BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
1 | Data: Pa?dziernik 14 2007 19:16:41 |
Temat: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | |
Autor: Tomasz Pyra | http://wiadomosci.onet.pl/1620007,10,item.html 2 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:42:40 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: zbysiu | Tomasz Pyra pisze: http://wiadomosci.onet.pl/1620007,10,item.htmlWiekszego absurdu nie słyszalem od wprowadzenia nakazu jazdy na światłach. Pewnie Polska będzie pierwszym krajem, w którym to wprowadzą, a pan Komorowski będzie głownym inicjatorem tej ustawy. Ciekawe kto bedzie teraz głownym sponsorem? Stawiam na Bosh, ponownie. 3 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:48:35 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | zbysiu pisze: Pewnie Polska będzie pierwszym krajem, w którym to wprowadzą, Proszę ja ciebie, a jak auta u nas produkują? 4 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:49:26 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | red pisze: Proszę ja ciebie, a jak auta u nas produkują?^^^ *jakie 5 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:50:37 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: zbysiu | red pisze: zbysiu pisze:Matizy, Lanosy, Ople, Fiaty i Lubliny. 6 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:54:43 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | zbysiu pisze: Matizy, Lanosy, Ople, Fiaty i Lubliny. Połowy tego już dawno nie produkują, a druga połowa przyjeżdża w częściach z zagranicy i składają z klocków. Do 2009 roku jeszcze 5 razy się wszystko zmieni. 7 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:59:48 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: zbysiu | red pisze: zbysiu pisze:No i co z tego? 8 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 20:10:40 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | zbysiu pisze: No i co z tego? Ty mi powiedz. 9 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 21:56:24 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: zbysiu | red pisze: zbysiu pisze:TO ty załacześ 10 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 22:45:57 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | zbysiu pisze: TO ty załacześ Nieee, nie załacześ... 11 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 09:36:18 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: zbysiu | red pisze: zbysiu pisze:No i co z tego? 12 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 10:11:34 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | zbysiu pisze: No i co z tego? Że jesteś trollem, który się znudzi za góra miesiąc? 13 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 10:17:32 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Piotrek | No i co z tego?TO ty załacześ mistrzowska wymiana zdan:) w dwoch postach zbysia dwa rozne zdania :) fajny ten troll, nawet nie wie ze sam sie kompromituje:) -- pzdr piotrek 14 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 12:13:35 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-10-14 19:54, *red* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: zbysiu pisze: Mylisz się. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 15 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 12:17:52 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | Mirek Ptak pisze: Mylisz się. Rily? To powiadasz, że do 2009 roku nic się nie zmieni? 16 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 15:03:36 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-10-15 12:17, *red* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Mylisz się. Odnosiłem sie głównie do bzdury o samochodach przyjeżdżających w częściach i tu składanych. Ale i co do reszty nie masz racji. Na przykładzie Opla powiem, że do 2009 poza zakończeniem produkcji Astry II i ewentualnym obowiązkiem montowania BAS nic się nie zmieni. Na Żeraniu tez niewiele - zniknie Lanos i Matiz produkowane będzie Aveo. W Poznaniu prawdopodobnie nic się nie zmieni, a w Tychach Panda i nowa 500 będą robione całą parą. Podsumowując zmieni się niewiele, albo nic - na pewno nie 5 razy :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 17 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 15:41:04 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: J.F. | On Mon, 15 Oct 2007 15:03:36 +0200, Mirek Ptak wrote: Na Żeraniu tez niewiele - zniknie A jak tam sie w koncu dogadali - kto tam teraz rzadzi ? Akcje ma AvtoZAZ i Daewoo .. kupili licencje od GM na Aveo ? J. 18 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 20:54:19 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Alex81 | In article A jak tam sie w koncu dogadali - kto tam teraz rzadzi ? Tak :) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI 19 |
Data: Pa?dziernik 16 2007 08:46:39 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samoc hodach? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-10-15 20:54, *Alex81* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: A jak tam sie w koncu dogadali - kto tam teraz rzadzi ? Akcje ma AvtoZAZ i Daewoo .. kupili licencje od GM na Aveo ? Ale GM ma ochotę na przejęcie tej fabryki (tylko pewnie teraz będzie drożej niż gdyby to wzięli w czasie przejmowania Daewoo). Nie mogę zacytować całego artykułu, ale: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- *GM seeks more capacity in the East* General Motors Europe wants additional production capacity in central Europe, but hasnt decided how to get it. An expansion of the cooperation with [Polish automaker] FSO is the most likely solution, GM Europe President Carl-Peter Forster said. Published: 09/03/07 | -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- i to: http://www.rynek.net/informacje/general-motors-zainwestuje-w-fso Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 20 |
Data: Pa?dziernik 17 2007 20:48:14 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: jerzu | On Mon, 15 Oct 2007 15:03:36 +0200, Mirek Ptak a w Tychach Panda i nowa 500 będą robione całą parą. Dzisiaj w TVN Turbo mówili coś o fabryce Fiata w Rosji. Mają tam (równolegle z Tychami) produkować własnie Pandę i nova 500. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 21 |
Data: Pa?dziernik 18 2007 09:07:28 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-10-17 20:48, *jerzu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Dzisiaj w TVN Turbo mówili coś o fabryce Fiata w Rosji. Mają tamTeż słyszałem - ciekawe, czy będzie umowa o zakazie exportu do UE - podejrzewam, że tak, bo maja to ruscy robić ze znaczkiem Lady :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 22 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:46:51 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: fv | Tomasz Pyra pisze: http://wiadomosci.onet.pl/1620007,10,item.html Ciekawe, przecież znacznie lepiej byłoby wprowadzić jednak ESP/STM - czyli systemy które wspomagają opanowanie auta w sytuacji kryzysowej. Tylko czekam aż UE wymusi limity mocy i prędkości maksymalnej dla samochodów. Producenci motocykli na wszelki wypadek już jakiś czas temu się zmówili, że 300km/h jest nieprzekraczalne. W przypadku samochodów niebezpiecznie zbliżamy się do upowszechniania aut osiągających z łatwością 200km/h. Czemu do diabła prace idą w kierunku myślenia za kierowcę zamiast zastanowienia czy aby na pewno każdy powinien mieć prawo jazdy? I czy aby na pewno nie jest to niczym uwarunkowane? Dlaczego nie sprawdza się czy kierowca jest w stanie opanować auto przy jego rzeczywistych osiągach? Może w końcu ktoś pomyśli o tym, że fakty są takie że ograniczeń się nie przestrzega? A gdyby tak zablokować możliwość jeżdżenia autem szybszym od kierowcy? Niedługo wymyślą elektrowstrząsy sterowane znakami ograniczenia prędkości... ich mać.. -- fv 23 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 19:57:15 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | fv pisze: Czemu do diabła prace idą w kierunku myślenia za kierowcę zamiast zastanowienia czy aby na pewno każdy powinien mieć prawo jazdy? I czy aby na pewno nie jest to niczym uwarunkowane? Dlaczego nie sprawdza się czy kierowca jest w stanie opanować auto przy jego rzeczywistych osiągach? Tak sobie myślę, że niezłym pomysłem byłoby zrobienie różnych "licencji" prawka B, np. B100 oznaczałoby samochody do 100KM, B150 do 150KM itd. Zdanie na kolejną podkategorię wymagałoby przejścia jakichś testów na samochodzie o takiej mocy. 24 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 20:55:00 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: marcin.d | Tak sobie myślę, że niezłym pomysłem byłoby zrobienie różnych "licencji" prawka B, np. B100 oznaczałoby samochody do 100KM, B150 do 150KM itd. Zdanie na kolejną podkategorię wymagałoby przejścia jakichś testów na samochodzie o takiej mocy. Chyba Ci sie zycie z GT na playstation pomylilo. Za duzo chyba grasz pzdr 25 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 22:40:09 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Szamal |
Tak sobie myślę, że niezłym pomysłem byłoby zrobienie różnych "licencji" ta proponuje zeby jeszcze akceptowali te licencje z gt bo to przeciez symulacja:) 26 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 22:46:52 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | marcin.d pisze: Chyba Ci sie zycie z GT na playstation pomylilo. Za duzo chyba grasz Kiedyś grałem w NFS2 i pierwszego MotoRacer, ale tam to bez prawka można było śmigać ;-) 27 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 21:09:02 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Bartosz Augustyniak |
fv pisze: Nie do końca jest to rozwiązanie. Nie zupełnie oddaje to dynamikę auta a zupełnie nie ma nic wpólnego z trudnością prowadzenia. -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak,Łódź C5 2.0 HDi 110 KM '03 169 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 162 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 28 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 21:16:56 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Stoout | Użytkownik "Bartosz Augustyniak" napisał w wiadomości > Tak sobie myślę, że niezłym pomysłem byłoby zrobienie różnych "licencji" no tak, bo na prowadzenie tira potrzebujesz prawko B500, i tym samym mozesz dosiadać juz słabsze dragstery :P A jedno z drugim ma tyle wspólnego co ja z lotami w kosmos Stoout 29 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 22:38:27 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Szamal |
no tak, bo na prowadzenie tira potrzebujesz prawko B500, i tym samym od kiedy na prawko typu b prowadzisz tiry? kiedys podobno gdy kupowalo sie jakis samochod (chyba audi tt ale nie jestem pewien) w cenie byl kilku dniowy kurs jazdy tym samochodem i to jest moim zdaniem znacznie lepszy pomysl ale chyba sie nie przyjal bo nie jest jakos popularny 30 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 22:47:54 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: red | Szamal pisze: kiedys podobno gdy kupowalo sie jakis samochod (chyba audi tt ale nie jestem pewien) w cenie byl kilku dniowy kurs jazdy tym samochodem i to jest moim zdaniem znacznie lepszy pomysl ale chyba sie nie przyjal bo nie jest jakos popularny Tia, zwłaszcza przy ogromnym rynku wtórnym te kursy byłyby zabawne ;-) 31 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 20:17:35 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Tomasz Pyra | fv pisze: Czemu do diabła prace idą w kierunku myślenia za kierowcę zamiast zastanowienia czy aby na pewno każdy powinien mieć prawo jazdy? Ano niestety. Czy się to komuś podoba czy nie, posiadanie PR to nie przywilej, a prawo. A wymaganie myślenia byłoby niehumanitarne, oznaczałoby dyskryminację tych niemyślących, a dyskryminacja w obecnej "cywilizacji europejskiej" jest najgorszym złem. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 32 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 21:14:50 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Stoout | Użytkownik "fv" napisał w wiadomości Tylko czekam aż UE wymusi limity mocy i prędkości maksymalnej dla dot. motocykli: 300kmh nie tyle nieprzekraczalne, co sie zmówili, ze nie robią prędkościomierzy mogących wskazywać ponad 300kmh. Przekroczenie 300kmh jest możliwe bez problemu w kilku seryjnych modelach. Stoout 33 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 20:31:33 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: J.F. | On Sun, 14 Oct 2007 19:16:41 +0200, Tomasz Pyra wrote: Z jednej strony użytkownicy tego systemu strasznie pomstują na to, że Tak mowiac szczerze to jezdzilem z doskoku bora i przy lagodnym hamowaniu przed skrzyzowaniami cos za mocno mi hamowala. Czyzby bas ? ale z drugiej strony podobno ogromny odsetek kierowców w panice naciska hamulec za lekko. A przeciez rzekomo ucza ich zeby z abs cisnac na maxa.. Inną sprawą jest to, kto finansuje te badania, bo jakoś wszystkie Robert Bosch AG ? :-) stłuczki i wypadki które widziałem w życiu działy się przy Byc moze dlatego ze w pierwszej fazie bylo za slabo :-) J. 34 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 22:30:45 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Sun, 14 Oct 2007 19:16:41 +0200, Tomasz Pyra wrote: A był? Ja mam podobne odczucia jeżdżąc z doskoku Vectrą C. Pedał hamulca jakby się kleił do podłogi - lekko wchodzi i mam uczucie jakby nie chciał odbijać. Ale to po prostu taki charakter układu hamulcowego, inny niż to co mam w swoim samochodzie i stąd mój dyskomfort, bo w tej Vectrze BAS nie ma. Z tego co słyszałem od użytkowników to system nie pozostawia wątpliwości co do zadziałania. Jak uzna że czas działać, to po prostu wbija hamulec tak że niezapięty w pasy pasażer sobie może zęby wybić o coś co ma przed sobą. ale z drugiej strony podobno ogromny odsetek kierowców w panice naciska hamulec za lekko. Nie wiem czego uczą, niemniej spotkałem się z teoriami jakoby najlepiej było hamować na krawędzi zadziałania ABS-u... Teoria fajna, tylko samochód zatrzymuje się 50% dalej. W ogóle ABS to niezły oszust - jak zaczyna działać to jest już odczucie że hamowanie jest skuteczne. Ale robiłem sobie sporo eksperymentów i faktycznie ABS trzeba dusić ile siły w nodze. Dopiero jak fotel trzeszczy to jest pełna skuteczność hamowania. Wciskanie hamulca "do pierwszego terkotu" daje dużo słabszy wynik hamowania. Inną sprawą jest to, kto finansuje te badania, bo jakoś wszystkie Pewnie tak. stłuczki i wypadki które widziałem w życiu działy się przy akompaniamencie pisku opon. No ale chyba nie z powodu spanikowania, a z powodu niedocenienia sytuacji. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 35 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 01:18:44 | Temat: Re: BAS obowizkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: J.F. | On Sun, 14 Oct 2007 22:30:45 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: Ba, bo to wiadomo. To nie jest przypadkiem wyposazenie seryjne od paru lat ? Ja mam podobne odczucia jeżdżąc z doskoku Vectrą C. Pedał hamulca jakby No i tu wlasnie tak bylo - ja stopniowo i dosc wolno wciskam hamulec, auto lagodnie zwalnia .. a w pewnym momencie ostro hamuje. W ogóle ABS to niezły oszust - jak zaczyna działać to jest już odczucie A tu np doswiadczenie z P406 - na suchym asfalcie .. no chyba za wczesnie zaczyna terkotac. IMHO - moglbym mocniej zahamowac. Ponoc nie ma sie czemu dziwic. stłuczki i wypadki które widziałem w życiu działy się przy I tu wlasnie BAS moze pomoc :-) J. 36 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 09:28:28 | Temat: Re: BAS obowiďż˝zkowy w 2009r. we wszystkic h samochodach? | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: No ale chyba nie z powodu spanikowania, a z powodu niedocenienia sytuacji. MyĹlisz że w tych samochodach nie bÄdzie siÄ już dało delikatnie hamowaÄ? :) Wraz z zapaleniem Ĺwiateł stopu bÄdÄ siÄ blokowaÄ wszystkie 4 koła ;> -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 37 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 12:12:16 | Temat: Re: BAS obowi?zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: J.F. | On Mon, 15 Oct 2007 09:28:28 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: Delikatnie sie da, ale jak komputer uzna ze to jest mocniej niz delikatnie to docisnie :-) I w tej borze tak jakos bylo - nie dalo sie "dosc mocno" zahamowac. J. 38 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 08:02:00 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Samotnik | Dnia 14.10.2007 Tomasz Pyra napisał/a: W ogóle ABS to niezły oszust - jak zaczyna działać to jest już odczucie Ale to na suchej nawierzchni. Popróbuj na śniegu, lodzie. W moim samochodzie hamowanie w taki sposób, aby być na krawędzi zadziałania ABS, ale tak, żeby się nie uruchamiał, jest dużo bardziej w takich warunkach skuteczne. Hamowanie z pedałem w podłodze powoduje majestatyczne sunięcie w kierunku przeszkody, oczywiście z akompaniamentem terkotu ABSu. ;) Wydaje mi się, że w bardzo śliskich warunkach niepożądany jest jakikolwiek uślizg, nawet taki na ułamek sekundy. I co ciekawe - przy ABS nie mam również w takich warunkach sterowności! To dowód na to, że ślizgam się bardziej niż hamując 'ręcznie'. -- Samotnik http://www.pachnidelko.pl/ 39 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 10:32:23 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Tomasz Pyra | Samotnik pisze: Dnia 14.10.2007 Tomasz Pyra napisał/a: Na śniegu i lodzie jest jeszcze gorzej. Przód hamuje w samochodzie wielokrotnie mocniej niż tył, a rozkład nacisku przy hamowaniu na śliskim jest mniej-więcej równy pomiędzy osiami (samochód nie nurkuje). Terkot ABS-u oznacza że przód się blokuje podczas gdy tył ma najczęściej jeszcze spory zapas przyczepności. Odpuszczenie w tym momencie powoduje że nie wykorzystamy zapadu przyczepności tylnej osi. Warto poeksperymentować na placu z pomiarem długości drogi hamowania. Mierząc drogę hamowania złapałem się na odczuciu, że często ma się błędne wrażenie co do skuteczności hamowania. Lekkie naciśnięcie hamulca które powoduje zatrzymanie się na powiedzmy 70m, odbiera się jako skuteczniejsze niż gdy wbije się pedał z całej siły a samochód zatrzyma się na 60m. Sądzę że na podświadomy odbiór skuteczności hamowania ma wpływ siła z jaką naciskamy na hamulec. Naciskanie pedału 4x mocniej które powoduje skrócenie drogi hamowania o 10%, odbierałem jako pogorszenie skuteczności. Po prostu cisnę dużo mocniej, a samochód hamuje niewiele lepiej. Stosunek więc się pogarszał. Najlepiej się czułem hamując na granicy zadziałania ABS-u, ale pomiar odległości hamowania okazał się bezlitosny. Trzeba cisnąć ile siły w nogach. Zwłaszcza na przyczepnej nawierzchni. Opony już dawno piszczą, ABS terkocze, ale i tak opłaca się cisnąć mocniej. Oczywiście potem zysk jest już niewielki albo żaden z dalszego ciśnięcia, ale ta granica "opłacalności" leży dużo dalej niż mi się wydawało. Hamowanie z pedałem w podłodze powoduje majestatyczne sunięcie w Zależy czy w danej sytuacji bardziej potrzebne jest hamowanie, czy sterowność. Na śniegu najskuteczniej hamuje się na zablokowanych kołach. Najlepiej jeszcze sunąc bokiem :) Chociaż oczywiście sterowność wtedy jest żadna. I co ciekawe - przy ABS nie mam również w takich warunkach sterowności! To bardzo dziwne... Może jakaś niesprawność układu? Może dziwne opony? Wprowadzić samochód z ABSem w poślizg oczywiście się da, ale tak żeby się sam z siebie ślizgał to raczej nie powinno tak być. Sterowność przy hamowaniu z ABS-em powinna być. Oczywiście będzie gorzej niż bez hamowania, ale bez dramatu. Samochód w czasie hamowania raczej się staje nadsterowny - skręca całkiem dobrze, za to może zarzucać tyłem. Co to za samochód i jaki rocznik? -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 40 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 09:55:43 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Samotnik | Dnia 15.10.2007 Tomasz Pyra napisał/a: Warto poeksperymentować na placu z pomiarem długości drogi hamowania. Eksperymentowałem. Wiem co piszę. Na bardzo śliskiej nawierzchni moje auto (Citroen Xantia) z pedałem w podłodze i ABSem jedzie niewiele krócej, niż bez ABSu, na zablokowanych kołach. Najlepszy efekt daje hamowanie na granicy. Nie pamiętam konkretnych liczb, ale przy hamowaniu z prędkości chyba 40 km/h to były długie metry różnicy. Mierzyłem tylko różnicę, było to więcej niż długość samochodu, zatem parę metrów. Potwierdzam to również każdej zimy. Dojeżdżając do domu wjeżdżam w uliczkę, która kończy się takim T. Tzn rozwidla w prawo i lewo, a na wprost jest płot. Muszę skręcić w lewo. No i jak to bywa w takich miejscach pod domem - często jadę za szybko względem stanu nawierzchni. :) I naprawdę odpuszczanie hamulca działa lepiej niż jechanie z terkoczącym ABSem. W dodatku kiedy już działa ABS, to klapa - jadę prosto w płot. Skręcanie kierownicą ma niewielkie znaczenie, a niby powinno działać. A kiedy hamuję na granicy, to mogę zmienić ustawienie dzioba samochodu, a nawet, w pewnym zakresie, kierunek jazdy :) Hamowanie z pedałem w podłodze powoduje majestatyczne sunięcie w Mam dokładnie przeciwne doświadczenia ;) -- Samotnik http://www.pachnidelko.pl/ 41 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 22:40:09 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Michał |
Ale w BAS-ie nie o to chodzi... chyba ;-) Po prostu gdy odpalamy hamulce, klasyczne ze wspomaganiem to przez pierwsze chwile jakby wytwarzamy potrzebne ciśnienie w okładzie i tak naprawdę przez pierwsze chwile siła nacisku nawet 1 tonę na pedał hamulca jest potrzebna, gdy już jest ciśnienie należy zmniejszyć siłę hamowania. Jak można to sobie lepiej wyobrazić? Jeśli jedziemy po lodzie tak naprawdę naciśnięcie pedału hamulca z całej siły wcale nie spowoduje zablokowania kół / zadziałania ABS-u bo przez ten moment tylko wytwarzamy ciśnienie, wprawiamy ciecz w ruch i tak naprawdę to przez ten pierwszy moment, jakieś 0,5 sekundy dla samochodu bez BAS podczas silnego naciskania pedału hamulca auto nie hamuje! Nic a nic. Może przesadziłem z 0,5 niech to będzie nawet 0,3 sekundy; ale 0,3 sekundy przy 100 km/h to 8 metrów, a to przecież 1/5 drogi samego hamowania. Inna sprawą jest narzucanie systemów przez reżimy, tak nie powinno być; najgorsze jest że sieć dróg należy do państwo i to państwo ustanawia mądre lub głupie prawo jakie na nich rządzi... Pozdrawiam 42 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 22:53:14 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Tomasz Pyra | Michał pisze: Ale w BAS-ie nie o to chodzi... chyba ;-) No właśnie chyba nie. http://www.motofakty.pl/artykul/co_to_jest_bas.html BAS ma za zadanie docisnąć hamulec za spanikowanego kierowce któremu zmiękły nogi tak że nie jest w stanie docisnąć hamulca i za takiego co dociska tylko "do pierwszego terkotu" ABS-u. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 43 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 04:44:23 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Filip | Michał wrote: pierwszy moment, jakieś 0,5 sekundy dla samochodu bez BAS podczas silnego naciskania pedału hamulca auto nie hamuje! Nic a nic. Może przesadziłem z 0,5 niech to będzie nawet 0,3 sekundy; ale 0,3 sekundy przy 100 km/h to 8 metrów, a to przecież 1/5 drogi samego hamowania..... uuuuuu. Ja bym nie wywolywal wojny na grupie. Ale widze, ze jestes odwazny... -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 44 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 11:22:12 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: fv | J.F. wrote: stłuczki i wypadki które widziałem w życiu działy się przyByc moze dlatego ze w pierwszej fazie bylo za slabo :-) O to, to Panie Kolego! O to właśnie chodzi. Ludziska nie umieją hamować! Ale to nie wszystko. Gdyby wymyśleć system taki, że auta hamujące z przodu bardzo ostro, przekazują do tyłu sygnał, że trzeba mocno cisnąć hamulec, to bezpieczeństwo by wzrosło. Przynajmniej moje ;-) Miałem nie raz historię taką: do mojego mózgu powoli docierało, że na prawdę na tej trasie szybkiego ruchu ktoś właśnie zatrzymał się na środku drogi i że on tam NA PRAWDĘ STOI I ZARAZ W NIEGO WJADĘ, O KU***... Taki wspomagacz bardzo by się przydał wtedy... Widziałem jak hamuje ale nie zorientowałem się, że ma zamiar zwolnić aż tak. Wy też tak macie? -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GS 500E Auto: Nissan Primera 2,0 45 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 12:28:09 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: McBeth | Miałem nie raz historię taką: do mojego mózgu powoli docierało, że naZdarzylo sie. Dlatego teraz jak musze sie zatrzymac na takiej drodze (np korek, zablokowany pas itp.)to wlaczam awaryjne. Szanse na uratowanie kufra (a czasem i zdrowia) rosna ... Pzdr McBeth 46 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 14:49:15 | Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Filip | fv wrote: Miałem nie raz historię taką: do mojego mózgu powoli docierało, że na prawdęNie, ja sie nauczylem pisac poprawnie. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 47 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 07:56:42 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Samotnik | Dnia 14.10.2007 Tomasz Pyra napisał/a: Z jednej strony użytkownicy tego systemu strasznie pomstują na to, że Ja tego nie rozumiem. Ja w panice naciskam hamulec zdecydowanie za mocno. Jak hamuję kompletnie awaryjnie, to praktycznie stoję na pedale. Jak wprowadzą ten wynalazek do rozbijania nosów o kierownicę, to chyba zrobię się fanem starych aut. :) Jechałem kiedyś renówką z tym czymś - wyjeżdżałem z garażu, przyhamowałem przed wyjechaniem na ulicę i bum, poleciałem na szybę :) -- Samotnik http://www.pachnidelko.pl/ 48 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 10:34:51 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Tomasz Pyra | Samotnik pisze: Inną sprawą jest to, kto finansuje te badania, bo jakoś wszystkie stłuczki i wypadki które widziałem w życiu działy się przy akompaniamencie pisku opon. Jak masz ABS, to nie ma "za mocno". Tak właśnie trzeba hamować. Jak Spoko... Jeszcze nikt nie wymyślił elektroniki której nie dałoby się wyłączyć :) Wepnie się jakiś rezystorek gdzie trzeba i będzie po krzyku :) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 49 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 09:37:31 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Samotnik | Dnia 15.10.2007 Tomasz Pyra napisał/a: Jak Uhm... A potem ubezpieczyciel wyjmie z wraku czarną skrzynkę, podłączy do kompa i odmówi wypłaty odszkodowania, bo BAS wyłączony ;-) -- Samotnik http://www.pachnidelko.pl/ 50 |
Data: Pa?dziernik 15 2007 11:37:43 | Temat: Re: BAS obowiązkowy w 2009r. we wszystkich samochodach? | Autor: Piotrek | Jechałem kiedyś renówką z tym czymś - wyjeżdżałem ja tez tak mam:) teraz przez wakacje jezdzilem samochodem z czyms takim no i kurcze jak jestem przyzwyczajony do hamowania moim samochodem gdzie sa naprawde mocne hamulce, to w tamtym samochodzie przez pierwsze kilkanascie hamowan wbijalem zeby w kierownice:) pozniej jak juz zrobilem prawie 3 tys km to sie przyzwyaczilem, wsiadam do swojego o matko jak on slabo hamuje, wsiadam do sluzbowki o cholera on niema hamulcow:D do wszystkiego da sie przyzwyczaic, ale pozniej przesiadanie sie pomiedzy samochodem z BAS i bez moze byc ciezkie:) -- pzdr piotrek Scorpio 2,4i '87 LPG PMS |