Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG
1 | Data: Styczen 03 2007 11:57:27 |
Temat: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | |
Autor: Daniel J. | Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale nie jestem pewny 2 |
Data: Styczen 03 2007 12:00:32 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Tomek | Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę nie ma to zadnego znaczenia, zwyczajowo sciaga sie najpierw "-", zeby odkrecajac "+" nie zrobic spawarki z klucza :) -- Tomek 3 |
Data: Styczen 03 2007 12:21:18 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Radosław Wnuk | Tomek wrote: nie ma to zadnego znaczenia, zwyczajowo sciaga sie najpierw "-", zeby No niby tak ale zaraz ktos powie, ze najpierw sciaga sie plus, bo jak zostawisz plus bez minusa to uszkodzisz komputer i po gwarancji. A jak sie bales odkrecac plus wlasnie z powodu "spawarki" to trzeba bylo do nich przyjechac i oni by to zrobili. Pozdrofka -- Radoslaw Wnuk Polonez 1.6 GLi + LPG + kupa samozaparcia 4 |
Data: Styczen 03 2007 14:31:04 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: krzynios | Tak jak napisał Tomek, jeśli będziesz uważał żeby nie zrobić zwarcia to nie Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę 5 |
Data: Styczen 03 2007 14:57:18 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Lukasz | Zapal silnik i dopiero wtedy odepnij akumulator. Komputer będzie miał cały 6 |
Data: Styczen 03 2007 15:06:17 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Tomek | Zapal silnik i dopiero wtedy odepnij akumulator. Komputer będzie miał cały zajefajny pomysl! Po pierwsze komp ma wszystkie ustawienia w pamieci eeprom - po wylaczeniu zasilania nic sie nie skasuje. Po drugie odlaczanie akumulatora przy pracujacym silniku jest najprostrza droga do rozwalenia elektroniki. -- Tomek 7 |
Data: Styczen 03 2007 20:00:40 | Temat: Re: KtórÂą klemÄ najpierw zdjÂąÄ ? - dot. LPG | Autor: HeÂŽSk | On Wed, 3 Jan 2007 14:57:18 +0100, "Lukasz" Zapal silnik i dopiero wtedy odepnij akumulator. Komputer będzie miał cały facet, zmiluj sie i dawaj innym takich rad. zrob to u siebie ale innym nie proponuj. zrob i "pochwal" sie swoja znajomoscia fizyki. -- HeSk "Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją i terytorium darmowego opluwania innych." * My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP) 8 |
Data: Styczen 04 2007 09:48:37 | Temat: Re: Któr? klemę najpierw zdj?ć ? - dot. LPG | Autor: Lukasz | facet, zmiluj sie i dawaj innym takich rad. Zamieniam się zatem w słuch. Co się stanie? Podejrzewam, że skoczy napięcie, ale z jakiego powodu? -- Lukasz 9 |
Data: Styczen 05 2007 10:14:46 | Temat: Re: Któr? klemę najpierw zdj?ć ? - dot. LPG | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 4 Jan 2007 09:48:37 +0100, "Lukasz" Zamieniam się zatem w słuch. Co się stanie? Podejrzewam, że skoczy napięcie, Z powodu braku akumulatora nie będa tłumione przepięcia z układu zapłonowego. Szlag może trafić diody w alternatorze i elektronikę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 10 |
Data: Styczen 05 2007 17:00:02 | Temat: Re: Któr? klemę najpierw zdj?ć ? - dot. LPG | Autor: Lukasz | Z powodu braku akumulatora nie będa tłumione przepięcia z układu Dzięki. -- Lukasz 11 |
Data: Styczen 03 2007 15:23:51 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 3 Jan 2007 11:57:27 +0100, "Daniel J." wrote: Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę zdejmujemy Nie ma znaczenia, zdjęcie dowolnej dla pamięci skutkuje tak samo. Pierwszą się zdejmuje tą połączoną z masa pojazdu, najczęściej ujemną. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 12 |
Data: Styczen 03 2007 15:37:54 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: kyrzi | Użytkownik "Daniel J." napisał w wiadomości Chcę wymienić akumulator. Samochód jest zasilany LPG. Którą klemę zdejmujemy najpierwżeby nie zgubić ustawień komputera LPG, chyba "-" ale nie jestem pewny - Zawsze należy odłączać najpierw (-), potem (+) - Akumulator należy odłączać przy _wyłączonym_ zapłonie, aby uniknąć uszkodzenia komputera. - Przed odłączeniem akumulatora odnaleźć kod radioodbiornika (przyda się po powtórnym włączeniu radia :), skasowaniu ulegną też jego ustawienia (dotyczy większości współczesnych radioodbiorników) - A jak jest z LPG, to niestety nie wiem ;) -- Pozdrawiam, Marek 13 |
Data: Styczen 03 2007 17:42:31 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: darek_radom |
- Przed odłączeniem akumulatora odnaleźć kod radioodbiornika (przyda się Hmm... A radioodtwarzacze Blaupunkt? :-) Pozdrawiam! darek_radom -- - avast! antywirus: Brak wirusow - wiadomosc bezpieczna. Baza sygnatur wirusow: 0701-0, 2007-01-03 Przetestowano: 2007-01-03 17:42:32 http://www.avast.com 14 |
Data: Styczen 03 2007 19:25:07 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Maciek "Sołtys" | kyrzi napisał(a): uszkodzenia komputera. No i może jeszcze oprócz Pioneer (BTW najprostszy model) -- Maciek z Felką (white fela '95 LXi + rdza) 15 |
Data: Styczen 03 2007 20:49:23 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: t | Użytkownik "Daniel J." napisał w wiadomości --Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 16 |
Data: Styczen 04 2007 02:43:36 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Dariusz K. Ladziak | On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t" wrote: Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę Zeby pojezdzic na nim jak na lysej kobyle to bedziesz musial pokazac mu wspolczesne auto z plusem na masie... Tak. Popelnil blad. Nie kleme minusowa najpierw sie zdejmuje a kleme masy. Obecnie wszystkie produkowane samochody wlasnie minus maja na masie. W przypadku pojazdow zabytkowych ta recepta nie musi sie sprawdzic. A czemu? Jak masz mase akumulatora podpieta, wezmiesz klucz i zaczniesz przy klemie dodatniej nim manipulowac to istnieje ryzyko ze niechcacy tym kluczem mozesz tracic gdzies o blachy - fajerwerki beda wowczas fajne... Jak przy odlaczonym plusie zaczniesz odkrecac zacisk klemy minusowej (masowej) to kontakt klucza z blachami nadwozia nie powoduje zadnych efektow - zwierasz punkty o rownych potencjalach (plus minus spadki napiec zwiazane z poborem pradu - przy wylaczonych glownych odbiorach to jakas czuwajaca elektronika miliampery pobiera i spadkow miedzy klema minusowa a dowolnie dalekim punktem nadwozia roznica potencjalu to jakies miliwolty, zadnych fajerwerkow to nie moze spowodowac). Jak juz odepniesz mase - zwarcie klemy dodatniej do blach nie powoduje rowniez nic bo miedzy minusem akumulatora a masa nadwozia jest juz przerwa... -- Darek 17 |
Data: Styczen 03 2007 22:49:35 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Lady Patryshia | t wrote: Użytkownik "Daniel J." napisał w wiadomości
Tomku, Gosc ma racje... Zawsze, podkreslam ZAWSZE nalezy odlaczyc mase najpierw, a ze w wiekszosci pojazdow "-" jest na masie, wiec wszyscy generalnie zalecaja najpierw odlaczyc "minus" przy wszelkiego rodzaju naprawach zwiazanych z elektryka w aucie. Dlaczego tak? oto fragnenty powtarzajace sie x -krotnie w wielu "Service Manual"-ach " (1) Disconnect the negative battery cable and isolate (Fig. 5)." " WARNING: If the negative battery cable is not disconnected the possibility of damaging the Powertrain Control Module by contacting the Positive battery cable at the PDC (Fig. 6)." (PDC - Power Distribution Center) Inny Fragment: "REMOVAL (1) Verify that the ignition switch and all accessories are OFF. (2) Disconnect and isolate the negative battery cable remote terminal from the remote battery post. (3)........" Jezeli masz do czynienia z autem posiadajacym elektronike w instalacji elektrycznej na poziomie Syreny, Wartburga albo Tranbanta z lat 70-tych to oczywiscie kolejnosc odlaczania Aku. nie ma zadnego znaczenia mimo ze Wartburg z tamtych lat (wydaje mi sie) mial instalacje 6V z plusem na masie... Jezeli jest w aucie radio "kodowane" to rownym zmartwieniem do odszukania kodu moze byc rozladowanie aku.,np: podczas pomylkowego pozostawienia pojazdu na dluzszy czas z wlaczonymi swiatlami, albo zwykle przepalenie bezpiecznika, zasniedziale klemy i kiepskie ladowanie aku. lub kompletny brak ladowania. Instalacja gazowa, prawidlowo podlaczona nie wprowadza odmiennej kolejnosci. Niby z jakiego powodu? Jedyna uwage jaka mi sie nasuwa to, w przypadku zainstalowanego alarmu w samochodzie nalezaloby napierw go unieruchomic/odlaczyc, aby przy podlaczeniu nowego aku nie wzbudzil sie i nie wystraszyl wszystkich wrobli w okolicy. 18 |
Data: Styczen 04 2007 12:11:19 | Temat: Re: KtórÂą klemÄ najpierw zdjÂąÄ ? - dot. LPG | Autor: Adam Płaszczyca | On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t" wrote: Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę Dlatego, żeby uniknąć przykrego efektu zwarcia akumulatora. Kiedy odkręcasz kleme ujemną i dotkniesz kluczem masy nic się nie dzieje. Kiedy już ją zdejmiesz, to możesz również zewrzeć dodatnią i nic sie nie stanie. Jesli jednak zaczniesz od plusowej i klucz Ci się omsknie, to będziesz miał niezłe fajerwerki. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 19 |
Data: Styczen 04 2007 18:15:45 | Temat: Re: KtórÂą klemÄ� najpie rw zdjÂąÄ� ? - dot. LPG | Autor: Tomek | On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t" wrote:Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich ludzi, co widać po tych kilku odpowiedziach w ktorych twierdzi się że koniecznie trzeba odkręcać minus. A punktu widzenia przepływu prądu nie ma najmniejszej rożnicy ktorą klemę się odkręca pierwsza, a to ze ktoś jest fizdą nie upoważnia do wyciagania wnioskow i dawania rad. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 20 |
Data: Styczen 04 2007 23:20:16 | Temat: Re: KtÄłrĂÂą klemĂ� najpie rw zdjĂÂąĂ� ? - dot. LPG | Autor: Adam Płaszczyca | On 4 Jan 2007 19:15:45 +0100, "Tomek" wrote: Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich No nie ma, wcale. Ani-ani. Poza tym, że ujemna jest połączona z reszta auta i kiedy jeszcze obydwie są na akumulatorze, to zwarcie ujemnej z masą nie powoduje nic, a dodatniej fajerwerk. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 21 |
Data: Styczen 04 2007 23:01:13 | Temat: Re: KtÄ�Ĺ� rĂ�Âą klemĂ�  5533; najpie rw zdjĂ� ÂąĂ� � ? - dot . LPG | Autor: Tomek | On 4 Jan 2007 19:15:45 +0100, "Tomek" wrote:A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora. Rób sobie jeszcze zwarcia między np błotnikami, albo zapasowymi żarowkami. Dętki świetnie się zwierają. Pewno jedną z tych fizd grochowych jesteś co se kluczykiem, jak odkrecal klemę, dotknąl do karoserii. Klemy się odkreca i zdejmuje przeciętnie raz do roku. Jak Ty to robisz częściej to może sobie w końcu kup samochod, bo coś mi się widzi że lepsze na zlom oddawalem niż ty masz do jeżdzenia. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 22 |
Data: Styczen 05 2007 10:17:19 | Temat: Re: KtĂ�Äš� rÄ�ĂÂą klemÄ�  5533; najpie rw zdjÄ� ĂÂąÄ� � ? - dot . LPG | Autor: Adam Płaszczyca | On 5 Jan 2007 00:01:13 +0100, "Tomek" wrote: A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora. A po nic. Tylko klucz może Ci się omsknąć. I dlatego, dla bezpieczeństwa, najpierw zdejmuje się klemę masową. Przy zdejmowaniu tej klemy przypadkowe zwarcie do masy niczego nie spowoduje, a kiedy ją już zdejmiesz, to rónież nic się nie stanie, kiedy równie przypadkowo zewrzesz klemę dodatnią do masy. Jeśli jednak zaczniesz od klemy dodatniej i przypadkiem zrobisz zwarcie, to masz fajerwerk. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 23 |
Data: Styczen 05 2007 19:00:03 | Temat: Re: KtĂ��Äą� ; rÄ�� Ă� Âą kle mÄ��  5533; najpie rw zdjÄ� ʏ 33; Ă�ÂąÄ� � &# 65533; ? - d | Autor: Tomek | On 5 Jan 2007 00:01:13 +0100, "Tomek" wrote:A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod. Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora. Ostatni raz coś z akumulatorem robilem dwa lata temu. Raz na dwa lata można uważać. Zresztą u mnie nie da się zrobić zwarcia. Chyba zeby klucz mial z pół metra. Ja wim że cioły też mogą mieć samochody. Ale robienie reguły tylko dlatego że się jest ciołem to lekkie przegięcie. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 24 |
Data: Styczen 05 2007 20:45:29 | Temat: Re: KtĂ��Äą� ; rÄ�� Ă� Âą kle mÄ��  5533; najpie rw zdjÄ� ʏ 33; Ă�ÂąÄ� � &# 65533; ? - d | Autor: przemak | A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod. Rzeczywiscie, jak sie nie odkreca klem w ogole, to wszystko jedno, ktorej NIE odkreca sie jako pierwszej ;-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 25 |
Data: Styczen 07 2007 11:46:05 | Temat: Re: KtÄ��ĂÂą� ; rĂ�� Ä� ĂÂą kle mĂ��  5533; najpie rw zdjĂ� ʏ 33; Ä�ĂÂąĂ� � &# 65533; ? - d | Autor: Adam Płaszczyca | On 5 Jan 2007 20:00:03 +0100, "Tomek" wrote: A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod. Akumulatora nie, klemy zaś powinno się zdejmować przy większości napraw. Dla bezpieczeństwa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 26 |
Data: Styczen 07 2007 12:37:31 | Temat: Re: KtÄ��� Ă�Âą� ; rĂ�A 533;� Ä� ᦙ 3; Ă�Âą kle mĂ� ᦙ 3;�  5533; najpie rw zdj | Autor: Tomek | On 5 Jan 2007 20:00:03 +0100, "Tomek" wrote:Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 27 |
Data: Styczen 07 2007 21:11:54 | Temat: Re: KtĂ��� Ä�ĂÂą� ; rÄ�A 533;� Ă� ᦙ 3; Ä�ĂÂą kle mÄ� ᦙ 3;�  5533; najpie rw zdj | Autor: Adam Płaszczyca | On 7 Jan 2007 13:37:31 +0100, "Tomek" wrote: Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 28 |
Data: Styczen 07 2007 21:58:39 | Temat: Re: KtĂ��� Ä�ĂÂą� ; rÄ�A 533;� Ă� ᦙ 3; Ä�ĂÂą kle mÄ� ᦙ 3;�  5533; najpie rw zdj | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sun, 07 Jan 2007 21:11:54 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a): Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu Do czasu jak sobie przyspawa klucz do karoserii odkręcając plusową klemę. Chyba, że ma trabanta z kartonu z plusem na masie, to wtedy mu nie grozi ;-) -- Pozdrawiam, Przemek 29 |
Data: Styczen 07 2007 23:49:01 | Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� Âą� ; rÄ� ᦙ 3;A 533;� Ă� � ᦙ 3; Ä��Ă� Âą | Autor: Tomek | On 7 Jan 2007 13:37:31 +0100, "Tomek" wrote:Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie. No chyba że udowodnisz że zdjęcie klemy minusowej jako pierwszej nie skasuje ustawień jakiegoś urządzenia a plusowej je zresetuje. Możesz to zrobić na przykłądzie sterownika LPG. Bo o to się ktoś pytał. Albo odowodnij że jak się zdejmie, przy otwartych drzwiach, klemę minusową to żarowka oświetlenia kabiny nie zgaśnie a jak plusową to zgaśnie. Tomek ps. Zrobione przez głupka zwarcie nie wchodzi w definicję awarii tylko głupoty. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 30 |
Data: Styczen 08 2007 01:30:21 | Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� Âą� ; rÄ� ᦙ 3;A 533;� Ă� � ᦙ 3; Ä��Ă� Âą | Autor: J.F. | On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, Tomek wrote: >Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma No, nieostrozne operowanie kluczem moze miec wplyw na instalacje przy zlej kolejnosci :-) No chyba że udowodnisz A tu oczywiscie masz racje. Dowolna klema zdjeta i prad znika w calym obwodzie. ps. Zrobione przez głupka zwarcie nie wchodzi w definicję awarii tylko głupoty. No coz, odkrec i zakrec 1000 klem pod napieciem, zobaczymy ile razy byles glupi :-) J. 31 |
Data: Styczen 08 2007 09:19:04 | Temat: Re: KtÄ���& #65533; Ă�� Ä� ĂÂą� ; rĂ� ᦙ 3;A 533;� Ä� � ᦙ 3; Ă��Ä� ĂÂą | Autor: Adam Płaszczyca | On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, "Tomek" wrote: Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma Wskaż, prosze, gdzie tak czyniłem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 32 |
Data: Styczen 08 2007 10:44:22 | Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� Âą� ; rÄ� ᦙ 3;A 533;� Ă� � ᦙ 3; Ä��Ă� Âą | Autor: J.F. | On Mon, 08 Jan 2007 09:19:04 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, "Tomek" wrote: To czego sie tyczylo "brednie" dwa posty wyzej ? J. 33 |
Data: Styczen 08 2007 12:11:14 | Temat: Re: KtÄ���& #65533; Ă�� Ä� ĂÂą� ; rĂ� ᦙ 3;A 533;� Ä� � ᦙ 3; Ă��Ä� ĂÂą | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 08 Jan 2007 10:44:22 +0100, J.F. To czego sie tyczylo "brednie" dwa posty wyzej ?Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem maWskaż, prosze, gdzie tak czyniłem. Tego, że z punktu widzenia prądu jest wszystko jedno. Jak zdejmujesz najpierw masową, to jakoś prąd przez klucz prąd zwarciowy popłynąć nie może. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 34 |
Data: Styczen 03 2007 20:49:23 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: t | Użytkownik "Daniel J." napisał w wiadomości --Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę dlaczego należy tak robić. Pojeździmy sobie wtedy na Tobie jak na łysej kobyle. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 35 |
Data: Styczen 04 2007 02:43:36 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Dariusz K. Ladziak | On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t" wrote: Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę Zeby pojezdzic na nim jak na lysej kobyle to bedziesz musial pokazac mu wspolczesne auto z plusem na masie... Tak. Popelnil blad. Nie kleme minusowa najpierw sie zdejmuje a kleme masy. Obecnie wszystkie produkowane samochody wlasnie minus maja na masie. W przypadku pojazdow zabytkowych ta recepta nie musi sie sprawdzic. A czemu? Jak masz mase akumulatora podpieta, wezmiesz klucz i zaczniesz przy klemie dodatniej nim manipulowac to istnieje ryzyko ze niechcacy tym kluczem mozesz tracic gdzies o blachy - fajerwerki beda wowczas fajne... Jak przy odlaczonym plusie zaczniesz odkrecac zacisk klemy minusowej (masowej) to kontakt klucza z blachami nadwozia nie powoduje zadnych efektow - zwierasz punkty o rownych potencjalach (plus minus spadki napiec zwiazane z poborem pradu - przy wylaczonych glownych odbiorach to jakas czuwajaca elektronika miliampery pobiera i spadkow miedzy klema minusowa a dowolnie dalekim punktem nadwozia roznica potencjalu to jakies miliwolty, zadnych fajerwerkow to nie moze spowodowac). Jak juz odepniesz mase - zwarcie klemy dodatniej do blach nie powoduje rowniez nic bo miedzy minusem akumulatora a masa nadwozia jest juz przerwa... -- Darek 36 |
Data: Styczen 03 2007 22:49:35 | Temat: Re: Którą klemę najpierw zdjąć ? - dot. LPG | Autor: Lady Patryshia | t wrote: Użytkownik "Daniel J." napisał w wiadomości
Tomku, Gosc ma racje... Zawsze, podkreslam ZAWSZE nalezy odlaczyc mase najpierw, a ze w wiekszosci pojazdow "-" jest na masie, wiec wszyscy generalnie zalecaja najpierw odlaczyc "minus" przy wszelkiego rodzaju naprawach zwiazanych z elektryka w aucie. Dlaczego tak? oto fragnenty powtarzajace sie x -krotnie w wielu "Service Manual"-ach " (1) Disconnect the negative battery cable and isolate (Fig. 5)." " WARNING: If the negative battery cable is not disconnected the possibility of damaging the Powertrain Control Module by contacting the Positive battery cable at the PDC (Fig. 6)." (PDC - Power Distribution Center) Inny Fragment: "REMOVAL (1) Verify that the ignition switch and all accessories are OFF. (2) Disconnect and isolate the negative battery cable remote terminal from the remote battery post. (3)........" Jezeli masz do czynienia z autem posiadajacym elektronike w instalacji elektrycznej na poziomie Syreny, Wartburga albo Tranbanta z lat 70-tych to oczywiscie kolejnosc odlaczania Aku. nie ma zadnego znaczenia mimo ze Wartburg z tamtych lat (wydaje mi sie) mial instalacje 6V z plusem na masie... Jezeli jest w aucie radio "kodowane" to rownym zmartwieniem do odszukania kodu moze byc rozladowanie aku.,np: podczas pomylkowego pozostawienia pojazdu na dluzszy czas z wlaczonymi swiatlami, albo zwykle przepalenie bezpiecznika, zasniedziale klemy i kiepskie ladowanie aku. lub kompletny brak ladowania. Instalacja gazowa, prawidlowo podlaczona nie wprowadza odmiennej kolejnosci. Niby z jakiego powodu? Jedyna uwage jaka mi sie nasuwa to, w przypadku zainstalowanego alarmu w samochodzie nalezaloby napierw go unieruchomic/odlaczyc, aby przy podlaczeniu nowego aku nie wzbudzil sie i nie wystraszyl wszystkich wrobli w okolicy. 37 |
Data: Styczen 04 2007 12:11:19 | Temat: Re: KtórÂą klemÄ najpierw zdjÂąÄ ? - dot. LPG | Autor: Adam Płaszczyca | On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t" wrote: Jeśli piszesz że zawsze tak trzeba robić to pewno wiesz dlaczego. Napisz proszę Dlatego, żeby uniknąć przykrego efektu zwarcia akumulatora. Kiedy odkręcasz kleme ujemną i dotkniesz kluczem masy nic się nie dzieje. Kiedy już ją zdejmiesz, to możesz również zewrzeć dodatnią i nic sie nie stanie. Jesli jednak zaczniesz od plusowej i klucz Ci się omsknie, to będziesz miał niezłe fajerwerki. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 38 |
Data: Styczen 04 2007 18:15:45 | Temat: Re: KtórÂą klemÄ� najpie rw zdjÂąÄ� ? - dot. LPG | Autor: Tomek | On 3 Jan 2007 21:49:23 +0100, "t" wrote:Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich ludzi, co widać po tych kilku odpowiedziach w ktorych twierdzi się że koniecznie trzeba odkręcać minus. A punktu widzenia przepływu prądu nie ma najmniejszej rożnicy ktorą klemę się odkręca pierwsza, a to ze ktoś jest fizdą nie upoważnia do wyciagania wnioskow i dawania rad. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 39 |
Data: Styczen 04 2007 23:20:16 | Temat: Re: KtÄłrĂÂą klemĂ� najpie rw zdjĂÂąĂ� ? - dot. LPG | Autor: Adam Płaszczyca | On 4 Jan 2007 19:15:45 +0100, "Tomek" wrote: Między zawsze a żeby uniknąć jest przepaść. Samochody są rownież dla głupich No nie ma, wcale. Ani-ani. Poza tym, że ujemna jest połączona z reszta auta i kiedy jeszcze obydwie są na akumulatorze, to zwarcie ujemnej z masą nie powoduje nic, a dodatniej fajerwerk. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 40 |
Data: Styczen 04 2007 23:01:13 | Temat: Re: KtÄ�Ĺ� rĂ�Âą klemĂ�  5533; najpie rw zdjĂ� ÂąĂ� � ? - dot . LPG | Autor: Tomek | On 4 Jan 2007 19:15:45 +0100, "Tomek" wrote:A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora. Rób sobie jeszcze zwarcia między np błotnikami, albo zapasowymi żarowkami. Dętki świetnie się zwierają. Pewno jedną z tych fizd grochowych jesteś co se kluczykiem, jak odkrecal klemę, dotknąl do karoserii. Klemy się odkreca i zdejmuje przeciętnie raz do roku. Jak Ty to robisz częściej to może sobie w końcu kup samochod, bo coś mi się widzi że lepsze na zlom oddawalem niż ty masz do jeżdzenia. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 41 |
Data: Styczen 05 2007 10:17:19 | Temat: Re: KtĂ�Äš� rÄ�ĂÂą klemÄ�  5533; najpie rw zdjÄ� ĂÂąÄ� � ? - dot . LPG | Autor: Adam Płaszczyca | On 5 Jan 2007 00:01:13 +0100, "Tomek" wrote: A po ch.. chcesz zwierać z masą ujemną klemę jak jest podlaczona do akumulatora. A po nic. Tylko klucz może Ci się omsknąć. I dlatego, dla bezpieczeństwa, najpierw zdejmuje się klemę masową. Przy zdejmowaniu tej klemy przypadkowe zwarcie do masy niczego nie spowoduje, a kiedy ją już zdejmiesz, to rónież nic się nie stanie, kiedy równie przypadkowo zewrzesz klemę dodatnią do masy. Jeśli jednak zaczniesz od klemy dodatniej i przypadkiem zrobisz zwarcie, to masz fajerwerk. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 42 |
Data: Styczen 05 2007 19:00:03 | Temat: Re: KtĂ��Äą� ; rÄ�� Ă� Âą kle mÄ��  5533; najpie rw zdjÄ� ʏ 33; Ă�ÂąÄ� � &# 65533; ? - d | Autor: Tomek | On 5 Jan 2007 00:01:13 +0100, "Tomek" wrote:A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod. Zauważysz że w samochodzie nie ma potrzeby ciąglego odkręcania akumulatora. Ostatni raz coś z akumulatorem robilem dwa lata temu. Raz na dwa lata można uważać. Zresztą u mnie nie da się zrobić zwarcia. Chyba zeby klucz mial z pół metra. Ja wim że cioły też mogą mieć samochody. Ale robienie reguły tylko dlatego że się jest ciołem to lekkie przegięcie. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 43 |
Data: Styczen 05 2007 20:45:29 | Temat: Re: KtĂ��Äą� ; rÄ�� Ă� Âą kle mÄ��  5533; najpie rw zdjÄ� ʏ 33; Ă�ÂąÄ� � &# 65533; ? - d | Autor: przemak | A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod. Rzeczywiscie, jak sie nie odkreca klem w ogole, to wszystko jedno, ktorej NIE odkreca sie jako pierwszej ;-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 44 |
Data: Styczen 07 2007 11:46:05 | Temat: Re: KtÄ��ĂÂą� ; rĂ�� Ä� ĂÂą kle mĂ��  5533; najpie rw zdjĂ� ʏ 33; Ä�ĂÂąĂ� � &# 65533; ? - d | Autor: Adam Płaszczyca | On 5 Jan 2007 20:00:03 +0100, "Tomek" wrote: A dlaczego klucz ma się omsknąć jak sam naposaleś że po nic. Kup sobie samochod. Akumulatora nie, klemy zaś powinno się zdejmować przy większości napraw. Dla bezpieczeństwa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 45 |
Data: Styczen 07 2007 12:37:31 | Temat: Re: KtÄ��� Ă�Âą� ; rĂ�A 533;� Ä� ᦙ 3; Ă�Âą kle mĂ� ᦙ 3;�  5533; najpie rw zdj | Autor: Tomek | On 5 Jan 2007 20:00:03 +0100, "Tomek" wrote:Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu widzenia prądu jest bez znaczenia którą najpierw. Tomek -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 46 |
Data: Styczen 07 2007 21:11:54 | Temat: Re: KtĂ��� Ä�ĂÂą� ; rÄ�A 533;� Ă� ᦙ 3; Ä�ĂÂą kle mÄ� ᦙ 3;�  5533; najpie rw zdj | Autor: Adam Płaszczyca | On 7 Jan 2007 13:37:31 +0100, "Tomek" wrote: Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu Ile razy jeszcze napiszesz ta brednię? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 47 |
Data: Styczen 07 2007 21:58:39 | Temat: Re: KtĂ��� Ä�ĂÂą� ; rÄ�A 533;� Ă� ᦙ 3; Ä�ĂÂą kle mÄ� ᦙ 3;�  5533; najpie rw zdj | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sun, 07 Jan 2007 21:11:54 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a): Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu Do czasu jak sobie przyspawa klucz do karoserii odkręcając plusową klemę. Chyba, że ma trabanta z kartonu z plusem na masie, to wtedy mu nie grozi ;-) -- Pozdrawiam, Przemek 48 |
Data: Styczen 07 2007 23:49:01 | Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� Âą� ; rÄ� ᦙ 3;A 533;� Ă� � ᦙ 3; Ä��Ă� Âą | Autor: Tomek | On 7 Jan 2007 13:37:31 +0100, "Tomek" wrote:Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma jakikolwiek wplyw na dzialanie instalacji w samochodzie. No chyba że udowodnisz że zdjęcie klemy minusowej jako pierwszej nie skasuje ustawień jakiegoś urządzenia a plusowej je zresetuje. Możesz to zrobić na przykłądzie sterownika LPG. Bo o to się ktoś pytał. Albo odowodnij że jak się zdejmie, przy otwartych drzwiach, klemę minusową to żarowka oświetlenia kabiny nie zgaśnie a jak plusową to zgaśnie. Tomek ps. Zrobione przez głupka zwarcie nie wchodzi w definicję awarii tylko głupoty. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 49 |
Data: Styczen 08 2007 01:30:21 | Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� Âą� ; rÄ� ᦙ 3;A 533;� Ă� � ᦙ 3; Ä��Ă� Âą | Autor: J.F. | On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, Tomek wrote: >Masz rację. Przy pewnych naprawach powinno się zdejmować klemy. Tylko z punktu Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma No, nieostrozne operowanie kluczem moze miec wplyw na instalacje przy zlej kolejnosci :-) No chyba że udowodnisz A tu oczywiscie masz racje. Dowolna klema zdjeta i prad znika w calym obwodzie. ps. Zrobione przez głupka zwarcie nie wchodzi w definicję awarii tylko głupoty. No coz, odkrec i zakrec 1000 klem pod napieciem, zobaczymy ile razy byles glupi :-) J. 50 |
Data: Styczen 08 2007 09:19:04 | Temat: Re: KtÄ���& #65533; Ă�� Ä� ĂÂą� ; rĂ� ᦙ 3;A 533;� Ä� � ᦙ 3; Ă��Ä� ĂÂą | Autor: Adam Płaszczyca | On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, "Tomek" wrote: Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem ma Wskaż, prosze, gdzie tak czyniłem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 51 |
Data: Styczen 08 2007 10:44:22 | Temat: Re: KtĂ���& #65533; Ä�� Ă� Âą� ; rÄ� ᦙ 3;A 533;� Ă� � ᦙ 3; Ä��Ă� Âą | Autor: J.F. | On Mon, 08 Jan 2007 09:19:04 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On 8 Jan 2007 00:49:01 +0100, "Tomek" wrote: To czego sie tyczylo "brednie" dwa posty wyzej ? J. 52 |
Data: Styczen 08 2007 12:11:14 | Temat: Re: KtÄ���& #65533; Ă�� Ä� ĂÂą� ; rĂ� ᦙ 3;A 533;� Ä� � ᦙ 3; Ă��Ä� ĂÂą | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 08 Jan 2007 10:44:22 +0100, J.F. To czego sie tyczylo "brednie" dwa posty wyzej ?Tyle razy ile ty będziesz się głupio upieral ze kolejnośc odkrecania klem maWskaż, prosze, gdzie tak czyniłem. Tego, że z punktu widzenia prądu jest wszystko jedno. Jak zdejmujesz najpierw masową, to jakoś prąd przez klucz prąd zwarciowy popłynąć nie może. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 |