Grupa szmelcwagena
1 | Data: Maj 02 2012 01:59:35 |
Temat: Grupa szmelcwagena | |
Autor: anacron | Dostałem jako zastÄpcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik siÄ 2 |
Data: Maj 02 2012 03:45:29 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: marcin | W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze: Dostałem jako zastÄpcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik siÄ tak byc nie moze. wal do komendanta, niech sie tym zajmie. 3 |
Data: Maj 02 2012 07:30:01 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: DoQ | W dniu 02-05-2012 03:45, marcin pisze: tak byc nie moze. Komendanta Metylińskiego?? :) -- Pozdr. 4 |
Data: Maj 02 2012 08:16:10 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: anacron | W dniu 2012-05-02 03:45, marcin pisze: W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze: A co ma jakiĹ komendant do jakoĹci tych samochodów? 5 |
Data: Maj 02 2012 11:18:12 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: to | begin anacron A co ma jakiĹ komendant do jakoĹci tych samochodów? Na razie nie wiadomo, ale jak pójdziesz to może siÄ dowiesz. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 6 |
Data: Maj 02 2012 08:13:01 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: tryton | W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze: Dostałem jako zastÄpcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik siÄ no to ładnie zarzynasz samochody 7 |
Data: Maj 02 2012 08:15:15 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: anacron | W dniu 2012-05-02 08:13, tryton pisze: W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze: Oj tam, od razu ja. Jak niby zarznÄ łem np. klimÄ? :) 8 |
Data: Maj 02 2012 10:18:28 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: PrzemysĹaw Czaja |
no to ładnie zarzynasz samochody Nie poczekałeĹ aż siÄ rozgrzeje tylko od razu dałeĹ na Low ;-) 9 |
Data: Maj 02 2012 13:16:56 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: anacron | W dniu 2012-05-02 10:18, Przemysław Czaja pisze:
Ta, ale to climatronic był na automacie :) 10 |
Data: Maj 02 2012 16:39:41 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: zho |
W dniu 2012-05-02 10:18, Przemysław Czaja pisze:A biegi zmieniales jak ruski w polonezie pierwyj wtoroj trietij czetwiortyj piatoj ..... A tepier rakietin Pozdrawiam ZHO www.akwa.aip.pl 11 |
Data: Maj 02 2012 08:44:46 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: news-gazeta | Użytkownik "anacron" napisał w wiadomoĹci Dostałem jako zastÄpcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik siÄ Stary, a czego Ty sie spodziewales? Przeciez to najwieksze szmelce jakie jeżdzÄ po drogach. Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dziÄki temu inne prawdziwe marki sÄ taĹsze ;) Pozdrawiam - Darek. 12 |
Data: Maj 02 2012 08:56:20 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: anacron | W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze: Użytkownik "anacron" napisał w wiadomoĹci Ale te Octavie to chwalÄ sobie raczej. Audio jakieĹ Ĺrednie, przynajmniej na głoĹnikach oszczÄdzali. W Ĺrodku chamskie plastiki jak w Ĺadzie, ale nawet ładnie to wyglÄ da, tylko, że w dotyku niemiłe. Jednak spodziewałem siÄ wiÄkszej trwałoĹci. We firmie mamy Aurisy i Ceed'y jako flotÄ i te majÄ też co chwile innego kierowcÄ, niektóre już po 200 kkm wykrÄcone i jakoĹ to jeździ i siÄ nie psuje. A i nie ma popielniczki, co mnie rozbawiło niesamowicie. Po 300km bolÄ trochÄ plecy zarówno w pasku jak i octavi. WszÄdzie niby te same TDI, ale osobiĹcie miałem wrażenie, że w pasku jakoĹ kulturalniej te TDI pracuje, ale to może tylko moje złudzenie. 13 |
Data: Maj 02 2012 09:11:46 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Myjk | Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron A i nie ma popielniczki, co Trzeba sobie dokupiÄ, i z tego co wiem mało to nie kosztuje. Dlatego widocznie tyle petów za okno leci. -- Pozdor Myjk http://rejestratory-trasy.pl 14 |
Data: Maj 02 2012 10:54:00 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Irokez | Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomoĹci Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron na poważnie? czy jaja sobie robisz? buhaha.. PS. nie miałem, nie mam i nie zamierzam mieÄ szmelcwagena -- Irokez 15 |
Data: Maj 02 2012 13:32:46 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: anacron | W dniu 2012-05-02 09:11, Myjk pisze: Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron Znalazłem, zestaw palacza siÄ to nazywa, dostaje siÄ zapalniczkÄ zamiast zaĹlepki i popielniczkÄ. LOL. To faktycznie wyjaĹnia, dlaczego widzÄ czÄsto na drodze (szczególnie nocÄ to widaÄ) pety lecÄ ce za okno. 16 |
Data: Maj 02 2012 09:13:56 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Myjk | Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron Po 300km bolÄ trochÄ plecy zarówno w pasku Aha, no i nie porwónuj Octavii do Passata. Odpowiednikiem Skody do VW Passata jest Superb. Octavia to VW Golf. StÄ d zapewne Twoje wrażenie jest dobre, Passat jest z pewnoĹciÄ lepiej wyciszony. -- Pozdor Myjk http://rejestratory-trasy.pl 17 |
Data: Maj 02 2012 14:33:29 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: RafaĹ Grzelak | anacron wrote: WszÄdzie niby te same Pewnie kwestia wyciszenia. Zreszta to nawet nie jest ta sama klasa aut. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 18 |
Data: Maj 05 2012 11:48:38 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze: Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dziÄki temu inne Dokładnie tak, ja siÄ cieszÄ że tak jest. DziÄki temu 3-4letnia alfa 159 kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie a lagunÄ czy 508 bÄdzie można kupiÄ za 40-45tys po 3 latach. Tak samo z fordami które mi akurat pasujÄ czy innymi "psujÄ cymi siÄ" samochodami... -- Pozdrawiam Rafał 19 |
Data: Maj 05 2012 21:28:01 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote: W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze: Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, który nim jest pokazywał mi różne "ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodów - przekonasz się zapewne gdy będziesz użytkował. Czasem jak do niego wpadam, to aż załuję, że nie mam aparatu ze sobą - bo to co "wyprawia się" w samochodzie który ma 5 lat woła o pomstę -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 20 |
Data: Maj 05 2012 22:43:30 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-05 21:28, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote: Piszesz konkretnie o jakim samochodzie? I druga uwaga. Mechanik się specjalizuje w...? -- Pozdrawiam Rafał 21 |
Data: Maj 07 2012 13:28:45 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2012-05-05 22:43, The_EaGle wrote: W dniu 2012-05-05 21:28, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Ten akurat który widziałem, to alfa 156, 2.4jtd o ile dobrze pamiętam. I druga uwaga. Mechanik się specjalizuje w...? Nie specjalizuje się. Ale zna się na tym co robi. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 22 |
Data: Maj 02 2012 09:32:04 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Arek | W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze: Dostałem jako zastÄpcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik siÄ Takie czasy, kryzys itp. Ludzie majÄ mniejsze wymagania to firmy podÄ żajÄ za ich oczekiwaniami. A. 23 |
Data: Maj 02 2012 11:23:24 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: to | begin Arek Takie czasy, kryzys itp. Ludzie majÄ mniejsze wymagania to firmy To prawda, kiedyĹ to były auta, np. silnik w 125p czy w Polonezie formalnie wymagał remontu czÄsto już nastÄpnego dnia po opuszczeniu fabryki (nie trzymał wymiarów fabrycznych) jeĹli mechanicy mieli akurat gorszy dzieĹ. Albo ten legendarnej trwałoĹci 126p, w którym mojemu ojcu odpadł silnik podczas jazdy. Albo jeszcze wczeĹniejszy cud techniki motoryzacyjnej pt. Syrena, w której przeguby były elementem eksploatacyjnym, jak teraz klocki hamulcowe. Ach, kiedyĹ to były auta! A teraz to sam szmelc produkujÄ , ale tak to jest gdy auta projektujÄ ksiÄgowi, a nie inżynierowie. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 24 |
Data: Maj 02 2012 13:49:22 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: J.F | Użytkownik "to" napisał w wiadomoĹci Ach, kiedyĹ to były auta! A teraz to sam szmelc produkujÄ , ale tak to jest A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-) J. 25 |
Data: Maj 02 2012 12:13:32 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: to | begin J.F A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie Tak, a GranadÄ 120. ;-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 26 |
Data: Maj 02 2012 15:09:44 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Arek | W dniu 2012-05-02 14:13, to pisze: begin J.FA dla kogo ten wywiad? A. 27 |
Data: Maj 02 2012 16:17:53 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: PrzemysĹaw Czaja |
A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-) Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada, co drugie golf I, i cała masa syrenek, borewiczów i skody 105 - auta nie do zarżniÄcia :) 28 |
Data: Maj 03 2012 13:17:18 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: J.F. | Dnia Wed, 2 May 2012 16:17:53 +0200, Przemysław Czaja napisał(a): Użytkownik "J.F" Sierre przestali robic 21 lat temu :-( J. 29 |
Data: Maj 04 2012 22:45:22 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2012-05-03 13:17, J.F. wrote: Dnia Wed, 2 May 2012 16:17:53 +0200, Przemysław Czaja napisał(a): Ciekawsze jednak np. E34, E32 których nadal jest sporo, niektórych w całkiem niezłym stanie (niektóre, mające już 23-25lat) Znajomy gdzieś wynalazł pięknie utrzymaną E32 właśnie. Myślę, że stanem mogłaby konkurować z 5-7mio letnimi samochodami. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 30 |
Data: Maj 05 2012 11:59:11 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Sierre przestali robic 21 lat temu :-( Znajomy gdzieś wynalazł pięknie utrzymaną E32 właśnie. Myślę, że stanem Niezły stan jest w środku bo jak sie produkuje samochód za dzisiejsze 160 tys a nie za 50 tys to można tam zastosować 2-3 razy lepsze materiały wykończeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie pokonują 2-3 razy większych przebiegów niż np w corolli za 50 tys zł. Powłoka antykorozyjna też nie jest na 20-30 lat. W związku z tym nie wierze że samochód z pierwszych lat 90tych mający minimum 300tys km będzie w lepszym stanie niż 5 letni z przebiegiem 100tys km. To po prostu fizycznie nie możliwe. Wyjątek może stanowić jakiś kolekcjonerski egzemplarz który nic nie jeździł ale był świetnie serwisowany. JEDNAK nawet wtedy technika z lat 90tych a dziś to dwie dekady rozwoju samochodów, choćby bezpieczeństwo, zużycie paliwa itd. Do tego dochodzi serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecieć sie może dosłownie wszystko w każdej chwili łącznie z gumą czy zupełnie nie psującymi się w 5 letnim aucie rzeczami. -- Pozdrawiam Rafał 31 |
Data: Maj 05 2012 21:21:42 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2012-05-05 11:59, The_EaGle wrote: W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Zobaczymy jak próbę czasu zniosą obecne konstrukcje, ale zdziwiłbyś się długowiecznością wielu starszych, np: M50 (2.5l, 2.8l rzędowa 6-tka), M42 właśnie, wiele inncyh. Powłoka antykorozyjna też nie jest na 20-30 lat. W związku z tym nie Nie wiem ile kilometrów ma przejechany obecny M42 który jest w obecnej rajdówce (myślę, że z dużym prawdopodobieństwem ponad 300kkm), ale jego stan techniczny jest doskonały. Równa kompresja, równa praca bez jakichkolwiek zająknięć, idealnie stabilne wolne obroty. Od ponad 1.5 roku wykorzystywany głównie w zakresie obrotów 4500-7300 + dojazdówki. To po Bezpieczeństwo jedynie bierne jest gorsze i nie we dotyczy to wszystkich egzemplarzy. Reszta, czyli elementy zawieszenia to części eksploatacyjne. Jeśli ktoś jest rozsądnym użytkownikiem i zwraca uwagę na ich stan (np. jak ja), to te samochodu jakością prowadzenia zaskoczą większość wozideł na naszych drogach. Do tego dochodzi Właśnie jestem na etapie budowy drugiej rajdowej e30-tki (w tym momencie przgotowuje do piaskowania i lakierowania) i mogę Ci powiedzieć, że naprawdę można się zdziwić. Np. uszczelki okien, drzwi mające już 22 lata są mięciutke jak nowe. Pod względem korozji owszem znajdzie się kilka miejsce gdzie praktykowałem: wytnij, sfabrykuj, wklej. Jednakże np. progi, podłóżnice, nadkola są w idealnym stanie - nawet powłoka farby nie jest uszkodzona. Zwróć również uwagę na to ile ich nadal jeździ po naszych drogach - dla testu poszukaj innych 20-25 latków. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 32 |
Data: Maj 02 2012 13:44:40 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: anacron | W dniu 2012-05-02 09:32, Arek pisze: W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze: Od spełniania marzeĹ polaków to sÄ "handlarze" oferujÄ cy auta za połowÄ ceny za jakÄ można kopiÄ "podobne" za granicÄ . W zeszłym roku jeździłem zastÄpczym avensisem. Auto wyglÄ dało na styrane lekko już, ale mimo to, żaden plastik nie trzeszczał i nic siÄ nie popsuło, a tu - ja rozumiem w zbieg okolicznoĹci - ale jednak. 33 |
Data: Maj 02 2012 10:59:10 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: Krzysztof Magosa | W dniu 02.05.2012 01:59, anacron pisze: Dostałem jako zastÄpcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik siÄ Na ich miejscu obciÄ żyłbym CiÄ kosztami, haha ;-) Pzdr. 34 |
Data: Maj 02 2012 11:17:42 | Temat: Re: Grupa szmelcwagena | Autor: to | begin anacron Dostałem jako zastÄpcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik siÄ Nie sikaj tym razem pod maskÄ i bÄdzie dobrze! -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |