Grupy dyskusyjne   »   Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???

Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???



1 Data: Lipiec 05 2009 09:48:59
Temat: Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Autor: Magi 

Witam i pytam.

Mam Golfa III kombi 2.0 benzyna bez gazu, automat, 1995. Kupiłem go w
marcu 2007 z przebiegiem (zapewne podkręconym) 112 800. Przy 113 300
wymieniłem olej, rozrz±d, filtry powietrza i paliwa.
Przez jakie¶ 2 lata nie miałem z nim problemów, ale w marcu br. posypała
się w nim skrzynia. PojeĽdziłem jeszcze trochę, bo musiałem, ale na 6.05
umówiłem się na oddanie do mechanika od automatów.

Wstęp.
Tuż przed oddaniem, 5.05 wieczorem jechałem powoli ok 40 z lekkiej górki
w mie¶cie i nagle silnik mi zgasł i przez jakie¶ pół minuty nie chciał
odpalić (przebieg był wtedy ok 128 450 - b. mało jeżdzę). Ale jak już
odpalił, to się tym nie przej±łem. 6.05 zajechałem do mechanika, który
dłubał mi w skrzyni aż do 28.05 (mniejsza o przyczyny). W tzw.
międzyczasie dzwonił do mnie kilka razy informuj±c o opóĽnieniach i raz
wspomniał, że na komputerze wyskoczył mu "bł±d immobilizera", sugeruj±c,
że może to dlatego, że stał długo bez akumulatora. Nie wiedziałem o co
może chodzić, a i on już o tym nie wspomniał (a testuj±c skrzynię
przejechał ok 50 km).

Pad rozrusznika
Po odbiorze przejechałem bezproblemowo ok. 100 km. 1.06 zatrzymałem się
na chwilę, zgasiłem silnik i nie mogłem już odpalić. Przy drugiej próbie
co¶ strzeliło, przy czwartej czy pi±tej rozrusznik przestał kręcić. W
warsztacie stwierdzili, że padł kompletnie rozrusznik i dali go do
regeneracji. 4.06 odebrałem i pojeĽdziłem z 60 km.


Problemy z tematu
6.06 przejechałem kilka km w 2 "ratach" z przerw± jakie¶ 30-40 min. Jak
zaparkowałem za drugim razem, to po kilku minutach nie mogłem odpalić
(rozrusznik kręcił). Dziwnym zbiegiem okoliczno¶ci zdarzyło się to tuż
obok warsztatu, gdzie robili mi rozrusznik. Przepchn±łem tam grata, żeby
zobaczyli co się dzieje. Z góry usłyszałem zastrzeżenie, że nie maj±
elektryka. Po ok. 2 godzinach dzwoni± do mnie, że odpalił bez problemu i
mogę sobie odebrać. Potem był tydzień względnego spokoju (przejechane ok
200 km), choć zdarzyło się ze 3 razy, że podczas jazdy, po zdjęciu nogi
z gazu obroty na chwilę mocno spadały do 500 albo i mniej, ale bez
ga¶nięcia, a po chwili wszystko wracało do normy. W weekend 13/14.06
zaczęło być "wesoło". 13.06 silnik zgasł przy hamwaniu na ¶wiatłach (ok.
11 km od "startu"). Odpalił za drug± czy trzeci± prób±. Przejechałem
jeszcze ze 4 km, zaparkowałem na 3 h. Do domu (15 km) wróciłem bez
problemu. 14.06 przejechałem bez problemu 15 km w jedn± stronę. Po 5 h
postoju jechałem w drug± i zgasł mi po jakich¶ 2 km, gdy na chwilę
zdj±łem nogę z gazu. 15.06 zgasł podczas krótkiego postoju na
zatelefonowanie (ok 2 km od "startu"), ale odpalił od razu. Potem było
13 km jazdy i ze 3 h postoju. W drodze powrotnej gasł kilkaset metrów od
wyjechania, ze 3 czy 4 razy podczas pełznięcia w kilometrowym korku, ale
odpalał od razu. Za korkiem było już OK. Ponieważ było już po
weekendzie, więc w drodze powrotnej zajechałem do warsztatu na
diagnostykę i wspomniałem tam przy okazji o domniemanych problemach z
immo. Diagnostyka nic nie wykryła. Poradzili mi wymianę ¶wiec.
Następnego dnia wymieniłem ¶wiece. Nie pomogło, po powrocie do domu
zgasł sam gdy parkowałem. Potem przejechałem jeszcze po godzinie ze 2,5
km i nie chciał odpalić przez 5 min po 10 minutowym postoju. 19.06
przejechałem 5 km, zaparkowałem na 2 h, i ruszłem znowu. Po ok. 1,5 km ,
gdy hamowałem przed rondem, zgasł i nie chciał odpalić przez jakie¶ 10
min. To zga¶nięcie było "inne" niż pozostałe, bo zapaliła się tylko
kontrolka oleju, a w pozostałych paliły się i do oleju i od akumulatora.
  W międzyczasie przejeżdżał przypadkiem radiowóz i policjanci pomogli
mi zepchn±ć na pas zieleni. Ponieważ się spieszyłem, więc zostawiłem grata na 3,5 h. gdy wróciłem, odpalił bez problemu i zajechałem do warsztatu (1 km). Ponieważ było to pi±tkowe popołudnie, więc elektryk zacz±ł dłubać dopiero w poniedziałek 22.06. Tym razem okazało się, że trzeba wymienić aparat zapłonowy. 23.06 odebrałem (człowiek z warsztatu przejechał testowo 11 km). Do 26.06 było OK - przejechałem jeszcze 48 km. 26.06 pojechałem 2 razy po 2,5 km z postojem ok 2 h. Potem, po 1,5 h   ruszyłem znowu. Po kilkudziesięciu metrach, gdy wyjeżdżałem z osiedlowej uliczki na skrzyżowanie, zgasł. Nie mogłem odpalić przez kilka minut, i  żeby nie blokować ruchu, zepchn±łem na parking. Po 1 h 20 min spróbowałem znowu odpalić. Nie poszło. Odczekałem jeszcze z 10 min i kolejna próba. Zakręcił, odpalił na jakie¶ 10 sekund i zgasł. Po następnej próbie odpalił bez bólu. Przez weekend 27/28 nie jeżdziłem. 29 pojechałem bezproblemowo do warszatu z reklamacj± (3 km) i przy okazji zażyczyłem sobie (w akcie rozpaczy ;-)) wymiany filtra paliwa. W warsztacie nic nie stwierdzili, ale powiedzieli, że wyskoczyły jakie¶ błędy ze skrzyni z sugesti±, że to może może jest "wina skrzyni" (nie bardzo w to wierzę). Od odbioru przejechałem bezproblemowo 25 km. 3.07 powtórka z rozrywki - przejechałem 15 km, i po postoju 1,5 h nie mogłem odpalić przez jakie¶ 10 minut. Potem tego samego dnia 33 km bez problemu. 4.07 przejechałem ok 1 km, zaparkowałem na 20 min. Odpalił bez problemu i zgasł po 20 metrach na wyjeĽdzie z parkingu (trochę pod górkę). Nie chciał odpalić przez jakie¶ 10 minut. Po 40  minutach dalej nie odpalał. Po 3 godzinach poszedłem na parking i wróciłem bez problemu.

Przepraszam za ten przydługi wywód, ale jestem "w dołku" :-(. W warunkach warsztatowych nie umiej± problemu odtworzyć.

Co to do jasnej cholery może być???

Jedyna pewna rzecz, któr± umiem powiedzieć to to, że odpala na zimno bez problemu. Ga¶nięcie i póĽniejsze nieodpalanie występuje, jak widać, do¶ć losowo, do tego zarówno przy deszczu i temperaturze <20 C jak i przy słonecznej suchej pogodzie ok 30 C. W baku cały czas było co najmniej 1/2.

Czy fakt, że wystudzenie silnika zawsze pomaga, może ¶wiadczyć o tym, że jaki¶ czujnik temperatury głupieje?
Czy może immo losowo uznaje mnie za złodzieja ;-)?
Czy mechanik od skrzyni lub rozrusznika mógł co¶ przypadkiem uszkodzić?
Czy może jednak skrzynia co¶ bruĽdzi?


Wielkie dzięki za pomoc


Magi



2 Data: Lipiec 05 2009 09:24:21
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Autor: to 

Magi wrote:

Czy może immo losowo uznaje mnie za
złodzieja ;-)?

Ja bym stawiał właĹ›nie na to, pojedĽ do dobrego elektryka.

--
cokolwiek

10 Data: Lipiec 05 2009 20:30:48
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Magi napisał:


Brak kontaktu czy zwarcie zapewne mogĂ„ďż˝ siĂ„ďż˝ zrobiĂ„ďż˝ w wielu miejscach. Dlaczego wiĂ„ďż˝c wÄąďż˝aÄąďż˝nie immo i czy w takiej sytuacji w komputerze nie ma bĂ„ďż˝dzie Äąďż˝ladÄ‚łw po odciĂ„ďż˝ciach (o czym napisaÄąďż˝ Czarek)?

Aha, zapomniaÄąďż˝em napisaĂ„ďż˝, ÄąĽe w warsztacie podejrzewali teÄąĽ kwestiĂ„ďż˝ braku kontaktu w pompie paliwa, ale sprawdzili i to nie to (nie byÄąďż˝a teÄąĽ zapchana Äąďż˝mieciami z paliwa).


Magi

BłÄ™dy o odciÄ™ciach sÄ… jakbyĹ› miał problemy z immo - czytaj problemy z cewkÄ… przy stacyjce, jak bÄ™dzie problem z przekaĽnikiem zasilajÄ…cym komputer i elektrykÄ™ silnika to żadnego błÄ™du nie bÄ™dziesz miał. Tak jak napisałem dobierz siÄ™ do bezpieczników - sprawdĽ czy masz tam przekaĽnik 109 jak tak to go wymieĹ„.

Pozdrawiam !!

PS:
U mnie zrobił siÄ™ w nim zimny lut i Golf przestał odpalać w Chałupach an urlopie w zeszłym roku, dziÄ™ki forum Elektrody i ludziom tam siÄ™ udzielajÄ…cym doszedłem że to właĹ›nie 109 - odpaliłem Golfa zasilajÄ…c elektrykÄ™ silnika pod maskÄ… na krótko i kupiłem przekaĽnik we Władysławowie i od tamtej pory wsio OK.

11 Data: Lipiec 05 2009 20:27:13
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Magi napisał:

Immo nawet jak g�upieje zawsze pozostawia po tym �lad w komputerze - w postaci zapisu - engine is blocked by immobiliser, przynajmniej tak si� to w TDI dzieje.


No wiĂ„ďż˝c twierdzili w warsztacie, ÄąĽe ÄąĽadnych Äąďż˝ladÄ‚łw nie byÄąďż˝o.

Nie wiem jak to jest w benzynie ale ja bym sprawdzi� taki odpowiednik przekaźnika zasilaj�cego komputer ;)

U mnie w TDI w�a�nie przez niego, a bardziej przez niekontakt w nim wyst�puj�cy nie mog�em odpali� silnika.


No dobra, ale czy to moÄąĽe odpowiadaĂ„ďż˝ takÄąĽe za gaÄąďż˝niĂ„ďż˝cie w trakcie jazdy?

Magi


Ja bym szukał w skrzynce bezpieczników - zobacz czy masz tam przekaĽnik oznaczony 109 - jeĹ›li tak to weĽ go podmieĹ„ na nowy, koszt 20zł za odpowiednik - może skoĹ„czÄ… siÄ™ Twoje problemy.

Pozdrawiam !!

12 Data: Lipiec 06 2009 07:49:25
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Magi 

Użytkownik Czarek Daniluk napisał:


Ja bym szukał w skrzynce bezpieczników - zobacz czy masz tam przekaĽnik oznaczony 109 - jeĹ›li tak to weĽ go podmieĹ„ na nowy, koszt 20zł za odpowiednik - może skoĹ„czÄ… siÄ™ Twoje problemy.

Pozdrawiam !!

No to mam pecha, bo nie mam :-(

PrzekaĽniki u mnie to (od góry, x=puste gniazdo)

x   x   x   x  150 x
147 72  30  18  x  21
x   99  36  x  53  167

Z tego co wygooglałem to 109 jest w dieslach, a u mnie odpowiednikiem jest 30.


Magi

13 Data: Lipiec 06 2009 12:05:31
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Czarek Daniluk 

Magi pisze:

Użytkownik Czarek Daniluk napisał:


Ja bym szukał w skrzynce bezpieczników - zobacz czy masz tam przekaĽnik oznaczony 109 - jeĹ›li tak to weĽ go podmieĹ„ na nowy, koszt 20zł za odpowiednik - może skoĹ„czÄ… siÄ™ Twoje problemy.

Pozdrawiam !!

No to mam pecha, bo nie mam :-(

PrzekaĽniki u mnie to (od góry, x=puste gniazdo)

x   x   x   x  150 x
147 72  30  18  x  21
x   99  36  x  53  167

Z tego co wygooglałem to 109 jest w dieslach, a u mnie odpowiednikiem jest 30.


Magi

SprawdĽ 30, poza tym należałoby go zdiagnozować jak nie bÄ™dzie odpalał - wtedy go pod komputer i zobaczyć czy nie ma jakiegoĹ› błÄ™du, chociaż jak nie bÄ™dzie dostawał zasilania na komputer właĹ›nie przez odpowiednik 109 czyli 30 to żadnych błÄ™dów nie bÄ™dziesz miał.
Jak ma nie kontakt/wypalony styk to jak siÄ™ zagrzeje to może tracić przewodnoć  dlatego Ci nie odpala.

Najlepiej wymieĹ„ go, odpowiednik kosztuje ze 20zł nie majÄ…tek :)

Pozdrawiam !!

14 Data: Lipiec 08 2009 00:56:11
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Magi 

Użytkownik Czarek Daniluk napisał:

SprawdĽ 30, poza tym należałoby go zdiagnozować jak nie bÄ™dzie
odpalał - wtedy go pod komputer i zobaczyć czy nie ma jakiegoĹ› błÄ™du,
chociaż jak

No więc, nie da się go wprowadzić w stan nieodpalania, gdy jest obok
komputera ;-).

nie bÄ™dzie dostawał zasilania na komputer właĹ›nie przez odpowiednik
109 czyli 30 to żadnych błÄ™dów nie bÄ™dziesz miał. Jak ma nie
kontakt/wypalony styk to jak siÄ™ zagrzeje to może tracić przewodnoć
dlatego Ci nie odpala.

Niestety nie miałem jeszcze czasu wybrać siÄ™ do sklepu po nowy, ale
pojeĽdziłem trochÄ™ (ok 23 km) w pozaszczycie i w miejscu, gdzie
ewentualny pad nie spowoduje natychmiast korka. Okazało siÄ™, że 30 siÄ™
grzeje - już po 1 km jest sporo cieplejszy niż reszta. Grzeje siÄ™
również 167 (od pompy paliwa), ale z tego co wygoogałem, to akurat jest
normalne.

Najlepiej wymieĹ„ go, odpowiednik kosztuje ze 20zł nie majÄ…tek :)

Zrobię to, ale czy wymieniać przy okazji 167?

Magi

15 Data: Lipiec 08 2009 22:56:25
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Magi napisał:

Niestety nie mia�em jeszcze czasu wybra� si� do sklepu po nowy, ale
pojeździ�em troch� (ok 23 km) w pozaszczycie i w miejscu, gdzie
ewentualny pad nie spowoduje natychmiast korka. OkazaÄąďż˝o siĂ„ďż˝, ÄąĽe 30 siĂ„ďż˝
grzeje - juÄąĽ po 1 km jest sporo cieplejszy niÄąĽ reszta. Grzeje siĂ„ďż˝
rÄ‚łwnieÄąĽ 167 (od pompy paliwa), ale z tego co wygoogaÄąďż˝em, to akurat jest
normalne.

Najlepiej wymie� go, odpowiednik kosztuje ze 20z� nie maj�tek :)


Zrobi� to, ale czy wymienia� przy okazji 167?

Magi



Jak i jeden i drugi przerwie obwód to samochód nie pojedzie.
Zobacz ile kosztują - jak grosze to wymień oba i tyle.

Pozdrawiam !!

16 Data: Lipiec 05 2009 21:28:10
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Autor: Tomasz Pyra 

Magi pisze:

Czy fakt, że wystudzenie silnika zawsze pomaga, może ¶wiadczyć o tym, że jaki¶ czujnik temperatury głupieje?

Może tak być - prawdopodobnie chodziłoby o czujnik temperatury cieczy chłodz±cej, który ma wpływ na dawkę paliwa przy rozruchu.
Możesz spróbować go odł±czyć - jeżeli to jego wina, to s±dzę że wtedy silnik albo przestanie albo zacznie się uruchamiać za każdym razem.

Czy może immo losowo uznaje mnie za złodzieja ;-)?
Czy mechanik od skrzyni lub rozrusznika mógł co¶ przypadkiem uszkodzić?

Raczej nie - skrzynie nie ma tu nic do rzeczy.
Rozrusznik też jeżeli kręci w dobr± stronę, to już więcej zadań nie ma.

W ramach magicznych przyczyn możesz spróbować zdj±ć przewód odmy.
Znam przypadek kiedy uszkodzony pier¶cień olejowy powodował dostawanie się dużej ilo¶ci paliwa do oleju. Po rozgrzaniu silnika paliwo parowało, odm± wracało do silnika i tego paliwa było już za dużo - silnik słabł, gasł i nie chciał zapalić jak był ciepły.

17 Data: Lipiec 06 2009 08:01:50
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Autor: Magi 

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Magi pisze:

Czy fakt, że wystudzenie silnika zawsze pomaga, może ¶wiadczyć o tym, że jaki¶ czujnik temperatury głupieje?

Może tak być - prawdopodobnie chodziłoby o czujnik temperatury cieczy chłodz±cej, który ma wpływ na dawkę paliwa przy rozruchu.
Czyli za jak± temperaturę może wskazywać - za wysok± czy za nisk±? Wła¶nie się tak zastanawiam przy okazji, czy po tych zga¶nięciach zapalała się kontrolka temperatury cieczy chłodz±cej - nie pamiętam.
Jeszcze jedno mi się przypomniało - ponowne odpalanie po zga¶nięciu było szybsze, jeżeli temperatura powietrza była niższa.
No i czy ten walnięty czujnik to mogłaby być też przyczyna ga¶nięcia?

Możesz spróbować go odł±czyć - jeżeli to jego wina, to s±dzę że wtedy silnik albo przestanie albo zacznie się uruchamiać za każdym razem.
Czy to jest kabelek, który ł±czy się ze zbiornikiem koło zakrętki? Je¶li tak, to po odł±czeniu odpalił bez problemu (z tym, że zimny na parkingu)?

W ramach magicznych przyczyn możesz spróbować zdj±ć przewód odmy.
Znam przypadek kiedy uszkodzony pier¶cień olejowy powodował dostawanie się dużej ilo¶ci paliwa do oleju. Po rozgrzaniu silnika paliwo parowało, odm± wracało do silnika i tego paliwa było już za dużo - silnik słabł, gasł i nie chciał zapalić jak był ciepły.
Czy to słabnięcie było stopniowe (powiedzmy co najmniej kilkana¶cie sekund) czy natychmiastowe zga¶nięcie? Bo je¶li to pierwsze, to raczej nie mój przypadek.

Magi

Re: Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???



Grupy dyskusyjne