Grupy dyskusyjne   »   [ETZ 250] żarówki LED-owe

[ETZ 250] ¿arówki LED-owe



1 Data: Listopad 17 2014 16:06:21
Temat: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: Tomek 

Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, wiêc zale¿ny od mocy ¿arówki.
Kto¶ z Was stosowa³ mo¿e w kierukowskazach ¿arówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html

Problem jest taki, ¿e w czasie hamowania i w³±czonego kierunku (oczywi¶cie na ¶wiat³ach) dochodzi do tego, ¿e silnik przerywa, a jak wyrzucê na luz bez dodania gazu- to ga¶nie.
St±d pomy¶la³em o ¿arówkach LED.

T.



2 Data: Listopad 17 2014 16:18:42
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: JK 

U¿ytkownik "Tomek"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, wiêc zale¿ny od mocy
¿arówki.
Kto¶ z Was stosowa³ mo¿e w kierukowskazach ¿arówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html

Problem jest taki, ¿e w czasie hamowania i w³±czonego kierunku
(oczywi¶cie na ¶wiat³ach) dochodzi do tego, ¿e silnik przerywa, a jak
wyrzucê na luz bez dodania gazu- to ga¶nie.
St±d pomy¶la³em o ¿arówkach LED.
===========================

Tylko w jakim celu.
¯arówki dostosowane do monta¿u w typowym gnie¼dzie i instalacji, oznaczone
jako 5W (ew. 10 lub 21) bêd± zapewne pobiera³y taki sam pr±d jak orygina³y.
Poza jasno¶ci± ¶wiecenia w zu¿yciu energii niewiele siê zmieni - tak
myslê,,,
A swoj± drog± akumulator tam dzia³a?

Pozdrawiam - JK

3 Data: Listopad 17 2014 16:38:20
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: Tomek 


U¿ytkownik "JK"  napisa³ w wiadomo¶ci


Tylko w jakim celu.
¯arówki dostosowane do monta¿u w typowym gnie¼dzie i instalacji, oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) bêd± zapewne pobiera³y taki sam pr±d jak orygina³y.

Pobieraj± moc 2,5W przy ¶wieceniu 21W

Poza jasno¶ci± ¶wiecenia w zu¿yciu energii niewiele siê zmieni - tak myslê,,,
A swoj± drog± akumulator tam dzia³a?

Dzia³a.

T.

4 Data: Listopad 17 2014 15:44:10
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: masti 

Tomek wrote:


U¿ytkownik "JK"  napisa³ w wiadomo¶ci


Tylko w jakim celu.
¯arówki dostosowane do monta¿u w typowym gnie¼dzie i instalacji,
oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) bêd± zapewne pobiera³y taki sam pr±d
jak orygina³y.

Pobieraj± moc 2,5W przy ¶wieceniu 21W

tylko jak pobieraj± mniejszy pr±d to zwariuje Ci bimetal. Musz± braæ
tyle samo. resztê mocy wytracisz na rezystorach

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci?
-Wiem co mówiê, to grunt zabija!" T.Pratchett

5 Data: Listopad 18 2014 02:46:55
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: __Maciek 

Mon, 17 Nov 2014 15:44:10 +0000 (UTC) masti  napisa³:

Pobieraj± moc 2,5W przy ¶wieceniu 21W
tylko jak pobieraj± mniejszy pr±d to zwariuje Ci bimetal. Musz± braæ
tyle samo. resztê mocy wytracisz na rezystorach

Po co tak kombinowaæ? Lepiej wywaliæ ten szajsowaty bimetalowy
przerywacz i kupiæ/zrobiæ elektroniczny. Ja zrobi³em na 4093 i dwóch
mosfetach. Pr±d ¿arówek nie p³ynie u mnie przez prze³±cznik na
kierownicy - mniejsze zu¿ycie styków.

6 Data: Listopad 17 2014 17:06:10
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: Leszek Karlik 

On Mon, 17 Nov 2014 16:06:21 +0100, Tomek  wrote:

Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, wiÄ™c zale¿ny od mocy  ¿arówki.
KtoÅ› z Was stosowa³ mo¿e w kierukowskazach ¿arówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html

Do ¿arówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/
NTV650 & ST995i

7 Data: Listopad 17 2014 18:39:39
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: Piotr Rezmer 

W dniu 2014-11-17 o 17:06, Leszek Karlik pisze:

Do ¿arówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.

No w³aÅ›nie to chcia³em zaproponować. Chyba ¿e jest to rozwiÄ…zanie passe w przypadku ETZ i chcemy zachować orygina³ gdzie siÄ™ da.

A tak w ogóle to nie jest to przypadkiem wina alternatora/prÄ…dnicy? CoÅ› s³abo z bilansem...


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

8 Data: Listopad 17 2014 19:55:07
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: Sir |Piernik 

Tomek pisze:
....>8

Problem jest taki, ¿e w czasie hamowania i w³±czonego kierunku
(oczywi¶cie na ¶wiat³ach) dochodzi do tego, ¿e silnik przerywa, a jak
wyrzucê na luz bez dodania gazu- to ga¶nie.
....>8

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.
Jako elektryk, leniwy z natury, wymyslilem sposob wymagajacy najmniej wysilku a wiec i najmniejsza ingerencje w instalacje motocykla.
Rozdzielilem, na wyjsciu pradnicy (o alternatorze mozna bylo wtedy pomarzyc), zasilanie na dwie "galazki". Jedna prowadzila do reflektora a druga, poprzez diode dosc duzej (wtedy) mocy, do akumulatora i dalej, do instalacji elektrycznej motocykla.
Sposob ten mial mala niedogodnosc - swiatla przygasaly na malych obrotach silnika ale dzialalo to sprawnie przez lata.
Dodam tylko, nie elektrykom, ze dioda nie pozwalala "cofnac sie" pradowi z akumulatora do reflektora ktory przy instalacji 6V pobieral naprawde duzo pradu :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
   B12

9 Data: Listopad 17 2014 22:16:41
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: Piotr Rezmer 

W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.

Dzi¶ mo¿na pomysleæ o  wstawieniu ¶wiat³a dzienne (bia³y LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja ¶wiate³ dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzê w samochodach, te cienkie kreski wygl±daj± na gara¿ow± robotê.

Oczywi¶cie nie rozwi±zuje to problemu noc±.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

10 Data: Listopad 18 2014 01:23:36
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: James 

"Piotr Rezmer"  wrote... W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.

Dzi¶ mo¿na pomysleæ o  wstawieniu ¶wiat³a dzienne (bia³y LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja ¶wiate³ dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzê w samochodach, te cienkie kreski wygl±daj± na gara¿ow± robotê.

Oczywi¶cie nie rozwi±zuje to problemu noc±.

Fakt, wiêkszo¶æ ¶wiate³ dziennych wygl±da jak robota domoros³ego konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i s± dok³adne normy ustalone jak maj± takie ¶wiat³a dzia³aæ i ¶wieciæ. Jest np powiedziane, ¿e ¶wiat³a dzienne musz± mieæ minimum 400 cd w osi lampy (wiêkszo¶æ ma chyba ze 4) oraz nie wiêcej ni¿ 1200 cd. Nawet powierzchnia ¶wiat³a jest okre¶lona jako 25 do 200 cm2.
Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz europejski znak E w okrêgu.
Dok³adnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87.

--
Technicznie,
James

11 Data: Listopad 19 2014 00:10:55
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe
Autor: Jacot 

Sir |Piernik  wrote:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.

W Junaku tez tak mialem ale wisz... ETZ to ma pierunski alternator;)
Wiec zamiast zaleczac syfa pudrem to pytacz powinien naprawic
instalacje.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe



Grupy dyskusyjne