Kolejne BMW zabrao czowieka
1 | Data: Marzec 15 2015 07:23:14 |
Temat: Kolejne BMW zabrao czowieka | |
Autor: Tom | Polska, na uku drogi? chyba za mocno depną, pasaerka nie yje 2 |
Data: Marzec 15 2015 08:00:41 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-15 o 07:23, Tom pisze: Polska, na uku drogi? chyba za mocno depną, pasaerka nie yje wczoraj troszkę popadao ślisko się zrobio, moe do tego na zimwkach jecha. Jakieś trzy godziny pniej w tamtej okolicy przejedaem obok tira zaparkowanego w rowie. -- Pozdrawiam ukasz 3 |
Data: Marzec 15 2015 08:55:43 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Czesław Wiśniak |
Polska, na uku drogi? chyba za mocno depną, pasaerka nie yje A co maja zimwki do tego, moe szybciej brak bienika ? Widać, e się zagapi i zaczą zjedzać na środkowy pas. Gdy się zorienowa zbyt gwatownie odbi. Tylko gdzie byo jakieś DSC ? Dramatem te jest brak barierek po środku na takiej drodze :/ 4 |
Data: Marzec 15 2015 09:15:00 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-15 o 08:55, Czesaw Wiśniak pisze:
moje odczucia są takie, e w mocnym aucie przy takiej pogodzie duo lepsze są letnie opony Widać, e się zagapi i zaczą zjedzać na środkowy pas. Gdy się zorienowa zbyt pewnie wyączone, chocia przy sabych oponach mogo po prostu nie dać rady Dramatem te jest brak barierek po środku na takiej drodze :/ kawaek wcześniej są barierki...betonowe w zasadzie tam się jedzi jakieś 80km/h - on mg mieć max 100km/h - wylot z Wrocawia -- Pozdrawiam Łukasz 5 |
Data: Marzec 15 2015 11:24:31 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: depros | W dniu 2015-03-15 o 09:15, dddddddd pisze: W dniu 2015-03-15 o 08:55, Czesaw Wiśniak pisze: Brak barierek to gwny problem w tym miejscu. Ta sama droga na wjedzie do Wrocawia nie byo barierek i bardzo duo wypadkw na uku. Barierki postawiono po wypadku autobusu z cysterną w ktrym sponą ywcem kierowca autobusu;/ Jest to najzwyczajniej niedorobiona droga. Odcinek jest między Wrocawiem a Bielanami więc pewnie nie ma kto zapacić. 6 |
Data: Marzec 15 2015 11:36:19 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: depros |
kierowca autobusu;/ Jest to najzwyczajniej niedorobiona droga.Spektakularnie widać brak chętnego do zapaty za modernizacje na ulicy Otaszyńskiej wsplnej z Wrocawiem i wsi Wysoka (gmina Kobierzyce w niej są rwnie Bielany Wrocawskie) gdzie od kilku lat odcinek pomiędzy Wrocawiem a napisem Wysoka dzieli mocno zmęczona droga z kostki. Droga przez Otaszyńską stanowi alternatywę do wjazdu i wyjazdu z Wrocawia w godzinach szczytu. Obciąenie Otaszyńskiej w wielu porach wygląda jak drogi krajowej to znaczy samochd jadący za samochodem. 7 |
Data: Marzec 15 2015 12:15:45 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: nom |
Tam jest ograniczenie 60km/h (wiadać w 8 sekundzie), nie bez przyczyny ktoś postawi ten znak... 8 |
Data: Marzec 15 2015 16:13:35 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-15 o 12:15, nom pisze:
no ju się dowiedzieliśmy e postawi je bo przewidzia e będzie tamtędy jechao bmw przy sabej przyczepności. Mgby dać 30km/h bo moe się kiedyś zdarzyć tam "czarny ld" Napisaem realnie z jaką prędkością się tam porusza -- Pozdrawiam Łukasz 9 |
Data: Marzec 15 2015 19:31:21 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Czesław Wiśniak |
kawaek wcześniej są barierki...betonowe Warunki kiepskie. Nie wydaje mi sie, ze wiekszosc tam jedzie wiecej niz 60. Jak patrze na tle innych Bmw moim zdaniem jechal okolo 80. Auto dostalo w bok od pasazera co jest kluczowe i pasazer zginal. Przy czolowce byc moze obylo by sie bez ofiar smiertelnych. Kierowca z Audi na filmie otwiera drzwi sam. 10 |
Data: Marzec 15 2015 20:14:50 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-15 o 19:31, Czesaw Wiśniak pisze:
to prawda, przy dobrej pogodzie wszyscy tam jedą 80, przy takim deszczu to pewnie 50 -- Pozdrawiam Łukasz 11 |
Data: Marzec 15 2015 11:54:24 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 15 Mar 2015 08:55:43 +0100, Czesaw Winiak napisa(a): Polska, na uku drogi? chyba za mocno depn, pasaerka nie yje Zimwki na mokrym s duo bardziej liskie. Inna sprawa, e jak samochd wpada do wewntrz zakrtu, zwaszcza po walce z ryb, to znaczy e przyczepno bya, a za dua, tylko kierowca nie umia jej opanowa. Bo z braku przyczepnoci to samochd wylatuje z zakrtu na zewntrz. Wida, e si Potem jeszcze typowa miotanina, gdzie kadym kolejnym odbiciem jeszcze bardziej wzbudza oscylacje - czyli kontry za pne i za mocne. Tylko gdzie byo jakie DSC ? Ano wanie - takie systemy z takimi polizgami radz sobie doskonale. Dramatem te jest brak To ju inna sprawa. 12 |
Data: Marzec 15 2015 14:34:12 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Czesaw Winiak |
Zimwki na mokrym s duo bardziej liskie. Jak jest bardzo gorco moe tak, ale nie popadajmy tutaj w przesad. Przejedziem kiedy 3 pene sezony na zimowych oponach do mocnym autem i wielkich rnic nie zauwayem, tylko napd by 4x4 i nawet nie byy goniejsze od letnich, dlatego postanowiem je zostawi :) Jebnicie byo do konkretne. Oba auta co najmniej 10 letnie: E46C i A4B6, wic cholera wie czy ta beemka bya do koca sprawna bo to, e wczeniej po przejciach to niemal pewne. http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3785773,tragiczny-wypadek-na-wezle-bielanskim-nie-zyje-41letnia-kobieta-film-zdjecia,id,t.html 13 |
Data: Marzec 15 2015 16:16:50 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-15 o 14:34, Czesaw Winiak pisze:
suma prdkoci pewnie ponad 150km/h, przy czowce to i sprawno nie pomoe -- Pozdrawiam ukasz 14 |
Data: Marzec 15 2015 16:28:11 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Jasio | W dniu 2015-03-15 o 16:16, dddddddd pisze: suma prdkoci kolejny debil... 15 |
Data: Marzec 15 2015 16:40:01 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-15 o 16:28, Jasio pisze: W dniu 2015-03-15 o 16:16, dddddddd pisze: to grupa o samochodach, jak potrzebujesz pomocy to zgo si do psychiatry -- Pozdrawiam ukasz 16 |
Data: Marzec 15 2015 17:01:17 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-15 16:40, dddddddd wrote: suma prdkoci Kiedy on ma racj - jak walisz w podobnego przeciwnika (masowo, z podobn prdkoci) to nie ma znaczenia "suma prdkoci". Jak walisz 75 w jadcego z przeciwka 75, to tak samo jakby przywali w mur 75. Z tym e tu nie byo chyba czowki, a w bok dosta. Shrek. 17 |
Data: Marzec 15 2015 17:18:04 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-15 o 17:01, Shrek pisze: On 2015-03-15 16:40, dddddddd wrote: w nazywaniu kogo debilem? jak walisz w podobnego przeciwnika (masowo, z podobn prdkoci) to nie ma znaczenia "suma prdkoci". Jak walisz 75 zawsze mi si wydawao e jest rnica przywali w auto stojce i jadce w przeciwnym kierunku. Ale moe si nie znam - pani z fizyki czsto mi chorowaa, ale oglnie nauczyciele mnie bardzo lubili - po dwa-trzy lata w jednej klasie trzymali. -- Pozdrawiam ukasz 18 |
Data: Marzec 15 2015 20:32:16 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 15 Mar 2015 17:18:04 +0100, dddddddd napisa(a): zawsze mi si wydawao e jest rnica przywali w auto stojce i jadce Zderzenie czoowe dwch takich samych aut z prdkoci 75+75km/h, bdzie miao podobne skutki jak uderzenie 75km/h w mur, ale te podobne jak uderzenie jednego samochodu jadceg 150km/h w drugi stojcy. Liczy si nie prdko jako taka, a jej naga zmiana. 19 |
Data: Marzec 15 2015 21:27:48 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-15 o 20:32, Tomasz Pyra pisze: zawsze mi si wydawao e jest rnica przywali w auto stojce i jadce czyli jednak dobrze mi si kojarzyo - widocznie akurat na tej lekcji byem ;) -- Pozdrawiam ukasz 20 |
Data: Marzec 19 2015 13:53:16 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Gotfryd Smolik news | On Sun, 15 Mar 2015, Tomasz Pyra wrote: Dnia Sun, 15 Mar 2015 17:18:04 +0100, dddddddd napisa(a): Trudno zaprzeczy. ale te podobne jak A to ju zaley od definicji "zderzenia". Bo jeli "zderzeniem" nazywasz skutki samego spotkania dwu pojazdw, to tak, ale na tym atrakcje si nie kocz. Po "zderzeniu w rozumieniu Tomasza" mamy dwa pojazdy poruszajce si z prdkoci mniej wicej 75km/h (skadowe spryste skadaj si in plus na wiksz prdko ktrego lub obu) i to tylko w jednym przypadku z szans na brak interakcji innej ni "zwyke hamowanie". Raczej si zanosi na trafienie w elementy otoczenia, jakie przekoziokowanie, urywanie k itp. Liczy si nie prdko jako taka, a jej naga zmiana. Ale mniej naga zmiana niesterowanego pojazdu z 75km/h nie jest "podobna" do stania ju z prdkoci zero, no i "naga zmiana" bonusowo te wykluczona nie jest (co twardego i dostatecznie mocnego na czym skocz pojazdy po zderzeniu). Wtedy mamy "efekt razy dwa". acznie wyjdzie oczekiwane "razy cztery" ;) pzdr, Gotfryd 21 |
Data: Marzec 15 2015 19:19:57 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello dddddddd, to grupa o samochodach,suma prdkocikolejny debil... Dlatego nie pisz durnot. jak potrzebujesz pomocy to zgo si do psychiatry Chyba ty. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 22 |
Data: Marzec 15 2015 20:30:02 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 15 Mar 2015 14:34:12 +0100, Czesaw Winiak napisa(a): Zimwki na mokrym s duo bardziej liskie. To znaczy oczywicie rnica nie jest taka eby si nie dao na zimwce bezpiecznie jecha. W tego typu sytuacjach jeszcze moe by tak, e opona im gorsza tym lepsza. Opanowanie polizgu przy duej przyczepnoci jest wbrew pozorom trudniejsze ni przy maej. Raz e prdko przy ktrej si samochd zacznie lizga bdzie wysza, a dwa, e reakcje kierowcy w przypadku duej przyczepnoci musz by duo bardziej precyzyjne. Dlatego na niegu kady umie wycina Aaltoneny na wszystkie strony, a zrobi to samo na suchym asfalcie to ju by by duy problem. 23 |
Data: Marzec 16 2015 14:18:56 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: J.F. | Uytkownik "Tomasz Pyra" napisa w wiadomoci W tego typu sytuacjach jeszcze moe by tak, e opona im gorsza tym lepsza. No i czas - tu chwila moment to trwalo. Na lodzie to samochod moze i bokiem, ale sunie prosto po starym wektorze ... J. 24 |
Data: Marzec 16 2015 19:15:49 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
25 |
Data: Marzec 15 2015 17:04:42 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-15 11:54, Tomasz Pyra wrote: Inna sprawa, e jak samochd wpada do wewntrz zakrtu, zwaszcza po walce Oglnie to ona mia przyczepno na przednich, tylko na tylnych mu zabrako. Cywil raczej tego nie opanuje:( Shrek. 26 |
Data: Marzec 15 2015 13:00:04 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Jaroslaw Postawa | W dniu 2015-03-15 o 08:55, Czesaw Wiśniak pisze: Dramatem te jest brak Dramatem jest to, e wielu ludzi nie potrafi jedzić, ale nie przeszkadza im to znacznie przekraczać prędko. Szkoda tylko, e zginęa pasaerka, a nie kierowca. Pozdrawiam, Jarek 27 |
Data: Marzec 15 2015 13:00:56 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-03-15 o 08:55, Czesaw Wiśniak pisze: Jaką prędko? Tą obliczoną dla Kamaza obadowanego węglem, jadącego po lodzie, czy jakąś sensowną masz na myśli? KAPELUSZ PLONK WARNING !!!! 28 |
Data: Marzec 15 2015 12:59:58 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Dramatem jest to, e wielu ludzi nie potrafi jedzi, ale nie Nie Cavallino,te predkosc po ktorej przd tego BMW zacza wyprzedzac ty... 29 |
Data: Marzec 15 2015 16:37:54 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: mk4 | On 2015-03-15 13:59, Budzik wrote: Uytkownik Cavallino ... Dobrze napisal. A tutaj to przeciez gosc sam sobie zafundowal to zdarzenie. Nie widac wcale zeby jakos jechal szybko - tzn poruszal sie nieznacznie szybciej niz pojazdy na prawym pasie - a wiekszosc jednak w takich warunkach porusza znacznie wolniej niz te warunki pozwalaja - tak wiec teza o predkosci sie nie kupy nie trzyma. Oczywiscie jak na swoje umiejetnosci, pojazd i warunki jechal za szybko. Ale trzeba byc balwanem, zeby z tego wyciagac wniosek, ze nalezy predkosc ograniczyc dla wszystkich. Ot bo jakis kozak przekozaczyl. Rownie dobrze mozna wnioskowac, zeby moc w pojazdach osobowych z tylnym napedem ograniczyc np. do 50 KM lub inna podobna bzdure. -- mk4 30 |
Data: Marzec 15 2015 17:38:50 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
On 2015-03-15 13:59, Budzik wrote: Tak - dokadnie o to idzie. Limit taki sam dla wszystkich jest bzdurny z zaoenia. Za to jest jedynym, co nie przekracza zdolnoci umysowych decydentw, dlatego tak chtnie go stosuj. 31 |
Data: Marzec 15 2015 20:59:59 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Tak - dokadnie o to idzie. Co proponujesz? 32 |
Data: Marzec 15 2015 22:08:44 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-15 o 21:59, Budzik pisze: Uytkownik Cavallino ... na pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich do bezpiecznej prdkoci, a nie stosowanie jako dupochron. Najlepiej zdj ograniczenie i zobaczy z jak prdkoci ludzie tam jed. Oczywicie jak jest sucho i bardzo dobra przyczepno. Na gorsze warunki jest inny przepis. Na niebezpiecznych zakrtach stawia znak "prdko sugerowana", ograniczenia tam gdzie trzeba - przejcie dla pieszych, skrzyowanie bez widocznoci itp. Do tego zniesienie limitu prdkoci na autostradzie i karanie kierowcw za jazd lewym pasem i zmian pasa bez sygnalizowania. Zamiast zakazu wyprzedzania dla tirw (tu odnosz si do A4 pod Wrocawiem) zakaz wyprzedzania powyej xxx sekund (nie bd zgadywa ile czasu trwa standardowe wyprzedzanie przez tira -- Pozdrawiam ukasz 33 |
Data: Marzec 16 2015 08:59:56 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik dddddddd ... na pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich do bezpiecznejTak - dokadnie o to idzie. Ok. Ale zazmy ze masz miejsce gdzie jest 90 i nagle masz tam kilka wypadkw bo ktos wypada z drogi. To co robisz? Najlepiej zdj ograniczenie Mwisz, ze obecnie si tego nie robi? Na gorsze warunki jest inny przepis. Jasne, ograniczenia predkosci na deszcz to byaby gupota. Na niebezpiecznych zakrtach stawia znak "prdko sugerowana", Niepotrzebne komplikowanie - na niebezpiecznych zakretach policja nie suszy, wiec spokojnie mozesz znak dokadnie tak traktowa. ograniczenia tam gdzie trzeba - przejcie dla pieszych, skrzyowanie bez Nic nowego. A ze sie nie zawsze udaje... Do tego zniesienie limitu prdkoci na autostradzie i karanie kierowcw Za jazde lewym karanie akurat sie zdarza. Karanie za brak kierunkowskazw? Powinienes sysze jak teraz gosno ci klaszcze. Moim zdaniem powinni robic takie akcje szkoleniowe - ustawic sie na rondzie, wyapywac tych co nie umiej upynniac ruchu, brtac ich na boczek i pokazywac. Nie karac mandatem, po prostu zajac 45 minut (co juz samo w sobie jest kara) i pokazywac jak pynnie jezdzic po rondach, jak sygnalizowa zjazd etc. Zamiast zakazu wyprzedzania dla tirw (tu odnosz si do A4 podPena zgoda. 34 |
Data: Marzec 16 2015 14:16:51 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-16 o 09:59, Budzik pisze: Uytkownik dddddddd ... ale wypadki dlaczego? takiego jak na filmiku w ogle nie bior pod uwag, ew. sprawdzam jako asfaltu i barier oddzielajcych pasy ;)
c... przypuszczam e nie Na niebezpiecznych zakrtach stawia znak "prdko sugerowana", moe i tak, jakby znaki znikny to ludzie szybko nauczyliby si myle
nie widz potrzeby ograniczenia na skrzyowaniu w szczerym polu, tam dobrze wida kiedy mona wyjecha. A teraz chyba wikszo skrzyowa drg poza zabudowanym ma ograniczenia
przyjmujc, e kontrole prdkoci zdarzaj si rzadko, to karanie za jazd lewym praktycznie nie wystpuj Karanie za brak kierunkowskazw? Powinienes sysze jak teraz gosno ci niestety, na autostradzie to nagminne i wydaje mi si e nawet ludzie ktrzy w miecie uywaj kierunkowskazw jak wjad na autostrad to o nich zapominaj (nie wiem co im przywieca - jak mie wypadek to ju porzdny, a nie jak tam stuczk?) Moim zdaniem powinni robic takie akcje szkoleniowe - ustawic sie na w peni si zgadzam Jakby tyle znakw nie byo to mona by na kursach na pj powici wicej czasu wanym rzeczom. Moe warto w wordach zainstalowa jakie symulatory jazdy? Na pewno dobrze by byo eby w cigu kilku miesicy od zdobycia PJ trzeba byo przej kurs na macie polizgowej (wysaem na taki on i chyba dopiero wtedy sobie uwiadomia co j moe czeka na drodze) Ja z mojego kursu na PJ zapamitaem tyle, e przy wordzie to gdzie tam zawrci trzeba przy prawej krawdzi, gdzie przy lewej (do dzi nie wiem jak mwi przepisy, robi to na czuja i wszyscy s zadowoleni), wrzu cho na chwil czwrk (jedyny moment na egzaminie gdzie miaem tak moliwo to taki, e tu po wrzuceniu czwrki zaczem hamowa, bo miaem skrt w lewo) - jak dla mnie zupenie zbdne rzeczy na ktre powicano mnstwo czasu. Jedyna sensowna rzecz to 'nie hamuj na zakrcie ani nie zmieniaj biegu' - ale powinno to wyglda inaczej - jedziemy na mat polizgow i instruktor mwi - a na tym zakrcie zahamuj awaryjnie... Ale za to na egzaminatora trafiem w porzdku - przecinaem drog dwujezdniow, przede mn ruszyo auto, miao pusto wic ja za nim - a on zatrzyma si midzy jezdniami bo daleko na horyzoncie zobaczy auto. Dla mnie nie byo ju miejsca wic eby nie blokowa jezdni stanem obok niego. Egzaminator stwierdzi e dobrze zrobiem, cho to nieprzepisowe. Ale wtedy jeszcze kamer nie byo ;) -- Pozdrawiam ukasz 35 |
Data: Marzec 16 2015 16:31:28 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik dddddddd ... Zaraz, zaraz - jak bedzie bariera i samochody zamiast na drugi pas bedana pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich doTak - dokadnie o to idzie. wpadac na barierke to jest ok? Coz... ;-) Z ciekawosci - jezdzisz po zakretach z predkosciami znakowymi? Ja tez nie widze takiej koniecznosci. A to jest inna inszosc. Ale od zawsze twierdze, ze policja zajmuje sie nie tym co powinna. Jedno z bardziej denerwujacych przewinien, zapewne powodujace sporo wypadkw ze wzgledu na zmeczenie kierowcw - le ustawione swiata - nie syszem zeby ktos dosta za to mandat czy nawet zosta skierowany na bbadanie do stacji - a to niestety nagminne. Nie wiem, byc moze dlatego, ze na autostradzie zadko jade wiecej niz 130 naKaranie za brak kierunkowskazw? Powinienes sysze jak teraz gosno godzine to problemu az tak nie zauwazam. Wczy kierunkowskaz czy nie - przewaznie widze co chc zrobic kierowcy przede mna. Mysle, ze oni na tych egzaminach jednak oceniaja tez jakies oglneMoim zdaniem powinni robic takie akcje szkoleniowe - ustawic sie naw peni si zgadzam obchodzenie sie z samochodem (pynnosc ruszania, zmiany biegw etc) Ja nie zdaem za pierwszym razem i pomimo tego ze powodem byy np. kierunkowskazy to wiem ze oglnie nie zdaem wasnie dlatego, ze sabo obchodziem sie z autem. Potem pojezdziem pare godzin ciotecznym maluchem po osiedlu, nabraem pewnosci i od razu zdaem bez problemu. 36 |
Data: Marzec 16 2015 18:37:05 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-16 o 17:31, Budzik pisze: ale wypadki dlaczego? takiego jak na filmiku w ogle nie bior podZaraz, zaraz - jak bedzie bariera i samochody zamiast na drugi pas beda tak, jest ok bo nie id na czowk z niewinnymi rajdowcami z naprzeciwka Z ciekawosci - jezdzisz po zakretach z predkosciami znakowymi? z prdkociami znakowymi jed jak wracam z cikiej nocki w pracy albo jak przez tydzie pracuj po 16h dziennie. W pozostaym czasie jed 'z prdkoci bezpieczn' (co nie oznacza e to si nie pokrywa, w miecie jed jak inni, na autostradzie szybciej)
jadc szybciej te widz co chc zrobi - ale czsto nie po kierunkowskazach, po prostu wida e kto moe zechcie zmieni pas i trzeba zwolni Mysle, ze oni na tych egzaminach jednak oceniaja tez jakies oglne ale niestety o sytuacjach ekstremalnych na kursie czy egzaminie praktycznie nic nie ma - postawibym nawet tez, e przez to jest wicej wypadkw ni przez nadmiern prdko Ja nie zdaem za pierwszym razem i pomimo tego ze powodem byy np. to chyba najlepsza opcja. Mi ojciec dawa pojedzi od maego - pamitam pierwszy raz na jakim opuszczonym lotnisku uczyem si rusza Fiatem Uno - siedzc na poduszce (a w zasadzie pstojc bo byem w pierwszej albo drugiej klasie podstawwki) ale ja to w wieku 10 lat dostaem od kuzyna pierwszego 'komarka' i od tego czasu zbieraem pienidze, eby ju w wieku 15 lat uzbiera na WSK 125 ;) -- Pozdrawiam ukasz 37 |
Data: Marzec 16 2015 17:59:53 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik dddddddd ... A nie powinno by tak, zeby nikt nie wypada?ale wypadki dlaczego? takiego jak na filmiku w ogle nie bior podZaraz, zaraz - jak bedzie bariera i samochody zamiast na drugi pas A dlaczego ze znakowymi po pracy?Z ciekawosci - jezdzisz po zakretach z predkosciami znakowymi? Zgoda. Aczkolwiek nie wiem jak wyglada kurs w ostatnich latach - moge sie tylko domyslac. :)Ja nie zdaem za pierwszym razem i pomimo tego ze powodem byy np. Bo niestety nic nie zastpi godzin spedzonych za kierownic. Szkolenia pomagaja ale doswaidczenie jest bardzo bardzo wazne. 38 |
Data: Marzec 16 2015 22:11:30 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-16 o 18:59, Budzik pisze: Uytkownik dddddddd ... tak si nie da - patrzc na wyprzedzanie bez widocznoci miem twierdzi e i 30 poza zabudowanym to za duo Oglnie jestem przeciwnikiem ogranicze - przymusu zapinania pasw nie rozumiem (cho sam i tak bym zapina, gupi nie jestem), obowizku wiecenia w dzie te (cho faktycznie sam widz e teraz auto bez wiate nie istnieje - kiedy wypatrywao si wszystkiego na drodze, teraz tak si przyzwyczaiem do tego e kady ma wiata, e czasem dopiero po chwili dociera do wiadomoci e kto po prostu zapomnia wczy) A dlaczego ze znakowymi po pracy?Z ciekawosci - jezdzisz po zakretach z predkosciami znakowymi? bo jestem zmczony i czuj e mam opnion reakcj. Wtedy to nawet na ograniczeniu do 140km/h jad 90... ale niestety o sytuacjach ekstremalnych na kursie czy egzaminieZgoda. ja te nie wiem, ale wtpi czy co si zmienio. Z tego co syszaem zawraca si gow kursantowi zmian biegw przy okrelonych obrotach - rozumiem e warto powiedzie o jedzie eko, ale jakie to ma znaczenie dla bezpieczestwa... Bo niestety nic nie zastpi godzin spedzonych za kierownic. mi duo da do mylenia pierwszy aquaplaning i przesunicie w bok o p metra na prostej drodze oraz obrt na niegu. Jakbym jedzi jak kapelusz to pewnie bym tego nie odczu, a wtedy w sytuacji ekstremalnej...na kursie nie mwili e mog takie wystpi ;) -- Pozdrawiam ukasz 39 |
Data: Marzec 16 2015 23:59:55 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik dddddddd ... Oglnie jestem przeciwnikiem ogranicze - przymusu zapinania pasw nie Powodem jest to, ze jednak czesc spoleczenstwa jest gupia... 40 |
Data: Marzec 16 2015 20:09:31 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
Moim zdaniem powinni robic takie akcje szkoleniowe - ustawic sie naw peni si zgadzam A ja bym zlikwidowa te kursy :-) Czowiek posiada przyrodzone prawo do kierowania zarwno piechtochodem jak i samochodem. Kursy maj sens jak czowiek nie radzi sobie. Kto np nie umie parkowa. To na kurs niech idzie. Nie umie cofa ? Na kurs. W nosie dubie podczas jazdy ? ... YT :-) 41 |
Data: Marzec 16 2015 20:59:56 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik re ... w peni si zgadzam A to jest jeszcze inna sprawa. Ale chyba juz tak jest albo niedugo ma tak byc, ze bedzie mozna zdawa bez kursu? 42 |
Data: Marzec 17 2015 19:23:11 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
A to jest jeszcze inna sprawa. Ale chyba juz tak jest albo niedugo ma tak byc, ze bedzie mozna zdawa bez kursu? -- - Jakie zdawanie ? W podstawwce ? Elementarna umiejtno. 43 |
Data: Marzec 16 2015 17:32:12 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-16 09:59, Budzik wrote: Uytkownik dddddddd ... A robi si? To skd synny radar na Wisostradzie? Podobno przez tunel - ja co prawda nie rozumiem co niebezpiecznego w cakowitym odseparowaniu pieszych od samochodw i dlaczego tam gdzie s skrzyowania i bulwary (z nietrzewymi) wok mona 70, a w tunelu gdzie nie ma pieszych, zabudowa jest 50, ale idc twoim tokiem rozumowania (patrzmy ile jad) powinno by 90. Tak si tam jedzi i apokalipsy nie ma - w myl nowych wytycznych tak co pitemu naleaoby zatrzyma prawko, a jednak trup si nie ciele:P Z niecierpliwoci czekam co zrobi jak zbuduj autostrad w tunelu;) Shrek. 44 |
Data: Marzec 16 2015 17:59:52 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... na pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich doTak - dokadnie o to idzie. Z tunelami to pewnie jest tak, ze sie wycisza predkosc bo ewentualne skutki wypadku sa gorsze. A dlaczego np. w tunelach pod alpami jest 40 na godzine? 45 |
Data: Marzec 16 2015 20:48:00 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-16 18:59, Budzik wrote: Z niecierpliwoci czekam co zrobi jak zbuduj autostrad w tunelu;) Ale my nie mwimy o kilkunasto kilometrowych tunelach. Anyway - czekam co bdzie z autostrad pod Ursynowem - postawi 50? W przypadku tunelu pod Wisostrad jedyny problem moe by z dojazdem - ale to tak samo jak gdziekolwiek, gdzie s barierki czy ekrany. Shrek 46 |
Data: Marzec 16 2015 17:39:47 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-16 09:59, Budzik wrote: Uytkownik dddddddd ... Jak rozwalili si jadc 140@90 to chyba nikt rozsdny nie wpadnie na pomys, e postawienie 60 pomoe? A moe i wpadnie "rowerzyci powszechnie jedz bez przepisowego owietlenia, wic nakamy im jazde w kamizelkach odblaskowych";) Shrek. 47 |
Data: Marzec 16 2015 18:59:55 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Jak wypadaja 140@90 to ni ma o czym mwi.na pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich doTak - dokadnie o to idzie. 48 |
Data: Marzec 16 2015 20:50:27 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-16 19:59, Budzik wrote: Jak rozwalili si jadc 140@90 to chyba nikt rozsdny nie wpadnie naJak wypadaja 140@90 to ni ma o czym mwi. A jak przy 120? Albo przy 90 w deszczu? Shrek. 49 |
Data: Marzec 16 2015 21:00:02 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... To tez nie ma o czym.Jak rozwalili si jadc 140@90 to chyba nikt rozsdny nie wpadnie naJak wypadaja 140@90 to ni ma o czym mwi. 50 |
Data: Marzec 16 2015 22:55:12 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-16 o 22:00, Budzik pisze: Uytkownik Shrek ... a jak wypadaj 15-letnimi tdi'kami? a jak wypadaj ale opony do dupy mimo e bienik maj? a jak przy 200km/h porsche nie wypada? a do ilo ograniczy przed szko jeli porsche zatrzyma si na 2x krtszej drodze ni golf mk3? do bani z tymi ograniczeniami :) -- Pozdrawiam ukasz 51 |
Data: Marzec 16 2015 23:59:54 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik dddddddd ... zgadzam sie - kazdy problem mozna sprowadzic do absurdu :)To tez nie ma o czym.Jak rozwalili si jadc 140@90 to chyba nikt rozsdny nie wpadnieJak wypadaja 140@90 to ni ma o czym mwi. 52 |
Data: Marzec 17 2015 18:31:59 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik dddddddd ... Absurdem to jest jednakowy limit dla wszystkich. I do tego wanie sprowadzono ten problem, a niektrzy co gupsi, broni tego rozwizania.... 53 |
Data: Marzec 17 2015 22:59:53 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... zgadzam sie - kazdy problem mozna sprowadzic do absurdu :) Bo jak wiadomo lepszym rozwiazaniem byoby... i tutaj Cavallino wygasza teze, ze za darmo dyskutowa nie bdzie... 54 |
Data: Marzec 18 2015 19:47:10 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik Cavallino ... Zaproponuj co, to Ci podpowiem czy bardzo gupie. -- - Ta wiadomo zostaa sprawdzona na obecno wirusw przez oprogramowanie antywirusowe Avast. http://www.avast.com 55 |
Data: Marzec 24 2015 21:55:00 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Przepraszam za swoja poprzedni odpowied - nie zuawazyem zezgadzam sie - kazdy problem mozna sprowadzic do absurdu :) zcavalinowaes cytat... 56 |
Data: Marzec 24 2015 21:55:00 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Przecie to Ty krytykujesz gdzie tylko sie da obecne uregulowania.zgadzam sie - kazdy problem mozna sprowadzic do absurdu :) Malkontent...? 57 |
Data: Marzec 25 2015 00:10:47 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik Cavallino ... No i? Jeli co jest gupie, to jest gupie, wic nadaje si do krytyki. Co Ci si z konstruktywnym wotum nieufnoci myli.... A ja nie mam ambicji do bycia drogowcem, prawnikiem, ani politykiem eby robi za nich ich robot - oczekuj tylko (i wymagam), e znajd dobre rozwizania. Za to im si paci. -- - Ta wiadomo zostaa sprawdzona na obecno wirusw przez oprogramowanie antywirusowe Avast. http://www.avast.com 58 |
Data: Kwiecien 13 2015 20:15:26 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Zgoda.Przecie to Ty krytykujesz gdzie tylko sie da obecne uregulowania. ale jeeli coś mogoby być lepsze, to ju krytykując oczekiwabym chocia zalązkw pomysu na polepszenie. Coś Ci się z konstruktywnym wotum nieufności myli.... Nic mi się nie myli. Za to skojarzyo mi się coś takiego: "Winston Churchill wypowiedzia jake proste lecz gębokie sowa: „demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie liczyć wszystkich innych form, ktrych prbowano od czasu do czasu’’" 59 |
Data: Kwiecien 13 2015 23:53:01 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik Cavallino ... Za due masz oczekiwania. Ty w swojej kadej krytyce od razu wylatujesz z kontrpropozycjami? Jakoś nie zauwayem - raczej czepiasz się i ądasz oraz oczekujesz czegoś od innych. 60 |
Data: Marzec 17 2015 06:34:16 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-16 22:00, Budzik wrote: To tez nie ma o czym.Jak wypadaja 140@90 to ni ma o czym mwi. To kiedy jest o czym rozmawia. Bo z czystej statystyki wynika, e skoro wikszo jedzi +20, to i wikszo wypadkw bdzie przy prdkoci powyej dozwolonej. Shrek. 61 |
Data: Marzec 16 2015 20:02:56 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
Na niebezpiecznych zakrtach stawia znak "prdko sugerowana", Niepotrzebne komplikowanie - na niebezpiecznych zakretach policja nie suszy, wiec spokojnie mozesz znak dokadnie tak traktowa. -- - I po co to napisae ?! Teraz bd suszy i na zakrtach :-) 62 |
Data: Marzec 16 2015 20:59:54 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik re ... I po co to napisae ?! Teraz bd suszy i na zakrtach :-) Mwisz ze czytaj grupe? :) 63 |
Data: Marzec 17 2015 19:34:36 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
I po co to napisae ?! Teraz bd suszy i na zakrtach :-) Mwisz ze czytaj grupe? :) -- - Publiczna jest 64 |
Data: Marzec 17 2015 22:59:50 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik re ... I po co to napisae ?! Teraz bd suszy i na zakrtach :-) No i? Nie pytaem czy maja taka mozliwosc... 65 |
Data: Marzec 16 2015 13:27:29 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: J.F. | Uytkownik "dddddddd" napisa w wiadomoci na pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich do bezpiecznej prdkoci, a nie stosowanie jako dupochron. Najlepiej zdj ograniczenie i zobaczy z jak prdkoci ludzie tam jed. Oczywicie jak jest sucho i bardzo dobra przyczepno. Ale wiesz - niebezpieczny zakret to nie tylko niemoznosc przejechania go 120 przy dobrej pogodzie. To moze byc zwykly brak widocznosci, profil powodujacy ze ciezarowki go scinaja, czy nawet skrzyzowanie zaraz za zakretem. Na gorsze warunki jest inny przepis. Na niebezpiecznych zakrtach stawia znak "prdko sugerowana", Nie ma takiego znaku :-( Co nie znaczy, ze nie mozemy dorobic. ograniczenia tam gdzie trzeba - przejcie dla pieszych, skrzyowanie bez widocznoci itp. I tak gesto wyjdzie :-) Do tego zniesienie limitu prdkoci na autostradzie i karanie kierowcw za jazd lewym pasem i zmian pasa bez sygnalizowania. Tylko poniekad proponujesz po staremu - jak nie bedzie ograniczen ogolnych predkosci, to kazdy ostrzejszy skret dobrze by bylo oznakowac :-) Zamiast zakazu wyprzedzania dla tirw (tu odnosz si do A4 pod Wrocawiem) zakaz wyprzedzania powyej xxx sekund (nie bd zgadywa ile czasu trwa standardowe wyprzedzanie przez tira i tu popieram. J. 66 |
Data: Marzec 16 2015 19:59:59 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
na pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich do bezpiecznej prdkoci, a nie stosowanie jako dupochron. -- - Ale ... to ju mamy za sob. Ograniczenia oczywicie nie s wyliczane, ale generalnie oddaj jako trudno drogi. Obojtnie czy/o ile przekraczasz moesz wzi poprawk. Najlepiej zdj ograniczenie i zobaczy z jak prdkoci ludzie tam jed. -- - Po co patrze ? By zobaczy jak si rozwalaj ? W jakim innym celu ? Chyba nie po to, by inne zakazy postawi. To by niczemu nie suyo. Oczywicie jak jest sucho i bardzo dobra przyczepno. -- - Mobilne znaki ? :-) Na gorsze warunki jest inny przepis. -- - Jaki przepis ? Tu chodzi o: 1. bezpieczestwo 2. sprawno Na niebezpiecznych zakrtach stawia znak "prdko sugerowana", -- - Nie wystarczy znak "ostry zakrt" ? ograniczenia tam gdzie trzeba - przejcie dla pieszych, skrzyowanie bez widocznoci itp. -- - I tak jest :-) Do tego zniesienie limitu prdkoci na autostradzie -- - A ile Ty zamierzasz zap... po tej autostradzie ? Bo ja tak generalnie uwaam, e naley znie ograniczenia prdkoci, czyli nie tylko na autostradzie, ale wszdzie. Na autostradzie akurat nie widz wielkiej potrzeby. Prdkoci jakimi poruszaj si zawodnicy to zwykle do 180. Co innego na zwykych drogach, se stoi na 3-pasmwce 40 to nie ma jak jecha. i karanie kierowcw za jazd lewym pasem i zmian pasa bez sygnalizowania. -- - Ale ... jazda na autostradzie na tym polega, e zajmuje si najbardziej odpowiedni pas, co dla mniej wicej 1/2 oznacza pas lewy. Wystarczy nim jecha. Widziaem tylko dwch ciu... zmieniajcych cigle pasy i byy to te obiboki co to niby pilnuj bezpieczestwa. Nie wiem te po kiego ...ja kara za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest oczywist konsekwencj koczenia manewru i nic nie wnosi do bezpieczestwa. Sygnalizuje si to, czego nie wida. 67 |
Data: Marzec 16 2015 22:27:25 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-16 o 19:59, re pisze:
ale ta poprawka nie jest staa, zdarzaj si miejsca gdzie znak jest dobrze postawiony
po to eby na 10 zdjtych ogranicze postawi jedno tam gdzie faktycznie ma sens
skalkulowane na dobr przyczepno mona te jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadw
dostosowanie prdkoci do panujcych warunkw
wystarczy, ale ich ilo te trzeba zmniejszy
nie jest - to znaczy tam jest, ale jest te w wielu innych niepotrzebnych miejscach. A z suszark stan przy skrzyowaniu na ktrym wyjedajcy z podporzdkowanej ma widoczno na kilometr w kad stron, a ograniczenie na gwnej do 60 czy 70..
czyli +40 - to co, maj zwikszy limit do 180? i karanie kierowcw lewym pasem si wyprzedza, jazda na autostradzie jak i kadej innej drodze polega na tym, e jedzie si przy prawej krawdzi Wystarczy nim jecha. Widziaem tylko dwch ciu... zmieniajcych cigle pasy i byy to jadc 200km/h prawie nie zmieniam pasw bo nie ma sensu, ale jadc 140 szybko uciekam na prawy Kiedy jechaem z gociem ktry wyjedajc z podporzdkowanej majc bardzo krtki pas rozbiegowy wjeda na niego i dopiero z niego wcza kierunkowskaz i wjeda na waciwy pas. Zapytaem dlaczego tak robi skoro mgby od razu zaj waciwy - przecie widoczno jest dobra i nic by si nie stao. On odpowiedzia e taki ma nawyk i nawet po 36h pracy non stop zrobi dokadnie to samo - by moe dziki temu yje do dzi... tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz si nie wcza, bdzie sytuacja wymagajca troszk szybszej zmiany pasa, nie zauwaysz gocia obok... Nie wiem te po kiego ...ja kara za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest a w 1/2 konsekwencj rozpoczynania manewru. Naprawd tak trudno wyprostowa jeden palec i wcelowa w przecznik? -- Pozdrawiam ukasz 68 |
Data: Marzec 17 2015 20:20:37 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
ale ta poprawka nie jest staa, zdarzaj si miejsca gdzie znak jest dobrze postawiony -- - Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeli nie mona samodzielnie oceni bezpieczestwa to naley si zda na znaki.
po to eby na 10 zdjtych ogranicze postawi jedno tam gdzie faktycznie ma sens -- - Nie ogarniam czemu prdko z jak jed ma wiadczy o tym jak jest bezpiecznie ?
skalkulowane na dobr przyczepno mona te jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadw -- - Mona se samochd dobry kupi, ktry to oceni.
dostosowanie prdkoci do panujcych warunkw -- - To nie jest 1 ?
wystarczy, ale ich ilo te trzeba zmniejszy -- - Podanie kta rozwizaoby problem ?
nie jest - to znaczy tam jest, ale jest te w wielu innych niepotrzebnych miejscach. -- - Ale zwykle widzisz co jest grane. A z suszark stan przy skrzyowaniu na ktrym wyjedajcy z podporzdkowanej ma widoczno na kilometr w kad stron, a ograniczenie na gwnej do 60 czy 70.. -- - Inny temat. Jak nie te obiboki to inne si pojawi.
czyli +40 - to co, maj zwikszy limit do 180? -- - raczej +39, ale to istotnie szczeg i karanie kierowcw lewym pasem si wyprzedza, jazda na autostradzie jak i kadej innej drodze polega na tym, e jedzie si przy prawej krawdzi -- - Nie, jedzie si najodpowiedniejszym pasem, czyli jak si skrca w lewo albo wyprzedza to uywa lewych a jak w prawo to prawych, wyjtkowo mona wyprzedza. Wystarczy nim jecha. Widziaem tylko dwch ciu... zmieniajcych cigle pasy i byy to jadc 200km/h prawie nie zmieniam pasw bo nie ma sensu, ale jadc 140 szybko uciekam na prawy -- - Sam widzisz. Kiedy jechaem z gociem ktry wyjedajc z podporzdkowanej majc bardzo krtki pas rozbiegowy wjeda na niego i dopiero z niego wcza kierunkowskaz i wjeda na waciwy pas. Zapytaem dlaczego tak robi skoro mgby od razu zaj waciwy - przecie widoczno jest dobra i nic by si nie stao. On odpowiedzia e taki ma nawyk i nawet po 36h pracy non stop zrobi dokadnie to samo - by moe dziki temu yje do dzi... -- - ....i jak popenia bdy to je popenia przez lata dziki temu ... przez lata dupiato jedzi. tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz si nie wcza, bdzie sytuacja wymagajca troszk szybszej zmiany pasa, nie zauwaysz gocia obok... -- - ....i wjad w niego z migaczem :-) Nie wiem te po kiego ...ja kara za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest a w 1/2 konsekwencj rozpoczynania manewru. -- - Dwie rne sytuacje. Naprawd tak trudno wyprostowa jeden palec i wcelowa w przecznik? -- - Skoro o tym piszesz to pewnie trudno. 69 |
Data: Marzec 17 2015 20:58:27 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-17 o 20:20, re pisze:
a jeli mona...to trzeba zda si na znaki lub paci
skoro jed i jest bezpiecznie to znaczy e ograniczenie jest niepotrzebne
w jaki sposb?
nie rozumiem
by moe
ale jak si nie dostosujesz do widzimisi biurokratw to za to pacisz
jak nie bdzie ograniczenia to si nie pojawi, bo i po co
na autostradzie nie skrca si w lewo, a jadc 10km/h szybciej od innych i majc kilometr pustki przed sob to si nie wyprzedza tylko blokuje lewy pas. Pomg by tu przepis o maksymalnym czasie wyprzedzania
tylko przy 200 mao prawdopodobne e bd komu blokowa pas, a jeli tak bdzie to zbliy si do mnie niewiele szybciej, za to jadc 120 jest bardzo prawdopodobne e bdziesz komu przeszkadza jadc lewym
sk w tym e jedzi do przepisowo. Rutyna nigdy nie jest dobra, ale wielu nie wie jakie bdy popenia bdc zmczonym. Ja nauczyem si jak miaem stuczk na autostradzie ze zmczonym kierowc - jecha wanie lewym pasem, zobaczy w lusterku wiata i stwierdzi e kto zaraz w niego wjedzie bo pdzi bardzo szybko. Zmieni pas bez kierunkowskazu, wjecha w auto obok. Od tego czasu potrafi o 13:00 zatrzyma si i przespa '15 minut'
jest wiksza szansa e on wyhamuje
twierdzisz e ci co nie uywaj kierunkowskazw robi to tylko w momencie koczenia manewru?
ja z tym problemu nie mam -- Pozdrawiam ukasz 70 |
Data: Marzec 17 2015 23:45:11 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
na pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich do bezpiecznej a jeli mona...to trzeba zda si na znaki lub paci -- - Wydawao mi si, e mwimy o bezpieczestwie. Jak mwimy o pasoytnictwie to mi szkoda gada. Najlepiej zdj ograniczenie skoro jed i jest bezpiecznie to znaczy e ograniczenie jest niepotrzebne -- - Ale jak ? eby stwierdzi dowiadczalnie jaka prdko jest bezpieczna dla statystycznego ludzika to by trzeba zaczeka a kilku pojedzie za szybko i rozwali si, na co nikt nie pjdzie. Czyli nie mona zdj wszdzie znakw a tylko tam, gdzie jako mona oszacowa, e s zbdne. Oczywicie jak jest w jaki sposb? -- - Uwzgldni temperatur, opady, ostro zakrtu i po prostu zwolni. Samo-chd :-) Na gorsze warunki jest inny przepis. nie rozumiem -- - 1. bezpieczestwo
by moe -- - To od tego bym zacz. Ja oglnie jestem za 3 kolorami. Prosta informacja nie wymagajca gwkowania. Ale obecne oznakowanie jest ok pod warunkiem, e znaki zakazu przekraczania prdkoci potraktuje si jako wskazwki :-) ograniczenia tam gdzie trzeba - przejcie dla pieszych, skrzyowanie bez ale jak si nie dostosujesz do widzimisi biurokratw to za to pacisz -- - Wydawao mi si, e mwimy o bezpieczestwie.
jak nie bdzie ograniczenia to si nie pojawi, bo i po co -- - Bd sprawdzali ganice, podwietlenie tablicy i odholowywali na patny parking.
na autostradzie nie skrca si w lewo, a jadc 10km/h szybciej od innych i majc kilometr pustki przed sob to si nie wyprzedza tylko blokuje lewy pas. -- - Ale jak mona blokowa jak si jedzie szybciej od innych ? :-) Pomg by tu przepis o maksymalnym czasie wyprzedzania -- - Czyli ju nie proste "za jazd na lewym pasie".
tylko przy 200 mao prawdopodobne e bd komu blokowa pas, a jeli tak bdzie to zbliy si do mnie niewiele szybciej, za to jadc 120 jest bardzo prawdopodobne e bdziesz komu przeszkadza jadc lewym -- - Ja wiem jak si jedzi, ale chciabym wiedzie co konkretnie postulujesz. Bo jak si mwi "nie jedzi lewym" albo "miga" to ja widz saboci.
sk w tym e jedzi do przepisowo. -- - Ale dupiato czy nie ? :-) Rutyna nigdy nie jest dobra, ale wielu nie wie jakie bdy popenia bdc zmczonym. -- - Filmy szkoleniowe. Ja nauczyem si jak miaem stuczk na autostradzie ze zmczonym kierowc - jecha wanie lewym pasem, zobaczy w lusterku wiata i stwierdzi e kto zaraz w niego wjedzie bo pdzi bardzo szybko. Zmieni pas bez kierunkowskazu, wjecha w auto obok. Od tego czasu potrafi o 13:00 zatrzyma si i przespa '15 minut' -- - To to jest brak prostego "jak nie jestem pewien czy mog zjecha to nie zmieniam pasa"
jest wiksza szansa e on wyhamuje -- - Jak gociu jadcy obok mnie ma zauway kierunkowskaz ? Czepiam si, a oglnie chodzi o to, e to jest do sygnalizacji. Jak si miga dla nikogo to si tylko miga.
twierdzisz e ci co nie uywaj kierunkowskazw robi to tylko w momencie koczenia manewru? -- - "Tylko" to by byo za duo powiedziane, ale gros zawodnikw, ktrzy jed dynamicznie tak robi. Bo po prostu nie ma do czego miga a widzie i tak trzeba wszystko.
ja z tym problemu nie mam -- - Na razie tylko Ty masz :-) 71 |
Data: Marzec 18 2015 00:14:54 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-17 o 23:45, re pisze:
mi si wydawao e mwimy o tym co jest Najlepiej zdj ograniczenie wystawiasz policjanta i sprawdzasz ile daje poucze i za jakie przekroczenia prdkoci (bo po co ma dawa mandat). Jak wychodzi e w wikszoci za +20 to podnosimy tam prdko o 20 Czyli nie mona zdj wszdzie znakw a tylko tam, gdzie jako mona oszacowa, e s zbdne. a mi nadal e o realiach
wymg ganicy te mona zlikwidowa, a za braki w owietleniu pouczenie
a co jeeli pojawia si szybszy (duo szybszy)
mam ci poda wykadni przepisu? teraz jest przepis o tym mwicy, wystarczy go w przypadku przegi egzekwowa
nie, raczej normalnie
nie, to jest zmczenie czy moe nawet zanicie za kierownic (z otwartymi oczami)
jak bdzie obok ciebie to zanim zjedziesz to go ju nie bdzie
jak si ma kogo w martwym punkcie to te si miga dla nikogo...
z moich obserwacji wynika e nie migaj przy adnej zmianie pasa
skoro migam to nie mam -- Pozdrawiam ukasz 72 |
Data: Marzec 19 2015 14:36:10 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Gotfryd Smolik news | On Tue, 17 Mar 2015, re wrote: Czepiam si, a oglnie chodzi o to, e to jest do sygnalizacji. Akurat "miganie" jest jednym z tych przypadkw, e to nie zobowizany powinien ocenia czy jest przydatne innym. Bo (niestety) "standardem" jest ocenianie e "nie jest przydatne" :> twierdzisz e ci co nie uywaj kierunkowskazw robi to tylko Kiedy to IMO jest literalnie bd, i prawd powiedziawszy - logicznie te. Tak dugo, jak dugo ma *zamiar* wyprzedza, powinien miga. Mototorpeda z tyu np. bdzie wiedzie, e w kadej chwili moe mu kto taki "wyjecha". Jak nie ma zamiaru, to nie powinien podejmowa decyzji w ostatniej chwili. To samo dotyczy stania na skrzyowaniu... pzdr, Gotfryd 73 |
Data: Marzec 19 2015 17:38:58 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: dddddddd | W dniu 2015-03-19 o 14:36, Gotfryd Smolik news pisze: On Tue, 17 Mar 2015, re wrote: ale przepisy teraz chyba mwi co innego - kierunkowskaz jako sygnalizacja zmiany pasa, jak ju jeste na danym pasie to wyczasz -- Pozdrawiam ukasz 74 |
Data: Marzec 19 2015 17:21:56 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: masti | dddddddd wrote: W dniu 2015-03-19 o 14:36, Gotfryd Smolik news pisze: kierunkowskaz jako sygnalizacja *zamiaru* zmiany pasa bo teraz to niektrzy wczaj go w momencie krcenia kierownic -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett 75 |
Data: Marzec 17 2015 21:22:00 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: J.F. | Uytkownik "re" napisa w wiadomoci na pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich do bezpiecznej-- - ale ta poprawka nie jest staa, zdarzaj si miejsca gdzie znak jest Spoleczenstwo juz to zrobilo i ocenilo bezpieczenstwo. Teraz spoleczenstwo nie zwalnia i nie zwraca uwagi na znaki :-) J. 76 |
Data: Marzec 17 2015 23:49:01 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
na pocztek - weryfikacj ogranicze i dostosowanie ich do bezpiecznej-- - ale ta poprawka nie jest staa, zdarzaj si miejsca gdzie znak jest Spoleczenstwo juz to zrobilo i ocenilo bezpieczenstwo. Teraz spoleczenstwo nie zwalnia i nie zwraca uwagi na znaki :-) -- - No ale mwimy, e niektre jednak s dobre. 77 |
Data: Marzec 15 2015 22:51:02 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik Cavallino ... A ile zapacisz za takie propozycje? Bo za darmo, to nawet palcem w bucie za kogo nie kiwn. Niech myli ten, komu za takie mylenie pac. 78 |
Data: Marzec 16 2015 08:59:54 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Nie rozumiem, po co si tu udzielasz, skoro nie interesuje ci dyskusja.Tak - dokadnie o to idzie. 79 |
Data: Marzec 16 2015 17:00:20 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik Cavallino ... Dyskusja mnie interesuje, ale odwalanie za kogo roboty nie. Jak kto co wymyli jego zdaniem dobrego, to niech tu napisze - zanalizujemy, skrytykujemy, podyskutujemy. To co napisae to byo czystej wody czepialstwo, e niby jest dobrze jak jest. 80 |
Data: Marzec 16 2015 17:59:53 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Nie rozumiem, po co si tu udzielasz, skoro nie interesuje ciTak - dokadnie o to idzie. Roboty? udzisz sie, ze jak tu cos napiszesz, to zaraz ZDM przyleci, przeczyta, krzyknie EUREKA i wprowadzi w zycie? Masz wysokie mniemanie o swoich pomysach i chyba jestes lekko oderwany od rzeczywisotsci. Jak kto co wymyli jego zdaniem dobrego, to niech tu napisze -Znaczy nic nie wymyslis jeszcze? To co napisae to byo czystej wody czepialstwo, e niby jest dobrze Odniosem si do pomysw. Co mam zrobic, ze uwazam wprowadzanie kolejnych znakw za niepotrzebne komplikowanie spraw, skoro juz te ktore mamy nie zawsze sa dobrze ustawiane... 81 |
Data: Marzec 16 2015 19:09:37 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Dyskusja mnie interesuje, ale odwalanie za kogo roboty nie. Nie. Nie mam adnych zudze co do tego, czego mog si spodziewa po naszym pastwie. Oprcz tego, e bd mnie prbowali okra na kadym kroku, to niczego. Za to Ty si udzisz, e jak co chcesz si dowiedzie, to zaraz kto przyleci i bdzie Ci wymyla na rozkaz nowe rozwizania. Jak kto co wymyli jego zdaniem dobrego, to niech tu napisze -Znaczy nic nie wymyslis jeszcze? Nie, bo nie zaczem i nie mam takiego zamiaru. Nie widz potrzeby takiego bicia piany.
Nie - odniose si do krytyki obecnego stanu. Co mam zrobic, ze uwazam wprowadzanie kolejnych No to musisz bardziej si skupi na tym co czytasz, bo ja nic takiego nie proponowaem. Wrcz przeciwnie - proponowaem wyrzucenie w choler wszystkich znakw z limitami i w ogle tak ze 3/4 obecnych przepisw. I tak wikszo uytkownikw drg ma je gdzie, a su tylko do wystawiania mandatw. 82 |
Data: Marzec 16 2015 20:59:53 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Co mam zrobic, ze uwazam wprowadzanie kolejnych Nie mam na mysli odpowiedzi na Twj post, tylko kogos kto rzeczywicie cos proponowa. Tobie nie bede zawraca gowy, zebys nie musia niczego wymysla... 83 |
Data: Marzec 15 2015 17:35:42 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik Cavallino ... Ta jasne, bo kapelusz by, widzia i wie, e to akurat z powodu przekroczenia prdkoci. A nie nikych umiejtnoci. No i - jeste przekonany e o tak prdko chodzio przedpiszcy? Bo ja jestem dziwnie spokojny, e chodzio o jaki bzdurny, stay limit. 84 |
Data: Marzec 15 2015 21:13:28 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Jaroslaw Postawa | W dniu 2015-03-15 o 17:35, Cavallino pisze: Kapelusz wie, e ten wypadek by akurat przez nike umiejtnoci, ale te kapelusz czeka, a tam si pojawi ograniczenie do 50 i barierki. Prdzej czy pniej si pojawi. Oczywicie i tak wszyscy to olej, wic po kolejnym wypadku bdzie 40.Nie Cavallino,te predkosc po ktorej przd tego BMW zacza wyprzedzac Mi tam ten limit jest potrzebny jak zby w tyku. Tak samo jak i wiele innych limitw. Co nie zmienia faktu, e wiele ogranicze jest dlatego, e jakiemu geniuszowi wbrew oczekiwaniom jakim cudem udao si tam zabi. Pozdrawiam, Jarek 85 |
Data: Marzec 15 2015 21:00:00 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Albo srednich umiejetnosci. Srednich czyli takich jakie posiada sredniNie Cavallino,te predkosc po ktorej przd tego BMW zacza wyprzedzac uzutkownik drogi. Oglnie na drodze wszystko jest usrednione :) Wiadomo ze Hamilton poleciabym tam 2 x szybciej niz limit bez problemu. Czy dajmy na to Hoowczyc ;-) No i - jeste przekonany e o tak prdko chodzio przedpiszcy? A tego to ja nie wiem. 86 |
Data: Marzec 15 2015 22:52:58 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik Cavallino ... Na przykad. Ale to i tak nic nie zmienia, bo w tym kraju ograniczenia stawia si dla najgorszych melepet w najgorszym sprzcie, wic nie ma to adnego zwizku z faktycznym zagroeniem w innym przypadku. Bo rozumiem, e tam na miejscu to nie Kamaz wypad z drogi? Oglnie na drodze wszystko jest usrednione :) Nie w tym kraju. W normalnym moe tak. 87 |
Data: Marzec 16 2015 08:59:57 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Oglnie na drodze wszystko jest usrednione :) Daj spokoj z tymi kompleksami. 88 |
Data: Marzec 16 2015 17:01:59 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik Cavallino ... To Ty masz kompleksy, jeli nie rozrniasz naszej rzeczywistoci od takiej przemylanej. 89 |
Data: Marzec 16 2015 17:59:54 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Budzik | Uytkownik Cavallino ... Po prostu wiem ze to nie jest tylko nasza rzeczywistoc.Oglnie na drodze wszystko jest usrednione :) Nie widze rznicy w poruszaniu sie np. po naszych drogach i po drogach czeskich. No moze Czesi gorzej jezdza... Reasumujac - to nie jest tylko nasz problem. 90 |
Data: Marzec 16 2015 19:12:10 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
Uytkownik Cavallino ... A ja jednak poruszajc si czasem po drogach w innych krajach widz duo wicej rozumu przy organizacji ruchu na drogach. A e nie zakadam, e wszdzie w drogownictwie pracuj geniusze, tylko e raczej u nas pracuj prawie sami idioci i lenie. Nie widze rznicy w poruszaniu sie np. po naszych drogach i po drogach Nic nie pisaem o rwnaniu do jeszcze gorszych. Akurat jeli chodzi o drogi, to oni czy Sowacy s jeszcze bardziej zacofani. 91 |
Data: Marzec 18 2015 00:00:02 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: J.F. | Uytkownik "Budzik" napisa w wiadomoci To Ty masz kompleksy, jeli nie rozrniasz naszej rzeczywistoci odDaj spokoj z tymi kompleksami.Oglnie na drodze wszystko jest usrednione :)Nie w tym kraju. Wolno jezdza. Ale poprawnie. Za wolno. Juz wole nasze piractwo :-) J. 92 |
Data: Marzec 16 2015 19:37:11 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
93 |
Data: Marzec 15 2015 16:24:26 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2015-03-15 o 13:00, Cavallino pisze:
Akurat jest to jedno z sensowniejszych ograniczeń jakie widziaem. Caa konstrukcja tego węza jest z dupy wzięta, tam na prawdę trzeba uwaać. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj." 94 |
Data: Marzec 15 2015 17:37:38 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-03-15 o 13:00, Cavallino pisze: Być moe. Sam znam taki węze (S11/A2) gdzie notorycznie wywracay się TIRy. Ale to, e jest olewane to SKUTEK miliona innych bzdurnych ograniczeń wstawianych gdzie popadnie bez powodu, a raczej ZAMIAST remontu drogi. 95 |
Data: Marzec 15 2015 23:46:57 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Pawel O'Pajak |
Akurat jest to jedno z sensowniejszych ogranicze jakie widziaem. Tak sie zadumalem... W DC i okolicach jest tak, ze przekroczenie o 50% nie wymaga specjalnych umiejetnosci, nie zmusza do zadnego nadzwyczajnego zachowania, zero stresu, pelen relax. Jest ograniczenie do 50, wszyscy jada 70-80, policjanci tez, rowerzysci troche wolniej. Znak "Niebezpieczny zakret w lewo/prawo" stwierdza, ze po prostu jest zakret, ktory mozna pokonac nie zmniejszajac predkosci. Ale jak sie pojedzie w gorki, to defaultowe potraktowanie w/w znaku moze sie skonczyc krzyzykiem i zniczami przy drodze. I tu dochodzimy do tego, nad czym sie zadumalem: Gdyby tak w jakis sposob wyrozniac znaki sensowne od bezsensownych. Od razu uprzedzam, zdjecie znakow bezsensownych jest nierealne. Z jakich niezrozumialych dla mnie wzgledow zarzadcy drog maja istna sraczke ze znakami, wydaje im sie, ze im wiecej tym lepiej. Zatem nie pozostaje nic innego, jak ustanowic nowy znak-dodatek, ktory bedzie mowil: a) potraktuj ten znak powaznie, bo jak nie, to na YT ktos pokaze, jak sie rozwaliles b) ten znak mozesz olac, postawilismy go, bo mielismy sraczke. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym pozna ma szkodliwo spoeczn? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mroek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 96 |
Data: Marzec 16 2015 00:46:54 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 15 Mar 2015 23:46:57 +0100, Pawel O'Pajak napisa(a): Ale jak sie pojedzie w gorki, to defaultowe potraktowanie w/w znaku moze To chyba dziaa inaczej. Na drogach gwnych znakw jest multum. Myl e pewnie dlatego, e tam jest duy ruch, duo wypadkw, a w razie wystpienia wypadku zarzdca drogi chyba z automatu musi co przedsiwzi, wic na pierwszy ogie idzie postawienie jakiego znaku. Inna sprawa e jak droga wymagajca jaki regulacji znakami (np. jezdnia jednokierunkowa, zakaz zatrzymywania, zakaz wjazdu czymtam itp.), to te co skrzyowanie trzeba wszystkie znaki powtrzy, a te skrzyowania to lubi by cakiem gsto. No i si robi las znakw. Na bocznych drogach ruch mniejszy to i wypadkw mniej i mniej okazji do "poprawiania" czegokolwiek. No ale najwaniejsza to wszdbylska "urzdnicza ostrono" - jak urzdnik postawi 40 znakw za duo, to adna odpowiedzialno go nie spotka. A jak postawi 1 za mao, to odpowiedzialno co prawda te go nie spotka, ale ju bd "nieprzyjemnoci", co tam bdzie podpadnity i pierwszy do pominicia przy podwyce czy awansie. A wic z jego punktu widzenia lepiej stawia za duo. 97 |
Data: Marzec 16 2015 06:55:41 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-16 00:46, Tomasz Pyra wrote: Na bocznych drogach ruch mniejszy to i wypadkw mniej i mniej okazji do Wanie mi uswiadomie, dlaczego lubie jedzi bocznymi drogami;) Tam rzeczywicie nie ma przed kadym zakrtem ograniczenia do 50 - widzisz zakrt - masz swj rozum. Jak jeste saby we wnioskowaniu rzeczy oczywistych to miej pretensj do siebie. Na drugim kocu jest dawna Gierkwka - przerobili na esk i dali 100 przed _kadym_ ukiem. No ale najwaniejsza to wszdbylska "urzdnicza ostrono" - jak urzdnik Naprawd tak jest - przecie nawet jeli kto si wypierdoli jadc poniej tej na znaku, to i tak jest to jego wina... Shrek. 98 |
Data: Marzec 16 2015 07:52:22 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Jaroslaw Postawa | W dniu 2015-03-16 o 06:55, Shrek pisze: Na drugim kocu jest dawnaO ile dobrze kojarz, to to akurat wynika z przepisw. Droga na dan prdko musi mie odpowiednie promienie ukw. Jak nie ma, to nie moe mie danej prdkoci.
Dlatego podoba mi si model austriacki - praktycznie nie ma ogranicze. Jest 100km/h z przepisw, a Ty kierowco myl, ile dasz rad pojecha i rad sobie. U nas wielu uwaa, e jazda mniej ni ograniczenie +20 to obciach i potem wywala si na prostym zakrcie. Pozdrawiam, Jarek 99 |
Data: Marzec 16 2015 17:37:35 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-16 07:52, Jaroslaw Postawa wrote: W dniu 2015-03-16 o 06:55, Shrek pisze: Czyli dyskusja o sensownoci obecnych ogranicze jest bezcelowa. Nikt tam do 100 nie zwalnia, niewielu wylatuje a jeli ju to wtpi eby z powodu jazdy 120. Ergo przepis do dupy. No a potem jedno na 100 ogranicze ma naprawd sens i pretensja do le wytresowanego kierowcy, e myla, e tak samo bez sensu jak poprzednie 99. Powtrz - ograniczenia powinny by tylko tam, gdzie z jaki powodw kierowca nie jest waciwie oceni sytuacji, albo tam gdzie po prostu trzeba (szkoy zabudowany, przekroczone normy haasu itp). Urealni, a potem kara - nie na odwrt, bo tak kar to wszyscy traktuj w kategorii pecha a nie nauczki. Shrek. 100 |
Data: Marzec 16 2015 18:35:27 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Jaroslaw Postawa | W dniu 2015-03-16 o 17:37, Shrek pisze: Czyli dyskusja o sensownoci obecnych ogranicze jest bezcelowa. NiktPo autostradzie te da si wzgldnie bezpiecznie jecha 200km/h, a jednak nie wolno. Trzeba bra pod uwag tych, ktrzy jedzi nie potrafi albo ktrym ukradli lusterka. Jeli tum nie potrafi korzysta z auta i si rozbija na prostej drodze, to trzeba takiemu tumowi paluszkiem pokazywa ograniczenia. Z kategorii pomysw nierealnych: mi si marz uprawnienia jak u pilotw - masz podstawow licencj, potem szkolenie, odpowiedni egzamin zawierajcy sytuacje nietypowe i wolno Ci jedzi w nocy, we mgle, z prdkoci +20, +40 i tak dalej. No a potem jedno na 100Ja zakadam, e wszystkie s bez sensu i staram si sam ocenia, ewentualnie si sugerujc. Cakiem niele si to sprawdza. Tylko po Wielkopolsce si ciko jedzi, bo tam "ostry zakrt" stawiaj nawet na prostej drodze.
Zgadzam si, ale uwierz, e pki bd wypadki i tyle agresji na drodze, to nikogo nie przekonasz do urealnienia ogranicze. Statystyka rzecz wita, a prokurator tylko czeka, eby zapyta, co zarzdca zrobi po wypadku dla poprawy bezpieczestwa. Tak wic zarzdca bdzie stawia coraz wicej ogranicze i zapomnij o ich usuwaniu. Pozdrawiam, Jarek 101 |
Data: Marzec 16 2015 20:19:56 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
102 |
Data: Marzec 16 2015 20:54:00 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-16 18:35, Jaroslaw Postawa wrote: Czyli dyskusja o sensownoci obecnych ogranicze jest bezcelowa. NiktPo autostradzie te da si wzgldnie bezpiecznie jecha 200km/h, a No ale przecie si wanie na tych ukach nie rozbija! Z kategorii pomysw nierealnych: mi si marz uprawnienia jak u pilotw Akurat sabe - znaki powinny by na tyle na ile mona, ze wzgldw technicznie, widocznoci czy haasu. A nie na tyle co czowiek po egzaminie potrafi. Shrek. 103 |
Data: Marzec 17 2015 13:18:31 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: J.F. | Uytkownik "Jaroslaw Postawa" napisa Czyli dyskusja o sensownoci obecnych ogranicze jest bezcelowa. Nikt Po autostradzie te da si wzgldnie bezpiecznie jecha 200km/h, a jednak nie wolno. Trzeba bra pod uwag tych, ktrzy jedzi nie U nas nie wolno, a w Niemczech wolno. I co ciekawe - tam jest mniej wypadkow. potrafi albo ktrym ukradli lusterka. Jeli tum nie potrafi korzysta z auta i si rozbija na prostej drodze, to trzeba takiemu tumowi paluszkiem pokazywa ograniczenia. No, w zasadzie tak. Tylko gdzie granica ? Bo smiem twierdzic, ze kierowca stara sie jechac tak, aby auta nie rozbic. Owszem, nie zawsze wyszkolenie mu pozwala :-) Z kategorii pomysw nierealnych: mi si marz uprawnienia jak u pilotw - masz podstawow licencj, potem szkolenie, odpowiedni egzamin zawierajcy sytuacje nietypowe i wolno Ci jedzi w nocy, we mgle, z prdkoci +20, +40 i tak dalej. No, nie takie nierealne. W niemczech jest PJ na szybkie motocykle, w Szwecji jakis kurs doszkalajacy na zime, w USA zero alkoholu dla mlodych itp ... Powtrz - ograniczenia powinny by tylko tam, gdzie z jaki powodw Zgadzam si, ale uwierz, e pki bd wypadki i tyle agresji na drodze, to nikogo nie przekonasz do urealnienia ogranicze. Statystyka rzecz wita, a prokurator tylko czeka, eby zapyta, co zarzdca zrobi po wypadku dla poprawy bezpieczestwa. Tak wic zarzdca bdzie stawia coraz wicej ogranicze i zapomnij o ich usuwaniu. No wiesz, mozna a) spytac sie co bylo powodem i ... nie poprzestac na "nadmierna predkosc". Zakret zle wyprofilowany - poprawic. Asfalt sliski - zmienic. Widocznosc kiepska - wyciac drzewa... b) wyslac komisje, komisyjnie przejedzie pare razy, i stwierdzi ze przy predkosci 90 nie stwierdza sie zadnych wad drogi .. J. 104 |
Data: Marzec 18 2015 20:12:59 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Jaroslaw Postawa | W dniu 2015-03-17 o 13:18, J.F. pisze: Uytkownik "Jaroslaw Postawa" napisaJu nie zawsze wolno. Coraz mniej jest odcinkw bez ogranicze. Swoj drog to nawet jak nie byo ogranicze, to bya sugestia jazdy z rozsdn prdkoci. A mniej wypadkw pewnie dlatego, e kierowcy jednak bardziej myl. Stan drg i samochodw te pewnie ma swj udzia, ale jednak wydaje mi si, e mylenie jest najwaniejsze. Granice powinien wyznacza rozsdek. U nas tego rozsdku czsto brakuje - wyprzedzanie na podwjnej cigej "bo kto mi kapeluszuje przed mask", wyprzedzanie na zakrtach "bo przecie nie widz, eby z przeciwka co jechao", jazda +20 bez wzgldu na stan samochodu i drogi "bo mnie cavallino splonkuje". Mylenie w tym kraju jest niepatriotyczne i wadza dba, eby byo go jak najmniej. Tum si radonie dostosowuje. No wiesz, moznaAle do tego trzeba by pomyle, ruszy si zza biurka i spdzi 6 godzin dziennie mniej na fejsbuku i onecie. Pozdrawiam, Jarek 105 |
Data: Marzec 18 2015 20:57:53 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: J.F. | Uytkownik "Jaroslaw Postawa" napisa w wiadomoci Po autostradzie te da si wzgldnie bezpiecznie jecha 200km/h, a Ja bym tam rzekl, ze coraz wiecej. Oni swoje stare autostrady przebudowuja ... i zdejmuja niepotrzebne ograniczenia. I robia nowe autostrady ... ba, co roku robia ich wiecej niz my, a przeciez juz i tak maja bardzo duzo :-) Swoj drog to nawet jak nie byo ogranicze, to bya sugestia jazdy z rozsdn prdkoci. Chyba nadal jest. A mniej wypadkw pewnie dlatego, e kierowcy jednak bardziej myl. Stan drg i samochodw te pewnie ma swj udzia, ale jednak wydaje mi si, e mylenie jest najwaniejsze. Bardziej uwazaja. Ale to dlatego ze tacy jadacy 200 sie zdarzaja - rzadko, bo rzadko, ale obtrabic moze i taki jadacy 150. A tak poza tym to mysla raczej mniej niz my ... Bo smiem twierdzic, ze kierowca stara sie jechac tak, aby auta nie rozbic.Granice powinien wyznacza rozsdek. U nas tego rozsdku czsto brakuje - wyprzedzanie na podwjnej cigej "bo kto mi kapeluszuje przed mask", Alez wlasnie ze jest ... "po co te podwojna ciagla tu namalowali, jedyne miejsce gdzie mozna rozsadnie wyprzedzic" :-) wyprzedzanie na zakrtach "bo przecie nie widz, eby z przeciwka co jechao", I to brak rozsadku ? A wyprzedzanie na zakretach tak w ogolnosci nie jest zakazane, tylko w szczegolnych przypadkach. jazda +20 bez wzgldu na stan samochodu i drogi "bo mnie cavallino splonkuje". No coz, wiekszosc przy tym jednak nie wylatuje z tej drogi ... J. 106 |
Data: Marzec 18 2015 21:38:14 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Cavallino |
jazda +20 bez wzgldu na stan samochodu i drogi "bo mnie cavallino splonkuje". A jak wylatuje, to niech w ogle da sobie spokj z jedeniem. Dla takich jest PKS. -- - Ta wiadomo zostaa sprawdzona na obecno wirusw przez oprogramowanie antywirusowe Avast. http://www.avast.com 107 |
Data: Marzec 18 2015 22:13:37 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: J.F. | Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomoci jazda +20 bez wzgldu na stan samochodu i drogi "bo mnie cavallino splonkuje". A jak wylatuje, to niech w ogle da sobie spokj z jedeniem. No wiesz, tytulowe BMW co prawda przekroczylo dozwolona predkosc dwukrotnie, ale prawde mowiac to 60 stoi tam kompletnie nie wiadomo dlaczego. 90-100 powinno byc tam norma ... a jednak w tych warunkach nie nalezalo jechac szybciej. J. 108 |
Data: Marzec 24 2015 13:51:01 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: radekp@konto.pl | Wed, 18 Mar 2015 22:13:37 +0100, w Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomoci No chyba artujesz... Dwa kolizyjne skrzyowania z autostrad, na dodatek na uku i na wzniesieniu, za ktrymi zreszt od razu s wiata i teren zabudowany. Jeeli tam nie jest sensowne, to gdzie? 109 |
Data: Marzec 24 2015 14:14:28 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: J.F. | Uytkownik napisa w wiadomoci No wiesz, tytulowe BMW co prawda przekroczylo dozwolona predkosc No chyba artujesz... Dwa kolizyjne skrzyowania z autostrad, na dodatek na De facto jedno, bo zjazdu na autostrade chyba nie ma co liczyc za skrzyzowanie. A do wjazdu z autostrady jeszcze daleko. Luk symboliczny. uku i na wzniesieniu, za ktrymi zreszta od razu s wiata i teren Jakos wszyscy sobie radza, i tylko jedno BMW nie :-) J. 110 |
Data: Marzec 24 2015 14:25:10 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 24 Mar 2015 14:14:28 +0100, w Uytkownik napisa w wiadomoci Ten zjazd to te taki jaki... A do wjazdu z autostrady jeszcze daleko. 100? Luk symboliczny. Bo stoj tam miki, no i w sznurku aut trudno pojecha szybciej. 111 |
Data: Marzec 24 2015 15:14:38 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Radekp, No chyba artujesz... Dwa kolizyjne skrzyowania z autostrad,No wiesz, tytulowe BMW co prawda przekroczylo dozwolona predkoscA jak wylatuje, to niech w ogle da sobie spokj z jedeniem.jazda +20 bez wzgldu na stan samochodu i drogi "bo mnie cavallinoNo coz, wiekszosc przy tym jednak nie wylatuje z tej drogi ... Jeli kolizyjne skrzyowania to nie z autostrad. na dodatek na uku i na wzniesieniu, za ktrymi zreszt od razu s -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 112 |
Data: Marzec 24 2015 15:36:27 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 24 Mar 2015 15:14:38 +0100, w >> 90-100 powinno byc tam norma ... a jednak w tych warunkach nie Ale takie s. 113 |
Data: Marzec 24 2015 16:37:08 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Radekp, >> 90-100 powinno byc tam norma ... a jednak w tych warunkach nieAle takie s. Mwisz o skrzyowaniu w Bielanach? Nie krzyuj si tam kierunki ruchu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 114 |
Data: Marzec 24 2015 15:40:21 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: J.F. | Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa No wiesz, tytulowe BMW co prawda przekroczylo dozwolona predkoscNo chyba artujesz... Dwa kolizyjne skrzyowania z autostrad, Jeli kolizyjne skrzyowania to nie z autostrad. No, trzeba przyznac ze zjazd z autostrady w 4-pasowa ulice nie ma nawet rozbiegowki. Ruchu nalezy sie tam spodziewac duzego, to wypada ruch spowolnic, aby nieszczescia nie bylo. No ale do tego miejsca to od znaku jeszcze 200m ... J. 115 |
Data: Marzec 24 2015 16:39:09 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., No, trzeba przyznac ze zjazd z autostrady w 4-pasowa ulice nie maJeli kolizyjne skrzyowania to nie z autostrad.No wiesz, tytulowe BMW co prawda przekroczylo dozwolona predkoscNo chyba artujesz... Dwa kolizyjne skrzyowania z autostrad, Ale nie jest to skrzyowanie z autostrad w rozumieniu PoRD. Poza tym - kierunki si nie krzyuj, fatalnie rozwizano wczanie si do ruchu. Ruchu nalezy sie tam spodziewac duzego, to wypada ruch spowolnic, aby Ale tam jest jakie ograniczenie. No ale do tego miejsca to od znaku jeszcze 200m ... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 116 |
Data: Marzec 18 2015 23:16:05 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Jaroslaw Postawa | W dniu 2015-03-18 o 20:57, J.F. pisze: To wanie nazywa si rozsdek. Przecie cige linie czasami s tak samo sensowne jak ograniczenia prdkoci. Znam jednak miejsca, gdzie cigej lepiej nie przekracza, szczeglnie w grach. Niektrzy si takimi drobiazgami nie przejmuj.Granice powinien wyznacza rozsdek. U nas tego rozsdku czsto Z moich obserwacji wynika, e czsto tak. Jeli wida drog i kto umie taki manewr wykona bezpiecznie, to nie mam nic przeciwko, ale adnych par razy widziaem sytuacje, gdzie mao nie doprowadzio to do dzwona. Widocznie wikszo bierze pod uwag stan samochodu i drogi. Gorzej jak nie wemie, czego przykadem jest ten wtek. Pozdrawiam, Jarek 117 |
Data: Marzec 19 2015 14:52:16 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Gotfryd Smolik news | On Wed, 18 Mar 2015, J.F. wrote: Uytkownik "Jaroslaw Postawa" napisa[...] wyprzedzanie na zakrtach "bo przecie nie widz, eby z przeciwka co jechao", Jeli wzi pod uwag, e midzy "widz e w potrzebnym czasie nic nie moe mi wjecha w planowany tor" a "nie widz czy co mi bdzie mogo wjecha" (a co spenia warunek "nie widz przeszkd"[1] :P) jest przepa, to owszem. Kompletny. [1] Jest w tej kategorii dowcip o lepych koniach ;) pzdr, Gotfryd 118 |
Data: Marzec 16 2015 20:18:28 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: re |
119 |
Data: Marzec 16 2015 20:55:41 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-16 20:18, re wrote: Powtrz - ograniczenia powinny by tylko tam, gdzie z jaki powodw Ale e co - "uwaga szkoa", "uwaga niewidoczne z tego miejsca skrzyowanie", "uwaga nie zapierdalaj, bo haasujesz, a ludzie chc spa"? Shrek. 120 |
Data: Marzec 19 2015 14:57:50 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 16 Mar 2015, Shrek wrote: On 2015-03-16 20:18, re wrote: No to ju i tak istnieje. "uwaga niewidoczne z tego miejsca skrzyowanie", Wiesz, miaoby sens. ICMPTZ? "uwaga nie zapierdalaj, bo haasujesz, a ludzie chc spa"? Powinno by ograniczenie, jak najbardziej. Wyraone w decybelach mierzonych z odlegoci 20m :> (bo co prdkoci do tego?) pzdr, Gotfryd 121 |
Data: Marzec 19 2015 16:41:47 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-19 14:57, Gotfryd Smolik news wrote: "uwaga nie zapierdalaj, bo haasujesz, a ludzie chc spa"? Przepraszam, ale udajesz gupiego, czy naprawd nie wiesz? Dotd miaem ci za rozsdnego czowieka. Shrek. 122 |
Data: Marzec 19 2015 20:16:46 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Jaroslaw Postawa | W dniu 2015-03-19 o 16:41, Shrek pisze: On 2015-03-19 14:57, Gotfryd Smolik news wrote:Co bdzie wedug Ciebie goniejsze? Nowiutka luksusowa limuzyna jadca 100km/h na 6 biegu, czy 20 letni golf bez tumika paowany 50km/h na dwjce? Pozdrawiam, Jarek 123 |
Data: Marzec 20 2015 00:13:12 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Shrek | On 2015-03-19 20:16, Jaroslaw Postawa wrote: Co bdzie wedug Ciebie goniejsze? Nowiutka luksusowa limuzyna jadca A co to ma za znaczenie? Co bdzie goniejsze 20 letni golf jadcy 50 czy 100? I to samo cwiczenie dla 1 rocznego lexusa. Oczywicie mona zaoy, e ludzie postpuj nieracjonalnie i jedz 50 km na dwjce, tylko.. . jest to zaoenie ... nieracjonalne:P Shrek. 124 |
Data: Marzec 20 2015 07:42:43 | Temat: Re: Kolejne BMW zabrao czowieka | Autor: Liwiusz | W dniu 2015-03-20 o 00:13, Shrek pisze: On 2015-03-19 20:16, Jaroslaw Postawa wrote: |