Użytkownik "badzio" napisał w wiadomości On 15 Mar, 09:37, "Agent" wrote:
Czytam se instrukcję od Toyoty i jest napisane że silniki DCAT powinny
pracować na paliwie bezsiarkowym, jednocześnie jest zamieszczona mapa Europy
z krajami gdzie jest ON bezsiarkowy i nie ma tam Polski (dana na 2003 rok).
Jak to jest teraz? Czy wszystkie stacje mają bezsiarkowe?
Nie wiem czy wszystkie, na statoilu widze ze maja paliwo 'zwykle' i
bezsiarkowe.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
To też widziałem znaczy się że jest bezsiarkowe ale zwykłego nie. Wyczytałem tez że np Lotos ON zwykły ma 10 mg/1 kg siarki co będzie stanowiło 0.001 %. Toyota dopuszcza max.50 ppm co równa się 0.005% czyli niby wszystko OK ale kto tam wie.
4 |
Data: Marzec 15 2010 14:15:20 |
Temat: Re: Filtr DPNR (DPF) Toyoty i paliwo bezsiarkowe |
Autor: J.F. |
Użytkownik "badzio" napisał w
On 15 Mar, 09:37, "Agent" wrote:
Czytam se instrukcję od Toyoty i jest napisane że silniki DCAT powinny
pracować na paliwie bezsiarkowym, jednocześnie jest zamieszczona mapa Europy
z krajami gdzie jest ON bezsiarkowy i nie ma tam Polski (dana na 2003 rok).
Jak to jest teraz? Czy wszystkie stacje mają bezsiarkowe?
Nie wiem czy wszystkie, na statoilu widze ze maja paliwo 'zwykle' i
bezsiarkowe.
Orlen i Lotos nie robia juz chyba paliwa o duzej zawartosci siarki.
Kiedys to bylo nawet 0.2% = 2000 ppm, dzis chyba 50 ppm i mniej, wiec mysle ze obecne jest "bezsiarkowe".
Ale paliwo moze pochodzic z jakis innych rafinerii, zza Buga, z rezerw strategicznych - wiec ryzyko jest.
Takie stare rezerwy chyba do markowych sieci nie trafiaja.
J.
|