Jak optymalnie przyspieszać ?
1 | Data: Czerwiec 11 2010 08:26:46 |
Temat: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | |
Autor: Katanka | No i mam problem. 2 |
Data: Czerwiec 11 2010 00:00:38 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Adam Adamaszek | On 11 Cze, 08:26, "Katanka" wrote: Powiedzia³, ¿e jednak powinno siê ciagn±æ obroty do odciêcia na 2 i 3 biegu, Znajomy mial racje. W ogromnym skrocie - za wielkosc przyspieszenia odpowiada moment na kolach, ktory sie wprost przeklada na iloczyn obrotow i momentu obrotowego na wale silnika (inaczej mowiac, iloczyn ten to moc silnika). Ergo, przyspieszenie masz najwieksze przy wysokich obrotach (bo moc wprost proporcjonalnie od nich zalezy). Jak najlepiej zmierzyæ która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiêtne Nie musisz mierzyc, wystarczy zrozumiec teorie. Jesli bardzo chcesz - GTECH (czy jak to sie tam pisze). Poszukaj na forum streetracing. pozdro Adam 3 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:03:38 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | pi±, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisa³(a): Aby uzyskaæ jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ci±gn±³em na ni¿szym biegu Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli zmienisz bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w maksymalnym momencie, to jednak na kolach drastycznie spada ten moment, przez co przyspieszenie spada... To chyba podstawowe prawa fizyki... Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku momentu/mocy, to ciagnij do samego konca, bo przez zmiane biegu tracisz czas przez sama czynnosc, a do tego jak wyzej wspomnialem przelozenie zmniejsza moment... co w efekcie daje gorszy czas... Jak najlepiej zmierzyæ która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiêtne Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi calkiem sporo, zaleznie jaki model wybierzesz... Pozdrawiam Brzezi 4 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:23:53 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | Brzezi wrote: pi±, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisa³(a): Nie ma spadku, a nawet jest znacz±cy wzriost (nag³y skok mocy) po chipie przy oko³o 6 tysi±cach. Teraz sobie przypomnia³em, ¿e musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo gra³em w grê Gran turismo i tam zmiana biegu wystêpowa³a dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobija³a do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba krêcic do koñca jak siê chce wycisn±æ maks z auta. No to teraz trzeba to zmierzyæ. Najlepiej kamera umocowana do zag³ówka pasa¿era ze wskazaniem czasu i skierowana na obrotomierz i prêdko¶ciowmierz. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 5 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:26:21 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Arek M |
Teraz sobie przypomnia³em, ¿e musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo gra³em w grê Gran turismo i tam zmiana biegu wystêpowa³a dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobija³a do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba krêcic do koñca jak siê chce wycisn±æ maks z auta. Nie sugerowalbym sie tym, jak zmienia biegu automat w grze konsolowej :D BTW: Pamietaj, ze prze³±czaj±c rêcznie biegi w tej samej grze uzykasz lepsze czasy :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM 6 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:05:35 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Robert_J | Teraz sobie przypomnia³em, ¿e musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo gra³em w grê Gran turismo i tam zmiana biegu wystêpowa³a dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobija³a do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba krêcic do koñca jak siê chce wycisn±æ maks z auta. W tej grze, jak w wielu, zapewne jest te¿ kilka dodatkowych ¿yæ ;-)))). A tak powa¿nie to znajomego, który zacz±³by mi w moim aucie narzucaæ swój styl jazdy, wysadzi³bym na przystanku MZK ;-))) 7 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:09:33 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | Robert_J wrote: Teraz sobie przypomnia³em, ¿e musi byc prawda w tym co On nie narzuca³, tylko dziwi³ siê, ze nie krêcê go wy¿ej :) I mo¿e dobrze, ¿e zwróci³ uwagê, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 8 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:13:03 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: kamil |
Robert_J wrote: Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez dowiesz sie od kolegi? :/ Pozdrawiam Kamil 9 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:16:22 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | kamil wrote: W tej grze, jak w wielu, zapewne jest te¿ kilka dodatkowych Nie o wszystkim trzeba wiedzieæ :) W V-Techu mi powiedzieli, ¿e optymalnie bêdzie przyspiesza³ do 4,5 tysi±ca, bo z wykresu tak wynika. No to my¶la³em, ¿e tak trzeba. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 10 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:26:44 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: kamil |
kamil wrote: Optymanie nie musi znaczyc "najszybciej". Zauwaz, ze przy 4500 dopiero osiagasz max moc i masz ja praktycznie do samego odciecia.. Momentem nie sugeruj sie az tak bardzo, bo to ma znaczenie przy ciagnieciu 30-tonowej naczepy a nie wyscigach spod swiatel. Jakos diesle z duzym momentem nie wygrywaja na 1/4 mili. :) Pozdrawiam Kamil 11 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:20:37 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez Bo poziom wiedzy, którzy reprezentuj± niektórzy "fachowcy" jest powalaj±cy. Czasami to wygl±da pewnie tak, ¿e taki fachowiec zdaje sobie sprawê ¿e mówi bzdury, ale chodzi o to ¿eby by³y to bzdury zgodne z miejskimi legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjecha³ do fachowca. 12 |
Data: Czerwiec 11 2010 23:23:09 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: Czasami to wyglÄ…da pewnie tak, ¿e taki fachowiec zdaje sobie sprawÄ™ ¿e No w³aÅ›nie, nie mam ju¿ si³y "nawracać" znajomych którzy twierdzÄ…, ¿e najlepszy czas do setki w TD osiÄ…ga siÄ™ zmieniajÄ…c bieg przy 3500 rpm... -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 13 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:48:26 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: Tomasz Pyra wrote: "Mój" rekordzista twierdzi³ ¿e przy 1800. 14 |
Data: Czerwiec 12 2010 00:10:23 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: "Mój" rekordzista twierdzi³ ¿e przy 1800. I jak to uzasadnia³? ;) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 15 |
Data: Czerwiec 12 2010 07:46:02 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: Tomasz Pyra wrote: No jak to jak? ;) Maksymalny moment obrotowy tam siÄ™ znajdowa³. A jak powszechnie wiadomo, maksymalny moment odpowiada za przyspieszenie. W okolice maksymalnej mocy nale¿y na obrotomierzu zapuszczać siÄ™ jedynie je¿eli chce siÄ™ jechać z prÄ™dkoÅ›ciÄ… maksymalnÄ…. 16 |
Data: Czerwiec 12 2010 10:29:13 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: No jak to jak? ;) :-) A jak powszechnie wiadomo, Napisz na jakimÅ› forum, ¿e to nieprawda, to CiÄ™ prawie oplujÄ…. ;-) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 17 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:31:08 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Robert_J | On nie narzuca³, tylko dziwi³ siê, ze nie krêcê go wy¿ej :) I mo¿e dobrze, ¿e zwróci³ uwagê, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza. A rozumiesz znaczenie s³owa "optymalnie"? Przyspieszania do odciêcia nijak nie da siê zaliczyæ do "optymalnej jazdy" ;-))). Swego czasu sporo je¼dzi³em porsche 944 (zreszt± nadal stoi). Tam te¿ mo¿na by³o przyspieszaæ do odciêcia, co zreszt± nieraz praktykowa³em. Tylko ja bym tak± jazdê nazwa³ raczej "efektywn±" (choæ lepiej "efektown±") ni¿ "optymaln±". Auto pali³o chyba ko³o 20 litrów, a nawet wiêcej, podczas gdy jad±c normalnie dwa razy mniej ;-))) 18 |
Data: Czerwiec 11 2010 12:53:40 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisa³(a): Przyspieszania do Jak najbardziej mo¿na. Zale¿y jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 19 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:01:31 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | MadMan wrote: Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisa³(a): Chodzi o najszybszy start spod ¶wiate³ g³ównie. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 20 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:07:00 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisa³(a): Przyspieszania do No to tak jak ci pisz± - do odciêcia albo prawie do. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 21 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:20:28 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | MadMan wrote: Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisa³(a): Wszystko jasne, bardzo dziekujê :) PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zak³adaj±c, ze olej lejê bardzo wysokiej klasy? -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 22 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:00:42 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 13:20:28 +0200, "Katanka" said: MadMan wrote: Od takiej jazdy? Tak, tak samo jak ca³a reszta. Ale to nie powinno ciê martwiæ, bo priorytetem jest jak najszybsze... ;-) -- Bydlê 23 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:03:36 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | Bydlê wrote: Wszystko jasne, bardzo dziekujê :) Zreszt± to nie zda¿a siê czêsto. Kilka razy w tygodniu maks. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 24 |
Data: Czerwiec 11 2010 16:48:03 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: elmer radi radisson | On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote: Zreszt± to nie zda¿a siê czêsto. Kilka razy w tygodniu maks. Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;) -- memento lorem ipsum 25 |
Data: Czerwiec 11 2010 18:51:56 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 16:48:03 +0200, elmer radi radisson said: On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote: Niektórzy zrobi± wszystko, by wyd³u¿yæ penisa... ;-) -- Bydlê 26 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:32:03 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: kamil |
MadMan wrote: Ze szkla nie jest, po to byl zaprojektowany. Najwyzej przejedzie tylko 500.000km zamiast 600.000km, co jak sie domyslam bardzo cie zmartwi. :) Pozdrawiam Kamil 27 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:44:10 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | kamil wrote: PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadê nie wiêcej niz 40 tysiêcy. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 28 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:28:04 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: kamil |
kamil wrote: Tylko nie depcz tak dopoki sie nie rozgrzeje (jesli nie masz wskaznika temp. oleju, daj mu jeszcze chwile po nagrzaniu plynu), turbina dluzej pozyje. Pozdrawiam Kamil 29 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:22:07 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Tomasz Pyra | kamil pisze: Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadê nie wiêcej niz 40 tysiêcy. No i po butowaniu turbinê trzeba obowi±zkowo wystudziæ, czyli nie gasiæ szybko silnika, jak parkujesz to poczekaj jaki¶ czas na wolnych obrotach. 30 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:07:02 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Mariusz Chwalba | On Fri, 11 Jun 2010 09:03:38 +0200, Brzezi wrote: Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi calkiem W wersji bud¿etowej GPS Performance na GPS/PDA. Trial te¿ potrafi wykresy porównawcze zrobiæ. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 31 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:10:59 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Wczoraj jednak jecha³em ze znajomym i spyta³ mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi. Powiedzia³, ¿e jednak powinno siê ciagn±æ obroty do odciêcia na 2 i 3 biegu, wtedy przyspieszenie bêdzie wiêksze. Na 1, 4 i ka¿dym innym równie¿. Jak najlepiej zmierzyæ która z metod daje lepsze wyniki? Stoperem Natomiast nie ma co mierzyæ - je¿eli wykorzystujesz nadal rosn±c± moc to przyspieszenie musi byæ lepsze. Je¿eli by nie by³o, lub by³oby niewiele lepsze to raczej trzeba siê zastanowiæ nad stanem silnika, bo nie jedzie chocia¿ powinien (na pocz±tek filtry). Pewnie to s± dziesiêtne czê¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100 Zale¿y jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewa³bym siê ró¿nic rzêdu kilkudziesiêciu procent (czyli np. 10s vs 13s) 32 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:31:27 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | Tomasz Pyra wrote: Katanka pisze: Auto napêd na przód, w³±czona kontrola trakcji + brak buksowania kó³ przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzêdowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja siê na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje. http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratê (25kg), wywalam ko³o zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadê w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 33 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:47:33 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Gabriel'Varius' |
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratê (25kg), wywalam ko³o zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadê w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-) pozdrawiam -- Mówiæ prawdê i umieæ prawd± ¿yæ - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 34 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:05:39 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Arek M |
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratê (25kg), wywalam ko³o zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadê w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-) A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu jakis mocny pug 207 - nie zyska³ nic :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM 35 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:08:22 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | Arek M wrote: ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musia³ zyskaæ! -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 36 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:21:45 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Arek M |
Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba Mo¿e to i niemo¿liwe, ale NIE ZYSKA£ :) -- PozdrawiAM! WRX/240KM 37 |
Data: Czerwiec 11 2010 07:16:45 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Dycco | On 11 Cze, 10:21, Arek M wrote: >> A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu Nie zyska³a, ale na torze testowym, a nie przy przyspieszaniu na prostej. Problem w tym, ¿e po odjêciu masy, pogorszy³a siê jego trakcja, przez co zakrêty by³y pokonywane wolniej. Dycco 38 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:12:21 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Tomasz Pyra | Dycco pisze: On 11 Cze, 10:21, Arek M wrote: Te¿ bardzo dziwne i raczej spodziewa³bym siê jakiego¶ b³êdu w testowaniu. Oczywi¶cie s± pewne warunki które nale¿a³oby spe³niæ dodatkowo - np. wybebeszaj±c jaki¶ kratkowóz (z tylnym zawieszeniem obliczonym na bardzo du¿± ³adowno¶æ), warto te¿ zainteresowaæ siê czy po zrobieniu lekkiego ty³u nie bêdzie sie odbija³ jak pi³ka. 39 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:43:29 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisa³(a): Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie) Hehe, na fizyce widaæ spa³e¶ :) 42 kilo mniej. po wizycie w kibelku. (...) W aucie mo¿e nie ma to a¿ tak du¿ego znaczenia, ale na rowerze bez wizyty w kibelku jest sporo gorzej :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 40 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:47:58 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | MadMan wrote: Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisa³(a): Nie spa³em, tylko nie chodzi³em ;) No ale 40kg to i tak sporo. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 41 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:30:52 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Gabriel'Varius' |
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratê (25kg), wywalam ko³o zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadê w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.Nie chialo mi sie tego czytac w calosci ale mniej wiecej w polowie masz copy/paste z innego forum odnosnie odchudzania auta: http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847&start=0&sid=d7c208699fb51b8c188ca3a137c8102d pozdrawiam -- Mówiæ prawdê i umieæ prawd± ¿yæ - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 42 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:24:43 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: M.H. | W dniu 2010-06-11 09:31, Katanka pisze: Tomasz Pyra wrote:Jeszcze zale¿y czy ma³a kupa, czy du¿a ... Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej).Te dywaniki to jakie¶ z o³owiu ? Duzo daje takie zmniejszenie masy.£atwo oszacowæ: Liczmy, ¿e wywalisz tego wszystkiego ze m = 100 kg. Powiedzmy, ¿e masa samochodu przed wywaleniem tego to M = 1600 kg Poniewa¿ si³a F = rozpêdzaj±ca samochód siê nie zmienia, wiêc F = Ma = (M-m)*a1 , gdzie a1 to przysp po odchudzeniu. Czyli a1/a = M/(M-m), dla naszych danych to jest oko³o 16/15 czyli jakie¶ 6.7% lepiej. Lepiej wywal klimê, siedzenia, i co tam jeszcze jest takie ciê¿kie ;) 43 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:45:02 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Auto napêd na przód, w³±czona kontrola trakcji + brak buksowania kó³ przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzêdowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja siê na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje. Mo¿na z niej wyczytaæ ¿e warto krêciæ do odciêcia. PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratê (25kg), wywalam ko³o zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadê w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy. Proporcjonalnie do masy samochodu. Tyle ¿e co to za krata co wa¿y 25kg? 44 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:47:46 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | Tomasz Pyra wrote: Proporcjonalnie do masy samochodu. Na oko ta od homologacji ciê¿arowej tyle wa¿y. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 45 |
Data: Czerwiec 12 2010 00:46:50 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Tomasz Pyra wrote: No to kloc jaki¶ straszny. Kiedy¶ w Mondeo (ale to rocznik 98 by³) wozi³em kratê od pod³ogi do sufitu i wa¿y³a mo¿e 5-7kg. 25kg to wa¿y taka ¶rednio rozbudowana klatka stalowa do niedu¿ego samochodu rajdowego :) 46 |
Data: Czerwiec 12 2010 18:46:47 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Jurand |
Tomasz Pyra wrote: Sie nie ma Panie co dziwiæ, skoro komplet dywaników wa¿y 10 kg... Jurand. 47 |
Data: Czerwiec 12 2010 22:07:51 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | Jurand wrote: U¿ytkownik "Katanka" napisa³ w wiadomo¶ci Komplet dywaników + mata do bagaznika + gasnica + trójk±t + klucze + ubranie + obiadek :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 48 |
Data: Czerwiec 14 2010 11:33:56 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Tomasz Pyra | Jurand pisze:
No to jako¶ tak jest ¿e we wszystkie wyci±gane czê¶ci wydaj± siê wa¿yæ strasznie du¿o. Na cytowanym ju¿ forum Citroena u kogo¶ pogobnie: http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847 Tylna kanapa 60-80kg... Chyba jakie¶ meble gdañskie tam mia³ z ty³u ;) 49 |
Data: Czerwiec 12 2010 21:52:03 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: to | Katanka wrote: PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratÄ™ (25kg), wywalam ko³o zapasowe (10kg). Pewnie wszyscy bÄ™dÄ… Ci pisać ¿e to nie ma znaczenia i ¿e jesteÅ› g³upi, a ja sprawdzi³em kiedyÅ› jaka jest ró¿nica pomiÄ™dzy autem z prawie pustym bakiem i pe³nym hamujÄ…c je na drodze bez zmiany parametrów (czyli z wpisanÄ… za ka¿dym razem tÄ… samÄ… masÄ…). Wysz³o na to, ¿e 35 kg mniej to dla osiÄ…gów mniej wiÄ™cej tyle, co kilka koni wiÄ™cej. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 50 |
Data: Czerwiec 17 2010 16:04:12 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: ąćęłńóśźż | Z bakiem jest taki k³opot, ¿e paliwo jednak nie jest przymocowane sztywno, a przelewa siÄ™. 51 |
Data: Czerwiec 11 2010 00:26:24 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Tatanka | On 11 Cze, 08:26, "Katanka" wrote: Sprawdzi³em i faktycznie na 2 i 3 biegu na Jesli szarpniecie to znaczy ze za malo gazu dajesz po zmianie biegu. Jesli na III ciagniesz do 6krpm to po zmianie na IV silnik wkreci sie przy tej predkosci pewnie do jakichs 3,5-4krpm. Przed puszczeniem sprzegla musisz wcisnac tyle gazu zeby takie obroty jakie beda po zmianie biegu silnikowi zapewnic. A nawet troche wyzsze, bo spadna pod obci±¿eniem (czyli jak sprzeglo puscisz). 52 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:33:44 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | Tatanka wrote: Jesli szarpniecie to znaczy ze za malo gazu dajesz po zmianie biegu. Krêcê do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinujê. Z tym, ¿e sprzêg³o jest jakie¶ dzwine, bo nie od razu ³apie, ³apie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, ¿e jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzêg³a przy du¿ych obrotach, dla jego bezpieczeñstwa, aby wytrzyma³o wiêcej. Inaczej ... to nie jest sprzêg³o sportowe ;) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 53 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:37:24 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: red | On 2010-06-11 09:33:44 +0200, Katanka said: KrÄ™cÄ™ do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinujÄ™. Z tym, ¿e sprzÄ™g³o jest jakieÅ› dzwine, bo nie od razu ³apie, ³apie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, ¿e jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzÄ™g³a przy du¿ych obrotach, dla jego bezpieczeÅ„stwa, aby wytrzyma³o wiÄ™cej. Inaczej ... to nie jest sprzÄ™g³o sportowe ;) Powinno być podtrzymanie obrotów. Ju¿ w starszych modelach aut (piszÄ™ nawet konkretnie o Mondeo ST200 czy Cougarze), by³ taki efekt, ¿e krÄ™cisz, wciszkasz sprzÄ™g³o do zmiany biegu i powinno Ci przez kilka chwil utrzymywać obroty, dziÄ™ki temu nie szarpiesz autem, nie niszczysz sprzÄ™g³a i w rezultacie efektywniej przyÅ›pieszasz. Z poczÄ…tku jak siê nie potrafi je¼d¼ić z tym, to w³aÅ›nie takie dziwne wra¿enie jest. No chyba, ¿e mia³eÅ› na myÅ›li coÅ› z go³a innego :) 54 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:05:43 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Krêcê do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinujê. Z tym, ¿e sprzêg³o jest jakie¶ dzwine, bo nie od razu ³apie, ³apie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, ¿e jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzêg³a przy du¿ych obrotach, dla jego bezpieczeñstwa, aby wytrzyma³o wiêcej. Inaczej ... to nie jest sprzêg³o sportowe ;) Raczej po prostu sprzêg³o nie potrafi przenie¶æ momentu który wystêpuje przy strzale ze sprzêg³a. U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z miêdzygazem jest niemo¿liwa, bo siê sprzêg³o zacznie ¶lizgaæ, zagrzeje siê i zacznie siê ¶lizgaæ jeszcze bardziej przy nastêpnej zmianie. Ju¿ siê powoli zbiera³em do wymiany tego sprzêg³a (bo my¶la³em ¿e to jego koniec), a okazuje siê ¿e po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniaæ delikatniej. 55 |
Data: Czerwiec 11 2010 23:26:05 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z miÄ™dzygazem jest Fatalna sprawa, ja moje autko specjalnie "uprawni³em", ¿eby zmiana biegów z miÄ™dzygazem wychodzi³a jak trzeba. Mo¿e da siÄ™ w³o¿yć jakieÅ› lepsze sprzÄ™g³o albo to co jest przerobić? -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 56 |
Data: Czerwiec 12 2010 01:52:46 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: Tomasz Pyra wrote: Gdyby bardzo chcieć, to pewnie by siÄ™ da³o. Pytanie o koszty. Pewnie g³ównym problemem jest za ma³a Å›rednica tarcz sprzÄ™g³a, a tego siÄ™ ³atwo nie powiÄ™kszy. Do tego tam jest chyba dwumasa, wiÄ™c w ogóle ma³o miejsca na jakÄ…kolwiek rze¼bÄ™. Mo¿na próbować wzmocnić docisk, ale cudów i palenia gumy przy zmianie na 3 bieg bym siÄ™ nie spodziewa³. 57 |
Data: Czerwiec 11 2010 09:38:31 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Katanka | Katanka wrote: 58 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:09:17 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | pi±, 11 cze 2010 o 09:38 GMT, Katanka napisa³(a): No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo krêcic do Pewnie zalezy od konkretnego przypadku, ale zazwyczaj ten spadek mocy na koncu zakresow, jest i tak mniejszy, niz spadek po zmianie biegu..., wiec mimo wszystko warto ciagnac do konca... Pozdrawiam Brzezi 59 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:32:56 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 09:38:31 +0200, "Katanka" said: Katanka wrote: Tak. Tak samo jest jak w benzynie? Nie. Tak samo krêcic do czerwonego paska i odciêcia? Bo dizel ma wyra¼ny spadek ciagu I trzeba przed tym zmieniæ bieg. -- Bydlê 60 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:50:11 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: .Peeter | "Katanka" wrote: No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo krêcic do czerwonego paska i odciêcia? Bo dizel ma wyra¼ny spadek ciagu z tego co czujê na wy¿szych obrotach, ci±gnie z do³u doskonale, ale potem odpuszcza. Jak chcê swojego bociana pocisn±æ, krêcê do oko³o 4300-4400rpm i zmieniam bieg. Mimo, ¿e wskazówka obrotomierza po zmianie biegu jest daleko za punktem maksymalnego momentu (400Nm @ 2600rpm), przy¶pieszenie jest najlepsze. Pozdrawiam ..Peeter 61 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:32:36 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Marek Gi¿yñski | Jak chcê swojego bociana pocisn±æ, krêcê do oko³o 4300-4400rpm Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :) m. 62 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:11:00 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: .Peeter | "Marek Gi¿yñski" wrote: Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :) Max 8,5 ¶rednia. :D Zazwyczaj wychodzi 7,5-8,2, zale¿y od intensywno¶ci korka. Na chwilê obecn±, 100km po tankowaniu, komp twierdzi, ¿e mam spalanie 9,8/100. :-) Tylko ¿e te ostatnie 100km ciê¿ko by³o jazd± nazwaæ. Pozdrawiam ..Peeter 63 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:15:58 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Marek Gi¿yñski | ..Peeter pisze: "Marek Gi¿yñski" wrote: Ja mam srednio 9, czasami praca-dom 12, ale to jest 7km przez 40-50 minut. Thx za info - myslalem, ze nie potrafie jezdzic. :D P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na torze ciezko by bylo o taki wynik. ;-) m. 64 |
Data: Czerwiec 11 2010 15:22:19 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Gi¿yñski napisa³(a): to jest 7km przez 40-50 minut I naprawdê warto samochodem? :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 65 |
Data: Czerwiec 11 2010 16:31:53 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Marek Gi¿yñski | MadMan pisze: Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Gi¿yñski napisa³(a): Autobusem ponad 1h, normalnie autem 20-30 min. Jak byl u nas Bush to 3h. :-) Nie ja okreslam kiedy sie miasto zatka. m. 66 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:01:31 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: .Peeter | "MadMan" wrote: I naprawdê warto samochodem? :) W Gdañsku mamy tak± fantastyczn± komunikacjê miejsk±, ¿e popularn± trasê 10km jedzie siê samochodem max 25 minut w godzinach szczytu, a komunikacj± zgodnie z rozk³adem wychodzi oko³o 50 minut. :D Pozdrawiam ..Peeter 67 |
Data: Czerwiec 11 2010 18:54:01 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 15:22:19 +0200, MadMan said: Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Gi¿yñski napisa³(a): Wiesz - pieszo szed³by pewnie godzinê, wiêc zysk jest. :-) -- Bydlê 68 |
Data: Czerwiec 11 2010 23:26:45 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: to | MadMan wrote: to jest 7km przez 40-50 minut MadMan, nudny ju¿ jesteÅ›. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 69 |
Data: Czerwiec 11 2010 16:59:55 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: .Peeter | "Marek Gi¿yñski" wrote: P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na Mój rekord to 26l/100 wed³ug komputera. :D Ustanowiony zim±, rano, po pierwszych intensywnych opadach ¶niegu. :D Trasê 3km jecha³em ponad godzinê. :D Pozdrawiam ..Peeter 70 |
Data: Czerwiec 11 2010 17:11:27 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 16:59:55 +0200, .Peeter napisa³(a): Trasê 3km Gratulujê, pieszo mog³oby byæ 2x szybciej :) Ale co¶ w tym jest, jak spadnie ¶nieg to wszyscy dostaj± jakie¶ cipicy czy czego¶ takiego. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 71 |
Data: Czerwiec 11 2010 20:14:14 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: .Peeter | "MadMan" wrote: Gratulujê, pieszo mog³oby byæ 2x szybciej :) By³oby, tylko ¶rednio mi siê chcia³o dreptaæ w tak± pogodê, w dodatku jeszcze pod spor± górê. :D Ale co¶ w tym jest, jak spadnie ¶nieg to wszyscy dostaj± jakie¶ cipicy Masz na my¶li, ¿e nagle zapominaj± jak siê prowadzi samochód? Zauwa¿y³em... Pozdrawiam ..Peeter 72 |
Data: Czerwiec 11 2010 20:33:49 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 20:14:14 +0200, .Peeter napisa³(a): Ale co¶ w tym jest, jak spadnie ¶nieg to wszyscy dostaj± jakie¶ cipicy Tak. Aczkolwiek te¿ idealny nie jestem. Tej zimy przesadzi³em w drug± stronê. Na szczê¶cie nic siê nie sta³o :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 73 |
Data: Czerwiec 12 2010 22:55:34 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: .Peeter | "MadMan" wrote: Aczkolwiek te¿ idealny nie jestem. Nie ma kierowców idealnych. S± tylko tacy, którym siê wydaje, ¿e s± idealni. Ich auta czasami ogl±damy w 'wypadek-przypadek'. Mo¿na nabiæ milion kilometrów i nadal nie umieæ prowadziæ samochodu, na mie¶cie ³atwo mo¿na zaobserwowaæ takie przypadki, czêsto oklejone i z kogutem o 4 literowym napisie. Swoj± drog± te¿ mi siê zdarzy³o przesadziæ i potem jechaæ z felg± do prostowania, ale robi³em to na swoim pierwszym aucie, sztruclo-golfie kupionym za grosze do nauki jazdy. Czasami mi siê wydaje, ¿e jak taki m³ody kierowca nie pierdyknie w jaki¶ krawê¿nik/¶mietnik/cokolwiek innego twardego, to nie nauczy siê respektu do samochodu... Przyk³ad - stary filmik, kole¶ soczy¶cie przyaktorzy³. :-) http://www.youtube.com/watch?v=3x6zp1t_f38 Pozdrawiam ..Peeter 74 |
Data: Czerwiec 13 2010 06:52:51 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 12 Jun 2010 22:55:34 +0200, .Peeter napisa³(a): Przyk³ad - stary filmik, kole¶ soczy¶cie przyaktorzy³. :-) Aua. Jak to mówi± - co drugi g³upi ma szczê¶cie. Ja akurat po ¶wie¿ych opadach deszczu ze ¶niegiem przeszacowa³em przyczepno¶æ opon, obróci³o mnie na zakrêcie o 90 stopni i zatrzyma³o. Nie uderzy³em w nic. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 75 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:13:47 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Katanka" napisa³ w wiadomo¶ci Aby uzyskaæ jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ci±gn±³em na ni¿szym biegu do oko³o 4,5 tysi±ca obr. , zmienia³em na wy¿szy, bo moment obrotowy wtedy by³ najwiêjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysi±cach obr. To juz wiesz co znaczy "redukcja i gaz" :-) Przyspieszanie wymaga tez mocy, wiec obroty musza byc takie zeby byla jak najwieksza. A moment .. przy nieco wiekszych obrotach niz maksimum bedzie tylko nieco mniejszy, za to nastepny bieg w skrzyni zredukuje go na wyjsciu znaczaco. Jak to wszytko policzysz to okaze sie ze najlepiej miec tych 6500 :-) Jak najlepiej zmierzyæ która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiêtne Gtech pro, kolega ktory zmierzy 1/4 mili .. J. 76 |
Data: Czerwiec 11 2010 11:28:35 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 08:26:46 +0200, "Katanka" said: Jak najlepiej zmierzyæ która z metod daje lepsze wyniki? Stoperem. -- Bydlê 77 |
Data: Czerwiec 11 2010 10:06:26 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: to | Katanka wrote: Powiedzia³, Podobnie jak na ka¿dym innym... Sprawdzi³em i faktycznie na 2 i 3 biegu W 99% benzyn najlepsze przyspieszenie osiÄ…gniesz zmieniajÄ…c bieg przy odciÄ™ciu. W 95% diesli najlepsze przyspieszenie osiÄ…gniesz zmieniajÄ…c bieg prawie przy odciÄ™ciu. ;-) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 78 |
Data: Czerwiec 11 2010 13:31:26 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: KJ Si³a S³ów | Katanka pisze: Jak najlepiej zmierzyæ która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiêtne czê¶ci sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 mo¿e ju¿ byc znaczna ró¿nica. Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie, wg mnie jak na to auto wystarcza do porownan. Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci: - albo Cie przeraza, - albo jest jej za malo. :-) KJ 79 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:02:46 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 13:31:26 +0200, KJ Si³a S³ów said: Katanka pisze: I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas? To ju¿ lepiej zainstalowaæ laptop w aucie i na nim uruchomiæ zegarek... Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci: A to jest prawda. :-) -- Bydlê 80 |
Data: Czerwiec 11 2010 14:22:02 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | pi±, 11 cze 2010 o 14:02 GMT, Bydlê napisa³(a): Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo, ale jezeli jest dokladny, to pomiar tez jest dokladny, tak dzialaja GTECHy, a okrety podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec atlantyku z dokladnoscia w metrach dzieki akcelerometrom I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper Pozdrawiam Brzezi 81 |
Data: Czerwiec 11 2010 18:57:40 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 14:22:02 +0200, Brzezi said: pi±, 11 cze 2010 o 14:02 GMT, Bydlê napisa³(a): No i co z tego, skoro delikwenta bêdzie interesowa³ czas, w jakim osi±gnie dany dystans. Bo nawet je¶³i sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo ca³a reszta bêdzie wiedzia³a ile sekund jest do setki, dwustu czy na æwieræ mili. Wiêc sobie w knajpie nie pogadaj±. :-) okrety ??? Co¶ mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszaæ, to co poka¿e akcelerometr? Drogê?
Obstajê jednak przy tym, ¿e do pomiaru czasu stoper lepszy. :-) -- Bydlê 82 |
Data: Czerwiec 11 2010 19:30:07 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | pi±, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlê napisa³(a): Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki, trzeci... okrety Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa, Drogê? z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0, ale predkosc bedzie >0, to uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i nielogicznego? czego nie rozumiesz? I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy... Pozdrawiam Brzezi 83 |
Data: Czerwiec 11 2010 22:08:23 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 19:30:07 +0200, Brzezi said: pi±, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlê napisa³(a): Gdy sobie stoperem zmierz±. A a nie akcelerometrem. Wiêc wracamy do prostego stopera, bo dzia³a brzytwa Ockhama.
No w³a¶nie - zerow±.
Czyli ka¿dy wynik równy zero. , ale predkosc bedzie >0, to Dlaczego chcesz u¿ywaæ akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
I po jednej stroniue masz rzeszê mierz±c± czas, a autorowi w±tku propnujesz skomplikowany pomiar po³±czony ze skomplikowanymi biliczeniami przerastaj±cymi autora. Wiêc jednak stoper. -- Bydlê 84 |
Data: Czerwiec 11 2010 22:25:22 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | pi±, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlê napisa³(a): No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki, Nie, gdy sobie zmierza gtechem okrety teoretycznie ruch jednostajny jest mozliwy, ale ciezko do zrealizowania w praktyce... Drogê? Jaki wynik masz na mysli? , ale predkosc bedzie >0, to Nie chce, mowie tylko ze jest to mozliwe, i jest to stosowane Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...I po jednej stroniue masz rzeszê mierz±c± czas, a autorowi w±tku Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha, uruchamiasz start, ruszasz, dostajesz wynik... Pozdrawiam Brzezi 85 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:04:21 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 22:25:22 +0200, Brzezi said: pi±, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlê napisa³(a): Stoperem. Czyli czym¶, to wiêkszo¶æ telefonów ma na pok³adzie. :-) Czyli ka¿dy wynik równy zero. Tak kombinujê: skoro przyspieszenie wynosi zero, to ka¿de(*) dzia³anie da w wyniku zero (praktyczne). Zegarek jest IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale ma³o p³ywam pod wod± (od tego siê zaczê³o), bym by³ tego pewien. :-)
I wracamy do brzytwy. Mam ju¿ zegarek i jestem w stanie zmierzyæ czas do 100 itd. Nie potrzebujê kupowaæ czegokolwiek innego, by zmierzyæ czas. :-) Oczywi¶cie w kontek¶cie pytania autora w±tku o optymalnym przyspieszaniu kilka razy w tygodniu sprzed ¶wiate³ w mie¶cie. :-))) -- Bydlê 86 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:15:07 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, Bydlê napisa³(a): No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki, W wiekszosci telefonow nowych, zmozna zainstalowac imitacje gtecha Czyli ka¿dy wynik równy zero. ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie? Zegarek jest IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale ma³o p³ywam a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie maja "zegarka"? zeby obliczyc droge, musisz znac predkosc... Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha, Stoperem zmieszysz czas +- 1sek, czyli malo dokladnie, do tego gdy na predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh... Oczywi¶cie w kontek¶cie pytania autora w±tku o optymalnym Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy, ktory moze zminic przyspieszenie wlasnie w okolicach 1sek, czyli bledu pomiaru stoperem, czyli nic nie zmierzysz wiarygodnie... Pozdrawiam Brzezi 87 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:28:57 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: BydlÄ™ | On 2010-06-12 15:15:07 +0200, Brzezi said: sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, BydlÄ™ napisa³(a): Po co? Ju¿ tam jest zegarek. (tzn. rozumiem, ¿e ktoÅ› chce i sobie kupi, ale do pomiaru czasu, by porównać podczas rozmów z koegami wystarczy podać: 5 sekund, 6, 8...) ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie? Tak: 5 minut z prÄ™dkoÅ›ciÄ… 8 wÄ™z³ów daje drogÄ™.
A po co mam to kupować≤ skoro zegarek ju¿ mam? (zaczynam odnosić wra¿enie, ¿e handlujesz tym czymÅ›)
Tak i to wystarczy. +- 1sek, Masz kiepski stoper - zaczynam rozumeić dlaczego musissz kupować inne urzÄ…dzenia. czyli malo dokladnie, do tego gdy na A jakie to ma znaczenie? Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznać, ¿e stoper wystarczy by zmiuerzxyć czas. :-)
Raczej o zmianê biegów przy ruszaniu. Styl jazdy ju¿Â ma kiepski, bo to wynika z ciÄ…got do Å›cigania siÄ™ w mieÅ›cie. -- BydlÄ™ 88 |
Data: Czerwiec 12 2010 16:30:57 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 15:28 GMT, Bydlê napisa³(a): ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie? Ale pisales o dzialaniach ktore daja w wyniku zero, o takie dzialanie prosilem. a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie po to aby zmierzyc DOKLADNIE, i nie tylko czas 0-100, tylko tez czas na 1/4 mili, bardziej zaawansowane modele moga nawet aproksymowac moc i sporo wiecej funkcji... (zaczynam odnosiæ wra¿enie, ¿e handlujesz tym czym¶) Bledne wraznie, po prostu mialem okazje tym czym sie pobawic, a Ty chyba nie widziales nawet tego na oczy +- 1sek, Ale ja pisalem o tym, ze powyzszy blad wynika nie z dokladnosci stopera, tylko z interfejsu bialkowego, dlaczego nie czytasz dokladnie watku tylko insynuujesz wymyslone fakty? czyli malo dokladnie, do tego gdy na ma znaczenie w DOKLADNYCH pomiarach Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznaæ, ¿e stoper Nie wystarczy do dokladnych pomiarow, wystarczy jedynie do pprzyblizonych Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy, no to pisze o stylu/sposobie jazdy Styl jazdy ju¿ ma kiepski, bo to wynika z ci±got do ¶cigania siê w mie¶cie. To nie styl, tylko kultura... Pozdrawiam Brzezi 89 |
Data: Czerwiec 11 2010 22:26:13 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: MadMan | Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlê napisa³(a): , ale predkosc bedzie >0, to By³ dobry przyk³ad z ³odziami podwodnymi. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 90 |
Data: Czerwiec 11 2010 23:45:04 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello MadMan, By³ dobry przyk³ad z ³odziami podwodnymi., ale predkosc bedzie >0, toDlaczego chcesz u¿ywaæ akcelerometru do pomiaru przebytej drogi. W ³odzi podwodnej akcelerometr podlega sta³emu przy¶pieszeniu ziemskiemu 1g z niewielkimi odchy³kami. Skala przy¶pieszeñ w samochodzie, zwi±zanych z nierówno¶ciami, zabi³aby akcelerometr z ³odzi podwoodnej w kilka sekund. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 91 |
Data: Czerwiec 12 2010 00:08:06 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | pi±, 11 cze 2010 o 23:45 GMT, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): By³ dobry przyk³ad z ³odziami podwodnymi., ale predkosc bedzie >0, toDlaczego chcesz u¿ywaæ akcelerometru do pomiaru przebytej drogi. Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow... Pozdrawiam Brzezi 92 |
Data: Czerwiec 12 2010 09:11:44 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Brzezi, Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten samW ³odzi podwodnej akcelerometr podlega sta³emu przy¶pieszeniuBy³ dobry przyk³ad z ³odziami podwodnymi., ale predkosc bedzie >0, toDlaczego chcesz u¿ywaæ akcelerometru do pomiaru przebytej drogi. Ale podawanie ³odzi podwodnych jako "dobrego przyk³adu" jest powa¿nym b³êdem.To nie ta skala i nie ta dok³adno¶æ. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 93 |
Data: Czerwiec 12 2010 10:49:30 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 09:11 GMT, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten samW ³odzi podwodnej akcelerometr podlega sta³emu przy¶pieszeniuBy³ dobry przyk³ad z ³odziami podwodnymi., ale predkosc bedzie >0, toDlaczego chcesz u¿ywaæ akcelerometru do pomiaru przebytej drogi. A czytasz w ogole to co napisalem? co ja napisalem wyzej? Pozdrawiam Brzezi 94 |
Data: Czerwiec 12 2010 04:21:56 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: jacek2v | On 11 Cze, 23:45, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello MadMan, Przesadzasz, w przy¶pieszaj±cym samochodzie niewiele wiêcej ni¿ 1g to rzadko do¶wiadczysz :) Przyk³ad: 0-100km/h w 5s => przy¶pieszenie pi razy ok 5,6m/s2 czyli ~0,6g :) Co innego na zakrêtach, ale chyba nie o tym mowa :) Pzdr. Jacek 95 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:06:33 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-11 22:26:13 +0200, MadMan said: Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlê napisa³(a): "...tyle i tyle minut z tak± prêdko¶ci±..." St±d u mnie zegarek. :-) -- Bydlê 96 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:15:59 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 15:06 GMT, Bydlê napisa³(a): , ale predkosc bedzie >0, to Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne... Pozdrawiam Brzezi 97 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:29:36 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ? | Autor: Bydlê | On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi said: Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne... Biedni ci ludzie, którzy nie potrafili donik±d dop³yn±æ bez drziteka. ;> -- Bydlê 98 |
Data: Czerwiec 12 2010 16:31:23 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Brzezi | sob, 12 cze 2010 o 15:29 GMT, Bydlê napisa³(a): On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi said: Czyli zabraklo argumentow? Pozdrawiam Brzezi 99 |
Data: Czerwiec 12 2010 09:32:18 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: venioo | Na padzie caly czas trojkat trzymaj :D 100 |
Data: Czerwiec 12 2010 20:59:59 | Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszaæ ? | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Fri, 11 Jun 2010 08:26:46 +0200, Katanka napisa³(a): Jak najlepiej zmierzyæ która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to s± dziesiêtne No to sprawd¼ i siê zdziwisz. Albo te¿, narysuj sobie funkcjê momentu na ko³ach w zale¿no¶ci od prêdko¶ci jazdy (i biegu). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |