIE MA różnicy, czy na przód czy na tył. Jako AWARYJNY to lepiej na przód, bo MOCNIEJ i SZYBCIEJ wyhamujesz. A chyba o to chodzi, co nie? :) Jedyna zaleta jaką widzę hamulca na tył to możliwość "ścinania" auta w bok, tylko osobiście jeśli już mam w coś walnąć, to wolę uderzyć przodem niż bokiem. Jakoś auto jest skonstruowane do uderzeń przodem a nie bokiem. -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk // magic numbers: +48606124622 & 3211630 zwierz występuje: ST-SO-SG-WPI // pierwsze_imie.nazwisko -at- gmail.com pomyka citroenem xantia mkI 2.0 8v 1995 285kkm/77kkm hydrokomfortowa ;) 10 |
Data: Styczen 19 2008 23:17:12 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: JKK |
Co Francuziki mieli na mysli? Lepsze jego działanie ? (dociążanie przodu, działanie na koła napędzane) Pzdr JKK 11 |
Data: Styczen 19 2008 23:21:36 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Alti |
Tylko dlaczego inni producenci nie muszą ręcznego montowac na dociążanej osi? Może dlatego że w innych autach ma on służyć do unieruchomenia auta a nie zastępowania ham. roboczego? Wojtek 12 |
Data: Styczen 19 2008 23:27:19 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Adam Wołk-Jankowski | Tylko dlaczego inni producenci nie muszą ręcznego montowac na dociążanej Mercedes montuje hamulec postojowy na przedniej osi od lat. -- Z poważaniem: Adam Wołk-Jankowski 13 |
Data: Styczen 19 2008 23:34:47 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Ukaniu |
Mercedes montuje hamulec postojowy na przedniej osi od lat. huhm, a w jakich modelach? To, że w dużych sedanach uruchamiany jest nogą - moim zdaniem poroniony pomysł, to blokuje tył. Pozdrawiam, Łukasz 14 |
Data: Styczen 20 2008 00:42:25 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Staszek Sosenko |
Nie wiem, jak w tych nowszych, ale w latach 90. bodaj jedynym wyjątkiem wśród osobówek Mercedesa był W201, znany jako "190". Jak jest w A i B-klasie? Też _ręczny_, czy tradycyjnie nożny? No i czy większe nadal mają czwarty pedał? :) -- Pozdrawiam - Staszek Sosenko | staszek <at> sosenko <dot> pl PMS: Audi 80 1.8S -> http://tiny.pl/cjlp | PRRC: Herbert + AT1200 Sprzedam kołpaki 15" Mercedesa -> http://tiny.pl/p68p | GG: 3134157 PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++ 15 |
Data: Styczen 20 2008 17:52:23 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Stoout | Użytkownik "Staszek Sosenko" napisał w wiadomości
w A-klasie jest ręczny klasyczny, miedzy fotelami, działa na tylną oś -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1,9 D '00 & TTI 880 / Hustler Choćbym nawet szedł ciemną doliną, zła się nie ulęknę, bo to ja jestem największym złoczyńcą w okolicy 16 |
Data: Styczen 20 2008 14:17:23 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz | Adam Wołk-Jankowski wrote: Tylko dlaczego inni producenci nie muszą ręcznego montowac na dociążanej Tylko te mają napęd na tył, a więc jest to uzasadnione i ze względów "zabawowych" i bezpieczeństwa postoju (możliwość zablokowania dwóch osi). -- Grzegorz Brzeczyszczykiewicz 17 |
Data: Styczen 19 2008 22:19:48 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 19 Jan 2008 23:13:17 +0100, Alti Co Francuziki mieli na mysli? Większą skuteczność hamowania na osi przedniej? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net globalne o...głupienie: http://archiwum.wiz.pl/1998/98051700.asp I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 18 |
Data: Styczen 19 2008 22:31:17 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 19 Jan 2008 23:13:17 +0100, Alti napisał(a): Co Francuziki mieli na mysli? Mieli na myśli to, że jak jeszcze auta z hydropneumatycznym zawieszeniem opadały po wyłączeniu silnika to zostawienie auta na biegu i ręcznym na tył mogłoby go przyblokować i doprowadzić do różnych zdarzeń po puszczeniu ręcznego/wciśnięcia sprzęgła, kiedy to by gwałtownie opadł. Oprócz tego ręczny na przód znacznie lepiej hamuje i raczej jako jedyny zasługuje na miano hamulca a nie spowalniacza. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 19 |
Data: Styczen 20 2008 00:02:37 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: masti | Dnia pięknego 2008-01-19 o 23:13:17 osobnik zwany Alti wystukał: Kolega kupił C5. No i reczny ma w tym wynalazku na przedniej osi. a dlaczego gorzej? przyzwyczajenie z typowego układu. PS:nawrotki na ręcznym z przodu nie da się zrobić jadąc do przodu, ale jak francuskie czołgi do tyłu to się przyda :) -- mst <at> gazeta <.> pl Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC) "- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!." Terry Pratchett 20 |
Data: Styczen 20 2008 01:23:01 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Reksio | PS:nawrotki na ręcznym z przodu nie da się zrobić jadąc do przodu, ale jak Tylko czekałem aż ktoś wreszcie tę analogię zauważy.......... :-) Pozdrrr... Reksio 21 |
Data: Styczen 20 2008 11:42:44 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myli? | Autor: J.F. | On Sun, 20 Jan 2008 00:02:37 +0100, masti wrote: Dnia pięknego 2008-01-19 o 23:13:17 osobnik zwany Alti wystukał: Bieg plus reczny i auto stabilniejsze przy zmianie kola .. J. 22 |
Data: Styczen 20 2008 12:03:46 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myli? | Autor: masti | Dnia pięknego 2008-01-20 o 11:42:44 osobnik zwany J.F. wystukał: On Sun, 20 Jan 2008 00:02:37 +0100, masti wrote: akurat przy przednim napędzie to lepiej ręczny na tył -- mst <at> gazeta <.> pl Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC) "- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!." Terry Pratchett 23 |
Data: Styczen 20 2008 08:53:14 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Adrian Zubrzycki |
Kolega kupił C5. No i reczny ma w tym wynalazku na przedniej osi. Jak widać dostałeś sporo odpowiedzi z uzasadnieniami. Natomiast kwestia "Co niemiaszki mieli na myśli montując prawe lusterko wielkości połowy lewego" pozostaje nadal nierozwikłaną zagadką. 24 |
Data: Styczen 20 2008 09:16:07 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśli? | Autor: Jan W. | Jak widać dostałeś sporo odpowiedzi z uzasadnieniami. W prawe lusterko zerkasz 2x rzadziej niż w lewe :) J 25 |
Data: Styczen 20 2008 02:07:59 | Temat: Re: Ręczny na przód - co Francuziki mieli na myśl i? | Autor: mw | On 20 Sty, 08:53, "Adrian Zubrzycki" wrote: Jak widać dostałeś sporo odpowiedzi z uzasadnieniami.Wydaje mi się że prawe nie jest proste, bo to że jest mniejsze w ogole nie przeszkadza. |