Mam do kupienia peugeota 406 z 2000 roku w nowej budzie. Silnik 1,8 benzyna,
na co zwracac uwagÄ przy zakupie i jak jest z gazem w tym aucie? Jaki ma
kolektor, plastikowy czy metalowy? Przebieg auta nieduży bo tylko 90 tys.
km. ProszÄ o opinie na temat tego auta najlepiej oczywiĹcie posiadaczy.
Pozdrawiam
2 |
Data: Maj 01 2008 23:56:46 |
Temat: Re: 406 1,8 benzyna, opinie i na co uważac przy zakupie? |
Autor: tomkluz |
Mam do kupienia peugeota 406 z 2000 roku w nowej budzie. Silnik 1,8
benzyna,
na co zwracac uwagę przy zakupie i jak jest z gazem w tym aucie? Jaki ma
kolektor, plastikowy czy metalowy? Przebieg auta nieduży bo tylko 90 tys.
km. Proszę o opinie na temat tego auta najlepiej oczywiście posiadaczy.
Pozdrawiam
Na co zwrócić uwagę? 406tka nie ma wad. No może po za tym że nie jeżdzi na
wode :)
Kolektor ma plastikowy ale ja jestem zwolennikiem sekwencyjnego gazu. Sam
mam taki w swojej i od póltora roku na niej jeżdze. Nigdy nie mialem i nie
mam z nią problemów. Trzeba zaplacić troszke więcej ale efekt jest naprawdę
mily.
Pozdro Marynarz
3 |
Data: Maj 21 2008 14:33:00 | Temat: Re: 406 1,8 benzyna, opinie i na co uważac przy zakupie? | Autor: KLOSZ |
janek pisze:
Mam do kupienia peugeota 406 z 2000 roku w nowej budzie. Silnik 1,8 benzyna,
na co zwracac uwagę przy zakupie i jak jest z gazem w tym aucie? Jaki ma
kolektor, plastikowy czy metalowy? Przebieg auta nieduży bo tylko 90 tys.
km. Proszę o opinie na temat tego auta najlepiej oczywiście posiadaczy.
Pozdrawiam
Ja, co prawda w starej budzie, zajezdzilem 406 1,8 16V z gazem zwyklym, nie sekwencyjnym. Trzeba pilnowac regulacji gazu, zeby nie zaczal strzelac. Jesli chodzi o przebiegi to zalozylem gaz przy c.a. 40kkm i dojezdzilem do 180kkm i nie zauwazylem jakichs drastycznych zmian w pracy silnika. Normalne zuzycie jak po takim przebiegu. Po tym przebiegu sprzedalem samochod ze wskazaniem dla nowego wlasciciela, ze musi zaraz po transakcji zrobic regulacje gazu i wymiane membrany w reduktorze (mialem to zrobic, ale zapadla decyzja o zmianie na P406 Hdi w kombiaku i zrzucilem to juz na nabywce). On stwierdzil, ze mu strzelanie nie przeszkadza i jak jechal do Chorwacji, przy 160 km/h dostal strzal, ktory spowodowal przestawienie sie rozrzadu => silnik byl tak zdewastowany, ze musial wymienic go na nowy. Stad moja uwaga, zeby dbac o instalacje, bo moze sie skonczyc niespodzianka.
Z dodatkowych efektow posiadania instalacji gazowej starego typu w pugu mialem okresowe swiecenie sie kontrolki od komputera i blad dotyczacy sondy lambda, ale nie mialo to wplywu na prace silnika.
Co oprocz tego? Chyba tyle. Poza tym Pug sie nie psuje i jest the best.
Oczywiscie o sprawach typu "sprawdzic czy nie walony itp. itd." nie bede pisal, bo to oczywiste ;-)
Zdrowko
KLOSZ
| |