Grupy dyskusyjne   »   Grupa szmelcwagena

Grupa szmelcwagena



1 Data: Maj 02 2012 01:59:35
Temat: Grupa szmelcwagena
Autor: anacron 

Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.



2 Data: Maj 02 2012 03:45:29
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: marcin 

W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:

Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.

tak byc nie moze.
wal do komendanta, niech sie tym zajmie.

3 Data: Maj 02 2012 07:30:01
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: DoQ 

W dniu 02-05-2012 03:45, marcin pisze:

tak byc nie moze.
wal do komendanta, niech sie tym zajmie.

Komendanta Metylińskiego?? :)

--
Pozdr.

4 Data: Maj 02 2012 08:16:10
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-02 03:45, marcin pisze:

W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.

tak byc nie moze.
wal do komendanta, niech sie tym zajmie.

A co ma jakiś komendant do jakości tych samochodów?

5 Data: Maj 02 2012 11:18:12
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: to 

begin anacron

A co ma jakiś komendant do jakości tych samochodów?

Na razie nie wiadomo, ale jak pójdziesz to może się dowiesz.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

6 Data: Maj 02 2012 08:13:01
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: tryton 

W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:

Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.


no to ładnie zarzynasz samochody

7 Data: Maj 02 2012 08:15:15
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-02 08:13, tryton pisze:

W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.

no to ładnie zarzynasz samochody

Oj tam, od razu ja. Jak niby zarznąłem np. klimę? :)

8 Data: Maj 02 2012 10:18:28
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "anacron"

no to ładnie zarzynasz samochody

Oj tam, od razu ja. Jak niby zarznąłem np. klimę? :)

Nie poczekałeś aż się rozgrzeje tylko od razu dałeś na Low ;-)

9 Data: Maj 02 2012 13:16:56
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-02 10:18, Przemysław Czaja pisze:


Użytkownik "anacron"

no to ładnie zarzynasz samochody

Oj tam, od razu ja. Jak niby zarznąłem np. klimę? :)

Nie poczekałeś aż się rozgrzeje tylko od razu dałeś na Low ;-)

Ta, ale to climatronic był na automacie :)

10 Data: Maj 02 2012 16:39:41
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: zho 


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości

W dniu 2012-05-02 10:18, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "anacron"

no to ładnie zarzynasz samochody

Oj tam, od razu ja. Jak niby zarznąłem np. klimę? :)

Nie poczekałeś aż się rozgrzeje tylko od razu dałeś na Low ;-)

Ta, ale to climatronic był na automacie :)
A biegi zmieniales jak ruski w polonezie
 pierwyj
wtoroj
trietij
czetwiortyj
piatoj
.....
A tepier rakietin
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl

11 Data: Maj 02 2012 08:44:46
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: news-gazeta 

Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości

Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.

Stary, a czego Ty sie spodziewales? Przeciez to najwieksze szmelce jakie jeżdzą po drogach.
Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne prawdziwe marki są tańsze ;)

Pozdrawiam - Darek.

12 Data: Maj 02 2012 08:56:20
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:

Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości

Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.

Stary, a czego Ty sie spodziewales? Przeciez to najwieksze szmelce jakie
jeżdzą po drogach.
Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
prawdziwe marki są tańsze ;)

Ale te Octavie to chwalą sobie raczej. Audio jakieś średnie,
przynajmniej na głośnikach oszczędzali. W środku chamskie plastiki jak w
Ładzie, ale nawet ładnie to wygląda, tylko, że w dotyku niemiłe. Jednak
spodziewałem się większej trwałości. We firmie mamy Aurisy i Ceed'y jako
flotę i te mają też co chwile innego kierowcę, niektóre już po 200 kkm
wykręcone i jakoś to jeździ i się nie psuje. A i nie ma popielniczki, co
mnie rozbawiło niesamowicie. Po 300km bolą trochę plecy zarówno w pasku
jak i octavi. Wszędzie niby te same TDI, ale osobiście miałem wrażenie,
że w pasku jakoś kulturalniej te TDI pracuje, ale to może tylko moje
złudzenie.

13 Data: Maj 02 2012 09:11:46
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Myjk 

Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron

A i nie ma popielniczki, co
mnie rozbawiło niesamowicie.

Trzeba sobie dokupić, i z tego co wiem mało to nie kosztuje.
Dlatego widocznie tyle petów za okno leci.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

14 Data: Maj 02 2012 10:54:00
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Irokez 

Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości

Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron
A i nie ma popielniczki, co
mnie rozbawiło niesamowicie.
Trzeba sobie dokupić, i z tego co wiem mało to nie kosztuje.

na poważnie? czy jaja sobie robisz?

buhaha..

PS. nie miałem, nie mam i nie zamierzam mieć szmelcwagena


--
Irokez

15 Data: Maj 02 2012 13:32:46
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-02 09:11, Myjk pisze:

Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron

A i nie ma popielniczki, co
mnie rozbawiło niesamowicie.

Trzeba sobie dokupić, i z tego co wiem mało to nie kosztuje.
Dlatego widocznie tyle petów za okno leci.

Znalazłem, zestaw palacza się to nazywa, dostaje się zapalniczkę zamiast
zaślepki i popielniczkę. LOL. To faktycznie wyjaśnia, dlaczego widzę
często na drodze (szczególnie nocą to widać) pety lecące za okno.

16 Data: Maj 02 2012 09:13:56
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Myjk 

Wed, 02 May 2012 08:56:20 +0200, anacron

Po 300km bolą trochę plecy zarówno w pasku
jak i octavi. Wszędzie niby te same TDI, ale osobiście miałem wrażenie,
że w pasku jakoś kulturalniej te TDI pracuje, ale to może tylko moje
złudzenie.

Aha, no i nie porwónuj Octavii do Passata. Odpowiednikiem Skody do VW
Passata jest Superb. Octavia to VW Golf. Stąd zapewne Twoje wrażenie jest
dobre, Passat jest z pewnością lepiej wyciszony.

--
Pozdor Myjk
http://rejestratory-trasy.pl

17 Data: Maj 02 2012 14:33:29
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Rafał Grzelak 

anacron wrote:

Wszędzie niby te same
TDI, ale osobiście miałem wrażenie, że w pasku jakoś kulturalniej te
TDI pracuje, ale to może tylko moje złudzenie.

Pewnie kwestia wyciszenia. Zreszta to nawet nie jest ta sama klasa aut.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

18 Data: Maj 05 2012 11:48:38
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:

Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
prawdziwe marki są tańsze ;)


Dokładnie tak, ja się cieszę że tak jest. Dzięki temu 3-4letnia alfa 159 kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie a lagunę czy 508 będzie można kupić za 40-45tys po 3 latach. Tak samo z fordami które mi akurat pasują czy innymi "psującymi się"  samochodami...

--
Pozdrawiam
Rafał

19 Data: Maj 05 2012 21:28:01
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:

W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:

Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
prawdziwe marki są tańsze ;)

Dokładnie tak, ja się cieszę że tak jest. Dzięki temu 3-4letnia alfa 159
kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie

Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, który nim jest pokazywał mi różne "ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodów - przekonasz się zapewne gdy będziesz użytkował.
Czasem jak do niego wpadam, to aż załuję, że nie mam aparatu ze sobą - bo to co "wyprawia się" w samochodzie który ma 5 lat woła o pomstę

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

20 Data: Maj 05 2012 22:43:30
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-05 21:28, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:
W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:

Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
prawdziwe marki są tańsze ;)

Dokładnie tak, ja się cieszę że tak jest. Dzięki temu 3-4letnia alfa 159
kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie

Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, który nim jest pokazywał mi różne
"ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodów - przekonasz się
zapewne gdy będziesz użytkował.
Czasem jak do niego wpadam, to aż załuję, że nie mam aparatu ze sobą -
bo to co "wyprawia się" w samochodzie który ma 5 lat woła o pomstę


Piszesz konkretnie o jakim samochodzie?

I druga uwaga. Mechanik się specjalizuje w...?


--
Pozdrawiam
Rafał

21 Data: Maj 07 2012 13:28:45
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2012-05-05 22:43, The_EaGle wrote:

W dniu 2012-05-05 21:28, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:
W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:

Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
prawdziwe marki są tańsze ;)

Dokładnie tak, ja się cieszę że tak jest. Dzięki temu 3-4letnia alfa 159
kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie

Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, który nim jest pokazywał mi różne
"ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodów - przekonasz się
zapewne gdy będziesz użytkował.
Czasem jak do niego wpadam, to aż załuję, że nie mam aparatu ze sobą -
bo to co "wyprawia się" w samochodzie który ma 5 lat woła o pomstę

Piszesz konkretnie o jakim samochodzie?

Ten akurat który widziałem, to alfa 156, 2.4jtd o ile dobrze pamiętam.

I druga uwaga. Mechanik się specjalizuje w...?

Nie specjalizuje się. Ale zna się na tym co robi.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

22 Data: Maj 02 2012 09:32:04
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Arek 

W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:

Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.

Takie czasy, kryzys itp. Ludzie mają mniejsze wymagania to firmy podążają za ich oczekiwaniami.

A.

23 Data: Maj 02 2012 11:23:24
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: to 

begin Arek

Takie czasy, kryzys itp. Ludzie mają mniejsze wymagania to firmy
podążają za ich oczekiwaniami.

To prawda, kiedyś to były auta, np. silnik w 125p czy w Polonezie
formalnie wymagał remontu często już następnego dnia po opuszczeniu
fabryki (nie trzymał wymiarów fabrycznych) jeśli mechanicy mieli akurat
gorszy dzień.

Albo ten legendarnej trwałości 126p, w którym mojemu ojcu odpadł silnik
podczas jazdy. Albo jeszcze wcześniejszy cud techniki motoryzacyjnej pt.
Syrena, w której przeguby były elementem eksploatacyjnym, jak teraz klocki
hamulcowe.

Ach, kiedyś to były auta! A teraz to sam szmelc produkują, ale tak to jest
gdy auta projektują księgowi, a nie inżynierowie.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

24 Data: Maj 02 2012 13:49:22
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: J.F 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

Ach, kiedyś to były auta! A teraz to sam szmelc produkują, ale tak to jest
gdy auta projektują księgowi, a nie inżynierowie.

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-)


J.

25 Data: Maj 02 2012 12:13:32
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: to 

begin J.F

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Tak, a Granadą 120. ;-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

26 Data: Maj 02 2012 15:09:44
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Arek 

W dniu 2012-05-02 14:13, to pisze:

begin J.F

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Tak, a Granadą 120. ;-)

A dla kogo ten wywiad?

A.

27 Data: Maj 02 2012 16:17:53
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "J.F"

A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie zagladac :-)

Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada, co drugie golf I, i cała masa syrenek, borewiczów i skody 105 - auta nie do zarżnięcia :)

28 Data: Maj 03 2012 13:17:18
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 2 May 2012 16:17:53 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

Użytkownik "J.F"
A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada,
co drugie golf I, i cała masa syrenek, borewiczów i skody 105 - auta nie
do zarżnięcia :)

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

J.

29 Data: Maj 04 2012 22:45:22
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2012-05-03 13:17, J.F. wrote:

Dnia Wed, 2 May 2012 16:17:53 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
Użytkownik "J.F"
A zebys wiedzial, taka sierra mozna bylo 20 lat jezdzic i pod auto nie
zagladac :-)

Dlatego, teraz co trzecie auto na ulicy to sierra, co czwarte granada,
co drugie golf I, i cała masa syrenek, borewiczów i skody 105 - auta nie
do zarżnięcia :)

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

Ciekawsze jednak np. E34, E32 których nadal jest sporo, niektórych w całkiem niezłym stanie (niektóre, mające już 23-25lat)

Znajomy gdzieś wynalazł pięknie utrzymaną E32 właśnie. Myślę, że stanem mogłaby konkurować z 5-7mio letnimi samochodami.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

30 Data: Maj 05 2012 11:59:11
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

Ciekawsze jednak np. E34, E32 których nadal jest sporo, niektórych w
całkiem niezłym stanie (niektóre, mające już 23-25lat)


Znajomy gdzieś wynalazł pięknie utrzymaną E32 właśnie. Myślę, że stanem
mogłaby konkurować z 5-7mio letnimi samochodami.


Niezły stan jest w środku bo jak sie produkuje samochód za dzisiejsze 160 tys a nie za 50 tys to można tam zastosować 2-3 razy lepsze materiały wykończeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie pokonują 2-3 razy większych przebiegów niż np w corolli za 50 tys zł. Powłoka antykorozyjna też nie jest na 20-30 lat. W związku z tym nie wierze że samochód z pierwszych lat 90tych mający minimum 300tys km będzie w lepszym stanie niż 5 letni z przebiegiem 100tys km. To po prostu fizycznie nie możliwe. Wyjątek może stanowić jakiś kolekcjonerski egzemplarz który nic nie jeździł ale był świetnie serwisowany. JEDNAK nawet wtedy technika z lat 90tych a dziś to dwie dekady rozwoju samochodów, choćby bezpieczeństwo, zużycie paliwa itd. Do tego dochodzi serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecieć sie może dosłownie wszystko w każdej chwili łącznie z gumą czy zupełnie nie psującymi się w 5 letnim aucie rzeczami.

--
Pozdrawiam
Rafał

31 Data: Maj 05 2012 21:21:42
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2012-05-05 11:59, The_EaGle wrote:

W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Sierre przestali robic 21 lat temu :-(

Ciekawsze jednak np. E34, E32 których nadal jest sporo, niektórych w
całkiem niezłym stanie (niektóre, mające już 23-25lat)


Znajomy gdzieś wynalazł pięknie utrzymaną E32 właśnie. Myślę, że stanem
mogłaby konkurować z 5-7mio letnimi samochodami.

Niezły stan jest w środku bo jak sie produkuje samochód za dzisiejsze
160 tys a nie za 50 tys to można tam zastosować 2-3 razy lepsze
materiały wykończeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie
pokonują 2-3 razy większych przebiegów niż np w corolli za 50 tys zł.

Zobaczymy jak próbę czasu zniosą obecne konstrukcje, ale zdziwiłbyś się długowiecznością wielu starszych, np: M50 (2.5l, 2.8l rzędowa 6-tka), M42 właśnie, wiele inncyh.

Powłoka antykorozyjna też nie jest na 20-30 lat. W związku z tym nie
wierze że samochód z pierwszych lat 90tych mający minimum 300tys km
będzie w lepszym stanie niż 5 letni z przebiegiem 100tys km.

Nie wiem ile kilometrów ma przejechany obecny M42 który jest w obecnej rajdówce (myślę, że z dużym prawdopodobieństwem ponad 300kkm), ale jego stan techniczny jest doskonały. Równa kompresja, równa praca bez jakichkolwiek zająknięć, idealnie stabilne wolne obroty. Od ponad 1.5 roku wykorzystywany głównie w zakresie obrotów 4500-7300 + dojazdówki.

To po
prostu fizycznie nie możliwe. Wyjątek może stanowić jakiś kolekcjonerski
egzemplarz który nic nie jeździł ale był świetnie serwisowany. JEDNAK
nawet wtedy technika z lat 90tych a dziś to dwie dekady rozwoju
samochodów, choćby bezpieczeństwo, zużycie paliwa itd.

Bezpieczeństwo jedynie bierne jest gorsze i nie we dotyczy to wszystkich egzemplarzy. Reszta, czyli elementy zawieszenia to części eksploatacyjne. Jeśli ktoś jest rozsądnym użytkownikiem i zwraca uwagę na ich stan (np. jak ja), to te samochodu jakością prowadzenia zaskoczą większość wozideł na naszych drogach.

Do tego dochodzi
serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecieć sie może dosłownie
wszystko w każdej chwili łącznie z gumą czy zupełnie nie psującymi się w
5 letnim aucie rzeczami.

Właśnie jestem na etapie budowy drugiej rajdowej e30-tki (w tym momencie przgotowuje do piaskowania i lakierowania) i mogę Ci powiedzieć, że naprawdę można się zdziwić. Np. uszczelki okien, drzwi mające już 22 lata są mięciutke jak nowe.
Pod względem korozji owszem znajdzie się kilka miejsce gdzie praktykowałem: wytnij, sfabrykuj, wklej. Jednakże np. progi, podłóżnice, nadkola są w idealnym stanie - nawet powłoka farby nie jest uszkodzona.

Zwróć również uwagę na to ile ich nadal jeździ po naszych drogach - dla testu poszukaj innych 20-25 latków.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

32 Data: Maj 02 2012 13:44:40
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-02 09:32, Arek pisze:

W dniu 2012-05-02 01:59, anacron pisze:
Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.

Takie czasy, kryzys itp. Ludzie mają mniejsze wymagania to firmy
podążają za ich oczekiwaniami.

Od spełniania marzeń polaków to są "handlarze" oferujący auta za połowę
ceny za jaką można kopić "podobne" za granicą. W zeszłym roku jeździłem
zastępczym avensisem. Auto wyglądało na styrane lekko już, ale mimo to,
żaden plastik nie trzeszczał i nic się nie popsuło, a tu - ja rozumiem w
zbieg okoliczności - ale jednak.

33 Data: Maj 02 2012 10:59:10
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: Krzysztof Magosa 

W dniu 02.05.2012 01:59, anacron pisze:

Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze. Ja rozumiem, że to auta zastępcze,
wielu kierowców, pewnie co drugi wstawia im ile może, ale jednak trochę
za dużo tych usterek, tym bardziej, że auta jednak doć świeże.

Na ich miejscu obciążyłbym Cię kosztami, haha ;-)

Pzdr.

34 Data: Maj 02 2012 11:17:42
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Autor: to 

begin anacron

Dostałem jako zastępcze paska 2011 (~80kkm), dwa dni i silnik się
uruchomić nie dał. Dali mi Leona 2011 (~110kkm), po 3 godzinach wyspała
się turbina. Dostałem Octavie 2010 (137kkm), dwa dni i klima siadła (z
piskiem), po chwili zacząłem słyszeć łożysko na sprzęgle. Dostałem druga
Octavię 2010 (102kkm), jak na razie jeden dzień przejeździła, ale czekam
co pierdolnie jutro, albo pojutrze.

Nie sikaj tym razem pod maskę i będzie dobrze!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Re: Grupa szmelcwagena



Grupy dyskusyjne