Grupy dyskusyjne   »   Random

Random



1 Data: Pa?dziernik 28 2009 19:48:09
Temat: Random
Autor: Janko Muzykant 

Czy może ktoś mądry wie jak zrobić sobie w akcjach szopa, żeby konkretne parametry przybierały losową wartość (oczywiście z regulowaną mocą tejże)?
Chciałbym mieć takie coś do nowych pomysłów...

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/[...], no!/



2 Data: Pa?dziernik 28 2009 20:09:47
Temat: Re: Random
Autor: m0w 

Użytkownik "Janko Muzykant"  napisał w wiadomości

Czy może ktoś mądry wie jak zrobić sobie w akcjach szopa, żeby konkretne parametry przybierały losową wartość (oczywiście z regulowaną mocą tejże)?
Chciałbym mieć takie coś do nowych pomysłów...

-- pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/[...], no!/


Może sobie popbieraj pixel z drugiego tymczasowo stworzonego obrazka,
na którym przed każdym pobraniem wygeneruj szum (filtrem).
Niestety nie będzie to tak super losowe, bo ten szum nie jest zupełnie losowy.
Napisz czy działa.
Š

3 Data: Pa?dziernik 29 2009 09:02:48
Temat: Re: Random
Autor: Janko Muzykant 

m0w pisze:

Może sobie popbieraj pixel z drugiego tymczasowo stworzonego obrazka,
na którym przed każdym pobraniem wygeneruj szum (filtrem).
Niestety nie będzie to tak super losowe, bo ten szum nie jest zupełnie losowy.

W ogóle nie będzie losowy, bo ten szum zawsze jest taki sam (w życiu bym nie zgadł dopóki nie sprawdziłem - proponuję zrobić 1x1 piksel, zawsze wyjdzie fiolet przy gausie).
Tak się da, ale źródła muszą być zewnętrzne. A nawet jeśli, to można to stosować tylko do części funkcji (tych, w które można jakoś wżenić kolor). A ja chciałbym mieć współczynnik losowości w akcjach do wszystkiego.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/nie ma już chleba, ale są czipsy/

4 Data: Pa?dziernik 29 2009 10:25:49
Temat: Re: Random
Autor: Janko Muzykant 

Zrobiłem akcję odcinającą piksele z rozkładu szumowego, ale tego zautomatyzować do końca się nie da. Przynajmniej mogę sobie wygenerować dowolną ilość płaszczyzn w losowych barwach.
Jeśli chodzi o ten nieszczęsny szum, jego generacja przebiega tylko podczas ręcznego kręcenia suwakiem. W pętlach (w akcjach) za każdym razem jest to samo. Jednym słowem szop do takich eksperymentów się nie nadaje.
Spróbuję jeszcze z jakimś pluginem do ''postarzania'' zdjęć, może się inicjuje sam, bez ręcznej ingerencji.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to jest.../

5 Data: Pa?dziernik 29 2009 10:40:39
Temat: Re: Random
Autor: Janko Muzykant 

Janko Muzykant pisze:

Spróbuję jeszcze z jakimś pluginem do ''postarzania'' zdjęć, może się inicjuje sam, bez ręcznej ingerencji.

Silver effect pro generuje w kółko to samo - lipa. Poddaję się. Tylko hand made.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

6 Data: Pa?dziernik 29 2009 12:07:10
Temat: Re: Random
Autor: Grzesiek Zychowicz 

Janko Muzykant  napisal:

Spróbuję jeszcze z jakimś pluginem do ''postarzania'' zdjęć, może się
inicjuje sam, bez ręcznej ingerencji.

Silver effect pro generuje w kółko to samo - lipa. Poddaję się. Tylko
hand made.

Kiedyś (dawno) były do PS pluginy generujące fraktale i wypełnienia oparte na fraktalach. Alien Skin się toto nazywało. Nie udało mi się nigdy wygenerować podobnego wzorka, nawet gdy potrzebowałem. W pakiecie Corela (również w PhotoPaincie) również są pluginy generujące tekstury. Znamiona losowości nosi np. ta, która generuje coś w rodzaju kamienia w PhotoPaincie. Dużo więcej odmian jest w Corelu wektorowym - w trybie wypełnienia teksturą.

Ale czy i jak to miałoby pomóc - pojęcia nie mam. :-)

--
Pozdrawiam,
Grzesiek Z.

7 Data: Pa?dziernik 29 2009 15:59:59
Temat: Re: Random
Autor: Janko Muzykant 

Grzesiek Zychowicz pisze:

Kiedyś (dawno) były do PS pluginy generujące fraktale i wypełnienia oparte na fraktalach. Alien Skin się toto nazywało. Nie udało mi się nigdy wygenerować podobnego wzorka, nawet gdy potrzebowałem. W pakiecie Corela (również w PhotoPaincie) również są pluginy generujące tekstury. Znamiona losowości nosi np. ta, która generuje coś w rodzaju kamienia w PhotoPaincie. Dużo więcej odmian jest w Corelu wektorowym - w trybie wypełnienia teksturą.

Ale czy i jak to miałoby pomóc - pojęcia nie mam. :-)

Spróbuję się jeszcze pobawić. W najprostszym wydaniu potrzebuję warstwę do przykrycia oryginału, która miałaby rozkład losowy o różnej granulacji (w szczególności byłaby jednobarwna). To może być ciekawe przy wszelkich animacjach, a także przy ''humanizowaniu'' nowoczesnych strumieni video. Wiem, że do tego są specjalne programy, ale z szopa wycisnąłbym dużo więcej... zresztą tu przykład obrobionego quasistrumieniowo filmu w szopie:
http://www.cyfrowka.neostrada.pl/flash/01.htm
(10 sekund, ale 4Mb więc raczej trzeba poczekać, a najlepiej ściągnąć i oglądać vlc).
Pierwsza klatka została obrobiona ręcznie, reszta leci z akcji. Niestety premiere nie ma aż takich ''zdjęciowych'' narzędzi. Nota bene zrobiłem tam błąd - światła/cienie są za mocne i ''wędrują'' za obiektami. Czego nie widać na statycznym zdjęciu, rzuca się w oczy od razu na filmie. Ale to tylko testy. Film z EP1.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

8 Data: Pa?dziernik 29 2009 16:48:03
Temat: Re: Random
Autor: m0w 

Da sie pisać skrypty dla PS, ale nie znam się zupełnie na tym.
Tu masz stronkę z wprowadzeniem:
http://morris-photographics.com/photoshop/tutorials/scripting1.html
Š

9 Data: Pa?dziernik 29 2009 10:47:49
Temat: Re: Random
Autor: Piotr Biernawski 

moze different clouds, i potem kombinowac z tym - one sa chyba robione
losowo, aczkolwiek pewnosci nie mam... ?

pozdr
p.

10 Data: Pa?dziernik 29 2009 16:44:01
Temat: Re: Random
Autor: cichybartko 

Janko Muzykant pisze:

Zrobiłem akcję odcinającą piksele z rozkładu szumowego, ale tego zautomatyzować do końca się nie da. Przynajmniej mogę sobie wygenerować dowolną ilość płaszczyzn w losowych barwach.
Jeśli chodzi o ten nieszczęsny szum, jego generacja przebiega tylko podczas ręcznego kręcenia suwakiem. W pętlach (w akcjach) za każdym razem jest to samo. Jednym słowem szop do takich eksperymentów się nie nadaje.
Spróbuję jeszcze z jakimś pluginem do ''postarzania'' zdjęć, może się inicjuje sam, bez ręcznej ingerencji.

Moim skromnym zdaniem jako fotograf i muzyk z ciągotami multimedialnymi powinieneś się zainteresować programem Max firmy Cycling '74. Ludzie piszą do niego masę pluginów między innymi do wpływu muzyki na obraz czy na odwrót, zresztą jak czegoś nie ma to można samemu zrobić, jedna z ciekawszych aplikacji multimedialnych.

--
Pozdrawiam.
Bartko.

11 Data: Pa?dziernik 29 2009 16:43:17
Temat: Re: Random
Autor: Jacek_P 

Janko Muzykant napisal:

W ogóle nie będzie losowy, bo ten szum zawsze jest taki sam (w życiu bym
nie zgadł dopóki nie sprawdziłem - proponuję zrobić 1x1 piksel, zawsze
wyjdzie fiolet przy gausie).

Ehm, a zaszumiles posiew, czy zawsze startowales od defaulta? ;)

Hint: funkcja zazwyczaj nazywana Randomize.
--
Pozdrawiam,

Jacek

12 Data: Pa?dziernik 29 2009 20:41:11
Temat: Re: Random
Autor: Janko Muzykant 

Jacek_P pisze:

W ogóle nie będzie losowy, bo ten szum zawsze jest taki sam (w życiu bym nie zgadł dopóki nie sprawdziłem - proponuję zrobić 1x1 piksel, zawsze wyjdzie fiolet przy gausie).

Ehm, a zaszumiles posiew, czy zawsze startowales od defaulta? ;)

Hm... to się zmienia tylko gdy się ręcznie zmieni stopień ''mocy szumu'' (wystarczy zmienić jakkolwiek wartość i powrócić do poprzedniej). Niestety, nie działa w pętli (w akcji). Ale mogę sobie wygenerować pasek szumu ręcznie, a potem odcinać po pikselku i stąd brać wartości koloru.

Hint: funkcja zazwyczaj nazywana Randomize.

A to wiem.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/pokaż mi swe zdjęcia, a powiem ci, czy możemy pogadać o aparatach/

13 Data: Pa?dziernik 30 2009 09:36:24
Temat: Re: Random
Autor: nb 

at Thu 29 of Oct 2009 09:02, Janko Muzykant wrote:

m0w pisze:
Może sobie popbieraj pixel z drugiego tymczasowo stworzonego obrazka,
na którym przed każdym pobraniem wygeneruj szum (filtrem).
Niestety nie będzie to tak super losowe, bo ten szum nie jest
zupełnie losowy.

W ogóle nie będzie losowy, bo ten szum zawsze jest taki sam (w życiu
bym nie zgadł dopóki nie sprawdziłem - proponuję zrobić 1x1 piksel,
zawsze wyjdzie fiolet przy gausie).
Tak się da, ale źródła muszą być zewnętrzne.

To w takim razie trzeba zrobić skrypt porównujący rzeczywiste
temperatury (np z http://weather.noaa.gov/weather/current/EPWR.html
z prognozowanymi (np z http://new.meteo.pl/index_coamps.php)
Losowoć będziesz miał zapewnioną.



A nawet jeśli, to można
to stosować tylko do części funkcji (tych, w które można jakoś wżenić
kolor). A ja chciałbym mieć współczynnik losowości w akcjach do
wszystkiego.


--
nb

Random



Grupy dyskusyjne