Grupy dyskusyjne   »   Co sprawdzać przy kupnie samochodu

Co sprawdzać przy kupnie samochodu



1 Data: Marzec 24 2013 21:12:02
Temat: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Darek 

Jutro jadê z zamiarem kupna samochodu. Przed wy³o¿eniem kasy zamierzam odwiedziæ:
1. ASO w celu sprawdzenia stanu technicznego
2. S±d zastawów - ¿eby unikn±æ niespodzianki (w sumie sprzedawca twierdzi ¿e kredytu nie bra³)
3. Policja - czy nie kradziony

Co¶ jeszcze? Czy który¶ z wymienionych punktów omin±æ?

Darek



2 Data: Marzec 24 2013 21:22:54
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Tom N 

Darek w


Jutro jadê z zamiarem kupna samochodu. Przed wy³o¿eniem kasy zamierzam
odwiedziæ:
1. ASO w celu sprawdzenia stanu technicznego
2. S±d zastawów - ¿eby unikn±æ niespodzianki (w sumie sprzedawca
twierdzi ¿e kredytu nie bra³)
3. Policja - czy nie kradziony

Co¶ jeszcze?

Jak daleko do punktu "kasacji pojazdów"...

--
'Tom N'

3 Data: Marzec 24 2013 21:41:59
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Darek 


Co¶ jeszcze?

Jak daleko do punktu "kasacji pojazdów"...

nie rozumiem

Darek

4 Data: Marzec 24 2013 22:32:58
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Bugatti 

U¿ytkownik "Darek"  napisa³ w wiadomo¶ci:

Jutro jadê z zamiarem kupna samochodu. Przed wy³o¿eniem kasy zamierzam odwiedziæ:
1. ASO w celu sprawdzenia stanu technicznego

Znacznie wczesniej spytaj siê w ASO co dok³adnie bêd± sprawdzaæ !

Bo je¶li maj± zamiar sprawdzaæ *tylko*:
- grubo¶æ lakieru,
- organoleptycznie stan opon, uk³adu napêdowego, kierowniczego i hamulcowego
- organoleptycznie wycieki olejów, p³ynów,
- organoleptycznie podwozie (pod³u¿nice itd.)
- kody b³êdów (próba stacjonarna, czyli bez obci±¿enia uk³, napêd. samochodu)
- historia serwisowa w ASO,

to ja bym zmieni³ ASO na inne ASO lub na inny warsztat, który specjalizuje siê w diagnozowaniu danej marki (lub kilku marek).

Mogê ci napisaæ co dok³adnie nale¿y sprawdzaæ przy zakupie samochodu ale s±dzê ¿e to przewy¿szy poziom tej grupy co spowoduje ¿e mogê zostaæ odebrany jako troll...;-)

Darek

Pozdrawiam


--
Bugatti

5 Data: Marzec 24 2013 22:37:10
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: WOJO 

Mogê ci napisaæ co dok³adnie nale¿y sprawdzaæ przy zakupie samochodu ale s±dzê ¿e to przewy¿szy poziom tej grupy co spowoduje ¿e mogê zostaæ odebrany jako troll...;-)
Mimo wszystko zaryzykuj :)
WOJO

6 Data: Marzec 25 2013 08:47:47
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Darek 


Mogê ci napisaæ co dok³adnie nale¿y sprawdzaæ przy zakupie samochodu ale
s±dzê ¿e to przewy¿szy poziom tej grupy co spowoduje ¿e mogê zostaæ
odebrany jako troll...;-)

Nie krêpuj siê, pisz :)

Darek

7 Data: Marzec 25 2013 21:24:25
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Bugatti 

U¿ytkownik "Darek"  napisa³ w wiadomo¶ci:


Mogê ci napisaæ co dok³adnie nale¿y sprawdzaæ przy zakupie samochodu ale
s±dzê ¿e to przewy¿szy poziom tej grupy co spowoduje ¿e mogê zostaæ
odebrany jako troll...;-)

Nie krêpuj siê, pisz :)

Nie napisa³e¶ co to za samochód i jaki silnik.

Ale postaram siê ¿eby nie by³o epopei wiêc wypunktuje w punktach.

1. Dynamiczna diagnostyka w ECU (podczas jazdy)
    - dawka paliwa (lub czas otwarcia wtryskiwaczy)
    - k±t wyprzedzenia wtrysku (zap³onu w ZI),
    - do³adowanie
    - ci¶nienie w kol. dolotowym (w sumie mo¿na pomin±æ bo nie wiele mówi) MAP,
    - przep³ywomierz,
    - korekcje na (pompo-)wtryskiwaczach (bardzo wa¿ne w przypadku diesli)

Wa¿ne jest aby ASO mia³o *fabryczne* (wzorcowe - jak zwa³ tak zwa³) dane producenta (akurat do korekcji nie trzeba danych) po to aby mieæ porównanie. Bo samo sprawdzenie bez interpretacji z danymi jest pic na wodê.
ASO musi Ci to potwierdziæ papierkiem....t³umaczenia ¿e in¿ynier serwisu nie potrzebuje danych producenta do porównania (bo ma du¿e do¶wiadczenie) mo¿na sobie wsadziæ w ......

2. Pomiar ci¶nienia sprê¿ania...bardzo wa¿ne...

3. Pomiary w osprzêcie elektrycznych
- napiêcie ³±dowania alternatora,
- pr±d rozruchowy alternatora
w zuep³no¶ci wystarcz±.

3. Geometria zawieszenie
- k±ty wyprzedzenia i pochylenia osi zataczania
- k±ty pochylenia kó³
- geometryczna o¶ jazdy

Sprawdzenie samej zbie¿no¶ci/rozbie¿no¶ci jest ma³o istotne gdy¿ te k±ty da siê ustawiæ na dr±¿kach, za¶ pozosta³e nie...
Bardzo wa¿ne (wrêcz kluczowe) jest aby ró¿nica ww. k±tów pomiêdzy ko³ami tej samej osi nie by³a du¿a.
Co to znaczy "du¿a" ? W przypadku wyprzedzenia ró¿nica nie powinna byæ wiêksza jak 30' (minut k±towych). Pamiêtam ¿e kilka lat temu w Turbo Kamerze kole¶ mia³ nowe Mondeo które mu ¶ci±ga³o z powodu i¿ ta ró¿nica wynosi³a 20' wiêc dok³adnie nie potrafie ci powiedzieæ czy krytyczna warto¶æ to 20', 30' czy 40'...zale¿y to tak¿e od tego jak du¿y jest w danym zawieszeniu promieñ zataczania ... choæ faktem jest ¿e podczas wypadku czy nawet szybkiego najechania na krawê¼nik wraz z wyprzedzeniem przestawia siê praktycznie zawsze pochylenie osi zataczania. I je¶li pod³u¿nice i "sanki" by³y pokrzywione to nie da siê ustawic w 100% symetrycznie ww. k±ty (oprócz zbie¿no¶ci/rozbie¿no¶ci )

Geometrczna o¶ jazdy osi tylnej nie powinna byæ wiêksza ni¿ +/-30' dla ka¿dego auta....je¶li jest wiêksza to na bank auto by³o walone (albo lecia³o driftem na krawê¼nik ;-) )

4. Pomiar charakterystycznych punktów p³yty pod³ogowej.

Tutaj trzeba mieæ dok³±dne dane (wymiary i ich tolerancje) od producenta. Badanie mo¿e kosztowaæ ok 150-200 z³. Aczkolwiek dok³adne zbadanie pkt3 daje wystarczaj±cy obraz wypadkowo¶ci auta.

5. Obecno¶æ poduszek powietrznych.

Popro¶ (a wrêcz ka¿! ) w serwisie aby zdjeli poszycie nad airbagiem. W aucie jest zazwyczaj wiele poduszek ale airbag kierowcy zawsze wypala wiêc on jest kluczowy.

Na kompie brak b³êdu airbag'a absolutnie nic nie stwierdza!!
Handlarze siê pewnie teraz wkurw....ale wiele osób o tym wie ¿e montuj±c oporniczek w paru miejscach "³atwo" pozbyæ siê b³êdu i kontrolki na descer rozdzielczej....niestety komputer rozumie tylko napiêcie a nie widzi tego co jest zamontowane pod w³±cznikiem klaksonu ;/...wiêc naprawdê warto zdemontowaæ przedni± czê¶æ kierownicy.

5. Stan lakieru

Punkt ostatni bo nie jestem zwolennikiem mierzenia lakieru....bo jak sama nazwa mówi pomiar s³u¿y do mierzenia lakieru a nie do oceny czy auto by³o mocno walone. 500 mikrometrów nie musi wcale oznaczaæ ¿e takie auto by³o bardziej "bananem" ni¿ te które ma 200 mikrometrów.

***Pamiêtaj te¿ ¿e przy zakupie warto ¿eby¶ mia³ kilku ¶wiadków (albo dyktafon) przy rozmowie z w³a¶cielem...bo gdyby co¶ zatai³ to w s±dzie masz przewagê...ludzie bywaj± ró¿ni wiêc warto siê zabezpieczyæ.***


To tyle...mo¿naby wiêcej napisaæ...ale patrz±c na w±tki ma³o jest takich warto¶ciowych tre¶ci jak ten mój (mo¿e to brzmi jak pycha z mojej strony ale Bóg zna moje my¶li i to mi wystarczy ;-) )

Darek

Pozdrawiam i udanych zakupów auta ;-)

--
Bugatti

8 Data: Marzec 26 2013 07:30:41
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-03-25 21:24, Bugatti pisze:

To tyle...mo¿naby wiêcej napisaæ...ale patrz±c na w±tki ma³o jest takich
warto¶ciowych tre¶ci jak ten mój (mo¿e to brzmi jak pycha z mojej strony
ale Bóg zna moje my¶li i to mi wystarczy ;-) )

Darek

Pozdrawiam i udanych zakupów auta ;-)


jaki ostatnio samochód kupowa³e¶, ile za niego da³e¶ i czy zastosowa³e¶ siê do swojej instrukcji?

--
Pozdrawiam
Lukasz

9 Data: Marzec 26 2013 10:49:25
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: LEPEK 

W dniu 2013-03-25 21:24, Bugatti pisze:

[...]

Wszystko fajnie, ale to dotyczy pewnego rodzaju samochodów - stosunkowo m³ody turbodiesel i jest to badanie na okoliczno¶æ wypadkowo¶ci, ewentualnie jakiej¶ awarii silnika. Nie wykryje powodzi, rdzy (!), skrêconego licznika i drobniejszych napraw, albo dobrze zamaskowanych napraw.

Ja bym doda³ - a w³a¶ciwie zacz±³ od:
  - sprawdzenia roczników szyb
  - sprawdzenia roczników ró¿nych plastików
  - spasowania drzwi, klap
  - spojrzeæ, czy na wszelkich za³amaniach (progi, dach, granice drzwi i otworów drzwiowych, maski i baga¿nika) nie ma ¶ladów lakierowania (je¶li malowany jest kawa³ek, to tam zwykle jest przej¶cie)
  - baga¿nik: zajrzeæ tak g³êboko, jak siê da pod wyk³adziny w okolice nadkoli, najni¿ej po³o¿onych miejsc i w okolice mocowania zderzaka (ma byæ sucho!)
  - komora silnika: roczniki reflektorów, ich mocowania, mocowania ch³odnicy, jakie¶ plastiki w jej okolicy, stan wszelkich ¶rub i ich oryginalno¶æ, przy okazji oczywi¶cie zdj±æ korek oleju i obejrzeæ od spodu, spojrzeæ na zbiorniczki, na mocowania amortyzatorów
  - dopiero teraz odpalamy samochód (w³a¶ciciel odpala, a my stoimy nad otwart± mask±; fajnie by³oby równocze¶nie widzieæ, co wydobywa siê z rury wydechowej, ale w pojedynkê to do¶æ trudne ;) ), nas³uchujemy, co tam siê dzieje szczególnie w pierwszych sekundach po odpaleniu (chyba, ¿e diesel - tam siê mo¿e dziaæ du¿o ;) ).
  - wyci±gn±æ bagnet, czy nie dymi, rozszczelniæ korek oleju - nie powinno chlapaæ
  - przed wej¶ciem pod spód jeszcze oceniamy stopieñ zgnicia do³ów drzwi, rantów b³otników i do³ów progów (rêk± i okiem)
  - teraz w³azimy pod samochód i od ty³u: co pod zderzakiem, co w okolicach kó³ tylnych, zawieszenie ty³, wydech, progi, pod³oga, zawieszenia przód, b³otniki przód, silnik (czy suchy), oryginalno¶æ ¶rub, ich stan, stan zabezpieczenia antykorozyjnego (powinien byæ adekwatny do wieku, a nie jak najlepszy)
  - teraz mo¿na jechaæ na jazdê próbn± okrê¿n± drog± do warsztatu oceniaj±c po drodze wszelkie stuki, ¶ci±ganie, bujanie, huczenie, zachowanie na krótkich i d³ugich nierówno¶ciach, ³ukach, jakie¶ ¶wisty wiatru, dzia³anie sprzêg³a, skrzyni, silnika, uk³adu kierowniczego itp. Jedziemy z wy³±czonym radiem.
  - no i je¶li dotychczasowe oglêdziny nie budz± w±tpliwo¶ci, to teraz nie bêdzie ¿al kasy braæ go na komputer :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

10 Data: Marzec 26 2013 22:09:54
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Bugatti 

U¿ytkownik "LEPEK"  napisa³ w wiadomo¶ci:

Wszystko fajnie, ale to dotyczy pewnego rodzaju samochodów - stosunkowo m³ody turbodiesel i jest to badanie na okoliczno¶æ wypadkowo¶ci,

Co to znaczy m³ody turbodiesel ?
OBD ju¿ istnia³o w Volvo 850 w 95 roku (albo 94). Owszem nie sprawdzisz parametrów bie¿±cych (dawki i tego co wy¿ej wymieni³em) ale kody b³êdów by³y na tyle rozbudowane ¿e sprawdzisz czy dzia³a wtryskiwacz, cewka czy czujnik obrotów wa³a korbowego.
W Golfie III OBD II by³o ju¿ od sierpnia 93 roku...wiêc nie wiem czym dla Ciebie jest m³ody turbodiesel.

ewentualnie jakiej¶ awarii silnika. Nie wykryje powodzi, rdzy (!), skrêconego licznika i drobniejszych napraw, albo dobrze zamaskowanych napraw.

Co znaczy "dobrze zamaskowanych" ? ;D

Badanie geometrii zawieszenia + geometrii p³yty pod³ogowej uka¿e czy konsturkcja no¶na spe³nia tolerancje nadane przez konstruktora czy nie. To ¿e na aucie ¿e 500 mikronometrów spachli dla *mnie* ma bardzo ma³e znaczenie....owszem jak bêdzie te 500 mikrometrów to pewne jest ¿e po kilkunastu miesi±cach bêdzie pêkaæ lakier ale gdy ci to bêdzie przeszkadzaæ to po prostu sobie pomalujesz od nowa i bêdzie ci siê ¶wieciæ jak psu jajca.
Za¶ je¶li masz krzyw± p³ytê pod³ogow± (i pod³u¿nice zawsze bo có¿ z tego ¿e zamontujesz now± pod³u¿nicê skoro jej punkt mocowania bêdzie przesuniêty). Dla mnie wa¿niejsze jest bezpieczeñstwo a nie estetyka lakieru - i na tym powinno siê opieraæ kupowanie samochodu. Ludzie siê podniecaj± tymi miernikami lakieru tak jak by to by³ jedyny wska¼nik do zakupu auta.

Ja bym doda³ - a w³a¶ciwie zacz±³ od:
 - sprawdzenia roczników szyb
 - sprawdzenia roczników ró¿nych plastików

Na wielu czê¶ciach z tworzyw poliuretanowych data produkcji nie jest bezpo¶rednio zapisana tylko zaszyfrowana w kodzie producenta.

 - spasowania drzwi, klap
 - spojrzeæ, czy na wszelkich za³amaniach (progi, dach, granice drzwi i otworów drzwiowych, maski i baga¿nika) nie ma ¶ladów lakierowania (je¶li malowany jest kawa³ek, to tam zwykle jest przej¶cie)
 - baga¿nik: zajrzeæ tak g³êboko, jak siê da pod wyk³adziny w okolice nadkoli, najni¿ej po³o¿onych miejsc i w okolice mocowania zderzaka (ma byæ sucho!)
 - komora silnika: roczniki reflektorów, ich mocowania, mocowania ch³odnicy, jakie¶ plastiki w jej okolicy, stan wszelkich ¶rub i ich oryginalno¶æ, przy okazji oczywi¶cie zdj±æ korek oleju i obejrzeæ od spodu, spojrzeæ na zbiorniczki, na mocowania amortyzatorów
 - dopiero teraz odpalamy samochód (w³a¶ciciel odpala, a my stoimy nad otwart± mask±; fajnie by³oby równocze¶nie widzieæ, co wydobywa siê z rury wydechowej, ale w pojedynkê to do¶æ trudne ;) ), nas³uchujemy, co tam siê dzieje szczególnie w pierwszych sekundach po odpaleniu (chyba, ¿e diesel - tam siê mo¿e dziaæ du¿o ;) ).
 - wyci±gn±æ bagnet, czy nie dymi, rozszczelniæ korek oleju - nie powinno chlapaæ
 - przed wej¶ciem pod spód jeszcze oceniamy stopieñ zgnicia do³ów drzwi, rantów b³otników i do³ów progów (rêk± i okiem)
 - teraz w³azimy pod samochód i od ty³u: co pod zderzakiem, co w okolicach kó³ tylnych, zawieszenie ty³, wydech, progi, pod³oga, zawieszenia przód, b³otniki przód, silnik (czy suchy), oryginalno¶æ ¶rub, ich stan, stan zabezpieczenia antykorozyjnego (powinien byæ adekwatny do wieku, a nie jak najlepszy)
 - teraz mo¿na jechaæ na jazdê próbn± okrê¿n± drog± do warsztatu oceniaj±c po drodze wszelkie stuki, ¶ci±ganie, bujanie, huczenie, zachowanie na krótkich i d³ugich nierówno¶ciach, ³ukach, jakie¶ ¶wisty wiatru, dzia³anie sprzêg³a, skrzyni, silnika, uk³adu kierowniczego itp. Jedziemy z wy³±czonym radiem.
 - no i je¶li dotychczasowe oglêdziny nie budz± w±tpliwo¶ci, to teraz nie bêdzie ¿al kasy braæ go na komputer :)

to wszystko prawda co napisa³e¶ (i te¿ to pisa³em w po¶cie z 24.03). Najpierw organoleptycznie ale pó¼niej koniecznie pod komputer i jazda z logami podczas jazdy.

Pozdr,

Pozdr.


--
Bugatti

11 Data: Marzec 26 2013 12:20:16
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Ryszard G. 

[...]

U¿ytkownik "Darek"  napisa³ w wiadomo¶ci:

[...]

5. Obecno¶æ poduszek powietrznych.

Popro¶ (a wrêcz ka¿! ) w serwisie aby zdjeli poszycie nad airbagiem. W aucie jest zazwyczaj wiele poduszek ale airbag kierowcy zawsze wypala wiêc on jest kluczowy.


hehe - chyba nie w ka¿dym przypadku da siê?
W moim autku poszycie to integralna czê¶æ poduszki - ale mo¿na dokupiæ
za¶lepki.
Ja kupi³em 2 poduszki (z demonta¿u) kierowcy i pasa¿era za 100,-z³ i jak
kto¶ popatrzy
na nie, to nic mu nie da, je¶li centralka i tak nie zadzia³a bo nie by³o
procesu aktywacji
oraz wymiany, równie¿ czujników.

[...]

5. Stan lakieru

To ju¿ chyba pkt 6. powinien byæ?

pozdrawiam,
R.G.

12 Data: Marzec 25 2013 13:37:28
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: LEPEK 

W dniu 2013-03-24 22:32, Bugatti pisze:

Mogê ci napisaæ co dok³adnie nale¿y sprawdzaæ przy zakupie samochodu ale
s±dzê ¿e to przewy¿szy poziom tej grupy co spowoduje ¿e mogê zostaæ
odebrany jako troll...;-)

Dawaj :)
Tylko nie zapomnij podaæ, na ile twoich miesiêcznych dochodów ów pojazd zostaje wyceniony. Bo je¶li to jest samochód "za ¶redni± krajow±", to np. sprawdzanie oryginalno¶ci wszystkich szyb bym sobie darowa³ - wa¿ne, ¿e s± ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE   sedan  '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan  '01

13 Data: Marzec 25 2013 08:33:18
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Chris 

Darek nabazgra³(a):

Jutro jadê z zamiarem kupna samochodu. Przed wy³o¿eniem kasy zamierzam odwiedziæ:

Nie to nie moje ale warto przeczytaæ:
http://autopewniak.pl/

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

14 Data: Marzec 25 2013 08:58:13
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Hinek 

U¿ytkownik "Darek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Jutro jadê z zamiarem kupna samochodu. Przed wy³o¿eniem kasy zamierzam odwiedziæ:
1. ASO w celu sprawdzenia stanu technicznego
2. S±d zastawów - ¿eby unikn±æ niespodzianki (w sumie sprzedawca twierdzi ¿e kredytu nie bra³)
3. Policja - czy nie kradziony

Co¶ jeszcze? Czy który¶ z wymienionych punktów omin±æ?

Musisz sprawdziæ czy pojazd by³ po¶wiêcony i ma stosowne za¶wiadczenie.

--
Hinek

15 Data: Marzec 25 2013 14:43:42
Temat: Re: Co sprawdzać przy kupnie samochodu
Autor: Bydlê 

On 2013-03-24 21:12:02 +0100, Darek  said:

Jutro jadê z zamiarem kupna samochodu. Przed wy³o¿eniem kasy zamierzam odwiedziæ:
1. ASO w celu sprawdzenia stanu technicznego
2. S±d zastawów - ¿eby unikn±æ niespodzianki (w sumie sprzedawca twierdzi ¿e kredytu nie bra³)
3. Policja - czy nie kradziony

Co¶ jeszcze?

1. wierzysz tym z ASO?
4. dobrze, by pojazd obejrza³ ten, kto potem bêdzie go naprawiaæ. o ile mu ufasz...


--
Bydlê

16 Data: Marzec 25 2013 16:32:48
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-03-25 14:43, Bydlê pisze:

> 4. dobrze, by pojazd obejrza³ ten, kto potem bêdzie go naprawiaæ.

I to najlepiej: naprawiaæ za friko.
Bo je¶li za pieni±dze, to zastanówmy siê, co siê naprawiaczowi najlepiej op³aci? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

17 Data: Marzec 25 2013 17:25:31
Temat: Re: Co sprawdzać przy kupnie samochodu
Autor: Bydlê 

On 2013-03-25 16:32:48 +0100, Jakub Witkowski  said:

W dniu 2013-03-25 14:43, Bydlê pisze:

 > 4. dobrze, by pojazd obejrza³ ten, kto potem bêdzie go naprawiaæ.

I to najlepiej: naprawiaæ za friko.
Bo je¶li za pieni±dze, to zastanówmy siê, co siê naprawiaczowi najlepiej op³aci? ;)

Moim naprawiaczom op³aca siê robiæ tak, bym do nich wraca³ na przegl±dy.
Jeden jest w DC, drugi w Katowicach.
(mam jeszcze jednego w Jankach, ale tego nie sprawdza³em - dobry znajomy mi poleca³)

To niesamowite, ¿e obaj (ci sprawdzeni) nie k³ami±.
Zweryfikowa³ ich mój szwagier - mechanik.
:-)


--
Bydlê

18 Data: Marzec 25 2013 16:12:43
Temat: Re: Co sprawdzaæ przy kupnie samochodu
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Darek pisze tak:

Jutro jadê z zamiarem kupna samochodu. Przed wy³o¿eniem kasy
zamierzam odwiedziæ:

Zawsze co¶ przegapisz ale sprawdzaj to co jest najdro¿sze i
najtrudniejsze w naprawie czyli sprzêg³o, ko³o dwumasowe, branie
oleju, wycieki ze skrzyni, naprawy blacharskie, rdza, przecieki wody
do kabiny.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Re: Co sprawdzać przy kupnie samochodu



Grupy dyskusyjne