Grupy dyskusyjne   »   Jak dobrać do alternatora Multipla JTD

Jak dobrać do alternatora Multipla JTD



1 Data: Czerwiec 07 2007 08:32:19
Temat: Jak dobrać do alternatora Multipla JTD
Autor: Sawa 

Witam!
Padło mi sprzÄ™gło na alternatorze ktoĹ› bawił siÄ™ w wymianÄ™ powyższego?
Jak wogóle wydobyć alternator? Trzeba odkrÄ™cać i opuszczać silnik?!?!
Może ktoĹ› ma takie sprzÄ™giełko w niewielkiej cenie? ;-)

Pozdrawiam
Sawa



2 Data: Czerwiec 07 2007 23:30:47
Temat: Re: Jak dobrać do alternatora Multipla JTD
Autor: ici 

Padło mi sprzęgło na alternatorze kto¶ bawił się w wymianę powyższego?
Jak wogóle wydobyć alternator? Trzeba odkręcać i opuszczać silnik?!?!
Może kto¶ ma takie sprzęgiełko w niewielkiej cenie? ;-)


To w alternatorze jest sprzęgło?
Pierwszy raz o tym słyszę, mógłby¶ co¶ więcej?
Po co tam sprzęgło?

Alternator to dla mnie koło pasowe, pasek i naci±g, a sprzęgło? Po co?

ici

3 Data: Czerwiec 08 2007 08:51:59
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: Sawa 

Użytkownik "ici"  napisał w wiadomoĹ›ci


To w alternatorze jest sprz go?
Pierwszy raz o tym sysz, m gby co wicej?
Po co tam sprz go?

Alternator to dla mnie koo pasowe, pasek i nacig, a sprzgo? Po co?


Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zapłonem nie
wyczuwalne i nie zauważalne jednak wystarczajÄ…ce aby pasek wpadał w wibracje
i tarabanił...
Również jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma doć dużÄ…
masÄ™... sprzÄ™gło sprawia że pomimo iż silnik zgasł alternator zatrzymuje siÄ™
łagodnie.

Sawa

4 Data: Czerwiec 08 2007 10:17:45
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: ici 

Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zapłonem nie
wyczuwalne i nie zauważalne jednak wystarczaj±ce aby pasek wpadał w
wibracje
i tarabanił...
Również jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma do¶ć
duż±
masę... sprzęgło sprawia że pomimo iż silnik zgasł alternator zatrzymuje
się
łagodnie.

Sawa

Dzięki za info,
ciekawe, nie wiedziałem.
ici

5 Data: Czerwiec 08 2007 20:47:25
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: Sawa 

Użytkownik "ici"  napisał w wiadomoĹ›ci


Dzi ki za info,
ciekawe, nie wiedziaem.

Ja też nie wiediałem...
ale siÄ™ dowiedziałem w doć kosztowny sposób...
;-)

Sawa

6 Data: Czerwiec 09 2007 16:30:29
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: ici 

Ja też nie wiediałem...
ale się dowiedziałem w do¶ć kosztowny sposób...


Wykrakałe¶, teraz ja szukam altka do swojego nieszczę¶cia.
Na klimie mi nie wyrabia i napięcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na ¶wiatłach tylko 13,6- 13,8V
No i rozruch paskudny, dzi¶ na CPN, musiałem odpalać z kabla.

Gdzie tu teraz szukać alternatora min 85 A a najlepiej 100A?
Włoszczyzny mam do¶ć, najlepszy był by Bosch 100A, ale bez sprzęgła:-).
Pzdr.
ici

7 Data: Czerwiec 12 2007 15:24:55
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: Tomek 

Na klimie mi nie wyrabia i napięcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na ¶wiatłach tylko 13,6- 13,8V

moze to nie wina samego altka, tylko slabego styku na kablach. Sprawdz
polaczenia altek - akumulator, jesli masz laczenie kabli na rozruszniku to
na 90% to miejsce jest przyczyna Twoich problemow. Na poczatek (jak masz
dojscie) zmierz napiecie ladowania ale na zaciskach alternatora. Jesli
bedzie OK - szukaj na stykach.

--
Tomek

8 Data: Czerwiec 13 2007 23:41:28
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD
Autor: ici 

moze to nie wina samego altka, tylko slabego styku na kablach. Sprawdz
polaczenia altek - akumulator, jesli masz laczenie kabli na rozruszniku to
na 90% to miejsce jest przyczyna Twoich problemow. Na poczatek (jak masz
dojscie) zmierz napiecie ladowania ale na zaciskach alternatora. Jesli
bedzie OK - szukaj na stykach.

Zrobiłem to wcze¶niej. Wymieniłem kabel od akumulatora z 6mm^2 na 24
(bo taki mieli w sklepie), polutowałem zaciski, oskrobałem styki i
natłu¶ciłem.
Pobawiłem się nieĽle. Zyskałem całe 0,3V na kablach !!! :-)
Na tydzień nawet pomogło, miałem wreszcie na akumulatorze 14,2V.
Ale po tyg. zrobiło sie gorzej i gorzej. Aż zdechł.

Teraz mam nowego altka już nie 85A a 100A tylko ...
Uchwyty się pozmieniały i szeroko¶ć koła pasowego (szersze).
mam sporo mechanicznej roboty, żeby nim zakręcić.
O¶ paska przesunęła  mi się o 15 mm a nie bardzo mam jak już przesun±ć
altka.
No cóż.
Następny weekend czeka mnie w kanale.:-(
Ale jak juz zmęczę to musi być dobrze?
Czy co innego wystrzeli?
ici

Re: Jak dobrać do alternatora Multipla JTD



Grupy dyskusyjne