Czemu "pro" nie używają APS-C?
1 | Data: Lipiec 31 2009 00:34:15 |
Temat: Czemu "pro" nie używają APS-C? | |
Autor: Mateusz Ludwin | Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na 2 |
Data: Lipiec 31 2009 00:49:35 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: marcin.STIG.saldat | Mateusz Ludwin pisze: Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na Bys sie zdziwil. Moze nie zawsze na ISO 3200, ale jednak 1600 jest bardzo czesto w uzyciu. Zreszta -- po co dywagowac? Nie lepiej zapytac na miejscu? To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy Na pewno wstydu... ;) 3 |
Data: Lipiec 31 2009 10:22:48 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: f1969 | marcin.STIG.saldat pisze: Bys sie zdziwil. Moze nie zawsze na ISO 3200, ale jednak 1600 jest bardzo czesto w uzyciu. Zreszta -- po co dywagowac? Nie lepiej zapytac na miejscu? 3200 też ... jak musisz mieć 300 albo więcej mm , to głębia ostrości robi się czynnikiem kluczowym :-) -- f1969 4 |
Data: Lipiec 31 2009 10:41:53 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: John Smith | f1969 napisał(a): marcin.STIG.saldat pisze: Popraw czas/strefę czasową, bo toppostujesz. :-) -- Mirek 5 |
Data: Lipiec 31 2009 17:16:23 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Romuald Szcześniak | On Fri, 31 Jul 2009 10:41:53 +0200, *John Smith* wrote: Popraw czas/strefę czasową, bo toppostujesz. toppostowanie to odpisywanie _ponad_ cytatem. -- RomekSz __________ http://www.geocities.com/romeksz/ __________ ICQ 38248653 MusIQ: Screamer Radio "Trzeba sobie jakoś radzić - powiedział turysta zawiązując buta dżdżownicą." 6 |
Data: Sierpien 03 2009 09:50:31 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: John Smith | Romuald Szcześniak napisał(a): On Fri, 31 Jul 2009 10:41:53 +0200, *John Smith* wrote: Upps, sypię popiół :-) -- Mirek 7 |
Data: Lipiec 31 2009 01:29:07 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Adam 'Adak' Kępiński | Przecież APS-C daje możliwość uzyskania tego A to bardzo różnie. Ale ja tam głównie sportu nie robie to się nie będę wypowiadał ;-) To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, Wytrzymałości puszki? D300 szybko pada przy intensywnym korzystaniu. Tak - zaraz się na mnie ktoś rzuci, ale fakt faktem, że przy klepaniu 8fps można ten aparat szybko zarżnąć. Co nie znaczy, że w sporcie się go nie używa :-) -- Adam 'Adak' Kępiński GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" 8 |
Data: Sierpien 03 2009 02:07:55 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Kryhu | Adam 'Adak' Kępiński pisze: Wytrzymałości puszki? Zaraz rzuci i zje ;P Tak z ciekawości - co to znaczy "szybko pada"? Czy piszesz o żywotności migawki czy jakieś mechanizmy lustra itp? Po jakim przebiegu? -- Pozdro Kryhu 9 |
Data: Sierpien 03 2009 02:23:13 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Adam 'Adak' Kępiński | Zaraz rzuci i zje ;P A jednak! :> Tak z ciekawości - co to znaczy "szybko pada"? Tak po 100-150k - mechanizm podnoszenia lustra i ew. domykania przesłony. Przy 200-250k właściwie czas na migawkę. Poza tym ja ze swoim mam od nowości problem, że chłopak zwalnia z en-el4 i po zrobieniu iluś (50-1000) klatek nie ma 8fps tylko 7. Tak po prostu. Gdyby działał - to bym nie jojczył, ale nie do końca mu to wychodziło :-) -- Adam 'Adak' Kępiński GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" 10 |
Data: Sierpien 05 2009 21:58:29 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Kryhu | Adam 'Adak' Kępiński pisze: Tak po 100-150k - mechanizm podnoszenia lustra i ew. domykania przesłony. Hmmm, widać "szybko" jest pojęciem względnym :) Pewnie zależy kto co robi. Czy nie uważasz że aparat z takim przebiegiem musi swobodnie zapracować na następny i be żalu można go zastąpić? Przy takim przerobie pewnie lepiej w połowie żywotności sprzedawać i kupować kolejny. -- Pozdro Kryhu 11 |
Data: Lipiec 30 2009 23:32:09 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: XX YY | pro nie uzywa aps-c bo ma do dyspozycji aps-h 12 |
Data: Lipiec 31 2009 08:40:02 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Wyszomirski | "Mateusz Ludwin" napisał: Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na Akurat przy sporcie i wyścigach widzę celowość stoisowania wysokich czułości - światło nie zawsze jest korzystne (nawet jeśli zawody nie są na hali, to z powodu ponurego, pochmurnego dnia nikt ich nie odwołuje, bywa, że odbywają się nawet w deszczu), a dla zamrozenia ruchu czas musi być bardzo krótki. Głębia ostrości też musi być na tyle duża, aby to, co interesujace się w niej zmieściło, zaś pewne dalsze jej zwiększenie jest o tyle porządane, że zwiększa toletrancję na ewentualne błędy AF. To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy Sądzę, że reporterzy są pragmatyczni i pojecie wstydu z powodu posiadanego sprzętu raczej nie wchodzi w rachubę. -- Pozdrawiam! Marek Wyszomirski 13 |
Data: Lipiec 31 2009 08:48:18 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Winetoo |
Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na W większości to nie są "Fullfrejmy" tylko APS-H :-) Przecież APS-C daje możliwość uzyskania tego samego Robi się :-) To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy Chyba nie. Wśród fotografów przyrody APS-C jest dosyć popularne. Szczególnie wśród tych którzy dużo wędrują :-) ciężar ma znaczenie :-) Pozdrawiam Winetoo 14 |
Data: Lipiec 31 2009 09:05:36 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Kokos |
Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na przecież FF ma lepsza rozdzielczosć niz APSC i daje wieksza jakosc.. kazde dziecko to wie, a ty nie? 15 |
Data: Lipiec 31 2009 09:40:43 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze Kokos: przecież FF ma lepsza rozdzielczosć niz APSC i daje wieksza jakosc.. kazde Wykaż to co napisałeś na przykładach. -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 16 |
Data: Lipiec 31 2009 15:14:47 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: zkruk [Lodz] | Mateusz Ludwin wrote: Rzecze Kokos: wielkośc piksela ? -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 17 |
Data: Lipiec 31 2009 18:10:34 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze zkruk [Lodz]: przecież FF ma lepsza rozdzielczosć niz APSC i daje wieksza jakosc.. Co - wielkość piksela? Mówimy o zdjęciach sportowych w pełnym słońcu. -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 18 |
Data: Lipiec 31 2009 18:27:43 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Wyszomirski |
O sportowych owszem, ale nigdzie nie widziałem założenia że w pełnym słońcu. Niekiedy zawody odbywają się również podczas deszczu, a i na sztucznie oświetlonej hali zdarza się widzieć reporterów z długimi obiektywami. -- Pozdrawiam! Marek Wyszomirski 19 |
Data: Lipiec 31 2009 18:32:43 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze Marek Wyszomirski: O sportowych owszem, ale nigdzie nie widziałem założenia że w pełnym słońcu. To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu? -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 20 |
Data: Lipiec 31 2009 23:12:16 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Wyszomirski |
słońcu. > Niekiedy zawody odbywają się również podczas deszczu, a i na sztucznie Czarno-białe filmy o wysokich czułościach były znane od wielu lat. Takiego np. Fotopana HL produkowanego w Polsce na licencji Ilforda już we wczesnych ltach 70-tych dawało się bez problemu forsować do ISO1600, a nawet i 3200 jeśli akceptowało sie nieco większe ziarno.Podejrzewam również, ze częściej niż dzisiaj dochodziło do sytuacji, kiedy zdjeć z danej imprezy po prostu nie było. -- Pozdrawiam! Marek Wyszomirski 21 |
Data: Lipiec 31 2009 23:17:11 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze Marek Wyszomirski: To czego niby używano do takich zdjęć w erze filmu? No moment moment. Nie wmawiaj mi że w połowie lat 90 zdjęcia z meczów i wyścigów były czarno - białe :> Dlatego zakładam że ISO400 to max. A nowe APS-C w świetle dnia dają przecież świetnej jakości ISO1600. -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 22 |
Data: Lipiec 31 2009 23:42:07 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używajÄ
APS-C? | Autor: JA | On 2009-07-31 23:17:11 +0200, Mateusz Ludwin said: Dlatego zakładam że ISO400 to max. A nowe Źle zakładasz. -- Nie odpowiadam na treści nad cytatem Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 23 |
Data: Lipiec 31 2009 23:53:52 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Wyszomirski | "Mateusz Ludwin" napisał: Takiego > np. Fotopana HL produkowanego w Polsce na licencji Ilforda już wewczesnych > ltach 70-tych dawało się bez problemu forsować do ISO1600, a nawet i3200 > jeśli akceptowało sie nieco większe ziarno.Podejrzewam również, zeczęściej > niż dzisiaj dochodziło do sytuacji, kiedy zdjeć z danej imprezy poprostu > nie było. Myślałem, ze chodzi Ci o trochę dawniejsze czasy. Dlatego zakładam że ISO400 to max. Błędne założenie. Można było więcej. A nowe Z kolorowych negatywów też się dawało tyle wycisnąć. Dowód - np. pod adresem http://www.fujifilm.com/products/consumer_film/pdf/superia_1600_datasheet.pdf -- Pozdrawiam! Marek Wyszomirski 24 |
Data: Lipiec 31 2009 23:57:23 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Wyszomirski | "Mateusz Ludwin" napisał: Takiego > np. Fotopana HL produkowanego w Polsce na licencji Ilforda już wewczesnych > ltach 70-tych dawało się bez problemu forsować do ISO1600, a nawet i3200 > jeśli akceptowało sie nieco większe ziarno.Podejrzewam również, zeczęściej > niż dzisiaj dochodziło do sytuacji, kiedy zdjeć z danej imprezy poprostu > nie było. Myślałem, ze chodzi Ci o trochę dawniejsze czasy. Dlatego zakładam że ISO400 to max. Błędne założenie. Można było więcej. A nowe Z kolorowych negatywów też się dawało tyle wycisnąć. Dowód - np. pod adresem http://www.fujifilm.com/products/consumer_film/pdf/superia_1600_datasheet.pdf -- Pozdrawiam! Marek Wyszomirski 25 |
Data: Lipiec 31 2009 14:22:59 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: StaM | On 31 Lip, 23:17, Mateusz Ludwin wrote:
Nie slyszales o filmie Fuji 800 i jego malutkim ziarnie? StaM 26 |
Data: Sierpien 01 2009 00:09:47 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Adam 'Adak' Kępiński | Nie slyszales o filmie Fuji 800 i jego malutkim ziarnie? Hłe, Superia 800 i Press 800 - kiedy to było? :-) -- Adam 'Adak' Kępiński GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" 27 |
Data: Sierpien 01 2009 01:17:37 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używajÄ
APS-C? | Autor: de Fresz | On 2009-08-01 00:09:47 +0200, Adam 'Adak' Kępiński said: Nie slyszales o filmie Fuji 800 i jego malutkim ziarnie? Było i Press 1600. Miłośnicy slajdów tylko mieli pod górkę, bo AFAIK najczulsza Provia miała tylko 800. -- Pozdrawiam de Fresz 28 |
Data: Sierpien 01 2009 09:28:23 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Wyszomirski |
Nie tylko Press - Superia 1600 też była - przytaczałem link w tym wątku. -- Pozdrawiam! Marek Wyszomirski 29 |
Data: Sierpien 01 2009 12:39:41 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Adam 'Adak' Kępiński | Nie tylko Press - Superia 1600 też była - przytaczałem link w tym Hmmm, a ja Pressa 1600 nie pamiętam nijak, za to rzeczoną Superię 1600 owszem. -- Adam 'Adak' Kępiński GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" 30 |
Data: Sierpien 01 2009 13:18:21 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używajÄ
APS-C? | Autor: de Fresz | On 2009-08-01 12:39:41 +0200, Adam 'Adak' Kępiński said: Nie tylko Press - Superia 1600 też była - przytaczałem link w tym Jeśli mnie kulawa pamięć nie zwodzi, to Superia i Press różniły się tym, że te drugie były trzymane w lodówce i miały inne napisy na pudełku. I się mi zdaje, że przez jakiś czas były Pressy 1600, a później zmieniły się pudełka i Pressy zostały 800, a 1600 były tylko Superie. -- Pozdrawiam de Fresz 31 |
Data: Sierpien 01 2009 18:45:50 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Adam 'Adak' Kępiński | Jeśli mnie kulawa pamięć nie zwodzi, to Superia i Press różniły się Jak najbardziej. I się mi zdaje, że przez jakiś czas były Pressy 1600, a Być może, jestem za młody żeby pamiętać Pressy 1600 i tyle :-) -- Adam 'Adak' Kępiński GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" 32 |
Data: Sierpien 01 2009 10:25:51 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używajÄ
APS-C? | Autor: JA | On 2009-08-01 01:17:37 +0200, de Fresz said: Hłe, Superia 800 i Press 800 - kiedy to było? :-) Nigdy nie było Provi 800 na 400 się kończyło i kończy nadal. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie aby wołać ją na 1600. -- Nie odpowiadam na treści nad cytatem Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 33 |
Data: Sierpien 01 2009 09:27:25 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: _rK_ | In JA wrote: Nigdy nie było Provi 800 na 400 się kończyło i kończy nadal. Bylo jeszcze Fuji MS 100/1000 A do meczow najczesciej forsowalo sie Pressa 800 na 1600. -- [rK] http://robertkresa.com 34 |
Data: Sierpien 01 2009 13:21:34 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używajÄ
APS-C? | Autor: de Fresz | On 2009-08-01 11:27:25 +0200, _rK_ said: In JA wrote: O właśnie! Się mi pomerdało, że to była Provia 800. Może dlatego, że zawsze naświetlałem na 800, a sporo ich zrobiłem, obok Provii 400 był to przez pewien czas jeden z moich ulubionych slajdów. -- Pozdrawiam de Fresz 35 |
Data: Sierpien 01 2009 13:27:01 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: zkruk [Lodz] | Adam 'Adak' Kępiński wrote: Nie slyszales o filmie Fuji 800 i jego malutkim ziarnie? i jeszcze Fuji 1600 ;] dawało zdjęcia jakości D70 iso 1600 ... (15x21) - serio, serio... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 36 |
Data: Sierpien 01 2009 13:25:45 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: zkruk [Lodz] | Mateusz Ludwin wrote: Wykaż to co napisałeś na przykładach. im większy piksel tym ostrzejsze zdjęcia im mniejszy piksel tym częściesz szkła się nie wyrabiają i w kompaktach mamy pompowane 12mp które ma jakoś 3mp z DLSRa -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 37 |
Data: Sierpien 01 2009 14:34:27 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze zkruk [Lodz]: Wykaż to co napisałeś na przykładach. ???????? im mniejszy piksel tym częściesz szkła się nie wyrabiają Co najlepiej widać w 4/3 :> i w kompaktach mamy pompowane 12mp które ma jakoś 3mp z DLSRa Nie mówimy o kompaktach tylko o D300. Nie próbuj uciekać. -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 38 |
Data: Sierpien 02 2009 10:42:28 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: zkruk [Lodz] | Mateusz Ludwin wrote: Rzecze zkruk [Lodz]: nie uciekam - podaje przykłady... wskazuje drogę poszukiwań - ale jak nie masz motywacji do samodzielnej nauki - trudno... gotowa wiedza w internecie czeka na każdym rogu... chcesz wmawiać, że im mniejszy piksel tym ostrzejsze zdjęcia...ok.. luz.. w końcu wolność słowa mamy ;] -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 39 |
Data: Sierpien 02 2009 12:19:33 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze zkruk [Lodz]: chcesz wmawiać, że im mniejszy piksel tym ostrzejsze zdjęcia...ok.. luz.. w Najpierw zacznij czytać ze zrozumieniem, a dopieto potem bierz się za flejmy. -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 40 |
Data: Sierpien 02 2009 13:20:25 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: zkruk [Lodz] | Mateusz Ludwin wrote: Rzecze zkruk [Lodz]: ani nie mam czasu - ani chęci... po prostu - podaje Ci odpowiedź na tacy - a Ty jesteś za leniwy by sobie resztę doczytać... nie masz ochoty - trudno - ale nie bierz się odrazu za krytykanctwo bo skoro "teoria" im większy piksel tym ostrzejsze zdjęcia jest dla Ciebie bzdurą - to pozostaje druga ewentualność - im mniejszy tym ostrzejsze... EOT -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 41 |
Data: Sierpien 02 2009 14:09:57 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze zkruk [Lodz]: bo skoro "teoria" im większy piksel tym ostrzejsze zdjęcia jest dla Ciebie Oprócz umiejętności czytania ze zrozumieniem musisz też sobie przyswoić elementarne zasady logiki. -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 42 |
Data: Lipiec 31 2009 12:40:02 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Wyszomirski | "Kokos" napisał: Jak często ze zdjęć na meczach i wyścigach robione sa powięksenia o wielkości nieosiągalnej z lików z lustrzanek APS-C? Obstawiam, że bardzo rzadko.Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na -- Pozdrawiam! Marek Wyszomirski 43 |
Data: Lipiec 31 2009 12:55:45 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Kokos |
"Kokos" napisał: Obstawiasz, ale do końca nie wiesz. Moze robią z tego plakaty... 44 |
Data: Lipiec 31 2009 15:22:44 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Wyszomirski |
>[...]samego >>> przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów jakościowych, boczy >>> wstydu przed pokazaniem się z D300?Obejrzyj sobie grafiki na plakatach - wbrew pozorom wcale nie zawsze do plakatu potrzebna jest duża rozdzielczość. A nawet jeśli - to dużo masz tych sportowych plakatów ze zdjęciami? Ogromna większosć publikowanych zdjeć wykonywanych na zawodach trafia do gazet, na strony www i w inne podobne miejsca - czyli tam, gdzie te pzrykładowe 10Mpix wystarcza z ogromnym zapasem. Problemem jest jak już wcześniej pisałem konieczność używania wysokich czułości - to powoduje, ze w tym segmencie królują lustrzanki FF. -- Pozdrawiam! Marek Wyszomirski 45 |
Data: Lipiec 31 2009 18:11:10 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze Kokos: Obstawiasz, ale do końca nie wiesz. Moze robią z tego plakaty... Z czego, z A900 czy D3x? -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 46 |
Data: Lipiec 31 2009 10:21:17 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: awygo |
APS-C daje możliwość uzyskania tego samego ?! 47 |
Data: Lipiec 31 2009 18:12:19 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze awygo: Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał w wiadomości ! -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 48 |
Data: Lipiec 31 2009 19:48:52 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Dyjor | Mateusz Ludwin wrote: Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na a kogo to obchodzi. 49 |
Data: Lipiec 31 2009 23:08:05 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: greenman | Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał w wiadomości Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na Biedni profesjonalisci. Wszystko to zapewne ofiary agresywnego marketingu producentow sprzetu (he,he...) - tak przynajmniej wynikaloby z lektury tej grupy... -- - 50 |
Data: Lipiec 31 2009 23:17:58 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze greenman: Biedni profesjonalisci. Nie skumałeś. Chodzi o wygodę. Po co męczyć się z wielkim teleskopem jeśli można mieć o półtora raza mniejszą zabawkę? -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 51 |
Data: Lipiec 31 2009 23:43:17 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używajÄ
APS-C? | Autor: JA | On 2009-07-31 23:17:58 +0200, Mateusz Ludwin said: Chodzi o wygodę. Po co męczyć się z wielkim teleskopem jeśli można mieć o No widzisz. Ale gupi ci Rzymianie. -- Nie odpowiadam na treści nad cytatem Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 52 |
Data: Sierpien 01 2009 09:08:24 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Andrzej Luczak | Mateusz Ludwin pisze: Zobacz na stroje fotoreporterów sportowych, kamizelki, klapki, szorty, wywołujące ból głowy u kreatorów mody. Czy nie chodzi im przede wszystkim o wygodę?. A teraz pomyśl dlaczego w kwestii wyboru aparatu i obiektywów godzą się na takie wyrzeczenia miast wybrać póltora razy mniejsze zabawki :-)Biedni profesjonalisci. -- AL F650 & LC4 53 |
Data: Sierpien 03 2009 13:52:46 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Dyjor | Andrzej Luczak wrote: Mateusz Ludwin pisze: prfesjonalisci kupują zwykle najwyższe "topowe" modele, bo mają najwyższe standardy wytrzymałości na warunki zewnętrzne oraz największą trwałość na ciupanie bez wytchnienia kolejnych klatek, mają dwa gniazda na karty wiec można sobie jedną kartę mieć dla siebie a drugą dla edytora itp... Dwukartowość jest bardzo cenną cechą profi body. ponadto ich normalnei stać na te drogie body i drogie obiektywy i drogie statywy. U nas znawet profisesjonalisci używali często sprzętu pół profesjonalnego lub amatorskiego który i tak był drogi dal nich jak diabli. Kup sobie 3 x D3x + zestaw szkieł 2.8 jeśłi potem dostaniesz za zdjecia 5 złotych czy nawet i 100 :) 54 |
Data: Sierpien 03 2009 06:13:07 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: XX YY |
znam paru profesjonalistow i to robiacych rozne rzeczy i wiekszosc nie posluguje sie najdrozszymi modelami , gdyz ich na to nie stac. czesto widze w uzyciu nie d3 a d300 nie c1d a 40d albo 5d i nie ma powodu do kompleksow. wiele rzeczy tym sprzetem robionym jest na tyle dobrze , iz klijent nie odczuwa brakow jakosciowych , choc moze wyzszym sprzetem byloby szczypte lepiej. profesjonalisci za ciezkie pieniadze kupowali przed 5 laty np nikona z 4 mpx , ktory byl superzawodowym aparatem , a dziasiaj podobna a nawet lepsza jakosc uzyskuje sie wlasnie d300. wymagania nie wzrosly w ciagu paru lat az tak , ze lepszej jakosci z d300 nie da sie zaakceptowaqc , choc gorsza z d2 przed paru laty akceptowano. Za drogi aparat oznacza czesto nizsza jakosc zycia , gdyz pieniadz , ktory moglby pojsc na podniesienie jakosci zycia pochlania sprzet 55 |
Data: Sierpien 03 2009 20:52:38 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Dyjor | XX YY wrote: Kup sobie 3 x D3x + zestaw szkieł 2.8 jeśłi potem dostaniesz za toć o tym piszę dobry człowieku. polscy profi nie kupują super body bo ich zwykle nie stać. na zachodzie byle śłubo-pstryk kupuje D3x czy 1D Mark III czesto widze w uzyciu nie d3 a d300 nie c1d a 40d albo 5d 56 |
Data: Sierpien 03 2009 11:55:30 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: XX YY |
toć o tym piszę dobry człowieku. na zachodzi sa wieksi biedacy niz w Polsce , tyle tylko ze sie do tego nie przyznaja i lubia sie zgrywac. 57 |
Data: Sierpien 03 2009 13:34:10 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: StaM | On 3 Sie, 20:55, XX YY wrote: > toć o tym piszę dobry człowieku.________________________________________________________ na zachodzi sa wieksi biedacy niz w Polsce , tyle tylko ze sie do____________________________________________________________ Zgadza sie, ale mala poprawka. Na zachodzie zawodowcy uzywaja sigmy i Kodaka, (czy agent ubezpieczeniowy jest zawodowcem?) bo im to wystarcza do danych prac. Kiedy potrzebuja FF, oraz specjalistycznych obiektywow, to wypozyczaja. Firmy reklamowe maja najwyzszej dochody i najwyzszej jakosci sprzet, nie wylaczajac sredniego formatu. Pozdrawiam StaM 58 |
Data: Sierpien 07 2009 21:56:18 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: cichybartko | StaM pisze: Zgadza sie, ale mala poprawka. Na zachodzie zawodowcy uzywaja sigmy i Wbrew domysłom to nie agencje czy magazyny modowe stanowią klientele średniego cyfrowego formatu. Jakiś czas temu czytałem wywiad z przedstawicielem Hasselblad który wypowiadał się że znaczną większość ich klientów stanowią fotografowie ślubni z Skandynawii, Hiszpani, Francji i bodajże Wielkiej Brytanii. Niestety nie dysponuje linkiem do tegoż artykułu, sam nie ukrywałem zdziwienia. -- Pozdrawiam. Bartko. 59 |
Data: Sierpien 08 2009 14:36:35 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: XX YY |
Wbrew domysłom to nie agencje czy magazyny modowe stanowią klientele fotografia mody jest jednym z najglupszych ( jesli nie najpaskudniejszych ) kierunkow fotografii. fotografia slubna jest zenujaca i paskudna dla osob postronnych , ale moge sobie wyobrazic ze zainteresowani w tym dniu najwiekszej naiwnosci w zyciu sa sklonni dac sie nabrac na marke aparatu. 60 |
Data: Sierpien 08 2009 14:57:55 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: StaM | On 8 Sie, 23:36, XX YY wrote:
Znowu nie zazyles tabletek? ;-)) Pozdrawiam StaM 61 |
Data: Sierpien 08 2009 14:58:16 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: StaM | On 8 Sie, 23:36, XX YY wrote:
Znowu nie zazyles tabletek? ;-)) Pozdrawiam StaM 62 |
Data: Sierpien 09 2009 18:03:58 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Dyjor | XX YY wrote: Wbrew domysłom to nie agencje czy magazyny modowe stanowią klientele naprawdę masz jakieś problemy emocjonalne. Idź sie leczyć. 63 |
Data: Sierpien 08 2009 14:56:49 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: StaM | On 7 Sie, 21:56, cichybartko wrote: - Pozdrawiam.Mieszkam na granicy Holandii, Belgii i Niemiec i widze co uzywaja do fotek rezyserowanych na ulicach. Przewaza Mamiya z dupka no i oczywiscie obsluga peceta, swiatla no i wizazysta. Co ciekawa coraz czesciej widze panie z tym dosc duzym aparatem w rekach. StaM 64 |
Data: Sierpien 08 2009 15:03:43 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: XX YY |
brzydszej czesci europy nie mogles wybrac. i widze co uzywaja do fotek rezyserowanych na ulicach. na szczescie fotki rezyserowane na ulicach stanowia margines fotografii. tak na prawde nikogo nie kreca. jesli chcicialbym zobaczyc cos rezyserowanego to wybiore film - nigdy fotke. ile rezyserowanych fot przetrawalo a ile filmow ? Przewaza Mamiya z dupka no i oczywiscie obsluga peceta, swiatla no i wizazysta. ktos , kto nie byl w stanie opanowac rezyserii filmowej ,probuje rezyserii fotograficznej . Co ciekawa coraz czesciej widze panie z tym dosc duzym aparatem w rekach. panie w fotografii stanowia zdecydowana mniejszosc . ile pan tutaj pisze ? StaM 65 |
Data: Sierpien 09 2009 01:40:55 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: StaM | On 9 Sie, 00:03, XX YY wrote: > Mieszkam na granicy Holandii, Belgii i Niemiec Nie wiem co Ty nazywasz brzydota, ale ja widze wokolo same piekne zakatki, bez kominow i fabryk. Mam blisko do morza w Holandii. Jeszcze blizej do Ruhrsee nazdjeciu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/811c8dcce8fc998d.html na szczescie fotki rezyserowane na ulicach stanowia margines Przeciez wszystkie reklamowe fotki sa rezyserowane. jesli chcicialbym zobaczyc cos rezyserowanego to wybiore film - nigdy Nie musisz sie wybierac, bo fotografia reklamowa sama do Ciebie trafia. panie w fotografii stanowia zdecydowana mniejszosc . Panie nie maja czasu, bo robia zdjecia;-)) Nie zamierzam sie spierac o to, i nigdzie nie napisalem ze sa wiekszoscia. Pozdrawiam StaM, i zycze mniej agresji 66 |
Data: Sierpien 09 2009 18:06:09 | Temat: Re: Czemu "pro" nie uzywaja APS-C? | Autor: Marek Dyjor | XX YY wrote: Mieszkam na granicy Holandii, Belgii i Niemiec bo panie sie nie brandzluja pixelami tylko robia zdjecia, widzialem troche zdjec robionych przez kobiety, i chcialbym miec takie oko jak one maja. Przy czym jak juz pisalem one sie zwykle nie lansuja tylko robia zdjecia. 67 |
Data: Sierpien 09 2009 18:37:12 | Temat: Re: Czemu "pro" nie uzywaja APS-C? | Autor: adam | Uzytkownik "Marek Dyjor" napisal panie w fotografii stanowia zdecydowana mniejszosc . No, cos w tym jest, mam podobne obserwacje. Z drugiej strony - jesli trafi sie knociara to te knoty tez sa na swój sposób absolutnie wyjatkowe. Znam jedna taka artystke, która ma nawet zetpeafowski papier na swój artyzm i to co z pelnym przekonaniem robi jest niebywale. Czasami trudno mi wrecz uwierzyc, ze mozna takiego szajsu natrzaskac. Ale fakt - sprzet ma u kobiet (przynajmniej u tych, które znam) znaczenie drugorzedne. Nie trafilem jeszcze sytuacji aby któras podniecala sie sprzetem. Knociara owszem ; ) adam 68 |
Data: Sierpien 09 2009 20:21:59 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używajÄ
APS-C? | Autor: cichybartko | XX YY pisze: na szczescie fotki rezyserowane na ulicach stanowia margines ktos , kto nie byl w stanie opanowac rezyserii filmowej ,probuje Kolega rzucił jednym ogólnikiem "reżyserowane" w który można wrzuciÄ wszystko a Ty jedziesz z tÄ swojÄ teoriÄ . Czy musisz mieÄ do powiedzenia coĹ na każdy temat? Generujesz dziesiÄ tki postów i piszesz aby pisaÄ. Tak samo jest w tym temacie. Jak możesz zakładaÄ jakieĹ teorie na temat fotografii aranżowanej, robiłeĹ jakieĹ badania? Sam rynek prasy kobiecej czy właĹnie fotografia Ĺlubna na którÄ jest duże zapotrzebowanie zaprzecza Twojej teorii jakoby nikt by siÄ nie interesował takÄ fotografiÄ . A co powiesz na takiego bossa jak Roger Ballen, też zmieszasz z błotem? Wycieczki pod adresem miejsca zamieszkania to już w ogóle pominÄ. -- Pozdrawiam. Bartko. 69 |
Data: Sierpien 09 2009 12:01:43 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: XX YY |
tu pieprznales pierwsza raz. kolega wyraznie i konkretnie mowi o fotografii rezyserowanej na ulicy. nie rezyserowanej ogolnie , nie rezyserowanej w studio , w teatrze , gdziekolwiek indziej a konkretnie na ulicy. to co najciekawszego na ulicy moze sie zdazyc to wlasnie to co jest nierezyserowane. zobacz sobie do dowalonego servera fotograficznego jaki jest tam udzial fotografii rezyserowanej na ulicy. znikomy - pojedyncze fotki. Czy musisz mieć do powiedzenia coś na każdy temat? Generujesz dziesiątki postów i piszesz aby pisać. tutaj masz statystyke grupy. miszcz ma ponad 20 000 postow , mnie wogole nie widac w tym zestawieniu . nie wiem czy mam wszystkiego ok 1000 sztuk http://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/about nie masz nawet 10% tej zawrtosci merytorycznej w swoich postach co ja. a ten ktory teraz wyslales jest typowym przypieprzaniem sie , wynikajacym z .... no nie bede pisal z czego , nie chce cie urazic. a wiec pieprzysz po raz drugi Tak samo jest w tym temacie. Jak możesz zakładać jakieś teorie na temat wiec podlicz sobie np na onephoto ile jest tam fotogrtafii rezyserowanej na ulicy. pewnie znajda sie pozowane na ulicy , ale to nie rezyserowane . Sam rynek prasy kobiecej czy właśnie fotografia ślubna na którą jest duże zapotrzebowanie pieprzysz juz po raz trzeci. fotografia slubna nie jest fotografia rezyserowana na ulicy. Chyba ze masz na mysli niektore kraje azjatyckie , gdzie rzeczywiscie przyjecia sa robione na ulicy. ale kolega pisze , ze mieszka w trokacie D/B/H - tam uroczystosci slubne nie odbywaja sie na ulicy . A co powiesz na takiego bossa jak Roger Ballen, też a kogo ja mieszam z blotem w mojej wypowiedzi ? konkretnie kogo zmiedzalem z blotem ? pieprzysz wiec po raz czwarty. to nie twoja sprawa , i o twoje zdanie na ten temat cie nie pytam. obchodzi mnie co na ten temat uwazasz jak zeszloroczny snieg. a przeslanie mojego postu jest proste i oczywiste. to, ze ktos na granicy D/B/H do marginalnej fotografii rezyserowanej na ulicy uzywa mamiji jest tak cenna informacja jak ta np o ilosci opadow deszczu w permambuko. 70 |
Data: Sierpien 09 2009 12:22:46 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: StaM | On 9 Sie, 21:01, XX YY wrote: po wielokroc pieprzysz. to nie twoja sprawa , i o twoje zdanie na ten temat cie nie pytam. Zdjecia o ktorych pisalem sa robione przez rozne firmy uslugowe na tle zabytkowych kamieniczek i zamkow na wzgorzach. Jestem rencista i duzo wedruje, i takie ciekawostki jak i czym to robia interesuje mnie. Czesc zdjec jest wykonywana w kruzgankach i zaulkach. Sa to n.p.zdjecia ludzi...muzykow z konrabasem, a nawet motocykli. Nie wiem czy te firmy wystawiaja zdjecia na onetphoto by mogly brac udzial w podawanych przez Ciebie statystykach. Jezeli znow nie chcesz plakac i zmieniac nicka, to troszeczke bym prosil o grzecznosc w Twych postach. Unikaj kategorycznych stwierdzen, bo trudno Ci sie z bledow wycofac pozniej. Pozdrawiam StaM 71 |
Data: Sierpien 09 2009 13:05:25 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: XX YY |
Zdjecia o ktorych pisalem sa robione przez rozne firmy uslugowe na tle na podstawie opisu bardziej nazwalbym ten typ fotografii pejzazowa , jest tez pejzaz miejski , albo moze jest to fotografia architektury. ? fotografia uliczna nazywana w zargonoe streetem ukazuje ogolnie mowiac czlowieka i sytuacje uliczne. fotografia rezyserowana na ulicy bedzie fotografia j.w. tyle tylko ze wyrezyserowana , a wiec wykreowana , Sa to n.p.zdjecia ludzi...muzykow z konrabasem, a nawet motocykli. jesli fotografuja tych ludzi bez rezyserki czyli w naturze jakby z ukrycia to bedzie to fotografia uliczna nierezyserowana - dosyc popularny rodzaj fotografii ale nie ten , o ktorym wspominales w pierwszym poscie. jesli tych ludzi jakos tam ustawiaja , rezyseruja calosc , wprowadzaja byc moze jakies rekwizyty to z pewnoscia ten typ fotografii nie nalezy do popularnych. raczej stanowi margines. Zaden z liczacych sie salonow czy konkursow fotograficznych raczej taka fotografia nie obfituje. Kazdy moze sobie odpowidziec sam na pytanie - przegladajac zdjecia fotograficzne jak czesto napotyka zdjecia rezyserowane na ulicy ? Nie wiem czy te firmy wystawiaja zdjecia na onetphoto by mogly brac udzial w podawanych przez Ciebie statystykach. co wy macie z ta zmiana nicka? pisalem przeciez ze sie loguje na grupe . i ku mojemu zdumieniu ( choc do tego uwagi nie przykladam ) raz zalogowalem sie jak mi sie wydaje w odwrotnej kolejnosci ( najpierw picasa webalbum , potem grupa) i zostal zmieniony automatycznie opis moich postow. o ile sobie przypominam wczesniej logowalem sie najpierw na grupe potem do picasy i wowczas opis postow byl nieco inny. czy to takie wazne ? kazdy kto mnie czyta i tak wie od kogo sa te posty. Unikaj kategorycznych stwierdzen, bo trudno Ci sie z bledow wycofac pozniej. nie mam z tym problemu. jesli popelnie blad i ktos mnie przekona ze sie mylilem , to z przyjemnoscia sie wycofam i skoryguje. problem polega na tym , ze sie myle znacznie rzadziej niz sie innym wydaje. po jakims czasie dochodza do wniosku ze jednak mialem racje pzdr XXX Pozdrawiam StaM 72 |
Data: Sierpien 09 2009 22:16:31 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używajÄ
APS-C? | Autor: bofh@nano.pl | XX YY pisze: Sa to n.p.zdjecia ludzi...muzykow z konrabasem, a nawet Oj dużo jest reżyserowanych. Tylko, że wiele jest reżyserowanych tak, żeby tego nie było widaÄ. Poczytaj sobie ksiÄ żki Petersona, pisze o takich sytuacjach. CzÄć zdjÄÄ jest tak reżyserowana, że tego nie widaÄ. Street klasyczny ma jednÄ wadÄ, zgoda na publikacjÄ. Nie zawsze zdÄ żysz złapaÄ kogoĹ, żeby podpisał zgodÄ, nie zawsze ktoĹ siÄ zgodzi, a czÄsto jest tak, że musisz dostarczyÄ okreĹlone fotki. Nie ma co ryzykowaÄ, lepiej wyreżyserowaÄ. wer 73 |
Data: Sierpien 09 2009 13:29:28 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: XX YY |
Oj dużo jest reżyserowanych. co znaczy duzo ? ile dzienie powstaje fotografii rezyserowanej na ulicy , a ile nierezyserowanej ? jaki jest jej udzial w calosci ? - dopiero wowczas bedzie mozna powiedziec czy jej udzial jest marginalny czy nie? Wsrod fotografii tzw reklamowej najwiecej produkuje sie banalnych zdjec przedmiotow na potrzeby katalogow. Kazdy wyprodukowany przedmiot jest dzisiaj beznamietnie fotografowany po to by go sprzedac. MOzna oczywiscie dyskutowac czy tego typu fotografie nazwac reklamowa , czy informacyjna. Jedno nie wyklucza drugiego. Tylko, że wiele jest reżyserowanych tak, żeby tego nie było widać. Poczytaj sobie książki Petersona, pisze o tak tez jest. wyobras sobie ze fotografowie np lifu rezyserowaliby swoje zdjecia. toz to ich potega jest , ze byly naturalne. wyobraz sobie ze zdejcie padajacego zolnierza w wojnie domowej w hiszpania byloby rezyserowane. Prawdopodobnie powstaje nie tylko ze znacznie mniej zdjec rezyserowanych niz nierezyserowanych , ale sa one rowniez uznawane jako mniej wartosciowe ze wzgledu na brak autentyzmu. Street klasyczny ma jedną wadę, zgoda na publikację. Nie zawsze zdążysz i takie rezyserowane zdjecia na ogol sa tak ciekawe jak zeszloroczny snieg. widziales kiedys naprawde ciekawe zdjecie uliczne rezyserowane ? Z pewnoscia takie ktos zrobil , ale przyznam sie ze sobie nie przypominam w tej chwili. dziennie przechodzac ulica spotykam wiele osob robiacych zdjecia ulicy . nie wiem czy w zyciu spotkalem dwa razy ekipe rezyserujaca foty na ulicy. domniemywam wiec ze zdecydownie wiecej powstaje zdjec nierezyserowanych niz rezyserwoanych. a skoro tak jest to te rezyserowane stanowic beda margines. 74 |
Data: Sierpien 09 2009 22:31:31 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: bofh@nano.pl | XX YY pisze:
Dużo powstaje bez ekipy. Fotograf, model, modelka. Bez świateł i innych, właśnie, żeby nie było widać, że są reżyserowane. wer 75 |
Data: Sierpien 09 2009 13:40:34 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: XX YY |
Dużo powstaje bez ekipy. Fotograf, model, modelka. Bez świateł i innych, co znaczy duzo ? ja nie napisalem ze malo. Ja napisalem ze taka fotografia ma znaczenie marginalne. tzn odnosze do " caloksztaltu". przy czym rozroznialbym tutaja pomiedzy zwyklym pozowaniem a rezyserowaniem. jasne ze na upartego ktos moglby powiedziec , ze kazde zdjecie pozowane jest rezyserowne - mowiac o zdjeciu rezyserowanym na ulicy odnosilbym je do wykreowania sytuacji na ulicy - samo pozowanie to dla mnie za malo jeszcze. Dla mnie wogole wlsciwszym pojeciem jest pojecie fotografia kreacyjna / kreatywna anizeli rezyserowana. masz gdzies przyklady zdjec rezyserowanych na ulicy. ? 76 |
Data: Sierpien 10 2009 11:08:04 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: bofh@nano.pl | XX YY wrote:
Zatknięcie sztandaru na bramie Brandenburskiej, reżyserowane, dodatkowo oprócz słynnego wymazania dodatkowego zegarka na ręce dodano dymy. Zatknięcie sztandaru na Iwo Jimie, też reżyserowane. wer 77 |
Data: Sierpien 09 2009 22:40:05 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: cichybartko | XX YY pisze: to co najciekawszego na ulicy moze sie zdazyc to wlasnie to co jest Po pierwsze odebrałem Twoją wypowiedź jako czepianie się ogólnie zdjęć aranżowanych. Po drugie miejsce wykonywania aranżowanych fotek nie odgrywa dla mnie roli może to być bunkier, studio bądź właśnie ulica. Np. taki DAVID LACHAPELLE ma masę takich ulicznych kreacji, i można go lubić bądź nie, ale przyznać trzeba że jest świetnym rzemieślnikiem. Poza tym jest masa fotografii mody właśnie aranżowanej na ulicy. nie masz nawet 10% tej zawrtosci merytorycznej w swoich postach co Wiesz czasami dobrze wiedzieć kiedy zamilczeć. Co do tej twojej merytoryczności to ponownie dziś albo wczoraj się zbłaźniłeś teorią hybryda rulez ;). Tak samo jest w tym temacie. Jak możesz zakładać jakieś teorie na temat a ile w magazynach mody jest scen z ulicy? pieprzysz juz po raz trzeci. to się tyczyło wypowiedzi: jesli chcicialbym zobaczyc cos rezyserowanego to wybiore film - nigdy Wycieczki pod adresem miejsca zamieszkania to już w ogóle pominę.to nie twoja sprawa , i o twoje zdanie na ten temat cie nie pytam. ale czy ktoś kazał Ci reagować na to, nie interesuje Cię przechodzisz do innego wątku, proste. Mnie np. to zainteresowało. I co na razie jest pół na pół. -- Pozdrawiam. Bartko. 78 |
Data: Sierpien 03 2009 14:21:18 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: slaweks | On 3 Sie, 15:13, XX YY wrote: akceptowano. Za drogi aparat oznacza czesto nizsza jakosc zycia , gdyz W przypadkach losowych (kradzież, zniszczenie, itd ) oznacza wyższy koszt powrotu do stanu początkowego. Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać? ;-) 79 |
Data: Sierpien 03 2009 22:16:34 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Mateusz Ludwin | Rzecze Marek Dyjor: ponadto ich normalnei stać na te drogie body i drogie obiektywy i drogie Ale ja wiem że ich stać i że topowe modele więcej wytrzymują - tylko nie rozumiem jaki problem dokupić sobie jeszcze D300 i korzystać z cropa 1.5 -- Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com 80 |
Data: Sierpien 04 2009 20:29:28 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Marek Dyjor | Mateusz Ludwin wrote: Rzecze Marek Dyjor: bo kupując D3 też można korzystać z cropa... :) 81 |
Data: Sierpien 01 2009 08:59:04 | Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
[..] Po co męczyć się z wielkim teleskopem jeśli Jak to po co? Dla sportu. :) Obejrzyj fotki zrobione tymi ,,lekkimi'' i ,,ciężkimi'' sprzętami a wszystko pojmiesz. Idąc śladami pytającego,można dojść dopytania -- dlaczego komórka nie wystarczy? ;) -- .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |