Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, wiêc zale¿ny od mocy ¿arówki.
Kto¶ z Was stosowa³ mo¿e w kierukowskazach ¿arówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html
Problem jest taki, ¿e w czasie hamowania i w³±czonego kierunku (oczywi¶cie na ¶wiat³ach) dochodzi do tego, ¿e silnik przerywa, a jak wyrzucê na luz bez dodania gazu- to ga¶nie.
St±d pomy¶la³em o ¿arówkach LED.
T.
2 |
Data: Listopad 17 2014 16:18:42 |
Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe |
Autor: JK |
U¿ytkownik "Tomek" napisa³ w wiadomo¶ci
Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, wiêc zale¿ny od mocy
¿arówki.
Kto¶ z Was stosowa³ mo¿e w kierukowskazach ¿arówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html
Problem jest taki, ¿e w czasie hamowania i w³±czonego kierunku
(oczywi¶cie na ¶wiat³ach) dochodzi do tego, ¿e silnik przerywa, a jak
wyrzucê na luz bez dodania gazu- to ga¶nie.
St±d pomy¶la³em o ¿arówkach LED.
===========================
Tylko w jakim celu.
¯arówki dostosowane do monta¿u w typowym gnie¼dzie i instalacji, oznaczone
jako 5W (ew. 10 lub 21) bêd± zapewne pobiera³y taki sam pr±d jak orygina³y.
Poza jasno¶ci± ¶wiecenia w zu¿yciu energii niewiele siê zmieni - tak
myslê,,,
A swoj± drog± akumulator tam dzia³a?
Pozdrawiam - JK
3 |
Data: Listopad 17 2014 16:38:20 | Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe | Autor: Tomek |
U¿ytkownik "JK" napisa³ w wiadomo¶ci
Tylko w jakim celu.
¯arówki dostosowane do monta¿u w typowym gnie¼dzie i instalacji, oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) bêd± zapewne pobiera³y taki sam pr±d jak orygina³y.
Pobieraj± moc 2,5W przy ¶wieceniu 21W
Poza jasno¶ci± ¶wiecenia w zu¿yciu energii niewiele siê zmieni - tak myslê,,,
A swoj± drog± akumulator tam dzia³a?
Dzia³a.
T.
4 |
Data: Listopad 17 2014 15:44:10 | Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe | Autor: masti |
Tomek wrote:
U¿ytkownik "JK" napisa³ w wiadomo¶ci
Tylko w jakim celu.
¯arówki dostosowane do monta¿u w typowym gnie¼dzie i instalacji,
oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) bêd± zapewne pobiera³y taki sam pr±d
jak orygina³y.
Pobieraj± moc 2,5W przy ¶wieceniu 21W
tylko jak pobieraj± mniejszy pr±d to zwariuje Ci bimetal. Musz± braæ
tyle samo. resztê mocy wytracisz na rezystorach
--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci?
-Wiem co mówiê, to grunt zabija!" T.Pratchett
5 |
Data: Listopad 18 2014 02:46:55 | Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe | Autor: __Maciek |
Mon, 17 Nov 2014 15:44:10 +0000 (UTC) masti napisa³:
Pobieraj± moc 2,5W przy ¶wieceniu 21W
tylko jak pobieraj± mniejszy pr±d to zwariuje Ci bimetal. Musz± braæ
tyle samo. resztê mocy wytracisz na rezystorach
Po co tak kombinowaæ? Lepiej wywaliæ ten szajsowaty bimetalowy
przerywacz i kupiæ/zrobiæ elektroniczny. Ja zrobi³em na 4093 i dwóch
mosfetach. Pr±d ¿arówek nie p³ynie u mnie przez prze³±cznik na
kierownicy - mniejsze zu¿ycie styków.
6 |
Data: Listopad 17 2014 17:06:10 | Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe | Autor: Leszek Karlik |
On Mon, 17 Nov 2014 16:06:21 +0100, Tomek wrote:
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, wiÄ™c zale¿ny od mocy ¿arówki.
KtoÅ› z Was stosowa³ mo¿e w kierukowskazach ¿arówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html
Do ¿arówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.
--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/
NTV650 & ST995i
7 |
Data: Listopad 17 2014 18:39:39 | Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe | Autor: Piotr Rezmer |
W dniu 2014-11-17 o 17:06, Leszek Karlik pisze:
Do ¿arówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.
No w³aÅ›nie to chcia³em zaproponować. Chyba ¿e jest to rozwiÄ…zanie passe w przypadku ETZ i chcemy zachować orygina³ gdzie siÄ™ da.
A tak w ogóle to nie jest to przypadkiem wina alternatora/prÄ…dnicy? CoÅ› s³abo z bilansem...
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
8 |
Data: Listopad 17 2014 19:55:07 | Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe | Autor: Sir |Piernik |
Tomek pisze:
....>8
Problem jest taki, ¿e w czasie hamowania i w³±czonego kierunku
(oczywi¶cie na ¶wiat³ach) dochodzi do tego, ¿e silnik przerywa, a jak
wyrzucê na luz bez dodania gazu- to ga¶nie.
....>8
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.
Jako elektryk, leniwy z natury, wymyslilem sposob wymagajacy najmniej wysilku a wiec i najmniejsza ingerencje w instalacje motocykla.
Rozdzielilem, na wyjsciu pradnicy (o alternatorze mozna bylo wtedy pomarzyc), zasilanie na dwie "galazki". Jedna prowadzila do reflektora a druga, poprzez diode dosc duzej (wtedy) mocy, do akumulatora i dalej, do instalacji elektrycznej motocykla.
Sposob ten mial mala niedogodnosc - swiatla przygasaly na malych obrotach silnika ale dzialalo to sprawnie przez lata.
Dodam tylko, nie elektrykom, ze dioda nie pozwalala "cofnac sie" pradowi z akumulatora do reflektora ktory przy instalacji 6V pobieral naprawde duzo pradu :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
B12
9 |
Data: Listopad 17 2014 22:16:41 | Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe | Autor: Piotr Rezmer |
W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.
Dzi¶ mo¿na pomysleæ o wstawieniu ¶wiat³a dzienne (bia³y LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja ¶wiate³ dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzê w samochodach, te cienkie kreski wygl±daj± na gara¿ow± robotê.
Oczywi¶cie nie rozwi±zuje to problemu noc±.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
10 |
Data: Listopad 18 2014 01:23:36 | Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe | Autor: James |
"Piotr Rezmer" wrote... W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.
Dzi¶ mo¿na pomysleæ o wstawieniu ¶wiat³a dzienne (bia³y LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja ¶wiate³ dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzê w samochodach, te cienkie kreski wygl±daj± na gara¿ow± robotê.
Oczywi¶cie nie rozwi±zuje to problemu noc±.
Fakt, wiêkszo¶æ ¶wiate³ dziennych wygl±da jak robota domoros³ego konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i s± dok³adne normy ustalone jak maj± takie ¶wiat³a dzia³aæ i ¶wieciæ. Jest np powiedziane, ¿e ¶wiat³a dzienne musz± mieæ minimum 400 cd w osi lampy (wiêkszo¶æ ma chyba ze 4) oraz nie wiêcej ni¿ 1200 cd. Nawet powierzchnia ¶wiat³a jest okre¶lona jako 25 do 200 cm2.
Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz europejski znak E w okrêgu.
Dok³adnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87.
--
Technicznie,
James
11 |
Data: Listopad 19 2014 00:10:55 | Temat: Re: [ETZ 250] ¿arówki LED-owe | Autor: Jacot |
Sir |Piernik wrote:
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.
W Junaku tez tak mialem ale wisz... ETZ to ma pierunski alternator;)
Wiec zamiast zaleczac syfa pudrem to pytacz powinien naprawic
instalacje.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
| | | | | | | | | |