12 Rajd Gdańsk
1 | Data: Maj 30 2016 10:00:10 |
Temat: 12 Rajd Gdańsk | |
Autor: Tomasz Pyra | Startowali¶my z Agnieszk± w 2 eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw 2 |
Data: Czerwiec 02 2016 22:05:23 | Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 30 May 2016 10:00:10 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): 3 |
Data: Czerwiec 03 2016 11:10:11 | Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci grup Pierwszy dzień rozpoczęli¶my od urwania półosi na pocz±tku pierwszego w Walimiu tez poloska sie urwala, czy zle pamietam ? Jazda w głębokich, błotnych koleinach z napędem tylko na jedno prawe, Masz tam jakis LSD, czy polos jakos prowizorycznie zblokowano ? Bo ze zwyklym dyfrem to bym rzekl, ze w ogole nie pojedziesz ... wycofać i skorzystać z rally2, co pozwoliło nam naprawić samochód i wrócić I wszyscy urwali po polsce ? Ostatecznie zajęli¶my drugie miejsce w klasie 4N i dziesi±te w klasyfikacji pogratulowac. J. 4 |
Data: Czerwiec 03 2016 22:09:52 | Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 3 Jun 2016 11:10:11 +0200, J.F. napisał(a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci grup Tak było Tzn. na ¦widnickim rozsypał się przegub wewnętrzny. Teraz z drugiej strony po prostu pękł patyk półosi. A niestety grupa-N czyli półosie musz± być oryginalne. Takie elementy to żeby było na pewno bezawaryjne to to trzeba by co kilkaset kilometrów wymieniać na nowe. Nowa póło¶ to jakie¶ 3000zł więc jak na moje możliwo¶ci odpada. A te używane co można kupić to też już coraz starsze, a sam model ogólnie ma problem ze słabymi półosiami i przegubami. Chociaż teraz jaka¶ kumulacja, bo ta póło¶ ze ¦widnickiego to była kupiona jeszcze z autem, a ta teraz co padła to też parę sezonów przejeĽdziła bez problemu. Jazda w głębokich, błotnych koleinach z napędem tylko na jedno prawe, Płytkowe LSD. Też swoje dostało, bo cały OS cisn±łem na tym my¶l±c że to tylko kapeć. W efekcie straciło zupełnie wstępne napięcie, więc mnie jeszcze czeka rozbieranie skrzyni i jaki¶ serwis dyfra. Podobny los spotkał wszystkich konkurentów w klasie 4N - nikt nie Jeden skrzynia, drugi łożysko. Ogólnie pierwszy dzień ukończyło co¶ około 30 zawodników na 48 :) Ostatecznie zajęli¶my drugie miejsce w klasie 4N i dziesi±te w Dziękuję :) 5 |
Data: Czerwiec 05 2016 20:09:54 | Temat: Re: 12 Rajd GdaĹ„sk | Autor: cef | W dniu 2016-06-02 o 22:05, Tomasz Pyra pisze: Również bardzo miło było jechać w domowym rajdzie i widzieć wiele znajomych NaprawdÄ™ jesteĹ› w stanie rozpoznać kibiców? :-) PS Przeczytałem gdzieĹ› Twój komentarz dotyczÄ…cy dyskwalifikacji załogi, która nie zachowała procedur po wypadku na 9 odcinku. Mam pytanie: jak czÄ™sto zdarza siÄ™, że CKR nie widzi gdzie sÄ… poszczególne załogi (z powodu zakłóceĹ„ czy braku zasiÄ™gu sieci GSM). To o czym pisałeĹ› to siÄ™ zdarzyło Tobie incydentalnie na jakichĹ› zawodach, które odbywały siÄ™ poza zasiÄ™giem czy to norma? W praktyce wiÄ™kszoć odcinków górskich jest przecież w terenie, gdzie GSM działa jak chce a ryzyko zwiedzania gwałtownie roĹ›nie. JakieĹ› ch... te procedury wypracowano. 6 |
Data: Czerwiec 06 2016 09:03:14 | Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 5 Jun 2016 20:09:54 +0200, cef napisał(a): W dniu 2016-06-02 o 22:05, Tomasz Pyra pisze: Też się dziwię, ale całkiem sporo :) PS Raczej norm± jest to, że s± krótkie odcinki gdzie zasięgu nie ma. Widać to na stronie wyniki.pzm.pl w zakładce mapa, gdzie podczas rajdu można obserwować pozycje załóg. I s± miejsca gdzie wszyscy "znikaj±" i pojawiaj± się po drugiej stronie. Mi się zdarzyło w taki sposób że wpadłem do rowu gdzie stałem 10 minut. System po zatrzymaniu się powinien zacz±ć piszczeć, wymagaj±c naci¶nięcia czerwonego lub zielonego przycisku (w zależno¶ci czy trzeba udzielić pomocy), co się nie stało. W praktyce większo¶ć odcinków górskich jest przecież w terenie, No kiedy¶ procedura była dostosowana do kompletnego braku jakiejkolwiek ł±czno¶ci - stosowana była na wszystkich rajdach z jakimi¶ Dakarami wł±cznie. Czyli pierwsza załoga która zauważy wypadek gdzie nikt z załogi nie pokazuje znaku OK zatrzymuje się, prowadzi akcję na miejscu, zatrzymuje też kolejn± załogę któr± wysyła z informacjami do najbliższego punktu SOS przy trasie odcinka (w RSMP s± takie co kilka km - chyba 5km). Teraz zmieniono to tak, że jest GPS i wszyscy zostaj± na miejscu wypadku naciskaj±c czerwony przycisk na konsoli. A CKR może pu¶cić ratowników nawet pod pr±d odcinka. Teoretycznie ok, tylko wła¶nie co w sytuacji kiedy nie będzie zasięgu? Muszę się zebrać i napisać maila do delegata PZM ds. bezpieczeństwa. 7 |
Data: Czerwiec 06 2016 09:53:28 | Temat: Re: 12 Rajd GdaĹ„sk | Autor: cef | W dniu 2016-06-06 o 09:03, Tomasz Pyra pisze: No kiedyĹ› procedura była dostosowana do kompletnego braku jakiejkolwiek To ja pamiÄ™tam i procedury zawsze takie były jak nie było GPS. Teraz zmieniono to tak, że jest GPS i wszyscy zostajÄ… na miejscu wypadku No właĹ›nie co jest wtedy, kiedy opieramy organizacjÄ™ o GPS a on nagle szwankuje (np awaria podstacji i brak zasiÄ™gu na jednym odcinku) a poza tym wszystko hula. CKR czeka na sygnały a tu nic i zorientujÄ… siÄ™ dopiero jak kolejna załoga nie dojedzie? Jak na procedury bezpieczeĹ„stwa gdzie dla życia liczÄ… siÄ™ minuty, to jakoĹ› licho wyglÄ…da. 8 |
Data: Czerwiec 06 2016 19:44:44 | Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci grup Dnia Sun, 5 Jun 2016 20:09:54 +0200, cef napisał(a): Również bardzo miło było jechać w domowym rajdzie i widzieć wiele znajomych Też się dziwię, ale całkiem sporo :) Ty sie na droge patrz, anie na kibicow, bo to sie zle konczy :-) J. 9 |
Data: Czerwiec 04 2016 18:56:48 | Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk | Autor: re |
|