Ile prądu powinien jeść Seicento?
1 | Data: Kwiecien 10 2012 12:27:40 |
Temat: Ile prÄ du powinien jeć Seicento? | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | PodpiÄ
łem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywaÄ 3-4 lata, u żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładowaÄ, a u mnie po roku używania pokazała siÄ lampka czarna - uszkodzony :( 2 |
Data: Kwiecien 10 2012 12:31:36 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Potocki, Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku czarny wskaźnik... Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 3 |
Data: Kwiecien 10 2012 12:40:16 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 12:31, RoMan Mandziejewicz pisze:
Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy do kościoła i do sklepu. Czy to mało? -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 4 |
Data: Kwiecien 10 2012 12:43:48 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Potocki, Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, któryCodziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 5 |
Data: Kwiecien 10 2012 12:53:58 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Potocki, Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego? -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 6 |
Data: Kwiecien 10 2012 03:57:08 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Czarek Daniluk | On Apr 10, 12:53 pm, Potocki Passion & Adventure W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze: Uruchomić silnik, włączyć światła - przytknąć kable miernika do klem akumulatora, odczytać napięcie. Jeśli będzie od 14 do 14,4V to OK, jeśli mniej dać przygazówkę i zobaczyć czy nie wzrośnie ;) jeśli będzie mniejsze niż 13V to cienko bo nie doładuje akumulatora do pełna. Pozdrawiam ! 7 |
Data: Kwiecien 10 2012 13:07:36 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Potocki, Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, któryCodziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach. Wyniki takich pomiarów dadzą wstępne pojęcie o tym, co dzieje się z alternatorem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 8 |
Data: Kwiecien 10 2012 21:24:37 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze: Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silnikuPomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok (akumulator ma zaledwie 4 miesiące). Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - 12,2v Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna. -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 9 |
Data: Kwiecien 10 2012 21:57:53 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 10-04-2012 o 21:24:37 Potocki Passion & Adventure napisał(a): W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze: Do elektryka, nie masz ładowania, akumulator za chwilę znowu pójdzie na złom. Pzdr TG 10 |
Data: Kwiecien 10 2012 22:12:40 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Grejon | W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze: Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ prostowniczy. BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora, ty/żona nie zwróciliście uwagi? Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na "zapłon" ale przed rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi 11 |
Data: Kwiecien 10 2012 22:22:17 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Grejon, Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napięcie z przekręconym Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ Słuszna uwaga - cos tak banalnego może powodować brak ładowania. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 12 |
Data: Kwiecien 10 2012 23:09:56 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello Grejon,Może ale nie musi. jak alternator ma mostek pomocniczy zasilany przez żarówkę kontrolki ładowania. To w zależności od typu alternatora po przekroczeniu pewnej granicznej prędkości. Tak ok 3 3,5 tyś obrotów / minute. Alternator wzbudzi się i do wyłączenia silnika będzie działał poprawnie. Obstawiam albo szczotki albo spalone dwie fazy w alternatorze. Do elektryka trzeba jechać on będzie wiedział co zrobić. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Kwiecien 10 2012 22:58:37 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | Grejon napisał(a): W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż istnieje to jest niewielkie. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Kwiecien 11 2012 12:04:59 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: J.F | Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna Alez Kogutku, co Kogutek p* ? Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala Az takie male nie jest. J. 15 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:07:41 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Wmak | J.F napisał(a):
Byłeś szybszy ! -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:19:24 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisał(a): J.F napisał(a):szybszy czy głupszy? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 17 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:19:21 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: J.F | Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup Wmak napisał(a): J.F napisał(a): Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie zjawisko. Dobrze by bylo zeby bylo na nim widac odczep z uzwojenia wzbudzenia, i wyraznie namalowana trzecia szczotke, albo polaczenie przez lozyska, bo jak inaczej chcesz wykryc czy prad nie plynie z powodu przerwy na jednej szczotce czy na dwoch naraz ? Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i na alternatorach chyba tez nie. J. 18 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:15:07 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | J.F napisał(a): Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grupZa to Ty jak każdy wiejski przygłup znasz się na wszystkim. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 19 |
Data: Kwiecien 12 2012 01:29:05 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: J.F | Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie. J. 20 |
Data: Kwiecien 12 2012 08:27:26 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | J.F napisał(a): Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomościTo że chcesz schemat nie znaczy że mam go narysować. Po co Ci on jak już przyznałem Ci rację. Masz rację. Znasz sie świetnie bo na forach dyskusyjnych pobierasz naukę. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 21 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:22:23 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | J.F napisał(a): Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomościJest bardzo małe bo żarówka od ładowania przez całą żywotność samochodu może świecić ze dwie godziny. Może trzy. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 22 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:06:13 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Wmak | kogutek napisał(a): Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończyjedna to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nieistnieje to jest niewielkie.Głupoty wypisujesz (przez grzeczność nie powiem "jak zwykle"). Szczotki połączone są szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i już po zużyciu jednej z nich nie ma innej drogi dla prądu wzbudzenia alternatora - uzwojenie ną wirniku jest odizolowane od masy i ma połączenie wyłącznie przez szczotki. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 23 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:18:31 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisał(a): kogutek napisał(a):W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 24 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:34:18 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Wmak | kogutek napisał(a): W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich zGdzie takie bajki wyczytałeś Może podaj ich źródło.... Którędy ma płynąć prąd wzbudzenia po zużyciu pierwszej szczotki? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Kwiecien 11 2012 11:14:52 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisał(a): kogutek napisał(a):Co Ci będę tłumaczył jak mało kumaty jesteś i nie zrozumiesz. jak byś był kumaty to sam byś rozgryzł dlaczego kontrolka gaśnie jak alternator pracuje. jak by była tylko podłączona z masą przez uzwojenie wzbudzania to by nigdy nie gasła. czyli jakoś inaczej jest podłączona. W alternatorach starszego typu, bez mostka pomocniczego miała swój styk w regulatorze. A teraz nie ma i gaśnie. Jakiś cud kurwa czy co? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:06:13 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: jerzu | On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek" Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna Tak? No popatrz. W Łodzi zapaliła mi się kontrolka ładowania, do Warszawy dojechałem bez włączonych świateł. Kontrolka paliła się cały czas. W Warszawie napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku, wynosiło 8,5 volta. Sugerujesz że miałem skończoną jedną szczotkę? I niby czemu miałyby się nie skończyć jednocześnie? Przecież są takie same i zużywają się w tym samym stopniu. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 27 |
Data: Kwiecien 11 2012 15:13:25 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | jerzu napisał(a): On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek"chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:50:19 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: jerzu | On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek" chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy Cały kogutek... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 29 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:13:43 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | jerzu napisał(a): On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"jasne że cały a nie półmózg. Opisałeś sytuację nie mającą żadnego związku z tematem. Spierdoliło Ci się ładowanie i się lampka zapaliła że nie ładuje. Tak jest w motorowerach i Bentleyach. Zapalenie się lampki to typowy objaw braku ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta świeci dalej. Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś. W alternatorach wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania. Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to się nie zapala. Przepalenie żaróweczki jest mało prawdopodobne. Ale jak alternator ma słuszny przebieg to mogła się skończyć szczotka. W czasie jazdy można to zidentyfikować tylko po tym że światła robią się coraz ciemniejsze i nie rozjaśniają się po dodaniu gazu. Czy tak trudno wyobrazić sobie że jak jest jedna kontrolka sygnalizująca czy układ złożony z kilku podzespołów jest sprawny to może różnie sygnalizować różne uszkodzenia. Nie mam pojęcia czy takie świecenie lampki ładowania było zamierzone czy wyszło przy okazji. Jak się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci wtedy kiedy powinna świecić. Jeśli idzie o naprawę to nie ma żadnego znaczenia która skończyła się pierwsza bo i tak nie sprzedają samych szczotek tylko całe moduły. Ciekawe czy jesteś w stanie ogarnąć tyle wiedzy na raz. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:34:42 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Wmak | kogutek napisał(a): jerzu napisał(a): Zapalenie się lampki to typowy objaw brakuZapomniałeś dodać: "przy zepsutym układzie ładowania" Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś. Trudno zrozumieć czyjeś durne teorie nie poparte wiedzą, chociażby o prawie Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnę. W alternatorachsię Znów bredzisz. Układ z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i także w tym przypadku po przekręceniu kluczyka "do jazdy" świeci kontrolka ładowania. Obwód żaróweczki zamyka się po stronie masy przez elementy regulatora napięcia (wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zużyta jest szczotka (dowolna z dwóch) i prąd na wzbudzenie nie płynie.
Powtarzasz swoją bajeczkę. Gdy dowolna szczotka straci styk z pierścieniem ślizgowym wirnika to przestaje płynąć prąd wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzać prąd. (Kogutku nie czytaj następnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne) Dzięki magnetyzmowi szczątkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie napięcie, niższe od napięcia na baterii więc prąd nie może popłynąć "pod górkę"). Zużycie drugiej szczotki nie ma już żadnego wpływu na pracę alternatora ani lampki kontrolnej, bo już po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyjście z regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa albo plus, (zależnie od stosowanego układu regulatora) jest przerwany i prąd przez powietrze nie popłynie a żaden współcześnie stosowany układ (poza fantazją kogutka)nie potrafi tego wykryć. Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie od ilości wypitego soku. Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy. Pozdrawiam myślących (normalnie a nie "inaczej").... Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 31 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:28:04 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisał(a): kogutek napisał(a):Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka co lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska temperatura uczy pokory. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 32 |
Data: Kwiecien 11 2012 22:40:24 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-04-11 22:28, kogutek pisze: napisał(a):(...) Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnieMasz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych Kogutek, kto wam zrobił taką krzywdę, że jadem dookoła rzucacie? Konfrontacja z wiedzą? Skąd te Wasze życzenia innym przykrości itd.? Może to klienci, którzy "docenili" Twoje "kompetencje" naprawcze? 33 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:50:24 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Wmak | kogutek napisał(a): Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę zróżnych ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotkaco lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a doMam niejasne podejrzenie, że ty się już kopałeś i ten koń musiał cię celnie trafić skoro jesteś całkowicie odporny na wiedzę. Dodam tylko, że zasady działania alternatora w samochodzie znałem jeszcze zanim wynaleziono internet i jakieś "portale" inne niż w budownictwie. Już tylko mogę zaproponować prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami. Kup sobie bateryjkę, żaróweczkę na odpowiednie napięcie (o ile wiesz, co to słowo znaczy) i dwa przewody. Dołącz porządnie te przewody do żaróweczki a pozostałe końce do bateryjki. Żarówka powinna świecić. Odłącz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to dało efekt. Teraz odłącz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawiła się jakaś zmiana w tym bardzo skomplikowanym układzie. Podpowiedź - traktuj żaróweczkę jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako szczotki je zasilające. Prostszego przykładu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo połączonych elementów w momencie przerwy w którymś z nich chyba nie wymyślę, poprawny wniosek wyciągnęliby nawet trzecioklasiści...przepraszam, w dzisiejszych zelektronizowanych czasach może nawet przedszkolacy. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 34 |
Data: Kwiecien 11 2012 23:07:40 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisał(a): kogutek napisał(a):Masz racje. Tak to działało w alternatorach od 125p. Ogólnie masz rację. Wystarczy? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 35 |
Data: Kwiecien 10 2012 22:20:36 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Potocki, Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silnikuPomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok Obecnie masz półmartwy akumulator. Do sprawdzenia alternator - być może to tylko regulator napięcia ale na pewno nie działa poprawnie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 36 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:09:53 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:24:37 +0200, Potocki Passion & Adventure Co z tego wynika? Marsz do elektryka :) -- Jacek 37 |
Data: Kwiecien 11 2012 12:02:46 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: J.F | Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisał w wiadomości grup Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v Niby tylko seicento, a Bedziesz Mial Wydatki :-) Alternator do naprawy. J. 38 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:28:09 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Wmak | Potocki Passion & Adventure napisał(a): Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2vPrzy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie rozładowany. Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy, popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu doładowywanie zewnętrznym prostownikiem. Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne akumulatory? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 39 |
Data: Kwiecien 11 2012 11:02:48 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisał(a): Potocki Passion & Adventure napisał(a):Może bogaty wtedy był a teraz już nie jest. historia zna takie przypadki. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 40 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:28:20 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Wmak | Potocki Passion & Adventure napisał(a): Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2vPrzy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie rozładowany. Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy, popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu doładowywanie zewnętrznym prostownikiem. Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne akumulatory? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 41 |
Data: Kwiecien 10 2012 14:54:08 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: jerzu | On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion & Adventure akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata Kto tak powiedział? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechnąć, przynajmniej nic na to nie wskazuje. Atymi oczkami to się nie przejmuj, one w nowym akumulatorze potrafią być czarne. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 42 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:26:20 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-04-10 14:54, jerzu pisze: On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion& Adventure Czyli wytrzymał tyle ile powinien. Nie napisano, że po tym czasie powinien się zepsuć :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 43 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:03:30 | Temat: Re: Ile prÄ
du powinien jeć Seicento? | Autor: Iksinski |
PodpiÄ łem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywaÄ 3-4 lata, u żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładowaÄ, a u mnie po roku używania pokazała siÄ lampka czarna - uszkodzony :( Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prÄ du przy włÄ czonym alarmie? Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeĹ? Pozdrawiam X 44 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:28:44 | Temat: Re: Ile prÄ
du powinien jeć Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze: Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimÄ pada akumulator. Po naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzieĹ i znowu pada. Kolejne naładowanie nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co roku muszÄ kupowaÄ nowy akumulator. Zawsze to siÄ dzieje zimÄ i do kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszÄ siÄ dowiedzieÄ dlaczego tak siÄ dzieje. 47mA pobór przy wyłÄ czonym kluczyku. Zastanawiam siÄ czy cos nie ciÄ gnie prÄ du, czy to jest duży pobór czy nie dla Seitka 1.1 -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 45 |
Data: Kwiecien 10 2012 14:32:57 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kamil | On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote: W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze: A radio dobrze podłączone? Próbowałeś wypiąć kostki i sprawdzić pobór prądu jeszcze raz? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 46 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:37:19 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 15:32, kamil pisze: On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote: Dziś wszystko sprawdzę, ale radio robili mi w Car-Audio w bielsku - powinno wszystko grać. -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 47 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:42:59 | Temat: Re: Ile prÄ
du powinien jeć Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion & Adventure Auto ma już 10 lat i praktycznie co A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :) -- Jacek 48 |
Data: Kwiecien 10 2012 14:45:16 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kamil | On 10/04/2012 14:42, Jacek Maciejewski wrote: Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion& Adventure Bez przesady, w życiu w żadnym akumulatorze nie sprawdzałem i nie dolewałem niczego, i częściej mieniam samochody niż akumulatory.. To nie Centra z PRLu. ;) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 49 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:50:27 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisał(a): To nie Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie pociągnie, zwłaszcza zimą :) -- Jacek 50 |
Data: Kwiecien 10 2012 14:53:17 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: kamil | On 10/04/2012 14:50, Jacek Maciejewski wrote: Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisał(a): Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować pryszcza. ;) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 51 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:55:04 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:53:17 +0100, kamil napisał(a): Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować Jasne, ale na razie jesteśmy na etapie diagnozy :) -- Jacek 52 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:59:56 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jacek, To nieCentra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania? tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 53 |
Data: Kwiecien 10 2012 17:32:19 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:59:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania? Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka - poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd. -- Jacek 54 |
Data: Kwiecien 10 2012 18:06:43 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jacek, A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka - Nie ma czegoś takiego, jak regulacja PRĄDU ładowania. Dopóki NAPIĘCIE na regulatorze nie osiągnie zakładanego progu, dopóty alternator pcha w instalację ile może. PRĄD nie jest kontrolowany. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 55 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:51:03 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion& Adventure Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby. -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 56 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:58:41 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion & Adventure Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby. No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :) Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć. -- Jacek 57 |
Data: Kwiecien 10 2012 16:10:43 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 15:58, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion& Adventure Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się zastanawiać co jest grane. -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 58 |
Data: Kwiecien 10 2012 17:58:03 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Wmak | Potocki Passion & Adventure napisał(a): Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. CzekamNapięcie to powinieneś pomierzyć gdy padł ci pierwszy akumulator. Alternator powinien dawać 14.0 - 14.4V Przy takim napięciu akumulator "bierze tyle prądu, ile potrzebuje" i bez potrzeby doładowywania żyje kilka lat i zim. Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez roztargnienie - zostawione światła, oświetlanie wnętrza. Nie ma kontroli ani regulacji prądu ładowania. Napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia przy alternatorze - czasem może się zepsuć i dawać za małe albo za duże napięcie w stosunku do wyżej podanego - obydwa przypadki szkodzą akumulatorowi. Już w fabrycznie nowym samochodzie może się trafić felerny regulator napięcia. Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napięciu znamionowym 13.2V - bardzo dobre napięcie na cieplutkie Włochy ale nie na Polskę. Nowe Autko z takim napięciem w instalacji niezawodnie jeździło wiosnę, lato i pół jesieni i znienacka nie dawało się uruchomić w pierwszy mroźny poranek. Akumulator był "pusty". Zdarzyło mi się w kilku fiatkach przerobić regulator tak, by dawał wyższe napięcie, potem odpalić na pych i problem przez kilka lat nie wracał. Może do twojego pojazdy też wsadzili regulator "na tropiki" / Wystarczy sprawdzić napięcie w sposób na początku wątku opisany. Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie. W ciągu doby ucieka ok 1 Ah przez miesiąc 30 Ah - w nowym i prawidłowo ładowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz) wystarczy reszta ładunku na uruchomienie auta. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 59 |
Data: Kwiecien 10 2012 20:03:41 | Temat: Odp: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Cavallino |
Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce. 60 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:08:24 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: jerzu | On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino" W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do W Seicento, bez kluczyka, niemożliwe. Chyba że awaryjne :)) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 61 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:30:39 | Temat: Odp: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: Cavallino |
On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino" Możliwe (rzecz jasna w sensie: będą się palić), o ile pamiętało się o pozostawieniu ich podczas wyłączania zapłonu.. 62 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:22:09 | Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento? | Autor: J.F | Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisał w A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby. Raczej mozliwosci :-( A potrzeby ... odkad eletronika reguluje napiecie w instalacji dosc precyzyjnie, to w nowoczesnych autach faktycznie nie ma potrzeby. J. 63 |
Data: Kwiecien 10 2012 16:17:53 | Temat: Odp: Ile prÄ
du powinien jeć Seicento? | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze: A ładowanie do pełna z jakiego powodu siÄ odbywa? Czy jakieĹ próby odpalania na rozładowanym aku siÄ zdarzajÄ ? JeĹli tak, to masz odpowiedź co go zabija. |