ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy.
1 | Data: Marzec 15 2007 21:21:22 |
Temat: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | |
Autor: Rafał "SP" Gil | Zassane z prawoisprawiedliwosc.eu ;) 2 |
Data: Marzec 16 2007 00:46:02 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: PMu. | Rafał "SP" Gil napisał(a): Zassane z prawoisprawiedliwosc.eu ;):) No dobrze, dobrze. I tak zostaje do rozwiązania temat wody i kajakarzy. -- Pozdrawiam, PMu http://www.sprzedam.skode.pl 3 |
Data: Marzec 16 2007 11:26:35 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: PepedB | Użytkownik PMu. napisał: No dobrze, dobrze. I tak zostaje do rozwiązania temat wody i kajakarzy. Nie ma żadnego problemu- przecież trasa ma iść estakadą i poza okresem budowy nie wprowadzi większego zamieszania... -- Pozdrawiam, Marcin PepedB (w) post (kropka) pl 4 |
Data: Marzec 16 2007 10:06:02 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Leukocyt | Rafał "SP" Gil napisał(a): Zassane z prawoisprawiedliwosc.eu ;) Osmiele sie zauwazyc ze tak wlasnie bedzie jesli zostanie zrealizowany wariant ekoterrorystow. W przypadku realizaji takiej jak obecnie przyjeta - czyli po wiaduktach - ekosystem nie ulega przecieciu pasem drogi. Wersja ekoterrorytow zaklada puszczenie drogi po powierzchni ziemi, co pomimo zastosowania przepustow pod droga i tak - jak wiadomo nie wystarcza dla zwierzyny. Pzdr Leukocyt 5 |
Data: Marzec 16 2007 10:48:03 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Ghost |
Rafał "SP" Gil napisał(a): Oj naiwnosci, to jest ich wersja na "tu i teraz" jak przyjdzie do budowy dluzszej trasy - tez ja zablokuja. Juz sie zaczela przeciez kampania - torami tiry wozic! Co sie im dziwic fajnie maja - siedza sobie w srodowisku naturalnym, nie "zapier.." jak reszta kraju, w TV wystepuja. Pamietam jak kiedys przyjechala ekipa z Hiszpanii z corrida - jacys obroncy zwierzat weszli na rene i oczywiscie protest! Biedne zwierzeta zabijaja, my je obronimy! Troche sie szamptali z policja - a wszystko przez to, ze nikt im wczesniej nie powiedzail, ze byki sa tresowane (wozone z imprezy na impreze) a cala impreza markowana... 6 |
Data: Marzec 16 2007 11:53:45 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Krzysiek M. |
dluzszej trasy - tez ja zablokuja. Juz sie zaczela przeciez kampania - jakos ten sposob na tranzyt sprawdza się w Szwajcarii - wiec czemu u na s by sie nie miał sprawdzić ? Jeszcze kolei by może staneła na nogi :) -- Krzysiek M. 7 |
Data: Marzec 16 2007 12:32:29 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Przemysław Szeremiota | Użytkownik "Krzysiek M." napisał w kampania - > torami tiry wozic!na s by sie nie miał sprawdzić ? Jeszcze kolei by może staneła na nogi :) Na tranzyt to może i by się jeszcze dało, ale też z wielką biedą. No bo ile ciągów tranzytowych ma maleńka Szwajcaria, a ile my? I czy nie jest tak, że transport kolejowy sprawdza się, bo górzysty teren sprawia, że transport drogowy jest zwyczajnie kłopotliwy? U nas nie ma tego problemu (no, poza kłopotliwymi ekofaszystami :-)). Do tego ciekaw jestem, jaki udział w ruchu ciężarowym ma u nas sam tranzyt. Bo przecież kraj mamy duży i sporo dostaw odbywa się wewnętrznie. Nie wyobrażam sobie kwestii organizacji takich dostaw koleją... To, że gdzieś tam coś tam działa, nie znaczy że jest to optymalne rozwiązanie dla reszty świata. A co doRospudy -- ile kilometrów wydłużona miałaby być trasa alternatywna, wytyczona na kolanie przez ekologów? Ile litrów ropy spala ciężarówka na takim odcinku? Ile ciężarówek tam jeździ: 1000 dziennie i więcej? Przy założeniu spalania 40 litrów i 1000 pojazdów dziennie (może być ich więcej, 1000 dziennie to zaledwie 42 na godzinę, czyli przejazd co minutę z hakiem; a mieszkańcy skarżą się, że nie mogą przejść przez jezdnię :-)). Na każdy kilometr objazdu rocznie przypadnie przy takich skromnych założeniach stokilkanaście _ton_ ropy palonej w bezpośrednim pobliżu tych cudów natury. I tak już będzie przez dziesięciolecia, rok w rok (aż do wyczerpania zapasów ropy ;-)). No ale tego jakoś ekolodzy nie widzą. 'Drogi na szagę' -- to powinno być ich hasło :) Pozdrawiam, Przemysław Szeremiota 8 |
Data: Marzec 16 2007 11:55:18 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Waldek Godel | Dnia Fri, 16 Mar 2007 12:32:29 +0100, Przemysław Szeremiota napisał(a): jakos ten sposob na tranzyt sprawdza się w Szwajcarii - wiec czemu una s by Te, panienki, to już nie jest na tą grupę - idźcie się drapać gdzie indziej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 9 |
Data: Marzec 16 2007 13:48:55 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Krzysiek M. |
Te, panienki, to już nie jest na tą grupę - idźcie się drapać gdzie Waldek, pomyliłeś grupy :) Panienki to siedzą na HP :) Coś Ci tamtejsza wóda chyba szkodzi :D -- Krzysiek M. 10 |
Data: Marzec 16 2007 14:34:57 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: J.F. | On Fri, 16 Mar 2007 12:32:29 +0100, Przemysław Szeremiota wrote: Na tranzyt to może i by się jeszcze dało, ale też z wielką biedą. No bo Przy naszych znakomitych drogach tranzyt kolejowy mialby chyba sens. tylko drobnostka - zeby PKP zechciala to zrobic niewiele drozej niz koszty przejechania tego odcinka, no i zeby czas byl adekwatny do obowiazkowej przerwy .. i w ogole dobra organizacja .. Przyjezdza zmeczony kierowca do Zgorzelca czy Slubic, wjezdza na platforme, budzi sie nad Bugiem, celnicy zalatwili po drodze .. Do tego ciekaw jestem, jaki udział w ruchu ciężarowym ma u nas sam Organizacja jest zasadniczo prosta, ale znajac PKP - jak mam dostarczyc towar na bocznice, tam przeladowac samemu na wagon, kolej powiezie nie wiadomo jak dlugo, a potem przywali kare za przetrzymywanie wagonu na bocznicy, znow przeladowac na ciezarowke, dowiezc do klienta .. to chyba lepiej od razu ciezarowka wyslac. Kontenery moze jakies ? A co doRospudy -- ile kilometrów wydłużona miałaby być trasa Chyba wieksze liczby padaly, bo 1000 dziennie to nie bylby problem.. Przy założeniu spalania 40 litrów i 1000 pojazdów dziennie (może Fauna sie ucieszy ze wzrostu zawartosci CO2 w powietrzu :-) Rocznie, dziennie liczyles? Bo powyzej to jakies 3 tony dziennie w promieniu kilku kilometrow. Jedna rodzina chyba tyle wegla przez zime tam spala, a domow pewnie z 10 tys .. I tak już będzie przez dziesięciolecia, rok w Usypac dwie gorki, zeby w obie strony bez gazu dalo sie zjechac :-) Albo wprowadzic ograniczenie do 50, beda palic 20 czy mniej :-) J. 11 |
Data: Marzec 16 2007 14:54:11 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Krzysiek M. |
Organizacja jest zasadniczo prosta, ale znajac PKP - jak mam Inaczej jak cieżarówka na lawecie kolejowej to tego sobie nie wyobrażam. -- Krzysiek M. 12 |
Data: Marzec 17 2007 22:00:59 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: J.F. | On Fri, 16 Mar 2007 14:54:11 +0100, Krzysiek M. wrote: Organizacja jest zasadniczo prosta, ale znajac PKP - jak mam Ale po kraju to raczej nie ma sensu. Kierowca w ciezarowce taniej dojedzie. J. 13 |
Data: Marzec 16 2007 15:16:23 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Przemysław Szeremiota | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Fri, 16 Mar 2007 12:32:29 +0100, Przemysław Szeremiota wrote:Piękna sprawa. Fauna sie ucieszy ze wzrostu zawartosci CO2 w powietrzu :-)'Chlora' faktycznie może skorzystać :-). Rocznie, dziennie liczyles? Bo powyzej to jakies 3 tony dziennieNo ja wiem, to kropla, ale te domostwa kopcą i bez objazdu. Mówimy więc o wartości dodanej :-). Usypac dwie gorki, zeby w obie strony bez gazu dalo sie zjechac :-)He, i wyciągi na szczyty :) Pozdrawiam, Przemysław Szeremiota 14 |
Data: Marzec 16 2007 13:11:58 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Mart | > dluzszej trasy - tez ja zablokuja. Juz sie zaczela przeciez kampania -by sie nie miał sprawdzić ? Jeszcze kolei by może staneła na nogi :)Wystarczy pojeździć naszymi drogami aby dojść do jedynego słusznego wniosku, że to jedyna droga aby samochody osobowe miały po czym poruszać sie za kilka lat!!! TIR'y rozjeżdżą nasze drogi - one nie były projektowane do takich obciążeń. W/g badań instytutu techniki drogownictwa w USA - przejazd jednego 30T tira odpowiada zniszczeniom jakie poczynił by przejazd 20 000 samochodów osobowych!!! To daje do myślenia??!! Jeśli nic się pod tym wzgledem nie zmieni w najbliższych latach to lepiej zacznijcie zbierać na rower - ja już od lat trenuję ;) -- MART "The way out" 15 |
Data: Marzec 16 2007 21:09:24 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 16 Mar 2007 11:53:45 +0100, "Krzysiek M." jakos ten sposob na tranzyt sprawdza się w Szwajcarii - wiec czemu u na s by Bo Szwajcarzy maja KOLEJ, a my mamy pekape. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 16 |
Data: Marzec 17 2007 22:02:18 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: J.F. | On Fri, 16 Mar 2007 21:09:24 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Fri, 16 Mar 2007 11:53:45 +0100, "Krzysiek M." Na pekape dlugo mozna narzekac, ale w Szwajcarii to dziala dzieki dobrym kolejom czy ostrym przepisom ? J. 17 |
Data: Marzec 17 2007 22:41:32 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 17 Mar 2007 22:02:18 +0100, J.F. Bo Szwajcarzy maja KOLEJ, a my mamy pekape. I jednemu i drugiemu. Czas potrzebny na tranzyt taki sam, jak drogą, koszty tez podobne. U nas jest pekape - niedasie. Czas 3 razy dłuższy, a koszty więsze. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 18 |
Data: Marzec 16 2007 11:57:47 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Grzegorz Kempa | Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości Oj naiwnosci, to jest ich wersja na "tu i teraz" jak przyjdzie do budowy dluzszej trasy - tez ja zablokuja. Juz sie zaczela przeciez kampania - torami tiry wozic! Uważasz to za zły pomysł? -- pozdrawiam, Grzegorz Kempa 19 |
Data: Marzec 16 2007 16:16:53 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Chris | Dnia Fri, 16 Mar 2007 11:57:47 +0100, Grzegorz Kempa napisał(a): Juz sie zaczela przeciez kampania - A próbowałeś kiedyś czegoś takiego? Ja na poligonie byłem 3-krotnie. Za każdym razem na pokonanie odległości ok. 150-200 km eszelon potrzebował prawie 2 doby! Niemcy dobrze znają kolejowe realia i dlatego zamiast w tranzycie korzystać z usług PKP, woleli uruchomić własna linię promową do Kaliningradu i TIR-y wysyłać drogą morską. -- Pozdrowienia, Krzysztof 20 |
Data: Marzec 16 2007 18:27:07 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: PMu. | Chris napisał(a): Dnia Fri, 16 Mar 2007 11:57:47 +0100, Grzegorz Kempa napisał(a):Zły pomysł to może nie, ale wątpliwy na pewno. Przyznam, że mam skrzywienie w kierunku lobby kolejowego a dalej wydaje się wątpliwe, czy to ma sens. PO PIERWSZE: Tiry na torach są policzalne i rozilczalne. Tu się rodzi pewien problem dla specyficznej sfery gospodarczej. PO DRUGIE: Jeden pociąg kosztuje tyle kasy, że biznes się może nie dopiąć, gdy zostaną zaproponowane konkurencyjne ceny. PO TRZECIE: I tak trzeba dojechać do/ze stacji. PO CZWARTE: Usługa dość droga a do tego koszt ciągnika siodłowego, który zamiast ciągnąć to jeździ pociągiem. PO PIĄTE: Nie wiadomo (ja też), czy linie kolejowe są wystarczająco pojemne, aby przyjąć takie obciążenie. PO KOLEJNE: W Austrii to jakoś zatrybiło, ale to kraj przecięty górami, które karawany tirów omijają, zaś autostrady mogą być dla nich za drogie. A W OGÓLE: Pociągi do przewozu tirów to bardzo, bardzo ciekawe z inżynierskiego punktu wiedzenia rozwiązanie. Tyle, że w praktyce nie działa, szczególnie na płaskich polskich ziemiach. IMHO rozwiązaniem jest a) Budowa stacji dystrubucyjnych dla kontenerów. b) Znacznie lepsze kontrole pojazdów wieloosiowych i ich parametrów. Zasadniczo takie firmy jak MAERSK powinny rosnąć jak grzyby po deszczu.
Sugerujesz, ze liny i namioty kupili ekologom operatorzy linii promowych? ;) -- PZDR, PMu. http://www.sprzedam.skode.pl 21 |
Data: Marzec 16 2007 23:35:19 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Chris | Dnia Fri, 16 Mar 2007 18:27:07 +0100, PMu. napisał(a): PO KOLEJNE: W Austrii to jakoś zatrybiło, ale to kraj przecięty górami, A ja zastanawiam się, ile prawdy jest w tych opowieściach o TIR-ach wożonych w Austrii koleją, czy przypadkiem nie jest to zwykła bujda wymyślona przez ekologów? Faktem jest, że gdzieś na granicy ze Szwajcarią jest jakiś tunel, przez który samochody (także osobowe) są przewożone koleją, ale to jest tylko dosyć krótki odcinek. Natomiast gdy jadę przez Austrię, to ilość spotykanych na autostradzie oraz na parkingach TIR-ów bynajmniej nie sugeruje, by miały one możliwość poruszać się w jakiś inny sposób. Zwłaszcza, że np. na autostradzie łączącej węzeł Rosenheim z przełęczą Brenner, TIR-y jadą za sobą praktycznie zderzak w zderzak, nawet w weekendy, gdy prawo poruszać się mają tylko te ciężarówki, które wiozą żywe zwierzęta lub łatwo psujące się towary. A właśnie ta trasa byłaby najbardziej predystynowana do uruchomienia przewozu TIR-ów koleją. Sugerujesz, ze liny i namioty kupili ekologom operatorzy linii promowych? ;) Nie wiem, czy akurat oni, ale ktoś im to zafundować musiał :) -- Pozdrowienia, Krzysztof 22 |
Data: Marzec 17 2007 13:05:27 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: jerzu | On Fri, 16 Mar 2007 16:16:53 +0100, Chris A próbowałeś kiedyś czegoś takiego? Ja jechałem z Wesołej (a dokładnie to rampa w Rembertowie) na poligon w Wędrzynie (dawne woj. gorzowskie, dokadniej rampa w Trzemesznie Lubuskim) całe 3,5 doby. Z czego półtorej doby transport przestał na bocznicy w Kole. A transport był rzekomo operacyjny - cokolwiek to znaczy w wojskowej logistyce. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 23 |
Data: Marzec 16 2007 16:49:01 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: Miro | Użytkownik "Grzegorz Kempa" napisał w wiadomości Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości Może i dobry, ale nie do końca. Najlepsze efekty przyniosłoby zapewne powszechniejsze wykorzystanie kontenerów i nadwozi wymiennych: w sensie: ciężarówki w roli dowozówki od punktu nadania do terminala kontenerowego, tam chyc konterener na pociąg i przemierza on sobie setki km do docelowego terminala, gdzie pobiera go inny zestaw drogowy i dowozi do punktu docelowego. Oczywiście takie rozwiązania też mają szereg wad, w stosunku do bezpośrednich połączeń drogowych, jak np: - dłuższy czas całkowitego przewozu - większa liczba operacji przeładunkowych (koszt, ryzyko uszkodzenia towaru) - brak bezpośredniej "opieki" nad ładunkiem podczas przewozu Mimo to konteneryzacja i nadwozia wymienne w Europie zyskują na znaczeniu. Tymczasem w PL sytuacja jest taka, że większość kontenerów np. z portu w Hamburgu do Polski trafia na kołach ciężarówek. Udział przewozów kontenerowych koleją to ok. 1,5 % - średnia europejska jest 8-10 wyższa. Niestety sytuacja w polskim transporcie kolejowym jest w zasadzie równie beznadziejna, jak tempo budowania autostrad. Zaś pomysł wożenia całych ciężarówek wraz z kierowcą na dzień dzisiejszy w Polsce nierealny. Już mieliśmy pociąg "Jarosław" wożący tiry po LHSie i też ślad po nim zaginął. Teraz PKP Cargo od dłuższego czasu "wdraża" pilotażowy projekt pociągu RoLa z Suwałk do Rzepina i już dziś widać, że więcej z tym problemów, niż korzyści. Kilka z nich na szybko: 1. czas przejazdu pociągu - oszacowano na...22 godziny !!! W tym czasie to rusek nawet jak przepisowo będzie jechał, to spokojnie tę trasę pokona a i jeszcze pauzę odbębni pewnie 1a. czas - z tego co mi wiadomo, to brak planów jakiegokolwiek "uprzywilejowania" pojazdów zmierzających na ów pociąg na samej granicy wschodniej. Czyli i tak w kolejce trzeba będzie odestać i jeszcze na pociąg zdążyć. 2. zdolności przewozowe - PKP przewiduje początkowo 1 pociąg dziennie złożony z 40 wagonów, zatem zabierze 40 ciężarówek. Pytanie, co z pozostałymi kilkoma setkami czy tysiącami ciężarówek? Zapisy będą na ten pociąg, czy pierwszych 40 wezmą, a reszta niech jedzie tak jak do tej pory? Przewiezienie wszystkich chętnych i tak nie byłoby możliwe właśnie ze względów technicznych. No i inna kwestia, skąd wziąć (a raczej - za co) w szybkim czasie niezbędny tabor. 3. cena - na pewno nie będzie konkurencyjna, zwłaszcza wobec zatankowania pojazdu jeszcze po stronie wschodniej. Do tego na dzień dzisiejszy brak informacji, by np. pojazdy zmierzające od granicy do stacji przeładunkowej były np. zwolnione z konieczności zakupu winiety. Zatem przewoźnik winietę dobową i tak będzie musiał kupić tylko po to, by przejechać kilkanaście km od granicy do pociągu. RoLa generalnie sprawdza się w Austii i Szwajcarii - i w zasadzie tylko tam, i to też głównie z racji dużych obciążeń finansowych dla pojazdów ciężarowych, poruszających się w sposób tradycyjny. Oczywiście można i u nas takie opłaty wprowadzić, ale przy braku rzeczywistej alternatywy po prostu zwiększy to koszty transportu - a trzeba przecież pamiętać, że te wszystkie "tiry" to dla przyjemności nie jeżdżą, tylko wożą nasze jutrzejsze śniadanko, nowe ciuszki, nowy telewizorek, ba - nowy olej czy części do naszego samochodu. Od dziesiątek lat słyszy się, że Polska ma olbrzymią szansę rozwoju, bo jest krajem tranzytowym i to w obu kierunkach Wsch-Zach i Pn-Pd. Tylko na razie jakoś tak dziwnym trafem robimy wszystko, by na tym tranzycie nie zarobić i utrudnić go w maksymalny sposób - ani nie buduje się wygodnych i bezpiecznych autostrad, ani nie wspiera się w sensowny sposób przewozów kolejowych. -- Miro B,C+E Opel Zafira 2.0 DTI (+ różne inne) U520 + ML145 24 |
Data: Marzec 17 2007 22:18:45 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: J.F. | On Fri, 16 Mar 2007 16:49:01 +0100, Miro wrote: Teraz PKP Cargo od dłuższego czasu "wdraża" pilotażowy Gdzie to PKP tak czas traci, toz to jest 30km/h .. Ile wynosi obowiazkowa przerwa w czasie pracy kierowcow ? Byc moze wystarczy skrocic ten czas do 16h zeby sie oplacalo. 1a. czas - z tego co mi wiadomo, to brak planów jakiegokolwiek Ze zdazeniem moze nie byc problemu jesli docelowa ma kursowac tego wiecej .. 2. zdolności przewozowe - PKP przewiduje początkowo 1 pociąg dziennie Miejmy nadzieje ze po pilotazu bedzie wiecej. No i inna kwestia, skąd wziąć (a raczej - za co) w Kredyty potanialy ostatnio. 3. cena - na pewno nie będzie konkurencyjna, zwłaszcza wobec zatankowania Jesli to tranzyt to i tak bak trzeba by uzupelnic juz w Polsce, wiec taka cena wlasciwa. No chyba ze cel gdzies blisko w Niemczech - Berlin ? Do tego na dzień dzisiejszy brak Owszem, trzeba by zwolnic. RoLa generalnie sprawdza się w Austii i Szwajcarii - i w zasadzie tylko tam, A dokladnie to jak duzych ? Austria ma chyba tylko obowiazkowe winiety na autostrady ? J. 25 |
Data: Marzec 17 2007 22:03:37 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: J.F. | On Fri, 16 Mar 2007 11:57:47 +0100, Grzegorz Kempa wrote: Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości W wersji dobrowolnej - swietny. Tzn ze pkp da takie warunki ze transportowcy sami sie beda zglaszac. J. 26 |
Data: Marzec 16 2007 12:38:30 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: JAM | On Mar 16, 5:48 am, "Ghost" wrote: Użytkownik "Leukocyt" napisał w Ludzie sa zupelnie bez polotu. Przeciez taka okazja sie zmarnowala. Trzeba bylo na arene zamiast policji wpuscic zwykle byki, takie nie tresowane i troche rozdraznione dla efektu. Za taki show moznaby podwojnie za bilet kasowac. JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ 27 |
Data: Marzec 16 2007 14:04:30 | Temat: Re: ROSPUDA - WIZUALIZACJA komputerowa obwodnicy. | Autor: J.F. | On 16 Mar 2007 05:38:30 -0700, JAM wrote: Ludzie sa zupelnie bez polotu. Przeciez taka okazja sie zmarnowala. nie ma lekko - bedzie wypadek, prokurator zacznie szukac winnych :-) J. |