Kiedy auto pali mniej?
1 | Data: Marzec 07 2008 12:00:06 |
Temat: Kiedy auto pali mniej? | |
Autor: one | Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem 2 |
Data: Marzec 07 2008 12:03:58 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: szerszen |
Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem czy "na luzie"? use google luke, use google :) bylo juz kilkakrotnie, podczas hamowania silniekiem 3 |
Data: Marzec 07 2008 12:21:27 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Hautameki | one pisze: Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem czy "na luzie"? Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo większa, co to ma wspólnego ze spalaniem? -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 4 |
Data: Marzec 07 2008 12:27:34 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: one |
Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo Hm, co ma spalanie paliwa z odcieciem paliwa wspolnego? No moim zdaniem duzo! :) P.S. Googla zapuscilem, ale teorii jest prawie tyle co stron. Jedni mowia ze paliwo jest odciete zupelnie=spalanie 0 litrow. Inni ze w cale nie, bo tak komputer tylko pokazuje, a w rzeczywistosci podawane jest tyle mieszanki co na biegu jalowym. Inni znowu, ze to by bylo niemozliwe itd. 5 |
Data: Marzec 07 2008 12:31:39 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Hautameki | one pisze: "Hautameki" wrote in message Źle napisałem, chodzi mi o to, że spala tyle co na jałowym, spali tyle samo hamując na biegu jak i na luzie Googla zapuscilem, ale teorii jest prawie tyle co stron. Jedni mowia ze paliwo jest odciete zupelnie=spalanie 0 litrow. Inni ze w cale nie, bo tak komputer tylko pokazuje, a w rzeczywistosci podawane jest tyle mieszanki co na biegu jalowym. Inni znowu, ze to by bylo niemozliwe itd. -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 6 |
Data: Marzec 07 2008 12:32:30 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Jakub Witkowski | Hautameki pisze: one pisze: kolejna półprawda... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 7 |
Data: Marzec 07 2008 12:38:20 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Robert J. | Źle napisałem, chodzi mi o to, że spala tyle co na jałowym, spali tyle Trudno spalić coś, czego nie ma... 8 |
Data: Marzec 07 2008 13:37:25 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Worek | Chyba oleju :) 9 |
Data: Marzec 07 2008 12:31:47 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Jakub Witkowski | Googla zapuscilem, ale teorii jest prawie tyle co stron. Prawda jest taka że nie ma jednej prawdy. Większość jednostek benzynowych odcina paliwo. Niektóre nie. W przypadku LPG I i II generacji zwykle gazu nie odcina. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Marzec 07 2008 12:53:10 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: nowy140 |
co na biegu jalowym. tak twierdzil dyrektor serwisu autoryzowanej stacji obslugi mercedesa w Austrii, co zaskutkowalo zabraniem auta na lawecie do PL na remoncik. 11 |
Data: Marzec 08 2008 13:52:41 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: krychu | nowy140 wrote: tak twierdzil dyrektor serwisu autoryzowanej stacji obslugi mercedesa może rozjaśnisz coś, co jest jasne tylko dla Ciebie? -- adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm 12 |
Data: Marzec 07 2008 12:28:05 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: tumek | zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej. 13 |
Data: Marzec 07 2008 12:40:16 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Robert J. | zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej. Mojego teścia tak uczyli na kursie PJ. Tyle że była to epoka aut gaźnikowych, jakieś 40 lat temu ;-). 14 |
Data: Marzec 07 2008 16:10:29 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: J.F. | On Fri, 7 Mar 2008 12:40:16 +0100, Robert J. wrote: zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej. Juz wtedy sie pojawialy odpowiednie zaworki odcinajace w gazniku, choc byc moze do PRL jeszcze nie dotarly :-) J. 15 |
Data: Marzec 07 2008 06:02:01 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Hautameki | On 7 Mar, 12:28, "tumek" wrote: zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej. Mój dziadek miał z górki kiedy wracał z rynku, łudził się, że zjeżdżając na luzie auto spali mniej ;-] 16 |
Data: Marzec 07 2008 15:06:48 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Noel | Użytkownik Hautameki napisał: On 7 Mar, 12:28, "tumek" wrote: Jak gasił silnik to spalanie miał 0.00 -- Tomek "Noel" B. 17 |
Data: Marzec 07 2008 15:26:55 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Axel | "Noel" wrote in message Jak gasił silnik to spalanie miał 0.00zawsze myslalem ze podczas tzw. "luzu" pali mniej.Mój dziadek miał z górki kiedy wracał z rynku, łudził się, że A pod koniec gorki konczylo sie wspomaganie hamulcow.... -- Axel 18 |
Data: Marzec 07 2008 15:46:57 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Krzysiek Niemkiewicz | Kolega/żanka Hautameki napisał/a: On 7 Mar, 12:28, "tumek" wrote: I miał rację - dojeżdżając do domu miał jeszcze tyle szybkości, że zdążył na luzie na podwórko wjechac. Gdyby hamował silnikiem, pod koniec górki toczyłby się w żółwim tempie i żeby dojechac do celu, musiałby dodac gazu, pokonać bezwładność auta i spalić pewnie więcej benzyny niż przez całą drogę na luzie. -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ! 19 |
Data: Marzec 07 2008 12:28:57 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Jakub Witkowski | Hautameki pisze: one pisze: Gaz odcięty? Zapewne zaledwie zubożony, a i to niekoniecznie... A i z benzyną może być różnie. Więc się nie spiesz za bardzo z wygłaszaniem takich półprawd... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 20 |
Data: Marzec 07 2008 12:30:54 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Wycior | Hamując silnikiem dopływ paliwa jest odcięty, a skuteczność o niebo Sam sobie odpowiadasz. Jadąc z górki i hamując silnikiem przy odpowiednim biegu i prędkości dopływ paliwa jest odcinany i samochód pali nic :). Silnik hamuje jedynie cisnieniem powietrza w cylindrach. Nie jestem pewien, ale ma to miejsce chyba tylko w przypadku silników ze sterowaniem elektronicznym. IMHO w gaźnikowych zawsze podawana jest dawka paliwa (czysta teoria z mojej strony) Do One: W zależności od silnika, ale podam Ci na przykładzie mojego 1,8 na wtrysku jednopunktowym w Renault 19 '93. chwilowe spalanie tego auta na postoju waha się od 5,1l przy zimnym silniku do 4,3l przy rogrzanym. Tak samo to wygląda podczas jazdy na "luzie". Jadąc na biegu i hamując silnikiem wartości te spadaja automatycznie do ~1,2l a przy dobrych warunkach 0,0l :). Ogólnie nie powinno się jeździć na biegu jałowym ze względu na bezpieczeństwo. Tak szkoli się nowych kierowców. -- Pozdrawiam Wycior W chwilach zagrożenia nie licz na innych, bo oni liczą na Ciebie! Sony Ericsson K750i @ soft mod GG: 3693263 21 |
Data: Marzec 07 2008 13:04:26 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: one |
Do One: Dzieki za wytyczne. Bezpieczenstwo akurat pominmy -wiem co nieco na ten temat (jezdzilem w amatorskich rajdach KJS). Powrocmy tez do instalacji LPG II generacji - piszecie ze prawdopodobnie taka instalacja nie jest wyposazona w odcinanie paliwa przy hamowaniu silnikiem - czy to oznacza ze jezeli np. hamujemy silnikiem (LPG) na III biegu przy np 4000 obrotow (niski bieg, duze obroty) to auto spala zdecydowanie wiecej niz na luzie? 22 |
Data: Marzec 07 2008 14:41:36 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Wycior | Dzieki za wytyczne. Bezpieczenstwo akurat pominmy -wiem co nieco na ten Silnik na wtrysku nigdy nie spali więcej. Odcięcie dopływu paliwa i basta. Z koleji jeżeli w tych warunkach wbijesz 4. lub 5. bieg będziesz miał lepsze osiągi (auto będzie wolnie zwalniać) jednak w tym przypadku podawana jest niewielka dawka paliwa w celu utrzymania obrotów. Wacha się to właśnie w przedzialem około 1,2l. W zależności od warunków (jazda z wzniesienia) warotść spalania także osiągnie 0,0l. Dziwi mnie wersja z LPG. Nie znam się, ale IMHO instalacja nie ingeruje w układy sterowania silnikiem. Jeżeli tak jest, to czy z instalacją czy bez samochód będzie zachowywał się tak samo. Bo jakby nie patrzeć to sterownik silnika za pomocą wtrysków i elektrozaworów odcina dopływ paliwa a nie sama instalacja LPG. -- Pozdrawiam Wycior W chwilach zagrożenia nie licz na innych, bo oni liczą na Ciebie! Sony Ericsson K750i @ soft mod GG: 3693263 23 |
Data: Marzec 07 2008 14:58:16 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Jakub Witkowski | Wycior pisze: Dziwi mnie wersja z LPG. Nie znam się, ale IMHO instalacja nie ingeruje w układy sterowania silnikiem. Jeżeli tak jest, to czy z instalacją czy bez Instalacja LPG nie ingeruje (no, powiedzmy :)) w zasilanie benzyną. samochód będzie zachowywał się tak samo. Bo jakby nie patrzeć to sterownik silnika za pomocą wtrysków i elektrozaworów odcina dopływ paliwa a nie sama instalacja LPG. Sterownik banzynowy silnika reguluje gaz tylko w instalacjach sekwencyjnych LPG W mieszalnikowych nie ma wiele do powiedzenia (steruje co najwyżej obrotami jałowymi) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 24 |
Data: Marzec 07 2008 06:38:59 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Adam Adamaszek | Sterownik banzynowy silnika reguluje gaz tylko w instalacjach sekwencyjnych LPG Nie do konca - Igen z BLOSem odcina paliwo po zdjeciu nogi z gazu. pozdrawiam Adam 25 |
Data: Marzec 07 2008 13:37:39 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Jakub Witkowski | one pisze: Powrocmy tez do instalacji LPG II generacji - piszecie ze prawdopodobnie taka instalacja nie jest wyposazona w odcinanie paliwa przy hamowaniu silnikiem - czy to oznacza ze jezeli np. hamujemy silnikiem (LPG) na III biegu przy np 4000 obrotow (niski bieg, duze obroty) to auto spala zdecydowanie wiecej niz na luzie? To zależy od konfiguracji centralki, może być odcięcie, może być zubożenie, może być normalna dawka wynikająca z podciśnienia. Gazwonik może sprawdzić komputerem konfigurację konkretnego sterownika, jeśli ma soft (i jeśli centralka jest konfigurowalna). Z tego co wiem, zupełnego odcięcia się unika, bo często daje to dość nieprzyjemne efekty -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 26 |
Data: Marzec 07 2008 17:28:50 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: J.F. | On Fri, 7 Mar 2008 13:04:26 +0100, one wrote: Powrocmy tez do instalacji LPG II generacji - piszecie ze prawdopodobnie Czy tak zdecydowanie to moze nie .. ale wiecej na pewno. Przepustnica jest ledwo otwarta, ale jednak wiecej powietrza leci przy 4000 niz przy 850. J. 27 |
Data: Marzec 07 2008 12:47:13 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: yabba |
Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem czy "na luzie"? Polonezy i Łady miały już w gaźniku zawór elektromagnetyczny, który odcinał dopływa paliwa przy puszczonym pedale gazu i obrotach powyżej ~2000. Przy instalacji LPG ze śrubką, gaz jest podawany cały czas. yabba 28 |
Data: Marzec 07 2008 14:07:48 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello yabba, Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowaniaPolonezy i Łady miały już w gaźniku zawór elektromagnetyczny, który odcinał Nie wiem jak Łady ale gaźnikowy poldek miał ZHS podciśnieniowy. Zawór elektromagnetyczny na gaźniku służył czemu innemu - zapobieganiu samozapłonowi przy wyłączonym zapłonie. Przy instalacji LPG ze śrubką, gaz jest podawany cały czas. Niestety. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 29 |
Data: Marzec 07 2008 13:29:57 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: ghj jhg | yabba napisał(a): Polonezy i Łady miały już w gaźniku zawór elektromagnetyczny, który odcinał Łady tak, Polonezy nie, miały jedynie tzw. ZHS (zawór hamowania silnikiem) który zubażał tylko mieszankę. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Marzec 07 2008 13:22:30 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Krzysiek Niemkiewicz | Kolega/żanka one napisał/a: Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania Zakładając, że paliwo jest odcinane podczas hamowania silnikiem, to wtedy spali mniej. Ale hamujesz silnikiem, więc wytracasz prędkość. Bedąc np przed perspektywą pustej, prostej drogi z łagodnym spadkiem na co najmniej kilometr, wybrałbym mimo wszystko luz. -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ! 31 |
Data: Marzec 07 2008 15:40:16 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Lewis |
Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem czy "na luzie"? odpowien na własnym przykładzie Auto Audi 80B4 silnik 2.0ABT instalacja Stag100. Na gazie po puszczeniu pedału gazu silniczek krokowy po odczycie przez centralke wartości z TPS ma ustawiony próg CUT-OFF który całkowicie odcina dopływ gazu do momętu aż silnik zbliży się do wartości 1100obr/min. Wartości progowe jak też prędkośc wzbogacania/zubożania dawki gazu można dowolnie modyfikować za pomoca interfejsu i małego programiku na PC. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż 32 |
Data: Marzec 07 2008 16:08:32 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: J.F. | On Fri, 7 Mar 2008 12:00:06 +0100, one wrote: Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiem A ja tylko wroce do starego pytania: a co to za okazja ze hamujemy silnikiem. Nieoczekiwana zmiana swiatel, czy jednak dalo sie podjac decyzje wczesniej i pytanie jest inne: kawalek z gazem i kawalek hamujac silnikiem, czy na luz i rozpedem.. J. 33 |
Data: Marzec 07 2008 20:44:45 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: wo |
A ja tylko wroce do starego pytania: a co to za okazja ze hamujemy Zjezdzajac z duzego wzniesienia lepiej hamowac silnikiem, chyba ze wolimy nastepujace opcje: a) rozpedzamy sie do predkosci dzwieku, jezeli mamy troche szczescia ladujemy w kartoflisku na pierwszym zakrecie, b) nagrzewamy hamulce do czerwonosci, poniewaz lubimy bulgotanie plynu hamulcowego, Opcja dla zamoznych - na dojazdach do swiatel, na skrzyzowaniach - uzywamy tylko wyrzucenia na luz i grzania hamulców, bo lubimy czesto wymieniac klocki, szczeki, tarcze. Mozna latwiej skorzystac z dobroczynnosci ubezpieczenia, bo jak ktos chce nas staranowac, to zabraknie nam cennych ulamków sekund, aby wrzucic wlasciwy bieg, ale rodzna dostanie ubezpieczenie, i pozbedzie sie klopotliwego domownika, wiec same korzysci. Pozdrawiam 34 |
Data: Marzec 08 2008 00:36:36 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: J.F. | On Fri, 7 Mar 2008 20:44:45 +0100, wo wrote: A ja tylko wroce do starego pytania: a co to za okazja ze hamujemy A opcja trzecia ? droga jest taka ze predkosc bedzie bezpieczna ... Opcja dla zamoznych - na dojazdach do swiatel, na skrzyzowaniach - uzywamy Ostatnie klocki wytrzymaly 60kkm, mimo ze lubie jezdzic na luzie. Moze dlatego ze wyrzucam na luz dluuugo wczesniej, a hamowanie to jest z predkosci moze 40 ... Mozna latwiej skorzystac z dobroczynnosci ubezpieczenia, bo jak ktos chce Jakos sie nie zdarzylo. J. 35 |
Data: Marzec 10 2008 09:43:01 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Jakub Witkowski | wo pisze: Opcja dla zamoznych - na dojazdach do swiatel, na skrzyzowaniach - uzywamy tylko wyrzucenia na luz i grzania hamulców, bo lubimy czesto wymieniac klocki, szczeki, tarcze. Nagminnie wrzucam na luz. Powód jest prozaiczny - mam LPG które wcale nie spala mniej przy hamowaniu silnikiem, za to lubi sobie postrzelać w takich warunkach w tłumik, co wcale przyjemne nie jest. Moje klocki i tarcze mają obecnie 80kkm i mniej niż 50% zużycia... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 36 |
Data: Marzec 08 2008 23:55:01 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: xlx | sprawdzone!! dziala na tej zasadzie co magnetyzer!! auto pali mniej (bo juz tyle Pytanie: czy silnik benzynowy spala mniej paliwa podczas hamowania silnikiemzalezy jaki - stare samochody malczany, duze fiaty itp zjawiska nieznacznie mniej na luzie, reszta duuuuzo znaczniej podczas zwalniania silnikem :) Pozdrawiam, xlx -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 37 |
Data: Marzec 09 2008 00:57:42 | Temat: Re: Kiedy auto pali mniej? | Autor: Artur Miller |
sprawdzone!! dziala na tej zasadzie co magnetyzer!! auto pali mniej (bo przy czym od pewnych obrotów wzwyż konsumpcja = 0 @ |