Sprawa wygląda tak, założyłem sie z kolesiem o to czy istniała wersja Fiata
Multipla z otwieranymi z przodu drzwiami , cos w typie "Isetty" lub nawet
naszego "Smyka".Szukałem w necie i wychodzi na moje, kolega pan juz w
słusznym wieku dalej twierdzi ze nawet jechał w latach pięćdziesiątych takim
Fiatem, kto ma racje ?
Pozdrawiam
jerzyn
2 |
Data: Maj 18 2010 16:53:03 |
Temat: Re: Historia Fiata Multipla |
Autor: po |
Użytkownik "jerzyn" napisał w wiadomości
Sprawa wygląda tak, założyłem sie z kolesiem o to czy istniała wersja Fiata Multipla z otwieranymi z przodu drzwiami , cos w typie "Isetty" lub nawet naszego "Smyka".Szukałem w necie i wychodzi na moje, kolega pan juz w słusznym wieku dalej twierdzi ze nawet jechał w latach pięćdziesiątych takim Fiatem, kto ma racje ?
Pozdrawiam
jerzyn
obaj macie racje :)
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
3 |
Data: Maj 21 2010 10:09:29 | Temat: Re: Historia Fiata Multipla | Autor: jerzyn |
Użytkownik "po" napisał w wiadomości
".Szukałem w necie i wychodzi na moje, kolega pan juz
w słusznym wieku dalej twierdzi ze nawet jechał w latach pięćdziesiątych
takim Fiatem, kto ma racje ?
Pozdrawiam
jerzyn
obaj macie racje :)
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
Ale na tej stronie nie moge sie doszukac zdjecia z Fiat Multipla z drzwiami
otwieranymi z przodu, cos jak Isetka lub Smyk Trochę mi sie wydaje
nielogiczne aby siescioosobowy samochód miał takie drzwi, no bo do tylnych
siedzien maja być tradycyjne drzwi?
Pozdrawiam
jerzyn
4 |
Data: Maj 21 2010 22:36:58 | Temat: Re: Historia Fiata Multipla | Autor: Adam |
jerzyn pisze:
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
Ale na tej stronie nie moge sie doszukac zdjecia z Fiat Multipla z drzwiami otwieranymi z przodu, cos jak Isetka lub Smyk Trochę mi sie wydaje nielogiczne aby siescioosobowy samochód miał takie drzwi, no bo do tylnych siedzien maja być tradycyjne drzwi?
Z tego, co udało mi się sprawdzić, nie było takiej wersji jak Isetta. Najwyraźniej Multiple (fiaty sześćsetki) miały normalne 4 drzwi.
--
Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.
5 |
Data: Maj 22 2010 12:34:35 | Temat: Re: Historia Fiata Multipla | Autor: jerzyn |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości
jerzyn pisze:
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
Z tego, co udało mi się sprawdzić, nie było takiej wersji jak Isetta.
Najwyraźniej Multiple (fiaty sześćsetki) miały normalne 4 drzwi.
Nazwę Isetta (BMW Isetta - mały samochód produkowany w latach 1955-1962 przez koncern BMW. Wersja licencyjna włoskiego samochodu Iso Isetta.) i Smyk ( cudo produkowane w Szczecinie ) przytoczyłem aby uzmysłowić jak takie drzwi wyglądały :-))
6 |
Data: Maj 23 2010 16:39:18 | Temat: Re: Historia Fiata Multipla | Autor: yabba |
Użytkownik "jerzyn" napisał w wiadomości
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości
jerzyn pisze:
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
Z tego, co udało mi się sprawdzić, nie było takiej wersji jak Isetta.
Najwyraźniej Multiple (fiaty sześćsetki) miały normalne 4 drzwi.
Nazwę Isetta (BMW Isetta - mały samochód produkowany w latach 1955-1962
przez koncern BMW. Wersja licencyjna włoskiego samochodu Iso Isetta.) i Smyk
( cudo produkowane w Szczecinie ) przytoczyłem aby uzmysłowić jak takie
drzwi wyglądały :-))
Cześć,
Może nie zrozumieliście się z Panem, z którym się założyłeś, w kwestii
drzwi. Ty myślałeś o drzwiach otwieranych z przodu, a on o drzwiach
otwieranych do przodu (jak pierwsze Syreny).
Widziałem kiedyś w Internecie zdjęcie minivana z lat 50-tych w typie "skrzydlaka". Silnik był z tyłu, a dostęp do pierwszego rzędu foteli był poprzez otwieraną przednią ścianę (jak w Isetta). Do tylnych rzędów foteli były normalne boczne drzwi. niestety nie mogę sobie przypomnieć na jakiej stronie go widziałem, ale raczej nie był do Fiat.
--
Pozdrawiam,
yabba
7 |
Data: Maj 24 2010 17:24:43 | Temat: Re: Historia Fiata Multipla | Autor: jerzyn |
Użytkownik "yabba" napisał w
wiadomości
Może nie zrozumieliście się z Panem, z którym się założyłeś, w kwestii
drzwi. Ty myślałeś o drzwiach otwieranych z przodu, a on o drzwiach
otwieranych do przodu (jak pierwsze Syreny).
Całkiem dobrze sie rozumieliśmy ,to nie chodziło o "kurołapy" czyli o takie
drzwi którymi w czasie jazdy po ich otwarciu można było dodatkowo łapać
kury na drodze.To chodziło o drzwi otwierane z przodu .Ten gościu juz prawie
zrezygnował i powiedział ze mógł sie pomylić ...
Pozd.
jerzyn.
8 |
Data: Maj 25 2010 00:50:05 | Temat: Re: Historia Fiata Multipla | Autor: Adam |
jerzyn pisze:
<http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Iso_Isetta&action=edit&redlink=1>.) i Smyk ( cudo produkowane w Szczecinie ) przytoczyłem aby uzmysłowić jak takie drzwi wyglądały :-))
Zgadza się. A'propos cuda polskiego, mogę polecić ciekawą książkę "Samochody PRL-u", wyczerpująco opisującą prototypy i seryjne konstrukcje polskiego przemysłu samochodowego w latach komuny :) O fiatach też tam sporo.
--
Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.
| | | | | | |