Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2
1 | Data: Sierpien 17 2008 11:15:42 |
Temat: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | |
Autor: ulong | Witam! 2 |
Data: Sierpien 17 2008 11:21:56 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Funaki |
Jeżeli cel zakupu jest taki jak myślę, to sugeruję popatrzeć, które z tych aut ma największą kanapę z tyłu ;-) -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. https://www.mm.pl/~funaki/fela.jpg 3 |
Data: Sierpien 17 2008 10:00:29 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.08.2008 ulong napisał/a: Jakie widzicie plusy i minusy tych aut? CO oznacza dla Ciebie "rozwojowe"? :) Jesli mozliwe modyfikacje, to pewnie kazdy z tych samochodow ma potencjal. Zgaduje, ze Ibiza 1.8t silnikowo, nie wiem jak reszta gratow, to tez pewnie praktycznie Audi/VW? S13 - bardzo fajny samochod, ale zdaje sie, ze stosunkowo egzotyczny. Wiecej informacji najlepiej poszukac na forum turbokillers.com - mysle, ze to bedzie dosc dobra skrabnica zarowno wiedzy jak i przydatnych kontaktow ;) Audi S2 - http://forum.apmotorsport.pl/index.php Bardzo fajny samochod, ale podejrzewam, ze upolowanie nienagannego w stanie egzemplarza bedzie trudne. I kosztowne :) Impreza GT - takze bardzo fajny samochod, ale o ile nie planujesz rozpoczac dlubania od samego poczatku, a chcesz egzemplarz nie do zajezdzenia ale rokujacy na przyszlosc, to tez pewnie warto pare zlotych przeznaczyc - duzo zalezy od rocznika i stanu. Mozna znalezc ok. 1994-1995 za parenascie tysiecy, mozna tez znalezc ladne calkiem egzemplarz z okolic 1999-2000 za dobre 35-45tys. zlotych i wcale nie musi byc to wygorowana cena... forum-subaru.pl forum.subaru.pl Sporo forow zagranicznych - o kosztach utrzymania w Polsce powiedza one pewnie niewiele, ale za to duzo praktycznych, technicznych informacji mozna znalezc. Polecilbym zwlaszcza brytyjski scoobynet. Jak ksztaltuja sie ceny mitsu lancer evo 5,6? Obawiam sie, ze znalezienie niezajezdzonego egzemplarza w Polsce, a byc moze nawet w Europie, z kierownica po lewej stronie moze graniczyc z cudem :) PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego, Ja bym prawde mowiac szukal raczej odwrotnie - jak najlepsza buda i w miare sprawny silnik itp. Oczywiscie naprawa bebechow jest kosztowna, ale moze sie okazac, ze dalece mniej niz prostowanie budy... zwlaszcza, jesli chcialbys i tak potem przeprowadzac modyfikacje. Oczywiscie chyba, ze uszkodzenia karoserii sa minimalne - bo jest sporo samochodow naprawde w sumie po stluczkach, naprawionych przyzwoicie i bedacych ogolnie w dobrym stanie. To tyle tak w skrocie Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 4 |
Data: Sierpien 17 2008 12:28:05 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: ulong | Jacek Rudowski pisze: CO oznacza dla Ciebie "rozwojowe"? :)Tak, o to dokladnie chodzi ;) Audi S2 - http://forum.apmotorsport.pl/index.php I kosztowne :)Dokladnie tego sie boje w tym aucie - koszta. Impreza GT - takze bardzo fajny samochod, ale o ile nie planujeszAuto do jezdzenia juz mam ;) Tylko tutaj niestety jednak bym musial celowac w te tansze egzemplarze. Obawiam sie, ze znalezienie niezajezdzonego egzemplarza w Polsce, a byc moze nawet w Europie,Tak myslalem, na allegro to tego jak na lekarstwo :) Ja bym prawde mowiac szukal raczej odwrotnie - jak najlepsza buda i w miare sprawny silnik itp.Nie no, podstawa to prosta buda, chcialem tylko, zeby zaraz mi tutaj chlopaki nie wyskoczyli, ze nie znajde bezwypadkowego :) Wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz oraz za linki, ktore podales :) Pozdrawiam, Wojtek. 5 |
Data: Sierpien 17 2008 03:41:35 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Olleo | > Impreza GT - takze bardzo fajny samochod, ale o ile nie planujesz No to GTeka sobie raczej podaruj - rocznik 99-00 w stanie dobrym, to raczej 45 niz 35 tys, analogicznie na starsze roczniki bedziesz musial wydac z 10k wiecej, niz srednia z allegro, a zostaw sobie jeszcze minimum 5k na ewentualna wymiane rozrzadu, plynow, sprzegla itd. -- Olleo 6 |
Data: Sierpien 17 2008 13:53:18 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: ulong | Olleo pisze: No to GTeka sobie raczej podaruj - rocznik 99-00 w stanie dobrym, toHmmm... Dext.pl nie mogl sprzedac swojej imprezki GT za 40-50k, a tutaj mowicie, ze nawet wiecej trzeba miec na serie. Co jak co, ale akurat w takich autach idzie sie raczej w ta sama strone co dext. Pozdrawiam, Wojtek. 7 |
Data: Sierpien 17 2008 12:01:21 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.08.2008 ulong napisał/a: Hmmm... Ale sprzedal, i to chyba raczej mniej wiecej w tej wlasnie cenie - o ile nic mi sie nie pomieszalo. A uzytkownik tego samochodu udziela sie takze na forum.subaru.pl. Poza tym ten samochod jest mocno modyfikowany. Ja wiem,ze jest wielu fantastow, ktorzy powiedza: eee za tyle kasy... i pojda kupic tanszy... ale z reguly takze w innym stanie, mniej modyfikacji itp. itd. Poza tym nie czarujmy sie - jest grupa osob, ktora chce kupic samochod jak najtaniej, zarznac go i sprzedac padake dalej... bo w samochod przeciez nie warto inwestowac... Zajrzyj na forum.subaru.pl - jak masz zapal, to jest starszy gt z bodaj 95r. w okolicach 11tys. ale z padnietymi panewkami... cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik, zrob na kutych gratach i jezdz dalej... Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 8 |
Data: Sierpien 17 2008 05:33:13 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Arek ;-) | Ja bym wstępnie odrzucił Ibizę. Ogólnie silnik bardzo rozwojowy (nawet 9 |
Data: Sierpien 17 2008 14:43:13 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: ulong | Arek ;-) pisze: Ja bym wstępnie odrzucił Ibizę. Ogólnie silnik bardzo rozwojowy (nawetW sumie racja. Kupno dobrego S2 to ciężka sprawa, poza tym to po prostu stare auta.Dlatego tez S2 jest na ostatniej pozycji u mnie, do tego czesci i mechanicy granicza z cudem. ...Ja bym twoją listę rozszerzył o Audi S4 biturbo. Silnik bardzoS4 to niestety nie ta polka cenowa (i wagowa w sumie rowniez). M3 e36 tez jest opcja, cena w miare ok. Pytanie czy lepiej kupic drozsza baze, czy tanszego typu 200sx, a wiecej wlozyc w auto. 10 |
Data: Sierpien 17 2008 14:38:43 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: ulong | Jacek Rudowski pisze: Ale sprzedal, i to chyba raczej mniej wiecej w tej wlasnie cenie - o ile nic mi sie nie pomieszalo.Sprzedal, sprzedal, a jak jezdzi widzialem na wlasne oczy ;) Poza tym ten samochod jest mocno modyfikowany.Dokladnie, ja bym teraz tego dexta chetnie kupil :) Zajrzyj na forum.subaru.pl - jak masz zapal, to jest starszy gt z bodaj 95r. w okolicach 11tys. aleO, o to mi chodzi, zaraz poszukam :) 11 |
Data: Sierpien 17 2008 07:14:03 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Olleo | > Zajrzyj na forum.subaru.pl - jak masz zapal, to jest starszy gt z bodaj 95r. w okolicach 11tys. ale O, o to mi chodzi, zaraz poszukam :) Ja bym sie najpierw na twoim miejscu dowiedzial ile kosztuja kute czesci, bo obawiam sie, ze bez dolozenia co najmniej 15k za duzo nie zdzialasz. Zwykly remont silnika na seryjnych czesciach, to kwota kolo 10k. -- Olleo 12 |
Data: Sierpien 17 2008 16:31:46 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: ulong | Olleo pisze: Ja bym sie najpierw na twoim miejscu dowiedzial ile kosztuja kuteBardzo bym prosil o wypowiadanie sie na temat oraz nie wypowiadanie sie na temat, na ktory prosilem sie nie wypowiadac. Pierwszy twoj post w tym temacie jakos udalo mi sie przelknac (45k pln za serie impreza gt?, spoko auto doinwestowane za tyle poszlo przygotowane pod 1/4 mili), ale kolejny post ktory nic nie wnosi mija sie z celem. Myslisz, ze ile moge przeznaczyc na auto, piszac najpierw, ze chce kupic auto za 5-10tys (s13), a potem piszac, ze taka impreze dext chetnie bym kupil od reki? "PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego, w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w miare nienaganna bude. " ITD. ITP. 13 |
Data: Sierpien 18 2008 01:13:12 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Olleo | Bardzo bym prosil o wypowiadanie sie na temat oraz nie wypowiadanie sie 45k kosztuje przecietnie GT w super stanie - wychuchane, dopieszczone, bez potrzebnego wkladu pozniejszego, a GTeki z 99/00 za 30-35k, to auta-skarbonki. I to jest fakt, ktory pokazuje w jakim stanie kupisz GTeka za tysiecy parenascie, wiec jak najbardziej na temat. Myslisz, ze ile moge przeznaczyc na auto, piszac najpierw, ze chce kupic Mysle, ze podajesz dane rozbiezne, ale jesli widze: "> > z padnietymi panewkami... cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik, > zrob na kutych gratach i jezdz dalej... To podaje ci informacje ile zrobienie na kutych gratach kosztuje. Twoja wola, mozesz tego nie przelykac, mozesz tez moich postow nie czytac. "PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie A wiec dla 99/00 40-45k ;P Tansze tylko z pozoru beda sie wydawac, ze maja sprawny silnik i w miare nienaganna bude. -- Olleo 14 |
Data: Sierpien 18 2008 08:47:41 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.08.2008 Olleo napisał/a: > Zajrzyj na forum.subaru.pl - jak masz zapal, to jest starszy gt z bodaj 95r. w okolicach 11tys. ale Nie da sie ukryc, sa to koszta - ale juz oszczedza sie po czesci na bazie... korby i tloki - moze nie jakies ekstremalne, ale calkiem zdatne mozna kupic spokojnie w granicach 6000zl. Przy obecnym kursie euro moze nawet nieco taniej... Reszta duperelek typu panewki itp. jest wzglednie tania ;) Natomiast jesli ulong ma czym jezdzic i moze sobie pozwolic na pewne przestoje swojej "rajdowki"... to mysle, ze jest to opcja do rozwazenia. Zwlaszcza jesli i tak dalej w planach ma modyfikacje... Niemniej jednak warto miec spory zapas gotowki - ale to dotyczy nie tylko Subaru i kutych gratow, ale wlasciwie kazdego samochodu do wiekszego upalania moim zdaniem. Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 15 |
Data: Sierpien 18 2008 13:34:14 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Olleo | Nie da sie ukryc, sa to koszta - ale juz oszczedza sie po czesci na bazie... Rozmawialem w zeszlym tygodniu z gosciem, ktory na peczki robi takie akcje na silnikach Subaru w MTS Rally. Robil tez takie na kutych gratach za 6k zl i tanszych... niestety na jednym razie/silnik sie nie skonczylo. Nawiasem mowiac twierdzi, ze jak sie ma kase na porzadne modyfikacje, to nie ma sensu isc w cos takiego - lepiej sciagnac graty od Spec C. i wrzucic to wszystko do europejskiej budy. -- Olleo 17 |
Data: Sierpien 19 2008 08:29:37 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 18.08.2008 Olleo napisał/a: Rozmawialem w zeszlym tygodniu z gosciem, ktory na peczki robi takie Bo poniewaz? Konkretnie? Poza tym zrobilem dosc konkretne wyliczenie juz - a korbom Eagle jak do tej pory do zarzucenia nic nie mam. O jakichs niesamowitych problemach z nimi nigdzie tez nie slyszalem. Tak samo tloki czy to CP, czy Wieseco czy pare innych, ktore wraz z Eagle spokojnie sie w tych 6000zl zmieszcza, zwlaszcza kupowane gdzies za Euro lub Funty przy obecnym kursie. Nie to, zebym negowal fachowosc MTS - ale na razie nie podales zadnych konkretow, a legendy sa fajne przy piwie :) A wnetrznosci to tez trzeba umiejetnie dobierac do potrzeb, na konkretne okolicznosci. Sa pewnie czesci mniej i bardziej wytrzymale. Eagle spokojnie do 400KM wystarczy (nawiasem mowiac zblizone moce Andy Forrest robil na seryjnych bebechach STI v5, chociaz w tym przypadku faktycznie nie bylo to raczej rozwiazanie dramatycznie trwale). Takze nie wiem co mialoby sie nie skonczyc na jednym razie... Nawiasem mowiac twierdzi, ze jak sie ma kase na porzadne modyfikacje, Byc moze - nadal nie zmienia to faktu, ze moze miec sens kupienie w miare zdrowej budy i przebebeszenie jej. Na pewno wiekszy, jesli planuje sie takie modyfikacje, niz kupienie GT za 40tys. po to, zeby zaraz je wybebeszyc. Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 18 |
Data: Sierpien 18 2008 08:36:04 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 17 Aug 2008 12:01:21 +0000 (UTC), Jacek Rudowski cena byc moze do negocjacji, a jak masz kase, to kup, wyjmij silnik, To jeszcze opowiedz, ile to kosztuje :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 19 |
Data: Sierpien 18 2008 09:09:53 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 18.08.2008 Robert Rędziak napisał/a: On Sun, 17 Aug 2008 12:01:21 +0000 (UTC), Jacek Rudowskiwrote:
Nie ma sprawy :) Korbowody Eagle - 1800zl zdaje sie nadal Tloki kute, nie pomne marki - ok.3500zl w 4turbo. Mozna kupic chyba Pautery albo Wiseco za jakies 700-800e o ile mnie pamiec nie myli. Tak mniej wiecej kosztowaly jak ja sie rozgladalem przy swoim remoncie ;) W zwiazku z tym, ze nie kieruje sie w ekstremalne moce pozostalem przy swoich tlokach z STi v5 :) - chemoutwardzanych zdaje sie ;) Oczywiscie moze sie okazac, ze wcale wymiana tych czesci nie jest konieczna - chociaz przy padnietych panewkach moze sie okazac, ze ktorys z korbowodow sie odksztalcil albo cos. Poza tym nie czarujmy sie - samochod ma swoje lata, i korby, i tloki moga byc w stanie dyskusyjnym... ale moze byc i tak, ze tylko pierscienie beda do wymiany. Ja np. wymienialem tylko korbowody, jak wspomnialem, pozostalem przy oryginalnych tlokach - zwlaszcza, ze byly OK i wystraczyla wymiana pierscieni. Dochodza jeszcze koszty pierscieni tlokowych zdaje sie, bo chyba nie ma ich w komplecie z tlokami, a moze sa? Ale koszta relatywnie juz nieduze. Panewki - w sumie grosze - komplet glownych i korbowodowych ok. 450zl Wal - o ile zachodzi taka koniecznosc - nie wiem jak do starszych wersji, ale wal utwardzany z rowkami, z STI v9 - ok. 1900zl. Starsze silniki maja nieco inne waly, bo inaczej sa rozlokowane zdaje sie podpory walow - ale to mozna przerobic pod nowszy wal. Para uszczelek pod glowice - 600zl Komplet czesci do rozrzadu - ok. 1200zl z pompa. Pompa oleju - nie jakos smiertelnie konieczna, ale zalecana przy remoncie silnika przez niektorych - 600zl zwykla, ok. 250-350e modyfikowana, zaleznie czy od Rogera Clarka czy np. od Grahama Goode'go; zalecana do wiekszych mocy, z "podrasowana" sprezynka zaworu upustowego oleju, czy jakos tak, dla utrzymania wiekszego cisnienia. Zapomnialbym - sruby ARP - ok. 800-1000zl zaleznie od zrodla. O czyms jeszcze zapomnialem? Oczywiscie plus robocizna - ale pewnie w 4000zl sie zmiesci, a mamy zalatwiony od razu "duzy przeglad" ;) Moze sie okazac wskazana pewna obrobka maszynowa gladzi cylindrow, zaworow czy cos tam - ale to juz w sumie tez drobiazg i dobry "skladacz silnikow" sam o tym pomysli. Pewnie moga wyjsc jeszcze jakies duperelki... Owszem, sumujac to wychodza koszty - ale jak juz powiedziane, praktycznie w wiekszosci Subaru klasycznych kupionych za ponizej 35-40-45tys. bedzie cos do zrobienia. Jesli ktos chce sobie budowac czy to rajdowke, czy wyscigowke (brzmi jak z historii o resorakach ;)) - moim zdaniem warto przemyslec opcje wspomniana, skoro i tak bebechy mialyby byc przegrzebane. Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 20 |
Data: Sierpien 18 2008 12:20:45 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 18.08.2008 Robert Rędziak napisał/a: On Sun, 17 Aug 2008 12:01:21 +0000 (UTC), Jacek Rudowskiwrote:
Nie ma sprawy :) Korbowody Eagle - 1800zl zdaje sie nadal Tloki kute, nie pomne marki - ok.3500zl w 4turbo. Mozna kupic chyba Pautery albo Wiseco za jakies 700-800e o ile mnie pamiec nie myli. Tak mniej wiecej kosztowaly jak ja sie rozgladalem przy swoim remoncie ;) W zwiazku z tym, ze nie kieruje sie w ekstremalne moce pozostalem przy swoich tlokach z STi v5 :) - chemoutwardzanych zdaje sie ;) Oczywiscie moze sie okazac, ze wcale wymiana tych czesci nie jest konieczna - chociaz przy padnietych panewkach moze sie okazac, ze ktorys z korbowodow sie odksztalcil albo cos. Poza tym nie czarujmy sie - samochod ma swoje lata, i korby, i tloki moga byc w stanie dyskusyjnym... ale moze byc i tak, ze tylko pierscienie beda do wymiany. Ja np. wymienialem tylko korbowody, jak wspomnialem, pozostalem przy oryginalnych tlokach - zwlaszcza, ze byly OK i wystraczyla wymiana pierscieni. Dochodza jeszcze koszty pierscieni tlokowych zdaje sie, bo chyba nie ma ich w komplecie z tlokami, a moze sa? Ale koszta relatywnie juz nieduze. Panewki - w sumie grosze - komplet glownych i korbowodowych ok. 450zl Wal - o ile zachodzi taka koniecznosc - nie wiem jak do starszych wersji, ale wal utwardzany z rowkami, z STI v9 - ok. 1900zl. Starsze silniki maja nieco inne waly, bo inaczej sa rozlokowane zdaje sie podpory walow - ale to mozna przerobic pod nowszy wal. Para uszczelek pod glowice - 600zl Komplet czesci do rozrzadu - ok. 1200zl z pompa. Pompa oleju - nie jakos smiertelnie konieczna, ale zalecana przy remoncie silnika przez niektorych - 600zl zwykla, ok. 250-350e modyfikowana, zaleznie czy od Rogera Clarka czy np. od Grahama Goode'go; zalecana do wiekszych mocy, z "podrasowana" sprezynka zaworu upustowego oleju, czy jakos tak, dla utrzymania wiekszego cisnienia. Zapomnialbym - sruby ARP - ok. 800-1000zl zaleznie od zrodla. O czyms jeszcze zapomnialem? Oczywiscie plus robocizna - ale pewnie w 4000zl sie zmiesci, a mamy zalatwiony od razu "duzy przeglad" ;) Moze sie okazac wskazana pewna obrobka maszynowa gladzi cylindrow, zaworow czy cos tam - ale to juz w sumie tez drobiazg i dobry "skladacz silnikow" sam o tym pomysli. Pewnie moga wyjsc jeszcze jakies duperelki... Owszem, sumujac to wychodza koszty - ale jak juz powiedziane, praktycznie w wiekszosci Subaru klasycznych kupionych za ponizej 35-40-45tys. bedzie cos do zrobienia. Jesli ktos chce sobie budowac czy to rajdowke, czy wyscigowke (brzmi jak z historii o resorakach ;)) - moim zdaniem warto przemyslec opcje wspomniana, skoro i tak bebechy mialyby byc przegrzebane. EDIT: tytulem dodatku bo mnie jeszcze taka mysl naszla - oczywiscie bebechy w silniku to jedno, a to, ze jak sie chce cos z nich wiecej wygrzebac to drugie - bo remap w sumie tani nie jest. I trzeba pamietac, ze remap w starszych Subaru bywa nieco klopotliwy, ale sa tez do kupienia dodatki elektroniczne by umozliwic to. Jednym z rozwiazan jest plytka ESL. Oczywiscie zawsze mozna kupic standalone'a- np. Apexi z tanszych rozwiazan. Od MY99 - mozna robic Ecutek - ale to tez kosztuje, chyba cos okolo 4000zl w Polsce? Trzebaby zapytac np. w Mapteku czy zdaje sie tez w 4Turbo. No i nadal nalezy jeszcze pamietac o jednym detalu - ukladzie przeniesienia napedu. Sprzeglo. Skrzynia biegow seryjna z GT, zwlaszcza nieco starsza - raczej na pewno nie wytrzyma na dluzsza mete sporo wiekszego momentu obrotowego. Ale powiedzmy, ze w granicach 260KM i 300Nm pewnie tragedii nie bedzie, co powinno dac czas na przemyslenie tematu skrzyni biegow :) Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 21 |
Data: Sierpien 18 2008 12:49:09 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 18 Aug 2008 12:20:45 +0000 (UTC), Jacek Rudowski Oczywiscie zawsze mozna kupic standalone'a- np. Apexi z tanszych rozwiazan. Ale Apexi w kraju chyba mało kto ogarnie. U nas lepiej pewnie jakiś Autronic. Ale powiedzmy, ze w granicach 260KM i 300Nm pewnie tragedii nie bedzie, co powinno dac czas na przemyslenie tematu skrzyni biegow :) To jest o czym myśleć? PPG wkładać :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 22 |
Data: Sierpien 18 2008 12:56:19 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 18.08.2008 Robert Rędziak napisał/a: On Mon, 18 Aug 2008 12:20:45 +0000 (UTC), Jacek Rudowskiwrote:
Ogarna, ogarna - to znow zadna kosmiczna technologia, jak ktos sie zna na mapowaniu, to pewnie da rade. A autronic to juz troche inna liga, zwlaszcza cenowa zdaje sie. Zreszta zawsze mozna sobie sciagnac speca z UK za 200Ł dziennie :) - jeden dzien, gora dwa, spokojnie na to wystarczy :) Ale powiedzmy, ze w granicach 260KM i 300Nm pewnie tragedii nie bedzie, co powinno dac czas na przemyslenie tematu skrzyni biegow :) Hm, taniej i wcale nie tak zle do w miare ulicznego samochodu byloby poszukac 6biegowej skrzyni od new age sti, a chyba nawet 6biegowa z wrx juz jest nieco mocniejsza. -- Jacek "AMI" Rudowski 23 |
Data: Sierpien 17 2008 10:43:02 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.08.2008 ulong napisał/a: Audi S2 - http://forum.apmotorsport.pl/index.phpDokladnie tego sie boje w tym aucie - koszta. Tak prawde mowiac, to jesli sie kosztow boisz, to obawiam sie, ze zaden z tych samochodow nie bedzie dobrym pomyslem ;) Zalezy jak planujesz je uzytkowac, ale jesli jakos wiecej upalac, to koszta moga byc sporawe... Auto do jezdzenia juz mam ;) I tak wydasz kase... tylko moze w dluzszym przedziale czasu :) Problem mniejszy o tyle,ze jak mowisz - masz czym jezdzic. Ale tez szkoda, zeby samochod stal i czekal miesiacami na kolejne naprawy/modyfikacje z powodu braku kasy. I nie chodzi o samo w sobie gadanie o kasie, czy stac, czy nie stac - ja juz poznalem ten bol i powiem Ci, ze nawet przygotowanie malucha porzadnie do upalania moze sie wiazac z pewnymi kosztami, zwlaszcza jesli nie umiesz dlubac przy samochodzie sam. A Subaru moze byc jeszcze troche drozsze - chociaz ogolnie nie demonizowalbym kosztow w porownaniu do dlubania innych samochodow. Nie no, podstawa to prosta buda, chcialem tylko, zeby zaraz mi tutaj Pewnie znajdziesz, ale poszukiwania moga nie byc latwe. jesli samochod jest bezwypadkowy i w dobrym stanie, to - nie czarujmy sie - bedzie kosztowal. A jak nie bedzie kosztowal, to i tak potem w niego wpakujesz kase, bo zawsze cos wyjdzie. Zawsze :) Co do Subaru - warto pamietac o duzych przegladach co 100tys. km, z wyjeciem silnika, wymiana calego rozrzadu, a nie tylko paska: czyli rolki, napinacz, takze najlepiej pompa wody. Dobrze tez sprawdzic/wyregulowac luzy zaworow. To sa dodatkowe koszta, tez niemale, ale warto, bo jest to pewnego rodzaju gwarancja spokojnie przejechanych kolejnych 100tys. km. Niektorzy zapobiegawczo wymieniaja przy okazji wyjecia silnika takze panewki, no i uszczelki pod glowica niejako przy okazji. Panewki seryjne maja to do siebie, ze do szczegolnie wytrzymalych nie naleza ;) Nie wiem jak w wolnossacych, ale w Turbo, gdy ktos wiecej upala, pytanie brzmi nie "czy padna?", tylko "kiedy padna?" ;) Same panewki drogie nie sa ;) Uszczelki pod glowice tez nie. Padniete panewki za to pociagaja za soba cala mase innych kosztow, jak np. wal, korby... :) Nie ma co dramatyzowac, ale panewki to dosc czesty problem w wysilonych silnikach Subaru - zwlaszcza, jesli wziac pod uwage wiek klasykow. Dlatego pewna opcja, jak masz kase jakas na dlubanie, moze byc kupienie samochodu np. z wysypanymi panewkami, za sporo mniejsza kase i zrobienie remontu po swojemu, na swoich wybranych czesciach itp. Z powodu duzego przegladu takze spora czesc samochodow przed okraglymi setkami tysiecy km. jest sporo tanszych, niz po (czyli niz po duzym przegladzie z wymianami i regulacjami). Ale zeby nie bylo - ja nie jestem wielkim specem od samochodow sportowych itp. wiec pewnie da sie powiedziec wiecej, niektorzy moga miec inne obserwacje, doswiadczenia. Te opisane powyzej wynikaja z moich wlasnych doswiadczen i obserwacji na forach :) Ale tez i wiadomo, ze jak wszystko gra, to sie tym nikt nie chwali :) Chyba, ze mowimy o grajacych zaworach albo tlokach (dosc slynny piston slap) dla przykladu :) -- Jacek "AMI" Rudowski 24 |
Data: Sierpien 17 2008 13:49:55 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: ulong | Jacek Rudowski pisze: Tak prawde mowiac, to jesli sie kosztow boisz, to obawiam sie,Inaczej - koszty w S2 sa wysokie ;) Auto jest w ogole nie popularne. Poprostu inne auta sa sporo tansze. Dlatego tez rozpatruje tansze samochody typu s13 200sx, im mniej kasy wydam na zakup auta, tym wiecej kasy wydam potem na samo auto. Oczywiscie nie wydaje calej kasy na zakup auta :)) Jak narazie jest to gdzies 50% budzetu. Pewnie znajdziesz, ale poszukiwania moga nie byc latwe.Ale ja nie chce bezwypadkowego ;) Te opisane powyzej wynikaja z moich wlasnych doswiadczen i obserwacji na forach :) Ale tez i wiadomo, ze jak wszystko gra, to sie tym nikt nie chwali :)Dzieki za kazda pomocna informacje. Pozdrawiam, Wojtek. 25 |
Data: Sierpien 17 2008 18:53:17 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Bugatti | Użytkownik "ulong" napisał w wiadomości: Witam! Hej PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego, w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w miare nienaganna bude. No właśnie...za jaką cene - do ilu ? Jeździłem kiedyś taką Imprezą ale z 2002r...powiem tylko tyle że Maluch mniej trzeszczy i skrzypi....powaga ;D -- Bugatti V12 TDI 26 |
Data: Sierpien 18 2008 11:30:20 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: ulong | Bugatti pisze: No właśnie...za jaką cene - do ilu ?Niestety, nie napisze, bo zaraz zacznie sie dyskusja calkiem bez sensu :) Do ilu? Wystarczy wejsc na allegro i zobaczyc srednie ceny tych aut, mniej wiecej taka ;) 27 |
Data: Sierpien 18 2008 12:10:08 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Bugatti | Użytkownik "ulong" napisał w wiadomości: Bugatti pisze: Aha czyli nie chcesz się przyznać do ilu bo tak naprawde to nie masz kasy na auto...;-p -- Bugatti V12 TDI 28 |
Data: Sierpien 18 2008 12:32:35 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: ulong | Dnia 18-08-2008 o 12:10:08 Bugatti napisał(a): Aha czyli nie chcesz się przyznać do ilu bo tak naprawde to nie masz kasy na auto...;-pDokladnie tak, rozgryzles mnie :) 29 |
Data: Sierpien 17 2008 20:27:37 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: fuen | ja napiszę coś na temat audi S2 30 |
Data: Sierpien 18 2008 08:40:13 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 17 Aug 2008 20:27:37 +0200, fuen wrote: jesli kupisz to auto to z roku na rok bedzie przybierało na wartości Ale to musi być auto w perfekcyjnym stanie, a nie padaka. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 31 |
Data: Sierpien 18 2008 08:50:00 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Jacek Rudowski | Dnia 17.08.2008 fuen napisał/a: ja napiszę coś na temat audi S2 aczkolwiek podejrzewam, ze bardziej na wartosci bedzie nabierac samochod w stanie jak najbardziej oryginalnym, niz samochod modyfikowany, ktory w ekstremalnych przypadkach po jakims czasie z oryginalem moze dzielic jedynie karoserie ;) Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 32 |
Data: Sierpien 18 2008 08:42:59 | Temat: Re: Ktore - Impreza GT /s13 200sx / Ibiza 1.8t / Audi S2 | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 17 Aug 2008 11:15:42 +0200, ulong wrote: PS. Nie interesuja mnie teksty typu "za taka cene nie kupisz nie bitego, Jeszcze nie napisałeś, jaką. w idealnym stanie" itd, itp. Auto ma miec sprawny silnik i w miare W Imprezie, Lancerze, S2 przegapiłeś co najmniej jedną, bardzo ważną rzecz. Napęd. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |