Grupy dyskusyjne   »   KtórÄ… tarcze wybrać

KtórÄ… tarcze wybrać



1 Data: Lipiec 18 2013 07:14:43
Temat: Któr± tarcze wybraæ
Autor: Piotr Klimek 

Hej,
Kupi³em zestaw kó³ supermoto do DR-Z i prze³o¿y³em na ko³a SM tarcze 250mm z
kó³ enduro i niestety hamowanie na asfalcie jest kiepskie. Muszê tak czy
inaczej kupiæ dodatkow± tarczê, bo nie chcê za ka¿dym razem przek³adaæ tej
jednej, która ju¿ mam. I teraz mam dylemat, czy kupiæ drug± tarcze 250mm i
pogodziæ siê z kiepskim hamowaniem czy do³o¿yæ drugie tyle i kupic tarczê
270mm z adapterem i byæ mo¿e poprawiæ hamowanie ale do³o¿yæ sobie roboty
przy przek³adaniu kó³.

My¶licie, ¿e tarcza 270mm bêdzie hamowaæ du¿o lepiej ni¿ 250mm?


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/



2 Data: Lipiec 18 2013 09:56:18
Temat: Re: KtórÄ… tarcze wybrać
Autor: Kuczu 

W dniu 2013-07-18 09:14, Piotr Klimek pisze:

MyÅ›licie, ¿e tarcza 270mm bÄ™dzie hamować du¿o lepiej ni¿ 250mm?



tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

3 Data: Lipiec 18 2013 08:10:37
Temat: Re: Któr± tarcze wybraæ
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

My¶licie, ¿e tarcza 270mm bêdzie hamowaæ du¿o lepiej ni¿ 250mm?



tak, bêdzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.

Zacisk planuje zostawiæ fabryczny 1 t³oczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
310mm z adapterem w podobnej cenie.

Czyli Twoim zdaniem warto po¶wiêciæ pieni±dze i czas podczas przek³adania
kó³ i wybraæ wieksz± tarcze z adapterem?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

4 Data: Lipiec 18 2013 10:59:44
Temat: Re: KtórÄ… tarcze wybrać
Autor: Kuczu 

W dniu 2013-07-18 10:10, Piotr Klimek pisze:

Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

MyÅ›licie, ¿e tarcza 270mm bÄ™dzie hamować du¿o lepiej ni¿ 250mm?



tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.

Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 t³oczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
310mm z adapterem w podobnej cenie.

Czyli Twoim zdaniem warto poÅ›wiÄ™cić pieniÄ…dze i czas podczas przek³adania
kó³ i wybrać wiekszÄ… tarcze z adapterem?


absolutnie tak

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

5 Data: Lipiec 18 2013 09:10:54
Temat: Re: Któr± tarcze wybraæ
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 18 Jul 2013 10:59:44 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

My¶licie, ¿e tarcza 270mm bêdzie hamowaæ du¿o lepiej ni¿ 250mm?



tak, bêdzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.

Zacisk planuje zostawiæ fabryczny 1 t³oczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
310mm z adapterem w podobnej cenie.

Czyli Twoim zdaniem warto po¶wiêciæ pieni±dze i czas podczas przek³adania
kó³ i wybraæ wieksz± tarcze z adapterem?


absolutnie tak

Dziêki, zatem na razie bêdê przek³ada³ tarczê 250mm pomiêdzy ko³ami i
zaczynam siê rozgl±daæ za adapterem i tarcz± 310mm.

Tutaj kto¶ sprzedaje adapter:
http://www.motard-wheels.110mb.com/drz400-klx400-caliper-adapter-bracket.htm
A tutaj mo¿na nabyæ tarcze 310mm za rozs±dne pieniadze:
http://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-DRZ-400-SM-05-09-PRZOD/743


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

6 Data: Lipiec 18 2013 11:17:33
Temat: Re: KtórÄ… tarcze wybrać
Autor: Kuczu 

W dniu 2013-07-18 11:10, Piotr Klimek pisze:

DziÄ™ki, zatem na razie bÄ™dÄ™ przek³ada³ tarczÄ™ 250mm pomiÄ™dzy ko³ami i
zaczynam się rozglądać za adapterem i tarczą 310mm.

Tutaj ktoÅ› sprzedaje adapter:
http://www.motard-wheels.110mb.com/drz400-klx400-caliper-adapter-bracket.htm
A tutaj mo¿na nabyć tarcze 310mm za rozsÄ…dne pieniadze:
http://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-DRZ-400-SM-05-09-PRZOD/743

No ja akurat bym sobie adapter zrobil sam ale pewnie ten da rade.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

7 Data: Lipiec 18 2013 11:11:57
Temat: Re: KtórÄ… tarcze wybrać
Autor: Kuczu 

W dniu 2013-07-18 10:10, Piotr Klimek pisze:

Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

MyÅ›licie, ¿e tarcza 270mm bÄ™dzie hamować du¿o lepiej ni¿ 250mm?



tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.

Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 t³oczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
310mm z adapterem w podobnej cenie.

Czyli Twoim zdaniem warto poÅ›wiÄ™cić pieniÄ…dze i czas podczas przek³adania
kó³ i wybrać wiekszÄ… tarcze z adapterem?


pozwolisz ze rozwine:

wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

Gdybym ja to robil to bym wybral opcje taka:

lepszy zacisk z 2 adapterami (jeden na mniejsza tarcze do "endurzenia" i jeden na wieksza do "supermotowania"), do tego wieksza pompa i dwie tarcze na dwoch roznych kolach. Zmienianie zacisku za kazdym razem wiaze sie z odpowietrzaniem przewodu i straconym czasem.

Jesli chcesz sie na serio pobawic w supermoto to dobry hamulec przedni jest absolutnie konieczny. Jesli jednak chcesz miec po prostu drugi zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

8 Data: Lipiec 18 2013 11:18:48
Temat: Re: KtórÄ… tarcze wybrać
Autor: Piotr Rezmer 

Kuczu pisze:


wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

A nie jest tak, ¿e wiÄ™ksza tarcza -> wiÄ™kszy promieÅ„ -> mniejsza si³a wymagana do zatrzymania tarczy? Z drugiej strony, prÄ™dkoæ liniowa tarczy jest wiÄ™ksza, czyli teoretycznie mo¿e wydzielać siÄ™ wiÄ™cej ciep³a, które trzeba odprowadzić.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

9 Data: Lipiec 18 2013 11:36:14
Temat: Re: KtórÄ… tarcze wybrać
Autor: Kuczu 

W dniu 2013-07-18 11:18, Piotr Rezmer pisze:

Kuczu pisze:


wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

A nie jest tak, ¿e wiÄ™ksza tarcza -> wiÄ™kszy promieÅ„ -> mniejsza si³a
wymagana do zatrzymania tarczy? Z drugiej strony, prÄ™dkoæ liniowa
tarczy jest wiÄ™ksza, czyli teoretycznie mo¿e wydzielać siÄ™ wiÄ™cej
ciep³a, które trzeba odprowadzić.


nie wdaje sie w dyskusje teoretyczne. Z praktyki wiem ze jest jak napisalem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

10 Data: Lipiec 18 2013 09:33:56
Temat: Re: Któr± tarcze wybraæ
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 18 Jul 2013 11:11:57 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

Zacisk planuje zostawiæ fabryczny 1 t³oczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
310mm z adapterem w podobnej cenie.

Czyli Twoim zdaniem warto po¶wiêciæ pieni±dze i czas podczas przek³adania
kó³ i wybraæ wieksz± tarcze z adapterem?


pozwolisz ze rozwine:

Bardzo proszê :)

wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

Fabrycznie DR-Z SM wychodzi³o z tak± sam± pomp± i zaciskiem jak wersje
enduro. Ró¿nica jest tylko wielko¶ci tarczy enduro - 250mm, SM - 310mm.

Gdybym ja to robil to bym wybral opcje taka:

lepszy zacisk z 2 adapterami (jeden na mniejsza tarcze do "endurzenia" i
jeden na wieksza do "supermotowania"), do tego wieksza pompa i dwie
tarcze na dwoch roznych kolach. Zmienianie zacisku za kazdym razem wiaze
sie z odpowietrzaniem przewodu i straconym czasem.

Wymiane zacisku biorê pod uwagê jako etap drugi, je¶li wiêksza tarcza nie
bêdzie dla mnie zadowalaj±ca.

Jesli chcesz sie na serio pobawic w supermoto to dobry hamulec przedni
jest absolutnie konieczny. Jesli jednak chcesz miec po prostu drugi
zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i
dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem.

Docelowo chcê je¿dziæ na SM w 90% po torach. Jednak na razie muszê w ogóle
ogarn±æ ten motocykl na afalcie, bo po przesiadce z SV1000S trzeba trochê
zmieniæ styl jazdy :) Na pewno na seryjnym zacisku ten motocykl nie bêdzie
konkurencyjny na torze, ale ¿eby siê takim sta³ to najpierw ja muszê siê
nauczyæ na nim je¼dziæ a do tego d³uga droga. Poza tym przek³adanie kó³
bêdê pewnie robi³ raz w tygodniu, wiêc zale¿y mi na tym, ¿eby to nie by³a
skomplikowana operacja.

Zada³em pytanie o tarcze bo chcia³em siê dowiedzieæ czy w ogóle jest sens
siê bawiæ w wiêksze tarcze. Teraz ju¿ wiem, ¿e jest.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

11 Data: Sierpien 09 2013 01:09:05
Temat: Re: Któr± tarcze wybraæ
Autor: Piotr Klimek 


wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny 
jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.
Gdybym ja to robil to bym wybral opcje taka:
lepszy zacisk z 2 adapterami (jeden na mniejsza tarcze do "endurzenia" i
jeden na wieksza do "supermotowania"), do tego wieksza pompa i dwie
tarcze na dwoch roznych kolach. Zmienianie zacisku za kazdym razem wiaze
sie z odpowietrzaniem przewodu i straconym czasem.

Jesli chcesz sie na serio pobawic w supermoto to dobry hamulec przedni 
jest absolutnie konieczny. Jesli jednak chcesz miec po prostu drugi
zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i
dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem.

Kupi³em tarcze 310mm i dorobi³em adapter pod fabryczny zacisk. Hamowanie jest o niebo lepsze ni¿ przy tarczy 250mm. Pewnie bêdzie jeszcze lepiej jak utwardzê zawieszenie, bo teraz mam miêkki terenowy setup.

Dziêkuje za pomoc.

P.S. To pierwszy post z Googlowego czytnika, wiêc co¶ mo¿e byæ nie tak.

12 Data: Sierpien 09 2013 10:18:51
Temat: Re: Któr± tarcze wybraæ
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-08-09 10:09, Piotr Klimek pisze:

P.S. To pierwszy post z Googlowego czytnika, wiêc co¶ mo¿e byæ nie tak.

Czy ten czytnik da siê obs³ugiwaæ programem pocztowym?
U¿ywam teraz news.task.gda.pl ale dzia³a z prêdko¶ci± topnienia lodowca i straci³ ostatnio kilka moich ulubionych grup.

--
MN

13 Data: Sierpien 09 2013 08:26:02
Temat: Re: Któr± tarcze wybraæ
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 09 Aug 2013 10:18:51 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
wyklawiaturowal co nastepuje:

P.S. To pierwszy post z Googlowego czytnika, wiêc co¶ mo¿e byæ nie tak.

Czy ten czytnik da siê obs³ugiwaæ programem pocztowym?
U¿ywam teraz news.task.gda.pl ale dzia³a z prêdko¶ci± topnienia lodowca
i straci³ ostatnio kilka moich ulubionych grup.

Nie da siê. Napisz do Adama Wysockiego, on udostêpnia konta na
news.chmurka.net i ten serwer dzia³a bardzo dobrze.

A ogólnie to newsy umieraj± niestety.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Re: Którą tarcze wybrać



Grupy dyskusyjne