Benzyna z PRLu
1 | Data: Sierpien 05 2009 00:33:26 |
Temat: Benzyna z PRLu | |
Autor: Paul | Witam, 2 |
Data: Sierpien 05 2009 00:36:52 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru czerwonego?? Nie 78 przypadkiem? Na twoim miejscu bym tego do rozpalania grilla nie użył. Wystaw na alegro, jako okaz. ;-) zyga 3 |
Data: Sierpien 05 2009 12:56:20 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: neelix |
To była niebieska. neelix 4 |
Data: Sierpien 05 2009 20:50:46 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 05 Aug 2009 00:36:52 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a): Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru Zyga, jak zawsze pierdolisz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 5 |
Data: Sierpien 05 2009 00:38:17 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: PB | Wed, 5 Aug 2009 00:33:26 +0200, na pl.misc.samochody, Paul napisał(a): Witam, Niebieska - 78 Zielona - 86 Żółta - 94 Czerwona - 96 Niebiska odpadla pierwsza, zastapila ja zielona. Żołtą zastapila NoPb - 95. Czerwonej nie zastapilo nic... -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 6 |
Data: Sierpien 05 2009 06:28:57 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: vwojtas |
Niebieska - 78 Witam Za czasów głębokiej komuny, gdzieś lata 60-te była jeszcze benzyna do ciężarówek, też czerwona o LO 64. Myślę, że spokojnie jakiś komarek czy inna kosiarka przepali tę benzynę :-) 7 |
Data: Sierpien 05 2009 07:36:09 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: star |
Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się dowiedzieć Jak lubisz raczyc sie ołowiem, smacznego :) 8 |
Data: Sierpien 05 2009 08:27:07 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Jackare |
98 oktanów możesz użyć do pojazdów bez katalizatora bo to etylina, a jeździło się na niej zacnie. Jeżeli kanister szczelny to benzynie nic się nie stało. -- Jackare 9 |
Data: Sierpien 05 2009 09:12:22 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: star |
98 oktanów I bez sondy lambda. Ołów skutecznie nisczyl lambdy. Juz o tym nie pamietamy. 15 |
Data: Sierpien 05 2009 12:40:35 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: ania |
O ile pamietam to maluszek w trasie palil wlasnie 4.5, i to zoltej 94 .. to zle pamietasz - srednio zawsze 6-7 (czesciej 7) i to przy oszczednej jezdzie -- ania 16 |
Data: Sierpien 05 2009 12:59:57 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: neelix |
Nigdy nie palił 6. Mój żaden. 4,4 - 4,6l. neelix 17 |
Data: Sierpien 20 2009 17:37:36 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: jerzu | On Wed, 5 Aug 2009 12:59:57 +0200, "neelix" wrote: Nigdy nie palił 6. Mój żaden. 4,4 - 4,6l. "Jeżeli chcesz żeby Twój Maluch palił 4,5 litra, kłam jak inni." - takie powiedzonko chodziło za czasów świetności PF126p. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 18 |
Data: Sierpien 21 2009 10:54:24 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Bartek | Użytkownik "jerzu" napisał w On Wed, 5 Aug 2009 12:59:57 +0200, "neelix" wrote: :))) natomiast prawdą jest to że silnik 600 [włoski], z oryginalnym osprzętem - gaznik,...?:) - palił mniej niż 650, przy raczej podobnych osiągach. zato jak zabrałem się za grzebaie w silniku - wałek 385, modyfikacje gaźnika, itp itd, to palił przy deptaniu, oj paaalił:) ale oto chodziło by sie pobawić. -- Pozdrawiam, Bartek 19 |
Data: Sierpien 21 2009 10:59:19 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | jerzu pisze: "neelix" wrote: LOL - stare i dobre :) 20 |
Data: Sierpien 05 2009 13:21:08 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: J.F. | Użytkownik "ania" napisał w wiadomości Użytkownik "J.F." Zdecydowanie masz bardzo zlego malucha. J. 21 |
Data: Sierpien 05 2009 13:09:34 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Artur Maśląg | ania pisze: Użytkownik "J.F." Dobrze pamięta, a Twój najwyraźniej był zepsuty. Tyle to potrafiły palić maluchy po różnych modernizacjach. Mój oryginał z chyba 82 palił w trasie sporo poniżej 5 litrów, w mieście dochodził do max 5,5. Średnie zużycie miałem poniżej 5 litrów. Niestety regeneracji osi przepustnicy była nieskuteczna i zanabyłem (formy już nie pamiętam) nowy gaźnik chyba od FL chyba(z elektrozaworem). Skończyło się normalne spalanie i zaczął połykać w mieście powyżej 6, a średnia nie chciała zejść poniżej 5,5. Żaden cuda nie pomagały. Do tego gorzej jeździł. Wot tiochnika.... -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 22 |
Data: Sierpien 05 2009 14:34:51 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: ania |
maluchy po różnych modernizacjach. Mój oryginał z chyba 82 palił moj oryginal z 78 palil tyle co napisalam, nawet gdzies pewnie jeszcze u rodzicow znajde ksiazeczke, bo pierwszy wlasciciel przede mna notowal, zapytam dzisiaj wieczorem jeszcze kilku innych uzytkownikow nie mialam turbin ani innych cudow techniki lat 80-tych, do dzisiaj zaluje ze go sprzedalam, ale takie byly czasy i musialam go wymienic na lampe blyskowa, a ze stal to trzeba bylo do niego co kilka miesiecy dokladac 50-70 zl na trojkatna szybke -- ania 23 |
Data: Sierpien 05 2009 16:29:21 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Artur Maśląg | ania pisze: moj oryginal z 78 palil tyle co napisalam, nawet gdzies pewnie jeszcze u rodzicow znajde ksiazeczke, bo pierwszy wlasciciel przede mna notowal, zapytam dzisiaj wieczorem jeszcze kilku innych uzytkownikow Skoro tak, to był zepsuty od początku. nie mialam turbin ani innych cudow techniki lat 80-tych, Nikt tu nie pisał o takich "usprawnieniach" - ja pisałem o modernizacjach (w domyśle fabrycznych), które to przytoczyłem na własnym przykładzie - nowy gaźnik z fabrycznymi ulepszaczami gorszy od starego. Gdyby się udało ustawić wolne obroty w starym, to bym nigdy na ten nowy nie zamienił. do dzisiaj zaluje ze go sprzedalam, ale takie byly czasy i musialam go wymienic na lampe blyskowa, a ze stal to trzeba bylo do niego co kilka miesiecy dokladac 50-70 zl na trojkatna szybke Nic z tego nie rozumiem - co mają czasy do tego? Skoro stał to trzeba go było sprzedać. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 24 |
Data: Sierpien 05 2009 16:43:35 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: ania |
Skoro tak, to był zepsuty od początku. jednak nie:-) panowie ktorych pytalam podsumowali, ze ci to im maluchy palily po 4 litry to ci sami co im teraz auta 1,4 albo 1,6 pala w miescie 5 litrow benzyny gorszy od starego. Gdyby się udało ustawić wolne obroty w starym, u mnie sie dalo, ale moj byl przeciez zepsuty Nic z tego nie rozumiem - co mają czasy do tego? Skoro stał to trzeba go no nie - teraz by stal jako ozdoba, albo kwietnik, moze jako zabytek, w koncu w dowodzie mial jednego wlasciciela -- ania 25 |
Data: Sierpien 05 2009 17:14:55 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Artur Maśląg | ania pisze: jednak nie:-) Możesz sobie pozaprzeczać. panowie ktorych pytalam podsumowali, ze ci to im maluchy palily po 4 litry to ci sami co im teraz auta 1,4 albo 1,6 pala w miescie 5 litrow benzyny Najwyraźniej ci panowanie są tacy sami jak te ich maluchy i Twoja umiejętność czytania ze zrozumieniem. Osobiście nie spotkałem samochodu z silnikiem benzynowym 1.4/1.6, który by w mieście spalał po 5 litrów benzyny. Inna sprawa, że wiem co chciałaś osiągnąć pisząc w ten sposób. Ci sami panowie pewnie znają polonezy dokładnie na tej samej zasadzie i spalanie rzędu ~7 w trasie i 8-9 w mieście okrzykną niemożliwym - powiedzą 12-15. u mnie sie dalo, ale moj byl przeciez zepsuty Ano właśnie - mój się zepsuł dopiero po użyciu "ulepszonych" elementów. no nie - teraz by stal jako ozdoba, albo kwietnik, moze jako zabytek, w koncu w dowodzie mial jednego wlasciciela To trzeba było zostawić. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 26 |
Data: Sierpien 05 2009 17:40:13 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: J_K_K |
i spalanie rzędu ~7 w trasie i 8-9 w mieście okrzykną niemożliwym Zależy w jakim mieście, z jaką prędkością i to samo w trasie. A 4,5 w trasie maluchem to naprawdę trzeba się było postarać - przynajmniej przy prędkościach rzędu ~100 km/h. Mój miał często kontrolowany / ustawiany zapłon (bezrozdzielaczowy) gaźnik starszego typu, ale z regulowaną dyszą wolnych obrotów (ustawiany na kolor płomienia w cylindrze ;-) + najwyższa dostępna podstawka + dodatkowo jeszcze gruba podkładka. Pzdr JKK 27 |
Data: Sierpien 05 2009 18:27:56 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Artur Maśląg | J_K_K pisze: Zależy w jakim mieście, z jaką prędkością Jeżeli chodzi o malucha to tak średnio. Ja akurat eksploatowałem w większości po DC i sporo w trasach :) A 4,5 w trasie maluchem to naprawdę trzeba się było postarać To jakieś kombinacje (oczywiście znam to wszystko) :) Ja napisałem poniżej 5 litrów (sporo), ponieważ tyle wychodziło regularnie. Prędkości? Tyle ile się udało rozpędzić na dobrą sprawę, więc pedał zasadniczo do deski. W mieście tez dość dobrze wiedziałem ile pali, ponieważ bak malutki (21 litrów) to i tankowania częste. W samochodzie nic nie było kombinowane od nowości - tylko regularny serwis. Szlag to trafił po wymianie gaźnika na nowy - jak napisałem, miasto powyżej 6, a ze średnią bardzo ciężko było zejść poniżej 5,5. Ile potrafiły palić maluchy to też wiem - były i takie palące 6-7, ale to były zepsute maluchy. Wyjeżdżały takie z fabryki i choćbyś nie wiem co zrobił to oszczędności w spalaniu były raczej w granicach błędu statystycznego. Im dalej od rozpoczęcia produkcji tym gorzej. Jeszcze weselej było z polonezami, ponieważ tu loteria była dużo bardziej urozmaicona. Inna sprawa, że mało kto prowadził regularny serwis tych samochodów, a później krążą legendy o wielkiej awaryjności i kosmicznym zużyciu paliwa. O jakości i precyzji elementów związanych z zasilaniem/zapłonem też nie chciałbym pamiętać, ale polski układ zapłonowy, ZHS oraz elementy rozrządu długo w pamięci zostaną... -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 28 |
Data: Sierpien 05 2009 21:07:25 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: J.F. | On Wed, 5 Aug 2009 17:40:13 +0200, J_K_K wrote: A 4,5 w trasie maluchem to naprawdę trzeba się było postarać postarac sie zeby spalil az tyle, czy tylko tyle ? :-) 4.5 wychodzilo samo przy duszeniu na maksa, a na maksa to wiadomo - czasem 100, czasem 110 bo dluga gorka byla, czesto 60-70, bo ciezarowke trzeba wyprzedzic, czasem 100 przez wies, bo w lusterku widac napis AINACS J. 29 |
Data: Sierpien 05 2009 21:25:09 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: J_K_K |
4.5 wychodzilo samo przy duszeniu na maksa, A przy nie duszeniu na maksa i delikatnej jeździe to pewnie 2,5 palił ;-) ? Pzdr JKK 30 |
Data: Sierpien 05 2009 21:37:43 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Artur Maśląg | J_K_K pisze: "J.F." napisał: Nie, palił tyle samo. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 31 |
Data: Sierpien 05 2009 19:32:32 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: ania |
Ci sami panowie pewnie znają polonezy dokładnie na tej samej zasadzie a to nie wiem, poldus (1,6 gli z 96) śp palil w miescie z 9, a na trasie 7-8, zaleznie od tego czy ciagnal przyczepe z ladunkiem 200 kg czy nie Ano właśnie - mój się zepsuł dopiero po użyciu "ulepszonych" elementów. a moj nie chcial sie zepsuc przez prawie 20 lat - wiec jak pisalam - sprzedalam To trzeba było zostawić. przeciez pisalam, ze musialam wymienic na lampe blyskowa, droga lampe -- ania 32 |
Data: Sierpien 05 2009 19:58:34 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Artur Maśląg | ania pisze: a to nie wiem, poldus (1,6 gli z 96) śp palil w miescie z 9, a na trasie 7-8, zaleznie od tego czy ciagnal przyczepe z ladunkiem 200 kg czy nie To teraz się zastanów, jakim cudem ten polonez palił tylko tyle, a maluch o którym opowiadałaś: <cite> to zle pamietasz - srednio zawsze 6-7 (czesciej 7) i to przy oszczednej jezdzie </cite> palił aż tyle? Ba, jeszcze podobno Ci jacyś panowie to potwierdzili. a moj nie chcial sie zepsuc przez prawie 20 lat - wiec jak pisalam - sprzedalam Twój był zepsuty prze te 20 lat, a mój się zepsuł podobnie po wymianie gaźnika. przeciez pisalam, ze musialam wymienic na lampe blyskowa, droga lampe Pisałaś, że stał i że co jakiś czas trzeba było szybę wymienić... -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 33 |
Data: Sierpien 05 2009 23:33:00 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: ania |
To teraz się zastanów, jakim cudem ten polonez palił tylko tyle, a co powiesz na to, ze silnik 910 pali srednio 9-10 l/100 km bedac w 100% sprawnym a co powiesz na to, ze silnik 750 pali srednio w trasie 8-9 litrow (chociaz woli 10), a zejscie ponizej 8 praktycznie nie jest mozliwe aaa wiem - to sa zepsute silniki tak to jest, za to w aucie 2 "litrowym" w miescie spalam 9 litrow, a na trasie od 6,2 do 11 (zalezy czy jade po polskiej drodze czy niemieckiej autostradzie) nie wierze w auta palace 4 litry benzyny (pinda 1,1 pali srednio 7 w trasie i miescie, astra g palila 9 w miescie w trasie 8) tak wiem, wszystko bylo zepsute przeciez pisalam, ze musialam wymienic na lampe blyskowa, droga lampe stal, bo wygodniej jezdzilo mi sie poldkiem -- ania 39 |
Data: Sierpien 06 2009 15:35:39 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Michał |
Świetne podsumowanie - teraz odnieś to co napisałaś do malucha Podam inny przykład - renault 2.2 12v. na prostej od 7.3l/100 do mniej więcej 28l/100. +bonus za ciężarówką 1..1.5metra 4.5l/100 (opór powietrza mniejszy) a pewnie dąło by się rozpędzać i wyłączać i by wyszło 5.5l/100 :) a średnia i tak to było 17l/100 większośc ostro (i nie szybko) po miescie pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 40 |
Data: Sierpien 11 2009 00:36:17 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 5 Aug 2009 23:33:00 +0200, ania napisał(a): nie wierze w auta palace 4 litry benzyny (pinda 1,1 pali srednio 7 w trasie To musisz bardzo powoli nią jechać. Na trasie mi paliła po 10-12... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 41 |
Data: Sierpien 11 2009 09:37:47 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: ania |
To musisz bardzo powoli nią jechać. Na trasie mi paliła po 10-12... nie - mysle, ze to chodzi o obciazenie - szczuplejsza jestem -- ania 42 |
Data: Sierpien 12 2009 00:41:19 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 11 Aug 2009 09:37:47 +0200, ania napisał(a): To musisz bardzo powoli nią jechać. Na trasie mi paliła po 10-12...nie - mysle, ze to chodzi o obciazenie - szczuplejsza jestem Ja myslę raczej, że więcej niż 60km/h to się bałaś :> -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 43 |
Data: Sierpien 12 2009 08:42:23 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: ania |
Ja myslę raczej, że więcej niż 60km/h to się bałaś :> zle myslisz, na niemieckich autostradach 140 to byla predkosc stala, czyli jednak - waga kierowcy i moze pasazerow -- ania 44 |
Data: Sierpien 12 2009 22:03:32 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 12 Aug 2009 08:42:23 +0200, ania napisał(a): Ja myslę raczej, że więcej niż 60km/h to się bałaś :> Pandą? LOL. To ona tyle wyciąga? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 45 |
Data: Sierpien 12 2009 22:15:26 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: ania |
Pandą? LOL. To ona tyle wyciąga? powinni w takim razie reklamowac te auta: "zadbaj o piekne smukle cialo - a panda cie zawiezie gdzie bedziesz chcial" -- ania 46 |
Data: Sierpien 05 2009 21:03:12 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: J.F. | On Wed, 5 Aug 2009 16:43:35 +0200, ania wrote: Użytkownik "Artur Maśląg" po miescie innym samochodem pare raczej 15 niz 5, ale maluchem w trasie jednak 4.5 Nic z tego nie rozumiem - co mają czasy do tego? Skoro stał to trzeba gono nie - teraz by stal jako ozdoba, albo kwietnik, moze jako zabytek, w Dawno by juz zgnil. Naprawde nie masz czego zalowac - nie dosc ze maluch, to jeszcze zepsuty :-) J. 48 |
Data: Sierpien 05 2009 18:32:30 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Jackare | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomościNie. Czerwona E98 miała 98 oktanów. W pierwszym okresie była importowana z Austrii, potem robiona u nas. Z tych pamiętanych i używanych przeze mnie były: E78 - niebieska E94 - żółta E86- zielona (zastąpiła niebieską gdzieś około 1987-88 roku) E98-czerwona -- Jackare 49 |
Data: Sierpien 05 2009 19:58:48 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Paul napisał: Witam,98 oktan, ołowiowa oczywiście. Pozdrawiam !! PS: Z czteroetylkiem ołowiu to ja bym grilla nie rozpalał :) 50 |
Data: Sierpien 05 2009 20:51:15 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 5 Aug 2009 00:33:26 +0200, Paul napisał(a): Witam, Niebieska miała 78, zielona 86, żółta 94, a czerwona ponad 100, nie wiem, czy nie 120. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 51 |
Data: Sierpien 06 2009 22:11:15 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Przemek V |
Dnia Wed, 5 Aug 2009 00:33:26 +0200, Paul napisał(a): Adam, proszę cię.... 98 i ani oktana więcej. 52 |
Data: Sierpien 12 2009 10:44:36 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: | A my mielismy dostep do lotniczej i taka tez palilismy w brezniewkach. 53 |
Data: Sierpien 12 2009 14:14:25 | Temat: Re: Benzyna z PRLu | Autor: Duch | Użytkownik napisał w wiadomości A my mielismy dostep do lotniczej i taka tez palilismy w brezniewkach. OIDP słynne "motorynki" nieźle na tym jeździły. -- Pozdrawiam |