Kompensacja parownika LPG - pytanie...
1 | Data: Czerwiec 13 2007 12:20:29 |
Temat: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | |
Autor: Bu | Witam! 2 |
Data: Czerwiec 13 2007 13:10:45 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Blyskacz | Bu napisał(a): Pytanie zasadnicze jest takie (bo rozni ludzie mowia rozne rzeczy) - nalezy sie podpinac przed mixerem z ta rurka (instalka II gen.) czy zaraz na poczatku wlotu powietrza (przed filtrem powietrza) ? mozliwie blisko mixera, ale kilka cm nie gra jakiejs szczegolnej roli... ....w kazdym razie pomiedzy filtrem powietrza a mixerem... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 3 |
Data: Czerwiec 13 2007 15:08:39 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 13 Jun 2007 13:10:45 +0200, Blyskacz wrote: mozliwie blisko mixera, ale kilka cm nie gra jakiejs szczegolnej roli... Niekoniecznie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 4 |
Data: Czerwiec 13 2007 15:08:25 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 13 Jun 2007 12:20:29 +0200, "Bu" wrote: Pytanie zasadnicze jest takie (bo rozni ludzie mowia rozne rzeczy) - nalezy Jak najwcześniej toru dolotu powietrza, ale za ostatnim elementem który może zmieniać opór powietrza. W większości przypadków, jesli masz klapę zmieniającą punkt poboru powietrza ciepłe/zimne, to za tąże. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 5 |
Data: Czerwiec 13 2007 16:49:19 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Bu |
Jak najwcześniej toru dolotu powietrza, ale za ostatnim elementem Hmmm , no dobrze - u siebie mam filtr , pozniej przeplywomierz, a pozniej tylko czujnik temperatury powietrza (w polowie miedzy przeplywomierzem a mixerem), to gdzie sie wpinac ? za przeplywomierzem czy za czujnikiem powietrza (chyba to jest dosc maly i niekolizyjny element) ? Pozdrawiam P.S. Nadal nierozumiem czemu duzo osob podlacza kompensacje zaraz u wlotu powietrza (gdzies przy grillu itd.) 6 |
Data: Czerwiec 14 2007 09:18:16 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 13 Jun 2007 16:49:19 +0200, "Bu" wrote: Hmmm , no dobrze - u siebie mam filtr , pozniej przeplywomierz, a pozniej Pytanie jakiego typu masz przepływomierz. P.S. Nadal nierozumiem czemu duzo osob podlacza kompensacje zaraz u wlotu Żeby skompensować różnice ciśnienia spowodowane nawiewaniem powietrza do dolotu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 7 |
Data: Czerwiec 14 2007 11:37:30 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): Pytanie jakiego typu masz przepływomierz.skoro nie ma kompensacji i mixer jest za przeplywomierzem to moze to byc tylko przeplywka masowa... Żeby skompensować różnice ciśnienia spowodowane nawiewaniem powietrzabez sensu... punktem odniesienia przeciez i tak jest cisnienie na zwezce... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 8 |
Data: Czerwiec 14 2007 15:46:04 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 14 Jun 2007 11:37:30 +0200, Blyskacz wrote: Pytanie jakiego typu masz przepływomierz.skoro nie ma kompensacji i mixer jest za przeplywomierzem to moze to Nie widziałeś jeszcze co partacze potrafią zrobić ;) Żeby skompensować różnice ciśnienia spowodowane nawiewaniem powietrzabez sensu... punktem odniesienia przeciez i tak jest cisnienie na zwezce... Punktem odniesienia jest ciśnienie wokół reduktora. Chyba, że założysz kompensację właśnie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 9 |
Data: Czerwiec 14 2007 16:39:52 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Jakub Witkowski | Adam Płaszczyca pisze: Punktem odniesienia jest ciśnienie wokół reduktora. Chyba, że założysz Chodziło o to, że punktem odniesienia do kompensacji powinno byc ciśnienie przed mikserem. Wtedy kompensuje się dokładnie wszystkie opory włącznie ze zmiennymi oporami filtra, a podciśnnienie zależy tylko od przepływu (pomijając gęstość/temperaturę) i o to teoretycznie chodzi, no nie? Jedno niebezpieczeństwo jakie tu widzę: może się okazać, że w takim układzie obecny mikser jest za szeroki (produkuje za małe podciśnienie), czego nie widać bez kompensacji, gdy "działają" opory całego dolotu. Zwłaszcza jeśli ten był "fachowo zwężony" na wlocie... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Czerwiec 15 2007 10:48:23 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 14 Jun 2007 16:39:52 +0200, Jakub Witkowski Chodziło o to, że punktem odniesienia do kompensacji powinno byc ciśnienie Tak. Tylko jednocześnie - im dalej od mioksera, przy założeniu, że nie ma elementów zmiennych, tym masz większą róznicę ciśnień, więc lepsze warunki pracy reduktora. Jedno niebezpieczeństwo jakie tu widzę: może się okazać, że w takim Otóż to. A jeszcze weselej jest, jak masz auto z gaźnikiem i filtr jest tuż nad nim. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 11 |
Data: Czerwiec 15 2007 10:11:41 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: szadok | W wiadomości Adam Płaszczyca Otóż to. A jeszcze weselej jest, jak masz auto z gaźnikiem i filtr OOOO.... to mnie zainteresowało - miałem taki układ w tavrii. auto jeździć nie chciało mimo (teoretycznie) poprawnego miksera (pokazywali mi gaziarze w katalogu). No i skończyło się to rzeczywiście na zwężeniu dolotu przed filtrem. Nie było źle. Ale rozumiem, że to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie.? Trzeba było wymienić mikser na inny..? pzdr, szadok -- przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu "To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami" śp. Babcia 12 |
Data: Czerwiec 15 2007 13:32:55 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Jakub Witkowski | szadok pisze: W wiadomości Adam Płaszczyca pisze, co następuje... Teoretycznie odpowiednim mikserem zawsze da się uzyskać taki sam spadek ciśnienia jak na przesłonie umieszczonej na wlocie, i to przy mniejszej średnicy zwężenia. A to dzieki prawu Bernoulliego. No, ale łatwiej przysłaniać niż dobierać miksery, nie zawsze są pod ręką itd. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 13 |
Data: Czerwiec 15 2007 13:32:37 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 15 Jun 2007 10:11:41 +0000 (UTC), szadok OOOO.... to mnie zainteresowało - miałem taki układ w tavrii. auto Albo mikser, albo gaziarzy ;) Proponuję to drugie. Najczęstsze przyczyny jakie eliminowałem w autach gaźnikowych to były: 1. Złe zamocowanie miksera, przez co gaźnik zasysał powietrze nei tylko przez mikser. 2. Zastosowanie zbyt tępego reduktora, który wymagał zbyt dużej różnicy ciśnień do poprawnej pracy. Tak na marginecie - najlepsze doświadczenia mam z reduktorami Landi Gas (nie mylić z Landi Renzo, to inna firma). Przykładowo w moim autku żaden inny nie chce pracować poprawnie, chyba, że się mu przydławi dolot. A Landi Gas bez problemów. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Czerwiec 15 2007 15:24:27 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: szadok | W wiadomości Adam Płaszczyca Nie było źle. Ale rozumiem, że to nie jest Wybrałem trzecie rozwiązanie: zmieniłem auto ;p Najczęstsze przyczyny jakie eliminowałem w autach gaźnikowych to były: hmm... raczej nie powinien... uszczelniony był... no chyba, ze gdzieś przez ośki... no ale to już raczej nie wina gaziarzy ;> 2. Zastosowanie zbyt tępego reduktora, który wymagał zbyt dużej no niby był dobierany... ale niby ;> pzdr, szadok -- przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu "To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami" śp. Babcia 15 |
Data: Czerwiec 14 2007 16:57:58 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): Nie widziałeś jeszcze co partacze potrafią zrobić ;)wiele widzialem, ale akurat wstawienie mixera bez kompensacji za przeplywka objetosciowa i uzyskanie poprawnej pracy silnika i ukladu regulujacego jest praktycznie niemozliwe... > Punktem odniesienia jest ciśnienie wokół reduktora. kompensujesz cisnienie wokol reduktora czy cisnienie przed zwezka ? Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 16 |
Data: Czerwiec 15 2007 10:49:53 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 14 Jun 2007 16:57:58 +0200, Blyskacz wrote: Nie widziałeś jeszcze co partacze potrafią zrobić ;)wiele widzialem, ale akurat wstawienie mixera bez kompensacji za A kto mówił, że to pracowało poprawnie? > Punktem odniesienia jest ciśnienie wokół reduktora. Nie. Kompensuję to, że ciśnienie wokół reduktora jest inne niż ciśnienie na początku układu dolotowego. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Czerwiec 15 2007 11:31:20 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): A kto mówił, że to pracowało poprawnie?ziew... Nie. Kompensuję to, że ciśnienie wokół reduktora jest inne niża przed zwezka jeszcze inne ze wzgledu na filtr i inne elementy dolotu i o kant d... potluc taka kompensacje... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 18 |
Data: Czerwiec 15 2007 13:35:48 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 15 Jun 2007 11:31:20 +0200, Blyskacz wrote: Nie. Kompensuję to, że ciśnienie wokół reduktora jest inne niża przed zwezka jeszcze inne ze wzgledu na filtr i inne elementy dolotu i Wszystko zależy CO się chce osiągnąć. Jeśli tylko brak wpływu prędkości i nadmuchiwania powietrza do dolotu, to punkt z któego bierze się ciśnienie odniesienia może być jak najwcześniej w układzie dolotowym. Szczególnie przy instalacji II generacji, gdzie stopniowa i powolna zmiana oporów na filtrze będzie wykompensowana przez elektronikę. A nawet i na I generacji tak można, sam mam podobnie. Sama róznica ciśnienia na mikserze jest za mała, żeby ruszyć parownikiem w wystarczający sposób, ciśnienie odniesienia musi byc przed filtrem, za to za klapą ciepłe/zimne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Czerwiec 15 2007 14:34:23 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): A nawet i na I generacji tak można, sam mam podobnie. Sama róznicadziesiatki przypadkow, ktore przerabialem nie potwierdzaja powyzszego - w dodatku sadze, ze rozwiazanie jakie proponujesz odbija sie zbednym, wzbogaceniem mieszanki - wymuszasz wieksze wychylenie przepony niz wymaga tego cisnienie na zwezce... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 20 |
Data: Czerwiec 15 2007 15:25:55 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 15 Jun 2007 14:34:23 +0200, Blyskacz wrote: dziesiatki przypadkow, ktore przerabialem nie potwierdzaja powyzszego - Nie odbija się. Troszke teori byś liznął to byś wiedział dlaczego. W skrócie - zastanów się nad tym, jaki opór dla przepływu gazu daje dławik na dolocie gazu do miksera. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Czerwiec 15 2007 15:44:50 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): Nie odbija się. Troszke teori byś liznął to byś wiedział dlaczego.Ty jak widze liznales wlasnie troche i rezultaty jak widac :-) Dmuchnij sobie w ta swoja kompensacje i popatrz na wskazania sondy albo analizatora... wymuszasz irracjonalne podanie dawki lpg bez zwiazku z rzeczywistymi warunkami na zwezce - nawet nie powinienes nazywac tego kompensacja kompensuje sie cisnienie w okolicy zwezki - zachowujac tym samym neutralne warunki pracy - to co Ty proponujesz to moze byc rozwiazanie dla starych, malo czulych, badz zle dobranych reduktorow , ale nie tedy droga.. ...a zreszta, rob sobie co tam uwazasz... z mojej strony eot. Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 22 |
Data: Czerwiec 18 2007 10:32:18 | Temat: Re: Kompensacja parownika LPG - pytanie... | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 15 Jun 2007 15:44:50 +0200, Blyskacz wrote: Adam Płaszczyca napisał(a): Jesli dmuchnę tak samo, jak w dolot powietrza który jest tuż przy niej - to nic się nie zmieni. wymuszasz irracjonalne podanie dawki lpg bez zwiazku z rzeczywistymi Tędy droga. Zapominasz, że ciśnienie przed mikserem zalezy nie tylko od tego, ile powietrza pobiera silnik, ale też od tego, co się wokół dzieje. Jeśli wokół reduktora ciśnienie powietrza jest inne niż na początku dolotu, co jest częstym przypadkiem, to skłąd mieszanki idzie a maliny. I objawia się to na przykład zgaśnięciem silnika w czasie jazdy kiedy się wciśnie sprzęgło. Jeśli jednak na stronę powietrzną membrany podasz powietrze o ciśnieniu takim, jak we wlocie powietrza, to efekt znika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |