Grupy dyskusyjne   »   Kolejny problem z fordem 1,6 16v

Kolejny problem z fordem 1,6 16v



1 Data: Marzec 27 2007 21:36:38
Temat: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

Witam ponownie.

Na wstepie zaznaczam ze juz mnie to auto wkurza...:-/

Wszystko bylo OK az do wczoraj...

wsiadam do samochodu rano, odpalam (ladnie kreci jak zwykel), auto wchodzi na chwilke na obroty (ssanie) i nagle obroty spadaja i silnik gasnie:-/ czasem uda mi sie delikatnie przytrzymac pedał gazu i powoli go "puszczać", wtedy silnik zchodzi do około 500 obr/min i całe auto wibruje :-/(to wszystko na zimnym silnikiu). Gdy silnik jest cieply wszystko sie normuje i trzyma około 700-900 obr/min.

Szanowni grupowicze co moze byc powodem gasniecia silnika? Rece mi juz opadają...


--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info na priv



2 Data: Marzec 27 2007 22:23:44
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: KrzysiekPP 


Szanowni grupowicze co moze byc powodem gasniecia silnika? Rece mi juz
opadają...

Byc moze to zawór regulujący wolne obroty, taki metalowy cylinder po
lewej stronie pod kolektorem, jesli stoisz przodem do auta. Drogie to
jest ... moze wystarczy wyciagnac i popryskac WD40 ?

W ogole to mogles kupic Fiata Brave .... ROTFL.

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

3 Data: Marzec 27 2007 22:34:11
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

KrzysiekPP napisał(a):

Byc moze to zawór regulujący wolne obroty, taki metalowy cylinder po lewej stronie pod kolektorem, jesli stoisz przodem do auta. Drogie to jest ... moze wystarczy wyciagnac i popryskac WD40 ?

Masz na mysli silnik krokowy zapewne... Cena okolo 500 zł ale IMHO wystarczy czyszczenie :-) ogolnie to dostep do niego jest pardzo utrudniony(szczegolnie dla kogos kto ma "drewniane palce") zame sie tymw sobote... a moze to wina "automatycznego ssania"? Niestety nie wiem na jakiej zasadzie to "dziadostwo" działa...

W ogole to mogles kupic Fiata Brave .... ROTFL.


to nie jest moje auto tylko narzeczonej...uparła sie strasznie na escorta...
BTW bylem za granica wiec nie moglem widziec co jest grane...



--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info na priv

4 Data: Marzec 27 2007 23:07:26
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: KrzysiekPP 

sobote... a moze to wina "automatycznego ssania"? Niestety nie wiem na
jakiej zasadzie to "dziadostwo" działa...

Jesli to benzyniak, to ssanie w nim to tylko takie stare pojęcie rodem z
dawnych gaźnikowców ... teraz komputer przedłuza po prostu otwarcie
wtryskiwaczy na zimnym silniku czyli daje więcej benzyny.

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

5 Data: Marzec 28 2007 00:07:10
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

KrzysiekPP napisał(a):

Jesli to benzyniak, to ssanie w nim to tylko takie stare pojęcie rodem z dawnych gaźnikowców ... teraz komputer przedłuza po prostu otwarcie wtryskiwaczy na zimnym silniku czyli daje więcej benzyny.



tak to benzyniak.

Czyli mam rozumiec ze za te"zbyt niskie" obroty odpowiada krokowiec?

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info na priv

6 Data: Marzec 28 2007 01:17:33
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello R.,

Tuesday, March 27, 2007, 10:34:11 PM, you wrote:

Byc moze to zawór regulujący wolne obroty, taki metalowy cylinder po
lewej stronie pod kolektorem, jesli stoisz przodem do auta. Drogie to
jest ... moze wystarczy wyciagnac i popryskac WD40 ?
Masz na mysli silnik krokowy zapewne...

O ile mnie skleroza nie myli, to w Fordach nie ma silnika krokowego -
jest silnik komutatorowy z przekładnią i on steruje zaworem...

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

7 Data: Marzec 28 2007 08:52:43
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

O ile mnie skleroza nie myli, to w Fordach nie ma silnika krokowego -
jest silnik komutatorowy z przekładnią i on steruje zaworem...

Chyba jednka troszke Cie myli ta Twoja skleroza ;-)

http://tiny.pl/cvjh

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info na priv

8 Data: Marzec 28 2007 11:09:03
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello R.,

Wednesday, March 28, 2007, 8:52:43 AM, you wrote:

O ile mnie skleroza nie myli, to w Fordach nie ma silnika krokowego -
jest silnik komutatorowy z przekładnią i on steruje zaworem...
Chyba jednka troszke Cie myli ta Twoja skleroza ;-)
http://tiny.pl/cvjh

Nie mam pojęcia, po co skierowałeś mnie do pustej karty katalogowej.
To, że cos _popularnie_ jest nazywane błędnie faktu nie zmieni.


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

9 Data: Marzec 28 2007 11:50:59
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

RoMan Mandziejewicz  popełnił(a):

Hello R.,

Wednesday, March 28, 2007, 8:52:43 AM, you wrote:

O ile mnie skleroza nie myli, to w Fordach nie ma silnika krokowego
- jest silnik komutatorowy z przekładnią i on steruje zaworem...
Chyba jednka troszke Cie myli ta Twoja skleroza ;-)
http://tiny.pl/cvjh

Nie mam pojęcia, po co skierowałeś mnie do pustej karty katalogowej.
To, że cos _popularnie_ jest nazywane błędnie faktu nie zmieni.

:))) Rozumiem, że szukając termostatu opisujesz go jako zawór wykorzystujący
rozszerzalność materiałów do sterowania przepływem cieczy itd. itp.?

A po drugie to wedle terminologii na F jest to zawór bocznikowy powietrza, a
nie jakiś silnik komutatorowy itp. :)


--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

10 Data: Marzec 28 2007 12:11:59
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Blyskacz 

robal napisał(a):

:))) Rozumiem, że szukając termostatu opisujesz go jako zawór wykorzystujący
rozszerzalność materiałów do sterowania przepływem cieczy itd. itp.?
brakiem znajomosci tematu wykazal sie tworca katalogu - gdyby dzial nazwal "regulatory powietrza dodatkowego, reg by-passu, czy poprostu reg biegu jalowego " nie byloby problemu...
wrzucenie wszystkiego pod haslo "krokowiec" jest bledem - zupelnie inaczej steruje/diagnozuje sie regulatory oparte na silniku krokowym a inaczej pozostale (sterowane zwyklymi silniczkami, elektromagnesami itd.)

A po drugie to wedle terminologii na F jest to zawór bocznikowy powietrza, a
to czemu nazywasz cos silnikiem krokowym co silnikiem krokowym nie jest ? a akurat w tym fordzie go nie ma...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

11 Data: Marzec 28 2007 12:41:27
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

Blyskacz  popełnił(a):

robal napisał(a):
:))) Rozumiem, że szukając termostatu opisujesz go jako zawór
wykorzystujący
rozszerzalność materiałów do sterowania przepływem cieczy itd. itp.?
brakiem znajomosci tematu wykazal sie tworca katalogu - gdyby dzial
nazwal "regulatory powietrza dodatkowego, reg by-passu, czy poprostu
reg biegu jalowego " nie byloby problemu...
wrzucenie wszystkiego pod haslo "krokowiec" jest bledem - zupelnie
inaczej steruje/diagnozuje sie regulatory oparte na silniku krokowym a
inaczej pozostale (sterowane zwyklymi silniczkami, elektromagnesami
itd.)

Katalog jest dla ludzi - nie tylko dla inżynierów :). Jakbyś szukał akurat tej części, dowiadując się na forum/grupie, że nazywa się go potocznie krokowym bądź zaworem bocznikowym?


A po drugie to wedle terminologii na F jest to zawór bocznikowy
powietrza, a
to czemu nazywasz cos silnikiem krokowym co silnikiem krokowym nie
jest ? a akurat w tym fordzie go nie ma...

pozdrawiam Blyskacz

Bo jak powiem "krokowy do Escorta" to 90% uczestniczących w rozmowie zrozumie o co chodzi, jak powiem "zawór bocznikowy do Escorta"- zrozumie 50%, z czego 10% nie zrozumie do czego mi on, jak powiem "silnik komutatorowy do Escorta" - zrozumie 80%, z czego 10% będzie wiedziało do czego mi on.

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

12 Data: Marzec 28 2007 12:55:36
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Blyskacz 

robal napisał(a):

Katalog jest dla ludzi - nie tylko dla inżynierów :).
katalog dotyczy "wyrobow inzynierskich" i wiec nalezaloby oczekiwac poprawnej terminologii...

Jakbyś szukał akurat tej części, dowiadując się na forum/grupie, że nazywa się go potocznie krokowym bądź zaworem bocznikowym?
brak wiedzy nie usprawiedliwia... poza tym skoro juz taki poczatkujacy "mechanik" sie uczy jak co sie nazywa, to moze lepiej niech sie uczy poprawnego slownictwa a nie slangu domoroslych fachowcow...

Bo jak powiem "krokowy do Escorta" to 90% uczestniczących w rozmowie zrozumie o co chodzi,
j.w. moze pora zadbac, by te 90% "sprzedawcow i fachowcow" wreszcie zaczelo stosowac wlasciwe nazewnictwo ?
Gdyby 10 klientow zapytalo o reg biegu jalowego to w koncu i najwiekszy tuman sie nauczy...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

13 Data: Marzec 28 2007 13:10:29
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

Blyskacz  popełnił(a):

robal napisał(a):

Katalog jest dla ludzi - nie tylko dla inżynierów :).
katalog dotyczy "wyrobow inzynierskich" i wiec nalezaloby oczekiwac
poprawnej terminologii...

W sumie racja. Idealnym wyjście byłoby zastosowanie jednego i drugiego.
Bądź szukać po nr części producenta - tak zresztą ja czynię :)

Jakbyś szukał
akurat tej części, dowiadując się na forum/grupie, że nazywa się go
potocznie krokowym bądź zaworem bocznikowym?
brak wiedzy nie usprawiedliwia... poza tym skoro juz taki poczatkujacy
"mechanik" sie uczy jak co sie nazywa, to moze lepiej niech sie uczy
poprawnego slownictwa a nie slangu domoroslych fachowcow...

Wolę mechanika, który będzie mi pitolił potocznymi zwrotami, ale będzie wiedział co w aucie piszczy, niż genialnie wyartykułowane zwroty "inżyniera" i problemy z naprawą auta.

Bo jak powiem "krokowy do Escorta" to 90% uczestniczących w rozmowie
zrozumie o co chodzi,
j.w. moze pora zadbac, by te 90% "sprzedawcow i fachowcow" wreszcie
zaczelo stosowac wlasciwe nazewnictwo ?
Gdyby 10 klientow zapytalo o reg biegu jalowego to w koncu i
najwiekszy tuman sie nauczy...

I owszem. Ale większości z większości klientowi nie chodzi o to jak się dana część fachowo nazywa, tylko o to, by auto jechało :)

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

14 Data: Marzec 28 2007 13:32:08
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Blyskacz 

robal napisał(a):

Wolę mechanika, który będzie mi pitolił potocznymi zwrotami, ale będzie wiedział co w aucie piszczy, niż genialnie wyartykułowane zwroty "inżyniera" i problemy z naprawą auta.
a uwazasz, ze to stoi w sprzecznosci ?
Jak ktos poprawnie nazywa elementy to juz sie nie zna ? ;-)
Imo jest wrecz odwrotnie - skoro delikwent nie rozroznia sposobu sterowania zaworem, to skad mam miec pewnosc, ze poprawnie zdiagnozuje jego niedomaganie ?
Dla przykladu - zawor sterowany silnikiem krokowym pracuje okresowo - nastapila zmiana obrotow/obciazenia , nastepuje korekta ustawienia zaworu... w przypadku zaworu sterowanego elektromagnesem regulacja odbywa sie poprzez zmiane czestotliwosci, dlugosci impulsu... i tak odpiecie wtyczki od tego pierwszego i brak reakcji o niczym nie swiadczy, podczas gdy ta sama czynnosc w tym drugim przypadku wnosi juz wiele - mozna tak dlugo, pol biedy, gdy mechanik tylko tak sobie gada, a w rzeczywistosci rozroznia urzadzenia, gorzej jak nie - wowczas klient placi za wymiane a okazuje sie, ze problem w sterowaniu lub zupelnie gdzie indziej.

I owszem. Ale większości z większości klientowi nie chodzi o to jak się dana część fachowo nazywa, tylko o to, by auto jechało :)
jakis kult ignorancji czy cus ? ;-) rozumialbym, gdyby taki delikwent odstawial auto do warsztatu i nic go nie interesowalo, ale skoro sam biega za czyms to imo powinien wiedziec za czym ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

15 Data: Marzec 28 2007 13:38:04
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

Blyskacz  popełnił(a):

robal napisał(a):

Wolę mechanika, który będzie mi pitolił potocznymi zwrotami, ale
będzie wiedział co w aucie piszczy, niż genialnie wyartykułowane
zwroty "inżyniera" i problemy z naprawą auta.
a uwazasz, ze to stoi w sprzecznosci ?
Jak ktos poprawnie nazywa elementy to juz sie nie zna ? ;-)

A wcale, wcale :) Dobrze by było, aby tak było :) Przykład taki.
Ale poznałem na własnej skórze już dwóch teoretyków :) Na szczęście przeciwnych do nich było duużo więcej :) i byli też wśród nich tacy, którzy mówili zawile i "po technicznemu".

Imo jest wrecz odwrotnie - skoro delikwent nie rozroznia sposobu
sterowania zaworem, to skad mam miec pewnosc, ze poprawnie zdiagnozuje
jego niedomaganie ?

No akurat jego niedomaganie nie jest spowodowane sposobem jego sterowania (ot, taka przypadłość auta) i nie kwalifikuje się raczej do naprawy (mówię o zaworze w Fordzie). Pomaga czyszczenie, jednak gdy to zawiedzie po prostu się go wymienia. Do tego wiedzy "tajemnej" posiadać chyba nie trzeba?

I owszem. Ale większości z większości klientowi nie chodzi o to jak
się dana część fachowo nazywa, tylko o to, by auto jechało :)
jakis kult ignorancji czy cus ? ;-) rozumialbym, gdyby taki delikwent
odstawial auto do warsztatu i nic go nie interesowalo, ale skoro sam
biega za czyms to imo powinien wiedziec za czym ;-)

Przecież wie. Ktoś mu napisał/powiedział, a on biega i szuka, bo auto ma mu jeździć :)

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

16 Data: Marzec 28 2007 14:02:19
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Blyskacz 

robal napisał(a):

No akurat jego niedomaganie nie jest spowodowane sposobem jego sterowania (ot, taka przypadłość auta)
w wielu przypadkach jest ;-)

naprawy (mówię o zaworze w Fordzie). Pomaga czyszczenie, jednak gdy to zawiedzie po prostu się go wymienia.
nt tego czyszczenia to mam swoje zdanie.. to troche takie pudrowanie syfu, dobre jak ktos chce sie podratowac, na dluzsza mete i tak konczy sie to inwestycja...

Do tego wiedzy "tajemnej" posiadać chyba nie trzeba?
nie posiadajac wiedzy nt sterowania, skad bedziesz wiedzial czy padl element wykonawczy czy sterujacy ? w pewnych sterownikach grupy vag nagminnie padaja tranzystory odpowiadajace za wysterowanie reg biegu jalowego - mozesz sie naczyscic i nawymieniac do usranej smierci a efektu i tak mial nie bedziesz...

Przecież wie. Ktoś mu napisał/powiedział, a on biega i szuka, bo auto ma mu jeździć :)
nie rozumiem tego oporu przed wiedza...
Koronnym przykladem takiego postepowania jest nazywanie generacji passata - gieldowi spece, handlowcy lifting B5 nazwali B6... wiec jak weszlo B6 to nazwali go B7 - i wielu takich jak Ty twardo przy tym obstaje :(
Wasza sprawa, mozecie sobie  nazywac wszystko  jak chcecie, tylko dlaczego przekonujecie na sile, ze to wlasciwe nazewnictwo ?

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

17 Data: Marzec 29 2007 08:50:49
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

Blyskacz  popełnił(a):

robal napisał(a):

No akurat jego niedomaganie nie jest spowodowane sposobem jego
sterowania (ot, taka przypadłość auta)
w wielu przypadkach jest ;-)

Cały czas mam na myśli zawór do escorta.

naprawy (mówię o zaworze w Fordzie). Pomaga czyszczenie, jednak gdy
to zawiedzie po prostu się go wymienia.
nt tego czyszczenia to mam swoje zdanie.. to troche takie pudrowanie
syfu, dobre jak ktos chce sie podratowac, na dluzsza mete i tak konczy
sie to inwestycja...

Na jak dłuższą? Rok, dwa, 5 lat? W większości przypadków naprawdę pomaga wyczyszczenie. W escorcie, bo o nim cały czas myślę.

Do tego wiedzy "tajemnej" posiadać
chyba nie trzeba?
nie posiadajac wiedzy nt sterowania, skad bedziesz wiedzial czy padl
element wykonawczy czy sterujacy ? w pewnych sterownikach grupy vag
nagminnie padaja tranzystory odpowiadajace za wysterowanie reg biegu
jalowego - mozesz sie naczyscic i nawymieniac do usranej smierci a
efektu i tak mial nie bedziesz...

Escort, Escort... :) Ale zgodzę się, że w innych autach problemy z regulacją biegu jałowego mogą mieć inne podłoże.

Przecież wie. Ktoś mu napisał/powiedział, a on biega i szuka, bo
auto ma mu jeździć :)
nie rozumiem tego oporu przed wiedza...
Koronnym przykladem takiego postepowania jest nazywanie generacji
passata - gieldowi spece, handlowcy lifting B5 nazwali B6... wiec jak
weszlo B6 to nazwali go B7 - i wielu takich jak Ty twardo przy tym
obstaje :(
Wasza sprawa, mozecie sobie  nazywac wszystko  jak chcecie, tylko
dlaczego przekonujecie na sile, ze to wlasciwe nazewnictwo ?

A to IMHO jednak nieco inna sprawa.

Proponuję EOT, bo raczej nic nie wnosi, a zaczyna mi tu flejmem pachnieć :)))

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

18 Data: Marzec 29 2007 11:23:21
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Blyskacz 

robal napisał(a):

Cały czas mam na myśli zawór do escorta.

uwazasz, ze problemy z drutami i elektronika forda nie dotycza ? ;-)

Na jak dłuższą? Rok, dwa, 5 lat?
a czesto tydzien, albo nawet i nie tyle...

Escort, Escort... :) Ale zgodzę się, że w innych autach problemy z regulacją biegu jałowego mogą mieć inne podłoże.
coz za wiara w forda..lol to, ze cos jest najczestsza przyczyna nie oznacza, ze jedyna.

A to IMHO jednak nieco inna sprawa.
imo podobna - bledne nazewnictwo, ale i tak wszyscy wiedza o co chodzi ;-)

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

19 Data: Marzec 29 2007 11:43:13
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

Blyskacz  popełnił(a):

robal napisał(a):
Cały czas mam na myśli zawór do escorta.

uwazasz, ze problemy z drutami i elektronika forda nie dotycza ? ;-)

Tego nie napisałem. Odniosłem się do wywodu na temat różnych sposóbów sterowania i rozwiązań regulacji biegu jałowego i problemów akurat z nim w Escorcie.


Na jak dłuższą? Rok, dwa, 5 lat?
a czesto tydzien, albo nawet i nie tyle...

Dobrze wyczyszczony i jeszcze sprawny pochodzi naprawdę dłużej. Uwierz mi.
Jednak mechaniory idą często na łatwiznę. Nie działa - wymienić. A można naprawić. Przykład z podwórka - przełącznik zespolony. Mało który szpenio od elektryki szeroko pojętej rozbierze przełącznik w celu naprawy (a to kierunki nie odbijają, długie się przycinają, nie działają światła). Woli polecić zakup - za siakieś 400 peelenów.

Escort, Escort... :) Ale zgodzę się, że w innych autach problemy z
regulacją biegu jałowego mogą mieć inne podłoże.
coz za wiara w forda..lol to, ze cos jest najczestsza przyczyna nie
oznacza, ze jedyna.

I dlatego też napisałem autorowi tematu, aby na początek wyczyścił kroko... wróć... zawór bocznikowy :). Potem niech sprawdzi inne wichajstry :). Coś co leci najbardziej w danym aucie przy danej przyczynie sprawdza się na początku. W Dacii identyczne problemy mogą mieć zupełnie inne podłoże.

A to IMHO jednak nieco inna sprawa.
imo podobna - bledne nazewnictwo, ale i tak wszyscy wiedza o co
chodzi ;-)

A widzisz? :)

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

20 Data: Marzec 28 2007 12:48:38
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello robal,

Wednesday, March 28, 2007, 11:50:59 AM, you wrote:

O ile mnie skleroza nie myli, to w Fordach nie ma silnika krokowego
- jest silnik komutatorowy z przekładnią i on steruje zaworem...
                                                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Chyba jednka troszke Cie myli ta Twoja skleroza ;-)
http://tiny.pl/cvjh
Nie mam pojęcia, po co skierowałeś mnie do pustej karty katalogowej.
To, że cos _popularnie_ jest nazywane błędnie faktu nie zmieni.
:))) Rozumiem, że szukając termostatu opisujesz go jako zawór wykorzystujący
rozszerzalność materiałów do sterowania przepływem cieczy itd. itp.?
A po drugie to wedle terminologii na F jest to zawór bocznikowy powietrza,

Czyli IACV

a nie jakiś silnik komutatorowy itp. :)

Przede wszystkim nie jest to jakiś silnik krokowy. Z tego co
sprawdziłem jednak najprawdopodobniej to solenoid. Silnik komutatorowy
z przekładnią stosuje Renault.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

21 Data: Marzec 28 2007 20:00:34
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Nie mam pojęcia, po co skierowałeś mnie do pustej karty katalogowej.
To, że cos _popularnie_ jest nazywane błędnie faktu nie zmieni.

Wybacz. u mniei normalnie sie to otwiera.

Jest wyrażnie opisany jako silnik krokowy.



--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info_@ http://rmazurek.com

22 Data: Marzec 28 2007 20:29:34
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello R.,

Wednesday, March 28, 2007, 8:00:34 PM, you wrote:

Nie mam pojęcia, po co skierowałeś mnie do pustej karty katalogowej.
To, że cos _popularnie_ jest nazywane błędnie faktu nie zmieni.
Wybacz. u mniei normalnie sie to otwiera.
Jest wyrażnie opisany jako silnik krokowy.

W niczym to faktu, że błędnie, nie zmienia. Ford nie stosuje silników
krokowych do sterowania zaworem powietrza biegu jałowego. I kropka.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

23 Data: Marzec 28 2007 20:46:35
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Blyskacz 

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

W niczym to faktu, że błędnie, nie zmienia. Ford nie stosuje silników
krokowych do sterowania zaworem powietrza biegu jałowego. I kropka.

hmm... no nie wiem, nie pamietam dokladnie, ale wydaje mi sie, ze w przypadku Weber CFI ( monowtrysk fiesta, escort, 1.4 ) za wolne obroty odpowiada wlasnie silnik krokowy, ale glowy nie dam, bo dawno juz go nie widzialem.

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

24 Data: Marzec 28 2007 23:50:36
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 28 Mar 2007 20:46:35 +0200, Blyskacz  wrote:

hmm... no nie wiem, nie pamietam dokladnie, ale wydaje mi sie, ze w
przypadku Weber CFI ( monowtrysk fiesta, escort, 1.4 ) za wolne obroty
odpowiada wlasnie silnik krokowy, ale glowy nie dam, bo dawno juz go nie
widzialem.
Zgadza się, dołożę jesztcze sierrę i Scorpio 2.0 DOHC 8V
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356
PMS* PJ+ S+++ P++ M+++ W-- P++ X+++ L+++ B+ M+++ Z++ T- W CB++

25 Data: Marzec 29 2007 08:59:16
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

Adam Płaszczyca  popełnił(a):

On Wed, 28 Mar 2007 20:46:35 +0200, Blyskacz  wrote:

hmm... no nie wiem, nie pamietam dokladnie, ale wydaje mi sie, ze w
przypadku Weber CFI ( monowtrysk fiesta, escort, 1.4 ) za wolne
obroty odpowiada wlasnie silnik krokowy, ale glowy nie dam, bo dawno
juz go nie widzialem.
Zgadza się, dołożę jesztcze sierrę i Scorpio 2.0 DOHC 8V

Nie sądzę.
A wszystko w nomenklaturze Forda nazywa się zaworem bocznikowym powietrza :)
Nie jakiś tam krokowy :)

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

26 Data: Marzec 29 2007 10:43:46
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 29 Mar 2007 08:59:16 +0200, "robal"
 wrote:

Zgadza się, dołożę jesztcze sierrę i Scorpio 2.0 DOHC 8V

Nie sądzę.
A wszystko w nomenklaturze Forda nazywa się zaworem bocznikowym powietrza :)

Tam akurat jest stepper motor, bo to nie obejście, a podnoszenei
przepustnicy w gaźniku :P
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

27 Data: Marzec 29 2007 11:45:03
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

Adam Płaszczyca  popełnił(a):

On Thu, 29 Mar 2007 08:59:16 +0200, "robal"
 wrote:

Zgadza się, dołożę jesztcze sierrę i Scorpio 2.0 DOHC 8V

Nie sądzę.
A wszystko w nomenklaturze Forda nazywa się zaworem bocznikowym
powietrza :)

Tam akurat jest stepper motor, bo to nie obejście, a podnoszenei
przepustnicy w gaźniku :P

Nazywany w nomenklaturze na "F" zaworem bocznikowym powietrza :)

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

28 Data: Marzec 29 2007 11:58:56
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 29 Mar 2007 11:45:03 +0200, "robal"
 wrote:

Tam akurat jest stepper motor, bo to nie obejście, a podnoszenei
przepustnicy w gaźniku :P

Nazywany w nomenklaturze na "F" zaworem bocznikowym powietrza :)

Nic z tego. Mylisz dwa zupełnie różne urządzenia. To, o czym piszesz
stosowane jest przy wtrysku, i faktycznie jest zaworem powietrza
bocznikującym przepustnicę. Natomiast to, o czym ja piszę, to
urządzenie które reguluje ustawienie zderzaka przepustnicy w gaźniku.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

29 Data: Marzec 29 2007 12:59:35
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

Adam Płaszczyca  popełnił(a):

On Thu, 29 Mar 2007 11:45:03 +0200, "robal"
 wrote:

Tam akurat jest stepper motor, bo to nie obejście, a podnoszenei
przepustnicy w gaźniku :P

Nazywany w nomenklaturze na "F" zaworem bocznikowym powietrza :)

Nic z tego. Mylisz dwa zupełnie różne urządzenia.

Teraz jest jasne jak słońce. Tak się widać zapatrzyłem na post Błyskacza o
Weberze, że przeoczyłem, że pisałeś o -gaźnikowym- 2.0 DOHC 8 V ? :)

No tak - nie napisałeś, że chodzi ci o silnik N8A (B,D) :)
Pisz więc jaśniej.

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

30 Data: Kwiecien 02 2007 16:29:11
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

W sobote dokladnie(jak na domowe sposoby) sprawdzilem silnik.

Zachowuje sie on tak jakby na niskich obrotach nie palil jeden cylinder(auto wibruje przy okolo 1000 obr/min) przewody wymienie w sklepie(niby nowe ale wydaje mi sie ze to ich wina) przy okazji przeczyscilem (kapiel w benzynie + sprezarka) "krokowca" a raczej to do czego jest przykrecony.

Pytanie: czy mam racje? Czy wibracje sa spowodowane nie paleniem w jednym cylindrze?. Jedna ze swiec wyglada dziwnie w porownaniu do pozostalych(swiece to nowe NGK)stad moje przypuszczenia...

A moze to wina cewki zaplonowej?

Czy jakiekolwiek nieszczelnosci w "dolocie" moga prowadzic do dziwnego zachowania sie silnika? instalacja gazowa ma "wtryskiwacz?" wmontowany(dość luźno) w rure ktora laczy filtr z przepustnica. Przy "dodawaniu gazu" slychac dośc glosny gwizd. Czy takie "lewe" powietrze moze byc szkodliwe dla poprawnej pracy silnika?

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB
____________________________________________________________________
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info_@ http://rmazurek.com

31 Data: Kwiecien 02 2007 21:03:40
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 02 Apr 2007 16:29:11 +0200, "R."
 wrote:

Pytanie: czy mam racje? Czy wibracje sa spowodowane nie paleniem w
jednym cylindrze?. Jedna ze swiec wyglada dziwnie w porownaniu do
pozostalych(swiece to nowe NGK)stad moje przypuszczenia...

No to sprawdź, czy tak jest - zdejmujesz kable po kolei ze świec i
sprawdzasz, czy się cos zmienia. Jesli na danej świecy nie ma róznicy
w pracy, to masz wykryty niepalący cylinder.

Czy jakiekolwiek nieszczelnosci w "dolocie" moga prowadzic do dziwnego
zachowania sie silnika? instalacja gazowa ma "wtryskiwacz?"
Tak.

wmontowany(dość luźno) w rure ktora laczy filtr z przepustnica. Przy
"dodawaniu gazu" slychac dośc glosny gwizd. Czy takie "lewe" powietrze
moze byc szkodliwe dla poprawnej pracy silnika?

Jak najbardziej.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356
PMS* PJ+ S+++ P++ M+++ W-- P++ X+++ L+++ B+ M+++ Z++ T- W CB++

32 Data: Kwiecien 02 2007 21:29:25
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

Adam Płaszczyca napisał(a):
  > No to sprawdź, czy tak jest - zdejmujesz kable po kolei ze świec i

sprawdzasz, czy się cos zmienia. Jesli na danej świecy nie ma róznicy
w pracy, to masz wykryty niepalący cylinder.

Niestety w nie mam tego auta na miejscu bo to auto mojej dziweczyny... zajme sie tym w srode i zdam relacje...

Tak. Jak najbardziej.


Chyba sylikon bedzie potrzebny ;-)

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB
____________________________________________________________________
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info_@ http://rmazurek.com

33 Data: Kwiecien 04 2007 23:50:33
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: J.F. 

On Mon, 02 Apr 2007 21:03:40 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Mon, 02 Apr 2007 16:29:11 +0200, "R."
Pytanie: czy mam racje? Czy wibracje sa spowodowane nie paleniem w
jednym cylindrze?. Jedna ze swiec wyglada dziwnie w porownaniu do
pozostalych(swiece to nowe NGK)stad moje przypuszczenia...

No to sprawdź, czy tak jest - zdejmujesz kable po kolei ze świec i
sprawdzasz, czy się cos zmienia. Jesli na danej świecy nie ma róznicy
w pracy, to masz wykryty niepalący cylinder.

Wersja troche ryzykowna przy elektronicznym zaplonie.

Jesli naprawde nie dziala, to po chwili pracy ta swieca bedzie zimna.

J.

34 Data: Marzec 28 2007 21:17:01
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

W niczym to faktu, że błędnie, nie zmienia. Ford nie stosuje silników
krokowych do sterowania zaworem powietrza biegu jałowego. I kropka.

Ale taka powiedzmy "nazwa potoczna" trafia do wszystkich "szarych uzytkownikow" (takich jak ja). Po to jest grupa zeby sie takich ciekawostek dowiadywac- czlowiek uczy sie cale zycie ;-)

ale to wszystko jest OT...


--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info_@ http://rmazurek.com

35 Data: Marzec 28 2007 06:46:07
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Seba 

"R."  napisal w wiadomosci
 :

Masz na mysli silnik krokowy zapewne... Cena okolo 500 zl

Az tak zle nie jest: http://skocz.pl/dozp



--
Pozdrawiam
Sebastian S.

36 Data: Marzec 28 2007 08:53:27
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

Seba napisał(a):

Az tak zle nie jest: http://skocz.pl/dozp

ten z Twojego linka jest do zeteca(chyba) ja mam na mysli taki:

http://tiny.pl/cvjh

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info na priv

37 Data: Marzec 28 2007 09:56:25
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

R.  popełnił(a):

Seba napisał(a):
Az tak zle nie jest: http://skocz.pl/dozp

ten z Twojego linka jest do zeteca(chyba) ja mam na mysli taki:

http://tiny.pl/cvjh

Ty też masz zeteca. Ten podany przez Sebę jest jak najbardziej pasujący :) Ale...
Na początek wyczyść tego krokowca. Jak nie pomoże - to najlepiej podmień na chwilę od kogoś (szkoda kasy, bo to może nie być tylko krokowiec).
Przypominam, że po wyczyszczeniu krokowego warto zrobić reset komputera (myślę, że wiesz jak to się robi ).
Innym powodem tego nie trzymania obrotów może być niesprawny zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej (do wymiany).

Ewentualnie sprawdzić sondę lambda.


--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

38 Data: Marzec 28 2007 10:00:51
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: R. 

robal napisał(a):

Ty też masz zeteca. Ten podany przez Sebę jest jak najbardziej pasujący :) Ale...

AFAIR zetecki byly montowane od 94 roku? ten essi jest z 93...

Na początek wyczyść tego krokowca. Jak nie pomoże - to najlepiej podmień na chwilę od kogoś (szkoda kasy, bo to może nie być tylko krokowiec).

w sobote sie postaram sie go wymontowac (szkoda ze dostep do niego jest tak utrudniony)


Przypominam, że po wyczyszczeniu krokowego warto zrobić reset komputera (myślę, że wiesz jak to się robi ).

No ba ;-)

Innym powodem tego nie trzymania obrotów może być niesprawny zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej (do wymiany).

Gdzie go szukać? Moze jakies fotki?


Ewentualnie sprawdzić sondę lambda.

Sie zrobi :-D


--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info_@ http://rmazurek.com

39 Data: Marzec 28 2007 10:16:48
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

R.  popełnił(a):

robal napisał(a):
Ty też masz zeteca. Ten podany przez Sebę jest jak najbardziej
pasujący :) Ale...

AFAIR zetecki byly montowane od 94 roku? ten essi jest z 93...

Od 1991 r.

Na początek wyczyść tego krokowca. Jak nie pomoże - to najlepiej
podmień na chwilę od kogoś (szkoda kasy, bo to może nie być tylko
krokowiec).

w sobote sie postaram sie go wymontowac (szkoda ze dostep do niego
jest tak utrudniony)

Ano. Ale po n-razach dochodzi się do wprawy :)

Innym powodem tego nie trzymania obrotów może być niesprawny zawór
odpowietrzenia skrzyni korbowej (do wymiany).

Gdzie go szukać? Moze jakies fotki?

Patrząc na lewo do dołu od obudowy termostatu.
http://i13.tinypic.com/2wrg1us.jpg


--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

40 Data: Marzec 28 2007 11:53:25
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

robal  popełnił(a):

R.  popełnił(a):

Seba napisał(a):
Az tak zle nie jest: http://skocz.pl/dozp

ten z Twojego linka jest do zeteca(chyba) ja mam na mysli taki:

http://tiny.pl/cvjh

Ty też masz zeteca. Ten podany przez Sebę jest jak najbardziej
pasujący :)

Wróóóć... niekoniecznie pasujący :) Być może masz mkVII - do niego faktycznie krokowy może kosztować ok. pincet :)

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

41 Data: Marzec 28 2007 19:50:31
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: Seba 

Wroooc... niekoniecznie pasujacy :) Byc moze masz mkVII - do niego
faktycznie krokowy mo?e kosztowac ok. pincet :)



Ale w linku ktory podalem jest zawor, ktory pasuje do MK VII (ja mam
taki). I kosztuje troszke mniej :).

 
--
Pozdrawiam
Sebastian S.

42 Data: Marzec 29 2007 08:45:16
Temat: Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v
Autor: robal 

Seba  popełnił(a):

Wroooc... niekoniecznie pasujacy :) Byc moze masz mkVII - do niego
faktycznie krokowy mo?e kosztowac ok. pincet :)



Ale w linku ktory podalem jest zawor, ktory pasuje do MK VII (ja mam
taki). I kosztuje troszke mniej :).

Tfuuu... Zgadza się. Nie w te rubryczke spojrzałem :).

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

Re: Kolejny problem z fordem 1,6 16v



Grupy dyskusyjne