Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V
3 | Data: Luty 01 2010 21:33:21 |
Temat: Tucson | |
Autor: PaweL | .... u mnie w tucsonie jest najprymitywniejsza wersja 4wd - sprzęgło.... a jak sobie wyobrażasz sterowanie sprzęgłem wiskotycznym z kabiny kierowcy? w Tucsonie jest sprzęgło Borg-Warner sterowane elektrycznie Paweł 4 |
Data: Luty 02 2010 10:02:59 | Temat: Re: Tucson | Autor: Mihaj |
...A jakby było Aisin albo Toyoda? ;-) Borg-Warner to nie rodzaj sprzęgła, ale marka wytwórcy. W Tusconie jest mokre sprzęgło wielotarczowe, którego docisk tarcz sterowany jest elektronicznie przy pomocy elektrycznego siłownika. MP 12 |
Data: Luty 01 2010 19:28:44 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 31 Jan 2010 18:39:04 +0100, WIHEDCNF napisał(a): I co w związku z tym? Chłopie, a co mają za znaczenie opony? Normalny napęd na 4 kółka po prosty będzie kręcił wszystkimi kołami, a nie próbował podpychać lekko tyłem... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 13 |
Data: Luty 01 2010 21:03:45 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: J.F. | On Mon, 1 Feb 2010 19:28:44 +0100, Adam Płaszczyca wrote: Dnia Sun, 31 Jan 2010 18:39:04 +0100, WIHEDCNF napisał(a): Ale jak opony kiepskie, to i 4 kola d*. A swoja droga ciekawe jak to oprogramowali, bo faktycznie - wlaczamy tyl, auto [na dobrych oponach] zaczyna jechac, wiec sie tyl wylacza .. J. 14 |
Data: Luty 01 2010 23:58:38 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 01 Feb 2010 21:03:45 +0100, J.F. napisał(a): Chłopie, a co mają za znaczenie opony? Normalny napęd na 4 kółka po prosty Pewnie tak. A swoja droga ciekawe jak to oprogramowali, bo faktycznie - wlaczamy Chujowo. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 15 |
Data: Luty 01 2010 21:23:43 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: WIHEDCNF |
Chłopie, a co mają za znaczenie opony? Normalny napęd na 4 kółka po prosty Na pewno do właściwej osoby skierowałeś odpowiedź? ;-) 20 |
Data: Luty 01 2010 12:27:18 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Marcin Luty | No nie bałdzo, bo akurat bawilismy sie na grupowej slizgawce. Chyba, ze tak 21 |
Data: Luty 01 2010 18:30:38 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: radekp@konto.pl | Sun, 31 Jan 2010 16:49:54 +0100, w DoQ No nie bałdzo, bo akurat bawilismy sie na grupowej slizgawce. Ale to nie zmienia faktu, że np. pod wyższą górkę wjedziesz na ośce na zimowych niż 4x4 na letnich :). 22 |
Data: Luty 01 2010 21:27:06 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: WIHEDCNF |
No nie bałdzo, bo akurat bawilismy sie na grupowej slizgawce. Ale to nie zmienia faktu, że np. pod wyższą górkę wjedziesz na ośce na Hmm...mam dokładnie odwrotne doświadczenia, nissan 4x4 na letnich śmigał pod dość stromą górkę, na którą ja swoim autkiem bałem się w ogóle spróbować na zimówkach, jechałem inną drogą może o połowę mniej stromą a i tak było cholernie ciężko. 23 |
Data: Luty 01 2010 21:33:13 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: J.F. | On Mon, 1 Feb 2010 21:27:06 +0100, WIHEDCNF wrote: Użytkownik Bo to mocno zalezy od tego jakie zimowki, jakie letnie, i jak widac - jakie 4x4. J. 24 |
Data: Luty 02 2010 13:43:40 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: KJ Siła Słów | WIHEDCNF pisze: Hmm...mam dokładnie odwrotne doświadczenia, nissan 4x4 na letnich śmigał pod dość stromą górkę, na którą ja swoim autkiem bałem się w ogóle spróbować na zimówkach, jechałem inną drogą może o połowę mniej stromą a i tak było cholernie ciężko. 4x4 w takich vitarach, patrolach i podobnych to opona na ktora wlasciciel mowi letnia, to czesto jakis AT z bieznikiem mocniej pocietym w porownaniu z szosowa opona i nierzadko obok AT jest na tej gumie oznaczenie M+S. Sam zdjalem na jesieni z Vitary jakies Pirelli cos tam AT M+S i zalozylem opony firmy (nie pamietam jakiej) ale tez M+S. Tyle ze bieznik to maja poszatkowany jeszcze dwa razy gesciej. KJ 25 |
Data: Luty 01 2010 21:41:26 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: DoQ | pisze: No nie bałdzo, bo akurat bawilismy sie na grupowej slizgawce.Ale to nie zmienia faktu, że np. pod wyższą górkę wjedziesz na ośce na zimowych Skoro po plaskim lepiej od oski zbiera sie quattro, to niby dlaczego ma sie gorzej odpychac pod gorke? Pozdrawiam Pawel 26 |
Data: Luty 02 2010 00:08:52 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Maciek "Sołtys" | W dniu 2010-02-01 21:41, DoQ pisze: mając te same silniki ? Z zatrzymanego może ale z rolki już na pewno ośka zrobi lepszą robotę... -- Maciek "Sołtys" Kraków 27 |
Data: Luty 02 2010 16:32:52 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 01 Feb 2010 21:41:26 +0100, w DoQ >> No nie bałdzo, bo akurat bawilismy sie na grupowej slizgawce. Bo fizyki nie zmienisz :). Rzucę linkiem jak znajdę, na razie musi wystarczyć moje słowo... 28 |
Data: Luty 01 2010 12:16:04 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: kamil |
A co to ma do napędu na CZTERY koła?Więcej niz myślisz. na dobrych oponach czasami napęd na oś jest skuteczniejszy niż 4WD na kiepskich. Zimowka zimowce też rowna nie jest. Ale nawet na kiepskich oponach tyl powinien sie dolaczac w chwili, kiedy przod traci przyczepnosc. Jak widac tego nie robil. Pozdrawiam Kamil 29 |
Data: Luty 01 2010 22:59:32 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 01 Feb 2010 12:16:04 +0000, osobnik zwany kamil "Marek P." wrote in messageqe? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 36 |
Data: Luty 01 2010 19:27:14 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Maciej Browarczyk | Irek N. pisze: Poza tym zastanówcie siÄ proszÄ do czego chcecie napÄd wykorzystaÄ. WidzÄ to tak - jeĹli do wygrzebania siÄ z opresji to dołÄ czany jest cacy (a jeszcze lepiej jak ma reduktor i blokady), a jak do polepszenia właĹciwoĹci trakcyjnych (szybka jezda) - to chyba tylko _torsenopodobny_. Nie ma jednego idealnego rozwiÄ zania do wszystkiego, przynajmniej ja to tak czujÄ. Zalezy co masz na mysli opresja, bo np. jadac autem przednionapedowym nagle dolacza Ci sie tyl i nie wiadomo co sie dzieje to lipa raczej, nie wiadomo czy jedziesz FWD czy AWD czy czym, jesli chodzi o wygrzebywanie sie to ok, pomaga, jesli chodzi o jazde to zaryzykuje stwierdzenie, ze jest niebezpieczny czasem. A taki uniwersalny naped (do wszystkiego - wygrzebywania sie, szybkiej jazdy w gorszym terenie i moze jakis mniejszy teren ale nie hardkor, ze tylko Mercedes G daje rade) to Cayenne/Q7/Touareg (moze Q7 mniej ze wzgledu na gabaryt). -- Pozdrawiam, Maciek 40 |
Data: Luty 01 2010 12:30:34 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: kamil | "bartekkr" wrote in message Tutaj widac, ze i przod i tyl mi sie krecil ;) A auto mielilo kolami w miejscu? Bo w jadacym zawsze tyl sie kreci. ;) Pozdrawiam Kamil 41 |
Data: Luty 01 2010 19:22:44 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: bartekkr | Uzytkownik "kamil" napisal w wiadomosci Tutaj widac, ze i przod i tyl mi sie krecil ;) A auto mielilo kolami w miejscu? Bo w jadacym zawsze tyl sie kreci. ;) Zauwaz, ze spod obu tylnych kol wydobywa sie snieg, wiec pchaja ;) 42 |
Data: Luty 02 2010 14:23:53 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: kamil |
Uzytkownik "kamil" napisal w wiadomosci Jadac za samochodami FWD tez nieraz spod kol snieg sie wydobywa. Tez pewnie pchaja. ;) Pozdrawiam Kamil 44 |
Data: Luty 01 2010 13:50:09 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mihaj | Użytkownik napisał w wiadomości grup Witam serdecznie. Skąd Ci się wzięła "wiskoza" w Hondzie CR-V? Nie masz w niej (o ile ją w ogóle miałeś) żadnego sprzęgła wiskotycznego (lepkościowego) a wielotarczowe sprzęgło cierne włączane jest hydraulicznie. Sterowane jest różnicą ciśnień z pomp napędzanych od przedniej osi (wał wejściowy) i tylnej osi (wał do tylnej przekładni głównej). Układ napędu tyłu działa więc dopiero gdy zachodzi poślizg przedniej osi i przestaje działać, gdy zanika różnica prędkości obrotowych. I dlatego jest do d... bo aby zadziałał musi dojść do poślizgu przodu, ale gdy już działa, to poślizg się zmniejsza więc maleje napęd na tył i przód znów się może ślizgać. Dodając to tego sporą zwłokę czasową potrzebną na wytworzenie ciśnienia włączającego sprzęgło cierne nie dziwi chaotyczne i przez to nieskuteczne działanie. Pozdrawiam MP 45 |
Data: Luty 01 2010 22:22:53 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | Układ napędu tyłu działa więc dopiero gdyNie musisz cytować folderu. Znam go od 2001r. Podnieś sobie autko na kolumnowym podnośniku i zobacz kiedy działa? I zastanów się dlaczego od razu zjeżdża ze zwykłych rolek w stacji diagnostycznej? A później rozbierz to sprzęgło i zobacz z czego są okładziny? Wtedy możemy podyskutować. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 46 |
Data: Luty 02 2010 09:48:03 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mihaj | Użytkownik napisał w wiadomości grup Układ napędu tyłu działa więc dopiero gdyNie musisz cytować folderu. Znam go od 2001r. Ale auto nie jest do podnoszenia na kolumnowym podnośniku! Mówimy o realnych warunkach eksploatacji - zima, zróżnicowana przyczepność podłoża, nierówności, podjazdy. Stare CR-V miały do niczego napęd tylnej osi, w kolejnych generacjach poprawiano go, ale i tak nie jest równie sprawny jak dobrze wysterowane systemy haldeksopodobne, nie mówiąc o czysto mechanicznych z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Z uporem powtarzasz, że w CR-V jest "wiskoza" nie wiedząc, co to właściwie oznacza. "Wiskoza" wzięła się od przenoszenia napędu drogą tarcia wiskotycznego, czyli lepkościowego. Takie sprzęgło jest na przykład w starych VW Syncro lub w Pandzie 4x4. W Twojej Hondzie nie ma takiego sprzęgła, jest za to sprzęgło cierne - wielotarczowe mokre, czyli pracujące w oleju. Jeśli chcesz dyskutować, ustal co jest przedmiotem dyskusji. Pozdrawiam serdecznie :-) MP 47 |
Data: Luty 02 2010 10:25:49 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | Ale auto nie jest do podnoszenia na kolumnowym podnośniku!No coś Ty?!? Przy każdej wymianie opon była podnoszona. Przynajmniej ze 12 razy. Mówimy o realnychW takich warunkach tył dołączony jest stale przez sprzęgło. Przynajmniej przy prędkościach "terenowych". Tego doświadczyłem empirycznie. Widać to też właśnie na podnośniku i na rolkach stacji diagnostycznej. Stare CR-V miały do niczego napęd tylnej osi, wJest lepszy, bo tył trzyma w momencie ruszania nawet bez różnicy prędkości. I teraz wytłumacz wszystkim dlaczego tak się dzieje? Był taki film promocyjny Hondy z 2001r. Może tam coś widać? Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 48 |
Data: Luty 02 2010 10:53:30 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mihaj |
Ale auto nie jest do podnoszenia na kolumnowym podnośniku!No coś Ty?!? Przy każdej wymianie opon była podnoszona. na podnośniku możesz też wykazać, że auto ma dwumetrowy prześwit - przecież ma! ;-) Mówimy o realnychW takich warunkach tył dołączony jest stale przez sprzęgło. Nie może trzymać bo działa dopiero, gdy jest różnica prędkości. Taka jest zasada działania. W nowszych Haldeksach jest elektryczna pompa, która daje wytwarza ciśnienie niezbędne do natychmiastowego zadziałania bądź zablokowania sprzęgła. W systemie Hondy czegoś takiego nie było, więc ulegasz sugestii, że tył masz napędzany bez poślizgu przodu i podczas ruszania. MP 49 |
Data: Luty 03 2010 10:33:17 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | Nie może trzymać bo działa dopiero, gdy jest różnica prędkości. Taka jestTo dlaczego od razu zjeżdża z rolek w stacji diagnostycznej? Nawet przy wyłączonym silniku? Wielokrotnie widziałem na szkoleniach, że tył dołączony jest od razu a prawdopodobnie rozłącza się już po ruszeniu. Myślę, że w dedukcji szanownych teoretyków jest pewien drobny błąd. Pamiętam ten film Hondy, szkoda, że nie mogę znaleźć go na sieci. Sądzę, że tam było wyjaśnienie. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 50 |
Data: Luty 03 2010 11:31:30 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mihaj |
Nie może trzymać bo działa dopiero, gdy jest różnica prędkości. Taka jestTo dlaczego od razu zjeżdża z rolek w stacji diagnostycznej? Nawet przy Co znaczy od razu? Silnik nie jest potrzebny do zadziałania systemu dołączania napędu na tył w Hondzie CR-V! Wielokrotnie widziałem na szkoleniach, że tył dołączony jest od razu a A ja Ci piszę, jak działa system napędu. Może ktoś wcześniej grzebał w Twoim aucie (pisałeś coś o widoku tarcz "wiskozy") i zablokował sprzęgło i masz "prawie 4x4". Pozostaje się tylko cieszyć z Twojego zadowolenia z tego powodu. Myślę, że w dedukcji szanownych teoretyków jest pewien drobny błąd. Teoria napędu Hondy jest na tyle prosta, że ciężko znaleźć w niej nawet drobny błąd - do zadziałania MUSI być początkowa różnica prędkości pomiędzy przednią i tylną osią. MP 51 |
Data: Luty 04 2010 10:35:46 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | Co znaczy od razu? Silnik nie jest potrzebny do zadziałania systemuPrzy ruszaniu jest na stałe. Zjeżdża z rolek. Kiedyś zawisłem też na zmrożonej zaspie. Poprosiłem kolegę aby próbował ruszać. i obszedłem autko dookoła. Zawsze przy ruszaniu, choćby najwolniejszym napędza lewy przód i prawy tył. Tak samo na szkoleniach, w błocie, kiedy obserwowałem jazdę innych. Widać to też na podnośniku, na sucho. A ja Ci piszę, jak działa system napędu. Może ktoś wcześniej grzebał w TwoimAutko użytkowałem od nowości i nigdy nic nie było grzebane. Teoria napędu Hondy jest na tyle prosta, że ciężko znaleźć w niej nawetTo wyjaśnij dlaczego zjeżdża z rolek? Gdybym ja budował ten napęd to zrobiłbym to tak aby ciśnienie z pomp równoważyło stały docisk. W ten sposób do pewnej prędkości napęd byłby stały, później przy wystarczającym ciśnieniu rozłączałby się a przy różnicy prędkości kół znów dołączał. Czy tak to rozwiązali inżynierowie hondy nie wiem? Wiem, że działa to tak jakby tak właśnie było. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 52 |
Data: Luty 04 2010 10:41:57 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Cavallino | Użytkownik napisał w wiadomości Co znaczy od razu? Silnik nie jest potrzebny do zadziałania systemuPrzy ruszaniu jest na stałe. Zjeżdża z rolek. Kiedyś zawisłem też na zmrożonej Jesteś pewien, że tak ma być, a nie jest to po prostu jakaś awaria? A jak przyczepność będzie akurat na pozostałych kołach to co zrobisz? 53 |
Data: Luty 04 2010 13:39:52 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: kamil |
Użytkownik napisał w wiadomości Tak wlasnie zadzialaja otwarte dyferencjaly. Dwa przeciwlegle (po przekatnej) kola w powietrzu i nie pojedziesz. Mozna ew. dohamowywac, powinno pomoc. Pozdrawiam Kamil 54 |
Data: Luty 02 2010 11:06:05 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mihaj |
Jest lepszy, bo tył trzyma w momencie ruszania nawet bez różnicy prędkości. Zobacz rysunek tylnej przekładni głównej Hondy CR-V z 2002 roku z systemem dołączania do niej napędu: http://www.prekursor.com/files/temp/CR-V.GIF Widać tam dwie pompy o zazębieniu wewnętrznym oraz sprzęgło wielotarczowe sterowane różnicą ciśnień między pompami. Myślę, że wszystko tam widać. pozdrawiam MP 55 |
Data: Luty 03 2010 10:35:31 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | http://www.prekursor.com/files/temp/CR-V.GIFTego co istotne nie widać. Nie chcę wymyślać, dlatego mam nadzieję, że ktoś, kto naprawdę się na tym zna, wyjaśni dlaczego na postoju i przy małej prędkości tył jest stale dołączony. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 56 |
Data: Luty 01 2010 16:58:24 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: AL | pisze: Witam serdecznie. przykladowy CR-V zachowywal sie dokladnie jak na tym filmie - pierwszy samochod na rolkach w tescie - tez zreszta CR-V, czyli wniosek, ze te modele tak maja - czyli nie ma co liczyc na 4x4 w trudnych sytuacjach: http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=related -- pozdr Adam (AL) TG 57 |
Data: Luty 01 2010 18:44:43 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mirek Ziółek |
pisze: zadna bulwarowka nie da rady w "trudnych sytuacjach".. dlatego to sa bulwarowki a nie terenowki ;) BTW: byc moze, jesli cr-v mial juz swoje lata,poprostu nie dbal wlasciciel o wymiane np oleju ( zgaduje w tylnim moscie) i stad, tak slabe dzialanie nawet dolaczonego napedu na tyl. Pozdr Mirek 58 |
Data: Luty 01 2010 22:16:09 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | BTW: byc moze, jesli cr-v mial juz swoje lata,poprostu nie dbal wlasciciel oMoże miała swoje, bardzo długie lata? Bo nawet wyjąca wiskoza trzyma i nie wiem ile setek kkm. trzeba zrobić aby przestała działać ale raczej bardzo dużo. Próbowałem zajeździć swoją i nie było szans. Radzi sobie zaskakująco dobrze. Lepiej niż nowy X-Trail, w którym tył dołączany jest na ostro i od razu zrywa przyczepność. Z resztą oba samodzielnie radzą sobie w takich warunkach jak np. dzisiaj: http://allegro.zapodaj.net/images/caca06b21502.jpg Mam tak codziennie zimą. Lekkie warunki ale nie do przejechania dla zwykłych osobówek. I szczerze mówiąc CR-V spisywał się lepiej, może dzięki temu, że tył nie mielił tak ostro w śniegu tylko delikatniej przekazywał moment. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 59 |
Data: Luty 02 2010 12:34:41 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Sebastian Kaliszewski | wrote: BTW: byc moze, jesli cr-v mial juz swoje lata,poprostu nie dbal wlasciciel o wymiane np oleju ( zgaduje w tylnim moscie) i stad, tak slabe dzialanie nawet dolaczonego napedu na tyl.Może miała swoje, bardzo długie lata? Bo nawet wyjąca wiskoza trzyma i nie wiem To nie jest wiskoza... A ta na filmie to nówka sztuka jest i widac jak (nie) działa pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 60 |
Data: Luty 02 2010 01:22:40 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: AL | Mirek Ziółek pisze: Użytkownik "AL" napisał w wiadomościto na podanym filmie wlasciciel CR-V'ki tez zaniedbal wymiane oleju? ;) Ta Honda z poczatku watka wygladala jak nowka - wiec max 2 lata musiala miec (model 2008) Zreszta, na filmie widac naocznie, ze zarowo CR-V jak i Highlander daly dupy a nie 4x4 - nie przeszly podstawowego testu przekazania napedu na tylna os (pozostale autka jakos daly rade bez problemu). Po takim tescie, wybierajac SUV'a z 4x4 - w zyciu nie zdecydowalbym sie juz na CR-V - bo nie widac roznicy z napedem FWD. -- pozdr Adam (AL) TG 61 |
Data: Luty 02 2010 09:47:38 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | Zreszta, na filmie widac naocznie, ze zarowo CR-V jak i Highlander dalyCały ten filmik i podobne to chyba zasługa marketingu Subaru? Albo jego fanatyków, bo ma mało wspólnego z rzeczywistością. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 62 |
Data: Luty 02 2010 10:58:16 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: AL | pisze: Zreszta, na filmie widac naocznie, ze zarowo CR-V jak i Highlander daly dupy a nie 4x4 - nie przeszly podstawowego testu przekazania napedu na tylna os (pozostale autka jakos daly rade bez problemu).Cały ten filmik i podobne to chyba zasługa marketingu Subaru? Albo jego a czy moje oczy tez maja kontrakt z subaru czy ich marketingiem? w sobote widzialem dokladnie takie samo zachowanie Hondy CR-V jak pokazano na filmie. Przednie kola mielily, tyl wlaczal sie na moment i zaraz odpuszczal -> efekt: samochod miast posuwac sie pod gore - osuwal sie niebezpiecznie w dol. Zobacz na filmiku jak zachowuje sie np. naped subaru lub VW 4motion - obie osie sie kreca na sliskim (na filmie na rolkach). Jak przednie kola maja poslizg - tylne przejmuja role napedowa. W Hondzie i Toyocie jakos widac, ze tylko przednie kola miela na rolkach a tyl jakby chcial je popchnac do przodu, ale nie mogl. Jak dla mnie dwie sytuacje kaza wnioskowac, ze te modele tak juz maja. -- pozdr Adam (AL) TG 63 |
Data: Luty 02 2010 17:04:57 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | w sobote widzialem dokladnie takie samo zachowanie Hondy CR-V jakI co w tym dziwnego? Dobrze widziałeś. Nawet więcej niż było widać :-O Chyba, że masz rozstaw oczu ponad 2m? Bo z przodu mieliło jedno koło a tył mielił w tym czasie z drugiej strony. Tam nie ma blokady ani szpery w dyfrach. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 64 |
Data: Luty 02 2010 17:54:23 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: AL | pisze: majac widok na samochod (stojac powyzej, na zboczu) tak, ze widze trzy kola - dwa przednie i jedno tylne: dwa przednie mielily w miejscu - to jedne tylne (widoczne) 'stalo w miejscu' a auto w konsekwencji lecialo do tylu (tzn osuwalo sie ze zbocza).w sobote widzialem dokladnie takie samo zachowanie Hondy CR-V jak pokazano na filmie. Przednie kola mielily, tyl wlaczal sie na moment i zaraz odpuszczal...I co w tym dziwnego? Dobrze widziałeś. Nawet więcej niż było widać :-O Przyznasz, ze nie tak powinien dzialac naped na 4 kola? Jak obserwuje czasami inne marki - widac wyraznie, ze jak przod nie moze, to tylne sie dolaczaja i pchaja az przednie zlapie przyczepnosc (badz zadziala inny warunek odlaczajacy tyl). A wracajac do tego filmiku, gdzie H.CR-V i T.Highhlander nie daly rady wtoczyc sie na pochylnie - jak to wytlumaczysz? Zla wola testujacych, manipulacja? Do tej pory mialem inne zdanie o tego rodzaju napedach (ba, nawet sam sie zastanawialem, czy moze jednak nie pojsc na ta 'strone mocy' - po tym jak raz zapadlem sie po os w piachu przenimi kolami na przecince lesnej i inne auto musialo mnie wyciagac). Po tym co zobaczylem - zwatpilem, czy w w/w sytuacji (przednie kola mielace w piasku) tyl by mnie z tej sytuaji wyciagnal. Co do odczuc subiektywnych - byc moze wydaje Ci sie, ze ow naped w CR-V dziala(l) i cie ratuje(owal), natomiast prawdopodobnie gdybys jechal autem FWD zajechal bys tak samo. W zeszlym roku w Tatrach Slowackich podszedl do mnie jakis pan i wprost spytal: "czy ja na serio wjechalem tu na samych oponach?" (X.Picasso) Fakt, ze wiekszosc jezdzila na lancuchach - nawet z napedem 4x4 - nie swiadczy, ze FWD nie da rady (jakby co lancuchy byly w bagazniku, ale nie odczuwalem jeszcze przymusu ich zakladania) -- pozdr Adam (AL) TG 65 |
Data: Luty 03 2010 10:27:58 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | Przyznasz, ze nie tak powinien dzialac naped na 4 kola?W tym modelu powinno mielić jedno z przodu i jedno z tyłu, po przeciwnej stronie. I tak powinien działać ten napęd na lodzie. Przynajmniej w mojej tak działał. Skoro widziałeś trzy kola to znaczy, że leżałeś na ziemi a śniegu było najwyżej kilka cm. No i nie widziałeś tylnego, kręcącego się koła. Skoro był lód, to wszystko w porządku. Tak powinien działać napęd bez blokad i szper. No i autko choćby i z blokadą mogło się zsuwać. Nie przyznam więc. Jak obserwuje czasami inne marki - widac wyraznie, ze jak przod nieW tej marce, tył dołączony jest już przy ruszaniu, a odłącza się dopiero przy pewnej prędkości po ruszeniu. I jak na razie żaden z szanownych teoretyków nie wyjaśnił jak to się dzieje? Bardzo jestem ciekaw. Bo też nie wiem. Tak działał w tej, którą miałem przyjemność podróżować 6 lat. Jak było przy prędkościach szosowych, nie mam pojęcia bo nie było jak sprawdzić. A wracajac do tego filmiku, gdzie H.CR-V i T.Highhlander nie daly radyNie mam pojęcia. Sądzę, że zmyślna manipulacja. Po tym co zobaczylem - zwatpilem, czy w w/w sytuacji (przednie kolaJeśli wisisz na podwoziu to żaden napęd nie pomoże. Jeśli pomoże to znaczy, że nie wisiałeś. Co do odczuc subiektywnych - byc moze wydaje Ci sie, ze ow naped w CR-VTo akurat mogłem kilka razy sprawdzić. Moja firma wysyła nas co jakiś czas na szkolenia z jazdy w terenie. No i tam okazuje się, że CR-V radzi sobie w głębokim błocie czy śniegu, stromym podjeździe dokładnie tak samo jak posiadane przez nas np. Navary ze zblokowanym napędem, bez centralnego dyfra. Przejedzie wszystko o ile nie wisi na podwoziu. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 66 |
Data: Luty 03 2010 10:48:17 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mihaj | Użytkownik napisał w wiadomości grup Moja firma wysyła nas co jakiś czas na No i popatrz - czołg w przebraniu crossovera! Ciekawe co wg. Ciebie oznacza głębokie błoto czy śnieg? Próbowałeś jeździć po rzeczywiście stromych podjazdach? Próbowałeś wtedy ruszać pod górę? Czy Twoja wszystko-przejeżdżająca CR-V jeździła po piasku? Wykonywała manewry na piasku, czyli czy w ogóle potrafi ruszyć na sypkim piasku bez spalenia sprzęgła? Ta wyśmiana Navara nie jest może demonem bezdroży, ma jednak reduktor dzięki czemu potrafi nie tylko jeździć w lżejszym terenie ale i manewrować w nim. Popylanie na wprost - z rozpędu po błocie czy śniegu możliwe prawie każdą "terenówką" która przy tym nie zgubi od razu zderzaka. MP 67 |
Data: Luty 04 2010 10:24:08 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | No i popatrz - czołg w przebraniu crossovera! Ciekawe co wg. Ciebie oznaczaMyślisz, że co się robi na szkoleniach z jazdy w terenie? Navara była lepsza tylko o tyle, że później zawisała, bo ma większy prześwit. Reduktor na nic się nie zdaje w większości przypadków. Na drodze w ogóle. Można sobie mielić kołami kiedy zawiśnie na śniegu. Jeździłem nią dwa lata przed CR-V. Straszna padlina. Teraz też mam kilka do dyspozycji. Jada nimi to kara. Za to kiedyś, pod koniec użytkowania CR-V oddałem wał do wspawania nowych krzyżaków. Jazda tym autem z samym przodem to jakaś masakra. Lato było, ale nawet na suchym ciągły pisk opon. Na mokrym prawie nie dało się ruszać. Buksowanie w nieskończoność. Skutecznie zniechęciłem się chyba już na zawsze do FWD. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 68 |
Data: Luty 04 2010 14:33:25 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Maciej Browarczyk | pisze: Jazda tym autem z samym przodem to jakaś masakra. Lato było, ale To dobry numer jesli mowisz o 2.0 150KM od Hondy, ja mam wrazenie, ze ten silnik ma jakis moment dopiero od 5k rpm. Nizej to to w ogole nie jedzie, wiec nie wiem jak zerwac przyczepnosc, chyba strzelajac ze sprzegla na odcince. ps. a wiesz, ze gaz nie dziala binarnie? -- Pozdrawiam, Maciek 69 |
Data: Luty 05 2010 09:11:19 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | To dobry numer jesli mowisz o 2.0 150KM od Hondy, ja mam wrazenie, zeZgadza się. 5 do odcięcia jest bosko! Szkoda, że odcięcia nie zrobili przy 8krpm. ps. a wiesz, ze gaz nie dziala binarnie?To zależy od nawierzchni. Na suchym całkiem binarnie. Pozdrawiam. I przepraszam za offtop, ale już nudzi się trochę ten temat. Czort swoje pop swoje. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 70 |
Data: Luty 14 2010 16:44:26 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: myciu | może ten filmik Wam więcej coś da bo ja na nim nie widzę żadnych 71 |
Data: Luty 15 2010 22:04:39 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: J.F. | On Sun, 14 Feb 2010 16:44:26 -0800 (PST), myciu wrote: może ten filmik Wam więcej coś da bo ja na nim nie widzę żadnych 0:30 - tyl sie kreci, a przod jakos nie chce, 1:10 - podobnie. Czyzby otwarty dyfer ? J. 72 |
Data: Luty 15 2010 15:07:01 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: myciu | On 15 Lut, 22:04, J.F. wrote: On Sun, 14 Feb 2010 16:44:26 -0800 (PST), myciu wrote: 1:10 widać że prawe koło śmiga, tylko prawe nie więc napęd na przód jest, tył widać że kręci co do 0:30 podejrzewam że jest podobnie tylko tego jednego koła właśnie nie widać myciu 73 |
Data: Luty 15 2010 15:10:44 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: myciu | On 15 Lut, 22:04, J.F. wrote: On Sun, 14 Feb 2010 16:44:26 -0800 (PST), myciu wrote: 1:10 widać że prawe przednie koło śmiga, tylko lewe nie więc napęd na przód jest, tył widać że kręci co do 0:30 podejrzewam że jest podobnie tylko tego jednego koła właśnie nie widać myciu 74 |
Data: Luty 14 2010 16:46:06 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: myciu | polecam ten link, pewnie co nieco wyjaśni :D 75 |
Data: Luty 02 2010 12:36:04 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Sebastian Kaliszewski | wrote: Zreszta, na filmie widac naocznie, ze zarowo CR-V jak i Highlander daly dupy a nie 4x4 - nie przeszly podstawowego testu przekazania napedu na tylna os (pozostale autka jakos daly rade bez problemu).Cały ten filmik i podobne to chyba zasługa marketingu Subaru? Znaczy co, samochód wjechał? Albo jego Czyżby? pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 76 |
Data: Luty 02 2010 16:39:51 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: | Czyżby?A skąd mnie to wiedzieć? Wiem tylko jak zachowywał się napęd w tej, którą miałem szczęście jeździć 6 lat i 300kkm. Pewnie, szczęśliwie zepsuta była, bo przy takich prędkościach tył dołączony był stale. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 77 |
Data: Luty 01 2010 18:43:08 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Agent 0700 | Jesli tak - to wlasnie zrozumialem slogan 'bulwarowej terenowki'. Witam Ja mam mitsubishi Pinin i powiem Wam, że daje radę. Nawet pod górkę z załadowaną przyczepką na ubitym śniegu nie było problemu. Opony letnie. Pozdrawiam Jacek 78 |
Data: Luty 01 2010 21:21:50 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: J.F. | On Mon, 1 Feb 2010 18:43:08 +0100, Agent 0700 wrote: Jesli tak - to wlasnie zrozumialem slogan 'bulwarowej terenowki'.Ja mam mitsubishi Pinin i powiem Wam, że daje radę. Nawet pod górkę z To tylko swiadczy ze opony nie byly prawdziwie letnie, snieg byl brudny, a gorka byla do d* :-) J. 79 |
Data: Luty 01 2010 21:51:09 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: PaweL |
sratatata ja też jeżdżę na "letnich" oponach, czyli Kumho KL-78 A/T M+S założonych do Vitary. Przyczepność mam porównywalną z zimówkami Conti TS790 w osobówce. Na ubitym śniegu oczywiście i napędzie 2x4. Tak to odczuwam. A po włączeniu 4x4 bez problemu jadę po śniegu o głębokości 40-50cm i przejeżdżam zaspy 70-80cm wysokości. Otwarty bieżnik i rozmiar się liczy :) Koła mają 29" średnicy (zewnętrznej). Paweł 80 |
Data: Luty 01 2010 22:44:21 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: J.F. | On Mon, 1 Feb 2010 21:51:09 +0100, PaweL wrote: To tylko swiadczy ze opony nie byly prawdziwie letnie, snieg bylsratatata Czyli zupelnie nie letnie. Vitary. Przyczepność mam porównywalną z zimówkami Conti TS790 w osobówce. Na Mozliwe. Ale jak pamietasz te filmiki ze Szczecina to na dorej gorce i dobrym sniegu nie pomagaja nawet zimowki i hamulce na 4 kola :-) A po włączeniu 4x4 bez problemu jadę po śniegu o głębokości 40-50cm i Mimo wszystko mi sie wydaje ze to jakies do d* zaspy sa :-) J. 81 |
Data: Luty 02 2010 08:18:51 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: PaweL | ja też jeżdżę na "letnich" oponach, czyli Kumho KL-78 A/T M+S założonych 95% opon w rozmiarach do SUVów i terenówek ma oznaczenie (i właściwości) M+S 82 |
Data: Luty 04 2010 01:57:25 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: J.F. | On Tue, 2 Feb 2010 08:18:51 +0100, PaweL wrote: 95% opon w rozmiarach do SUVów i terenówek ma oznaczenie (i właściwości) M+Sja też jeżdżę na "letnich" oponach, czyli Kumho KL-78 A/T M+S założonychCzyli zupelnie nie letnie. No wlasnie - S. Na lato ? J. 83 |
Data: Luty 02 2010 12:56:51 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Sebastian Kaliszewski | PaweL wrote: To tylko swiadczy ze opony nie byly prawdziwie letnie, snieg byl KL-78 to są openy całoroczne, chyba nawet ścieżynke mają. Akurat mam takie, choć używam jako letnie :) Przyczepność mam porównywalną z zimówkami Conti TS790 w osobówce. Na ubitym śniegu oczywiście i napędzie 2x4. Tak to odczuwam. NA sztywnym 4x4 to i kontrola jest lepsza (jak się chwilę poćwiczy, bo ) i hamowanie (obie osie muszą się kręcić zgodnie, więc nie da się zablokowac kół tylko jednej osi) tyl Otwarty bieżnik i rozmiar się liczy :) Koła mają 29" średnicy (zewnętrznej). To też, oczywiście :) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 84 |
Data: Luty 02 2010 12:30:55 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mihaj |
NA sztywnym 4x4 to i kontrola jest lepsza (jak się chwilę poćwiczy, bo ) i hamowanie (obie osie muszą się kręcić zgodnie, więc nie da się zablokowac kół tylko jednej osi) tyl Tylna oś nie może być w poślizgu, gdy następuje wtedy utrata stabilności jazdy - mówi się potocznie, że "tył wyprzedza przód". Jeśli jest 4x4 na sztywno to podczas hamowania obie osie są blokowane jednocześnie, czyli tył także więc jest duże ryzyko niekontrolowanego poślizgu. Niech kolega poćwiczy sobie hamowanie ze sztywnym 4x4 na dużym placu i sam się przekona. Proponuję zestaw ćwiczeń nie ograniczać do "miszczowania" na prostej, ale wprowadzić elementy szybszej jazdy po łuku i hamowania. MP 85 |
Data: Luty 02 2010 13:34:26 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: KJ Siła Słów | Mihaj pisze: Jeśli jest 4x4 na Sztywne 4x4 to znaczy bez centralnego dyfra ? I mówimy o sytuacji mocnego hamowania na słabo przyczepnej nawierzchni ? U mnie ABS robi co trzeba i auto hamuje równo, ale nie testowałem jakoś skrajnie mocno. ABS nie wyłączę, ale to o czym piszesz sobie gdzieś, kiedyś potestuję. KJ 86 |
Data: Luty 02 2010 13:44:20 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mihaj |
Mihaj pisze: Mówimy o 4x4 bez centralnego dyfra, lub z tym dyfrem zablokowanym. Pomijamy przy tym systemy, które automatycznie rozłączają sztywne połączenie między osiami podczas hamowania. U mnie ABS robi co trzeba i auto hamuje równo, ale nie testowałem jakoś skrajnie mocno. ABS nie wyłączę, ale to o czym piszesz sobie gdzieś, kiedyś potestuję. Co to za auto i czy ma rzeczywiście 4x4 na sztywno bez powyższych uwag? Jeśli tak, to wyłącz ABS i zobacz co się dzieje podczas hamowania na łuku - na placyku oczywiście MP 87 |
Data: Luty 02 2010 13:49:23 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: KJ Siła Słów | Mihaj pisze: Co to za auto i czy ma rzeczywiście 4x4 na sztywno bez powyższych uwag? Grand Vitara I (poprzednia wersja). Naped : oska (2H), dolaczany lewarkiem przod bez centralnego dyfra (4H), reduktor (4L). Jeśli tak, to wyłącz ABS ni ma guzika do wylaczania, musialbym bezpiecznikiem i nie wiem czy wylaczenie bezpiecznikiem jest w tym modelu bezproblemowowe. KJ 88 |
Data: Luty 02 2010 14:07:45 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Mihaj |
Mihaj pisze: Skoro masz taką skrzynię rozdzielczą, to przy 4H oraz 4L przednia i tylna oś są ze sobą połączone i ich przekładnie głowne kręcą się z identycznymi prędkościami. W takiej sytuacji ABS starając się nie dopuścić do poślizgu jakiegokolwiek koła nie pozwala na wykorzystanie większej przyczepności (bo lepiej dociążonej) przedniej osi bo musi "odpuszczać" aby nie zablokować odciążaną tylną oś. W efekcie masz zmniejszoną skuteczność hamowania względem jazdy na 2H ale nie tracisz stabilności. Coś za coś i dlatego lepsze są skrzynki rozdzielcze z międzyosiowymi mechanizmami różnicowymi pozwalającymi podczas hamowania na maksymalne wykorzystanie dostępnej przyczepności. MP 89 |
Data: Luty 02 2010 15:12:10 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: KJ Siła Słów | Mihaj pisze: Skoro masz taką skrzynię rozdzielczą, to przy 4H oraz 4L przednia i tylna oś są ze sobą połączone i ich przekładnie głowne kręcą się z identycznymi prędkościami. W takiej sytuacji ABS starając się nie dopuścić do poślizgu jakiegokolwiek koła nie pozwala na wykorzystanie większej przyczepności (bo lepiej dociążonej) przedniej osi bo musi "odpuszczać" aby nie zablokować odciążaną tylną oś. Fakt, tak musi byc i nawet tak jest, bo auto na sniegu szybko zalacza ABS. Dobrze ze V6 pod maska wspomaga hamowanie. Chetnie sprawdze jak bedzie przy wylaczaniu ABS bo moze warto domontowac wylacznik ABS na niektore sytuacje. KJ 90 |
Data: Luty 03 2010 17:14:38 | Temat: Vitara | Autor: PaweL |
Jak kierowca nie umie kontrolować poślizgów, to nie jest kierowcą, tylko użytkownikiem samochodu. Rzeczywiście na przy mocniejszym hamowaniu samochód chce stawiać bokiem. I gorzej skręca na ciasnych zakrętach. Mnie to specjalnie nie przeszkadza. Rozumiem dlaczego tak jest i uwzględniam to w czasie jazdy. Za to w śniegu po kostki samochód przyśpiesza jak na czystym asfalcie (prawie). :) Paweł 91 |
Data: Luty 03 2010 17:10:56 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Irek N. | Panowie, Panie... 92 |
Data: Luty 03 2010 21:39:38 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Irek N. | Nooo... i poszalelim ;) 93 |
Data: Luty 04 2010 14:21:39 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: kamil | "Irek N." wrote in message Pojechałem z kolegą S4-ką z napędem na 4 i blokadą tylnego mostu. Ruszyć ze środka górki się nie dało, przy lekkim rozbiegu szedł ładnie, ale na zapiętym moście tylnym. Bez niego uślizgiwał o wiele łatwiej. O ruszeniu z miejsca nie było mowy. Audi S4 i blokada tylnego mostu? Pozdrawiam Kamil 94 |
Data: Luty 04 2010 20:49:54 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Irek N. | Audi S4 i blokada tylnego mostu? Brzmi dziwnie, wiem, ale S4 jest, jest też klawisz DIFF o ile pamiętam. Mało tego, benzyna, turbina... AUTOMAT :) Dodam tylko że lubię automaty. Zapytałem kolegę, ponoć w tamtych czasach wszystkie quattro miały taką blokadę. Miłego. Irek.N. 95 |
Data: Luty 04 2010 20:57:19 | Temat: Re: Bulwarowe psudo-terenowki na przykladzie Hondy CR-V | Autor: Maciej Browarczyk | Irek N. pisze: Brzmi dziwnie, wiem, ale S4 jest, jest też klawisz DIFF o ile pamiętam. Mało tego, benzyna, turbina... AUTOMAT :) Dodam tylko że lubię automaty. Dziwne, zadne znane mi S4 nie ma blokady mostu a tym bardziej nie S4 B5 2.7biturbo (S4 B6, B7 tez nie mialo). Wydaje mi sie, ze blokade tylnego mostu opcjonalnie moglo miec "S4" w budzie Audi 100 z silnikiem 4.2 V8 290KM. ps. Wlasnie doczytalem, ze bylo tez Audi 100 S4 2.2 turbo i tez moglo miec blokade mostu ;) -- Pozdrawiam, Maciek |