Grupy dyskusyjne   »   Historia Fiata Multipla

Historia Fiata Multipla



1 Data: Maj 17 2010 11:55:18
Temat: Historia Fiata Multipla
Autor: jerzyn 

Sprawa wygląda tak, założyłem sie z kolesiem o to czy istniała wersja Fiata
Multipla z otwieranymi z przodu drzwiami , cos w typie "Isetty" lub nawet
naszego "Smyka".Szukałem w necie i wychodzi na moje, kolega pan juz w
słusznym wieku dalej twierdzi ze nawet jechał w latach pięćdziesiątych takim
Fiatem, kto ma racje ?
Pozdrawiam
jerzyn



2 Data: Maj 18 2010 16:53:03
Temat: Re: Historia Fiata Multipla
Autor: po 

Użytkownik "jerzyn"  napisał w wiadomości

Sprawa wygląda tak, założyłem sie z kolesiem o to czy istniała wersja Fiata Multipla z otwieranymi z przodu drzwiami , cos w typie "Isetty" lub nawet naszego "Smyka".Szukałem w necie i wychodzi na moje, kolega pan juz w słusznym wieku dalej twierdzi ze nawet jechał w latach pięćdziesiątych takim Fiatem, kto ma racje ?
Pozdrawiam
jerzyn


obaj macie racje :)

http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html

3 Data: Maj 21 2010 10:09:29
Temat: Re: Historia Fiata Multipla
Autor: jerzyn 


Użytkownik "po"  napisał w wiadomości

".Szukałem w necie i wychodzi na moje, kolega pan juz
w słusznym wieku dalej twierdzi ze nawet jechał w latach pięćdziesiątych
takim Fiatem, kto ma racje ?
Pozdrawiam
jerzyn


obaj macie racje :)

http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html

Ale na tej stronie nie moge sie doszukac zdjecia z Fiat Multipla z drzwiami
otwieranymi z przodu, cos jak Isetka lub Smyk Trochę mi sie wydaje
nielogiczne aby siescioosobowy samochód miał takie drzwi, no bo do tylnych
siedzien maja być tradycyjne drzwi?
Pozdrawiam
jerzyn

4 Data: Maj 21 2010 22:36:58
Temat: Re: Historia Fiata Multipla
Autor: Adam 

jerzyn pisze:

http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html
Ale na tej stronie nie moge sie doszukac zdjecia z Fiat Multipla z drzwiami otwieranymi z przodu, cos jak Isetka lub Smyk Trochę mi sie wydaje nielogiczne aby siescioosobowy samochód miał takie drzwi, no bo do tylnych siedzien maja być tradycyjne drzwi?

Z tego, co udało mi się sprawdzić, nie było takiej wersji jak Isetta. Najwyraźniej Multiple (fiaty sześćsetki) miały normalne 4 drzwi.

--

Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.

5 Data: Maj 22 2010 12:34:35
Temat: Re: Historia Fiata Multipla
Autor: jerzyn 


Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości

jerzyn pisze:
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html

Z tego, co udało mi się sprawdzić, nie było takiej wersji jak Isetta.
Najwyraźniej Multiple (fiaty sześćsetki) miały normalne 4 drzwi.

Nazwę Isetta (BMW Isetta - mały samochód produkowany w latach 1955-1962 przez koncern BMW. Wersja licencyjna włoskiego samochodu Iso Isetta.) i Smyk ( cudo produkowane w Szczecinie ) przytoczyłem aby uzmysłowić jak takie drzwi wyglądały :-))

6 Data: Maj 23 2010 16:39:18
Temat: Re: Historia Fiata Multipla
Autor: yabba 

Użytkownik "jerzyn"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości

jerzyn pisze:
http://microcarmuseum.com/tour/fiat-multipla.html

Z tego, co udało mi się sprawdzić, nie było takiej wersji jak Isetta.
Najwyraźniej Multiple (fiaty sześćsetki) miały normalne 4 drzwi.

Nazwę Isetta (BMW Isetta - mały samochód produkowany w latach 1955-1962
przez koncern BMW. Wersja licencyjna włoskiego samochodu Iso Isetta.) i Smyk
( cudo produkowane w Szczecinie ) przytoczyłem aby uzmysłowić jak takie
drzwi wyglądały :-))


Cześć,

Może nie zrozumieliście się z Panem, z którym się założyłeś, w kwestii
drzwi. Ty myślałeś o drzwiach otwieranych z przodu, a on o drzwiach
otwieranych do przodu (jak pierwsze Syreny).
Widziałem kiedyś w Internecie zdjęcie minivana z lat 50-tych w typie "skrzydlaka". Silnik był z tyłu, a dostęp do pierwszego rzędu foteli był poprzez otwieraną przednią ścianę (jak w Isetta). Do tylnych rzędów foteli były normalne boczne drzwi. niestety nie mogę sobie przypomnieć na jakiej stronie go widziałem, ale raczej nie był do Fiat.


--
Pozdrawiam,

yabba

7 Data: Maj 24 2010 17:24:43
Temat: Re: Historia Fiata Multipla
Autor: jerzyn 


Użytkownik "yabba"  napisał w
wiadomości


Może nie zrozumieliście się z Panem, z którym się założyłeś, w kwestii
drzwi. Ty myślałeś o drzwiach otwieranych z przodu, a on o drzwiach
otwieranych do przodu (jak pierwsze Syreny).
Całkiem dobrze sie rozumieliśmy ,to nie chodziło o "kurołapy" czyli o takie
drzwi którymi  w czasie jazdy po ich otwarciu  można było dodatkowo łapać
kury na drodze.To chodziło o drzwi otwierane z przodu .Ten gościu juz prawie
zrezygnował i powiedział ze mógł sie pomylić ...
Pozd.
jerzyn.

8 Data: Maj 25 2010 00:50:05
Temat: Re: Historia Fiata Multipla
Autor: Adam 

jerzyn pisze:

<http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Iso_Isetta&action=edit&redlink=1>.) i Smyk ( cudo produkowane w Szczecinie ) przytoczyłem aby uzmysłowić jak takie drzwi wyglądały :-))

Zgadza się. A'propos cuda polskiego, mogę polecić ciekawą książkę "Samochody PRL-u", wyczerpująco opisującą prototypy i seryjne konstrukcje polskiego przemysłu samochodowego w latach komuny :) O fiatach też tam sporo.

--

Fiat Brava 1.9 JTD, 2000 r.

Re: Historia Fiata Multipla



Grupy dyskusyjne