Co to jest
1 | Data: Listopad 22 2006 16:59:45 |
Temat: Co to jest | |
Autor: PJ | Takie coś w moim starym passacie rocznik 1986 (najlepszy rocznik na passaty) 2 |
Data: Listopad 22 2006 17:43:07 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Adrian | strzelam 3 |
Data: Listopad 22 2006 17:52:14 | Temat: Re: Co to jest | Autor: MarcinJM | PJ napisał(a): Takie coś w moim starym passacie rocznik 1986 (najlepszy rocznik na passaty) To dodaje troche gazu. Jednakowy efekt osiagniesz wciskajac nieco pedal. W dieslu nie ma pojecia "bogatsza mieszanka". Przynajmniej tak bylo w Patrolu... :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 4 |
Data: Listopad 22 2006 17:52:55 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Yrek |
Takie coś w moim starym passacie rocznik 1986 (najlepszy rocznik napassaty) Silnik diesla, potęga mocy - 1.6 :-) przyspieszacz zapłonu Pozdrawiam! 5 |
Data: Listopad 22 2006 18:24:47 | Temat: Re: Co to jest | Autor: MAYDAY | Yrek napisał(a): przyspieszacz zapłonu w dieslu? 6 |
Data: Listopad 22 2006 18:53:52 | Temat: Re: Co to jest | Autor: V-Tec | MAYDAY napisał(a): Yrek napisał(a): o ile wiem to to jest wyprzedzenie "zapłonu", czyli wtrysku. Przydatne, gdy silnik jest zimny :) -- pozdr, W. 7 |
Data: Listopad 22 2006 19:56:52 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wojtek Borczyk | On Wed, 22 Nov 2006 18:24:47 +0100 Yrek napisał(a): Naprawdę nie słyszałeś o tym, że w dieslach (przynajmniej tych starszej generacji) też się "zapłon" reguluje? W takim razie serdecznie polecam chociażby lekturę pewnego posta Macieja Darochy: ;-)))) Pozdrawiam :) W. -- Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND phone: (+4861)8292776, http://moon.astro.amu.edu.pl/bori 8 |
Data: Listopad 22 2006 20:40:30 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wlodek | No i właśnie zagadkowe urządzonko w postaci cięgła pod kierownicą - jak w traktorze :) W. 9 |
Data: Listopad 22 2006 22:48:30 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Yrek |
> przyspieszacz zapłonudokładnie taki :) 10 |
Data: Listopad 22 2006 18:21:29 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Marek P. | No i urządzenie to działa - bez niego po uruchomieniu silnik dostaje Odprężnik czy jak to się nazywa. W C-330 jest coś takiego i podobno otwiera obieg powietrz sprzed filtra. Ale do końce nie jestem pewien. -- Pozdr Marek P. Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + AT-1700 Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71 Inne służbowe + President Herbert ASC + AT-1700 11 |
Data: Listopad 22 2006 20:05:55 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wojtek Borczyk | On Wed, 22 Nov 2006 18:21:29 +0100 Odprężnik czy jak to się nazywa. W C-330 jest coś takiego i podobno Oj, chyba naprawdę dość mocno nie jesteś pewien.... :) Odprężnik służył do zmniejszania (z reguły wręcz do zera) ciśnienia sprężania w cylindrach i zdecydowanie nie byłby pomocny przy rozruchu diesla w niskiej temperaturze... ;-)) Pozdrawiam :) W. -- Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND phone: (+4861)8292776, http://moon.astro.amu.edu.pl/bori 12 |
Data: Listopad 22 2006 20:33:15 | Temat: Re: Co to jest | Autor: blyskacz | cylindrach i zdecydowanie nie byłby pomocny przy rozruchu diesla wzalezy jak na to spojrzec... wlaczenie odpreznika podczas pierwszego obrotu walu ulatwia sprawe rozrusznikowi, a wiadomo, ze pierwszy obrot najtrudniejszy ;) pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 20V 170KM 96' LPG :-) 13 |
Data: Listopad 22 2006 20:47:23 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wlodek | cylindrach i zdecydowanie nie byłby pomocny przy rozruchu diesla wzalezy jak na to spojrzec... wlaczenie odpreznika podczas pierwszego no i wlasnie tak to sie robi jak jest np. aku slaby. Wajcha w gore, rozped, wajcha w dol :) i moze odpali. Niektorzy - zeby ulatwic rozruch - podstawiaja maszynke do grzania pod miske olejowa albo stosuja sztuczne oddychanie za pomoca podpalonej szmaty podanej na wlot powietrza :) W. 14 |
Data: Listopad 22 2006 20:56:30 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wojtek Borczyk | On Wed, 22 Nov 2006 20:47:23 +0100 no i wlasnie tak to sie robi jak jest np. aku slaby. W "Ursusie C-45" wyglądało to jeszcze bardziej "malowniczo" :) albo stosuja sztuczne oddychanie za pomoca podpalonej szmaty Ten "patent" sprawdza sie tylko w przypadku diesli z wtryskiem bezpośrednim, w dieslach z komora wstępną raczej nie ma szans... :) Pozdrawiam :) W. -- Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND phone: (+4861)8292776, http://moon.astro.amu.edu.pl/bori 15 |
Data: Listopad 22 2006 20:48:52 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wojtek Borczyk | On Wed, 22 Nov 2006 20:33:15 +0100 zalezy jak na to spojrzec... wlaczenie odpreznika podczas pierwszego No to też fakt - w końcu wiele starych motocykli uruchamiało się używając odprężnika przy ustawianiu tłoka w odpowiedniej pozycji ;))) Pozdrawiam :) W. -- Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND phone: (+4861)8292776, http://moon.astro.amu.edu.pl/bori 16 |
Data: Listopad 23 2006 00:49:35 | Temat: Re: Co to jest | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Wojtek, Odprężnik czy jak to się nazywa. W C-330 jest coś takiego i podobnoOj, chyba naprawdę dość mocno nie jesteś pewien.... :) Odprężnik służył A to nie działa przypadkiem w ten sposób, że z otwartym odprężnikiem rozrusznik jest w stanie rozkręcić silnik do wyższych obrotów i dzięki temu jest ułatwiony rozruch - oczywiście po zamknięciu odprężnika... -- Best regards, RoMan 17 |
Data: Listopad 23 2006 07:13:49 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wojtek Borczyk | On Thu, 23 Nov 2006 00:49:35 +0100 A to nie działa przypadkiem w ten sposób, że z otwartym odprężnikiem W traktorze - owszem, tak. W samochodowym, szybkoobrotowym dieslu - zdecydowanie nie! :) Pozdrawiam :) W. -- Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND phone: (+4861)8292776, http://moon.astro.amu.edu.pl/bori 18 |
Data: Listopad 23 2006 14:02:19 | Temat: Re: Co to jest | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Wojtek, A to nie działa przypadkiem w ten sposób, że z otwartym odprężnikiemW traktorze - owszem, tak. Ale pisane było właśnie o traktorze... W samochodowym, szybkoobrotowym dieslu - zdecydowanie nie! :) Samochodowy, szybkoobrotowy diesel (co za oksymoron!) i odpowietrznik? To chyba tylko jakiś poważny terenowy i nie tyle odpowietrznik co raczej "odwodnik" po dostaniu sie wody do dolotu... -- Best regards, RoMan 19 |
Data: Listopad 24 2006 00:04:42 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wojtek Borczyk | On Thu, 23 Nov 2006 14:02:19 +0100 > W traktorze - owszem, tak. O ile pamiętam, to wątek zaczął się od pytania o cięgno zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku w "Passacie B2" 1.6D ? :))) Pozdrawiam :) W. -- Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND phone: (+4861)8292776, http://moon.astro.amu.edu.pl/bori 20 |
Data: Listopad 24 2006 00:59:07 | Temat: Re: Co to jest | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Wojtek, O ile pamiętam, to wątek zaczął się od pytania o cięgno zmiany kątaW traktorze - owszem, tak.Ale pisane było właśnie o traktorze... I w Passacie B2 1.6D masz odpowietrzniki? -- Best regards, RoMan 21 |
Data: Listopad 24 2006 02:05:23 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wojtek Borczyk | On Fri, 24 Nov 2006 00:59:07 +0100 Hello Wojtek, Roman, ja Cię bardzo przepraszam, ale czy Ty może piłeś coś dzisiaj? ;-) Przeczytaj, proszę, _dokładnie_ wszystko to, co napisałem w tym wątku, a dopiero po tym komentuj... Pozdrawiam :) W. -- Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND phone: (+4861)8292776, http://moon.astro.amu.edu.pl/bori 22 |
Data: Listopad 24 2006 02:13:32 | Temat: Re: Co to jest | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Wojtek, Roman, ja Cię bardzo przepraszam, ale czy Ty może piłeś coś dzisiaj? ;-)I w Passacie B2 1.6D masz odpowietrzniki?O ile pamiętam, to wątek zaczął się od pytania o cięgno zmiany kątaW traktorze - owszem, tak.Ale pisane było właśnie o traktorze... Ależ czytam - watek _w_ _tej_ _gałęzi_ zdryfował w stronę odprężników i wyskoczyłeś z odprężnikiem do wysokoobrotowego diesla (denerwuje mnie ten oksymoron). -- Best regards, RoMan 23 |
Data: Listopad 24 2006 02:33:14 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wojtek Borczyk | On Fri, 24 Nov 2006 02:13:32 +0100 Ależ czytam - watek _w_ _tej_ _gałęzi_ zdryfował w stronę odprężników Zdefiniuj może najpierw, co jest dale Ciebie tym "oksymoronem" - bo chyba nie chcesz porównywać silnika traktora, którego silnik kręci się z prędkością jakichś kilkuset obrotów na minutę z silnikiem osobowego diesla, który kręci się z prędkością o rząd wielkości większą? :) No i gwoli ścisłości, to nie ja "wyskoczyłem z odprężnikiem do wysokoobrotowego diesla" - ja jedynie potwierdziłem absurdalność czegoś takiego :) W. -- Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND phone: (+4861)8292776, http://moon.astro.amu.edu.pl/bori 24 |
Data: Listopad 24 2006 02:52:44 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wlodek | Ależ czytam - watek _w_ _tej_ _gałęzi_ zdryfował w stronę odprężników eee tam, pamietam jak jako dzieciak razem z kumplem podjaralismy sie bo jakis traktor mial 2400 na liczniku a w widywanych samochodach bylo ponizej 200. z silnikiem osobowego nie o rzad tylko 2x No i gwoli ścisłości, to nie ja "wyskoczyłem z odprężnikiem do pssss, psssss, pssss ;) W. 25 |
Data: Listopad 24 2006 08:08:52 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 24 Nov 2006 02:13:32 +0100, RoMan Mandziejewicz wysokoobrotowego diesla (denerwuje Wg książkowej definicji (niekoniecznie mam na myśli serię ,,poczytaj mi mamo''), wszystko co się kręci w tysiącach obrotów, jest szybkoobrotowe. Bo wiesz, na drugim biegunie są silniki okrętowe i przemysłowe i Twoje tupanie nóżką świata nie zmieni... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 26 |
Data: Listopad 22 2006 19:50:42 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wojtek Borczyk | On Wed, 22 Nov 2006 16:59:45 +0100 Takie coś w moim starym passacie rocznik 1986 (najlepszy rocznik na "Witamy w klubie" :)) No i właśnie zagadkowe urządzonko w postaci cięgła pod kierownicą - To "ustrojstwo" jest połączone linką z pompą wtryskową i zmienia kąt wyprzedzenia wtrysku (dokładnie tak jak piszesz jest to w pewnym sensie odpowiednik "ssania" w benzyniakach, ułatwiający rozruch zimnego silnika) :) Pozdrawiam :) W. (VW Passat 1.6D '85) -- Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University addr: ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND phone: (+4861)8292776, http://moon.astro.amu.edu.pl/bori 27 |
Data: Listopad 23 2006 12:21:03 | Temat: Re: Co to jest | Autor: PJ | To "ustrojstwo" jest połączone linką z pompą wtryskową i zmienia kąt No witam. Ja się tak domyślam tylko mnie intryguje, czemu to nie ma wpływu na spalanie? No bo jak ma nie mieć to po co to wyciągać? Mogło by być cały czas wyciągnięte. pzdr PJ 28 |
Data: Listopad 24 2006 03:04:19 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wlodek | To "ustrojstwo" jest połączone linką z pompą wtryskową i zmienia kąt Bo to jednak nie to samo co ssanie i nie musi wplywac na spalanie az tak, zebys mogl to latwo stwierdzic. A po drugie to przyspieszacz powinien chyba sam sie wylaczyc i moze jednak to ciegno choc troche sie cofa a to co pozostaje to "luz", ktory nie ma wogole wplywu na ustawienia pompy. A jest wyczuwalna roznica (odglos) w pracy rozgrzanego silnika jak wcisniesz te dzwignie ? W. 29 |
Data: Listopad 24 2006 07:57:44 | Temat: Re: Co to jest | Autor: PJ | Bo to jednak nie to samo co ssanie i nie musi wplywac No i właśnie o to mi chodzi - IMO na spalanie nie wpływa więc po co go robić jako włącz/wyłącz skoro defaultowo można by zrobić na stałe w pozycji włącz? A po drugie to przyspieszacz powinien chyba sam sie Raczej tak nie jest A jest wyczuwalna roznica (odglos) w pracy rozgrzanego Raczej nie. Na zimnym jest b.duża ale na ciepłym - już nie. Przy pogodzie takiej jak teraz czyli rano jakieś 0-4stC można spokojnie go wyłączyć po upływie pół minuty. pzdr PJ 30 |
Data: Listopad 24 2006 08:55:07 | Temat: Re: Co to jest | Autor: Wlodek | Bo to jednak nie to samo co ssanie i nie musi wplywac Echh, uwziales sie tego spalania :) To, ze Ty nie widzisz roznicy w spalonych litrach/100km nie oznacza, ze zalaczenie/ wylaczenie tego nie ma wplywu na prace silnika w pelnym zakresie obrotow silnika. W jakims skomplikowanym gaznikowcu czy nowoczesnym td moglbys znalezc pewnie z kilka wezykow czy przewodow elektrycznych w ukladzie zasilania, ktorych zdjecie na pierwszy rzut oka nie robi roznicy w spalaniu ani w pracy silnika ale jednak producent je przewidzial i moze jednak lepiej by byly na swoim miejscu. W. |