Grupy dyskusyjne   »   Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie

Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie



1 Data: Marzec 11 2009 10:08:42
Temat: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: on 

Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono
pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?



2 Data: Marzec 11 2009 10:11:03
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: krzysiek82 

on pisze:

Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?
Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.
Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.

--
krzysiek82

3 Data: Marzec 11 2009 10:18:24
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: JG 

krzysiek82 pisze:

Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony.
Zw³aszcza przy mocniejszym przyspieszaniu na wysokim biegu kó³eczko niestety dostaje. Ale czêste agresywne starty te¿ mu nie s³u¿±.

Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.
Ró¿nie to bywa - w jednym aucie s³ysza³em metaliczne stuki, a w S-Maksie to by³o po prostu chrobotanie - najpierw przy dodawaniu gazu (s±dzi³em nawet, ¿e jaka¶ folia czy li¶æ dosta³y siê do dolotu, taki by³ mniej wiêcej odg³os). Potem to ust±pi³o, co utwierdzi³o mnie w przekonaniu, ¿e chodzi³o o przyblokowany dolot, po czym parê dni pó¼niej przy odpuszczaniu gazu zacz±³ pojawiaæ siê chrobot.

Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.
I ¿eby wyci±gaæ kasê od u¿ytkowników :)

pozdrawiam,
JG

4 Data: Marzec 11 2009 10:49:45
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: krzysiek82 

JG pisze:

Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.
I ¿eby wyci±gaæ kasê od u¿ytkowników :)


To fakt, ale mo¿na za³o¿yæ tak¿e ko³o jednomasowe, np do punto s± podobno takie zestawy, tylko jestem ciekaw jak wtedy jest z trwa³o¶ci± skrzyni biegów która musi znie¶æ wtedy wiêksze obci±¿enia i szarpniêcia?

--
krzysiek82

5 Data: Marzec 11 2009 10:53:05
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: JG 

krzysiek82 pisze:

To fakt, ale mo¿na za³o¿yæ tak¿e ko³o jednomasowe, np do punto s± podobno takie zestawy, tylko jestem ciekaw jak wtedy jest z trwa³o¶ci± skrzyni biegów która musi znie¶æ wtedy wiêksze obci±¿enia i szarpniêcia?
Nie do wszystkich aut niestety :(
Chocia¿ ponoæ Hyundai siê wycofuje z dwumasówek i w serwisie proponuje monta¿ jednomasówki, je¶li wyst±pi³a usterka tego elementu (ale to info od pana w serwisie Forda ;)). Wiêc mo¿e nie jest tak ¼le.

pozdrawiam,
JG

6 Data: Marzec 11 2009 10:23:04
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: gosmo 

U¿ytkownik "krzysiek82"  napisa³ w wiadomo¶ci

on pisze:
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego
ono  pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?
Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±,
dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne
d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.
Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na
skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.

Dwumasa rozumiem jest zwi±zana ze skrzyni± niezale¿nie czy diesel czy
benzyna? Czy padaj±ca dwumasa mo¿e pyæ powodem tego, ¿e czasem na 4-tym
biegu szarpie przy puszczeniu gazu? Wystatrczy daæ 5, potem 4 i jest ok.
Chodzi o nowe auto (czyt. poni¿ej 1-go roku). Wcze¶niej by³em w aso, bo przy
wrzucaniu sprzêg³a by³ obecny metaliczny d¼wiêk, powiedzieli, ¿e to jaka¶
linka, trzeba by³o co¶ wygi±æ i jest ok. Mo¿e, co¶ ukrywali, bo przy
odbiorze chcia³em auto wymianiaæ na inne, bo kontrolka poduszki siê pali³a,
wiedz±, ¿e jestem "pieniacz".

7 Data: Marzec 11 2009 11:50:00
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Alti 


U¿ytkownik "gosmo"  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "krzysiek82"  napisa³ w wiadomo¶ci
on pisze:
Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego
ono  pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?
Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±, dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.
Dwumas jest po to, ¿eby spokojniej przenosiæ moment obrotowy z silnika na skrzynie. Co przek³ada siê na brak szarpania podczas ruszania itp itd.

Dwumasa rozumiem jest zwi±zana ze skrzyni± niezale¿nie czy diesel czy benzyna?

Z silnikiem - to inaczej ko³o zamachowe (tylko takie ulepszone).
Bywa i w dieslach i w benzynach.

Czy padaj±ca dwumasa mo¿e pyæ powodem tego, ¿e czasem na 4-tym
biegu szarpie przy puszczeniu gazu?

To nie to. Objaw mia³by¶ na kazdym biegu. Padaj±ca dwumasa nie ma za wiele wspólnego ze skrzyni± biegów.

Wojtek

8 Data: Marzec 12 2009 09:46:38
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT]
Autor: Kuba (aka cita) 

gosmo wrote:

Czy padaj±ca dwumasa

tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie ta dwumasa je¶li ju¿


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

9 Data: Marzec 12 2009 10:02:25
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT]
Autor: Krzysiek Niemkiewicz 

Kolega/¿anka Kuba (aka cita) napisa³/a:

gosmo wrote:
Czy padaj±ca dwumasa
tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie
ta  dwumasa je¶li ju¿

Ko³o jest rodzaju nijakiego - TO ko³o
Masa - ¿eñskiego - TA masa
Sk±d wyduma³e¶ "ten dwumas" to nie wiem... ;)


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja³y[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TY£U - TAK POWIEDZIA£!

10 Data: Marzec 12 2009 10:15:58
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie [OT]
Autor: Jakub Witkowski 

Kuba (aka cita) pisze:

gosmo wrote:
Czy padaj±ca dwumasa

tak na marginesie - to jest ko³o dwumasowe - wiec ten dwumas a nie ta dwumasa je¶li ju¿


A w³a¶nie ¿e odwrotnie :)
Jest sobie masa. Podwójna masa = to dwumasa.
Ko³o u¿ywaj±ce podwójnej masy (dwumasy) = ko³o dwumasowe :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

11 Data: Marzec 11 2009 11:16:29
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: .Peeter 

U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³:

Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.

Ja do¶wiadczam. :/ Póki co tylko s³ychaæ stuki przy gaszeniu silnika
z puszczonym sprzêg³em, jak wcisnê sprzêg³o i zgaszê, to jest cichutko.
W czasie jazdy póki co nie ma ¿adnych niepokoj±cych objawów, a mechanik
mnie poinformowa³, ¿e nie wiadomo ile jeszcze dwumas wytrzyma, mo¿e
pa¶æ za miesi±c, a mo¿e za rok. Jak siê popsuje, to po prostu wymieniê
i bêdê mia³ spokój na ca³y czas mojego u¿ytkowania tego auta,
a i nastêpny w³a¶ciciel bêdzie siê jeszcze cieszy³. Od siebie staram
siê nie butowaæ z niskich obrotów, a im wy¿szy bieg, tym wy¿sze obroty,
od których zaczynam mocniejsze przy¶pieszanie. :)

Powstaje tylko pytanie - jak mam stwierdziæ, ¿e to ju¿...

Pozdrawiam
..Peeter

12 Data: Marzec 11 2009 11:36:38
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Agent 


U¿ytkownik ".Peeter"  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³:
Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.

Ja do¶wiadczam. :/ Póki co tylko s³ychaæ stuki przy gaszeniu silnika
z puszczonym sprzêg³em, jak wcisnê sprzêg³o i zgaszê, to jest cichutko.
W czasie jazdy póki co nie ma ¿adnych niepokoj±cych objawów, a mechanik
mnie poinformowa³, ¿e nie wiadomo ile jeszcze dwumas wytrzyma, mo¿e
pa¶æ za miesi±c, a mo¿e za rok. Jak siê popsuje, to po prostu wymieniê
i bêdê mia³ spokój na ca³y czas mojego u¿ytkowania tego auta,
a i nastêpny w³a¶ciciel bêdzie siê jeszcze cieszy³. Od siebie staram
siê nie butowaæ z niskich obrotów, a im wy¿szy bieg, tym wy¿sze obroty,
od których zaczynam mocniejsze przy¶pieszanie. :)

Z tymi dieslami to chore siê wszystko trochê robi.
1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle maj± max. moc a najlepiej do 3,5 bo 4 to juz max a jak waidomo urz±dzeñ lepiej nie eksploatowac ma max.
2) Ch³odziæ na parkingu
A i wyjechac gdzie¶ dalej nie bardzo bo przwecie¿ w kazdej chwili moze pój¶æ ko³o albo turbo :)
P.S. Sam mam diesla.

13 Data: Marzec 11 2009 14:40:16
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: JG 

Agent pisze:

Z tymi dieslami to chore siê wszystko trochê robi.
1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle maj± max. moc a najlepiej do 3,5 bo 4 to juz max a jak waidomo urz±dzeñ lepiej nie eksploatowac ma max.
2) Ch³odziæ na parkingu
A i wyjechac gdzie¶ dalej nie bardzo bo przwecie¿ w kazdej chwili moze pój¶æ ko³o albo turbo :)
P.S. Sam mam diesla.
Pocieszê Ciê, ¿e mam dok³adnie to samo w benzynie. No, mo¿e poza zakresem obrotów ;)

pozdrawiam,
JG

14 Data: Marzec 11 2009 14:55:54
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Agent 


U¿ytkownik "JG"  napisa³ w wiadomo¶ci

Agent pisze:
Z tymi dieslami to chore siê wszystko trochê robi.
1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle maj± max. moc a najlepiej do 3,5 bo 4 to juz max a jak waidomo urz±dzeñ lepiej nie eksploatowac ma max.
2) Ch³odziæ na parkingu
A i wyjechac gdzie¶ dalej nie bardzo bo przwecie¿ w kazdej chwili moze pój¶æ ko³o albo turbo :)
P.S. Sam mam diesla.
Pocieszê Ciê, ¿e mam dok³adnie to samo w benzynie. No, mo¿e poza zakresem obrotów ;)

Co masz? Ko³o dwumasowe?

15 Data: Marzec 11 2009 14:58:23
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: JG 

Agent pisze:

Co masz? Ko³o dwumasowe?
I turbo i ko³o dwumasowe, a tym samym zwi±zane z tym upierdliwo¶ci.

pozdrawiam,
JG

16 Data: Marzec 11 2009 19:41:29
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: .Peeter 

Agent wrote:

1) Je¼dziæ trzeba powy¿ej 2 tys obr ale juz tylko do 4 bo przy tyle
maj± max. moc a najlepiej do 3,5 bo 4 to juz max a jak waidomo
urz±dzeñ lepiej nie eksploatowac ma max.

Mój jedzie od 1500 do 4500, wiêc na trasie tak od 2000 do 4000, styka. :D

2) Ch³odziæ na parkingu

Tylko po pa³owaniu bez kilku minut kapeluszniczej jazdy przed postojem. :)

P.S. Sam mam diesla.

A lubisz swojego diesla? Bo ja swojego lubiê.

A Twój diesel Ciebie lubi? ;)

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

17 Data: Marzec 11 2009 19:47:36
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: dziadekJacek 

U¿ytkownik ".Peeter"  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "krzysiek82" napisa³:
Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na
szczê¶cie na w³asnej skórze.

Ja do¶wiadczam. :/ Póki co tylko s³ychaæ stuki przy gaszeniu silnika
z puszczonym sprzêg³em, jak wcisnê sprzêg³o i zgaszê, to jest cichutko.
W czasie jazdy póki co nie ma ¿adnych niepokoj±cych objawów, a mechanik
mnie poinformowa³, ¿e nie wiadomo ile jeszcze dwumas wytrzyma, mo¿e
pa¶æ za miesi±c, a mo¿e za rok. Jak siê popsuje, to po prostu wymieniê
i bêdê mia³ spokój na ca³y czas mojego u¿ytkowania tego auta,
a i nastêpny w³a¶ciciel bêdzie siê jeszcze cieszy³. Od siebie staram
siê nie butowaæ z niskich obrotów, a im wy¿szy bieg, tym wy¿sze obroty,
od których zaczynam mocniejsze przy¶pieszanie. :)

Powstaje tylko pytanie - jak mam stwierdziæ, ¿e to ju¿...

Pozdrawiam
.Peeter

Po pierwsze a¿ siê zach³ysn±³em ze ¶miechu. Sorki, ale je¿d¿enie z
uszkodzon± dwumas± to nie jest najlepszy pomys³, delikatnie mówi±c. Po
drugie, kiedy dwumasa siêzepsuje to: rozwali ci sprzêg³o, oszkodzi wa³,
korbowody, oszkodzi skrzyniê biegów. Wierz mi, ¿e jak siê zepsuje to
bêdziesz z pewno¶cia wiedzia³ ¿e to ju¿. Przeszed³em wymiane dwumasy,
mechanik mi powiedzia³ ¿e mogê z tym je¼dzich CHYBA jeszcze d³ugo,
wymieni³em je, zap³aci³em za to prawie 4.000, op³aci³o siê, w uszkodzonym
kole strzeli³a sprê¿yna a wysprzêglik by³ w masakrycznym stanie. Nie czekaj
a¿ siêzepsuje, bo wtedy bedziesz sobie plu³ w brodê mówi±c "a mog³em to
zrobiæ TYLKOza 4.000 zeta", szukaj±c du¿o wiêkszej sumy. Pozdrawiam i ¿yczê
trafnej decyzji :)
--

dziadekJacek

www.bezwypadkowe.net

18 Data: Marzec 11 2009 23:40:54
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: .Peeter 

dziadekJacek wrote:

Przeszed³em
wymiane dwumasy, mechanik mi powiedzia³ ¿e mogê z tym je¼dzich CHYBA
jeszcze d³ugo, wymieni³em je, zap³aci³em za to prawie 4.000, op³aci³o
siê, w uszkodzonym kole strzeli³a sprê¿yna a wysprzêglik by³ w
masakrycznym stanie.

O cholera, teraz to mnie przerazi³e¶. :E

Pozostaje chyba spod ziemi wytrzasn±æ kasê i zrobiæ. :|

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

19 Data: Marzec 11 2009 23:52:43
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: .Peeter 

Jeszcze jedno. :)

W czasie pracy silnika, niezale¿nie czy to jest jazda czy postój -
- nic nie klepie...

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

20 Data: Marzec 11 2009 15:45:08
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?
Autor: Robson 


Pada poniewa¿ czêsto ludki jad± na wysokim biegu z niewielk± prêdko¶ci±,
dwumas jest wtedy mocniej obci±¿ony. Gdy pada s³ychaæ podobno metaliczne
d¼wiêki nie do¶wiadczy³em tego na szczê¶cie na w³asnej skórze.

Ja mam taki metaliczny swiergot dobiegajacy z komory silnika, pojawia sie
przy przyspieszaniu, potem ustaje. Czy u mnie jest to kolo dwumasowe, czy to
moze byc jego objaw?
Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E.

Pozdrawiam
R

21 Data: Marzec 11 2009 16:43:22
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Robson pisze:

Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E.

W automatach nei ma dwumasy

22 Data: Marzec 11 2009 21:09:56
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?
Autor: Bugatti 

U¿ytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisa³ w wiadomo¶ci:

Robson pisze:
Samochod VW Golf '00, 1,9 tdi, 110KM, skrzynia automatyczna JF506E.

W automatach nei ma dwumasy

W DSG jest.


--
Bugatti

23 Data: Marzec 12 2009 08:42:26
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie - golf?
Autor: Robson 


W DSG jest.


To nie jest DSG, to jest zwykla, hydrauliczna 5-biegowa skrzynia. Rozumiem,
ze tutaj role kola zamachowego gra konwerter hydrokinetyczny.
Dzieki za odpowiedz.

R

24 Data: Marzec 11 2009 10:31:57
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: omega_fan 


"on"  wrote in message

Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono
pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?

Tu masz to chyba najlepiej wyja¶nione, ³±cznie z ilustracjami:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3110

25 Data: Marzec 11 2009 10:54:16
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Jakub Witkowski 

on pisze:

Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?

Efektywniej t³umi drgania skrêtne ni¿ zwyk³a tarcza sprzêg³a ze sprêzynami.
co poprawia komfort.
Ale tak na intuicjê, skoro t³umi efektywniej, to pewnie wiêcej energii
gromadzi/absorbuje (w dodatku ko³o 2m stosowane jest w mocniejszych
silnikach), a jak co¶ absorbuje wiêcej energii to zwykle szybciej siê psuje :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

26 Data: Marzec 11 2009 11:02:48
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: krzysiek82 

Jakub Witkowski pisze:
(w dodatku ko³o 2m stosowane jest w mocniejszych

silnikach), a jak co¶ absorbuje wiêcej energii to zwykle szybciej siê psuje :)


To dlaczego fiat zastosowa³ dwumas w silniku 1.9 JTD o mocy 80KM przecie¿ nawet w VW w silnikach 1.9 1Z nie montuj± dwumas a moc jest wiêksza bo 90KM.

--
krzysiek82

27 Data: Marzec 11 2009 11:13:23
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: perszing 

krzysiek82 pisze:


To dlaczego fiat zastosowa³ dwumas w silniku 1.9 JTD o mocy 80KM przecie¿ nawet w VW w silnikach 1.9 1Z nie montuj± dwumas a moc jest wiêksza bo 90KM.

Mylisz sie. Przez pierwszych pare lat nie bylo dwumasek w 1Z, ale potem zaczeli montowac.


--
www.ogloszenia.krakow.pl

28 Data: Marzec 11 2009 11:11:53
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Jakub Witkowski 

krzysiek82 pisze:

Jakub Witkowski pisze:
(w dodatku ko³o 2m stosowane jest w mocniejszych
silnikach), a jak co¶ absorbuje wiêcej energii to zwykle szybciej siê psuje :)


To dlaczego fiat zastosowa³ dwumas w silniku 1.9 JTD o mocy 80KM przecie¿ nawet w VW w silnikach 1.9 1Z nie montuj± dwumas a moc jest wiêksza bo 90KM.

Ale to nie jaka¶ ¿elazna tylko ot takie moje wra¿enie, ze jest
tendencja do wstawiania dwumasowego raczej do mocniejszych.
Byæ mo¿e dlatego ¿e wsadzany jest do nowszych, a nowoczesne diesle
s± generalnie coraz mocniejsze...?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

29 Data: Marzec 11 2009 11:19:21
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: TW 


U¿ytkownik "on"  napisa³ w wiadomo¶ci

Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono
pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?
__
Objawy "padniecia" sa podobne do uszkodzenia lozyska sprzegla. Przy
wciskaniu i odpuszczaniu pedalu sprzegla w pewnym momencie pojawia sie
lekkie chrobotanie, ktore mija kiedy pedal sprzegla minie ten punkt. Moj
samochod zostal odstawiony do warsztatu wlasnie na wymiane lozyska, ale po
rozebraniu sprzegla okazalo sie ze to kolo dwumasowe. Samochod (Saab 9-5 3.0
diesel) mial wtedy przejechane 180 tys km. Niestety, zadnych zamiennikow do
tego samochodu nie ma, wiec zalozyli nowe kolo za 3300 zl z robocizna.
TW

30 Data: Marzec 11 2009 12:24:13
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Jacek Bronowski 

lekkie chrobotanie, ktore mija kiedy pedal sprzegla minie ten punkt. Moj
samochod zostal odstawiony do warsztatu wlasnie na wymiane lozyska, ale po
rozebraniu sprzegla okazalo sie ze to kolo dwumasowe. Samochod (Saab 9-5
3.0 diesel) mial wtedy przejechane 180 tys km. Niestety, zadnych
zamiennikow do tego samochodu nie ma, wiec zalozyli nowe kolo za 3300 zl z
robocizna.
TW

To i tak znosna kwota. W wielu autkach taka robota jest znacznie bardziej
kosztowna, niestety. :-(

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl -
Aktualnie 12 533 zdjêcia z 19 krajów.
Wydawnictwa autorskie:
http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie

31 Data: Marzec 11 2009 12:27:46
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Jacek Bronowski pisze:

To i tak znosna kwota. W wielu autkach taka robota jest znacznie bardziej kosztowna, niestety. :-(

W 407 komplet z robocizna 3900pln. Co ciekawe - zamiennikow sprzegla/dwumasy nie bylo praktycznie nigdzie (szukalem 2 tygodnie), a jak gdzies byly to *drozsze* niz w ASO

32 Data: Marzec 11 2009 19:52:59
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: DoQ 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

W 407 komplet z robocizna 3900pln. Co ciekawe - zamiennikow sprzegla/dwumasy nie bylo praktycznie nigdzie (szukalem 2 tygodnie), a jak gdzies byly to *drozsze* niz w ASO

Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))


Pozdrawiam
Pawel

33 Data: Marzec 11 2009 20:07:25
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

DoQ pisze:

W 407 komplet z robocizna 3900pln. Co ciekawe - zamiennikow sprzegla/dwumasy nie bylo praktycznie nigdzie (szukalem 2 tygodnie), a jak gdzies byly to *drozsze* niz w ASO

Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))

Za mniej wiecej 4-5 miesiacy roznica sie skompensuje ;) (bo za sprzeglo w benzyniaku dalbym 2.3k pln mniej)

34 Data: Marzec 11 2009 20:11:41
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: DoQ 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))
Za mniej wiecej 4-5 miesiacy roznica sie skompensuje ;) (bo za sprzeglo w benzyniaku dalbym 2.3k pln mniej)

No chyba ze duzo jezdzisz :>
Ale szkoda troche kasy, za 2300pln mozna kupic wypasione hamulce np ;-)


Pozdrawiam
Pawel

35 Data: Marzec 11 2009 20:27:18
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

DoQ pisze:

Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))
Za mniej wiecej 4-5 miesiacy roznica sie skompensuje ;) (bo za sprzeglo w benzyniaku dalbym 2.3k pln mniej)

No chyba ze duzo jezdzisz :>

inaczej nie kupilbym klekota ;>

Ale szkoda troche kasy, za 2300pln mozna kupic wypasione hamulce np ;-)

a co to ma do sprzegla? ;>

36 Data: Marzec 11 2009 20:32:09
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: DoQ 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

Ale szkoda troche kasy, za 2300pln mozna kupic wypasione hamulce np ;-)
a co to ma do sprzegla? ;>

Generalnie nic. Ale po co przeplacac? ;)


Pozdrawiam
Pawel

37 Data: Marzec 12 2009 09:48:57
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: krzysiek82 

DoQ pisze:
  > Taniocha ;) Ale fajnie ze diesel pali mniej ;))



Pozdrawiam
Pawel

Dobrze, ¿e mam punto w dieslu tam dwumas kosztuje ok 1200z³ w komplecie ze sprzêg³em a wymiana to kilka godzin w gara¿u i po sprawie.

--
krzysiek82

38 Data: Marzec 12 2009 14:31:02
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

krzysiek82 pisze:

Dobrze, ¿e mam punto w dieslu tam dwumas kosztuje ok 1200z³ w komplecie ze sprzêg³em a wymiana to kilka godzin w gara¿u i po sprawie.

Chyba mowisz o zamienniku jednomasowym, bo sama dwumasa do Punto JTD kosztuje ~1000pln (tak twierdzi allegro) do tego sprzeglo (z 500-600)

39 Data: Marzec 12 2009 14:44:29
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: krzysiek82 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

Chyba mowisz o zamienniku jednomasowym, bo sama dwumasa do Punto JTD kosztuje ~1000pln (tak twierdzi allegro) do tego sprzeglo (z 500-600)

Nie, mówiê u dwumasie + sprzêg³o dok³adnie wychodzi 1269.95z³ brutto.


--
krzysiek82

40 Data: Marzec 12 2009 15:21:17
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

krzysiek82 pisze:

Chyba mowisz o zamienniku jednomasowym, bo sama dwumasa do Punto JTD kosztuje ~1000pln (tak twierdzi allegro) do tego sprzeglo (z 500-600)

Nie, mówiê u dwumasie + sprzêg³o dok³adnie wychodzi 1269.95z³ brutto.

Dobra cena, chociaz w Peugeotach sprzedawcy mowili ze jest dwumasa + kolo a po sprawdzeniu numeru z opakowania wychodzilo ze jest to zamiennik jednomasowy.

41 Data: Marzec 11 2009 13:50:41
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: C.K. 

Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?

tu masz ³opatologicznie :)
http://www.motofocus.pl/technika/technika_1576.php

CK

42 Data: Marzec 11 2009 17:32:00
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: V-Tec 

on pisze:

Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?


Polecam filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
Z tego co zauwa¿y³em, ko³a dwumasowe maj± auta o du¿ym momencie obrotowym. I dbanie o "dwumasê" k³óci siê z eko-jazd± (ekstermalnie niskie obroty).


--
Pozdr,
W.

43 Data: Marzec 12 2009 11:30:52
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: wchpikus 

Witam!
A pukanie (stuk lekki) przy szybszym dodawaniu gazu i jego odejmowaniu to tez dwumas mowi papa?
Na postoju nie ma tego odglosu, jedynie kiedy jedzie.
Nie wiem czy rozbierac...
Pozdrawiam

44 Data: Marzec 12 2009 18:55:53
Temat: Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie
Autor: kogutek 

Czy ktos moze mi wytlumaczyc do czego sluzy kolo dwumasowe i dlaczego ono
pada oraz jakie sa efekty padnietego kola?


Ko³o dwu masowe zosta³o wymy¶lone w celu jeszcze dok³adniejszego zaprogramowania
¿ywotno¶ci samochodu. Samochód w zale¿no¶ci od klasy ma przejechaæ okre¶lon±
ilosæ kilometrów. Potem ma trafiæ na z³om. Zwykle ko³o zamachowe ma prawie
nieograniczon± trwa³o¶æ. Mo¿na jedynie kombinowaæ z pier¶cieniem zêbatym ¿eby
siê zu¿y³ po okre¶lonej ilo¶ci w³±czeñ. A w dwu masowym ma siê ju¿ co popsuæ.
Efektem padniêcia ko³a zamachowego ma byæ nieop³acalno¶æ naprawy wraka w którym
trzeba wymieniæ pier¶cieñ zêbaty, sprzêg³o, ³o¿yska w ko³ach,zrobiæ remont
silnika, remont skrzyni itd. Wszystkie elementy w samochodzie maj± siê zu¿yæ w
miarê jednocze¶nie. A jak z jaki¶ przyczyn padnie wcze¶niej to siê producent
cieszy bo sprzeda drogiego dinksa.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Re: Ko³o dwumasowe - ³opatologicznie



Grupy dyskusyjne