Użytkownik "Ramzes" napisał w wiadomości check i ta sama wada, pozniej znowu wykasowalem blad i
samochod jezdzi.
Co to moze byc? Przeciez nie bede caly czas kasowal bledu i myslal ze wszystko OK. Acha jak sie pali check samochod nie ma mocy i wiecej pali.
Dziękuje za wskazówki.
obawiam sie, ze akurat oplowskie x20xev są bardzo wybredne co do czujnikó wałków rozrządu.
W praktyce da sie dobrać zamiennik, ale łatwiej jest jednak kupić oryginał, bo jeszcze nie spotkałem sie z osobą w sklepie, która potrafila go dobrać.
Jak będziesz zainteresowany napisz na prv, odszukam maila od znajomego, który jest w temacie biegły.
Tak czy inaczej czeka Cie ponowna wymiana czujnika i Twoje problemy sie skonczą
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
8 |
Data: Czerwiec 18 2011 22:59:25 |
Temat: Re: 2.0 16v eco tec - czujnik polozenia walka rozrzadu |
Autor: dudley |
Użytkownik "Ramzes" napisał w wiadomości
Wykasowalo sie blad, samochod jezdzil ok 2 tygodni bardzo dobrze po czym znowu zaswiecil sie check i ta sama wada, pozniej znowu wykasowalem blad
i samochod jezdzi.
Ja w X20XEV miałem akurat pad czujnika położenia wału. Kupiłem jakiś zamiennik w hurtowni, wymieniłem a auto dalej szalało. Okazało się, że trafiłem na jakiś wadliwy egzemplarz. Po wymianie na kolejny zamiennik ale już pewniejszej firmy a nie noname-a wszystko śmigało jak należy. Może i u Ciebie rzecz się ma podobnie.
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobeżowa astra III
9 |
Data: Czerwiec 20 2011 14:01:43 | Temat: Re: 2.0 16v eco tec - czujnik polozenia walka rozrzadu | Autor: CeSaR |
Swieci sie Check, podlaczylem pod komputer wykazało błąd 92 czyli czujnik
położenia wałka rozrządu. Wyminiełem go ( tylko musze zaznaczyc ze nie
orginal tylko jakas podroba cena 80 zl )- blad nie zniknal.
Czesto gesto jest klopot z kablem. A i zamienniki czujnika tez raczej trzeba
odpuscic.
Przy okazji - ten blad moze oznaczac rowniez blad czujnika polozenia walu.
Gdzies tak doczytalem, nie wiem ile w tym prawdy. Moje problemy z tymi
czujnikami skonczyly sie po wymianie obu plus sprawdzeniu (dokladnym) kabli
tych czujnikow. Czujnik walu sprzedawany jest razem z kablem. Generalnie ten
silnik jest maksymalnie zaczujnikowany :-)
Wykasowalo sie blad, samochod jezdzil ok 2 tygodni bardzo dobrze po czym
znowu zaswiecil sie check i ta sama wada, pozniej znowu wykasowalem blad i
samochod jezdzi.
Moze sie zaswiecic w dowolnym momencie.
Co to moze byc? Przeciez nie bede caly czas kasowal bledu i myslal ze
wszystko OK. Acha jak sie pali check samochod nie ma mocy i wiecej pali.
Samochod jest w trybie serwisowym, ma odciecie na nizszych obrotach, pali
sporo.
Moc powinien miec w miare normalna, przynajmniej u mnie tak było, odciecie
ma nizej.
Ogolnie polecam forum Opla, tematów o czujniku jest milion, opisy pomiarow
plus inna diagnostyka dostepne od reki.
Warto poczytac zeby wiedziec o co pytac magikow.
pzdr
C
| |