awaria megane
1 | Data: Listopad 18 2006 18:03:36 |
Temat: awaria megane | |
Autor: Wojtek Ant | Czołem! 2 |
Data: Listopad 18 2006 18:15:43 | Temat: Re: awaria megane | Autor: darnok | In *Wojtek Ant* wrote: Po ruszeniu ze skrzyżowania i zmianie biegu na trójkę coś puknęło i... - auto to megane kombi air, czyli 1.6 16v (K4M) z 2002 r. bez LPG Stawiam na cewke. Zaczelo telepac bo silnik nie palil na jeden cylinder. Gdyby to byl pasek, albo cos innego to by juz nie odpalil. Komputer wykryl awarie jednego cylindra, stad "check engine". Okolo 150zl, 5 minut roboty i po sprawie :) Hmm, za trafną diagnozę browar. Można zadawać pytania ;-) Bede mial blisko przynajmniej :) -- darnok 3 |
Data: Listopad 18 2006 18:51:54 | Temat: Re: awaria megane | Autor: Wojtek Ant | Użytkownik "darnok" napisał w wiadomości news: Stawiam na cewke. Zaczelo telepac bo silnik nie palil na jeden cylinder. dzięki za podbudowujące przypuszczenie, oby się tak skończyło, na jednej prozaicznej cewce muszę się dogrzebać w fakturach kiedy były wymieniane, bo przecież oryginały sagema by tyle nie wytrzymały? idę pogrzebać w papierach ;-) hmm, na fakturach z przeglądów ich nie mam, widocznie były wymieniane bezkosztowo na gwarancji i ich nie wpisywali, albo poprzedni user nie przekazał :/ cóż, sprawdzenie w poniedziałek, a jak będzie trafiona to browar :) blisko, czyli Grochów? pzdr. WA 4 |
Data: Listopad 18 2006 19:35:18 | Temat: Re: awaria megane | Autor: darnok | In *Wojtek Ant* wrote: Użytkownik "darnok" napisał w wiadomości news: Jesli masz dostep do tego auta, to sam sobie jutro sprawdz :D Obejdzie sie bez mechanika. Tu masz opis: http://www.klubrenault.pl/technika_porada4.htm A sprawdz taka metoda, ze odkrec srubki wszystkich cewek i zapal silnik. Podnos je po kolei i jesli bedzie gorzej to ta jest dobra - wloz z powrotem, a jak nic sie nie zmieni to mamy zgnile jajo - znaczy cewke. Potem do sklepu po nowa - moze byc BERU lub DENSO i zostanie ci kasa za wymiane na moje piwo :D muszę się dogrzebać w fakturach kiedy były wymieniane, bo przecież Hmm. Mogly wytrzymac. Zreszta jesli to SAGEM to one wlasnie tak padaja. Bo jesli by byly denso to bys wczesniej zauwazyl ze nierowno pracuje bo tam przebicie sie raczje powoli pojawia :) cóż, sprawdzenie w poniedziałek, a jak będzie trafiona to browar :) Mokotow :) w skali internetu to uwazam ze blisko :) -- darnok 5 |
Data: Listopad 18 2006 21:10:22 | Temat: Re: awaria megane | Autor: Wojtek Ant | Użytkownik "darnok" napisał w wiadomości news: Jesli masz dostep do tego auta, to sam sobie jutro sprawdz :Dniestety, plac jest ogrodzony i zamykany na kłódę, przez płot nie będę ryzykował, bo jest ochrona i albo stróż/ochroniarz mnie gazem pociągnie, albo Azor zębami ;) Tu masz opis: http://www.klubrenault.pl/technika_porada4.htmpowrotem, a jak nic sie nie zmieni to mamy zgnile jajo - znaczy cewke.dzięki za pomoc i wskazanie linka z poradą, wygląda na 100% trafienie :) ech, muszę się zapoznać z całym działem "Technika", gdybym to wcześniej zrobił i dzisiejsze objawy rozpoznał, to bym conajwyżej lawetą pod dom podjechał trudno, w niedzielę raczej nic nie kupię, za to w poniedziałek rano muszę zasuwać do warsztatu, żeby podziękować za przechowanie auta ;) Mokotow :) w skali internetu to uwazam ze blisko :)na globusie to praktycznie ten sam punkt, a wiec browar jest już na miejscu ;) Dzięki, po wymianie cewek odezwę się emailowo. Pzdr. Wojtek 6 |
Data: Listopad 18 2006 20:52:18 | Temat: Re: awaria megane | Autor: R2r | W dniu 2006-11-18 18:15, darnok napisał(a): In *Wojtek Ant* wrote:O! To w MII przewidziano już tę awarię i komputer ją sygnalizuje? Bo MI (phII) nie zgłasza tego problemu na desce rozdzielczej. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 7 |
Data: Listopad 18 2006 21:25:33 | Temat: Re: awaria megane | Autor: Wojtek Ant | Użytkownik "R2r" napisał w wiadomości news: O! To w MII przewidziano już tę awarię i komputer ją sygnalizuje? mam MI (phII) i jak widać zgłosił problem pomarańczową lampką silnika, dokładnie tak jak opisano w linku podanym przez "darnok'a" :) pzdr. wa 8 |
Data: Listopad 18 2006 22:52:07 | Temat: Re: awaria megane | Autor: R2r | Wojtek Ant napisał(a): mam MI (phII) i jak widać zgłosił problem pomarańczową lampką silnika,No proszę! :-) A mój żadnej z 6 awarii nie sygnalizował kontrolką. Może to kwestia daty produkcji (u mnie rok 2000). Widać postęp jest - inżynierowie R. przewidzieli konieczność zasygnalizowania użytkownikowi awarii cewki. :-D -- Pozdrawiam. Artur. _________________________________________________________________ 9 |
Data: Listopad 18 2006 23:04:49 | Temat: Re: awaria megane | Autor: Wojtek Ant | No proszę! :-) o qrcze, 6 awarii? 2000rok? czyli musze zapas na przyszły rok zrobić pzdr. wa 10 |
Data: Listopad 19 2006 23:11:04 | Temat: Re: awaria megane | Autor: R2r | W dniu 2006-11-18 23:04, Wojtek Ant napisał(a): Bez paniki. ;-)No proszę! :-) Wymieniaj na Denso albo Beru. Najlepiej stopniowo w miarę padania kolejnych Sagemów - po czwartej wymianie powinieneś miec już spokój (chociaż mojemu koledze padła 1 szt. Denso). Jeśli wybierasz się w dłuższą podróż po świecie to radzę rozważyć zabranie ze sobą 1 szt. zapasowej (i oczywiście odpowiedniego klucza torx). -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 11 |
Data: Listopad 19 2006 23:34:11 | Temat: Re: awaria megane | Autor: R2r | W dniu 2006-11-18 23:04, Wojtek Ant napisał(a): o qrcze, 6 awarii? 2000rok? czyli musze zapas na przyszły rok zrobićA tak w ogóle, to miałem sześć awarii ze względu na to, że tylko dwie cewki wymieniono na Denso. Pozostałe dwie mam nadal Sagemy z tym, że obecnie nowszej generacji - podobno nieco lepsze (choć słyszałem, że jednak nie do końca) ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 12 |
Data: Listopad 18 2006 22:17:03 | Temat: Re: awaria megane | Autor: Szaman | darnok napisał(a): Gdyby to byl pasek, albo cos innego to by juz nie odpalil. Komputer wykrylNo niekoniecznie. Jak przeskoczył pasek o 2 zęby w naszym firmowum Kangurze, to silnik chodził jak traktor ale odpalał bez problemu. Też się wszystko trzęsło. Oczywiście "check engine" się świeciło. Pzdr Szaman -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Listopad 18 2006 23:41:33 | Temat: Re: awaria megane | Autor: Wojtek Ant | Użytkownik " Szaman" napisał w wiadomości news: No niekoniecznie. Jak przeskoczył pasek o 2 zęby w naszym firmowumKangurze, to silnik chodził jak traktor ale odpalał bez problemu. Też się wszystko dokładnie tak sobie pomyślałem, że wyrwało 2 zęby, wiec zamówiłem lawetę coby odstawiła auto do warsztatu na wymiane rozrządu pzdr. wa 14 |
Data: Listopad 19 2006 23:12:38 | Temat: Re: awaria megane | Autor: R2r | W dniu 2006-11-18 23:17, Szaman napisał(a): No niekoniecznie. Jak przeskoczył pasek o 2 zęby w naszym firmowum Kangurze,A jest Kangoo z silnikiem K4M lub K4J? -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 15 |
Data: Listopad 20 2006 06:35:06 | Temat: Re: awaria megane | Autor: szaman | R2r napisał(a): W dniu 2006-11-18 23:17, Szaman napisał(a):Kangurze, A jest Kangoo z silnikiem K4M lub K4J?Silnik 1.4 8V. Nie wiem jaki on, ma symbol. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Listopad 20 2006 15:33:22 | Temat: Re: awaria megane | Autor: darnok | In * szaman* wrote: Silnik 1.4 8V. Nie wiem jaki on, ma symbol. E7J -- darnok 17 |
Data: Listopad 20 2006 21:36:13 | Temat: Re: awaria megane | Autor: R2r | W dniu 2006-11-20 07:35, szaman napisał(a): Silnik 1.4 8V. Nie wiem jaki on, ma symbol.No to troszkę inny silnik. Nie wiem jak wygląda w nim kolizyjność rozrządu i czy przeskok paska o dwa ząbki grozi kolizją. Niemniej jednak ja bym nie ryzykował dalszego uruchamiania. K4M z tego co słyszałem ma rozrząd kolizyjny. Skoro przeskoczyło o jeden czy dwa ząbki, to może i o kolejne. A wtedy może dojść do poważnego uszkodzenia silnika. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 18 |
Data: Listopad 20 2006 20:46:35 | Temat: Re: awaria megane | Autor: Szaman | R2r napisał(a): W dniu 2006-11-20 07:35, szaman napisał(a):Masz rację, ryzyko uszkodzenia jest duże. Tyle tylko, że wtedy, gdy silnik zaczął chodzić jak traktor, to nikt nie wiedział co się stało. I kilkakrotnie był uruchamiany, za kazdym razem odpalał bezproblemowo. Ba, Kangur o własnych siłach dojechał do warsztatu (będzie z 10 km). Dopiero w warsztacie dowiedzieliśmy się, że przeskoczył pasek o 2 ząbki. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 19 |
Data: Listopad 20 2006 21:57:31 | Temat: Re: awaria megane | Autor: darnok | In *R2r* wrote: No to troszkę inny silnik. Nie wiem jak wygląda w nim kolizyjność Czytalem wypowiedz czlowieka ktoremu "fachowiec" wymienial rozrzad wlasnie w K4M czy K4J i nie zablokowal walkow. Po zlozeniu objawem wlasnie bylo zachowanie jak traktor. Rozrzad jest kolizyjny w tym silniku, ale jesli to jest delikatne przesuniecie faz to nic sie nie dzieje zlego. Samochod tylko mocno traci na mocy bo w zlych momentach sa poszczegolne fazy otwierania zamykania zaworow. Po poprawnym chyba recznym ustawieniu walkow rozrzadu w stosunku do walu silnik pracowal poprawnie. Ale ja nie chcialbym przezywac tego stresu - przesuniecie delikatne (kilka zebow) czy moze juz wieksze... -- darnok 20 |
Data: Listopad 20 2006 22:23:23 | Temat: Re: awaria megane | Autor: R2r | W dniu 2006-11-20 21:57, darnok napisał(a): [...] ale jesli to jest delikatne przesuniecie faz to nic sie nie dzieje zlego.Zgadza się - dwa ząbki to przesunięcie, które raczej w żadnym silniku nie spowoduje kolizji. Pisałem jednak o tym, że skoro pasek przeskoczył ot tak sobie o kilka ząbków, to prawdopodobnie nie ma specjalnego problemu aby przeskoczył sobie o kolejnych kilka, a to już może doprowadzić sam wiesz do czego. ;-) Ale ja nie chcialbym przezywac tego stresu - przesuniecie delikatne (kilka zebow) czy moze juz wieksze..."a pies na to: ja też!" ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ |