Hypermiling
1 | Data: Kwiecien 06 2009 00:54:16 |
Temat: Hypermiling | |
Autor: Krzysztof DMytrów | Witam wszystkich. 2 |
Data: Kwiecien 06 2009 10:30:41 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: krzysiek82 | Centralka silnika 1.6 ABU miał pin odpowiedzialny za przesyłanie do licznika info o spalaniu (teoretycznym) Ty masz na bank inny nowszy sterownik więc wydaje mi się, że ma taką opcję. Tylko pytanie czy w polo 6N była opcja licznika z MFA? Tego nie jestem pewien, ale chłopaki z PKP powinni wiedzieć oto adres http://vwpolo-klub.pl/ 3 |
Data: Kwiecien 06 2009 10:35:33 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: krzysiek82 | przypomniało mi się, glf 3 miał licznik z mfa, a w polo licznik jest taki sam przecież, wiec manetki od golfa 3 i licznik i powinno się dać coś wymodzić, tylko dowiedz się czy centralka ma taką opcję. 4 |
Data: Kwiecien 06 2009 01:35:39 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Krzysztof Dmytrów | Centralka silnika 1.6 ABU miał pin odpowiedzialny za przesyłanie do Dzięki za info :) odrazu muszę Ci powiedzieć, że lepiej zapomnij o spalaniu 3-4l jeśli na Oczywiście, że u siebie nawet o takim nie myślę - taki wynik osiągali na Hondzie Insight z silnikiem litrowym :). Mi kiedyś w trasie spalił średnio 5,8. pozdrawiam serdecznie 5 |
Data: Kwiecien 06 2009 15:06:02 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: pluton |
odrazu muszę Ci powiedzieć, że lepiej zapomnij o spalaniu 3-4l jeśli na Jak tylko dorwalem swoja Carisme (1834 ccm, automat, klima, swiatla, 2 osoby) i zrobilem trase Lodz - Warszawa, to mi wyszlo srednio 5.2 /100, ktore pod Warszawa wzroslo do 5.3/100 i tak zostalo. Z tym ze wtedy naprawde delikatnie naciskalem gaz. Teraz mam 8.4/100 w cyklu 90%miasto, 10% trasa. pozdrawiam pluton 6 |
Data: Kwiecien 07 2009 20:31:52 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Mumin | pluton pisze: odrazu muszę Ci powiedzieć, że lepiej zapomnij o spalaniu 3-4l jeśli na Mówisz pewnie o GDI? Jak się delikatnie jedzie to one właśnie potrafią tak mało palić. Mi najniżej zszedł do 5.6, też automat. -- Pozdrawiam, Mumin 7 |
Data: Kwiecien 08 2009 12:05:59 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Brzezi | wto, 07 kwi 2009 o 20:31 GMT, Mumin napisał(a): Mówisz pewnie o GDI? Jak się delikatnie jedzie to one właśnie potrafią Ja wczoraj w nocy zrobilem test, wracalem z wawy, przejechalem przez cala wawe, kawalek pod wawe, w sumie ze 30km, jechalem spokojnie, ale tez bez slamazarnego ociagania sie, przy silniku 1.8T z automatem spalanie wyszlo mi 6,3 :) Gdyby nie czerwone swiatla to spokojnie doszedlbym do 6, o ile nie zszedlbym nawet ponizej 6l/100 :) Pozdrawiam Brzezi 8 |
Data: Kwiecien 09 2009 01:19:30 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Krzysztof Dmytrów | Ja wczoraj w nocy zrobilem test, wracalem z wawy, przejechalem przez cala Bardzo fajny silnik - maksimum momentu obrotowego ma w znacznie szerszym zakresie, niż silniki diesla :). Tutaj nawet jak potrzebujesz przyspieszyć, to ciągnie gładko już od jakichś 1500 rpm, nie musisz go wykręcać, a co za tym idzie, możesz mniej spalić :). Gdyby nie czerwone swiatla to spokojnie doszedlbym do 6, o ile nie zszedlbym nawet No, ostatnio zmierzyłem sobie prawie czysty ruch pozamiejski (jechałem ze Szczecina do Wałcza i po drodze z większych miast miałem jedynie Stargard Szczeciński, poza tym parę mniejszych miast i kilka wiosek, generalnie nie trzeba często zwalniać). Tam i z powrotem (jakieś 290 km) spalił mi nieco ponad 15 litrów (wyszło 5,3 l/100 km). Wynik jest miarodajny, bo przed wyjazdem zatankowałem pod sam korek, po przyjeździe tak samo. A więc wyszło mi tak, jak w specyfikacji (12 lat temu producenci podawali zużycie paliwa przy 90 km/h, 120 km/h i w cyklu miejskim), a więc sam silnik jest raczej pod tym względem w porządku :). Z kolei jak jakiś czas temu robiłem sobie jazdę tylko w mieście (z domu do pracy i z powrotem - ok. 4 km w jedną stronę). Zanim dojechałem do pracy, silnik jeszcze nie zdążył się nagrzać, ponadto musiałem się przebijać w obie strony przez główną arterię komunikacyjną w Szczecinie (al. Wojska Polskiego, mieszkańcy Szczecina wiedzą doskonale o jaką ulicę chodzi), a że i tam i z powrotem były to godziny szczytu, dlatego dużą cząść czasu stałem w korkach. Tak jeździłem ponad 2 tygodnie, kilka razy zdarzyło mi się pojeździć trochę dłużej (objeżdżałem jakieś sklepy, coś załatwiałem), ale tylko w mieście. Ale przez większość czasu jeździłem te krótkie odcinki ze staniem w korkach na chłodnym generalnie silniku. I wtedy średnio mi wyszło prawie 13 litrów/100 km. I wiem, że było to normalne :). pozdrawiam serdecznie 9 |
Data: Kwiecien 09 2009 14:23:00 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Brzezi | czw, 09 kwi 2009 o 10:19 GMT, Krzysztof Dmytrów napisał(a): Ja wczoraj w nocy zrobilem test, wracalem z wawy, przejechalem przez cala U mnie nie da sie wcisnac do dechy przy niskich obrotach, bo ASB autoamtycznie redukuje ale czasami udaje mi sie tak z wyczuciem wcisnac troche mocniej gaz przy 1500rpm, i robi to rzeczywiscie fajne wrazenie na najwyzszym biegu :) Gdyby nie czerwone swiatla to spokojnie doszedlbym do 6, o ile nie zszedlbym nawet Czy tez piszesz o silniku 1.8T ? ktora wersja mocowa? staniem w korkach na chłodnym generalnie silniku. I wtedy średnio mi Tak, silnika ma dosyc duza rozpietosc spalania, mozna zejsc do 6, ale jak sie wykorzystuje moc i turbo mocno pompuje, to chwilowe spalanie dochodzi do prawie 60l/100, a srednie wychodzi spokojnie w okolicach 14-15 Pozdrawiam Brzezi 10 |
Data: Kwiecien 09 2009 22:58:46 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Krzysztof Dmytrów | U mnie nie da sie wcisnac do dechy przy niskich obrotach, bo ASB No właśnie, i biegi są wtedy pewnikiem dłuuugie :). Czy tez piszesz o silniku 1.8T ? ktora wersja mocowa? Nienie, moja Polówka ma silnik 1.6 75 KM - zupełnie bez porównania do Twojego, ale do tak niedużego auta wystarczy w zupełności :). Tak, silnika ma dosyc duza rozpietosc spalania, mozna zejsc do 6, ale jak No, jak gazujesz to na pewno pali jak smok, ale przy normalnej jeździe myślę, że nie spali dużo więcej niż mój. -- pozdrawiam serdecznie Krzysztof Dmytrów tel: 0048691981555 GG: 4138763 Skype: krzysztof.dmytrow 11 |
Data: Kwiecien 06 2009 01:39:14 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Adam Adamaszek | On 6 Kwi, 09:54, Krzysztof DMytrów wrote: Witam wszystkich. Jesli znasz angielski: http://www.gassavers.org/article.php?do=201-tips-to-save-gas pozdr AA 12 |
Data: Kwiecien 06 2009 14:35:42 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: J.F. | Użytkownik "Krzysztof DMytrów" napisał w Mam pytanie, czy ktoś słyszał o takiej technice jazdy? Może ktoś Ja probowalem raz pojechac zgodnie z przepisami. Przeszlo mi po 10 minutach. No i spalanie zapewne skoczylo .. Choc tak mowiac szczerze .. czy trasa z autostrada i 150, czy powrot w korku 70km/h .. jakos niewiele sie rozni spalanie na stacji. J. 13 |
Data: Kwiecien 06 2009 12:09:08 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Krzysztof Dmytrów | Ja probowalem raz pojechac zgodnie z przepisami. Przeszlo mi po 10 Ja często jeżdżę trasą Szczecin-Wałcz (140 km) na delegacje i raz jechałem prawie absolutnie zgodnie z przepisami - faktycznie zszedłem poniżej 6 litrów na 100 km :). Choc tak mowiac szczerze .. czy trasa z autostrada i 150, czy No, jak jedziesz 70 km/h, to na pewno spalasz znacznie mniej, niż 150... pozdrawiam serdecznie 14 |
Data: Kwiecien 06 2009 22:38:01 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: J.F. | On Mon, 6 Apr 2009 12:09:08 -0700 (PDT), Krzysztof Dmytrów wrote: Choc tak mowiac szczerze .. czy trasa z autostrada i 150, czy No wlasnie jakos na stacji okazuje sie ze nieznacznie .. aczkolwiek musialbym dokladne badania zrobic .. J. 15 |
Data: Kwiecien 06 2009 14:47:41 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: J.F. | Użytkownik "Krzysztof DMytrów" napisał w Mam tez pytanie - czy można sobie kupić urządzenie, które Poszukaj "KEL", polska samorobka. Praktycznie w kazdym samochodzie z wtryskiem elektronicznym sie da, bo mozna czas otwarcia wtryskiwaczy zmierzyc. Ponoc to nawet dosc dokladne. ostatnio naszło, żeby jeździć jak najtaniej, a na nowy, Zagazuj a nie trenuj kapelusznicza jazde. J. 16 |
Data: Kwiecien 06 2009 12:12:16 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Krzysztof Dmytrów | Zagazuj a nie trenuj kapelusznicza jazde. Wiesz co, ale to niezłą frajda - jedziesz na dwupasmówce 90 km/h, ludzie Cię wyprzedzają (nawet L-ki) i patrzą się śmiesznie na Ciebie :). A co do gazu, jakoś jestem bardzo sceptyczny... Jakoś uważam, że to trochę kastracja samochodu, a poza tym u mnie bagażnik zmalałby do rozmiarów iście mikroskopijnych :). pozdrawiam serdecznie 17 |
Data: Kwiecien 06 2009 22:39:08 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: J.F. | On Mon, 6 Apr 2009 12:12:16 -0700 (PDT), Krzysztof Dmytrów wrote: A co do gazu, jakoś jestem bardzo sceptyczny... Jakoś uważam, że to Sprzedaj polo, kup passata i smiej sie z tych ktorzy mowia ze polo malo pali :-) J. 18 |
Data: Kwiecien 06 2009 20:43:42 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 6 Apr 2009 12:12:16 -0700 (PDT), Krzysztof Dmytrów Wiesz co, ale to niezłą frajda - jedziesz na dwupasmówce 90 km/h, Boooo wieesz, oooneeee taaaaak myyyk, myyyk, myyyk... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 19 |
Data: Kwiecien 06 2009 16:44:06 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Kuba (aka cita) | Krzysztof DMytrów wydusił z siebie te słowy: Czy można gdzieś nabyć takie urządzenie jesli nie zależy Ci na samych cyfewrkach jako takich, ktore i tak zazwyczaj nie odzwierciedlają rzeczywistości a dają tylko pewien pogląd na spalane .. to mozesz zainstalować sobie dowolny manomentr, ktory podłączysz do jakiegoś węża podcisnienia z kolektora ssącego, czy gaźnika (jesli masz tam gaźnik). Wychylenie wskazówki manometru będzie proporcjonalne do chwilowego spalania. Niektore auta (dla przykladu miałem to w Granadzie GHIA) byly takie manometry jako dokladane liczniki wyskalowane do połowy na zielono, a później na czerwowo. Kiedy sprzedawałem Granade zamontowałem ten zegar w Oplu Mancie. Generalnie ułatwia to operowanie gazu, jesli chcialbyś jeździć troche ekonomiczniej. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 20 |
Data: Kwiecien 06 2009 15:22:16 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: masti | Dnia Mon, 06 Apr 2009 00:54:16 -0700, Krzysztof DMytrów napisał(a): Witam wszystkich. toÄ to panocku jeszcze w kanciaku za komuny miałem. SiÄ to ekonomizer nazywało, kosztowało grosze a było prostym miernikiem podciĹnienia w układzie dolotowym + skala :) -- mst <at> gazeta <.> pl Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8 "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 21 |
Data: Kwiecien 06 2009 12:18:43 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Krzysztof Dmytrów | Dzięki wszystkim bardzo serdecznie za porady :). 22 |
Data: Kwiecien 06 2009 08:37:09 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: hamberg | próbował tak jeździc, żeby zużycie paliwa było NAPRAWDĘ niewielkie? Na posiadasz auto czyli placisz ubezpieczenie, przeglady, naprawy+obsluga - naprawde osiagniecie tego 0,5/100km tak bardzo Cie urzadza? Moze lepiej po prostu mniej jezdzic a rozsadniej (czasami spacerkiem/ rowerkiem). Przez ludzi jezdzacych na kropelce robia sie w miescie korki niestety :(. 23 |
Data: Kwiecien 06 2009 12:17:15 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Krzysztof Dmytrów | posiadasz auto czyli placisz ubezpieczenie, przeglady, naprawy+obsluga Nie, oczywiście że nie jestem takim wariatem jak hypermilerzy - nie zawalam drogi, jadę zgodnie z ruchem ulicznym, tylko staram się byc bardziej przewidujący - rzadziej naciskam hamulec, mniej gazuję, staram się jeździc bardziej płynnie przewidująco... W żadnym razie nie jestem zawalidrogą :). pozdrawiam serdecznie 24 |
Data: Kwiecien 06 2009 20:45:35 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 6 Apr 2009 12:17:15 -0700 (PDT), Krzysztof Dmytrów Nie, oczywiście że nie jestem takim wariatem jak hypermilerzy - nie To co mnie wkurza u kropelkowców to to, że dla jego pół litra mniej na sto, cała reszta wokół musi w sumie zużyć kilka razy tyle, żeby móc normalnie jechać. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 25 |
Data: Kwiecien 06 2009 23:11:54 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Adam Szewczak |
26 |
Data: Kwiecien 07 2009 03:11:48 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Krzysztof Dmytrów | No a ja jezdze normalnie i mi w sumie caly czas wychodzi srednia 4.9 Ja w cyklu mieszanym mam średnio około 8 l/100 km. Większość jazdy miejskiej odbywam niestety na krótkich dystansach (ok 4 km, potem stop, za parę godzin ponownie). Wiem, że wtedy silnik jest chłodny i pali znacznie więcej, niż gdy ma optymalną temperaturę. A wskaźnik zużycia paliwa służyłby mi głównie do sprawdzenia, czy mam odpowiednią technikę jazdy do konkretnych sytuacji (np, czy np. jadąc 50 km/h, warto jechać czwórką przy 1500 rpm, czy lepiej trójką przy 2000 rpm, itd.) -- pozdrawiam serdecznie Krzysztof Dmytrów tel: 0048691981555 GG: 4138763 Skype: krzysztof.dmytrow 27 |
Data: Kwiecien 07 2009 07:06:32 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 07 Apr 2009 03:11:48 +0200, Krzysztof Dmytrów jazdy do konkretnych sytuacji (np, czy np. jadąc 50 km/h, warto jechać Skoro chcesz zakładać wakuometr, to pewnie masz benzynowca. 1500rpm ma czwórce to nie jest dlań najlepszy pomysł. Ale to Twoje panewki, Twój samochód, zwłaszcza że problem pewnie objawi się dopiero, jak go sprzedasz. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 28 |
Data: Kwiecien 07 2009 23:48:27 | Temat: Re: Hypermiling | Autor: Krzysztof Dmytrów | Skoro chcesz zakładać wakuometr, to pewnie masz benzynowca. Generalnie nie jeżdżę poniżej 2000 rpm, staram się bieg zmieniać przy 2500-3000, czasami tylko jak wiem że nie będę na jakimś dłuższym odcinku przyspieszał, pozwalam sobie np. przy 50 km/h jechać czwórką z około 1500 rpm. Jak mam przyspieszyć, to oczywiście redukuję, bo wtedy słyszę, że silnik się "męczy" :). Zresztą w instrukcji obsługi napisali, że bieg należy redukować wtedy gdy silnik zaczyna nieprawidłowo pracować, a u mnie przy 1500 rpm jak jadę spokojnie silnik pracuje cichutko i równo. Jakby coś się działo, to bym usłyszał - ta wersja silnikowa jest niestety strasznie głośna :). -- pozdrawiam serdecznie Krzysztof Dmytrów tel: 0048691981555 GG: 4138763 Skype: krzysztof.dmytrow |