Dnia Mon, 28 Jan 2013 22:04:19 +0100, z napisał(a):
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Francuzi-obiecuja-hybryde-na-powietrze,wid,15288598,wiadomosc.html
Samochody na sprężone powietrze zawsze będą miały doskonały PR.
Większość ludzi nie rozumie praw fizyki i już oczami wyobraźni widzą siebie
jak za darmo "tankują" przy kompresorze do kół na stacji ;)
Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.
Może do niewielkiego odzysku i tak traconej energii przy hamowaniu by się
to nadało, ale to byłby taki KERS na kilka sekund, a nie jako realny napęd
tak jak to piszą w artykule.
Gdyby hamując przed światłami zmagazynować energię która po zmianie na
zielone byłaby w stanie rozpędzić samochód do połowy prędkości przed
hamowaniem, to pewnie byłoby coś.
Ale nigdzie więcej takiego systemu nie widzę.
3 |
Data: Styczen 29 2013 09:24:49 |
Temat: Re: Francuzi obiecują hybrydę na powietrze |
Autor: Andrzej Lawa |
W dniu 28.01.2013 22:17, Tomasz Pyra pisze:
Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.
Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez?
4 |
Data: Styczen 29 2013 10:00:30 | Temat: Re: Francuzi obiecują hybrydę na powietrze | Autor: J.F |
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
W dniu 28.01.2013 22:17, Tomasz Pyra pisze:
Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.
Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez?
A jak chcesz magazynowac, skoro wystarczy zmniejszych objetosc ok 20 razy aby powstala temperatura kilkaset stopni ?
Co najwyzej z odzyskiem ciepla i przekazaniem go do ... miejskiej elektrocieplowni ? Ale oni sami cieplo produkuja w nadmiarze ...
P.S. hm, liczyc mi sie nie chce - a jakby tak postawic sobie w garazu chlodziareczke, skroplic troche powietrza, ciepelkiem odzyskanym podgrzac wode do kapieli, skroplonego powietrza nalac do slabo izolowanego zbiornika na zewnatrz i poczekac az nabierze tych 200 atm ...
J.
5 |
Data: Styczen 29 2013 13:12:08 | Temat: Re: Francuzi obiecują hybrydę na powietrze | Autor: Andrzej Lawa |
W dniu 29.01.2013 10:00, J.F pisze:
Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.
Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez?
A jak chcesz magazynowac, skoro wystarczy zmniejszych objetosc ok 20
razy aby powstala temperatura kilkaset stopni ?
Nie wiem, w roztopionej parafinie czy ołowiu ;)
Bo w sumie większość strat w silniku na powietrze to zbyt niska
temperatura powietrza.
[ciach]
P.S. hm, liczyc mi sie nie chce - a jakby tak postawic sobie w garazu
chlodziareczke, skroplic troche powietrza, ciepelkiem odzyskanym
podgrzac wode do kapieli, skroplonego powietrza nalac do slabo
izolowanego zbiornika na zewnatrz i poczekac az nabierze tych 200 atm ..
Obawiam się, że przy takim gradiencie wydajność chłodziarki będzie żałosna.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
6 |
Data: Styczen 29 2013 10:07:07 | Temat: Re: Francuzi obiecują hybrydę na powietrze | Autor: z |
W dniu 2013-01-28 22:17, Tomasz Pyra pisze:
Samochody na sprężone powietrze zawsze będą miały doskonały PR.
Większość ludzi nie rozumie praw fizyki i już oczami wyobraźni widzą siebie
jak za darmo "tankują" przy kompresorze do kół na stacji ;)
Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.
Ale tu nie chodzi o sprawność pnenumatyki tylko sumaryczny koszt całego pojazdu i kosztów jego utrzymania na w jakimś logicznym okresie, powiedzmy 10 lat.
O bzdetach natury ekologicznej nie wspominając.
z
| | | |