I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna
1 | Data: Styczen 26 2017 10:30:28 |
Temat: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | |
Autor: Yogi(n) | Przy okazji dyskusji o baga¿nikach rowerowych pomy¶la³em o jeszcze jednej sprawie. 2 |
Data: Styczen 26 2017 20:14:34 | Temat: Re: I jeszcze o hakach - wiÄ…zka elektryczna | Autor: Irokez | W dniu 2017-01-26 o 10:30, Yogi(n) pisze: Przy okazji dyskusji o baga¿nikach rowerowych pomy¶la³em o jeszcze Dziwne... siê zna³ elektryk... 1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego Przez bezpiecznik, ale po co przeka¼nik? Nie mo¿esz po stacyjce po prostu? 2. Pomy¶la³em, ¿e móg³bym samodzielnie dorobiæ ten kawa³ek instalacji, W instrukcji mam 4mm2 na masê do lamp (pin 3), zasilanie 12V oraz masa dla tego zasilania 2,5mm2 (piny 9,10,11,13) reszta 1,5mm2 Bezpiecznik sta³e 12V MAX 20A, po kluczyku 15A. Avensis T25 3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ? Czy wy³±cza Ci tylne przeciwmgielne w aucie przy pod³±czeniu przyczepy. 4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie A to sam sobie odpowiedz Zdrówko -- Irokez 3 |
Data: Styczen 27 2017 05:42:47 | Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | Autor: Yogi(n) |
W dniu 2017-01-26 o 10:30, Yogi(n) pisze: Nie, hak montowali w ASO, z przeznaczeniem pod baga¿nik rowerowy, wiêc taki wystarcza³. 1. Zak³adam, ¿e do pierwszego obwodu po prostu ci±gnê kabel, do drugiego Bo na obwodzie zapalniczki "wisz±" ju¿ trzy urz±dzenia o ³±cznym poborze ok. 8 A, a bezpiecznik (i zapewne kable) na 15 A. 2. Pomy¶la³em, ¿e móg³bym samodzielnie dorobiæ ten kawa³ek instalacji, Ooo, dziêki, to jest konkret. 3. I o czym ewentualnie jeszcze pomy¶leæ? A to jest obowi±zkowe, czy zalecane? Szczerze mówi±c nie wiem, bo go jeszcze nie u¿ywa³em z przyczep±. Mo¿e wystarczy zwyk³y wy³±cznik? Albo wymiana na gniazdo z roz³±czaniem tego obwodu po wsadzeniu wtyczki (w³a¶nie wygoogla³em). A mo¿e moje tez jest takie? Muszê sprawdziæ. 4. Czy warto siê w to bawiæ? Elektryk (telefonicznie) krzykn±³ sobie Instalowa³em ró¿ne rzeczy w samochodzie, zamek centralny (tj. centralkê), podgrzewane lusterka, systemy audio ze wzmacniaczami, kamery cofania itp. czasem trzeba by³o pó³ auta rozbieraæ, wiêc strony technicznej siê nie bojê. Ale wtedy oszczêdza³em dwa, a nawet dziesiêæ razy tyle. ;-) No nic, spróbujê, mo¿e nie bêdzie masakry. Dziêki za podpowiedzi. -- Yogi(n) 4 |
Data: Styczen 27 2017 10:06:52 | Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | Autor: ±æê³ñ󶼿 | U mnie sta³e 12V na haku wywo³ywa³o korozjê (od ¶niegu / soli / mo¿e deszczu), wiêc gdzie¶ w ¶rodku rozpi±³em te 12 V.
Mam 13 pinowe gniazdo, ale w ubo¿szej wersji, tj. bez sta³ego 12V 5 |
Data: Styczen 27 2017 16:02:59 | Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | Autor: Yogi(n) |
U mnie sta³e 12V na haku wywo³ywa³o korozjê (od ¶niegu / soli / mo¿e deszczu), wiêc gdzie¶ w ¶rodku rozpi±³em te 12 V. Ale ja wyjmê wszystkie bezpieczniki, a za³±cza³ bêdê tylko na czas holowania. Z awaryjnym otwieraniem problemu nie mam, bo tradycyjna wk³adka i klucz z grotem s± na wyposa¿eniu ;-). Zosta³o tyko ci±ganie drutu. -- Yogi(n) 6 |
Data: Styczen 28 2017 08:31:00 | Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | Autor: ±æê³ñ󶼿 | Nie ³apiê, co masz na my¶li - ³om?
Z awaryjnym otwieraniem problemu nie mam, bo tradycyjna wk³adka i klucz z grotem s± na wyposa¿eniu 7 |
Data: Styczen 28 2017 10:10:23 | Temat: Re: I jeszcze o hakach - wi±zka elektryczna | Autor: Yogi(n) | U¿ytkownik " ±æê³ñ󶼿" napisa³ w wiadomo¶ci Nie ³apiê, co masz na my¶li - ³om? Nie, obecno¶æ - ³±cznie z fabrycznym centralnym zamkiem - tradycjnej wk³adki w zamkach oraz posiadanie kluczyka z grotem umo¿liwiaj±cym otwarcie drzwi. Roz³adowanie akumultora nie uniemo¿liwia otwarcia auta tradycyjnymi metodami. Ergo - argument o mo¿liwo¶ci do³adowania akumulatora przez kabel w gnie¼dzie haka mnie nie dotyczy. A przynajmniej w wypadku tego samochodu. -- Yogi(n) 8 |
Data: Styczen 30 2017 07:46:02 | Temat: Re: I jeszcze o hakach - wiÄ…zka elektryczna | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2017-01-28 o 10:10, Yogi(n) pisze: Nie, obecno¶æ - ³±cznie z fabrycznym centralnym zamkiem - tradycjnej Próbowa³e¶? :) ¯eby¶ siê nie zdziwi³ jak mój kumpel - móg³ sobie krêciæ kluczykiem we wk³adce ile chcia³, bez elektryki nie otworzy³ z powodu podwójnego ryglowania. Passat (fuj) B6. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 9 |
Data: Styczen 30 2017 09:30:12 | Temat: Re: I jeszcze o hakach - wiÄ…zka elektryczna | Autor: MaseÅ‚ | W dniu 2017-01-30 o 07:46, Mirek Ptak pisze: W dniu 2017-01-28 o 10:10, Yogi(n) pisze: Passat (nie-fuj) B7 - tradycyjny kluczyk sprowadza sie do plastikowego (chyba jednorazowego) grotu. Teoretycznie ma to pozwolic (po zerwaniu chromowanej klamki w celu odsloniecia dziury na grot) na otwarcie drzwi bez elektryki - teoretycznie, bo na szczescie nie musialem tego testowac w praktyce... Pozdro Mase³ |