Jazda na 3 cylindrach...
1 | Data: Styczen 07 2011 19:45:07 |
Temat: Jazda na 3 cylindrach... | |
Autor: R | Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. 2 |
Data: Styczen 07 2011 19:04:35 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin R Jakie mog± byæ konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. W najlepszym razie paliwo jarało Ci siÄ™ w wydechu, co mogło mieć różne konsekwencje z popsutym katem na czele. W najgorszym razie silnik do remontu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 3 |
Data: Styczen 07 2011 21:06:30 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Scyzoryk |
konsekwencje z popsutym katem na czele. W najgorszym razie silnik do ta, po 4 kilometrach. Toż on z plasteliny nie jest... Pozdr Scyzoryk 4 |
Data: Styczen 07 2011 22:21:28 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: MichaĹ‚ Gut | W najlepszym razie paliwo jarało Ci siÄ™ w wydechu, co mogło mieć różne nie przesadzasz oby? musialby miec niezwyklego pecha (jeszcze gorszego ode mnie;) zeby tak sie stalo 5 |
Data: Styczen 07 2011 21:47:31 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin Michał Gut W najlepszym razie paliwo jarało Ci siÄ™ w wydechu, co mogło mieć różne Nie zaprzeczam, ale taka opcja jednak istnieje. ;-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 6 |
Data: Styczen 07 2011 22:50:30 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Pszemol | "to" wrote in message begin Michał Gut A co siÄ™ miałoby niby stać aby silnik nadawał siÄ™ do remontu? 7 |
Data: Styczen 11 2011 10:17:53 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin Pszemol A co siÄ™ miałoby niby stać aby silnik nadawał siÄ™ do remontu? NaprÄ™żenia termiczne -- przecież tłok w tym cylindrze bÄ™dzie cały czas pracował. Ale to bardzo zależy od konkretnego silnika i konkretnego uszkodzenia. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 8 |
Data: Styczen 11 2011 11:25:27 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | NaprÄ™żenia termiczne -- przecież tłok w tym cylindrze bÄ™dzie cały czas no i co w zwiazku z tym ? 9 |
Data: Styczen 11 2011 13:47:05 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin marek NaprÄ™żenia termiczne -- przecież tłok w tym cylindrze bÄ™dzie cały czas Sam siÄ™ domyĹ›l. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 10 |
Data: Styczen 11 2011 15:40:06 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-01-11 14:47, to pisze: begin marek To nas, niedomyslnych jest wiecej. Ja rowniez poprosze o dodatkowe wyjasnienia. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 11 |
Data: Styczen 13 2011 18:20:13 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | metal sie rozszerza pod wplywem ciepla, w jednym miejscu silnika bedzie bardziej w innym mniej. 12 |
Data: Styczen 13 2011 18:22:57 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | metal sie rozszerza pod wplywem ciepla, w jednym miejscu silnika bedzie bardziej w innym mniej. wyobraz sobie ze glowica w wielu miejscach ma rozne temperatury(nawet rzad wielkosci) a zrobiona jest z jednolitego materialu i nic jej nie jest. 13 |
Data: Styczen 14 2011 09:44:29 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin marek wyobraz sobie ze glowica w wielu miejscach ma rozne temperatury(nawet Mało to było silników, w których masowo pÄ™kały bloki czy głowice bo były Ľle zaprojektowane? MyĹ›lisz, ze z jakiego powodu pÄ™kały, krasnoludki w nich szczeliny drÄ…żyły? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 14 |
Data: Styczen 14 2011 10:50:31 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | Mało to było silników, w których masowo pÄ™kały bloki czy głowice bo były mysle, a nawet jestem pewien ze pekaly nie z powodu pracy na 3 cylindrach zamiast na 4. 15 |
Data: Styczen 14 2011 10:06:56 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin marek Mało to było silników, w których masowo pÄ™kały bloki czy głowice bo Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedĽ i spróbuj zrozumieć. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 16 |
Data: Styczen 14 2011 11:30:58 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedĽ i spróbuj zrozumieć. daj juz spokoj ze swoimi teoriami. 17 |
Data: Styczen 14 2011 10:50:51 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin marek Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedĽ i spróbuj zrozumieć. PozwolÄ™ sobie zacytować mojÄ… poprzedniÄ… sygnaturkÄ™: ignorance is bliss. I na tym zakoĹ„czÄ™, bo szkoda czasu. :-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 18 |
Data: Styczen 14 2011 13:04:27 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: MichaĹ‚ Gut | PozwolÄ™ sobie zacytować mojÄ… poprzedniÄ… sygnaturkÄ™: ignorance is bliss. I im dluzej siedze na newsach (a juz chyba z 8 czy 9 lat bedzie jak nie lepiej) tym bardziej rozumiem cynizm niektorych ludzi (np. ciebie). Podczas gdy ja rozwijam sie (nauka, doswiadczenia) mam wrazenie ze swiat i ludzie po nim biegajacy stoi na jednym poziomie. Czasami zastanawiam sie czy nie lepiej byłoby byc zwykłym tÄ™pakiem. Jakie wtedy byloby wszystko proste:) 19 |
Data: Styczen 14 2011 17:28:42 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin Michał Gut im dluzej siedze na newsach (a juz chyba z 8 czy 9 lat bedzie jak nie Tu jest jeszcze wzglÄ™dnie dobrze, zajrzyj na fora motoryzacyjne. Tam co drugi pisze jak kliniczny idiota. ;-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 20 |
Data: Styczen 15 2011 00:03:34 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | Tu jest jeszcze względnie dobrze, zajrzyj na fora motoryzacyjne. Tam co zagladam tylko na autokacik i na fiatforum - nie widze tam specjalnych odstepstw. wrecz mam wrazenie ze tam jakby normlalniej. z drugiej strony o pms myslalem tak samo lata temu:))))))))))))) 21 |
Data: Styczen 14 2011 12:58:41 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | to dyskusja akademicka ale o to jemu chodzi zacytowalem na samej gorze sam siebie 1.przeczytaj ze zrozumieniem calosc. 2.jak nie zrozumiesz to idz do punktu 1 i tak oto zapetlaja sie programy:) 22 |
Data: Styczen 14 2011 17:35:30 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | zacytowalem na samej gorze sam siebie ty sie jezdzic lepiej naucz inzynierku 23 |
Data: Styczen 15 2011 00:07:40 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | zacytowalem na samej gorze sam siebiety sie jezdzic lepiej naucz inzynierku mgr inz jak juz rekompensujesz sobie braki w wyksztalceniu probujac nazywac mnie per "inzynierek"? osobiscie uwazam ze bycie "wykształciuchem" jest bardziej powodem do dumy niz do wstydu, ale co kto lubi. sir vel wyksztalciuch 24 |
Data: Styczen 15 2011 01:02:36 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | mgr inz jak juz ja nie mam brakow w wyksztalceniu, tudziez praktyce zawodowej. a ty jaka masz praktyke w mechanice ? inzynierku teoretyku... 25 |
Data: Styczen 15 2011 10:21:18 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin marek ja nie mam brakow w wyksztalceniu, tudziez praktyce zawodowej. a ty jaka WÄ…tpiÄ™, bo nawet z jÄ™zykiem polskim sobie nie radzisz (interpunkcja), a to zwykle przerabia siÄ™ w podstawówce... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 26 |
Data: Styczen 07 2011 20:14:18 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Excite | W dniu 07.01.2011 19:45, R pisze: Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. Paliwo w oleju, zgon sondy lambda i katalizatora. 27 |
Data: Styczen 07 2011 20:28:19 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: xs | Excite napisał(a): Paliwo w oleju, zgon sondy lambda i katalizatora. W grupie VAG od dobrych juz prawie 20 lat sterownik silnika jezeli nie dostaje sygnalu z czujnika spalania stukowego (nie chodzi na 1 gar silnik) odcina wtryskiwacz z tego cylindra. Zadne paliwo sie nie leje. Po 4km nic sie nie stanie, po 40km moga co najwyzej dostac poduchy silnika od drgan i wibracji. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Styczen 08 2011 14:07:26 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: daro |
W grupie VAG od dobrych juz prawie 20 lat sterownik silnika jezeli nie dostaje sygnalu z czujnika spalania stukowego (nie chodzi na 1 gar silnik) odcina wtryskiwacz z tego cylindra. U mnie w A6 2001 rok leje sie normalnie, kolektor aż czerwony. Byłem zmuszony zrobić tak 100km. -- d. 29 |
Data: Styczen 10 2011 11:57:51 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-01-08 14:07, daro pisze:
A odpi±ć kabla z wtryskiwacza nie można było? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 30 |
Data: Styczen 10 2011 12:25:14 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Mon, 10 Jan 2011 11:57:51 +0100, Jakub Witkowski wrote: W dniu 2011-01-08 14:07, daro pisze: Mozna, ale wiesz jakie to proste w nowoczesnym silniku ? Najpierw trzeba oslony odkrecic, potem cholera wie gdzie beda wtyczki. No i pytanie ktory .. J. 31 |
Data: Styczen 07 2011 20:19:27 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-07 19:45, R pisze: Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. Na tak krótkim odcinku, pewnie też bez specjalnego katowania, raczej nic się nie stanie. Kiedy¶ z ciekawo¶ci ogl±dałem katalizator (metalowy) po przejechaniu 150km z gazem w podłodze na 3 cylindrach i nic mu się nie stało. 32 |
Data: Styczen 07 2011 21:48:08 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: to | begin Tomasz Pyra KiedyĹ› z ciekawoĹ›ci oglÄ…dałem katalizator (metalowy) po przejechaniu A u mnie szlag trafił zwykły, ceramiczny katalizator po 2 km na 5 cylindrach. Metalowe dużo wiÄ™cej zniosÄ…. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 33 |
Data: Styczen 08 2011 00:30:20 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-07 22:48, to pisze: begin Tomasz Pyra Też nie masz pewnoĹ›ci, że to to było przyczynÄ…. 2km to najczęściej wydech nawet dobrze siÄ™ nie zdÄ…ży nagrzać. W porównaniu z godzinami jazdy autostradÄ… z gazem w podłodze, to nawet koniecznoć dopalenia kilkudziesiÄ™ciu gram paliwa to nie jest coĹ› co powinno zniszczyć katalizator. 34 |
Data: Styczen 07 2011 21:08:14 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Scyzoryk |
Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. mógł się zasyfić niespalanym paliwem. Raczej nic się nie stało, jak wymianisz przewód daj ostro w palnik żeby wszystko przepalić i będzie chodził. Za krótki odcinek żeby co¶ trwale uszkodzić. Może sonda lambda, ale teznie s±dzę... Pozdr Scyzoryk 35 |
Data: Styczen 07 2011 21:38:20 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: JohnyK | On 07.01.2011 19:45, R wrote: Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. Nic się nie stało. Nie wiem, jakie masz auto, ale jak s±dzę, ten cylinder nie dostawał nawet benzyny... Ja tam kiedy¶ Clio musiałem przejechać w ten sposób prawie 100km, nie stało się nic. Zupełnie nic. JK 36 |
Data: Styczen 08 2011 02:28:43 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał |
Nic się nie stało. Nie wiem, jakie masz auto, ale jak s±dzę, ten Ja kiedy¶ rozwaliłem ¶wiece i zanim znalazłem chwilkę żeby zmienić to z 400km zrobiłem :) tylko reno s± odporne na wiele rzeczy ale bez cylindra się głupio zbierało, limitowało vmaxa i paliło z 25l/100. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 37 |
Data: Styczen 07 2011 22:22:51 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | w najgorszym wypadku zdechnie katalizator, ale to tez musialbys niewiadomo ile jezdzic tak zeby go zjarac 38 |
Data: Styczen 08 2011 11:13:18 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik "R" napisał w wiadomo¶ci Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. przew zapłonowy)? Po jeĽdzie ¶mierdziało gum± pod samochodem, podejrzewam przegrzanie katalizatora. Pewnie zalezy od konstrukcji... ja ostatnio musialem przejechac 300 km z padnieta cewka i po zalozeniu nowej nic sie nie dzieje. Po ok 5 km zapalila sie kontrolka silnika a po zalozeniu nowej zgasla po takim samym czasie. Silnik z grupy VAG, 6 cylindrow. -- Picasso 39 |
Data: Styczen 08 2011 12:06:51 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: R |
U mnie to silnik Renault 1,4 (K7J710). Wymieniłem przewody i na razie nie widzę nic podejrzanego. R. 40 |
Data: Styczen 08 2011 12:34:41 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik "R" napisał w wiadomo¶ci Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomo¶ci Katalizator to pikus - tym bardziej jesli jest juz stary. Wiekszym problemem moze byc wypalenie gniazd zaworowych zaworow wydechowych, ale przy 4 km w takim stanie IMHO nie stanowi wiekszego problemu. -- Picasso 41 |
Data: Styczen 08 2011 17:22:45 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | Katalizator to pikus - tym bardziej jesli jest juz stary. Wiekszym problemem moze byc wypalenie gniazd zaworowych zaworow wydechowych, ale przy 4 km w takim stanie IMHO nie stanowi wiekszego problemu. gdy sie o czyms nie ma pojecia to czasem lepiej sie nie odzywac. wypalanie gniazd sprezonym powietrzem... dobre sobie. 42 |
Data: Styczen 08 2011 19:47:26 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik "marek" napisał w wiadomo¶ci
Gdy sie nie potrafi pisac po polsku, to lepiej juz nbiec nie pisac - w podstawowce nie nauczyli, ze zdanie rozpoczyna sie z wielkiej litery? Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie. -- Picasso 43 |
Data: Styczen 08 2011 21:22:52 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie. tak , tak. oczywiscie. 44 |
Data: Styczen 08 2011 20:27:58 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: | P_ablo napisał(a): Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] Jak juz pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z czujnika spalania stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego cylindra. Wiec przestancie gadac glupoty o katalizatorach, jakis mieszankach i innych bzdurach. Skoro niemcy potrafili to zrobic 20 lat temu to mysle, ze inne nacje tez. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 45 |
Data: Styczen 08 2011 22:03:17 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] np z gaznika lub jednopunktowego wtrysku. jednak nie ma szans zapalic sie w sposob o ktorym pisal. Jak juz bo to takie pierdolenie domoroslych inzynierkow-teoretykow. to tak jak z niedoladowywaniem duzego akumulatora, pekaniem paska rozrzadu i wybuchaniem katalizatora przy odpalaniu na pych. 46 |
Data: Styczen 09 2011 00:12:23 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik napisał w wiadomo¶ci
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon. Jesli w cylindrze nic sie nie spala to nie ma i spalania stukowego a ponadto ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania stukowego... Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy wylaczyc... -- Picasso 47 |
Data: Styczen 09 2011 11:04:36 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo napisał(a): Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny Prawie dobrze. On zbiera wszystko, dopiero elektronika analizuje to, co zebrał pod k±tem detonacji. Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy' normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 48 |
Data: Styczen 09 2011 11:24:15 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomo¶ci
Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link? Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc. -- Picasso 49 |
Data: Styczen 09 2011 12:04:17 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 9 Jan 2011 11:24:15 +0100, P_ablo napisał(a): Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie irl://mój.mózg Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme Pytanie, czy Twój ECU jest na tyle m±dry. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 50 |
Data: Styczen 09 2011 13:05:28 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomo¶ci
Tak jak myslalem - nie ma mowy o wylaczaniu wtryskiwacza - przejechane tak do momentu zapalenia checka. Silnik 3,2 l V6 BFD z konca 2005 r - auto jest z poczatku 2006r. Kazdy cylinder ma osobna cewke i w tym przypadku nie ma problemu aby wylaczyc niepalacy cylinder. Prawdopodobnie blad zapala sie przez anormalne wskazania sond lambda. -- Picasso 51 |
Data: Styczen 09 2011 13:22:51 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomo¶ci
naturalni chodzilo mi o osobny wtryskiwacz :) -- Picasso 52 |
Data: Styczen 09 2011 15:32:41 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Sun, 9 Jan 2011 13:22:51 +0100, P_ablo wrote: Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomo¶ci Bywalo tak ze wtryskiwacze byly osobne, cewki w nich osobne, ale tranzystor w komputerze jeden. I pracowaly dwa naraz . J. 53 |
Data: Styczen 09 2011 17:17:33 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomo¶ci
full group :) IMHO jakis poroniony pomysl... -- Picasso 54 |
Data: Styczen 09 2011 18:02:28 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Sun, 9 Jan 2011 17:17:33 +0100, P_ablo wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomo¶ci No coz - jezdzilo. Pewnie lepiej niz na gazniku :-) J. 55 |
Data: Styczen 09 2011 22:11:54 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 17:17, P_ablo pisze: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomo¶ci Full group jest jak wszystkie wtryskiwacze lej± jednocze¶nie. Jak lej± parami, to już półsekwencja. 56 |
Data: Styczen 09 2011 19:30:29 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?irl://mój.mózg 404 57 |
Data: Styczen 09 2011 22:19:54 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 9 Jan 2011 19:30:29 +0100, Michał Gut napisał(a): No w Twoim systemie pewnie tak :Dirl://mój.mózg404 -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 58 |
Data: Styczen 09 2011 12:17:46 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-01-09 11:04, Adam Płaszczyca pisze: Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy' Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza pary cylindrow. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 59 |
Data: Styczen 09 2011 13:08:13 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomo¶ci
Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu. -- Picasso 60 |
Data: Styczen 09 2011 13:13:51 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-01-09 13:08, P_ablo pisze: Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomo¶ci Ale za chwile bedzie w suwie pracy, a komp (jesli juz, bo sadze, ze to akademicka dyskusja) wylaczy caly modul. A generalnie nie sadze, zeby producent pochylal sie nad obsluga takiej awarii, zeby utrzymac silnik na kulawym chodzie i ryzykujac zniszczenie jednostki. Pamietajmy, ze komp nie wie co jest przyczyna anomalii, wiec powinien zasygnalizowac krytyczny blad silnika i tyle. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 61 |
Data: Styczen 09 2011 13:26:16 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: P_ablo | Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomo¶ci
Zdaje mi sie, ze popieprzylismy skutek z przyczyna :) Dyskutujemy o mozliwosci wylaczenia wtryskiwacza a nie cewki... -- Picasso 62 |
Data: Styczen 10 2011 12:15:35 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-01-09 13:13, MarcinJM pisze: Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza Moduł to jest zwykle prosty wzmacniacz, jego się nie "wył±cza" raz na zawsze, tylko przy każdym zapłonie :) Moduł dostaje sterowanie: wł/wył pr±d cewki. A komp wie, który cylinder w danym momencie pali. Więc mógłby wył±czać selektywnie dany gar nawet je¶li s± parami. Teoretycznie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 63 |
Data: Styczen 09 2011 12:12:20 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo wrote: Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to zwykle spalanie, czy detonacja. No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu. ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania Teoretycznie moglby po czasie rozpoznawac w ktorym cylindrze dzwoni. Byc moze niektore konstrukcje sa tak zaawansowane ze rozpoznaja dodatkowo poprawna prace. W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami .. J. 64 |
Data: Styczen 09 2011 12:51:37 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze: On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo wrote: Ale taka półsekwencja nie przeszkadza w indywidualnym sterowaniu tym właĹ›nie cylindrem. Bo ECU nie wie który to cylinder z pary, ale wie że co 720 stopni ten sam i może go odłÄ…czyć. Tylko pozostaje właĹ›nie kwestia czy takie daleko posuniÄ™te tryby awaryjne zakłada projekt. 65 |
Data: Styczen 09 2011 15:37:00 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100, Tomasz Pyra wrote: W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze: Nie moze, bo wtryskiwacze polaczone parami, moze wylaczyc oba cylindry ... Tylko pozostaje wła¶nie kwestia czy takie daleko posunięte tryby Kto ich tam wie, w koncu pracuja nad tymi komputerami caly czas . J. 66 |
Data: Styczen 09 2011 15:42:40 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-01-09 15:37, J.F. pisze: On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100, Tomasz Pyra wrote: Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 67 |
Data: Styczen 09 2011 19:33:15 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to a nie spi? poza tym jak to dzialao - lal dawke nawet jak mialo nie byc zaplonu? przeciez to bez sensu 68 |
Data: Styczen 09 2011 19:39:43 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Sun, 9 Jan 2011 19:33:15 +0100, Michał Gut wrote: Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, toa nie spi? Predzej czy pozniej do cylindra trafi, nawet bym powiedzial ze predzej :-) J. 69 |
Data: Styczen 09 2011 19:35:26 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle. wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów, nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki) 70 |
Data: Styczen 09 2011 20:04:56 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze: Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to Nie. SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN MPI ma CZTERY, laczone rownolegle. Przysiegam :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 71 |
Data: Styczen 09 2011 21:55:20 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze: W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze: Potwierdzam :) Tak było w silniku z Punto I 75. Cztery wtryskiwacze poł±czone równolegle. Co ciekawe, to AFAIR chodziły one asynchronicznie w stosunku do prędko¶ci obrotowej silnika. Czyli niezależnie od prędko¶ci obrotowej silnika wtryskiwaczy lały paliwo w tych samych odstępach czasu, tyle że im wyższe obroty i obci±żenie silnika, tym dłuższy czas otwarcia. Czyli po prostu sterowanie dokładnie takie samo jak w SPI, tyle że działały cztery wtryskiwacze. W silniku 16V (a może i póĽniejszych 8V) była już półsekwencja (wtryskiwacze poł±czone parami dla cylindrów 1-4 i 2-3), uruchamiane już synchronicznie z prędko¶ci± obrotow± silnika. Raz wtrysk paliwa odbywał się przy otwartym zaworze dolotowym, a jeden obrót wału korbowego dalej - przy zamkniętym. 72 |
Data: Styczen 09 2011 23:26:35 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | Nie. ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a potem drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy wydechu? przeciez chlałby wtedy jak smok, a chleje tylko jakby byl na kacu (mowie o punto 75) 73 |
Data: Styczen 09 2011 23:49:23 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 23:26, Michał Gut pisze: Nie. Wła¶nie tak jest. Tyle że to chyba nawet w przypadku tego Punto nie było w żaden sposób synchronizowane z suwami pracy cylindra, a po prostu wtryskiwacze lały jak podeszło. Tylko długo¶ć wtrysku była ustalana na podstawie pomiaru ilo¶ci powietrza, albo wskazań sondy lambda. Ale to paliwo wtry¶nięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a czeka na swoj± kolej aż zostanie wessane do cylindra. Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby cała porcja powietrza zmie¶ciła się między wtryskiwaczem a zaworem. Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo odparuje na gor±cej głowicy, albo pęd powietrza jako¶ to zawsze rozpyli w cylindrze. Jak to się tam dzieje że to działa, to nie wiem, bo też mi się kiedy¶ wydawało że to nie będzie działać, ale jednak działa. W dodatku nie ma jaki¶ dużych różnic w pracy silnika pomiędzy takim układem gdzie wszystkie chodz± jednocze¶nie a półsekwencj±, gdzie też co drugi wtrysk następuje w zamknięty zawór, no ale to zawsze co drugi a nie co czwarty. 74 |
Data: Styczen 10 2011 11:38:27 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut |
a na naiwny myslalem ze ma to jakikolwiek zwiazek z rozwojem technologicznym:)))) dobrze sie dowiedziec czegos ciekawego o swoim autku:) 75 |
Data: Styczen 09 2011 23:50:20 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 21:55, Tomasz Pyra pisze: W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze: Tu jeszcze dla niedowiarków skan schematu instalacji elektrycznej silnika z tego samochodu. Widać że wszystkie cztery wtryskiwacze poł±czone s± równolegle. http://img834.imageshack.us/i/wtrysky.jpg/ 76 |
Data: Styczen 09 2011 20:28:36 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 9 Jan 2011 19:35:26 +0100, Michał Gut wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten sposób. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 77 |
Data: Styczen 10 2011 00:49:37 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten Ciekaw jestem czy i dzis, mimo niezaleznych wtryskiwaczy, nie ma czegos z tego systemu. Paliwo chyba potrzebuje troche czasu aby odparowac ? J. 78 |
Data: Styczen 11 2011 22:56:04 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC), Robert Rędziak Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten Bleh. Nawet nie batch, multipoint mode. Batch dzieli wtryskiwacze na grupy: http://files.haltech.com/downloads/platinum/Help-en/Sport/basic_fuel_setup.html#injection_mode r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 79 |
Data: Styczen 09 2011 16:59:08 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 15:37, J.F. pisze: On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100, Tomasz Pyra wrote: No tak, racja. Tylko pozostaje wła¶nie kwestia czy takie daleko posunięte tryby Chodzi mi raczej o możliwo¶ć narobienia jeszcze gorzej. Komputer dostaje jakie¶ tam sygnały, ale w sumie nigdy nie wie co jest skutkiem, co przyczyn±. 80 |
Data: Styczen 09 2011 22:20:31 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:12:20 +0100, J.F. napisał(a): Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to Albo analogowe :P -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 81 |
Data: Styczen 10 2011 12:09:23 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-01-08 21:27, pisze: napisał(a): Jest jeszcze trochę samochodów nie na wtrysku, a te które go maj±, nie zawsze maj± czujnik spalania stukowego. A te które ten czujnik posiadaj± też niekoniecznie potrafi± odróżnić brak zapłonu od zapłonu normalnego (bo interesuje ich tylko stukowe). A nawet je¶li maj± tak± możliwo¶ć, to niekoniecznie odcinaj± zasilanie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 82 |
Data: Styczen 08 2011 17:26:07 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. przew zapłonowy)? Po jeĽdzie ¶mierdziało gum± pod samochodem, podejrzewam przegrzanie katalizatora. nic sie nie stanie nawet i po 1000km jak masz mpi to odepnij wtyczke od wtryskiwacza. 83 |
Data: Styczen 08 2011 03:46:03 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Maciek | Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:45:07 +0100, R napisał(a): Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. Zalezy od samochodu. Ponad 10 lat temu mialem okazje przejechac 100 km z okladem Dacia, ktora palila na trzy, potem na dwa, a przez ostatnie parenascie km juz tylko na jeden cylinder (mowie powaznie, jechalo sie tylko na jedynce, a zeby ruszyc trzeba bylo wykrecic silnik na kilka tysiecy obr./min.). Konsekwencji nie bylo zadnych, ale ten samochod juz z fabryki wyjechal jako zlom. -- Maciek 84 |
Data: Styczen 08 2011 08:00:50 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-01-08 03:46, Maciek pisze: Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:45:07 +0100, R napisał(a): Mhm, na jednym garze "wkrecic na kilka tys. obrotow." jak wymyslasz historie, to upewnij sie, ze jest choc troche prawdopodobna. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 85 |
Data: Styczen 08 2011 10:41:11 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Maciek | Dnia Sat, 08 Jan 2011 08:00:50 +0100, MarcinJM napisał(a): Mhm, na jednym garze "wkrecic na kilka tys. obrotow." Informacja, ze palil tylko jeden cylinder, pochodzi od mechanika, do ktorego nastepnego dnia to rumunskie truchlo pojechalo na lawecie. Poza tym nie mam w zwyczaju "wymyslac historii" - ugryz sie w jezyk, zanim nastepnym razem zarzucisz komus klamstwo, nawet w tak blahej sprawie. -- Maciek 86 |
Data: Styczen 08 2011 23:53:03 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | Informacja, ze palil tylko jeden cylinder, pochodzi od mechanika, do a Ty sie dowiedz jak dziala silnik 4t zanim napiszesz kolejna bajke. 87 |
Data: Styczen 09 2011 00:25:05 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Maciek | Dnia Sat, 8 Jan 2011 23:53:03 +0100, marek napisał(a): a Ty sie dowiedz jak dziala silnik 4t zanim napiszesz kolejna bajke. Umiesz czytac ze zrozumieniem? -- Maciek 88 |
Data: Styczen 09 2011 13:14:16 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Excite | W dniu 09.01.2011 00:25, Maciek pisze: Umiesz czytac ze zrozumieniem? To co piszesz jest po prostu niemożliwe bez gigantycznego koła zamachowego. Więc bajkopisarzem jeste¶ albo Ty albo ten mechanik. 89 |
Data: Styczen 09 2011 13:47:06 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Maciek | Dnia Sun, 09 Jan 2011 13:14:16 +0100, Excite napisał(a): To co piszesz jest po prostu niemożliwe bez gigantycznego koła Wygladalo to tak, ze silnikiem rzucalo i krztusil sie, a po nacisnieciu gazu zaczynal terkotac i powoli, powoli wkrecal sie na obroty. Udawalo sie uzyskac jakies 3, moze 4 tysiace (na ucho, bo obrotomierza tam nie bylo). Nastepnie trzeba bylo ruszyc i dopoki nie zdechl, mozna sie bylo przeturlac na jedynce ze sto metrow, a potem od nowa. Z tym ze z tymi paronastoma kilometrami przegialem - sprawdzilem na planie i bylo tam maks. 3 km, tylko ze pokonywalismy ten odcinek godzine. Moze i mechanik pieprzyl, nie wiem. Powtarzam, co mi powiedzial... Niestety nie mam juz Dacii, zeby przeprowadzic eksperymet, a szkoda, bo na koniec z rozkosza dokonalbym rytualnego spalenia tego rumunskiego gowna. -- Maciek 90 |
Data: Styczen 09 2011 14:48:43 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Sun, 9 Jan 2011 13:47:06 +0100, Maciek wrote: Wygladalo to tak, ze silnikiem rzucalo i krztusil sie, a po nacisnieciu Ja tam z dacii bylem dosc zadowolony. Tez kiedys przejechalem kilkadziesiat km na trzech garach (pekniecie popychacza zaworu), i problem byl jedynie w tym ze 80 nie chcial sam przekroczyc - ale przy lekkiej gorce dawalo sie, a potem trzymal te stowe az do koniecznosci zwolnienia :-( J. 91 |
Data: Styczen 09 2011 14:56:08 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Maciek | Dnia Sun, 09 Jan 2011 14:48:43 +0100, J.F. napisał(a): Ja tam z dacii bylem dosc zadowolony. Tez kiedys przejechalem Zaloze sie, ze miales Dacie z produkcji komunistycznej. Byly znacznie porzadniejsze. Mnie przypadlo nieszczescie o nazwie Liberta, czyli stara Dacia po liftingu w 1991 roku. ZAZ Tavria to byl przy niej Rolls-Royce. -- Maciek 92 |
Data: Styczen 09 2011 14:50:10 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Sun, 09 Jan 2011 13:14:16 +0100, Excite wrote: W dniu 09.01.2011 00:25, Maciek pisze: Jak ci sie uda ruszyc, to role kola spelnia cala masa samochodu. J. 93 |
Data: Styczen 09 2011 19:27:32 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Michał Gut | Jak ci sie uda ruszyc, to role kola spelnia cala masa samochodu. ok ale nie powiesz mi ze jednym cylindrem dostarczysz tyle energii by utrzymac predkosc:) na 2 to jeszcze ok - testowalem. ledwo sie wkreca na luzie na obroty a jazda do przodu to na zasadzie palenia sprzegla - rozpedzamy silnik i sprzeglem ruszamy az obroty spadna. mechanicy lubia wstawiac bajki laikom zeby sie z nich ponabijac lub podniesc poczucie grozy w powietrzu:) 94 |
Data: Styczen 09 2011 19:29:28 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: J.F. | On Sun, 9 Jan 2011 19:27:32 +0100, Michał Gut wrote: Jak ci sie uda ruszyc, to role kola spelnia cala masa samochodu. No wiesz, jesli 4 cylindry maja 100KM, to jeden cylinder ma 25KM, a maluch mial 21KM z dwoch .. J. 95 |
Data: Styczen 09 2011 20:02:27 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-01-09 19:29, J.F. pisze: On Sun, 9 Jan 2011 19:27:32 +0100, Michał Gut wrote: Dla uproszczenia mozemy tak przyjac o ile uda ci sie wkrecic ten jeden cylinder w okolice mocy max., a nie uda sie to, wiec bedzie 1/4 z powiedzmy 20KM-30KM a masz jeszcze 3 nieczynne cylindry do uciagniecia.... -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 96 |
Data: Styczen 09 2011 20:03:14 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: marek | No wiesz, jesli 4 cylindry maja 100KM, to jeden cylinder ma 25KM, minus opory na 3 pozostalych. to ile zostanie? i jak rozpedzic silnik 4 cylindrowy 1 garem ? 97 |
Data: Styczen 09 2011 23:16:56 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-08 03:46, Maciek pisze: Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:45:07 +0100, R napisał(a): A co było przyczyn± takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów? 98 |
Data: Styczen 09 2011 23:57:05 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Maciek | Dnia Sun, 09 Jan 2011 23:16:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): A co było przyczyn± takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów? Ogolnie, to chyba zarcie oleju na potege i doslownie zarosniecie swiec nagarem (silnik mial 36 tys km i nadawal sie do remontu). Dlatego sie wszystko skumulowalo akurat wtedy - nie mam pojecia. To bylo w tamtym wieku. -- Maciek 99 |
Data: Styczen 10 2011 00:19:16 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 23:57, Maciek pisze: Dnia Sun, 09 Jan 2011 23:16:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Eeee... to co¶ ten mechanik raczej przesadzał z tym jednym cylindrem. Na jedynym cylindrze by¶ go raczej nawet nie uruchomił. 100 |
Data: Styczen 08 2011 07:37:05 | Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach... | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | On 2011-01-07 19:45, R wrote: Jakie mog± byæ konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. Lanos 1.5 dohc. Paliły dwa cylindry ze wzglÄ…du na uszkodzenie cewki. Dalo siÄ™ jechać, udało mi siÄ™ zrobić kilkanaĹ›cie km awaryjnie do warsztatu. Z 3 przerwami na ostygniÄ™cie katalizatora. PrzeĹ›licznie wysuszyło mi wykładzinÄ™ w kabinie ;) 0 problemów po naprawie cewki, katalizator został taki jaki był. |