Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM?
1 | Data: Styczen 14 2009 09:59:54 |
Temat: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | |
Autor: Maciej S. | Przed kupnem Skody Suberba mam coraz kolejne dylematy, może się podzielicie 2 |
Data: Styczen 14 2009 10:06:09 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Arek (G) | Maciej S. pisze: Przed kupnem Skody Suberba mam coraz kolejne dylematy, może się podzielicie doświadczeniami, niekoniecznie z tego konketnego modelu. Ja mam 1.4 TSI i chwalę sobie to niezwykle. Jeździ się tym wyśmienicie:) Arek. 3 |
Data: Styczen 14 2009 16:39:27 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Alti |
Maciej S. pisze: A ja mam 2.5 R6 i tez sobie chwale...... No co za bezsensowna odpowiedź. Autor dał 2 silniki do wyboru i z nich chce wybierać a nie ze słabszej 1,4 Wojtek 4 |
Data: Styczen 14 2009 10:09:50 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Boombastic |
Przed kupnem Skody Suberba mam coraz kolejne dylematy, może się podzielicie doświadczeniami, niekoniecznie z tego konketnego modelu. Ten benzyniak ma maksymalny moment już przy 1500 rpm, czyli nawet nizej niż diesel. A różnica w cenie zniweluje się dopiero po przejechaniu ze 150 tys. km. 5 |
Data: Styczen 14 2009 10:23:25 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
OK, nawet przy jeździe w mieście? MS 6 |
Data: Styczen 14 2009 10:25:22 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Arek (G) | Maciej S. pisze: Ten benzyniak ma maksymalny moment już przy 1500 rpm, czyli nawet nizej niż diesel. A różnica w cenie zniweluje się dopiero po przejechaniu ze 150 tys. km. Po mieście to chyba jeszcze dłużej. A. 7 |
Data: Styczen 14 2009 10:28:55 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Boombastic |
> Sam pisałeś o dwóch litrach, więc przyjałem to do obliczeń. Jeśli chcesz jeździć na krótkich odcinkach to zorientuj się ile czasu zabiera dieslowi nagrzanie sie i dostarczenie ciepła do ogrzania kabiny. No i w ogóle ja najpierw przejechałbym się i jednym i drugim i zobaczył jak się jeździ. Obstawiam, że tym benzyniakiem jeździ się bardzo fajnie, bo jedna turbina pompuje od samego dołu, co widać po momencie. No i pewnie mniej drgań i ciszej. 8 |
Data: Styczen 14 2009 10:33:38 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. | Sam pisałeś o dwóch litrach, więc przyjałem to do obliczeń. Jeśli chcesz Na pewno masz rację. Sam mam teaz diesla i nagrzewa się wolniej. Ale z manualem, kiedy go kupowałem nie było TSI, cenowo wychodziło niewiele drożej, kupiłem diesla dla elastyczności i momentu - ale kompletnie nie wiem jak ma się to do automatu DSG,czy tutaj te zalety diesla nie będą traciły na znaczeniu. MS 10 |
Data: Styczen 14 2009 10:22:28 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. | Przed kupnem Skody Suberba mam coraz kolejne dylematy, może się aha, autko do jazdy w mieście na krótkie odcinki (do 10 km), okazyjnie kilka razy w roku trasa. MS 11 |
Data: Styczen 14 2009 10:26:16 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Arek (G) | Maciej S. pisze: Przed kupnem Skody Suberba mam coraz kolejne dylematy, może się podzielicie doświadczeniami, niekoniecznie z tego konketnego modelu. Taki samochód do czegoś takiego? Ludziom z dobrobytu w dupach się przewraca:) Arek 12 |
Data: Styczen 14 2009 10:35:17 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
Nie, przewraca się tym co kupują A6 3,0 za 250 tys, lub Lexusa RX400h. A takie autko to głównie dla tych tras - znudziło mi się jeżdzenie z podkurczonymi nogami (jestem wysoki :))) MS 14 |
Data: Styczen 14 2009 10:30:33 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: jasio | Co do silnika to bym nie mial obaw, bo to stara sprawdzona konstrukcja. 15 |
Data: Styczen 14 2009 10:43:44 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. | Co do silnika to bym nie mial obaw, bo to stara sprawdzona konstrukcja. Chyba zależy od egzemplarza - mam dużo znajomych ze Skodami, wszyscy co do jednego chwalą. Natomiast nie znajdę samochodu z takim wyposażeniem za taką cenę. A to że znaczek jest zielony mam gdzieś. MS 16 |
Data: Styczen 14 2009 10:54:15 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: jasio |
Ba! Znam takich dla ktorych nie ma lepszego samochodu! Natomiast nie znajdę samochodu z takim wyposażeniem za taką cenę. Ale za jaką cenę? Superb ile kosztuje, ze 100?? W tej cenie wolalbym uzywane a6 4,2 quattro I zostawilbym sobie jescze na paliwo, naprawy i podroz gdzies daleko. To jest kwestia porownania. 17 |
Data: Styczen 14 2009 10:58:13 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Boombastic | Ale za jaką cenę? I myśłisz, ze 4,2 quattro jest dla niego skoro pyta o różnicę w zużyciu paliwa? 18 |
Data: Styczen 14 2009 11:00:37 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
To po pierwsze, a po drugie - polecam wątek niżej "Przedsiębiorcy czy oszuści". W życiu nie kupię okazyjnie używki. Wolę dopłacić i mieć pewność samochodu. MS 19 |
Data: Styczen 14 2009 11:15:57 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: ~ |
W życiu nie kupię okazyjnie używki. Wolę dopłacić i mieć pewność samochodu. Oglądałeś konkurentów? Np. Hyundai Sonata ? 29 |
Data: Styczen 14 2009 21:53:23 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Grejon | Maciej S. pisze: OK, ale to teoretycznie "limuzyna" - co wklucza LB. IMHO. :) Ale jak opatentowany? Że można podnieść zarówno samą klapę jak i klapę z szybą? Bo jak tylko to drugie, to coś takiego było już w 1992 roku jeśli mnie pamięć nie myli :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 30 |
Data: Styczen 14 2009 22:30:43 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
Przełącznikiem na kufrze ustawiasz czy otwierasz sam kufer jak w sedanie, czy całą klapę z szyba. MS 33 |
Data: Styczen 14 2009 20:19:49 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: jasio |
Dyskutuje, powiadasz? Napisać Ci to jeszcze raz? 36 |
Data: Styczen 14 2009 10:12:14 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | jasio napisać: W tej cenie wolalbym uzywane a6 4,2 quattro Ale to Ty. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 43 |
Data: Styczen 15 2009 12:59:59 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: kamil | "jasio" wrote in message Ale za jaką cenę? A ja wrotki i paczke paluszkow, ale kogo to obchodzi? 44 |
Data: Styczen 15 2009 23:05:24 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: jasio | kamil pisze: "jasio" wrote in messageNo faktycznie, nie jestes interesujacy. 45 |
Data: Styczen 14 2009 10:44:30 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. | O którym silniku tu pisałeś, o TSI? Co do silnika to bym nie mial obaw, bo to stara sprawdzona konstrukcja... 46 |
Data: Styczen 14 2009 10:51:44 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: jasio | Maciej S. pisze: O którym silniku tu pisałeś, o TSI? Blok silnika nie jest nowy. 48 |
Data: Styczen 14 2009 09:35:05 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | Maciej S. napisać: Co byście wybrali? Benzynę. Zwłaszcza, że chcesz go na krótkie odcinki, a więc nie odpracujesz prędko różnicy w cenie Diesla. Diesel ma już zapewne DPF - za chwilę będziesz na ten element kląć. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 49 |
Data: Styczen 14 2009 10:45:06 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
Zgadza się ma DPF. Dlaczego mam na niego kląć? MS 50 |
Data: Styczen 14 2009 10:00:50 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | Maciej S. napisać: Zgadza się ma DPF. Dlaczego mam na niego kląć? Hm... jakby to ująć... krótko. Chyba nie da się, no, nie da. Generalnie zadaniem tego filtra jest czyszczenie spalin z sadzy. Sadza, jak wiadomo, wydziela się głównie gdy silnik jest zimny. Tobie to grozi bardzo często, bo masz zamiar pokonywać krótkie odcinki. Wydzielaniu sadzy sprzyja także jazda na niskich obrotach. Zapomnij zatem o "szerokim" momencie obrotowym. DPF nie lubi obrotów poniżej 2k i mocnego deptania gazu. Czyli to co w mieście jest praktycznie na porządku dziennym. Aha, nie zapominajmy o kole dwumasowym. "To" też nie lubi miasta. Wszystko przemawia przeciwko Dieslowi w Twoim wypadku... Tylko benzyna. PS czy Diesel w Superbie ma dogrzewacz silnika AKA webasto? To też całkiem upierdliwy element i żre dodatkowo ON. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 51 |
Data: Styczen 14 2009 11:02:52 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. | PS czy Diesel w Superbie ma dogrzewacz silnika AKA webasto? Nie wiem, podają jedynie że jest "dodatkowa nagrzewnica dla diesla". MS Czyli DPF tak naprawdę obniża moc diesla i korzyści z niego wynikające? MS 52 |
Data: Styczen 14 2009 10:11:41 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | Maciej S. napisać: Nie wiem, podają jedynie że jest "dodatkowa nagrzewnica dla diesla". Czyli "webasto". :) Czyli DPF tak naprawdę obniża moc diesla Nie. Nie obniża mocy. Możesz jeździć normalnie jakby tego elementu nie było, ale musisz liczyć się z tym, że będzie częściej przeprowadzana procedura przepalania filtra - to wiąże się ze wzmożonym spalaniem. Przykład: podczas gdy na równym terenie bez tej procedury silnik pali 5l/100, to z przepalaniem filtra pali 11-12. Jeśli nie ma warunków do przepalenia filtra, to pali Ci tyle przez cały czas, aż go nie wypali. W 10km w mieście tego nie zrobi na pewno. Jeśli go nie przepalisz, to komputer unieruchamia samochód. Tylko serwis Ci pomoże. Jeśli pare razy zajedziesz filtr, to go pożegnasz - koszt nowego 6-12k zł. ZDECYDOWANIE ODRADZAM ZAKUP DIESLA jak dla Ciebie. Na trasie to cudowny samochód, w mieście - utrapienie. Choć ja sobie radzę przy dziennym przelocie 2x30km. Miasto, Wawa. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 53 |
Data: Styczen 14 2009 21:31:05 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | jacek2v napisać: [ciach] Proponuję dokładniej przeczytać do czego odnosiło się to spalanie. ;) > ZDECYDOWANIE ODRADZAM ZAKUP DIESLA jak dla Ciebie. Ja też lubię. Sam jeżdżę CR. Ale widzę lamenty ludzi na forum Mazdy, gdy kupili Diesle i jeżdżą nimi 5-10 km dziennie dziwiąc się, dlaczego im palą 10-12L/100 kiedy producent podawał średnio 8. Potem krzyczą, co to jest ten DPF, oraz czemu im coś kopci spod samochodu. ;) Samochód trzeba kupować odpowiednio do przeznaczenia, a w tym wypadku Diesel to strata pieniędzy i nerwów. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 54 |
Data: Styczen 15 2009 21:58:58 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | jacek2v napisać: Przeczytałem jeszcze 2 razy, przegiąłeś :) Masz jakieś doświadczenia z DPF? -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 55 |
Data: Styczen 16 2009 12:03:41 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | jacek2v napisać: Pomyślałem, że może brak wzajemnego zrozumienia wynika ze sposobu OK, już wszystko jasne. Użyłem skrótu myślowego - nie napisałem, że chodzi o spalanie _chwilowe_ w momencie procedury przepalania DPF. Jeśli procedura przepalania odbywa się "normalnie", na co przypadają około 2 przepalania na bak paliwa, to średnie zużycie paliwa jest większe o 1L w stosunku do tego samego silnika bez DPF. Procedura palenia DPF zajmuje dystans od 10 do 50 km w zależności od zastałych warunków... -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 56 |
Data: Styczen 18 2009 10:06:43 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Brzezi | nie, 18 sty 2009 o 09:44 GMT, jacek2v napisał(a): W takim razie ok. - na marginesie to ja bym nie wierzył tym komp. W moim A3 roznica spalania pokazywana na komputerze a tego co wyliczam po tankowaniu jest na poziomie 0.2l/100 :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ - Niemcy dziela zydow: gaz, ] [ Ekg: #3781111 ][ krematorium, gaz, krematorium... ] [ LinuxUser: #249916 ][ - Jeden z zydow nagle mowi: ] [ - "Gaz, gaz! Ciagle do ] [ gazu! Oczy mnie juz od niego ] [ bola!" ] 57 |
Data: Styczen 18 2009 11:34:22 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | Brzezi napisać: W moim A3 roznica spalania pokazywana na komputerze VW ma bardzo dokładne komputery. Po za tym zapewne nie masz spalinowego webasto - tego komuter nie bierze pod uwagę w średnim spalaniu. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 58 |
Data: Styczen 18 2009 11:40:23 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | jacek2v napisać: W takim razie ok. - na marginesie to ja bym nie wierzył tym komp. Jeśli chodzi o silniki benzynowe w VW Group, to komputery bardzo dokładnie wyliczają średnią. Zupełnie inaczej na tym tle wypadają Japońskie marki, których komputery są... ułomne. Delikatnie mówiąc, są źle wyregulowane. W Mazdach trzeba je skalibrować ręcznie. Dla zużycia ważna jest średnia bo za nią płacimy na stacji :P Tak, dlatego widzisz, ja porwnuję identyczne jednostki silnikowe na podstawie Mazdy - silnik z DPF i identyczny bez DPF - różnica to około 1L/100km. Różnice miasto/trasa to już zupełnie inna bajka, i wiadomo jak się rozkłada spalanie. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 59 |
Data: Styczen 14 2009 22:00:24 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Brzezi | śro, 14 sty 2009 o 21:12 GMT, jacek2v napisał(a): Nie wiem czy TSI, czy to samo co TFSI - warto sprawdzić czy oba mają silniki 1.8 wystapuja tylko z pojedyncza turbosprezarka Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Nemo me impune lacessit. ] [ Ekg: #3781111 ][ [No one provokes me with impunity] ] [ LinuxUser: #249916 ][ -- Motto of the Crown of ] [ Scotland ] 60 |
Data: Styczen 14 2009 22:35:50 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
To dlaczego juz od dolnych obrotów osiąga wysoki moment, tak jak w silnikach z dwiema turbo, czym to jest spowodowane? MS 61 |
Data: Styczen 14 2009 23:08:10 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Brzezi | śro, 14 sty 2009 o 22:35 GMT, Maciej S. napisał(a): To dlaczego juz od dolnych obrotów osiąga wysoki moment, tak jak w silnikach Zmienna geometria lopatek? Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ If you don't like the way I drive, ] [ Ekg: #3781111 ][ stay off the sidewalk! ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 62 |
Data: Styczen 15 2009 07:01:02 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
Mam teraz diesla CR z turbo o zmiennej geometrii i turbodziura jest na maxa (DCi). Chyba jednak jest ten kompresor i turbo. Ale opinie w necie są sprzeczne. MS 63 |
Data: Styczen 15 2009 09:01:20 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Worek | Maciej S. pisze:
diesel bez turbo jest totalnym mułem, a benzyna bez turbo jeszcze daje radę - dlatego ty w dieslu czujesz dość mocno ta dziurę, podczas gdy w benzynowcu może być ona znacznie mniej wyczuwalna. 64 |
Data: Styczen 15 2009 09:15:30 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Brzezi | czw, 15 sty 2009 o 07:01 GMT, Maciej S. napisał(a): Mam teraz diesla CR z turbo o zmiennej geometrii i turbodziura jest na maxa Silniki 1.8T czyli te sprzed 10 lat, maja jedna turbosprezarke a fabrycznie wychodzily z moca do 225KM, tunerzy spokojnie podkrecali te silniki do 300KM Ja mam wersje 150KM i max moment obrotowy katalogowo od 1750rpm, tak w rzeczywistosci silnik ciagnie na maksa od jakies 2000-2200rpm do 6krpm :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ ] [ Ekg: #3781111 ][ ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 65 |
Data: Styczen 15 2009 10:05:39 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Boombastic |
> Raczej ma podwójne doładowanie, bo nie zrobi się maksymalnego momentu tak nisko w pojedynczym turbo. 66 |
Data: Styczen 15 2009 22:56:25 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Brzezi | czw, 15 sty 2009 o 21:36 GMT, jacek2v napisał(a): silniki 1.8 wystapuja tylko z pojedyncza turbosprezarkaHa i tu jest duże beeeee, bo od dołu nie będzie dynamiki - Bylo juz pisane w tym watku, ja tez pisalem, mam 1.8t 150KM, tak czuc w plecach jak ciagnie juz od jakies 2000-2300rpm, katalogowo max moment ma od 1750rmp... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Every time I think I know where it's at, ] [ Ekg: #3781111 ][ they move it. ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 68 |
Data: Styczen 15 2009 09:02:43 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Worek | Myjk pisze: Maciej S. napisać: osobiście nie wiem, ale IMHO bezsensem było by wstawianie dwumasówki do silnika benzynowego - jeżeli gdzieś tak robią to tylko po to by zarabiać na serwisowaniu tego ustrojstwa. 78 |
Data: Styczen 14 2009 15:46:01 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Arni | HK pisze: Czyli DPF tak naprawdę obniża moc diesla i korzyści z niego wynikające? czyli stara dobra praktyka "wyprostowania rury" co jakis czas w wozach uzywanych w miejskich warunkach. Nic nowego :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 95 |
Data: Styczen 14 2009 16:43:23 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew |
Gdyby miał to by kupił melexa na miasto i zaoszczędzoną kaskę przeznaczył np na fajne gadżety do smaolotu:) Używane fruwadełka klasy Cessna, kosztują tyle co limuzyna. No zależy jaka limuzyna:) A używane Cessny no to do muzeum a nie do latania:) Tak napoważnie to sam robię PPLkę i buduję samolot (w znaczeniu ktoś za mnie buduje:) - będę szukać też współużytkowników do jego późniejszego użytkowania - może się kolega do mnie zgłosi?:) A co do samego samolociku to coś takiego: www.velocityaircraft.com z takim silniczkiem: http://www.deltahawkengines.com/ to ma być. Czyli też dieselek i też 180 - 200KM :) Tylko, że na wysokości 250FL (czyli 25 tys stóp nad ziemią) będzie to lecieć lekko ponad 400km/godz zużywając przy tym 6,3gal/godz czyli jakieś 23,5l na godz czyli niecałe 6l na 100km i to z 4 osobami na pokładzie!:) Porównaj to sobie do jakiejkowleik Skody, Mercedesa czy nawet najbardziej wypasionego Bugatti - nic nie ma szans:) Aaaa i zasięg do kolejnego tankowania (lądowania) ma wynosić około 3600km - czyli startuję w Gdańsku i ląduję w np południowym Egipcie gdzie 1L ON kosztuje... 40 groszy:) Wielu zrobiło licencję pilota u naszych południowych sąsiadów i od czasu do czasu sobie łatają. A to nie licencje pilota ale świadectwo na tzw letadla:) Są to ultralighty - niestety do dalszego podróżowania jeszcze się nie nadają (może jak zwiększą masę jak w USA do 600KG masy startowej się to zmieni). 99 |
Data: Styczen 14 2009 16:54:03 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew | E tam od razu limuzyna. Samochód klasy wyższej średniej i tyle. Kolego przesadzasz:) Garażowanie zależy gdzie - w Gdańsku tyle samo co parking dla samochodu miesięcznie. Przeglądy - tu zależy czy masz samolot cerftyfikowany, czy np w klasie specjal- jeśli ten ostatni to przeglądy robisz samodzielnie jedynie o silnik dbasz w zakładzie (nic drożej to niż w ASO samochodowym nie kosztuje!) a opłaty lotniskowe jeśli latasz z aeroklubu przecież nie istnieją!:) Same mity! Dodam, że jak lecisz to np nie płacisz za autostrady, nie mówiąc o dziurach czy ryzyku wypadku (porównanie przestrzeni liniowej do trójwymiarowej - ilokrotnie mniejsze ryzyko wypadku!). Długo można by wyliczać:) Dla mnie na długie trasy samolot jest całkowicie nie do porównania:) 100 |
Data: Styczen 14 2009 17:38:51 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Wed, 14 Jan 2009 16:54:03 +0100, Andrew napisał(a): autostrady, nie mówiąc o dziurach czy ryzyku wypadku (porównanie przestrzeni Według statystyk - kilkukrotnie wyższe. :) (dla małych samolotów) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 101 |
Data: Styczen 14 2009 20:01:47 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew |
Dnia Wed, 14 Jan 2009 16:54:03 +0100, Andrew napisał(a): Przytocz te statystyki:) 102 |
Data: Styczen 14 2009 22:13:24 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Wed, 14 Jan 2009 20:01:47 +0100, Andrew napisał(a): Według statystyk - kilkukrotnie wyższe. :) No i oczywiście teraz nie mogę ich znaleźć :) Możliwe, że to było na papierze. Ale generalnie pamiętam, że choć latanie samolotami pasażerskimi jest wielokrotnie bardziej bezpieczne niż jazda samochodem, to prawdopodobieństwo rozbicia się małym samolotem przebija samochód. (awionetek i tym podobnych jest mało, więc nawet ta liczba katastrof jakimi karmią nas media jest wysoka w stosunku do całości) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 103 |
Data: Styczen 15 2009 08:17:27 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew |
Dnia Wed, 14 Jan 2009 20:01:47 +0100, Andrew napisał(a): Jest dokładnie odwrotnie:) Liczba wypadków awionetek jest kilka rzędów wielkości mniejsza - nawet uwzględniając liczbę awionetek względem samochodów na świecie i tak jest to duuużo mniejsza wartość. W samym USA są setki tysięcy wszelkiego typu latadeł o MTOW < 5700KG czyli lekkich statków powietrznych a wypadki zdarzają się ale można na palcach jednej ręki policzyć a np wypadków samochodowych w polsce jest żeby nie kłamać rocznie około 50tys + prawie 400 tys kolizji w których ginie (!) jakieś 5,5tys ludzi a rannych jest ponad 60tys!! http://www.roadlook.pl/bezpieczenstwo/policja-statystyka-wypadkow-na-polskich-drogach-w-2007-roku.html. Natomiast średniorocznie na milion lotów pasażerskich wypadkowi ulega ponizej 1 lot! Co prawda ststystycznie więcej jest wypadków awionetek niż dużych samolotów liniowych ale wypadki te są wynikiem nieumiejętności a częściej brawury pilotów małych awionetek ale biorąc pod uwagę liczbę pasażerów na pokładzie i tak dużo więcej ludzi ginie w liniowych maszynach w stosunku do ilości lotów.Ponadto w wypadkach lekkich statków powietrznych jest duża szansa przeżycia gdyż te samoloty posiadają obecnie systemy BRS (spadachrony ratunkowe) oraz prędkości i siły są dużo mniejsze niż przy wypadku liniowego samolotu gdzie jak następuje katastrofa to już praktycznie nie ma co zbierać... 104 |
Data: Styczen 14 2009 20:10:45 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: michalek |
parking dla samochodu miesięcznie. Przeglądy - tu zależy czy masz samolotrobisz samodzielnie jedynie o silnik dbasz w zakładzie (nic drożej to niż w ASOza autostrady, nie mówiąc o dziurach czy ryzyku wypadku (porównanieprzestrzeni liniowej do trójwymiarowej - ilokrotnie mniejsze ryzyko wypadku!). Długomożna by wyliczać:) Dla mnie na długie trasy samolot jest całkowicie nie doTylko, że nie pojedziesz "door to door". Czyli chcąc polecieć na np. Targi Poznańskie załadujesz bagaże w samochód, przepakujesz je na lotnisku w samolot, potem na docelowym lotnisku kilejne przepakowanie i dojazd z lotniska czym... pewnie taksówką. Potem przez np. 3 dni dojazdy na miejsce tez taksówkami i powrót do domu z atrakcjami "przesiadkowymi" w odwrotnej kolejności. Kilkakrotnie mnie do samolociku przekonywano. Ale sądzę że jedynie "bzik lotniczy" może uzasadniać korzystanie z małego samolotu w kraju wielkości Polska. Nie jest to praktyczne, ale może przynosić frajdę :) M 105 |
Data: Styczen 14 2009 20:41:23 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew | Kilkakrotnie mnie do samolociku przekonywano. Ale sądzę że jedynie A czy ja mówiłem o uzasadnieniu korzystaniu na terenie naszego pięknego kraju?:) Mi tu chodziło o dalekie podróże - naprawdę dalekie rzędu tysiące kilometrów! Swoją drogą jeśli pracujesz w dużej firmie która ma rozrzucone po kraju większe zakłady produkcyjne to potrafią nawet zrobić niewielkie pasy startowe na terenie tychże zakładów aby menedżer mógł odwiedzić wszystkie w ciągu jednego dnia np. Jeśli mam natomiast się przemieścić z Gdańska do np Bydgoszczy czy Łodzi (jak dociągną A1:) w jakiejś sprawie to oczywiście pojadę samochodem. Choć już do Krakowa to bym się zastanawiał - przykładowo niecałe dwie godzinki w powietrzu kontra nie wiem nawet ile w samochodzie... 106 |
Data: Styczen 14 2009 20:48:30 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Boombastic | A czy ja mówiłem o uzasadnieniu korzystaniu na terenie naszego pięknego kraju?:) Mi tu chodziło o dalekie podróże - naprawdę dalekie rzędu tysiące kilometrów! Taaa, małym pierdolotem tysiące kilometrów? Dobrze się czujesz? Swoją drogą jeśli pracujesz w dużej firmie która ma rozrzucone po kraju większe zakłady produkcyjne to potrafią nawet zrobić niewielkie pasy startowe na terenie tychże zakładów aby menedżer mógł odwiedzić wszystkie w ciągu jednego dnia np. Jeśli mam natomiast się przemieścić z Gdańska do np Bydgoszczy czy Łodzi (jak dociągną A1:) w jakiejś sprawie to oczywiście pojadę samochodem. Choć już do Krakowa to bym się zastanawiał - przykładowo niecałe dwie godzinki w powietrzu kontra nie wiem nawet ile w samochodzie... Dla menedżerów nikt nie będzie tego robić. Ale dla prezesów i najwyższej kadry zarządzającej już tak. Ale nie pasy startowe tylko lądowiska dla helikopterów. Już miałem do czynienia z takimi projektami nowoczesnych siedzib firm pod Warszawą. 107 |
Data: Styczen 15 2009 08:09:13 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew |
A czy ja mówiłem o uzasadnieniu korzystaniu na terenie naszego pięknego kraju?:) Mi tu chodziło o dalekie podróże - naprawdę dalekie rzędu tysiące kilometrów! Wyżej zapodałem linka do takiej konstrukcji która nawet z silnikiem benzynowym (z dieslem to będzie ponad 3300km) ma zasięg ponad 2000km - no ale widać nie rozumiesz co napisano po angielsku:) Swoją drogą jeśli pracujesz w dużej firmie która ma rozrzucone po kraju większe zakłady produkcyjne to potrafią nawet zrobić niewielkie pasy startowe na terenie tychże zakładów aby menedżer mógł odwiedzić wszystkie w ciągu jednego dnia np. Jeśli mam natomiast się przemieścić z Gdańska do np Bydgoszczy czy Łodzi (jak dociągną A1:) w jakiejś sprawie to oczywiście pojadę samochodem. Choć już do Krakowa to bym się zastanawiał - przykładowo niecałe dwie godzinki w powietrzu kontra nie wiem nawet ile w samochodzie... Mało kolego wiesz:) 108 |
Data: Styczen 15 2009 09:41:38 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Boombastic | Taaa, małym pierdolotem tysiące kilometrów? Dobrze się czujesz? To znaczy te tysiące to aż dwa? 109 |
Data: Styczen 15 2009 11:25:54 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew |
Taaa, małym pierdolotem tysiące kilometrów? Dobrze się czujesz? Dlatego preferuję diesla - w tym wypadku ponad 3300km kolego:) Jak by nie patrzeć to jest to liczba mnoga (tysiące:) - bez postojów na tankowanie:) 110 |
Data: Styczen 18 2009 00:48:52 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: czak norris | Użytkownik "Andrew" napisał w wiadomości Dlatego preferuję diesla - w tym wypadku ponad 3300km kolego:) Jak by nie patrzeć to jest to liczba mnoga (tysiące:) - bez postojów na tankowanie:) 3300km brzmi nieźle, ale jak rozumiem lot tylko wg. VFR? Jak wygląda sprawa Babic na dzień dzisiejszy? Obiło mi się o uszy, że aeroklub warszawski nie dostał zgody na nowe szkolenia, ze względu na planowane zamknięcie lotniska. Wtedy pewnie cały ruch GA przeniesie się na rzekomo nielegalne Gassy lub pod Nasielsk (nie wiem jaki los spotka Modlin). Wracając do tematu, IMHO do zastosowań biznesowych zdecydowanie lepiej nadaje się R44, samolot natomiast jest wspaniały do zastosowań hobbystycznych :-) -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 111 |
Data: Styczen 25 2009 11:09:39 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew |
3300km brzmi nieźle, ale jak rozumiem lot tylko wg. VFR? Dokładnie - VFR. Ale lecisz sobie nad chmurkami w VMC i nic to nie przeszkadza. Tylko trzeba mieć dobrą instalację tlenową:) Jak wygląda sprawa Babic na dzień dzisiejszy? Obiło mi się o uszy, że aeroklub warszawski nie dostał zgody na nowe szkolenia, ze względu na planowane zamknięcie lotniska. Jestem z trójmiasta i nie wiem co obecnie za problemy ma Warszawka:) U nas jest Pruszcz Gdańsk pas 2000m beton + niedługo Gdynia się jeszcze bardziej otworzy - pas 2500m śliczny nad morzem:) Wtedy pewnie cały ruch GA przeniesie się na rzekomo nielegalne Gassy lub pod Nasielsk (nie wiem jaki los spotka Modlin). Wracając do tematu, IMHO do zastosowań biznesowych zdecydowanie lepiej nadaje się R44, samolot natomiast jest wspaniały do zastosowań hobbystycznych :-) No ja mam zamiar latać sobie np w weekendy do domu gdzieś na południu Europy i wypoczywać nad ciepłym morzem:). Jeszcze lepszy do tego byłby taki fajny samolocik: http://www.nemesisnxt.com/kit/index.php który na poziomie gruntu osiągnął podczas eliminacji Reno prędkość średnią (po okręgu!) 658km/godz! Znaczy to, że na 25tys stóp może lecieć na poziomie 830km/godz! No ale taka ekonomiczna przelotowa to gdzieś 650km/godz:) Z silniczkiem diesla typu Gemini360 na godzinkę przy tej prędkości spali około 53l paliwa czyli jakieś 9l na 100km lecąc z dwoma osobami z prędkością ponad 600km/godz!:) Zasięg prawie 4000km z 90galonami Jet A1:) Można lecieć przez Atlantyk swobodnie i to całkiem szybko w jakims korzystnym Jetstreamie:) Tylko trzeba wybulić ponad ćwierć miliona dolców:( 112 |
Data: Styczen 15 2009 11:24:48 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew |
Wyżej zapodałem linka do takiej konstrukcji która nawet z silnikiem benzynowym Tylko co to zmienia? Takim malym samolotem nie wytrzymalbys takiej trasy. Latalem kilka razy (jako pasazer) dosc wspolczesnym (choc nie tak futurystycznym jak ten zalinkowany), nie ultralekkim, czteromiejscowym samolotem i po godzinie lotu juz mnie leb napierdalal a po dwoch myslalem ze zwariuje. Nawet zakladajac, ze Twoje kompozytowe cudo bedzie cichsze (w co srednio wierze) i bedzie mniej trzeslo (co wprawdzie zalezy od pogody i obciazenia, ale im lzejszy samolot tym chyba wrazliwszy) to i tak nijak sie to ma do komfortu przecietnego samochodu... No to zapewne leciałeś Cessną 172 w której poziom hałasu w kabinie oscyluje w granicach 110dB - w tym samolocie z uwagi na jego konstrukcję (silnik i śmigło z TYŁU nie przed samolotem oraz skrzydła powodujące spory hałas (szum) również za kabiną) hałas oscyluje na poziomie 90dB podczas lotu! Też po dwóch godzinach w kiepskich słuchawkach mam dość:) Do tego dochodzi zupełne inne ułożenie (z uwagi, że nie musisz wychylać się nad silnikiem z przodu - ponieważ go tam nie ma:) foteli - półleżące i dużo bardziej przestrzenna kabina niż w takiej Cessnie. No i jeszcze na koniec zysk na hałasie silnika - Deltahawk jest znacznie cichszy niż przeciętny Lycoming. Co do "wstrząsów" - zapewne leciałeś na małym pułapie gdzie często występują turbulencje (kominy) to raz a dwa, samolot w układzie "kaczki" jest znowu bardziej odporny na tego typu zjawiska. Ponadto na wysokości FL180 czy nawet FL250 turbulencje są znacznie żadszym zjawiskiem a ewentualne wstrząsy napewno będą mniejsze niż jazda po naszych kochanych dziurach na drogach:) Podsumowując pokonując np trasę 3000km w samochodzie a w takim samolocie - nie ma najmniejszego porównania w kwestii kosztów, wygody podróżowania no i czasu spędzonego na ten dystans (w tym samolocie przy korzystnym wietrze w granicach 8godz a samochodem? 3 dni?:) 113 |
Data: Styczen 15 2009 12:10:57 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew | Latalem Piperem Arrowem, nie wiem jaka jest jego glosnosc, ale ja No to będzie to samo jak nie jeszcze głośniej - współczuję:) A co do lotów rejsowych - co kto lubi, że tak powiem:) Na grupie pl.misc.lotnictwo możemy dalej podyskutować jeśli masz ochotę:) Podsumowując pokonując np trasę 3000km w Oczywiscie, ale kto przy zdrowych zmyslach jezdzi 3 tysiace samochodem? Od tego sa rejsowe samoloty. No cuż - zdarzyło mi się jechać na Sycylię i do Syrii:) W pierwszym wypadku jest trochę mniej - a co do mojego zdrowia mam aktualne badania psychotechniczne:) Skoro masz dosc po 2 godzinach lotu, to ile w tym czasie przelecisz? 400 km? No ciut więcej - jakieś 800km przy neutralnym wietrze i jeśli się spieszysz - jak nie i chcesz tanio lecieć to jakieś 720KM. Ma to sens jak Twoja sprawa - nie latałeś to możesz nie wierzyć:) Ja znam ludzi którzy takimi samolotami przelecieli Atlantyk i nie narzekają - a jaka to przygoda!:) 114 |
Data: Styczen 15 2009 12:22:07 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew | Samolot to fajna zabawka, pozwala od biedy oszczedzic czas, ale Tak odnośnie jeszcze komofortu - zapomniałem dodać o systemie autopilota np firmy Trutrak - pełna kontrola we wsztsykich wymiarach:) W zasadzie po starcie możesz się zająć np oglądaniem DVD i rozmową z kolejnymi kontrolami lotów na danych obszarach w takim samolocie aż do momentu lądowania:) 115 |
Data: Styczen 15 2009 14:22:31 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
Andrew rozmarzyłeś mnie. Zawsze się chciałem nauczyć latac, choćby szybowcem, Ale po pierwsze w Polsce jest drogo zrobić licencję, po drugie jestem wysoki (1.90 cm), po trzecie mam mocną krótkowzrocznosć i noszę szkłą kontaktowe, pewnie brak widzenia obuocznego wyklucza wszelkie takiego typu zabawy. A ile kosztuje licencja zrobienia pilota od podstaw w czechach? MS 116 |
Data: Styczen 15 2009 15:23:35 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Andrew | Andrew rozmarzyłeś mnie. No w Polsce za około 18tys PLN gdzieś zrobisz. Mówię tu o PPLce. Jeśli coś na mini latadła to bodajże 8tys PLN. Co do wzrostu - jestem wyższy - mam 193cm:) Wszystko zależy czym będziesz latać - a to pochodna od tego ile masz kasy:). Co do krótkowzroczności - są jakieś tam normy - generalnie da się to przejść a w najgorszym wypadku zawsze można przecież zrobić sobie np laserową korektę wzroku (nie kosztuje majątku a daje dobre efekty - zależy ile masz lat). A ile kosztuje licencja zrobienia pilota od podstaw w czechach? PPLka podobnie jak u nas a na ULe ciut taniej - ale niewiele. PS. Za jakiś czas będę szukać dwóch współużytkowników tej wypasionej maszynki o której wspominałem powyżej:) Napisz do mnie jak Cię to poważnie zainteresuje - zlecę budowę tego: http://www.aerocad.com/ Koszt kitu na początek to około 21tys USD, później gość to zbuduje za jakieś 60tys PLN no i trzeba jeszcze dodać silnik, śmigło i przyrządy - jakieś kolejne 40tys USD. Łącznie całość powinna się zamknąć w kwocie 80tys USD + 60tys PLN. Jak dolar trochę stanieje (ma na jesieni do 2,5pln zejść - choć kto wie?) to na trzech wyjdzie po jakieś 85-95 tys PLB. Budowa powinna potrwać około 1roku + papierkologia (nawet kolejny rok - jak to u nas w Polsce:). 117 |
Data: Styczen 18 2009 00:54:15 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: czak norris | Użytkownik "Maciej S." napisał w wiadomości Zawsze się chciałem nauczyć latac, choćby szybowcem, Kurs szybowcowy w PL to jakieś 3 do 5kpln i proponuję od tego zacząć. To dobre preludium przed silnikami, poza tym szybowiec ma w sobie coś z magicznego :-) Jeśli się zepniesz i pogoda dopisze to zrobisz 3 klasę w jeden sezon. Badania już nie są tak restrykcyjne jak kilka lat temu, musisz poszukać ale AFAIR mając 3(5?) dioptrii nie masz się czego obawiać. Wzrost nie jest przeszkodą, ja mam niewiele mniej :-) -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 118 |
Data: Styczen 14 2009 17:00:17 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: p47 |
> obie?? Po co? p47 121 |
Data: Styczen 15 2009 09:40:56 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: jonasz | Peeter napisał(a): Wiem. I nie sądzę, żeby turbo benzyna paliła mniej od wysilonej Pali mniej: Clio 1.2 TCE ok 8 l w najbardziej zakorkowanym mieście w Polsce ;) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 122 |
Data: Styczen 15 2009 12:36:17 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: .Peeter | Użytkownik " jonasz" napisał: Pali mniej: Clio 1.2 TCE ok 8 l w najbardziej zakorkowanym mieście w Tylko że to nie jest 150 konna turbo benzyna w aucie ważącym 1400kg. :) Pozdrawiam ..Peeter 123 |
Data: Styczen 15 2009 22:37:39 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: jonasz | Peeter napisał(a): Tylko że to nie jest 150 konna turbo benzyna w aucie ważącym 1400kg. :) Wysil się trochę i zerknij na który post odpowiadałem ;) pzdr ps a koni nie jest tak mało: 101 ;))) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 124 |
Data: Styczen 14 2009 15:34:48 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Kuba (aka cita) | Maciej S. wrote: Co byście wybrali? diesla. Kiedyś diesele to były klekoty. Teaz diesele komfortem prowadzenia uta biją benzynowce na głowe. Nie mówie o jeździe sportowej .. ale o zwykłej na kapelusznika albo dynamicznej tudzież b, dynamicznej. Moment obrotowy dostępny od b. niskich obrotów to jest coś, co powiduje, ze dieselem pojedziesz sprawnie w dolnym zakresie obrotów, czy kiedy jest cicho i ekonomicznie. Benzyna* pojedzie dynamicznie, kiedy RPM wzrośnie, a czasem bardzo wzrosnie,. a tam jest głośno i nieekonomicznie. Żeby dobrze wyprzedzić dieselem wystarczy wcisnąć gaz, w benzynie musisz zredukować itd itp. (*) oczywiście mówimy o typowych normalnyc silnikach wolnossących. Nie wiem jak jeżdzą 1,4TSI, ale coś mi sie zdaje, ze mimo użycia kompresora to i tak na niskich obrotach będzie tylko troche lepiej niż w zwyklej benzynie. Poza tym, póki co, nie jestem przekonany do tak wysilonych silników codziennego użytku. W dieselu 60-80km z litra to żaden wysiłek, ale w benzynie >100km z litra .. to już coś (kiedyś zarezerwowane dla samochodów b. sportowych) Niech mi ktoś powie - jak długo pojeżdzą takie auta? (swoją drogą nowa fiesta, czy Ka jest obliczona na 200tys km - to jest założenie konstrukcyjne, ze tyle ma wytrzymać. Ja mam na placu 3 letnie auta z przebiegami po 150tys :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 125 |
Data: Styczen 14 2009 16:27:18 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Arek (G) | Kuba (aka cita) pisze: Maciej S. wrote: IMHO niesprawiedliwe porównanie. Albo klekot bez turbo z benzyną bez turbo, albo klekot z turbo i benzyna z turbo. Jeździłem zarówno tdi jak i tsi i wydaje mi się, że ten tsi jest bardziej elastyczny i zdecydowanie fajniej się tym jeździ (ciągnie praktycznie od 2k do 6k, owszem maks mocy jest przy 4k). (*) oczywiście mówimy o typowych normalnyc silnikach wolnossących. Nie wiem jak jeżdzą 1,4TSI, ale coś mi sie zdaje, ze mimo użycia kompresora to i tak na niskich obrotach będzie tylko troche lepiej niż w zwyklej benzynie. Poza tym, póki co, nie jestem przekonany do tak wysilonych silników codziennego użytku. Osobiście nie wiem jak jedzie 1.4tsi z kompresorem, ale 1.4 z samym turbo idzie naprawdę dobrze już od 2k (turbo chodzi od 1.5k). A jakie są konsekwencje wysilonych silników to czas pokaże. Arek 126 |
Data: Styczen 14 2009 16:43:00 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Boombastic |
Maciej S. wrote: Znowu wypisujesz swoje pseudomądrości nie mając bladego pojęcia o temacie. Ten silnik benzynowy ma maksymalny moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej niż diesel. Tak więc wszystko co napisałes to stek bzdur i nigdy nie prowadziłes auta z turbobenzyną. 127 |
Data: Styczen 15 2009 09:39:21 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Kuba (aka cita) | Boombastic wrote:
jasne, a Ty jechałes turbobenzyną o pojemności 1400cm3 Moge wnioskować, ze z takiej pojemności to będzie nic innego jak wiertareczka. Ja rozumiem kompreso+turbo. Super wynik na hamowni. Jechcialem jednak już autami, ktore niby koniów mają dużo ... a nie jadą (przynajmniej tak jakby sie mozna tego spodziewać). Moje subiektywne odczucia są takiew - kiedyś, jak sie miało coś co miało 90KM to byla rakieta/torbeda. Teraz jak coś ma 130KM to jest ledwo wozidło - zwlaszcza w silnikach benzynowych I teraz żeby nie bylo. Ja zdaje sobie sprawe, ze te 1,4TSI jadą. Widać to na papierze. Ja tylko mówie, ze obawiam sie, ze tego typu silniki to dobrze jeżdząca protez i to pewnie tylko jak jest nowa. Powiem wiecej, jak se takim pojeżdze za jakiś czas, kiedy bedzie mial przejechane 100kkm i będzie miał 3 lata. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 128 |
Data: Styczen 15 2009 10:03:03 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Boombastic |
Boombastic wrote: Znowu piszesz nie na temat, bo mowa jest o 1,8 TSI. Ale jak zwykle ci to nie przeszkadza. Taa, wiertarka z maksymalnym momentem przy 1500 rpm. Nie masz bladego pojęcia o wiertarkach i turbo. Śnij dalej. 129 |
Data: Styczen 17 2009 21:42:03 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: CUT_INZ | Boombastic pisze: Znowu piszesz nie na temat, bo mowa jest o 1,8 TSI. Ale jak zwykle ci to nie przeszkadza. Taa, wiertarka z maksymalnym momentem przy 1500 rpm. Nie masz bladego pojęcia o wiertarkach i turbo. Śnij dalej. Pamiętasz naszą ostatnią dyskusje na temat turbobenzyny? Tak się składa, że odrobiłem pracę domową i pojeździłem trochę TSI VW. Wniosek jeden - ty oprócz katalogu nie miałeś żadnej styczności z tymi silnikami. Pieprzysz głupoty, że głowa boli. 130 |
Data: Styczen 17 2009 21:52:05 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: CUT_INZ | Boombastic pisze:
"Wiertarkowość" tego silnika objawia się na trasie przy prędkościach pow. 120km/h. Sytuacje nieznacznie ratuje 6 bieg (nie dotyczy 1,4) Najpierw się przejedź potem dyskutuj!!! 131 |
Data: Styczen 21 2009 13:18:06 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Grzegorz Prędki | CUT_INZ pisze: Boombastic pisze: Czym to sie niby objawia? 132 |
Data: Styczen 21 2009 16:22:39 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: CUT_INZ | Grzegorz Prędki pisze: Czym to sie niby objawia? Obrotami silnika 133 |
Data: Styczen 21 2009 18:48:53 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Grzegorz Prędki | CUT_INZ pisze: Grzegorz Prędki pisze: No i w czym Ci to przeszkadza? Tylko nie pisz, ze halas, bo przy 120km/h to slychac glownie szum powietrza i opony a nie silnik. 134 |
Data: Styczen 22 2009 19:04:04 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: CUT_INZ | Grzegorz Prędki pisze: No i w czym Ci to przeszkadza? Tylko nie pisz, ze halas, bo przy 120km/h to slychac glownie szum powietrza i opony a nie silnik. To przejedź się tym samochodem. 135 |
Data: Styczen 22 2009 19:13:23 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Grzegorz Prędki | CUT_INZ pisze: Grzegorz Prędki pisze: Czlowieku, ogarnij sie. Skad wiesz, ze nie jechalem? jechalem i co? I nic. Masz jakies zastsrzezenia to pisz a nie uprawiaj gry polslowek. 136 |
Data: Styczen 19 2009 14:23:03 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: kamil | "Kuba (aka cita)" wrote in message Boombastic wrote: Moje subiektywne odczucia są takiew - kiedyś, jak sie miało coś co miało Ile wazylo przecietne auto klasy X "kiedys", a ile wazy dzisiaj? Pozdrawiam Kamil 137 |
Data: Styczen 17 2009 21:38:34 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: CUT_INZ | Boombastic pisze:
A ty znowu prezentujesz swój dziwny sposób prezentowania poglądów. Weź się opanuj bo co czytam twoje posty to wbijasz w kogoś zęby. 138 |
Data: Styczen 14 2009 20:57:13 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | Kuba (aka cita) napisać: diesla. Widzę, że nie przeczytałeś co zostało wcześniej napisane. Inaczej może byś się nieco zastanowił nad tym co wystukałeś. Diesel w tym wypadku to _bardzo_ _zły_ _wybór_ . -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 139 |
Data: Styczen 16 2009 21:37:58 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Hektor | Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał Niech mi ktoś powie - jak długo pojeżdzą takie auta? Skąd ty bierzesz te głupoty? ZK 140 |
Data: Styczen 14 2009 16:57:32 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: GlennBp | Maciej S. napisał(a): co do diesla: Czy aby napewno 2.0tdi z CR to sprawdzona konstrukcja. Poprzednie 2.0tdi pd, raczej nie cieszy sie dobrą opinią, a wersja z CR obecna jest na rynku ile? Moze niecaly rok. Dodatkowo czipowanie CR zostalo dopiero co tkniete, wiec nikt nie wie jak bedzie przez silnik znoszone. Pozatym, co to za atrakcja kupowac w aso specjalne butelki z olejem silnikowym, taki efajne, z rzepem podobno, zeby w bagazniku se przykleic ;-) Krotkie miejskie trasy, niewielkie przebiegi...bierz 1.8 tsi. Mialem 2.0T, teraz mam 2.0dci..moze i mniej pali, ale przyjemnosc z jazdy ma sie niestety nijak do 2.0T. Wybralem diesla na probę, pozatym, rocznie robie ok 50-60 kkm wiec jakos tam ten dyszel "oszczedza". pzdr Luca -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 141 |
Data: Styczen 14 2009 18:21:41 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Wed, 14 Jan 2009 16:57:32 +0000 (UTC), GlennBp na pl.misc.samochody Czy aby napewno 2.0tdi z CR to sprawdzona konstrukcja. Poprzednie 2.0tdi pd, Od 2005 roku. Czyli już 3 lata. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Wojna jest najgorszym sposobem gromadzenia wiedzy o obcej kulturze." 142 |
Data: Styczen 14 2009 17:36:02 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: GlennBp | Marcin Stankiewicz napisał(a): Dnia Wed, 14 Jan 2009 16:57:32 +0000 (UTC), GlennBp na pl.misc.samochody Hmm, 2.0 tdi z systemem common rail zadebiutowal afair w 2007 roku. Zwykle 2.0tdi z pd, w 2005. Ale nie umiem w ludowozach, wiec mogę sie mylic. ;-) Pzdr Luca -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 143 |
Data: Styczen 14 2009 19:03:18 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Wed, 14 Jan 2009 17:36:02 +0000 (UTC), GlennBp na pl.misc.samochody Od 2005 roku. Czyli już 3 lata. Masz rację - zaćmienie mi padło na mózg - CR 140 KM był montowany w Passatach od Marca 2008. Wcześniej to były silniki PD. 2.0 TDI-CR zadebiutował AFAIR w Tiguanie jakoś tak pod koniec 2007. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Wtedy dłoń twą wziąłem w dłonie moje, / w oczach naszych wieczny blask zaświecił / i przez świat obłąkany od wojen / szliśmy razem jak dwoje dzieci. Konstanty Ildefons Gałczyński" 144 |
Data: Styczen 15 2009 08:48:16 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Worek | Maciej S. pisze: i po kolei:> - cena o 11 tys niższa niż diesel CR nawet jak wyjdzie 5l więcej to masz ten bufor w postaci 11 tysięcy zaoszczędzonych na dieslu. -współpracuje z najnowszą 7-biegową skrzynką DSG ponoć te 2.0 to takie niezbyt sprawdzone. Są bardziej awaryjne od 1.9. -wysoki moment trochę... :) -współpracuje z 6-biegową DSG TSI. 145 |
Data: Styczen 15 2009 14:50:22 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | - bardzo dobre osiągi, lepsze od diesla CR (o pół sekundy lepiej do 100 przy mniejszej pojemności) Osiagow nie mierzy sie czasem 0-100 ale czasami wyprzedzania w trasie na IV czy V biegu. No chyba, ze ktos kupuje auto by sie poscigac spod swiatel. 146 |
Data: Styczen 15 2009 14:58:58 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
No i? Który ma lepszy czas wyprzedzania, diesel czy TSI obydwa na automacie DSG? MS 147 |
Data: Styczen 15 2009 15:25:41 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | Osiagow nie mierzy sie czasem 0-100 ale czasami wyprzedzania w trasie na IV czy V biegu. Diesel. 148 |
Data: Styczen 15 2009 15:33:46 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | No i? Który ma lepszy czas wyprzedzania, diesel czy TSI obydwa na automacie DSG? Dla Audi A4, 60-100 km/h, 80-120 km/h Stary diesel (140 KM), 6.4/8.4s (bieg IV/V), 9.1/11.7s (bieg V/VI) Turbobenzyna (160 KM), 8.2/11.3s (bieg IV/V), 12.1/15.3s (bieg V/VI) http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Audi-A4-BMW-3-320d-Mercedes-C-C220-test-porownawczy-test-1856-6.html http://www.auto-motor-i-sport.pl/encyklopedia-marek/Audi-A4-2484-3.html Dla nowego diesla 170KM roznica bedzie jeszcze bardziej wyrazna. 149 |
Data: Styczen 15 2009 16:25:10 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Grzegorz Prędki | scatterbrain pisze: No i? Który ma lepszy czas wyprzedzania, diesel czy TSI obydwa na automacie DSG? Zawsze sie zastanawialem kto jest takim wariatem i jadac 60km/h wyprzedza cokolwiek na 4ce... 150 |
Data: Styczen 15 2009 16:45:11 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. |
Na tym samym portalu jest porównanie Superba dokładnie z tym silnikiem który chcę (1,8 TSI), potem są podane osiągi elastyczność i dla skody może i 60-100 na IV/V biegu osiągi są nieco mniejsze niż diesel (7,8/11 sek), ale za to już dla 80 - 120 km/h bije te wyniki diesla co podałeś na głowę - na IV/V biegu 8,3/11,4 sek. Więc chyba jednak ten silnik TSI to naprawę porządna maszyna. MS 151 |
Data: Styczen 16 2009 09:14:24 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | Na tym samym portalu jest porównanie Superba dokładnie z tym silnikiem który chcę (1,8 TSI), potem są podane osiągi elastyczność i dla skody może i 60-100 na IV/V biegu osiągi są nieco mniejsze niż diesel (7,8/11 sek), ale za to już dla 80 - 120 km/h bije te wyniki diesla co podałeś na głowę - na IV/V biegu 8,3/11,4 sek. No ale to trzeba porowywac do porownywalnego. Ja podalem wyniki diesla dla biego IV/V (60-100) oraz V/VI (80-120). Ty probujesz porownac benzyne 80-120 dla biegow IV/V do diesla dla przelozen V/VI. To raz. Dwa, wez pod uwage silnik o 30KM silniejszy niz ten 140KM. Więc chyba jednak ten silnik TSI to naprawę porządna maszyna. Alez jak najbardziej tak. Tylko tyle, ze wolniej wyprzedzajaca niz diesel 140KM a tym bardziej 170KM. 152 |
Data: Styczen 16 2009 09:48:19 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Brzezi | pią, 16 sty 2009 o 09:14 GMT, scatterbrain napisał(a): No ale to trzeba porowywac do porownywalnego. Zeby porownywanie bylo sprawiedliwe, porownuj wyniki na sprawiedliwych biegach, turbobenzyna dobrze ciagnie od 2000-2500 do 6000rpm, turbo diesel dobrze ciagnie od 2500-3000 do 4500 :) na II biegu w benzynie pojedziesz w wiekszosci do 100kmh, albo jak u mnie do 120kmh, w dieslu II bieg konczy sie juz na 70-80kmh... :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ brzezi:~# uptime ] [ Ekg: #3781111 ][ 09:46:07 up 17 min, 3 users, load ] [ LinuxUser: #249916 ][ average: 0.27, 0.31, 0.23 ] 153 |
Data: Styczen 15 2009 16:45:35 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Maciej S. | Aha, link do testu 154 |
Data: Styczen 15 2009 15:50:10 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: kamil | "scatterbrain" wrote in message No i? Który ma lepszy czas wyprzedzania, diesel czy TSI obydwa na Przyspieszajac 80-120km/h benzyna wrzuca sie wtedy trojke, a nie piatke i szostke. W ten sposob moge udowodnic, ze civic type-r bedzie wolniejszy w sprincie 0-100 od corsy 1.0 - wystarczy ze ruszy z czworki... Pozdrawiam Kamil 155 |
Data: Styczen 16 2009 09:11:20 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | Przyspieszajac 80-120km/h benzyna wrzuca sie wtedy trojke, a nie piatke i szostke. W ten sposob moge udowodnic, ze civic type-r bedzie wolniejszy w sprincie 0-100 od corsy 1.0 - wystarczy ze ruszy z czworki... Rozumiem, jadac w trasie ZAWSZE redukujesz do trojki wyprzedzajac od 80 km/h ? Przy jakiej predkosci na III biegu jest w Twojej benzynie odciecie ? 156 |
Data: Styczen 16 2009 09:51:12 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Brzezi | pią, 16 sty 2009 o 09:11 GMT, scatterbrain napisał(a): Rozumiem, jadac w trasie ZAWSZE redukujesz do trojki wyprzedzajac od 80 km/h U mnie II jest do 120kmh, III nigdy nie testowalem tak zeby sprawdzic, ale pewnie do jakies 160kmh albo moze i troche wiecej W dieslach mozesz o czyms takim tylko pomazyc :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Finagle's First Law: ] [ Ekg: #3781111 ][ If an experiment works, something ] [ LinuxUser: #249916 ][ has gone wrong. ] 157 |
Data: Styczen 16 2009 12:29:25 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello scatterbrain, Przyspieszajac 80-120km/h benzyna wrzuca sie wtedy trojke, a nie piatke iRozumiem, jadac w trasie ZAWSZE redukujesz do trojki wyprzedzajac od 80 km/h W mojej - jakieś 125 km/h. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :) 158 |
Data: Styczen 16 2009 15:08:09 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | Przy jakiej predkosci na III biegu jest w Twojej benzynie odciecie ? I w trasie przy wyprzedzaniu 80-120 redukujesz do III biegu ? :-) W ilu procentach takich manewrow. 159 |
Data: Styczen 16 2009 15:19:58 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello scatterbrain, I w trasie przy wyprzedzaniu 80-120 redukujesz do III biegu ? :-)Przy jakiej predkosci na III biegu jest w Twojej benzynie odciecie ?W mojej - jakieś 125 km/h. W takim procencie, w jakim zależy mi na sprawnym wyprzedzeniu. Jest rzeczą oczywistą, że jeśli mi się nie śpieszy, mam pusto na kilometry przed sobą i za sobą, to nie redukuję biegu i wyprzedzam dostojnie, oszczędzając paliwo. Tylko, że w takiej sytuacji zazwyczaj wyprzedza się "z marszu" - bez uprzedniego zwalniania. Ale na górskich drogach, gdzie na wyprzedzanie jest naprawdę mało miejsca a widoczność jest zazwyczaj fatalna - redukuję zawsze do najniższego sensownego biegu i wyprzedzam najszybciej jak się da. A hamulcowi, którym zardzewiała prawa ręka niech się kiszą w zatwardzeniach. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :) 160 |
Data: Styczen 16 2009 15:57:19 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | W takim procencie, w jakim zależy mi na sprawnym wyprzedzeniu. Jest Yhy. A co zrobisz gdy nagle zrobi sie "goraco" ? 161 |
Data: Styczen 17 2009 10:58:27 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Myjk | scatterbrain napisać: Yhy. A co zrobisz gdy nagle zrobi sie "goraco" ? Redukuje! ;) Prawda jest taka, że techniki jazdy dieslem nie można porównywać do jazdy benzyną. To zupełnie inna bajka, od przełożenia skrzyń po "moc" silnika. Jazda tymi odmiennymi jednostkami zależy od umiejętności i od osoby. Ja osobiście wolę diesla właśnie ze względu na dużą moc przy niskich obrotach. Po prostu nie lubię dźwięku wysilonego silnika benzynowego. Aby osiągnąć zadowolenie jadąc benzyną, musiałbym mieć silnik benzynowy 2x większej pojemności niż diesel. -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 162 |
Data: Styczen 17 2009 11:20:48 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Boombastic | Aby osiągnąć zadowolenie jadąc benzyną, musiałbym mieć Wystarczy turbo lub kompresor i już diesel odchodzi w zapomnienie z osiągami i to bez kręcenia silnika. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 163 |
Data: Styczen 16 2009 12:16:29 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: kamil | "scatterbrain" wrote in message Przyspieszajac 80-120km/h benzyna wrzuca sie wtedy trojke, a nie piatke i Poszukalem danych auta i prosze: 1st gear redline 45mph ( 72km/h) 2nd gear redline 78mph ( 124km/h) 3rd gear redline 110mph (176km/h) 0-48km/h - 3.1s 0-96km/h - 8.1s 0-160km/h - 21.7s 48-112km/h - 7.4s Pozdrawiam Kamil 164 |
Data: Styczen 16 2009 15:16:22 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Rafał Grzelak | Dnia Fri, 16 Jan 2009 09:11:20 +0100, scatterbrain napisał(a): Rozumiem, jadac w trasie ZAWSZE redukujesz do trojki wyprzedzajac od 80 km/h Bez przesady... na III to nawet Cinquecento 900 nie ma odciecia przy 80. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 165 |
Data: Styczen 16 2009 15:17:42 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | Przy jakiej predkosci na III biegu jest w Twojej benzynie odciecie ? Mowa byla o czasach wyprzedzania OD 80 do 120 km/h. Moje benzyny tez nie mialy odciecia przy 120. Odcinaly przy 125 :-) wyjac niemilosiernie. Dlatego nie uwierze w bajki o notorycznym wyprzedzaniu na trasie 80-120 na III biegu. 166 |
Data: Styczen 16 2009 14:36:02 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: kamil | "scatterbrain" wrote in message Przy jakiej predkosci na III biegu jest w Twojej benzynie odciecie ? Wierz sobie w co chcesz. Benzyna jezdzi sie (z reguly!) na wysokich obrotach i kropka. Takie porownywanie benzyna vs diesel toczac na 5 biegu sensu nie maja i tyle. Idac Twoim tokiem rozumowania okaze sie, ze kobieta ambitna, po studiach, wierna, uczciwa i do tego ladna jest do dupy, bo nie bedzie ci wstawac o 5 zeby ci kanapki do fabryki przygotowac. Pozdrawiam Kamil 167 |
Data: Styczen 16 2009 15:58:23 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | Mowa byla o czasach wyprzedzania OD 80 do 120 km/h. A niech jezdzi. Sam jezdzilem benzyna i wiem jak dzwiekowo wygladalo wyprzedzanie 80-120 na III biegu. Takie porownywanie benzyna vs diesel toczac na 5 biegu sensu nie maja i tyle. Idac Twoim tokiem rozumowania okaze sie, ze kobieta ambitna, po studiach, wierna, uczciwa i do tego ladna jest do dupy, bo nie bedzie ci wstawac o 5 zeby ci kanapki do fabryki przygotowac. A porownanie jakie dalem gdzie bieg jest najszybszy to juz ma sens czy dalej go nie ma ? 168 |
Data: Styczen 16 2009 15:16:26 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: kamil | "scatterbrain" wrote in message Wierz sobie w co chcesz. Benzyna jezdzi sie (z reguly!) na wysokich A jak "dzwiekowo wyglada" start diesla w styczniowy poranek? Takie porownywanie benzyna vs diesel toczac na 5 biegu sensu nie maja i Benzyny sa tam szybsze. Pozdrawiam Kamil 169 |
Data: Styczen 18 2009 18:25:07 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: | >> >przyśpiesza.Wolę miec zapas mocy przy tym manewrze.Silnik to 1,6 w hondzie civic.I myślę, że nie jestem wyjatkiem. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 170 |
Data: Styczen 16 2009 22:06:39 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Rafał Grzelak | Dnia Fri, 16 Jan 2009 15:17:42 +0100, scatterbrain napisał(a): Mowa byla o czasach wyprzedzania OD 80 do 120 km/h. A ja wierze. Sam jesli probuje cos wyprzezic tym moim dupełkiem, to ciagne go na III do 100-110. Niestety - w trasie, jadac 'troche' za slaba benzyna, wyprzedza sie tylko na III biegu. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 171 |
Data: Styczen 16 2009 20:50:22 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: | On Thu, 15 Jan 2009 15:50:10 -0000, "kamil" wrote: "scatterbrain" wrote in message Nie wiem, raczej nie bedzie. Moze jak ruszy zNo i? Który ma lepszy czas wyprzedzania, diesel czy TSI obydwa na szostki........:-)))))))))))))))))) Tomek 172 |
Data: Styczen 15 2009 17:57:56 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Brzezi | czw, 15 sty 2009 o 15:33 GMT, scatterbrain napisał(a): Stary diesel (140 KM), 6.4/8.4s (bieg IV/V), 9.1/11.7s (bieg V/VI) Tak, tylko ze ta turbobenzyna 60-100kmh bedzie potrafila przyspieszyc na II biegu, zamiast na IV? urwales sie z choinki? Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ] [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ] [ LinuxUser: #249916 ][ Po ten i inne super programy, ] [ zajrzyj na http://www.debian.org/ ] 173 |
Data: Styczen 16 2009 09:10:13 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain |
czw, 15 sty 2009 o 15:33 GMT, scatterbrain napisał(a): W trasie jadac na IV (60 km/h) i chcac wyprzedzic redukujesz do II ? Zawsze ? :-) 174 |
Data: Styczen 16 2009 09:43:57 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: Brzezi | pią, 16 sty 2009 o 09:10 GMT, scatterbrain napisał(a): Tak, tylko ze ta turbobenzyna 60-100kmh bedzie potrafila przyspieszyc na W zaleznosci czy wcisne kickdown czy nie, jak chce delikatnie przyspieszyc to to bez kickdwona, tylko ze wtedy i tak nie redukuje mi do IV tylko do III, wiec juz bylyby zupelnie inne czasy prawdopodobnie na minus dla diesla, jak mam malo miejsca i chce bezpiecznie jak najszybciej wyprzedzic do z kickdownem i wtedy na II ciagnie mi do 120kmh... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ] [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ] [ LinuxUser: #249916 ][ Po ten i inne super programy, ] [ zajrzyj na http://www.debian.org/ ] 175 |
Data: Styczen 16 2009 15:14:36 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | W trasie jadac na IV (60 km/h) i chcac wyprzedzic redukujesz do II ? Prawdopodobna nieprawdopodobnosc. Masz jakies dane dotyczace czasow przyspieszania 80-120 na jakimkolwiek biegu dla Twojego auta ? 176 |
Data: Styczen 16 2009 12:28:46 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello scatterbrain, W trasie jadac na IV (60 km/h) i chcac wyprzedzic redukujesz do II ?Stary diesel (140 KM), 6.4/8.4s (bieg IV/V), 9.1/11.7s (bieg V/VI)Tak, tylko ze ta turbobenzyna 60-100kmh bedzie potrafila Redukuję do III. Zawsze. I to wystarczy, żeby ledwie 106KM wolnossący benzyniak odjechał 130KM TDI kiszącemu się w turbodziurze na IV czy V biegu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ :) 177 |
Data: Styczen 16 2009 15:12:49 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: scatterbrain | Redukuję do III. Zawsze. I to wystarczy, żeby ledwie 106KM wolnossący Snij dalej. http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.asp Pierwsza kolumna to przyspieszenie 80-120 na najszybszym biegu. 178 |
Data: Styczen 16 2009 15:24:55 | Temat: Re: Jaki silnik 1,8 TSI benzyna 160KM czy 2,0 CR diesel 170 KM? | Autor: | |