Jest sobie Skoda, rocznik 2000, silnik TDI 90 koni i mam z niÄ… czary-mary.
Sprawa wyglÄ…da tak, ¿e co pewien czas, podczas jazdy brakuje prÄ…du w aucie, ka¿de naciÅ›niÄ™cie hamulca powoduje ca³kowite wy³Ä…czenie siÄ™ radia w samochodzie a czasami i przygaszenie lampek i Å›wiate³, innym razem to zamykanie lub otwieranie elektrycznych szyb powoduje takie objawy. Wy³Ä…czenie silnika i ponowne uruchomienie przywraca wszystko do normy, hamulce i zamykanie szyb nie powodujÄ… zaników prÄ…du.
Potem przez kilka dni jest spokój z znowu wszystko zaczyna siÄ™ od poczÄ…tku.
Z silnikiem w czasie tych ekscesów prÄ…dowych nic nie dzieje, chodzi ca³y czas równo i nie ma ¿adnych objawów awarii, czy chocia¿by skoków obrotów.
Czasem podczas uruchamiania silnika te¿ wszystko gaÅ›nie, rozrusznik normalnie krÄ™ci, silnik siÄ™ uruchamia, ale w tym czasie prÄ…d nie idzie na ¿adne inne obwody i kasuje siÄ™ wszystko, ³Ä…cznie z potrzymaniem ustawieÅ„ radia, zegar czy licznik dzienny.
By³em ju¿ w kilku warsztatach i rozk³adajÄ… rÄ™ce, w pierwszej kolejnoÅ›ci sprawdzali akumulator(3 letni) i akumulator jest niby sprawny i to nie jego wina, diagnostyka VAG-iem te¿ nic nie pokaza³a.
Najgorzej, ¿e w czasie gdy samochód diagnozujÄ… mechanicy, to wspomniane wy¿ej objawy nie wystÄ™pujÄ…, i mo¿e dlatego nic nie mogÄ… znale¼Ä‡.
Ma ktoÅ› jakieÅ› pomys³y co to mo¿e być?
Mo¿e nie w Skodzie, ale w innym TDI coÅ› podobnego, u kogoÅ› wystÄ…pi³o?
2 |
Data: Lipiec 26 2010 11:27:10 |
Temat: Re: Czary z prÄ…dem w TDI |
Autor: wchpikus |
Obstawiam zla mase.
Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.
On 2010-07-26 11:07, marsel wrote:
w kilku warsztatach i rozk³adajÄ… rÄ™ce, w pierwszej kolejnoÅ›ci sprawdzali
akumulator(3 letni) i ak
3 |
Data: Lipiec 26 2010 11:36:29 | Temat: Re: Czary z prÄ…dem w TDI | Autor: marsel |
W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze:
Obstawiam zla mase.
Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.
Tylko, które przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do masy samochodu by³ ju¿ sprawdzany, sÄ… tam jeszcze inne przewody?
4 |
Data: Lipiec 26 2010 12:14:04 | Temat: Re: Czary z prÄ…dem w TDI | Autor: MarcinJM |
marsel pisze:
W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze:
Obstawiam zla mase.
Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.
Tylko, które przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do masy samochodu by³ ju¿ sprawdzany, sÄ… tam jeszcze inne przewody?
Minimum jest jeszcze kilka przewodow masowych w instalacji.
Programy diagnostyczne czesto pokazuja ich lokalizacje w karoserii.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
5 |
Data: Lipiec 26 2010 12:16:04 | Temat: Re: Czary z prÄ…dem w TDI | Autor: J.F. |
U¿ytkownik "marsel" <marcin@pl> napisa³ w wiadomoÅ›ci
W dniu 26.07.2010 11:27, wchpikus pisze:
Obstawiam zla mase.
Sprawdz przewody i mocowanie do karoserii.
Tylko, które przewody, ten od bieguna minusowego akumulatora do masy samochodu by³ ju¿ sprawdzany, sÄ… tam jeszcze inne przewody?
Powinny isc dwa od minusa - jeden do silnika/rozrusznika, drugi do blachy karoserii.
Jesli mimo tych klopotow rozrusznik naprawde zwawo kreci, to mysle ze akumulator i alternator sa w porzadku, a problemu rzeczywiscie mozesz szukac na masie..
Ewentualnie mozesz pojezdzic z podpietym woltomierzem, moze jakies sporadyczne uszkodzenie alternatora ze nie laduje [powinno byc ok 14V w czasie normalnej pracy silnika], a jak nie laduje to napiecie spada przy wiekszym poborze pradu i komputer wylacza zbedne obwody.
No chyba ze cos sie urwalo czy przetarlo w jakims specyficznym obwodzie - lampka stop, szyby. Albo szwankuje przekaznik podajacy prad na te obwody, a
ponowne wylaczenie wlaczenie kluczykiem powoduje oczyszczenie stykow.
Sprobuj moze zawsze tylko wlaczac "zaplon", i bez uruchamiania silnika nacisnac hamulec. A jesli zlapiesz efekt - wylacz, wlacz, sprawdz czy przeszlo.
J.
6 |
Data: Lipiec 26 2010 15:57:34 | Temat: Re: Czary z prÄ…dem w TDI | Autor: marsel |
Ewentualnie mozesz pojezdzic z podpietym woltomierzem, moze jakies sporadyczne uszkodzenie alternatora ze nie laduje [powinno byc ok 14V w czasie normalnej pracy silnika], a jak nie laduje to napiecie spada przy wiekszym poborze pradu i komputer wylacza zbedne obwody.
Je¼dzić nie je¼dzi³em, bo ciÄ™¿ko z kablami z pod maski do wnÄ™trza samochodu siÄ™ dostać i tak je¼dzić, ale kilka razy pod³Ä…cza³em sobie woltomierz i by³o to zawsze w okolicach 14V.
No chyba ze cos sie urwalo czy przetarlo w jakims specyficznym obwodzie - lampka stop, szyby. Albo szwankuje przekaznik podajacy prad na te obwody, a
ponowne wylaczenie wlaczenie kluczykiem powoduje oczyszczenie stykow.
W tym gów...nie, jest tyle przeka¼ników, ¿e nie bardzo wiem, za który siÄ™ z³apać, no chyba, ¿e dotrÄ™ do jakiegoÅ› jakiegoÅ› schematu instalacji.
Ewidentnie cuda dziejÄ… siÄ™ przy naciÅ›niÄ™ciu hamulca lub uruchamiania szyb, inne prÄ…do¿erne obwody, jak d³ugie Å›wiat³a d³ugie czy krótkie lub ogrzewanie szyby nie powodujÄ… zaników napiÄ™cia.
Sprobuj moze zawsze tylko wlaczac "zaplon", i bez uruchamiania silnika nacisnac hamulec. A jesli zlapiesz efekt - wylacz, wlacz, sprawdz czy przeszlo.
Próbowa³em, objawy sÄ… tylko przy uruchomionym silniku.
7 |
Data: Lipiec 26 2010 10:01:48 | Temat: Re: Czary z prÄ…dem w TDI | Autor: Myjk |
marsel napisa:
Jest sobie Skoda, rocznik 2000,
silnik TDI 90 koni i mam z niÄ… czary-mary.
Jaka Skoda, Fabia?
--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player
8 |
Data: Lipiec 26 2010 15:44:08 | Temat: Re: Czary z prÄ…dem w TDI | Autor: marsel |
Jaka Skoda, Fabia?
Octavia I
| | | | | | |