Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca?
1 | Data: Czerwiec 08 2013 21:24:44 |
Temat: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | |
Autor: blast | Chcia³bym siÄ™ dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy 20-30KM mo¿e mieć jakiÅ› niekorzystny wp³yw na jego pracÄ™ lub trwa³oæ? 2 |
Data: Czerwiec 08 2013 13:40:04 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: lopi1 | On 8 Cze, 21:24, blast to"> wrote: Chcia³bym siÄ™ dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy Zamontuj magnetyzery, to co najmniej 20 kucy wiecej. 3 |
Data: Czerwiec 08 2013 22:19:39 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: X-Man | "blast" to"> wrote in message Chcia³bym siÄ™ dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy 20-30KM mo¿e mieć jakiÅ› niekorzystny wp³yw na jego pracÄ™ lub trwa³oæ? hmm tego konkretnie to nie wiem ale jeÅ›li program robi ktoÅ› z g³owÄ… i potem je¼dzi autem te¿ goæ z g³owÄ… to raczej widzÄ™ same plusy. W 1.9TDI 90KM mam program na 165KM (wtryski .216 i turbo ARL) od ponad roku je¼dzi i ma siÄ™ dobrze. Spalanie praktycznie bez zmian, nic z³ego siÄ™ nie dzieje. Nie wiem jak siÄ™ dci chipujÄ… ale 20KM to nie jest jakaÅ› osza³amiajÄ…ca ró¿nica i raczej o trwa³oæ bym siÄ™ nie martwi³ chyba ze jakiÅ› paprak ci program bÄ™dzie robi³. Pzdr Piotrek 4 |
Data: Czerwiec 09 2013 08:44:18 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: Baczek |
Mo¿esz gdzieÅ› wrzucić wykres z hamowni? 5 |
Data: Czerwiec 09 2013 11:24:18 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: X-Man | "Baczek" wrote in message hmm tego konkretnie to nie wiem ale jeÅ›li program robi ktoÅ› z g³owÄ… i potem je¼dzi autem te¿ goæ z g³owÄ… to raczej widzÄ™ same plusy. W 1.9TDI 90KM mam program na 165KM (wtryski .216 i turbo ARL) od ponad rokuMo¿esz gdzieÅ› wrzucić wykres z hamowni? proszÄ™ bardzo: http://s19.postimg.org/j4ms1ygwj/IMG_4282.jpg Pzdr Piotrek 6 |
Data: Czerwiec 08 2013 23:21:40 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: Lewis | W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze: Chcia³bym siÄ™ dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy Porucha³bym ale siÄ™ bojÄ™... W zale¿noÅ›ci od silnika a w znakomitej wiÄ™kszoÅ›ci silniki (danej "rodziny") sÄ… takie same ale majÄ… inny soft i ewentualnie drobne zmiany w osprzÄ™cie i tak przyk³adowo wychodzi³y wersje od 90KM do 150KM na tym samy "dole". Z czego po zmianach sprzÄ™towych sz³o dojæ do 200KM OczywiÅ›cie wykrÄ™canie do granic mo¿liwoÅ›ci to ju¿ du¿e ryzyko "klÄ™kniÄ™cia" takiego silnika. Ale zrobienie wersji najs³abszej do poziomu wersji najmocniejszej nie powoduje praktycznie ¿adnych strat na wytrzyma³oÅ›ci. W turbo benzynach podobnie by³y np najs³absze 150KM i najmocniejsze 205KM ró¿niÄ…ce siÄ™ turbo i wtryskami. Z tego najs³abszego na seryjnym osprzÄ™cie idzie zrobić 220-230KM a z najmocniejszego 270-280KM, "s³upek" zostaje ten sam czyli akurat ten silnik sam w sobie spokojnie znosi praktycznie podwojenie mocy... -- Pozdrawiam Lewis 7 |
Data: Czerwiec 09 2013 12:04:50 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: ZIWK | W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze: W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze:Nie do koñca masz racjê - czêsto mocniejsze wersje s± konstrukcyjnie bardziej zaawansowane - np. maj± zawory o wiêkszej powierzchni, s± wyposa¿one w natrysk oleju na denka t³oków, komory wirowe, zmienne charakterystyki dolotu. Znaczek na tylnej klapie NIC nie mówi o silniku - to tylko oznaczenie handlowe - z tym samym znaczkiem na jedne rynki sz³y st³umione silniki X, a na inne do numeru Z podkrêcone silniki Y... - dla tego je¶li kupujesz czê¶ci to wa¿ny jest numer VIN. Czasem przynale¿no¶æ do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodno¶ci± czê¶ci - korbowody o wiêkszych przekrojach, panewki o du¿ych powierzchniach, czy inny blok/g³owica o du¿ych kana³ach wodnych... Aby to ustaliæ trzeba posiedzieæ nad katalogami czê¶ci zamiennych i porównaæ numery wszystkich kluczowych elementów. Takie "bezkrytyczne podkrêcanie" silnika tylko softem czêsto koñczy si jego b³yskawicznym zgonem Z czego po zmianach sprzêtowych sz³o doj¶æ do 200KMJe¶li silnik to 130KM st³umione ze wzglêdów finansowych, technicznych lub podatkowych do 90KM to masz racjê... 1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe - ³atwe do obrócenia :( ... Do tego silnik nie jest w aucie sam - czêsto podniesienie mocy (a dok³adnie momentu) jest na granicy wytrzyma³o¶ci skrzyni, czy przegubów - czy to re¿ da siê za³atwiæ? W turbo benzynach podobnie by³y np najs³absze 150KM i najmocniejsze -- /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\ /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\ 8 |
Data: Czerwiec 09 2013 12:11:51 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Lewis | W dniu 2013-06-09 12:04, ZIWK pisze: W dniu 2013-06-08 23:21, Lewis pisze: Owszem s± i takie, ale i takie jak mówiê, ca³y przekrój mocowy to dok³adnie ten sam blok i g³owica... dlatego mówiê ¿e w wiêkszo¶ci a nie wszystkie. Czasem przynale¿no¶æ do danej rodziny nic nie ma wspólnego ze zgodno¶ci± Nie mówiê o bezkrytycznym, napisa³em ¿e do pewnego momentu robi siê po prostu to co fabryka wypu¶ci³a jako najmocniejszy a powy¿ej to ju¿ trzeba przemy¶leæ... 1.9dCi Renault jest bardzo "nowatorski" posiada panewki bezzamkowe - A to inna inszo¶æ, swoj± drog± kupowanie diesla to w wiêkszo¶ci durna moda ni¿ faktyczna uzasadniona potrzeba. Do tego silnik nie jest w aucie sam - czêsto podniesienie mocy (a Owszem da siê. O hamulcach nie wspominaj±c. -- Pozdrawiam Lewis 9 |
Data: Czerwiec 08 2013 23:52:55 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: scobowski | W dniu 2013-06-08 21:24, blast > pisze: Chcia³bym siÄ™ dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy Chipuj. Przestrzegaj "10 przykazaÅ„ dla dizla" i ciesz siÄ™ mocÄ… za ≈darmo. 10 |
Data: Czerwiec 09 2013 12:53:15 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Lisciasty | On 8 Cze, 21:24, blast to"> wrote: Chcia³bym siÄ™ dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy U mnie coÅ› ko³o 30KM wiÄ™cej wysz³o, obecnie stan licznika 238 tys. km a sprzÄ™g³o i dwumasa fabryczne, koledzy wieszczyli szybki zgon sprzÄ™g³a ale ju¿ chyba 30 tys. minÄ™³o od grzebania w cipie i nic z³ego siÄ™ nie dzieje. Aha, mniej pali :> L. 11 |
Data: Czerwiec 10 2013 12:26:18 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: wchpikus | W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze: On 8 Cze, 21:24, blast to"> wrote:jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo? Nie wiem skad tobie sie wzielo ze mniej pali, palic bedzie tyle samo lub wiecej, nigdzy mniej...chyba ze przy tuningowaniu naprawiles cos, co powodowalo wieksze zuzycie paliwa.. 12 |
Data: Czerwiec 10 2013 12:49:27 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: IksiÅ„ski |
jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo? Mniej pa³uje silnik (¿eby osiÄ…gnąć te same przyspieszenie), to i mniej mu pali... X 13 |
Data: Czerwiec 10 2013 12:59:20 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: wchpikus | W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiñski pisze: Mniej pa³uje silnik (¿eby osi±gn±æ te same przyspieszenie), to i mniejJedynie wytlumaczenie, ze mniej wciska gaz... jak bral tak bierze, tylko styl jazdy sie zmienil.. 14 |
Data: Czerwiec 10 2013 23:45:52 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2013-06-10 12:59, wchpikus pisze: W dniu 2013-06-10 12:49, Iksiñski pisze: No w³a¶nie wielu twierdzi, ¿e przy utrzymaniu dotychczasowego stylu jazdy (o ile by³ on normalny, a nie z binarnym traktowaniem peda³u przyspieszenia jak u np. Motyliñskiego), auto po chipie spala mniej. Sam ciekaw jestem jak jest naprawdê. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój." 15 |
Data: Czerwiec 10 2013 22:39:16 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Lisciasty | On Jun 10, 11:45 pm, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" przyspieszenia jak u np. Motyliñskiego), auto po chipie spala mniej. Przed cipowaniem maksymalny zasiêg na baku mia³em co¶ oko³o 1050 km, po cipowaniu rekordowo wykrêci³em 1200 km, oczywi¶cie przy emeryckiej je¼dzie z rodzin± nad morze i nazad; przy normalnym u¿ytkowaniu wychodzi zwykle 900-1000 km na baku (a do baku wlaz³o mi najwiêcej co¶ pod 58 litrów). L. 16 |
Data: Czerwiec 10 2013 11:57:03 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: X-Man | "wchpikus" wrote in message W dniu 2013-06-09 21:53, Lisciasty pisze: mylisz siÄ™ Pzdr Piotrek 17 |
Data: Czerwiec 10 2013 10:18:13 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Lisciasty | On 10 Cze, 12:26, wchpikus wrote: jasne, moze sam produkuje jeszcze paliwo? Oczywi¶cie, ¿e naprawili co¶, co powodowa³o wiêksze zu¿ycie :> Na krzywej momentu zakres maksymalny jest teraz przez 1300 obr/min zamiast tak jak to by³o w oryginale, przez jakie¶ 200 obr/min :> L. 18 |
Data: Czerwiec 10 2013 19:15:26 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: megrimsNO@interia.pl | On 06/09/2013 09:53 PM, Lisciasty wrote: On 8 Cze, 21:24, to"> wrote: D³uba³em razem 5 turbodiesli. Ka¿dy mniej pali³ przy tym samym stylu jazdy i wynika to tylko z wy¿szej temperatury pracy silnika. 19 |
Data: Czerwiec 10 2013 10:28:59 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Lisciasty | On 10 Cze, 19:15, wrote: stylu jazdy i wynika to tylko z wy¿szej temperatury pracy silnika. Ja tam nie wiem z czego to wynika, mam nadziejê ¿e nie z tego jak w motocyklach, gdzie jak "ma³o pali, to znaczy ¿e pali zawory" :P L. 20 |
Data: Czerwiec 11 2013 09:03:49 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Kapibara | Dnia Mon, 10 Jun 2013 10:28:59 -0700 (PDT), Lisciasty napisa³(a): On 10 Cze, 19:15, wrote: Ciekawe jak± warto¶æ opa³ow± maj± zawory. ;) 21 |
Data: Czerwiec 10 2013 20:12:20 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: Bugatti | U¿ytkownik napisa³ w wiadomoÅ›ci: D³uba³em razem 5 turbodiesli. Ka¿dy mniej pali³ przy tym samym Kto ci takich bzdur naopowiada³. Ni¿sze zu¿ycie paliwa wynika z faktu i¿ przy nieco ni¿szej prÄ™dkoÅ›ci obrotowej mamy kilkanaÅ›cie % wiÄ™cej Nm co powoduje ¿e kierowca nie musi wcisać tak czÄ™sto peda³ przyspieszania. Wy¿sza lub ni¿sza temperatura pracy silnika nie jest przyczynÄ… tylko skutkiem ! Po chipie w dieslach jeÅ›li tunner podniesie odpowiedni do³adowania oraz czas otwracia wtryskiwacza (w przypadku CR) i bardziej zwiÄ™kszy kÄ…t wyprzedzenia wtrysku przy danym obrocie wa³u to temp. spalania przy spokojnie je¼dzie jest *ni¿sza* ni¿ przy fabryce. ZaÅ› przy butowaniu bÄ™dzie wy¿sza ale i wówczas spalanie bÄ™dzie wy¿sze z uwagi na ni¿szy AFR. Pozdr. -- Bugatti 22 |
Data: Czerwiec 10 2013 11:22:18 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siÄ™ op³aca? | Autor: omega_fan | On 06/08/2013 09:24 PM, blast > wrote: Chcia³bym siÄ™ dowiedzieć czy podniesienie mocy silnika o powiedzmy Chyba mialo byc "chiptuning". Nie ma wplywu o ile ten co robi modyfikacje to fachowy tuner a nie jakis rzeznik i pozniejszy kierowca ma olej w glowie, ale - 1.9 dci, przynajmniej te 120 KM montowane w Lagunach 2, mialy slabe sprzegla i poza tym nie trzymaly serii. Znana mi Laguna 2 zamiast seryjnych 120 KM miala 108 a tuner mowil ze to i tak dobry wynik. Generalnie po lagodnym podkreceniu zaczelo sie slizgac sprzeglo i wiele nie dalo sie wycisnac z tego silnika wlasnie z powodu sprzegla. 23 |
Data: Czerwiec 10 2013 10:22:41 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Lisciasty | On 10 Cze, 11:22, omega_fan wrote: Znana mi Laguna 2 zamiast seryjnych 120 KM miala 108 a tuner mowil ze to Jak to jest z tymi furami? U mnie zamiast spodziewanych 104 kuni, na hamowni wysz³o co¶ pod 116. To jedni producenci zani¿aj± a inni wal± w ch. i zawy¿aj±? :P L. 24 |
Data: Czerwiec 11 2013 01:14:26 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Lewis | W dniu 2013-06-10 19:22, Lisciasty pisze: On 10 Cze, 11:22, omega_fan wrote: A hamownia cieszy siê powodzeniem w¶ród pryszczersów i zawy¿a wyniki ¿eby jeszcze bardziej zadowalaæ? -- Pozdrawiam Lewis 25 |
Data: Czerwiec 10 2013 22:35:11 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: Lisciasty | On Jun 11, 1:14 am, Lewis wrote: A hamownia cieszy siê powodzeniem w¶ród pryszczersów i zawy¿a wyniki Nie wiem czy w³a¶ciciel hamowni ma jakikolwiek interes, ¿eby zawy¿aæ fabryczne osi±gi samochodu, jak ju¿ co¶ to powinien zani¿aæ ¿eby potem pokazaæ ile to nie podkrêci³, nie? Tak na logikê :> L. 26 |
Data: Czerwiec 11 2013 08:05:36 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: PeJot | W dniu 2013-06-11 07:35, Lisciasty pisze: Nie wiem czy w³a¶ciciel hamowni ma jakikolwiek interes, ¿eby zawy¿aæ A jaki problem manipulowaæ danymi przed/po ? Ca³kiem realne :> -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem 27 |
Data: Czerwiec 11 2013 13:56:49 | Temat: Re: Chiptunning- czy to siê op³aca? | Autor: omega_fan | On 06/11/2013 07:35 AM, Lisciasty wrote: On Jun 11, 1:14 am, Lewis wrote: U ró¿nych jest ró¿nie. Renault w 1.9 dCi po pewnym przebiegu generalnie nie trzyma³ serii, nie wiem jak nowe. Mój 1.9 TDI po 120 kkm trzyma³ seriê niemal idealnie, tuner mówi³ ¿e pewnie jak by³ nowy to dawa³ wiêcej ni¿ powinien. Hamownia dobrze skalibrowana, w to akurat wierzê, chocia¿ widzia³em jak mo¿na zmieniaæ dane - wystarczy w sofcie do obs³ugi hamowni leciutko zmieniæ ustawienie masy rolek i od razu wyniki id± równiutko w górê lub w dó³. Ogólnie moc ciut wy¿sza ni¿ deklarowana we w miarê nowym turbodieslu to nic dziwnego. |