[SEJ1.1] Czym konserwować i inne
1 | Data: Sierpien 13 2009 16:22:43 |
Temat: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | |
Autor: Fibran | Kupiłem pojazd: SEICENTO 1.1 2003 z autentycznym malutkim przebiegiem. Mam kilka pytań: 2 |
Data: Sierpien 13 2009 18:58:56 | Temat: Re: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | Autor: Kalafior | Są do konserwaji tzw. baranki puszka coś około 20 pln kosztuje. Olej Kupiłem pojazd: SEICENTO 1.1 2003 z autentycznym malutkim przebiegiem. Mam 3 |
Data: Sierpien 14 2009 11:54:56 | Temat: Re: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | Autor: jian | Fibran wrote: Kupiłem pojazd: SEICENTO 1.1 2003 z autentycznym malutkim przebiegiem. Mam kilka pytań: no możesz na przykład potraktować go woskiem ;) nadaje się do profili zamkniętych i podwozia w zależności od ilości napryskanego wosku jest przeźroczysty lub białawo-żółty ale jak to wosk po czasie go woda wypłukuje z podwozia > Jaki olejem zalać seja 1.1 ? a na jakim jeździłeś ? > Czy silnik 1.1 ma rozrząd kolizyjny ? pytam bo samochodzik ma 6 lat ale przebieg niewielki i nie wiem czy zmieniać pasek czy jeździć (da się ten pasek jakoś sprawdzić?) po 6 latach nie ważne czy kolizyjny czy nie i tak bym radził go wymienić szczególnie że nie wiadomo jak auto było użytkowane na 100% 4 |
Data: Sierpien 14 2009 14:57:02 | Temat: Re: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | Autor: Fibran | Jaki olejem zalać seja 1.1 ? samochód dopiero kupiłem, patrząc na konsystencję to jest tam jakiś półsyntetyk, filtr oleju wygląda jakby od nowości nie był zmieniany, samochód podobno stał w stodole i robił 1500km rocznie kupiłem taki: http://www.allegro.pl/item711249563.html będzie ok? Czy silnik 1.1 ma rozrząd kolizyjny ? pytam bo samochodzik ma 6 lat ale o to chodzi żeby się przekonać jak ten pasek wygląda, czy dużo jest roboty żeby się do niego dostać? zakładam że napinacza czy pompe wody nie będę tykał 5 |
Data: Sierpien 17 2009 09:44:14 | Temat: Re: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | Autor: jian | Fibran wrote: Jaki olejem zalać seja 1.1 ? na pewno nie powinno mu zaszkodzić ale z tego co piszesz ze stał w stodole to możesz spodziewać się pewnych dolegliwości pamiętaj auto nieużywane szybciej się niszczy niż używane Czy silnik 1.1 ma rozrząd kolizyjny ? pytam bo samochodzik ma 6 lat ale no to źle zakładasz do paska masz dobre dojście ja już robisz pasek zrób i pompę co do napinacze to nie wspominam bo to się wymienia razem z paskiem zawsze jak już wyżej pisałeś to po 6 latach stania może być tak że pompa jest skorodowana, albo ośka zatarta lekko bo nie miała ruchu ;) i jak teraz odpalisz i pojeździsz to padnie np po 2kkm albo po 10kkm albo po 200km nie da się powiedzieć i znów będziesz robił rozrząd szkoda czasu i pieniędzy na ewentualne "a może wytrzyma" 6 |
Data: Sierpien 18 2009 13:35:56 | Temat: Re: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | Autor: tp |
o to chodzi żeby się przekonać jak ten pasek wygląda, czy dużo jest roboty hm, piszesz o faktycznym rozrządzie czy o pasku alternatora? Sam mam Seiczaka i za cholere w końcu nie wiem czy tam jest łańcuch rozrządu? Pozdrawiam tp 7 |
Data: Sierpien 18 2009 16:05:08 | Temat: Re: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | Autor: Fibran | hm, piszesz o faktycznym rozrządzie czy o pasku alternatora? Sam mam Seiczaka i za cholere w końcu nie wiem czy tam jest łańcuch rozrządu? o pasku rozrządu, w seju 1.1 jest pasek , w seju 0.9 jest łańcuch rozmawiałem ze znajomym który ma seja 1.1 2003 i wymienił profilaktycznie pasek po 6 latach, mechanik oglądał ten pasek i podobno był idealny bez śladów zużycia czy pęknięć teraz mam inny problem: muszę zmienić wydech tylko nie wiem jaki ma być do seja 1.1 MPI - podobno jakiś jednoczęściowy długi??? 8 |
Data: Sierpien 18 2009 19:21:15 | Temat: Re: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | Autor: tp |
teraz mam inny problem: muszę zmienić wydech tylko nie wiem jaki ma być do seja 1.1 MPI - podobno jakiś jednoczęściowy długi??? To dość popularna przypadłość. Ja mam 0.9 więc nie wiem czy na 100% jest tak samo (jak się okazuje z paskiem jest inaczej). Wydech najlepiej wymienić na cały, długi - nie bawić się w spawanie w kawałki itp. Pozdrawiam tp 9 |
Data: Sierpien 28 2009 18:47:29 | Temat: Re: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | Autor: Fibran |
10 |
Data: Sierpien 30 2009 13:08:13 | Temat: Re: [SEJ1.1] Czym konserwować i inne | Autor: BogdanP |
kolejny problem: rdza od amorów z przodu, znajomy tez ją miał i skończyło Jeśli chodzi o korozję w samochodzie to mimo woli przypomniał mi się przypadek mojego przyjaciela... Facet był okazem zdrowia. Przed nowym rokiem zaczął narzekać trochę na trawienie. Dwa miesiące były jakieś tabletki na trawienie i różne sposoby babcine. Następnie lekarze postanowili zobaczeć co tam w środku w nim przeszkadza. Otworzyli, zobaczyli i jeszcze prędzej zaszyli. W lipcu byłem na pogrzebie. Z korozją w aucie jest podobnie. Jakieś tam drobne plamki rdzy - kto by sie tam przejmował takimi pierdołami. Zdziwienie wielkie jeśli blacharz wymienia całe progi i jeszcze coś tam w środku (oczywiście nie za darmo) - a tam były tylko jakieś maleńkie dziurki. Niestety rdza ma przykry zwyczaj działać w ukryciu. Jeśli piszesz "nie chce mi się" to skazujesz auto na śmierć. Wyjęcie amorków jest naprawdę drobną sprawą do zrobienia na parkingu przed domem. Trochę gorzej z oczyszczeniem wnęk (kielichów) amortyzatorów. Oczywiście od spodu. Następnie pędzel i stara dobra minia. W żadnym wypadku natrysk. Podejżewam że nie masz założonych plastikowych nadkoli a to jest najlepsza profilaktyka - załóż je. Jak już to wszystko zrobisz, to w wolnej chwili oskrob i pomaluj te zardzewiałe miejsca widoczne na zdjęciu. I radzę zrobić to wszystko przed zimą zanim pojawi się sól na jezdniach. |