Grupy dyskusyjne   »   Kiedy auto pali mniej?

Kiedy auto pali mniej?



1 Data: Marzec 07 2008 12:00:06
Temat: Kiedy auto pali mniej?
Autor: one 

Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem
czy "na luzie"?
Dodam ze chodzi o silnik benzyna + gaz z roku 1993 (silnik 3S-GE Toyoty),
wiec nie jest to najnowsza technologicznie jednostka.



2 Data: Marzec 07 2008 12:03:58
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: szerszen 


Użytkownik "one"  napisał w wiadomości

Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem czy "na luzie"?

use google luke, use google :)
bylo juz kilkakrotnie, podczas hamowania silniekiem

3 Data: Marzec 07 2008 12:21:27
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Hautameki 

one pisze:

Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem czy "na luzie"?
Dodam ze chodzi o silnik benzyna + gaz z roku 1993 (silnik 3S-GE Toyoty), wiec nie jest to najnowsza technologicznie jednostka.

Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo większa, co to ma wspólnego ze spalaniem?

--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

4 Data: Marzec 07 2008 12:27:34
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: one 


"Hautameki"  wrote in message

Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo
większa, co to ma wspólnego ze spalaniem?

Hm, co ma spalanie paliwa z odcieciem paliwa wspolnego?
No moim zdaniem duzo! :)

P.S.
 Googla zapuscilem, ale teorii jest prawie tyle co stron. Jedni mowia ze
paliwo jest odciete zupelnie=spalanie 0 litrow. Inni ze w cale nie, bo tak
komputer tylko pokazuje, a w rzeczywistosci podawane jest tyle mieszanki co
na biegu jalowym. Inni znowu, ze to by bylo niemozliwe itd.

5 Data: Marzec 07 2008 12:31:39
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Hautameki 

one pisze:

"Hautameki"  wrote in message
Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo większa, co to ma wspólnego ze spalaniem?

Hm, co ma spalanie paliwa z odcieciem paliwa wspolnego?
No moim zdaniem duzo! :)

Źle napisałem, chodzi mi o to, że spala tyle co na jałowym, spali tyle samo hamując na biegu jak i na luzie


 Googla zapuscilem, ale teorii jest prawie tyle co stron. Jedni mowia ze paliwo jest odciete zupelnie=spalanie 0 litrow. Inni ze w cale nie, bo tak komputer tylko pokazuje, a w rzeczywistosci podawane jest tyle mieszanki co na biegu jalowym. Inni znowu, ze to by bylo niemozliwe itd.



--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

6 Data: Marzec 07 2008 12:32:30
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Jakub Witkowski 

Hautameki pisze:

one pisze:
"Hautameki"  wrote in message
Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo większa, co to ma wspólnego ze spalaniem?

Hm, co ma spalanie paliwa z odcieciem paliwa wspolnego?
No moim zdaniem duzo! :)

Źle napisałem, chodzi mi o to, że spala tyle co na jałowym, spali tyle samo hamując na biegu jak i na luzie

kolejna półprawda...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

7 Data: Marzec 07 2008 12:38:20
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Robert J. 

Źle napisałem, chodzi mi o to, że spala tyle co na jałowym, spali tyle
samo hamując na biegu jak i na luzie

Trudno spalić coś, czego nie ma...

8 Data: Marzec 07 2008 13:37:25
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Worek 

Chyba oleju :)

Pozdrawiam

Worek

9 Data: Marzec 07 2008 12:31:47
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Jakub Witkowski 

 Googla zapuscilem, ale teorii jest prawie tyle co stron.

Prawda jest taka że nie ma jednej prawdy.
Większość jednostek benzynowych odcina paliwo. Niektóre nie.
W przypadku LPG I i II generacji zwykle gazu nie odcina.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

10 Data: Marzec 07 2008 12:53:10
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: nowy140 


"one"  wrote in message


"Hautameki"  wrote in message

> Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo
> większa, co to ma wspólnego ze spalaniem?

Hm, co ma spalanie paliwa z odcieciem paliwa wspolnego?
No moim zdaniem duzo! :)

P.S.
 Googla zapuscilem, ale teorii jest prawie tyle co stron. Jedni mowia ze
paliwo jest odciete zupelnie=spalanie 0 litrow. Inni ze w cale nie, bo tak
komputer tylko pokazuje, a w rzeczywistosci podawane jest tyle mieszanki
co
na biegu jalowym.

tak twierdzil dyrektor serwisu autoryzowanej stacji obslugi mercedesa w
Austrii, co zaskutkowalo zabraniem auta na lawecie do PL na remoncik.

11 Data: Marzec 08 2008 13:52:41
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: krychu 

nowy140  wrote:

tak twierdzil dyrektor serwisu autoryzowanej stacji obslugi mercedesa
w Austrii, co zaskutkowalo zabraniem auta na lawecie do PL na
remoncik.

może rozjaśnisz coś, co jest jasne tylko dla Ciebie?

--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm

12 Data: Marzec 07 2008 12:28:05
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: tumek 

zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej.
--
pozdro tumek

13 Data: Marzec 07 2008 12:40:16
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Robert J. 

zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej.

Mojego teścia tak uczyli na kursie PJ. Tyle że była to epoka aut
gaźnikowych, jakieś 40 lat temu ;-).

14 Data: Marzec 07 2008 16:10:29
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Mar 2008 12:40:16 +0100,  Robert J. wrote:

zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej.

Mojego teścia tak uczyli na kursie PJ. Tyle że była to epoka aut
gaźnikowych, jakieś 40 lat temu ;-).

Juz wtedy sie pojawialy odpowiednie zaworki odcinajace w gazniku,
choc byc moze do PRL jeszcze nie dotarly :-)

J.

15 Data: Marzec 07 2008 06:02:01
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Hautameki 

On 7 Mar, 12:28, "tumek"  wrote:

zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej.

Mój dziadek miał z górki kiedy wracał z rynku, łudził się, że
zjeżdżając na luzie auto spali mniej ;-]

16 Data: Marzec 07 2008 15:06:48
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Noel 

Użytkownik Hautameki napisał:

On 7 Mar, 12:28, "tumek"  wrote:

zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej.


Mój dziadek miał z górki kiedy wracał z rynku, łudził się, że
zjeżdżając na luzie auto spali mniej ;-]

Jak gasił silnik to spalanie miał 0.00

--
Tomek "Noel" B.

17 Data: Marzec 07 2008 15:26:55
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Axel 

"Noel"  wrote in message


zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej.
Mój dziadek miał z górki kiedy wracał z rynku, łudził się, że
zjeżdżając na luzie auto spali mniej ;-]
Jak gasił silnik to spalanie miał 0.00

A pod koniec gorki konczylo sie wspomaganie hamulcow....

--
Axel

18 Data: Marzec 07 2008 15:46:57
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Krzysiek Niemkiewicz 

Kolega/żanka Hautameki napisał/a:

On 7 Mar, 12:28, "tumek"  wrote:
zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej.
Mój dziadek miał z górki kiedy wracał z rynku, łudził się, że
zjeżdżając na luzie auto spali mniej ;-]

I miał rację - dojeżdżając do domu miał jeszcze tyle szybkości, że zdążył na luzie na podwórko wjechac. Gdyby hamował silnikiem, pod koniec górki toczyłby się w żółwim tempie i żeby dojechac do celu, musiałby dodac gazu, pokonać bezwładność auta i spalić pewnie więcej benzyny niż przez całą drogę na luzie.


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

19 Data: Marzec 07 2008 12:28:57
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Jakub Witkowski 

Hautameki pisze:

one pisze:
Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem czy "na luzie"?
Dodam ze chodzi o silnik benzyna + gaz z roku 1993 (silnik 3S-GE Toyoty), wiec nie jest to najnowsza technologicznie jednostka.

Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo większa, co to ma wspólnego ze spalaniem?

Gaz odcięty? Zapewne zaledwie zubożony, a i to niekoniecznie...
A i z benzyną może być różnie. Więc się nie spiesz za bardzo
z wygłaszaniem takich półprawd...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

20 Data: Marzec 07 2008 12:30:54
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Wycior 

Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo
większa, co to ma wspólnego ze spalaniem?

Sam sobie odpowiadasz. Jadąc z górki i hamując silnikiem przy odpowiednim
biegu i prędkości dopływ paliwa jest odcinany i samochód pali nic :). Silnik
hamuje jedynie cisnieniem powietrza w cylindrach. Nie jestem pewien, ale ma
to miejsce chyba tylko w przypadku silników ze sterowaniem elektronicznym.
IMHO w gaźnikowych zawsze podawana jest dawka paliwa (czysta teoria z mojej
strony)

Do One:
W zależności od silnika, ale podam Ci na przykładzie mojego 1,8 na wtrysku
jednopunktowym w Renault 19 '93. chwilowe spalanie tego auta na postoju waha
się od 5,1l przy zimnym silniku do 4,3l przy rogrzanym. Tak samo to wygląda
podczas jazdy na "luzie". Jadąc na biegu i hamując silnikiem wartości te
spadaja automatycznie do ~1,2l a przy dobrych warunkach 0,0l :). Ogólnie nie
powinno się jeździć na biegu jałowym ze względu na bezpieczeństwo. Tak
szkoli się nowych kierowców.


--
Pozdrawiam Wycior

W chwilach zagrożenia nie licz na innych, bo oni liczą na Ciebie!
Sony Ericsson K750i @ soft mod
GG: 3693263

21 Data: Marzec 07 2008 13:04:26
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: one 


"Wycior"  wrote in message

Do One:
W zależności od silnika, ale podam Ci na przykładzie mojego 1,8 na wtrysku
jednopunktowym w Renault 19 '93. chwilowe spalanie tego auta na postoju
waha się od 5,1l przy zimnym silniku do 4,3l przy rogrzanym. Tak samo to
wygląda podczas jazdy na "luzie". Jadąc na biegu i hamując silnikiem
wartości te spadaja automatycznie do ~1,2l a przy dobrych warunkach 0,0l
:). Ogólnie nie powinno się jeździć na biegu jałowym ze względu na
bezpieczeństwo. Tak szkoli się nowych kierowców.

Dzieki za wytyczne. Bezpieczenstwo akurat pominmy -wiem co nieco na ten
temat (jezdzilem w amatorskich rajdach KJS).
Powrocmy tez do instalacji LPG II generacji - piszecie ze prawdopodobnie
taka instalacja nie jest wyposazona w odcinanie paliwa przy hamowaniu
silnikiem - czy to oznacza ze jezeli np. hamujemy silnikiem (LPG) na III
biegu przy np 4000 obrotow (niski bieg, duze obroty) to auto spala
zdecydowanie wiecej niz na luzie?

22 Data: Marzec 07 2008 14:41:36
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Wycior 

Dzieki za wytyczne. Bezpieczenstwo akurat pominmy -wiem co nieco na ten
temat (jezdzilem w amatorskich rajdach KJS).
Powrocmy tez do instalacji LPG II generacji - piszecie ze prawdopodobnie
taka instalacja nie jest wyposazona w odcinanie paliwa przy hamowaniu
silnikiem - czy to oznacza ze jezeli np. hamujemy silnikiem (LPG) na III
biegu przy np 4000 obrotow (niski bieg, duze obroty) to auto spala
zdecydowanie wiecej niz na luzie?

Silnik na wtrysku nigdy nie spali więcej. Odcięcie dopływu paliwa i basta. Z
koleji jeżeli w tych warunkach wbijesz 4. lub 5. bieg będziesz miał lepsze
osiągi (auto będzie wolnie zwalniać) jednak w tym przypadku podawana jest
niewielka dawka paliwa w celu utrzymania obrotów. Wacha się to właśnie w
przedzialem około 1,2l. W zależności od warunków (jazda z wzniesienia)
warotść spalania także osiągnie 0,0l.

Dziwi mnie wersja z LPG. Nie znam się, ale IMHO instalacja nie ingeruje w
układy sterowania silnikiem. Jeżeli tak jest, to czy z instalacją czy bez
samochód będzie zachowywał się tak samo. Bo jakby nie patrzeć to sterownik
silnika za pomocą wtrysków i elektrozaworów odcina dopływ paliwa a nie sama
instalacja LPG.


--
Pozdrawiam Wycior

W chwilach zagrożenia nie licz na innych, bo oni liczą na Ciebie!
Sony Ericsson K750i @ soft mod
GG: 3693263

23 Data: Marzec 07 2008 14:58:16
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Jakub Witkowski 

Wycior pisze:

Dziwi mnie wersja z LPG. Nie znam się, ale IMHO instalacja nie ingeruje w układy sterowania silnikiem. Jeżeli tak jest, to czy z instalacją czy bez

Instalacja LPG nie ingeruje (no, powiedzmy :)) w zasilanie benzyną.

samochód będzie zachowywał się tak samo. Bo jakby nie patrzeć to sterownik silnika za pomocą wtrysków i elektrozaworów odcina dopływ paliwa a nie sama instalacja LPG.

Sterownik banzynowy silnika reguluje gaz tylko w instalacjach sekwencyjnych LPG
W mieszalnikowych nie ma wiele do powiedzenia (steruje co najwyżej obrotami jałowymi)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

24 Data: Marzec 07 2008 06:38:59
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Adam Adamaszek 

Sterownik banzynowy silnika reguluje gaz tylko w instalacjach sekwencyjnych LPG
W mieszalnikowych nie ma wiele do powiedzenia (steruje co najwyżej obrotami jałowymi)

Nie do konca - Igen z BLOSem odcina paliwo po zdjeciu nogi z gazu.

pozdrawiam
Adam

25 Data: Marzec 07 2008 13:37:39
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Jakub Witkowski 

one pisze:

Powrocmy tez do instalacji LPG II generacji - piszecie ze prawdopodobnie taka instalacja nie jest wyposazona w odcinanie paliwa przy hamowaniu silnikiem - czy to oznacza ze jezeli np. hamujemy silnikiem (LPG) na III biegu przy np 4000 obrotow (niski bieg, duze obroty) to auto spala zdecydowanie wiecej niz na luzie?

To zależy od konfiguracji centralki, może być odcięcie, może być
zubożenie, może być normalna dawka wynikająca z podciśnienia.
Gazwonik może sprawdzić komputerem konfigurację konkretnego
sterownika, jeśli ma soft (i jeśli centralka jest konfigurowalna).
Z tego co wiem, zupełnego odcięcia się unika, bo często daje to
dość nieprzyjemne efekty

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

26 Data: Marzec 07 2008 17:28:50
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Mar 2008 13:04:26 +0100,  one wrote:

Powrocmy tez do instalacji LPG II generacji - piszecie ze prawdopodobnie
taka instalacja nie jest wyposazona w odcinanie paliwa przy hamowaniu
silnikiem - czy to oznacza ze jezeli np. hamujemy silnikiem (LPG) na III
biegu przy np 4000 obrotow (niski bieg, duze obroty) to auto spala
zdecydowanie wiecej niz na luzie?

Czy tak zdecydowanie to moze nie .. ale wiecej na pewno.

Przepustnica jest ledwo otwarta, ale jednak wiecej powietrza
leci przy 4000 niz przy 850.

J.

27 Data: Marzec 07 2008 12:47:13
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: yabba 


Użytkownik "one"  napisał w wiadomości

Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem czy "na luzie"?
Dodam ze chodzi o silnik benzyna + gaz z roku 1993 (silnik 3S-GE Toyoty), wiec nie jest to najnowsza technologicznie jednostka.

Polonezy i Łady miały już w gaźniku zawór elektromagnetyczny, który odcinał dopływa paliwa przy puszczonym pedale gazu i obrotach powyżej ~2000.
Przy instalacji LPG ze śrubką, gaz jest podawany cały czas.

yabba

28 Data: Marzec 07 2008 14:07:48
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello yabba,

Friday, March 7, 2008, 12:47:13 PM, you wrote:

Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania
silnikiem czy "na luzie"?
Dodam ze chodzi o silnik benzyna + gaz z roku 1993 (silnik 3S-GE Toyoty),
wiec nie jest to najnowsza technologicznie jednostka.
Polonezy i Łady miały już w gaźniku zawór elektromagnetyczny, który odcinał
dopływa paliwa przy puszczonym pedale gazu i obrotach powyżej ~2000.

Nie wiem jak Łady ale gaźnikowy poldek miał ZHS podciśnieniowy. Zawór
elektromagnetyczny na gaźniku służył czemu innemu - zapobieganiu
samozapłonowi przy wyłączonym zapłonie.

Przy instalacji LPG ze śrubką, gaz jest podawany cały czas.

Niestety.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

29 Data: Marzec 07 2008 13:29:57
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: ghj jhg 

yabba  napisał(a):

Polonezy i Łady miały już w gaźniku zawór elektromagnetyczny, który odcinał
dopływa paliwa przy puszczonym pedale gazu i obrotach powyżej ~2000.
 
Łady tak, Polonezy nie, miały jedynie tzw. ZHS (zawór hamowania silnikiem)
który zubażał tylko mieszankę.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

30 Data: Marzec 07 2008 13:22:30
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Krzysiek Niemkiewicz 

Kolega/żanka one napisał/a:

Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania
silnikiem  czy "na luzie"?


Zakładając, że paliwo jest odcinane podczas hamowania silnikiem, to wtedy spali mniej. Ale hamujesz silnikiem, więc wytracasz prędkość. Bedąc np przed perspektywą pustej, prostej drogi z łagodnym spadkiem na co najmniej kilometr, wybrałbym mimo wszystko luz.


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

31 Data: Marzec 07 2008 15:40:16
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Lewis 



Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem czy "na luzie"?
Dodam ze chodzi o silnik benzyna + gaz z roku 1993 (silnik 3S-GE Toyoty), wiec nie jest to najnowsza technologicznie jednostka.

  odpowien na własnym przykładzie
Auto Audi 80B4 silnik 2.0ABT instalacja Stag100.
Na gazie po puszczeniu pedału gazu silniczek krokowy po odczycie przez centralke wartości z TPS ma ustawiony próg CUT-OFF który całkowicie odcina dopływ gazu do momętu aż silnik zbliży się do wartości 1100obr/min.
Wartości progowe jak też prędkośc wzbogacania/zubożania dawki gazu można dowolnie modyfikować za pomoca interfejsu i małego programiku na PC.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

32 Data: Marzec 07 2008 16:08:32
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Mar 2008 12:00:06 +0100,  one wrote:

Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem
czy "na luzie"?

A ja tylko wroce do starego pytania: a co to za okazja ze hamujemy
silnikiem.

Nieoczekiwana zmiana swiatel, czy jednak dalo sie podjac decyzje
wczesniej i pytanie jest inne: kawalek z gazem i kawalek hamujac
silnikiem, czy na luz i rozpedem..

J.

33 Data: Marzec 07 2008 20:44:45
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: wo 


A ja tylko wroce do starego pytania: a co to za okazja ze hamujemy
silnikiem.

Zjezdzajac z duzego wzniesienia lepiej hamowac silnikiem, chyba ze wolimy
nastepujace opcje:

a) rozpedzamy sie do predkosci dzwieku, jezeli mamy troche szczescia
ladujemy w kartoflisku na pierwszym zakrecie,
b) nagrzewamy hamulce do czerwonosci, poniewaz lubimy bulgotanie plynu
hamulcowego,

Opcja dla zamoznych - na dojazdach do swiatel, na skrzyzowaniach - uzywamy
tylko wyrzucenia na luz i grzania hamulców, bo lubimy czesto wymieniac
klocki, szczeki, tarcze.

Mozna latwiej skorzystac z dobroczynnosci ubezpieczenia, bo jak ktos chce
nas staranowac, to zabraknie nam cennych ulamków sekund, aby wrzucic
wlasciwy bieg, ale rodzna dostanie ubezpieczenie, i pozbedzie sie
klopotliwego domownika, wiec same korzysci.

Pozdrawiam

34 Data: Marzec 08 2008 00:36:36
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Mar 2008 20:44:45 +0100,  wo wrote:

A ja tylko wroce do starego pytania: a co to za okazja ze hamujemy
silnikiem.

Zjezdzajac z duzego wzniesienia lepiej hamowac silnikiem, chyba ze wolimy
nastepujace opcje:

a) rozpedzamy sie do predkosci dzwieku, jezeli mamy troche szczescia
ladujemy w kartoflisku na pierwszym zakrecie,
b) nagrzewamy hamulce do czerwonosci, poniewaz lubimy bulgotanie plynu
hamulcowego,

A opcja trzecia ? droga jest taka ze predkosc bedzie bezpieczna ...

Opcja dla zamoznych - na dojazdach do swiatel, na skrzyzowaniach - uzywamy
tylko wyrzucenia na luz i grzania hamulców, bo lubimy czesto wymieniac
klocki, szczeki, tarcze.

Ostatnie klocki wytrzymaly 60kkm, mimo ze lubie jezdzic na luzie.
Moze dlatego ze wyrzucam na luz dluuugo wczesniej, a hamowanie
to jest z predkosci moze 40 ...

Mozna latwiej skorzystac z dobroczynnosci ubezpieczenia, bo jak ktos chce
nas staranowac, to zabraknie nam cennych ulamków sekund, aby wrzucic
wlasciwy bieg

Jakos sie nie zdarzylo.

J.

35 Data: Marzec 10 2008 09:43:01
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Jakub Witkowski 

wo pisze:

Opcja dla zamoznych - na dojazdach do swiatel, na skrzyzowaniach - uzywamy tylko wyrzucenia na luz i grzania hamulców, bo lubimy czesto wymieniac klocki, szczeki, tarcze.

Nagminnie wrzucam na luz. Powód jest prozaiczny - mam LPG które wcale
nie spala mniej przy hamowaniu silnikiem, za to lubi sobie postrzelać
w takich warunkach w tłumik, co wcale przyjemne nie jest.

Moje klocki i tarcze mają obecnie 80kkm i mniej niż 50% zużycia...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

36 Data: Marzec 08 2008 23:55:01
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: xlx 

sprawdzone!! dziala na tej zasadzie co magnetyzer!! auto pali mniej (bo juz tyle
nie musi) jak mu przykleisz z boku plasterek niquitin!!! ;)

Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem
czy "na luzie"?
zalezy jaki - stare samochody malczany, duze fiaty itp zjawiska nieznacznie
mniej na luzie, reszta duuuuzo znaczniej podczas zwalniania silnikem :)
Pozdrawiam,
xlx

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

37 Data: Marzec 09 2008 00:57:42
Temat: Re: Kiedy auto pali mniej?
Autor: Artur Miller 


"xlx"  wrote in message

sprawdzone!! dziala na tej zasadzie co magnetyzer!! auto pali mniej (bo
juz tyle
nie musi) jak mu przykleisz z boku plasterek niquitin!!! ;)
Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania
silnikiem
czy "na luzie"?
zalezy jaki - stare samochody malczany, duze fiaty itp zjawiska
nieznacznie
mniej na luzie, reszta duuuuzo znaczniej podczas zwalniania silnikem :)


przy czym od pewnych obrotów wzwyż konsumpcja = 0

@

Re: Kiedy auto pali mniej?



Grupy dyskusyjne