Witam wszystkich,
Znajomy ma Fiata Brava 1.6 16V z roku 1996.
Czy ktoś może orientuje się, czy w tym roczniku
jest kolektor metalowy, czy już ten wynalazek
metalowo-plastikowy jak w nowszych?
Przejrzałem grupę w tym temacie, ale za wiele
nie znalazłem, poza tekstami, że nawet do metalowego
kolektora tylko III lub IV generację, bo "wtryskiwacze
się zapiekają" i ogólne nieszczęście. Prawda li to,
czy tylko urban legend?
Może ktoś ma jakieś osobiste doświadczenia gazowania
tego silnika? (np. "miałem II gen i było tragicznie,
zmieniłem na IV i jest OK")
A jeśli polecalibyście konkretny typ instalacji,
to jaki?
Dzięki wielkie.
(PS. Sam mam Felicję 1.3MPI z gazem II gen. i jest
OK od 2 lat i 35 Mm- ale może to nic nie znaczy :-)
--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
2 |
Data: Luty 27 2007 07:52:17 |
Temat: Re: Fiat Brava- gaz |
Autor: Tomek |
Znajomy ma Fiata Brava 1.6 16V z roku 1996.
ja mam Siene z 98r z tym samym silnikiem - kolektor metalowy. Z reszta,
podnies maske i od razu zobaczysz :)
Przejrzałem grupę w tym temacie, ale za wiele
nie znalazłem, poza tekstami, że nawet do metalowego
kolektora tylko III lub IV generację, bo "wtryskiwacze
się zapiekają" i ogólne nieszczęście. Prawda li to,
czy tylko urban legend?
smigam na 2gen BRC+BingoS, 40tys km bez najmniejszych problemow. Oczywiscie
4gen lepsza, ale czy do takiego auta warto?
--
Tomek
3 |
Data: Luty 27 2007 11:22:52 | Temat: Re: Fiat Brava- gaz | Autor: Dominik & Co |
Tomek napisał(a):
ja mam Siene z 98r z tym samym silnikiem - kolektor metalowy. Z reszta, podnies maske i od razu zobaczysz :)
No właśnie nie mam auta pod ręką, znajomy dzwonił do mnie tylko.
Ale jak go odwiedzę, nie omieszkam rzucić wzrokiem :-)
smigam na 2gen BRC+BingoS, 40tys km bez najmniejszych problemow. Oczywiscie 4gen lepsza, ale czy do takiego auta warto?
IMO nie, ale auto nie moje :-)
Dzięki wszystkim za opinie, przekażę.
--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
4 |
Data: Luty 27 2007 09:42:34 | Temat: Re: Fiat Brava- gaz | Autor: Scyzoryk |
Może ktoś ma jakieś osobiste doświadczenia gazowania
tego silnika? (np. "miałem II gen i było tragicznie,
zmieniłem na IV i jest OK")
u mnie II gen i jest ok. Raz strzelil i rozwalilo filtr powietrza. Poza tym
smiga bez problemow. Na gazie od jakis 70tys
u barata w Marea IV gen. Smiga tez ok, spalanie ttakie samo jak u mnie.
Instalka napewno lepsza ale IMO nie warto. Tzn jesli 1,5kzł w cenie
instalacji nie robi Ci roznicy to zakladaj sekwencje, ale nawet na dobrej
instalacji IIgen bedzie ok.
--
Pozdr Scyzoryk
Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550
5 |
Data: Luty 27 2007 10:27:31 | Temat: Re: Fiat Brava- gaz | Autor: Cyprian Prochot |
Użytkownik "Dominik & Co" napisał w
wiadomości
Znajomy ma Fiata Brava 1.6 16V z roku 1996.
Czy ktoś może orientuje się, czy w tym roczniku
jest kolektor metalowy, czy już ten wynalazek
metalowo-plastikowy jak w nowszych?
metalowty
się zapiekają" i ogólne nieszczęście. Prawda li to,
czy tylko urban legend?
urban legend
Może ktoś ma jakieś osobiste doświadczenia gazowania
tego silnika? (np. "miałem II gen i było tragicznie,
zmieniłem na IV i jest OK")
u mnie na gazie II gen chodzi lepiej niz na Pb. instalacja Elpigaz.
nalezy pamietac zeby instalka wprowadzala komp w stan awaryjny przez
emulacje lambdy prostokatem a nie stalym napieciem, w przeciwnym wypadku w
miare uplywu czasu komp benzynowy (ten specyficzny fiatowski) trwale sie
rozregulowuje.
--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700
6 |
Data: Luty 27 2007 10:58:43 | Temat: Re: Fiat Brava- gaz | Autor: Tomek |
nalezy pamietac zeby instalka wprowadzala komp w stan awaryjny przez
emulacje lambdy prostokatem a nie stalym napieciem, w przeciwnym wypadku w
miare uplywu czasu komp benzynowy (ten specyficzny fiatowski) trwale sie
rozregulowuje.
ten specyficzny fiatowski, jedyna emulacje jaka akceptuje, to "masa"
--
Tomek
7 |
Data: Marzec 01 2007 14:04:03 | Temat: Re: Fiat Brava- gaz | Autor: Cyprian Prochot |
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
> nalezy pamietac zeby instalka wprowadzala komp w stan awaryjny przez
> emulacje lambdy prostokatem a nie stalym napieciem, w przeciwnym wypadku
w
> miare uplywu czasu komp benzynowy (ten specyficzny fiatowski) trwale sie
> rozregulowuje.
ten specyficzny fiatowski, jedyna emulacje jaka akceptuje, to "masa"
jestes pewien ?
--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700
8 |
Data: Marzec 01 2007 14:24:50 | Temat: Re: Fiat Brava- gaz | Autor: Tomek |
ten specyficzny fiatowski, jedyna emulacje jaka akceptuje, to "masa"
jestes pewien ?
tak, sam jezdze na tym silniku prawie 2 lata z emulacja "masa" i jest OK, a
na fiatowskim forum WSZYSCY tak samo i tez zero problemow. Za to wlasnie
przy emulacji przebiegiem robia sie numery z adaptacja i trzeba co jakis
czas resetowac kompa.
--
Tomek
9 |
Data: Marzec 01 2007 17:17:49 | Temat: Re: Fiat Brava- gaz | Autor: Cyprian Prochot |
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
>> ten specyficzny fiatowski, jedyna emulacje jaka akceptuje, to "masa"
>
> jestes pewien ?
tak, sam jezdze na tym silniku prawie 2 lata z emulacja "masa" i jest OK,
a
na fiatowskim forum WSZYSCY tak samo i tez zero problemow. Za to wlasnie
przy emulacji przebiegiem robia sie numery z adaptacja i trzeba co jakis
czas resetowac kompa.
no to musze sprawdzic jak jest u mnie.
wlasnie z forum fiata wydawalo mi sie ze ktos mowil o emulacji prostokatem.
sprawdze raz jeszcze. dzizeki za naprowadzenie na "wlasciwa" droge:)
--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700
10 |
Data: Marzec 02 2007 08:20:51 | Temat: Re: Fiat Brava- gaz | Autor: kan |
Cyprian Prochot wrote:
no to musze sprawdzic jak jest u mnie.
wlasnie z forum fiata wydawalo mi sie ze ktos mowil o emulacji prostokatem.
sprawdze raz jeszcze. dzizeki za naprowadzenie na "wlasciwa" droge:)
Emulacja ma głównie związek z rodzajem układu wtryskowego. Dana marka może stosować całkiem różne typy wtrysku. Emulacja typu masa jest stosowana np. układach Mono - Boscha.
--
Pozdrawiam,
kan
| | | | | | | | |