Który silnik będzie w lepszej kondycji?
1 | Data: Wrzesien 23 2011 16:24:54 |
Temat: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | |
Autor: maniac | WyobraĽmy sobie sytuacjÄ™, w której badamy dwa takie same dziesiÄ™cioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadajÄ… benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM. 2 |
Data: Wrzesien 23 2011 16:35:02 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 23.09.2011 16:24, maniac pisze: Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? OczywiĹ›cie, że przypadek 1. Zmienienie biegów przy 3000 RPM i nie przekraczanie prÄ™dkoĹ›ci 110 km/h w bardzo lekkim i dynamicznym aucie (skoro poleci przy 100KM 220km/h) jest na długÄ… metÄ™ na pewno lepsze dla niego niż dochodzenie do 4500 RPM czy dobijanie do czerwonej skali. S. 3 |
Data: Wrzesien 23 2011 14:55:15 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: to | begin maniac Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Statystycznie raczej 2, ale jak bÄ™dzie w konkretnym przypadku, to ciÄ™żko powiedzieć. W ciÄ…gu dziesiÄ™ciu lat może siÄ™ zdarzyć bardzo wiele rzeczy. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 4 |
Data: Wrzesien 23 2011 17:01:55 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: DoQ | W dniu 23-09-2011 16:24, maniac pisze: 5 |
Data: Wrzesien 23 2011 17:17:44 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja |
WyobraĽmy sobie sytuacjÄ™, w której badamy dwa takie same dziesiÄ™cioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadajÄ… benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM. Dwa Evo - jednym jeĽdzi sobie np. taki goć jak ja, czyli spokojnie i dostojnie i drugi evo który bierze udział w rajdach - jak Ci siÄ™ wydaje, który silnik bÄ™dzie w lepszym stanie po 10 latach? 6 |
Data: Wrzesien 23 2011 15:45:23 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: Massai | Przemysław Czaja wrote:
Niewykluczone że to drugie evo, z rajdów - pewnie bÄ™dzie miało już trzeci albo i czwarty silnik, jest szansa że bÄ™dzie akurat nowy ;-) -- Pozdro Massai 7 |
Data: Wrzesien 23 2011 17:43:16 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: w_wi | W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? KiedyĹ› przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejĹ› tam marki samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na czas naprawy sÄ… w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastÄ™pczym przeważnie jeĽdzi siÄ™ inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie kiedy i do tyłu. 8 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:10:58 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: maniac | W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze: W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: Też słyszałem nie raz takie opinie i nie raz jeĽdziłem takimi "zastÄ™pczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest dużo lepszy niż aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :) Zastanawiam siÄ™ po prostu, czy to nie jest tak jak z żarówkami... PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. Silnik też chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-) -- maniac 9 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:14:58 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: szufla |
W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze: Przestan czlowieku. sz. 10 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:49:47 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-23 18:10, maniac wrote: PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. Ĺ»e jak? Shrek. 11 |
Data: Wrzesien 23 2011 19:40:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM |  najpierw trzeba by pomyĹ›leć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodÄ™"PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma racjÄ™. 12 |
Data: Wrzesien 24 2011 01:35:58 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-23 19:40, PM wrote:
Aha. Z tym, ze dalej nie ma racji. Shrek. 13 |
Data: Wrzesien 24 2011 10:29:37 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM |  po "230V" jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?najpierw trzeba by pomyĹ›leć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodÄ™"PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. 14 |
Data: Wrzesien 24 2011 11:49:29 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-24 10:29, PM wrote:
To, że "elektroda" pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepali siÄ™ wczeĹ›niej. Shrek 15 |
Data: Wrzesien 24 2011 16:57:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | >>>> najpierw trzeba by pomyĹ›leć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodÄ™" brawo!po "230V" jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma racjÄ™. tyle, że prÄ…d akurat bÄ™dzie wiÄ™kszy (przy tej samej mocy) np. żarówka amerykaĹ„ska vs europejska. chociaż w USA chyba też zrobili upgrade do 120V 16 |
Data: Wrzesien 24 2011 18:47:16 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-24 16:57, PM wrote: To, że "elektroda" pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepalibrawo! A gdzie jest napisane, że to inna żarówka? Shrek. 17 |
Data: Wrzesien 24 2011 21:25:52 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM |  A gdzie, że taka sama?To, że "elektroda" pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepalibrawo! wymyĹ›lasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura! :-> 18 |
Data: Wrzesien 25 2011 10:16:40 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-24 21:25, PM wrote: A gdzie, że taka sama?To, że "elektroda" pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepalibrawo! Z kontekstu wÄ…tku (w której badamy dwa takie same dziesiÄ™cioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km.) i wypowiedzi przedpiscy (PrÄ™dzej przepala siÄ™ elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V) z naciskiem na zamiast. Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i pogadamy:P Ty wymyĹ›lasz dodatkowe założenia. Jak już siÄ™ masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja) też jest zależna od temperarury żarnika, wiÄ™c jak dasz mniejsze napiÄ™cie to mniej siÄ™ nagrzeje i w efekcie bÄ™dzie wiÄ™kszy prÄ…d niż wynikałoby z prostej proporcji napięć. Ale i tak przedpisca racji nie miał. Shrek. 19 |
Data: Wrzesien 25 2011 14:57:36 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | >Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i pogadamy:P słabo argumentujesz wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co? Ty wymyĹ›lasz dodatkowe założenia. nie wymyĹ›lam, po prostu interpretuje brak założeĹ„ na korzyć stawiajÄ…cego tezÄ™ a czepiam siÄ™ czepiajÄ…cych co nie precyzujÄ… co im nie konkretnie nie pasuje tylko walÄ… na oĹ›lep: bzdura, debil, bałwan. Jak już siÄ™ masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja) a która to czeć impedancji sie zmienia urojona czy rzeczywista i jak ta rzeczywista siÄ™ nazywa? też jest zależna od temperarury żarnika, wiÄ™c jak dasz mniejsze napiÄ™cie to mniej siÄ™ nagrzeje i w efekcie bÄ™dzie wiÄ™kszy prÄ…d niż wynikałoby z prostej proporcji napięć. no patrz, kto by pomyĹ›lał ;-) Ale i tak przedpisca racji nie miał.Nie miał przy założeniu, że chodziło o podłÄ…czenie żarówki o napiÄ™ciu znamionowym 230V do napiÄ™cia 110V (a tu siÄ™ poczÄ…tkowo nie okreĹ›liłeĹ›) Można by dywagować czy przy obniżonym napiÄ™ciu w żarówkach halogenowych zachodzi cykl regeneracji, choć podobno ponieważ parowanie żarnika też jest mniejsze to cuzamen do kupy żywotnoć jednak roĹ›nie.. 20 |
Data: Wrzesien 25 2011 16:37:40 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-25 14:57, PM wrote: słabo argumentujesz _Zamiast_. Wlewasz benzynÄ™ do disla? 21 |
Data: Wrzesien 25 2011 17:21:50 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | >> słabo argumentujesz ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co? a ktoĹ› inny jeĽdzi na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód) nie chwytasz, że nieprecyzyjnie siÄ™ wyrażasz a wymagasz tego od innych? 22 |
Data: Wrzesien 25 2011 17:29:35 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Shrek | On 2011-09-25 17:21, PM wrote: ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!słabo argumentujesz Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu wÄ…tku, to ja z tobÄ… dyskutować nie zamierzam. Shre, 23 |
Data: Wrzesien 25 2011 21:35:41 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM |  ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa! to miłe. Od wyrokowania co kto rozumie lub nie, też siÄ™ powstrzymaj, tak w promocji. 24 |
Data: Wrzesien 24 2011 08:44:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Albercik | W dniu 23.09.2011 17:43, w_wi pisze: W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: i skrzynie biegów tez majÄ… w lepszym stanie.. JakiĹ› czas temu miałem zastÄ™pczÄ… faworitkÄ™, tam sprzÄ™gła nie było trzeba używać;) 25 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:21:26 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Marcin N | W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Ważnym parametrem bÄ™dzie iloć obrotów silników, które oba majÄ… za sobÄ…. JeĹ›li "agresywny użytkownik" prawie ciÄ…gle trzyma swój pojazd miÄ™dzy max momentem i mocÄ… - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od tego, który "oszczÄ™dza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów, że umrze ze staroĹ›ci. ChÄ™tnie posłucham jednak, co sÄ…dzÄ… inni. 26 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:26:40 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: DoQ | W dniu 23-09-2011 18:21, Marcin N pisze: Je¶li "agresywny użytkownik" prawie ci±gle trzyma swój pojazd między max Bo taka jest prawda. Dlatego niewysilone, duże silniki z zapasem mocy, których nie trzeba kręcić aby względnie dynamicznie się poruszać potrafi± być o rz±d wielko¶ci trwalsze. Do¶ć skrajnym przykładem niech będzie silnik ci±gnika siodłowego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla. Pozdrawiam Paweł 27 |
Data: Wrzesien 23 2011 18:41:48 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: to | begin DoQ Doć skrajnym przykładem niech Ale to sÄ… różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalnÄ… moc przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000 rpm. DużÄ… wtedy szansa na przedwczeĹ›nie zużyte panewki i ogólne zaszlamienie nagarem. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 28 |
Data: Wrzesien 23 2011 21:15:54 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | > Ale to sÄ… różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalnÄ… moca dlaczego? przecież można uznać że zużycie panewek jest proporcjonalne do momentu to gdzie jest max m? w tym silniku? 29 |
Data: Wrzesien 24 2011 19:20:27 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: DoQ | W dniu 23-09-2011 20:41, to pisze: Ale to s± różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu Przedwczesne zużycie panewek przy łagodnej eksploatacji, to jaki¶ urban legend, pochodz±cy jeszcze z czasów kiedy Nysy czy inne Warszawy były modne na naszych drogach :) Pozdrawiam Paweł 30 |
Data: Wrzesien 23 2011 23:05:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: J.F. | Dnia Fri, 23 Sep 2011 18:21:26 +0200, Marcin N napisał(a): Ważnym parametrem będzie ilo¶ć obrotów silników, które oba maj± za sob±. Wlasnie sobie uzmyslowilem ze mniej obrotow ma za soba silnik ktory na wyzszym biegu jezdzil. Teraz tylko pytanie kto ich nakreci wiecej - niecierpliwy mlodzieniec ktory jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym biegu zamiast "200" na 5-tym. No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac .. A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw. J. 31 |
Data: Wrzesien 24 2011 10:35:43 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: Przemysław Czaja |
Ważnym parametrem będzie ilo¶ć obrotów silników, które oba maj± za sob±. To ja lekko z boku tematu :) OBCIˇŻENIA! W/g niektórych góró grupowych przy hamowaniu silikiem nic takiego nie występuje! ;-) 32 |
Data: Wrzesien 28 2011 23:10:01 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: J.F. | Dnia Sat, 24 Sep 2011 10:35:43 +0200, Przemysław Czaja napisał(a): Użytkownik "J.F." patrzac jak pojazd wtedy zwalnia ... to bardzo niewielkie sa. J. 33 |
Data: Wrzesien 25 2011 19:47:10 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 23-09-2011 o 23:05:12 J.F. napisał(a): jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniuA co powiesz na na to, że mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy 67 km/h - to jest jakie¶ 1300 rpm. Pzdr TG 34 |
Data: Wrzesien 25 2011 19:59:29 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: to | begin Tomasz Gorbaczuk A co powiesz na na to, że mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy Jak przyspieszasz? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 35 |
Data: Wrzesien 25 2011 22:51:49 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 25-09-2011 o 21:59:29 to napisał(a): begin Tomasz Gorbaczuk Je¶li nie przyspieszam z pedałem gazu w podłodze (przy wyprzedzaniu) - to tak wła¶nie zmienia. Pzdr TG 36 |
Data: Wrzesien 25 2011 09:23:21 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: AZ | On 2011-09-23, Marcin N wrote: A ja bym powiedzial ze ilosc wykonanych suwow to nie wszystko, wazne tuKtóre auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? sa generowane obciazenia podczas jazdy ktore wplywaja na zuzycie elementow w silniku. Pominieto tez wazna rzecz - ilosc uruchomien. Jeden odpala zimny silnik 10 razy na dzien a drugi 2 razy. Podobnie z ciezarowkami ktore stygna jak sie czas na tacho skonczy. -- Artur 37 |
Data: Wrzesien 23 2011 19:45:58 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: Maciek | Dnia Fri, 23 Sep 2011 16:24:54 +0200, maniac napisał(a): Przypadek 2. No, jesli to dla Ciebie znaczy, ze wie jak korzystac, to ja poprosze inny zestaw pytan. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 38 |
Data: Wrzesien 23 2011 20:04:59 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondycji? | Autor: J.F | Użytkownik "maniac" napisał w wiadomoĹ›ci grup WyobraĽmy sobie sytuacjÄ™, w której badamy dwa takie same A jest material badawczy, czy to takie puste gdybanie ? :-) dziesiÄ™cioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadajÄ… benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM. Przypadek 2. Aby na pewno wie ? zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w koć i dobija czÄ™sto do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu nie żałuje sobie również prÄ™dkoĹ›ci - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h. Eee, malo prawdopodobne, nie moze przeciez zawsze jezdzic z gorki :-) 100KM raczej nie pozwoli osiagnac rzeczywistych 200km/h. Auto w rÄ™kach tego kierowcy Ĺ›rednio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu lat, zaĹ› Ĺ›rednia prÄ™dkoć wynosi 70 km/h. Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Tu brakuje pewnych informacji - gdzie mieszka i jezdzi przypadek 2. Czy kursuje po autostradzie i zazwyczaj ma cegle na gazie, czy te 220 to widzi przez minute co pol roku. A przypadek 1 - jak czesto on schodzi ponizej 2000rpm i wciska przy tym gaz do deski. Bo zasadniczo to bym powiedzial ze wlasnie p1 mniej zuzywa silnik ... ale panewki moga nie lubic jego stylu jazdy :-) A tu masz cos na temat "diesle nie lubia wysokich obrotow" http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm W kazdym badz razie moja scierka byla wciskana do oporu przy kazdej okazji, i silnik jakos nadmiernie od tego nie cierpial :-) J. 39 |
Data: Wrzesien 23 2011 21:12:59 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: Robson | w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata. 40 |
Data: Wrzesien 24 2011 03:40:48 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: scobowski | W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze: w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.I to może być kluczowe, a przynajmniej - ważne ;) Anyway: w 90% przypadków - przy zakupie używanego samochodu - nie masz bladego pojęcia, jak w rzeczywisto¶ci pojazd był użytkowany. Ja - osobi¶cie - wolałbym kupić samochód od siebie :D (benzynowa V-ka, ci¶nięta ile trzeba, kupiona 10letnia przy rzeczywistym przebiegu ~200K, kolejne 100K zrobione przez 5 lat - silnik w niezmienionej kondycji <analizator spalin na przegl±dzie i g-tech pokazuj± te same wyniki albo lepsze), na krawężniki najeżdżamy 3km/h, a nie 30, studzienki omijamy, przez torowiska tramwajowe "przelatujemy"), serwisowana głównie samodzielnie, ¶wiadomie, kiedy jest taka potrzeba i "na czas" - nie ma sytuacji, że co¶ klika, stuka albo napierdala niż kupić go od mojego te¶cia: sympatyczny, stateczny, wiekowy pan, jeżdż±cy spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D), ale potrafi±cy to robic na 3 biegu.. albo ruszać "przez krawężnik" z odcięcia na półsprzęgle... :D Tory, dziury w jezdni, krawężniki - "jak się trafi" - bo ich już nie widzi. Olej - nigdy nie wymieniony, bo w "fachowym serwisie" do którego jeĽdzi skonstatowali, że dziadek, więc tylko kasuj±, wymian± się nie kłopocz±.. to jak? kupujecie autko po starszym panu..? Silnik jest czę¶ci± eksploatacyjn±. Je¶li w momencie zakupu jest sprawny (tj. osi±ga nominalne warto¶ci na vag-u, g-tech'u i analizatorze spalin) - to jest wystarczaj±co dobrze. Jak się ewentualnie wysra - to się w 8h przekłada identyczny (z allegro, z gwarancj± ;) ). 41 |
Data: Wrzesien 24 2011 10:35:18 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: PM | ?> Ja - osobi¶cie - wolałbym kupić samochód od siebie :D 42 |
Data: Wrzesien 24 2011 10:38:00 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: Przemysław Czaja |
w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.I to może być kluczowe, a przynajmniej - ważne ;) bredzisz :) 43 |
Data: Wrzesien 26 2011 19:22:26 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: scobowski | W dniu 2011-09-24 10:38, Przemysław Czaja pisze: bredzisz :) WypowiedĽ uzasadnij ;) 44 |
Data: Wrzesien 25 2011 20:39:23 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: megrims | W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze: W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze:(ciach) jeżdż±cy spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D), No wła¶nie! Po Niestachowskiej to jeĽdzi się tak: http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA ;) 45 |
Data: Wrzesien 25 2011 20:10:15 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: to | begin megrims No właĹ›nie! Uważaj, żeby tutejsi kapusie nie donieĹ›li. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 46 |
Data: Wrzesien 25 2011 23:10:12 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: megrims | W dniu 2011-09-25 22:10, to pisze: begin megrims Znaczy siÄ™... ORMO? 47 |
Data: Wrzesien 25 2011 23:03:22 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze: To był jakiĹ› znajomek? Czy pogoniłeĹ› głupka w celu spuszczenia wp...lu? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój." 48 |
Data: Wrzesien 25 2011 23:23:05 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: megrims | W dniu 2011-09-25 23:03, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: Nie był znajomek. A wpierdol? Bez sensu. 49 |
Data: Wrzesien 26 2011 21:44:09 | Temat: Re: Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji? | Autor: 'Tom N' | megrims w Po Niestachowskiej to jeĽdzi się tak:To był jaki¶ znajomek? Czy pogoniłe¶ głupka w celu spuszczenia wp...lu? ;) Nie był znajomek. A wpierdol? Bez sensu. Ot po prostu paliwo sie kończyło i nawet na podjechanie pod dystrybutor nie starczyło ;P -- Tomasz Nycz 50 |
Data: Wrzesien 26 2011 08:18:42 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: Marcin N | W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze: Nie odróżniasz życia od gier komputerowych? Ech, młodzi... 51 |
Data: Wrzesien 26 2011 20:05:20 | Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji? | Autor: megrims | W dniu 2011-09-26 08:18, Marcin N pisze: W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: Po 40-tce to jeszcze młodzi. |