Grupy dyskusyjne   »   Kompensacja parownika LPG - pytanie...

Kompensacja parownika LPG - pytanie...



1 Data: Czerwiec 13 2007 12:20:29
Temat: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Bu 

Witam!

Mam pytanie odnosnie kompensacji parownika... Zamierzam normalny parownik
przerobic na taki z kompensacja z powodu tego ze chce otworzyc oryginalny
dolot powietrza (a nie to co mi gaziarze nawyczyniali) ale to sie wiaze z
gasnieciem przy wysprzegleniu, wiec postanowilem zrobic kompensacje aby bylo
normalnie....

Pytanie zasadnicze jest takie (bo rozni ludzie mowia rozne rzeczy) - nalezy
sie podpinac przed mixerem z ta rurka (instalka II gen.) czy zaraz na
poczatku wlotu powietrza (przed filtrem powietrza) ? Bo kazdy pisze co
innego...


Dzieki i pozdrawiam :-)



2 Data: Czerwiec 13 2007 13:10:45
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Blyskacz 

Bu napisał(a):

Pytanie zasadnicze jest takie (bo rozni ludzie mowia rozne rzeczy) - nalezy sie podpinac przed mixerem z ta rurka (instalka II gen.) czy zaraz na poczatku wlotu powietrza (przed filtrem powietrza) ?

mozliwie blisko mixera, ale kilka cm nie gra jakiejs szczegolnej roli... ....w kazdym razie pomiedzy filtrem powietrza a mixerem...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

3 Data: Czerwiec 13 2007 15:08:39
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 13 Jun 2007 13:10:45 +0200, Blyskacz  wrote:

mozliwie blisko mixera, ale kilka cm nie gra jakiejs szczegolnej roli...
...w kazdym razie pomiedzy filtrem powietrza a mixerem...

Niekoniecznie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

4 Data: Czerwiec 13 2007 15:08:25
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 13 Jun 2007 12:20:29 +0200, "Bu"  wrote:

Pytanie zasadnicze jest takie (bo rozni ludzie mowia rozne rzeczy) - nalezy
sie podpinac przed mixerem z ta rurka (instalka II gen.) czy zaraz na
poczatku wlotu powietrza (przed filtrem powietrza) ? Bo kazdy pisze co
innego...

Jak najwcześniej toru dolotu powietrza, ale za ostatnim elementem
który może zmieniać opór powietrza.

W większości przypadków, jesli masz klapę zmieniającą punkt poboru
powietrza ciepłe/zimne, to za tąże.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

5 Data: Czerwiec 13 2007 16:49:19
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Bu 


Jak najwcześniej toru dolotu powietrza, ale za ostatnim elementem
który może zmieniać opór powietrza.

W większości przypadków, jesli masz klapę zmieniającą punkt poboru
powietrza ciepłe/zimne, to za tąże.
--


Hmmm , no dobrze - u siebie mam filtr , pozniej przeplywomierz, a pozniej
tylko czujnik temperatury powietrza (w polowie miedzy przeplywomierzem a
mixerem), to gdzie sie wpinac ? za przeplywomierzem czy za czujnikiem
powietrza (chyba to jest dosc maly i niekolizyjny element) ?


Pozdrawiam


P.S. Nadal nierozumiem czemu duzo osob podlacza kompensacje zaraz u wlotu
powietrza (gdzies przy grillu itd.)

6 Data: Czerwiec 14 2007 09:18:16
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 13 Jun 2007 16:49:19 +0200, "Bu"  wrote:

Hmmm , no dobrze - u siebie mam filtr , pozniej przeplywomierz, a pozniej
tylko czujnik temperatury powietrza (w polowie miedzy przeplywomierzem a
mixerem), to gdzie sie wpinac ? za przeplywomierzem czy za czujnikiem
powietrza (chyba to jest dosc maly i niekolizyjny element) ?

Pytanie jakiego typu masz przepływomierz.


P.S. Nadal nierozumiem czemu duzo osob podlacza kompensacje zaraz u wlotu
powietrza (gdzies przy grillu itd.)

Żeby skompensować różnice ciśnienia spowodowane nawiewaniem powietrza
do dolotu.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

7 Data: Czerwiec 14 2007 11:37:30
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Pytanie jakiego typu masz przepływomierz.
skoro nie ma kompensacji i  mixer jest za przeplywomierzem to moze to byc tylko przeplywka masowa...

Żeby skompensować różnice ciśnienia spowodowane nawiewaniem powietrza
do dolotu.
bez sensu... punktem odniesienia przeciez i tak jest cisnienie na zwezce...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

8 Data: Czerwiec 14 2007 15:46:04
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 14 Jun 2007 11:37:30 +0200, Blyskacz  wrote:

Pytanie jakiego typu masz przepływomierz.
skoro nie ma kompensacji i  mixer jest za przeplywomierzem to moze to
byc tylko przeplywka masowa...

Nie widziałeś jeszcze co partacze potrafią zrobić ;)

Żeby skompensować różnice ciśnienia spowodowane nawiewaniem powietrza
do dolotu.
bez sensu... punktem odniesienia przeciez i tak jest cisnienie na zwezce...

Punktem odniesienia jest ciśnienie wokół reduktora. Chyba, że założysz
kompensację właśnie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

9 Data: Czerwiec 14 2007 16:39:52
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Jakub Witkowski 

Adam Płaszczyca pisze:

Punktem odniesienia jest ciśnienie wokół reduktora. Chyba, że założysz
kompensację właśnie.

Chodziło o to, że punktem odniesienia do kompensacji powinno byc ciśnienie
przed mikserem. Wtedy kompensuje się dokładnie wszystkie opory włącznie
ze zmiennymi oporami filtra, a podciśnnienie zależy tylko od przepływu
(pomijając gęstość/temperaturę) i o to teoretycznie chodzi, no nie?

Jedno niebezpieczeństwo jakie tu widzę: może się okazać, że w takim
układzie obecny mikser jest za szeroki (produkuje za małe podciśnienie),
czego nie widać bez kompensacji, gdy "działają" opory całego dolotu.
Zwłaszcza jeśli ten był "fachowo zwężony" na wlocie...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

10 Data: Czerwiec 15 2007 10:48:23
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 14 Jun 2007 16:39:52 +0200, Jakub Witkowski
 wrote:

Chodziło o to, że punktem odniesienia do kompensacji powinno byc ciśnienie
przed mikserem. Wtedy kompensuje się dokładnie wszystkie opory włącznie
ze zmiennymi oporami filtra, a podciśnnienie zależy tylko od przepływu
(pomijając gęstość/temperaturę) i o to teoretycznie chodzi, no nie?

Tak. Tylko jednocześnie - im dalej od mioksera, przy założeniu, że nie
ma elementów zmiennych, tym masz większą róznicę ciśnień, więc lepsze
warunki pracy reduktora.

Jedno niebezpieczeństwo jakie tu widzę: może się okazać, że w takim
układzie obecny mikser jest za szeroki (produkuje za małe podciśnienie),
czego nie widać bez kompensacji, gdy "działają" opory całego dolotu.
Zwłaszcza jeśli ten był "fachowo zwężony" na wlocie...

Otóż to. A jeszcze weselej jest, jak masz auto z gaźnikiem i filtr
jest tuż nad nim.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

11 Data: Czerwiec 15 2007 10:11:41
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: szadok 

W wiadomości  Adam Płaszczyca
pisze, co następuje...
 

Otóż to. A jeszcze weselej jest, jak masz auto z gaźnikiem i filtr
jest tuż nad nim.

OOOO.... to mnie zainteresowało - miałem taki układ w tavrii. auto
jeździć nie chciało mimo (teoretycznie) poprawnego miksera (pokazywali
mi gaziarze w katalogu). No i skończyło się to rzeczywiście na zwężeniu
dolotu przed filtrem. Nie było źle. Ale rozumiem, że to nie jest
najszczęśliwsze rozwiązanie.? Trzeba było wymienić mikser na inny..?

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
"To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"
          śp. Babcia

12 Data: Czerwiec 15 2007 13:32:55
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Jakub Witkowski 

szadok pisze:

W wiadomości  Adam Płaszczyca pisze, co następuje...
 
Otóż to. A jeszcze weselej jest, jak masz auto z gaźnikiem i filtr
jest tuż nad nim.

OOOO.... to mnie zainteresowało - miałem taki układ w tavrii. auto
jeździć nie chciało mimo (teoretycznie) poprawnego miksera (pokazywali
mi gaziarze w katalogu). No i skończyło się to rzeczywiście na zwężeniu
dolotu przed filtrem. Nie było źle. Ale rozumiem, że to nie jest
najszczęśliwsze rozwiązanie.? Trzeba było wymienić mikser na inny..?

Teoretycznie odpowiednim mikserem zawsze da się uzyskać taki sam spadek
ciśnienia jak na przesłonie umieszczonej na wlocie, i to przy mniejszej
średnicy zwężenia. A to dzieki prawu Bernoulliego. No, ale łatwiej
przysłaniać niż dobierać miksery, nie zawsze są pod ręką itd.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

13 Data: Czerwiec 15 2007 13:32:37
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 15 Jun 2007 10:11:41 +0000 (UTC), szadok
 wrote:

OOOO.... to mnie zainteresowało - miałem taki układ w tavrii. auto
jeździć nie chciało mimo (teoretycznie) poprawnego miksera (pokazywali
mi gaziarze w katalogu). No i skończyło się to rzeczywiście na zwężeniu
dolotu przed filtrem. Nie było źle. Ale rozumiem, że to nie jest
najszczęśliwsze rozwiązanie.? Trzeba było wymienić mikser na inny..?

Albo mikser, albo gaziarzy ;) Proponuję to drugie.

Najczęstsze przyczyny jakie eliminowałem w autach gaźnikowych to były:
1. Złe zamocowanie miksera, przez co gaźnik zasysał powietrze nei
tylko przez mikser.
2. Zastosowanie zbyt tępego reduktora, który wymagał zbyt dużej
różnicy ciśnień do poprawnej pracy.

Tak na marginecie - najlepsze doświadczenia mam z reduktorami Landi
Gas (nie mylić z Landi Renzo, to inna firma). Przykładowo w moim autku
żaden inny nie chce pracować poprawnie, chyba, że się mu przydławi
dolot. A Landi Gas bez problemów.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

14 Data: Czerwiec 15 2007 15:24:27
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: szadok 

W wiadomości  Adam Płaszczyca
pisze, co następuje...

Nie było źle. Ale rozumiem, że to nie jest
najszczęśliwsze rozwiązanie.? Trzeba było wymienić mikser na inny..?

Albo mikser, albo gaziarzy ;) Proponuję to drugie.

Wybrałem trzecie rozwiązanie: zmieniłem auto ;p
 
Najczęstsze przyczyny jakie eliminowałem w autach gaźnikowych to były:
1. Złe zamocowanie miksera, przez co gaźnik zasysał powietrze nei
tylko przez mikser.

hmm... raczej nie powinien... uszczelniony był... no chyba, ze gdzieś
przez ośki... no ale to już raczej nie wina gaziarzy ;>

2. Zastosowanie zbyt tępego reduktora, który wymagał zbyt dużej
różnicy ciśnień do poprawnej pracy.

no niby był dobierany... ale niby ;>

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
"To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"
          śp. Babcia

15 Data: Czerwiec 14 2007 16:57:58
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Nie widziałeś jeszcze co partacze potrafią zrobić ;)
wiele widzialem, ale akurat wstawienie mixera bez kompensacji za przeplywka objetosciowa i uzyskanie poprawnej pracy silnika i ukladu regulujacego jest praktycznie niemozliwe...

  > Punktem odniesienia jest ciśnienie wokół reduktora.
kompensujesz cisnienie wokol reduktora czy cisnienie przed zwezka ?

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

16 Data: Czerwiec 15 2007 10:49:53
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 14 Jun 2007 16:57:58 +0200, Blyskacz  wrote:

Nie widziałeś jeszcze co partacze potrafią zrobić ;)
wiele widzialem, ale akurat wstawienie mixera bez kompensacji za
przeplywka objetosciowa i uzyskanie poprawnej pracy silnika i ukladu
regulujacego jest praktycznie niemozliwe...

A kto mówił, że to pracowało poprawnie?

 > Punktem odniesienia jest ciśnienie wokół reduktora.
kompensujesz cisnienie wokol reduktora czy cisnienie przed zwezka ?

Nie. Kompensuję to, że ciśnienie wokół reduktora jest inne niż
ciśnienie na początku układu dolotowego.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Czerwiec 15 2007 11:31:20
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

A kto mówił, że to pracowało poprawnie?
ziew...

Nie. Kompensuję to, że ciśnienie wokół reduktora jest inne niż
ciśnienie na początku układu dolotowego.
a przed zwezka jeszcze inne ze wzgledu na filtr i inne elementy dolotu i o kant d... potluc taka kompensacje...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

18 Data: Czerwiec 15 2007 13:35:48
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 15 Jun 2007 11:31:20 +0200, Blyskacz  wrote:

Nie. Kompensuję to, że ciśnienie wokół reduktora jest inne niż
ciśnienie na początku układu dolotowego.
a przed zwezka jeszcze inne ze wzgledu na filtr i inne elementy dolotu i
o kant d... potluc taka kompensacje...

Wszystko zależy CO się chce osiągnąć. Jeśli tylko brak wpływu
prędkości i nadmuchiwania powietrza do dolotu, to punkt z któego
bierze się ciśnienie odniesienia może być jak najwcześniej w układzie
dolotowym. Szczególnie przy instalacji II generacji, gdzie stopniowa i
powolna zmiana oporów na filtrze będzie wykompensowana przez
elektronikę.
A nawet i na I generacji tak można, sam mam podobnie. Sama róznica
ciśnienia na mikserze jest za mała, żeby ruszyć parownikiem w
wystarczający sposób, ciśnienie odniesienia musi byc przed filtrem, za
to za klapą ciepłe/zimne.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Czerwiec 15 2007 14:34:23
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

A nawet i na I generacji tak można, sam mam podobnie. Sama róznica
ciśnienia na mikserze jest za mała, żeby ruszyć parownikiem w
wystarczający sposób, ciśnienie odniesienia musi byc przed filtrem, za
to za klapą ciepłe/zimne.
dziesiatki przypadkow, ktore przerabialem nie potwierdzaja powyzszego -
w dodatku sadze, ze rozwiazanie jakie proponujesz odbija sie zbednym, wzbogaceniem mieszanki - wymuszasz wieksze wychylenie przepony niz wymaga tego cisnienie na zwezce...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

20 Data: Czerwiec 15 2007 15:25:55
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 15 Jun 2007 14:34:23 +0200, Blyskacz  wrote:

dziesiatki przypadkow, ktore przerabialem nie potwierdzaja powyzszego -
w dodatku sadze, ze rozwiazanie jakie proponujesz odbija sie zbednym,
wzbogaceniem mieszanki - wymuszasz wieksze wychylenie przepony niz
wymaga tego cisnienie na zwezce...

Nie odbija się. Troszke teori byś liznął to byś wiedział dlaczego.

W skrócie - zastanów się nad tym, jaki opór dla przepływu gazu daje
dławik na dolocie gazu do miksera.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Czerwiec 15 2007 15:44:50
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Blyskacz 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Nie odbija się. Troszke teori byś liznął to byś wiedział dlaczego.
Ty jak widze liznales wlasnie troche i rezultaty jak widac :-)
Dmuchnij sobie w ta swoja kompensacje i popatrz na wskazania sondy albo analizatora...
wymuszasz irracjonalne podanie dawki lpg bez zwiazku z rzeczywistymi warunkami na zwezce - nawet nie powinienes nazywac tego kompensacja kompensuje sie cisnienie w okolicy zwezki - zachowujac tym samym neutralne warunki pracy - to co Ty proponujesz to moze byc rozwiazanie dla starych, malo czulych, badz zle dobranych reduktorow , ale nie tedy droga..
...a zreszta, rob sobie co tam uwazasz...
z mojej strony eot.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

22 Data: Czerwiec 18 2007 10:32:18
Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 15 Jun 2007 15:44:50 +0200, Blyskacz  wrote:

Adam Płaszczyca napisał(a):
Ty jak widze liznales wlasnie troche i rezultaty jak widac :-)
Dmuchnij sobie w ta swoja kompensacje i popatrz na wskazania sondy albo
analizatora...

Jesli dmuchnę tak samo, jak w dolot powietrza który jest tuż przy niej
- to nic się nie zmieni.

wymuszasz irracjonalne podanie dawki lpg bez zwiazku z rzeczywistymi
warunkami na zwezce - nawet nie powinienes nazywac tego kompensacja
kompensuje sie cisnienie w okolicy zwezki - zachowujac tym samym
neutralne warunki pracy - to co Ty proponujesz to moze byc rozwiazanie
dla starych, malo czulych, badz zle dobranych reduktorow , ale nie tedy
droga..

Tędy droga. Zapominasz, że ciśnienie przed mikserem zalezy nie tylko
od tego, ile powietrza pobiera silnik, ale też od tego, co się wokół
dzieje.
Jeśli wokół reduktora ciśnienie powietrza jest inne niż na początku
dolotu, co jest częstym przypadkiem, to skłąd mieszanki idzie a
maliny. I objawia się to na przykład zgaśnięciem silnika w czasie
jazdy kiedy się wciśnie sprzęgło.
Jeśli jednak na stronę powietrzną membrany podasz powietrze o
ciśnieniu takim, jak we wlocie powietrza, to efekt znika.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie...



Grupy dyskusyjne