Grupy dyskusyjne   »   Koniec świata się zbliża

Koniec świata się zbliża



1 Data: Wrzesien 14 2012 22:08:48
Temat: Koniec świata się zbliża
Autor: megrims 

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558

http://tiny.pl/hnqx7
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....



2 Data: Wrzesien 14 2012 21:08:14
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor:

megrims wrote:

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-
bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558

Tak to jest gdy za projektowanie aut biorą się księgowi. Napęd na przód
jest po prostu tańszy. Dlatego ja będę dalej jeździł moim sportowo-
luksusowo-rodzinnym Polonezem Truckiem Royem który, obok innych zalet, ma
tradycyjny, niezawodny napęd na tył.

PS. Gdy kupowałem mojego Poloneza Trucka Roya rozważałem jeszcze
inwestycję w Forda Sierrę lub Forda Granadę, które także mają napęd na
tył, jednak ostatecznie zdecydowałem się nie nabijać kabzy zachodnim
koncernom i w myśl przysłowiowego "teraz polska!" wybrać nasz rodzimy
produkt.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

3 Data: Wrzesien 15 2012 08:20:31
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor: megrims 

W dniu 2012-09-14 23:08, tÎż pisze:

megrims wrote:

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-
bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558

Tak to jest gdy za projektowanie aut biorą się księgowi. Napęd na przód
jest po prostu tańszy. Dlatego ja będę dalej jeździł moim sportowo-
luksusowo-rodzinnym Polonezem Truckiem Royem który, obok innych zalet, ma
tradycyjny, niezawodny napęd na tył.

PS. Gdy kupowałem mojego Poloneza Trucka Roya rozważałem jeszcze
inwestycję w Forda Sierrę lub Forda Granadę, które także mają napęd na
tył, jednak ostatecznie zdecydowałem się nie nabijać kabzy zachodnim
koncernom i w myśl przysłowiowego "teraz polska!" wybrać nasz rodzimy
produkt.

No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.

BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawnoć przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków ić w tym kierunku?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

4 Data: Wrzesien 15 2012 09:22:09
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor:

megrims wrote:

No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.

Dokładnie, można było przenieć napęd z silnika spalinowego z przodu na
tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się
księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby
mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to
byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :))

BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawnoć przy konkretnych obrotach i obciążeniu, to
dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
ić w tym kierunku?

Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa
sprawnoć. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

5 Data: Wrzesien 16 2012 17:59:44
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor: megrims 

W dniu 2012-09-15 11:22, tÎż pisze:

megrims wrote:

No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.

Dokładnie, można było przenieć napęd z silnika spalinowego z przodu na
tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się
księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby
mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to
byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :))

BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawnoć przy konkretnych obrotach i obciążeniu, to
dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
ić w tym kierunku?

Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa
sprawnoć. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)

Co do sprawności to trzeba by zapytać specjalistę, który by
to policzył. Do tego dochodzą koszty skrzyni biegów, sprzęgła - całego
przeniesienia napędu.

A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>.  Tu jest próbka:

http://www.youtube.com/watch?v=uoDKdPKiD0s&t=23s


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

6 Data: Wrzesien 16 2012 17:48:26
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor:

megrims wrote:

A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>.  Tu jest próbka:

W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
"rasowy hałas". :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

7 Data: Wrzesien 16 2012 21:22:37
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor: megrims 

W dniu 2012-09-16 19:48, tÎż pisze:

megrims wrote:

A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>.  Tu jest próbka:

W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
"rasowy hałas". :>

Ale to dowcip?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

8 Data: Wrzesien 16 2012 21:29:26
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2012-09-16 21:22, megrims pisze:

W dniu 2012-09-16 19:48, tÎż pisze:
megrims wrote:

A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>.  Tu jest próbka:

W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
"rasowy hałas". :>

Ale to dowcip?

Stoją dwie krowy w rzeźni i jedna zagaić chciała:
- Jestem Mućka, czeć.
- Krasula.
- Pierwszy raz tutaj?
- Nie, k..., drugi...

9 Data: Wrzesien 16 2012 19:57:29
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor:

Artur Maśląg wrote:

Stoją dwie krowy w rzeźni i jedna zagaić chciała: - Jestem Mućka, czeć.
- Krasula.
- Pierwszy raz tutaj?
- Nie, k..., drugi...

Wchodzi murzyn z papugą na ramieniu do baru, barman pyta zdziwiony:
- Skąd to masz?
- Z Afryki -- odpowiedziała papuga

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

10 Data: Wrzesien 16 2012 19:56:25
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor:

megrims wrote:

W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
"rasowy hałas". :>

Ale to dowcip?

Nie, nawet nadali jej imię: symposer.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

11 Data: Wrzesien 15 2012 13:35:23
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor: BartekK 

W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:

BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawnoć przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
ić w tym kierunku?
Powinny ić w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej) napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawnoć dużo większa (pod 45%), masa malutka, spala wszystko co popadnie, tylko drogie w wytwarzaniu. Robią coś takiego chyba, w postaci jakiegoś supersamochodu z 2ma turbinami goniącymi generatory, ale to jako ciekawostka a nie praktyczne zastosowanie.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

12 Data: Wrzesien 15 2012 17:40:19
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 15 Sep 2012 13:35:23 +0200, BartekK napisał(a):

W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:
BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
iść w tym kierunku?

To niewiele daje - problemem jest samo zapotrzebowanie na mala moc - i
silnik juz nie jest optymalny. Dobrac obroty mozna i reczna skrzynia :-)
Hybrydy zyskuja na tym ze silnik jest dodatkowo obciazony akumulatorami.
No i nie pracuje na postoju na swiatlach.

Owszem - jak juz robimy samochod elektryczny, to mozna by pomyslec, tylko
ciagle elektryka potrzebna do tego jest ciezka, a elektronika droga. No i
sprawnosc elektryki tez nie jest 100% - rozsadnie jest zostawic
przeniesienie mechaniczne

Powinny iść w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej)
napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawność dużo większa (pod
45%)

IMO to jednak sprawnosc diesla wieksza.

masa malutka,

To moze byc zaleta .. ale powinni pojsc w kierunku ogniw paliwowych :-)

spala wszystko co popadnie

Zawsze mnie dziwi ze diesel nie. W tej temperaturze wszystko powinno sie
zapalic ..


J.

13 Data: Wrzesien 15 2012 12:40:34
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 14 Sep 2012 22:08:48 +0200, megrims napisał(a):

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/stalo-sie-oto-bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558


Koniec jak koniec ... jakby mialo naprawde palic 2.5/100, to raczej
poczatek pewnej epoki :-)

J.

Re: Koniec świata się zbliża



Grupy dyskusyjne