Falowa natura autostrad.
1 | Data: Lipiec 04 2016 01:23:33 |
Temat: Falowa natura autostrad. | |
Autor: | JakiĆ czas temu mnie zaczÄło zastanawiaÄ dlaczego polskie autostrady biegnÄ
przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakrÄt. 2 |
Data: Lipiec 04 2016 08:31:48 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: masti | wrote: JakiĆ czas temu mnie zaczÄło zastanawiaÄ dlaczego polskie autostrady biegnÄ przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakrÄt. żebyĆ nie zasnÄ ł. WymyĆlono to już dziesiÄ tki lat temu. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 3 |
Data: Lipiec 04 2016 10:38:16 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Robert WaĆkowski | W dniu 2016-07-04 o 10:31, masti pisze: wrote:Albo jakieĆ dziwne przedmioty-rzeŒby na poboczu. Robert 4 |
Data: Lipiec 04 2016 02:17:18 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:31:50 UTC+2 użytkownik masti napisał: wrote:Kiepski pomysł IMHO. Takie zakrÄty wg mnie wcale nie powodujÄ wiÄkszego zainteresowania drogÄ . No, może troche to pomaga w nocy aby ci z przeciwka nie oĆlepiali sie nawzajem. HamerykaĆce tego nie stosujÄ u siebie. Niemcy też jakoĆ tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego. No, ale jak nasi zrobili to jest... 5 |
Data: Lipiec 04 2016 14:56:41 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Shrek | On 04.07.2016 11:17, wrote: W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:31:50 UTC+2 użytkownik masti napisał: Bardzo dobry - i opisany w normach. Inaczej było by już tak nudno, że w ogóle przestałbyĆ siÄ skupiaÄ na obiektach na drodze. Natury nie oszukasz - jak ci siÄ coĆ pojawia w polu widzenia i potem przesuwa, to bardziej na to zwracasz uwagÄ niż na nieporuszajÄ cy siÄ przedmiot na który jedziesz. Nie mówiÄ c już o ocenie odległoĆci - jak jedziesz na coĆ na wprost, to on siÄ nie przesuwa, co najwyżej powiÄksza (ale raczej wolno) - naprawdÄ ciÄżko oceniÄ odległoæ. HamerykaĆce tego nie stosujÄ u siebie. Niemcy też jakoĆ tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego. Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze. Shrek 6 |
Data: Lipiec 04 2016 15:17:20 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĆci grup On 04.07.2016 11:17, wrote: HamerykaĆce tego nie stosujÄ u siebie. Niemcy też jakoĆ tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego. Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze. Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych terenow. Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ? J. 7 |
Data: Lipiec 04 2016 13:23:51 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: masti | J.F. wrote: Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĆci grupkiedyĆ drogi siÄ krzywiło ze wzglÄdu na obronÄ przeciwlotniczÄ :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 8 |
Data: Lipiec 04 2016 06:25:03 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomoĆci grupWystarczy zerknÄ Ä na A2. U nas fale u niemców nagle robiÄ sie proste. Co prawda budowane troche wczeĆniej ale cos mi sie wierzyÄ nie chce że te nasze fale to jakieĆ statystyczno-naukowe umocowanie majÄ . Za to na pewno wymagajÄ wiÄcej uwagi przy prowadzeniu. Bo jednak ciÄ gle trzeba skrÄcaÄ. A to może i zajmuje uwagÄ wiÄc ale i mÄczy. 9 |
Data: Lipiec 04 2016 15:52:19 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĆci grup Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak. A potem kreci jak u nas. Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ? Co prawda we Wroclawiu pare razy Odre przestawili :-) Co prawda budowane troche wczeĆniej ale cos mi sie wierzyÄ nie chce że te nasze fale to jakieĆ statystyczno-naukowe >>umocowanie majÄ . Za to na pewno wymagajÄ wiÄcej uwagi przy prowadzeniu. IMO - nie meczy. Wiecej pretensji mam na zwyklych drogach - moglbym miec np 5 km widoku do wyprzedzania, ale nie - jest 1km. Wystarczy jeden samochod z przeciwka i okazja do wyprzedzenia znika. J. 10 |
Data: Lipiec 04 2016 06:59:28 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:52:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĆci grup Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak majÄ odcinek prosty to jest prosty a jak coĆ omija to coĆ tam jest. Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ? Ale u nas zazwyczaj nie ma co omijaÄ. A fale sÄ ... >>Co prawda budowane troche wczeĆniej ale cos mi sie wierzyÄ nie chce A i to racja. Ale wtedy jak jest zbyt prosto to zrobiÄ wysepki i liniÄ ciÄ głÄ przez 3 km :) 11 |
Data: Lipiec 04 2016 16:11:11 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w wiadomoĆci grup W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:52:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: >Wystarczy zerknÄ Ä na A2. U nas fale u niemców nagle robiÄ sie >proste. Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak majÄ odcinek prosty to jest prosty a jak coĆ omija to coĆ tam jest. Wiekszej roznicy nie widze. Czyzby jakas jedna, unijna norma ? :-) J. 12 |
Data: Lipiec 04 2016 07:37:48 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:11:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik napisał w wiadomoĆci grup A ja widze :) Przy czym nie czepiam sie jak zakrÄt jest i coĆ tam omija. Do tego łÄ dnie widaÄ że te niemieckie autostrady sa prowadzone na styk z obszarami zabudowanymi. A u nas jednak jak jakiĆ lasek/pole jest to siÄ wioski omija. A i tak fale sie robiÄ ... 13 |
Data: Lipiec 04 2016 18:52:06 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĆci >> >Wystarczy zerknÄ Ä na A2. U nas fale u niemców nagle robiÄ sie> Nie wyciagaj wnioskow z jednego odcinka :-) A te juz wcale takie proste nie sa ... Do tego łÄ dnie widaÄ że te niemieckie autostrady sa prowadzone na styk z obszarami zabudowanymi. Wiesz ile problemow z wywlaszczeniami i protestami mieszkancow ? A i tak fale sie robiÄ ... Jak pisalem - fale obowiazkowe sa :-) J. 14 |
Data: Lipiec 04 2016 16:47:21 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: ddddddddd | W dniu 04.07.2016 o 15:25, pisze: W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: ostatnio znowu jechałem przez Niemcy i znowu stwierdziłem że mamy lepsze autostrady. Tam to tak krÄte, że mimo że ograniczenia nie ma, to trzeba zwalniaÄ do 160km/h, a u nas na odcinku 200km to może trzy takie zakrÄty znajdziesz, a na pozostałych spokojnie 200km/h polecisz :) -- Pozdrawiam Ćukasz 15 |
Data: Lipiec 04 2016 15:34:02 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Shrek | On 04.07.2016 15:17, J.F. wrote: Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze. Nie wiem, bo nie jestem taki stary, ale raczej nawet jak nowa, to autostrady nasze nowsze;) Shrek 16 |
Data: Lipiec 04 2016 07:28:37 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Bolko | Wierz mi że te zakrÄty majÄ
sens 17 |
Data: Lipiec 04 2016 07:41:32 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:28:39 UTC+2 użytkownik Bolko napisał: Wierz mi że te zakrÄty majÄ sens A mi akurat by tak pasowało :) Ciekawe co by powiedzieli na takie fale jak u nas. Może inaczej: Ja bym nie miał nic przeciwko gdyby te zakrÄty były poprzetykane odcinkami prostymi. Ale ostatnio siÄ zorientowałem że prawie ciÄ gle muszÄ tÄ kierownicÄ lekko szarpaÄ w bok. Nie wiem czy to zdrowe dla ukÄ du jezdnego/opon czy nie ale już samo to mnie denerwuje. Odcinek gierkówki cz-wa - piotrków mimo że podobnie krÄty to jakoĆ mniej denerwujÄ cy pod tym wzglÄdem... 18 |
Data: Lipiec 04 2016 07:44:32 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:41:34 UTC+2 użytkownik napisał: W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:28:39 UTC+2 użytkownik Bolko napisał: o. np tu: odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinaÄ kierownicÄ. 19 |
Data: Lipiec 07 2016 00:03:27 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu Ćroda, 6 lipca 2016 19:54:58 UTC+2 użytkownik napisał: On Mon, 4 Jul 2016 07:44:32 -0700 (PDT), wrote:Z czym? Z tym że ciÄ gle na odcinku 10 km trzeba kierownicÄ popychaÄ/ciÄ gnÄ Ä zamiast jechac prosto? 20 |
Data: Lipiec 07 2016 09:24:15 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Sczygiel, >o. np tu:Z czym? Czym Ty jeŒdzisz, że musisz kierownicÄ popychaÄ i ciÄ gnÄ Ä? Jak sobie radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciÄ gniÄcia i popychania kierownicy? A na normalnych zakrÄtach zatrzymujesz ruch i montujesz obrotnicÄ? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 21 |
Data: Lipiec 07 2016 01:10:01 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Hello Sczygiel,Majster, co innego trzymaÄ jÄ w miejscu i jechac prosto a co innego musieÄ ciÄ gle napinaÄ jÄ to w jednÄ to w drugÄ stronÄ. Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakrÄt, pokonuje siÄ go chwilÄ i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódŒ-toruĆ prostych odcinkó jest jak na lekarstwo. Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymaÄ siÄ na jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicÄ. Podczas jazdy na tych łukach trzeba ciÄ gle kierownicÄ lekko skrÄcaÄ. Ale wiesz co? PogrzebiÄ sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby. Może w tym co mam ustawiony jest tak że nawet przy małym skrÄcie układ silniej próbuje wróciÄ do pozycji neutralnej. 22 |
Data: Lipiec 07 2016 10:42:53 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: masti | wrote: W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: moze jeŒdzij taksówkÄ jak ciÄ prowadzenie mÄczy? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 23 |
Data: Lipiec 07 2016 05:05:30 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu czwartek, 7 lipca 2016 12:42:54 UTC+2 użytkownik masti napisał: wrote:CoĆ ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. GdzieĆ pisałem o mÄczeniu? ZresztÄ nie widzÄ nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieÄ jak najmniej. Ty lubisz robiÄ rzeczy niepotrzebne? 24 |
Data: Lipiec 07 2016 12:08:56 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: masti | wrote: W dniu czwartek, 7 lipca 2016 12:42:54 UTC+2 użytkownik masti napisał: skoro marudzisz, żÄ Ci to przeszkadza. ZresztÄ nie widzÄ nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieÄ jak najmniej. pokaż mi choÄ jednÄ drogÄ gdzie jadÄ c prosto nie musisz ruszaÄ kierownicy. Słabo trollujesz -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 25 |
Data: Lipiec 09 2016 07:47:36 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu czwartek, 7 lipca 2016 14:08:57 UTC+2 użytkownik masti napisał: wrote: Nadinterpretujesz. > ZresztÄ nie widzÄ nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieÄ jak najmniej. Na tych prostych odcinkach miÄdzy tymi zawijasami jakos nie muszÄ.. Słabo trollujesz Postaram sie poprawiÄ :) 26 |
Data: Lipiec 10 2016 16:45:50 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: masti | wrote: Na tych prostych odcinkach miÄdzy tymi zawijasami jakos nie muszÄ. tylko tak ci siÄ wydaje. Puæ kierownicÄ. zobaczymy gdzie wylÄ dujesz :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 27 |
Data: Lipiec 08 2016 16:13:24 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĆci grup Hello Sczygiel, Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymaÄ siÄ na jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicÄ. Skrecic, a potem skrecona trzymac, na jedno wychodzi :-) No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien ciagle sie zmienia, wtedy trzeba stale pracowac ... jednym palcem :-) Choc bezpieczniej dwoma :-) Ale wiesz co? PogrzebiÄ sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby. No coz, w mniej skomplikowanych autach roznie bywa - ale czesto pokonanie lagodnego zakretu niemal nie wymaga uzycia sily. A jak juz i tak musisz kierownice trzymac (wole nie ufac autu, ze prosto pojedzie, mimo dziur, kamieni, podmuchow wiatru), to praktycznie zadnej roznicy nie ma czy skret czy prosto. J. 28 |
Data: Lipiec 09 2016 08:00:39 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu piÄ
tek, 8 lipca 2016 16:13:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĆci grupGdyby było tak bezboleĆnie to bym sie nawet nie odzywał :) No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien Feler taki ze w tej mojej foce jednak trzeba nieco ciÄ gnÄ c tÄ kierownicÄ i jednak z siłÄ która po podróży w ciagu tych 1,5-2h jednak daje siÄ odczuÄ. Nie jest to kłopot na miare kontuzji. To raczej upierdliwoæ.. >Ale wiesz co? PogrzebiÄ sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby. Niestety, miałem ustawienie sport. Po przestawieniu na komfort albo standard niewiele sie zmienia albo wrÄcz nic w tym zakresie. 29 |
Data: Lipiec 04 2016 17:58:57 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Bolko, Wierz mi że te zakrÄty majÄ sens http://tiny.pl/g9gqt i tak przez 2 czy 3 godziny TrochÄ kłamiesz z tymi 2-3 godzinami. Chyba, że rowerem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 30 |
Data: Lipiec 04 2016 18:21:05 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .07.2016 o 16:28 Bolko pisze: Wierz mi że te zakrÄty majÄ sens Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej... TG 31 |
Data: Lipiec 04 2016 18:30:04 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomoĆci grup W dniu .07.2016 o 16:28 Bolko pisze: Wierz mi że te zakrÄty majÄ sens Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej... Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z autostrada, to czasem "zwykla krajowka". Po drugie - ale czego od tej chcesz ? Autostrada jak sie patrzy, tyle, ze "pas zieleni" ma ze 100m. J. 32 |
Data: Lipiec 04 2016 18:39:44 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .07.2016 o 18:30 J.F. pisze: Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej... A jednak : https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_mi%C4%99dzystanowa_nr_80 Po drugie - ale czego od tej chcesz ? Powiedz to tym co narzekajÄ na naszÄ A4. Ja od zawsze tu piszÄ, że autostrady mamy jedne z lepszych w EU (szerokie, z pasem awaryjnym, długimi rozbiegówkami, przyzwoitÄ nawierzchniÄ ) . Teraz to wychodzi na to, że i przy USA nie mamy siÄ czego wstydziÄ :-) TG 33 |
Data: Lipiec 04 2016 18:48:24 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomoĆci grup W dniu .07.2016 o 18:30 J.F. pisze: Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej...Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z autostrada, to czasem "zwykla krajowka". A jednak : https://en.wikipedia.org/wiki/Highway Po drugie - ale czego od tej chcesz ? Powiedz to tym co narzekajÄ na naszÄ A4. Ja od zawsze tu piszÄ, że autostrady mamy jedne z lepszych w EU (szerokie, z pasem awaryjnym, długimi rozbiegówkami, przyzwoitÄ nawierzchniÄ ) . Nowe, to i przyzwoite. Tylko wiesz - Niemcy co roku buduja wiecej autostrad niz my. A przeciez oni te autostrady juz maja, a my ... no, juz nie jest tak zle, tez troche mamy, cos ze 6 razy mniej :-( Ale tu nie bardzo rozumiem zarzutow - przeciez ta I80 jest szeroka, z pasami awaryjnymi, dlugimi rozbiegowkami i przyzwoita nawierzchnia. J. 34 |
Data: Lipiec 04 2016 19:15:05 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .07.2016 o 18:48 J.F. pisze: Nowe, to i przyzwoite. Tylko wiesz: PKB Niemiec - 3,73 tryliarda USD (2013) PKB Polski - 525,9 miliarda USD (2013) Na głowÄ: Niemcy - 45 620 USD â(2013) Polska - 13 647,96 USD â(2013) A przeciez oni te autostrady juz maja, a my ... no, juz nie jest tak zle, tez troche mamy, cos ze 6 razy mniej :-( Nie mamy co narzekaÄ. TG 35 |
Data: Lipiec 04 2016 18:42:14 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .07.2016 o 18:30 J.F. pisze: Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z autostrada, to czasem "zwykla krajowka". Masz racjÄ, doczytałem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_System TG 36 |
Data: Lipiec 04 2016 18:41:07 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Shrek | On 04.07.2016 16:28, Bolko wrote: http://tiny.pl/g9gqt Co to? 37 |
Data: Lipiec 04 2016 18:45:55 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .07.2016 o 18:41 Shrek pisze: Co to? Na jak to co: "L'Arbre de l'Utah du sculpteur Karl Momen " sztuka Panie... TG 38 |
Data: Lipiec 04 2016 19:49:55 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Shrek | On 04.07.2016 18:45, Tomasz Gorbaczuk wrote: Co to? TrochÄ mnie zmyliło, że zasiekami ogrodzone;) RzeczywiĆcie sztuki nie rozumiem - palma czy tÄcza na rondzie - no dobra - nie wiadomo po co, ale ile ludzi to "podziwia", ale takie w Ćrodku niczego... Shrek. 39 |
Data: Lipiec 04 2016 18:49:19 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: tck |
On 04.07.2016 16:28, Bolko wrote: https://en.wikipedia.org/wiki/Metaphor:_The_Tree_of_Utah -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl 40 |
Data: Lipiec 05 2016 19:33:23 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: re |
41 |
Data: Lipiec 08 2016 16:19:28 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomo¶ci Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?Nie wiem od kiedy, ale czytałem o tym jakie¶ 15 lat temu w jakim¶ Nasze rozporzadzenie jest z 1999. Ale niemieckie autostrady to nierzadko Hitlera pamietaja - wtedy chyba jeszcze takiej normy nie bylo ? J. 42 |
Data: Lipiec 05 2016 19:28:39 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: re |
Kiepski pomysł IMHO. Takie zakrÄty wg mnie wcale nie powodujÄ wiÄkszego zainteresowania drogÄ . No, może troche to pomaga w nocy aby ci z przeciwka nie oĆlepiali sie nawzajem. -- - Obwodnica jest owalna. Drgania nie sÄ z tego. 43 |
Data: Lipiec 05 2016 19:27:35 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: re |
JakiĆ czas temu mnie zaczÄło zastanawiaÄ dlaczego polskie autostrady biegnÄ przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakrÄt. żebyĆ nie zasnÄ ł. WymyĆlono to już dziesiÄ tki lat temu. -- - W PRLu 44 |
Data: Lipiec 04 2016 10:51:37 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĆci grup JakiĆ czas temu mnie zaczÄło zastanawiaÄ dlaczego polskie autostrady biegnÄ przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakrÄt. Jest takie rozporzadzenie, i tam mozesz znalezc rozne zasadady www.droga.zut.edu.pl/drogi/zasady_projektowania_niwelety.pdf http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19990430430 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000124 M.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na autostradach. Czemu tak ? Nie wiadomo, moze by tak poprosic ministra o odpowiedz. Z kontekstu by wynikalo, ze chodzi o ograniczenie widocznosci. Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem. Bylo, bardzo prosta to ona nie byla. Takich naprawde prostych drog to u nas jest raptem kilka, np 92 Kolo-Kłodawa. Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka prostej drogi nie umieli zrobic :-) Postanowiłem dziĆ o tym napisaÄ bo jechalem obwodnica łodzi, tÄ nowÄ i prawie cała jest strasznie nierówna. A to calkiem inna kwestia. Jakis blad wykonawcow ? Moze tiry dadza rade to wyrownac :-) Nie pamiÄtam aby na gierkówce na odcinku piotrków- wawa, gdzie też jest beton było to tak odczuwlane. O ile pamietam, to na starym betonie gdzies bylo. Ale moze to bylo na odcinku A1 kolo Piotrkowa (w ciagu Belchatow-Warszawa). Jeszcze jedno - jestes pewny, ze droga, a nie opony ? Opony potrafia wibrowac przy wyzszych predkosciach. J. 45 |
Data: Lipiec 04 2016 02:21:00 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:51:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĆci grup No ale nie byla fo "fala dunaju" tylko zakrÄty były uzasadnione np. tym ze sie do Emilianowa wjeżdzało czy wyjeżdzało. A poza tym to droga była prosta tam gdzie niczego omijaÄ nie trzeba było. Mi nie przeszkadzajÄ zakrÄty per se. Mnie denerwuje ze zakrÄty w sumie sÄ ciÄ gle. Bo na tym 140km odcinku stryków-toruĆ to prostej drogi jest dosyÄ niewiele. To nie opony. Ani nie felgi :) Pewnie ktoĆ kto tamtedy pojedzie potwierdzi/zaprzeczy. 46 |
Data: Lipiec 04 2016 11:29:08 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik sczygiel >JakiĆ czas temu mnie zaczÄło zastanawiaÄ dlaczego polskie >autostradyM.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na Jak pamietam, to wcale taka prosta nie byla. No i pagorkow bylo troche, to moze ministra satysfakcjonowala. Mi nie przeszkadzajÄ zakrÄty per se. Mnie denerwuje ze zakrÄty w sumie sÄ ciÄ gle. Bo na tym 140km odcinku stryków-toruĆ to prostej drogi jest dosyÄ niewiele. Jak masz predkosc projektowa 120 czy 140, promien zakretu duzy, rozporzadzenie wymaga plynnych przejsc, to sie wcale nie zdziwie, ze naprawde prosty odcinek moze miec gora 1400 m :-) J. 47 |
Data: Lipiec 05 2016 19:42:35 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: re |
...To nie opony. Ani nie felgi :) Pewnie ktoĆ kto tamtedy pojedzie potwierdzi/zaprzeczy. -- - Taaaak, wjeżdża siÄ na tÄ betonówkÄ i samochód zaczyna bardziej drgaÄ. Nie sÄ dzÄ by to siÄ wyprostowało JF :-) 48 |
Data: Lipiec 04 2016 15:40:12 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Adam | W dniu 2016-07-04 o 10:51, J.F. pisze: (...) Swego czasu budowano drogi z my¶l± o transporcie wojska. Zakrêty musiały byæ co kawałek, aby nie móc ostrzelaæ drogi z powietrza. Widaæ to choæby gdzieniegdzie na Pomorzu - id± drogi przez las i praktycznie jeden zakrêt przechodzi w kolejny. Brak miejscowo¶ci, rzek, gór. -- Pozdrawiam. Adam 49 |
Data: Lipiec 04 2016 15:46:51 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik "Adam" napisał w wiadomo¶ci grup W dniu 2016-07-04 o 10:51, J.F. pisze: Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka Swego czasu budowano drogi z my¶l± o transporcie wojska. Zakrêty musiały byæ co kawałek, aby nie móc ostrzelaæ drogi z powietrza. To chyba nie to - podejrzewam, ze wiele tamtych drog to starsze niz samoloty. J. 50 |
Data: Lipiec 04 2016 16:43:35 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: ddddddddd | W dniu 04.07.2016 o 10:23, pisze: Postanowiłem dziĆ o tym napisaÄ bo jechalem obwodnica łodzi, tÄ nowÄ i prawie cała jest strasznie nierówna. to co tam ostatnio otworzyli? jakiĆ link? bo to nie moje rejony, ale może siÄ przydaÄ... -- Pozdrawiam Ćukasz 51 |
Data: Lipiec 04 2016 15:18:39 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: masti | ddddddddd wrote: W dniu 04.07.2016 o 10:23, pisze: Stryków-Tuszyn <http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/autostrada-a1-strykow-tuszyn-otwarta-mapy-zdjecia-film,3787489,artgal,t,id,tm.html> -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĆci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 52 |
Data: Lipiec 04 2016 17:38:46 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: ddddddddd | W dniu 04.07.2016 o 17:18, masti pisze: ddddddddd wrote: no to super :) tego mi właĆnie tam brakowało -- Pozdrawiam Ćukasz 53 |
Data: Lipiec 05 2016 10:55:36 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: elmer radi radisson | On 2016-07-04 10:23, wrote: JakiĆ czas temu mnie zaczÄło zastanawiaÄ dlaczego polskie autostrady biegnÄ przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakrÄt. Oczywiscie ze bylo miedzy Piotrkowem a Wawa. I na S8 czyli po remoncie jest rowniez - co wiecej, stad sie wziely ograniczenia predkosci w niektorych miejscach, jako ze ekspresowka leci torem starej drogi i profile niektorych lukow nie odpowiadaja za bardzo standardom 100% S-ki. I bardzo dobrze ze sa zakrety - serio chcialbys jechac tak ze cegla na gaz, blokada na kierownice i idziesz spac? ;) -- memento lorem ipsum 54 |
Data: Lipiec 05 2016 10:58:30 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: J.F. | Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomoĆci grup On 2016-07-04 10:23, wrote: Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków- wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem. Oczywiscie ze bylo miedzy Piotrkowem a Wawa. I na S8 czyli po remoncie jest rowniez - co wiecej, stad sie wziely ograniczenia predkosci w niektorych miejscach, jako ze ekspresowka leci torem starej drogi i Przed remontem sie dalo 150 zap*, a po remoncie nie ? :-) I bardzo dobrze ze sa zakrety - serio chcialbys jechac tak ze cegla W sumie - czemu nie. Jesli zlikwidowali lewoskrety, to moze i Tesla da rade :-) J. 55 |
Data: Lipiec 05 2016 12:23:40 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: elmer radi radisson | On 2016-07-05 10:58, J.F. wrote: Przed remontem sie dalo 150 zap*, a po remoncie nie ? :-) To sa troche rozne sprawy. -- memento lorem ipsum 56 |
Data: Lipiec 05 2016 15:03:46 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: Shrek | On 05.07.2016 12:23, elmer radi radisson wrote: Przed remontem sie dalo 150 zap*, a po remoncie nie ? :-) Ile tam wolno było wczeĆniej jechaÄ? Shrek 57 |
Data: Lipiec 05 2016 16:24:50 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: elmer radi radisson | On 2016-07-05 15:03, Shrek wrote: Ile tam wolno było wczeĆniej jechaÄ? 100, z czestymi skrzyzowaniami i redukcja do 70. Teraz jest 120, gdzieniegdzie z ograniczeniami do 100 bo tak wyniklo z normatyw bioracych pod uwage m.in. promienie lukow. Natomiast chodzi o to ze co innego predkosc projektowa, a to ile ktos realnie pocisnie swoja maszyna to inna para kaloszy. A jak praktyka pokazuje mistrzowie pojada i dwiescie droga przewidziana dla 50km/h. -- memento lorem ipsum 58 |
Data: Lipiec 05 2016 19:27:08 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: re |
59 |
Data: Lipiec 05 2016 23:15:54 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu wtorek, 5 lipca 2016 19:27:20 UTC+2 użytkownik re napisał: Użytkownik Na targeo jest :) Na mapach osm-owych też pewnie. Bede sciagal uaktualnienie mapnavigatora w weekend to se obejrze. 60 |
Data: Lipiec 06 2016 02:28:58 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu wtorek, 5 lipca 2016 19:27:20 UTC+2 użytkownik re napisał: Użytkownik Ale nie ma jej na mapach :-)U mnie w guglu już jest. 61 |
Data: Lipiec 06 2016 12:02:14 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Sczygiel, Ale nie ma jej na mapach :-)U mnie w guglu już jest. Dla Ciebie już, dla mnie dopiero... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 62 |
Data: Lipiec 07 2016 00:04:58 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: | W dniu Ćroda, 6 lipca 2016 12:02:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Hello Sczygiel,Za to w google już widaÄ wyciÄte drzewa dookoła czÄstochowy. :) 63 |
Data: Lipiec 06 2016 14:36:43 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: re |
Ale nie ma jej na mapach :-)U mnie w guglu już jest. -- - To super, ale ja potrzebowałem tej informacji 1-go dnia, kiedy nie wiedziałem czy droga otwarta a teraz już wiem i mogÄ jeŒdziÄ tamtÄdy bez nawigacji. Jest kwestiÄ podstawowÄ , że tej informacji chyba w ogóle nie udzielono a nie że nie było tylko na potrzeby producentów nawigacji. Medialnie "minister wie kiedy bÄdzie otwarta ale nie powie". To k... niech sp...a od koryta. 64 |
Data: Lipiec 08 2016 10:31:40 | Temat: Re: Falowa natura autostrad. | Autor: huri_khan | Poszukaj w przepisach informacji, że odcinek prosty nie może byæ dłuższy |